Tavallisen ihmisen tavallinen elämä, jossa etsii vain tavallista ihmistä ja vierellä kulkijaa. Löytyy ihminen, joka on ihanteellinen ja hänessä on kaikki ne piirteet ja toiveet, jotka haluaa omassa elämänkumppanissa olevan. Tavallinen ihminen, on joskus kuullut sanan narsismi, ei asiaan perehtynyt, koska se ei kuulu tavallisen ihmisen arkeen. Tavallinen ihminen haluaa tehdä kaikkensa, että suhde toimii, parisuhde on arvokas asia, joka antaa perustan hyvälle elämälle. Kaikki menee liian hyvin, jotain kummaa on ilmassa, jotain, jota tavallinen ihminen ei voi käsittää. Yhtäkkisesti tavallinen ihminen kokee olevansa syyllinen asioihin, joita ei edes tiedä tehneensä. Kun tavallinen ihminen alkaa epäilemään asioita, ei voi uskoa itseään, ei tavallinen ihminen ole psykologi, ei psykiatri. Ei tavallinen ihminen voi ymmärtää, että hyvässä asemassa oleva työssäkäyvä, yhteiskuntakelpoinen, "älykäs" ihminen on peto ihmisten maailmassa. Pitkään tavallinen ihminen syyttää itseään, muuttaa itseään, tekee yli omien voimavarojen työtä, että olisi hyväksytty, ei usko itseään vaikka kaikki on silmien edessä. Ei voi uskoa, koska ei tiedä, että tällaisia ihmisiä on. Viimein silmät avautuvat ja tavallinen ihminen alkaa etsiä tietoa ja löytää sitä, silloinkin vielä toivoo, että olisi väärässä, mutta totuus on vain hyväksyttävä ja sitten alkaakin se pahin vaihe, itsensä rakentaminen uudelleen. Tänään ymmärrän ja tiedostan asian, huomenna olen valmis kerjäämään, anelemaan ja pyytämään ihmistä takaisin luokseni.
Olen ihan tavallinen, normaali ihminen, joka kohtasi narsistin, en läheisriippuvainen, uskoin vain ihmiseen.
Käsittämätön kohtaaminen
24
<50
Vastaukset
- Trallatilaa
Tuo taitaa olla aika tyypillinen tarina. Pahimmillaan se narsismi alkaa putkahdella pintaan vasta avioliiton (juridisesti kamala loukku!), asuntovelan, yhteisen lapsen tms asian jälkeen. Narsku ajattelee, että olet asemassa, josta et voi paeta, ja antaa palaa...
Itse et ymmärrä, mitä tapahtui.- myöhemminputkahtelee
Pohdittuani asiaa, niin narsisti ei kestä lapsen syntymää, erityisesti omansa. Syy taitaa olla se, että silloin se tulee voimakkaasti esille, kun jää ja tottakai jää kakkoseksi, kun vauva on rinnoilla. Niillä rinnoilla, joihin narsistilla oli ennen vauvaa yksinoikeus ja nyt kauhukseen huomaa, että joku on häntä tärkeämpi. Monille aivan luonnollinen asia perheessä, joka kestää aikansa ja sitten ne rinnat taas palautuu muuhun käyttöön.
Voiko tuosta saada mitään vinkkejä etukäteen, ei voi tietää. Jälkikäteen voi olla ihmeissään joistakin erikoisista suhteen alkuajoista ja kun elämän viisaus kasvaa, niin ymmrätää, että näkyihän se jo silloin, mutta sitä ei osannut yhdistää tuleviin ongelmiin. Niitä ongelmia:
- eräänlainen riippuvaisuus vanhemmista eli kun soitto tuli niin keskeytti vaikka rakastelun lähteäkseen vanhempiensa nurmikkoa leikkaamaan,
- halusi, että pukeudut jotenkin mummomaisesti kaapuihin, todennäköisesti siksi, ettei muut miehet sinua katselisi, myöhemin haukkui tämän mummotyylin
- oudot jutut rakastelun aikana, monta sulla on ollut ennen minua, vaikka tiesi, että hän oli ensimmäinen, joka haarujen väliin pääsi, silti tivaaminen, että luettele nyt vaan,
- naimisiin mentyä alkoi järjestelmällisesti haukkua sukulaisiasi, oli ehkä niin veemäinen, ettei sukulaisesi enää tulleet kylään, käynnit harvenivat
- oma suku oli niin pyhää ja harrasta, vaikka järkikäteen selvisi, mitä pukkeja koko suku
- ei kestänyt, että käytit vappuna ylioppilaslakkiasi, koska itse ei ollut ylioppilas
- kielsi tekemästä ihan tavallisia juttuja, kokeili kai saako jostakin sätkynuken
- jne
- - Trallatilaa
myöhemminputkahtelee kirjoitti:
Pohdittuani asiaa, niin narsisti ei kestä lapsen syntymää, erityisesti omansa. Syy taitaa olla se, että silloin se tulee voimakkaasti esille, kun jää ja tottakai jää kakkoseksi, kun vauva on rinnoilla. Niillä rinnoilla, joihin narsistilla oli ennen vauvaa yksinoikeus ja nyt kauhukseen huomaa, että joku on häntä tärkeämpi. Monille aivan luonnollinen asia perheessä, joka kestää aikansa ja sitten ne rinnat taas palautuu muuhun käyttöön.
