Joku mättää kun en saa kysymystäni näkymään. Asia: teen nuorison kanssa selvitystä yhden lapsen isän (jo edesmennyt) suvusta. Tiedän, että siellä on vankilatuomio, näkyykö se sukututkimuksessa?
Näkyykö etsittävän vankilatuomio sukututkimuksessa?
4
147
Vastaukset
1800-luvulta on tullut rippikirjojen huomautussarakkeessa jokin juttu vastaan: metelöity humalassa kirkossa ja jouduttu pariksi viikoksi vedelle ja leivälle, tms, Useimmiten rippikirjojen rangaistusmerkinnät koskevat paloviinan polttoa ja myyntiä. Seurakunnilla oli myös erityisiä rikoskirjoja (brottmålsböcker, B.B.), joihin merkitttiin rangaistuksia. - Mutta netissä julkisina olevat kirkonkirjat ovat yleensä 1850-1870-luvuille asti.
Kansalliskirjaston Historiallisessa sanomalehtiarkistossa olen nähnyt kyllä kaikenlaisia rikosjuttuja. Lehdet ovat netissä vuoteen 1929 asti, muutamat pitempäänkin. Nämä lehdet, pienpainatteet ym varmaan kiinnostaisivat oppilaitasi.- Yhteistyötä
Ap vastaa, kiitos vastauksesta, nyt kyseessä 1960 luvulla eläneestä ja tuomionsa saaneesta henkilöstä. Heidän tuomioistaan ei taida sukututkimuksessa olla merkintää.
- vanhus
Täällä joku poistelee kirjoituksia, ihan aiheetta. Kiusantekoako?
- koltiaiset
vanhus kirjoitti:
Täällä joku poistelee kirjoituksia, ihan aiheetta. Kiusantekoako?
Joku taas keksinyt jipon jolla saa robotin poistamaan haluamansa viestin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857505- 965424
- 2614669
- 444555
- 643302
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512362
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214