Tommonen nayttaa olevan tyrkylla ja alkoi kiinnostaa.
http://www.motopalsta.com/showused.phtml?id=35528
Onko kokemusta tai edes kuulopuheita ao. vehkeesta. Pommi vai ikiliikuja? Varaosien saatavuus.
Ps. Kevat taitaa lahestya, kun "kuume" nousee.
Ducati 750 PASO -88
8
7167
Vastaukset
- hyvin pidetty
Ducateissa pätee kunnon suhteen ehkä muita merkkejä enemmän mitenkä pyörää on huollettu. Ducati vaatii osaavaa ja rakastavaa omistajaa eli ei tumpelolle jos ei omaa paksua lompakkoa.
Nuo Pasot ei ole kovinkaan haluttuja, varmaankin täyskatettu ulkonäkö ei ole kaikkien mieleen.
Varaosia saa hyvin ja kannattanee tilailla ulkomailta jos suurempia tarvitsee.
Ducateissahan on se "desmo" venttiilikoneisto ja hihna (ei siis ketju) varmaan pasossakin pyörittää nokkia. Venttiilien säädöt moni tekee irroittamalla kannet ja tekemällä työn vaikka olohuoneen pöydällä, ei ole niin paha homma kun kuulostaa.
Käy kysymässä tai lukemassa enemmän http://www.moottoripyora.org ja sieltä foorumi -> merkkikohtaista keskustelua -> muut merkit (vai oliko ducatilla omansa?)
Ducatiharrastajilla on myös omat sivunsa, osoitetta en muista. Mutta orgin sivuilta varmaan selviää paljon (käytä vaikka hakutoimintoa)
Mikään rakettihan tuo ei ole mutta ajoasento lienee aika hyvä pidempäänkin ajoon. Olisiko Paso n seuraaja ollut ST- malli?- ducatisti
Jos on aihetta epäillä että pyörä on ollut harrastajalla, joka on vaihtanut öljyt ajallaan tai ehkä vieläkin useammin ja hoksannut konetta vähän lämmitellä, niin kyllä sillä ainakin saman verran ajaa lisää. Eikä tuo niin mahdottoman kallis ja hankala huollettava ole, ei niinkuin nykyiset superbike-mallit ja vastaavat. Kyllähän tuota hintaa voisi vähän ajatella alemmaksi, vai miten sen kanssa on?
- Xan
Hieman tuon suuntainen käsitys mullakin on ao. vehkeestä. Pitää kyselllä lisää em. paikasta.
- Bemaristi
Olen tässä talvi-iltojen iloksi lueskellut tätä MP-palstaa melko säännöllisesti. Tämä Ducati -juttu on mielestäni juuri sellaista mielipiteenvaihtoa johon nämä sivut ovat omiaan.
Pähkäillään asioita ja kerrotaan omat mielipiteet asiallisesti. -hyvä näin-
Jostakin syystä keskustelujen sävy HD sivulla on melko masenhtavaa. Siellä porukka vaan mollaa toistena mieltymyksiä suuntaan tai toiseen. Minä en tässä ainakaan rupea Ducateista kommentoimaan sen kummemmin, kun en niistä mitään tiedä. Tosin tuo desmo -venttiilikoneisto on mielenkiintoinen. Piti koneinsinöörinkin katsella kaaviokuvaa hetken aikaa ennenkuin välähti miten se oikein pelaa.
Kesää odotellessa............
t. motoristi 19-vuoden tauon jälkeen.- ducatisti
Joskus koulupojat täällä vähän hämmentävät, ja varmaan juuri HD joutuu tulilinjalle. Me Ducatistit ollaan vähän marginaaliryhmä, trollit ei edes tiedä sellaisesta merkistä.
Moottoripyörä.org:in puolella merkkipalstalla kyllä japanilaismotoristit viljelevät ns. rakentavaa kritiikkiä jonkin verran mutta sehän vain piristää talvi-iltoja. Mukavia kilometrejä merkkiin katsomatta :)
- moottorinrassaaja
Minulla on ollut kaksi tuollaista ja huoltanut/korjaillut olen useita. Tuon ikäinen käytetty on juuri sellainen, miten sitä on pidetty. Pyörä on kaikin puolin vahva, mutta kirjoitan tähän vain ko. mallissa ilmeneviä huolto/korjaustarpeita:
1. pakoventtiileiden ohjurit kuluvat. Vaihtokunnossa ajotavasta (kierroksista) riippuen 50-100tkm paikkeilla. Asiasta kiinnostunut voi vaihtaa itse.
2. weberin 2-kurkkuinen läppäkaasari. Seokset hieman seilaavat lämpötilan mukaan. Ilmenee viiveenä kaasuun vastaavuudesssa ja pienenä paukahteluna putkissa ja aivasteluna ilmansuodatinkotelossa. Todella arka roskille.
3. kakkosvaihteen rattaan lukitustapit kuluvat, jos vaiheita vaihdeltu huolimattomasti ilman kytkintä. Ilmenee vasta yli 15-vuotiaissa mopoissa, eli kestävä loota kuitenkin. Rattaita ei saa yksittäin, eli jos kakkonen loikkaa pois päältä kovassa kiihdytyksessä, unohda koko mopo, ellet saa tosi halvalla.
4. harvinainen rengaskoko. Takarenkaan löytyminen kesällä tuurissaan (Michelin valmistaa pienen erän ajoittain kysynnän mukaan).
Kannattaa kuitenkin käydä katsomassa. Voihan olla, että kyseessä on ehjä peli. Hieman jos budjetissa on varaa, niin kannattaa harkita pasojen viimeistä mallia - 907IE:tä. Samannäköinen, mutta vailla kaikkia 750 Pason heikkouksia.- paasso
Niin mikäs se rengaskoko nyt sitten olikaan? Voisikohan tilalle vaihtaa 17"vanteen?
- IlkkaL
Mulla olis tarjolla hyvin pidetty Paso -89, ja uskaltaisin sanoa nätimmäksi kuin tuo sun kiikaroima...Hiilikuituputket ja hiukan modifoitu musta satula. Öhlinsin iskari vaihdettu taakse ja kulutusosat parin kesän takaa. Huollettu asiantuntijalla, öljyt vaihdettu joka kevät. Ajettu n. 37000 km. Soita 050-5432 504 jos kiinnostaa. Niin ja hinta, 3200E...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271924
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001670Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561276Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?631192Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31998Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51893Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47886Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44862Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798