Voiko tuosta saada mitään vinkkejä etukäteen, ei voi tietää. Jälkikäteen voi olla ihmeissään joistakin erikoisista suhteen alkuajoista ja kun elämän viisaus kasvaa, niin ymmrätää, että näkyihän se jo silloin, mutta sitä ei osannut yhdistää tuleviin ongelmiin. Niitä ongelmia:
- eräänlainen riippuvaisuus vanhemmista eli kun soitto tuli niin keskeytti vaikka rakastelun lähteäkseen vanhempiensa nurmikkoa leikkaamaan,
- halusi, että pukeudut jotenkin mummomaisesti kaapuihin, todennäköisesti siksi, ettei muut miehet sinua katselisi, myöhemin haukkui tämän mummotyylin
- oudot jutut rakastelun aikana, monta sulla on ollut ennen minua, vaikka tiesi, että hän oli ensimmäinen, joka haarujen väliin pääsi, silti tivaaminen, että luettele nyt vaan,
- naimisiin mentyä alkoi järjestelmällisesti haukkua sukulaisiasi, oli ehkä niin veemäinen, ettei sukulaisesi enää tulleet kylään, käynnit harvenivat
- oma suku oli niin pyhää ja harrasta, vaikka järkikäteen selvisi, mitä pukkeja koko suku
- ei kestänyt, että käytit vappuna ylioppilaslakkiasi, koska itse ei ollut ylioppilas
- kielsi tekemästä ihan tavallisia juttuja, kokeili kai saako jostakin sätkynuken
- jne
-Saattaisiko olla mahdollista, että tyyppi on toisen polven narsisti (ei siis mikään synnynnäinen psykopaatti) ja perhe-elämä tai sitoutuminen, itsetunnon puute jne. laukaisee lapsuudesta tutun narsistisen käytöksen. Siihen vielä lisätään tämän tyypin narsistivanhempi taustalle manipuloimaan.🤗
Siinä sitten ihmettelet, et voi käsittää mitä tapahtui.
Tähän vielä, että sääliä näitä kohtaan en tunne: täyverisiä narsisteja niistä voi kehittyä.
Luulen, että helpompi tapaus on se "psykopaatti-narsisti". Sitä sentään normaali ihminen älyää juosta ajoissa pakoon
- parinvuosikymmenenjälken
Google löysi palstan, jossa
selvisi, miksi joku syyttää omista
telemisistään toista.
Kiitos google.- aloittajan
Kokemukset kuin omiani.
- Trallatilaa
Kiitos parinvuosikymmenejälkeen kun jaoit tuon viestisi meille tänne. Tosi valaisevaa.
- irti-otto
Niin tuo saattaa käydä. Narsku mielistelee silloin kun on jotain saatavaa, mutta niin kyllä tekee moni muukin.
Kyllä se on vaan todettava, että jos paljastuu narsistiksi, on saanut huonon arvan. Se tulee heittää pois.
Olisi hienoa tietää ihmisistä jotain enemmän tämän tuttavilta jne. ennenkun on liian myöhäistä.
Tuttavat nimittäin tietävät narskun taudista.
Mutta kaikissa tapauksissa, poislähtö narskun läheltä on paras ratkaisu. Jokainen hetki narskun kanssa on elämän tuhlausta. Oli lapsia tai ei.- ihantavis
Kyllä seuraajalleni yritin kertoa, kuinka hän voisi ottaa selvää aiheesta ymmärtääkseen, mutta hän poloinen käsitti asian mustamaalaamisena ja kertoi riemuissaan asianosaiselle :-), kuin varmistaakseen asemiaan. Ja tästähän tietty sain minä syytökset :-). Joten jokainen makaa niin kuin petaa, mutta varoittanut olen.
Tällä hetkellä itse tiedän aiheesta yhden gradun verran, vaikka olen ihan tavallinen ihminen, että sellainen elämän yliopisto tuli vahingossa käytyä. - Uskon_
ihantavis kirjoitti:
Kyllä seuraajalleni yritin kertoa, kuinka hän voisi ottaa selvää aiheesta ymmärtääkseen, mutta hän poloinen käsitti asian mustamaalaamisena ja kertoi riemuissaan asianosaiselle :-), kuin varmistaakseen asemiaan. Ja tästähän tietty sain minä syytökset :-). Joten jokainen makaa niin kuin petaa, mutta varoittanut olen.
Tällä hetkellä itse tiedän aiheesta yhden gradun verran, vaikka olen ihan tavallinen ihminen, että sellainen elämän yliopisto tuli vahingossa käytyä.Uskon että seuraajallasi oli hyötyä kertomastasi vaikka sitä ei ensin uskottukaan. Minä myös kerroin kun sain tilaisuuden. En toki ihan narskuksi sanonut, valaisin asiaa toisin mutta todenperäisesti. Asia tajuttiin varmaan aika kohta kuitenkin.
- sellaisiaihmiseton
Uskon_ kirjoitti:
Uskon että seuraajallasi oli hyötyä kertomastasi vaikka sitä ei ensin uskottukaan. Minä myös kerroin kun sain tilaisuuden. En toki ihan narskuksi sanonut, valaisin asiaa toisin mutta todenperäisesti. Asia tajuttiin varmaan aika kohta kuitenkin.
Olen samaa mieltä. Näin siinä käy usein.
Se mitä kuulee, jää kummittelemaan taustalle ja on jossain vaiheessa helpompi tajuta, että minähän sain varoituksenkin tästä.
Jos mitään varoitusta ei ole saanut, on aika pitkä matka tajuta, että se läheinen onkin sairas paskiainen.
Aina ihmiset kuullessaan asiasta, reagoivat negatiivisesti. Mutta tajuaa nopeammin sitten, kun menee vaaralliseksi, että nyt on aika lähteä. - kymmeniävuosia
sellaisiaihmiseton kirjoitti:
Se mitä kuulee, jää kummittelemaan taustalle ja on jossain vaiheessa helpompi tajuta, että minähän sain varoituksenkin tästä.
Jos mitään varoitusta ei ole saanut, on aika pitkä matka tajuta, että se läheinen onkin sairas paskiainen.
Aina ihmiset kuullessaan asiasta, reagoivat negatiivisesti. Mutta tajuaa nopeammin sitten, kun menee vaaralliseksi, että nyt on aika lähteä.Eli kannattaa luottaa sellaiseen ihmiseen jonka kanssa on ollut usein tekemisissä ja tuntee hyvin.
kymmeniävuosia kirjoitti:
Eli kannattaa luottaa sellaiseen ihmiseen jonka kanssa on ollut usein tekemisissä ja tuntee hyvin.
Niin tästä tulee mieleen joskus vuosia sitten täältä lukemani tarina jossa tosiaan jonkun naisen naispuolinen ystävä alkoi puhumaan, että miehes on narsisti, toi jotain artikkeleita yms . luettavaksi.
Kaiketi siinä avioliitossa/puolisossa sitten oli jotain vikaa, kun nainen alkoi uskoa miehensä olevan narsisti. Erohan siitä sitten tuli, mutta tarina sai jatko osan.
Ystävä alkoikin seurustella "sen narsistin" kanssa, en muista menivätkö ihan naimisiinkin ja eronneesta sitten leivottiinkin narsisti.
Että tuo huomatuksesi "Eli kannattaa luottaa sellaiseen ihmiseen jonka kanssa on ollut usein tekemisissä ja tuntee hyvin" kannattaa myös pitää mielessä.- ihantavis
sellaisiaihmiseton kirjoitti:
Aina ihmiset kuullessaan asiasta, reagoivat negatiivisesti. Mutta tajuaa nopeammin sitten, kun menee vaaralliseksi, että nyt on aika lähteä.Niin, en tiedä tässä tapauksessa :-), hieman hymyilyttää. Mutta seuraajani on hyvin tunnettu ihmisten auttaja, tekee tulkintoja, terapioita ja kertoilee hyväuskoisille menneistä elämistä, näkee eteenpäin elämää :-). Mutta kaksi huijaria löysi toisensa. Pitkä tarina, johon liittyy niin paljon, oikeastaan hauskoja yksityiskohtiakin.
- toinentavis
Ap kiroitat elämäni tarinaa.
Niin samanlaisia ne ovat. - poiuytrdfgh
uskon että tuollain käy kuten aloittaja kirjoittaa.
Itse en olisi halunnut uskoa tätä todeksi ennenkuin eilen kaikki meni infernaaliseksi kauhuksi.
uskon nyt ettei minun pidä puhua vanhemmilleni tai uskoa mitään mitä he puhuu.- poiuytrdfgh
Heidän kohtaamisensa on hyvin käsittämätätöntä- He elää kokonaan eri maailmassa kuin minä, kosketuspintaa ei oikeastaan ole.
Heidän kohtaamisensa on ollut hyvin käsittämätöntä ja outoa. ..hyvin hyvin outoa... - ParisuhdeVanhempaan
poiuytrdfgh kirjoitti:
Heidän kohtaamisensa on hyvin käsittämätätöntä- He elää kokonaan eri maailmassa kuin minä, kosketuspintaa ei oikeastaan ole.
Heidän kohtaamisensa on ollut hyvin käsittämätöntä ja outoa. ..hyvin hyvin outoa...Onko sulla parisuhde tms. sun vanhempiin?
Aika sairasta.
Vai miksi tähän ketjuun? - sanotaansuoraan
poiuytrdfgh kirjoitti:
Heidän kohtaamisensa on ollut hyvin käsittämätöntä ja outoa. ..hyvin hyvin outoa...Eiköhän sun eriytyminen vanhemmistasi olisi pitänyt tapahtua jo monta vuosikymmentä sitten. Sun on aika elää omaa elämääsi ja jättää iäkkäät vanhempi jo rauhaan.
- poiuytfdfgh
Jotenkin aavemainen tunnelma muutenkin vanhemmistani henkii...kirjoitan mihin sattuu kretjuun koska täällä on kummallisia teknisiä ongelmia...enkä tiedä mistä johtuu...
mutta meen nyt vaikka tanssimaan hiukan mukavampaa puuhaa kuin tämä täällä...Johtuu ihan siitä kun hermostovammautuneena päädyin yllättäen vieraisiin luureihin ja siten vieraisiin kuvioihin...
hyvää jatkoa...- henkienelämä
Meinaakko, että niiden vanhempiesi henki liikkuu jo täällä palstoillakin?
- Menejo
henkienelämä kirjoitti:
Meinaakko, että niiden vanhempiesi henki liikkuu jo täällä palstoillakin?
Älä kysele kun tuo häirikkö aivan kauhea ja hakee sitä huomiota miten keinoin ikinä voi. Nytkin sottaamassa joka ketjun jo.
- poiuytrdfgh
Kyllä palstakin on emootioltaan nyt jotenkin aavemainen...mukavampia tunnelmia on varmasti löydettävissä ja maailmoja joten viisainta nyt tämmöisestä poistua.
- Täällä_helvetti
Täällä helvetti. Musta kita suoraan raivoavien tultasyöksevien hirviöiden keskelle. Yksi askel vielä niin edessä ammottaa hirvittävä kuilu...
- pääsekaisin
Täällä_helvetti kirjoitti:
Täällä helvetti. Musta kita suoraan raivoavien tultasyöksevien hirviöiden keskelle. Yksi askel vielä niin edessä ammottaa hirvittävä kuilu...
Älä nyt pelottele sitä noin kauheilla sanoilla. Saa vielä järkyttävämmän hermovaurion, eikä pysty edes poliisi sitä auttamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi634010Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D783648- 423175
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192538Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!222387Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa482134- 482005
- 471758
- 361690
- 301556