Jos molemmat vanhemmat kieltäytyvät antamasta lapselleen nimeä, mihin rikokseen he silloin syyllistyvät? Entä kuka tulee siinä tapauksessa antamaan lapselle nimen?
Nimen antamisesta kieltäytyminen
4
<50
Vastaukset
He syyllistyvät lapsen nimeättömyyteen ja on molemmilta täten katkaistava vasemman käden nimettömät, sillä he ovat tehneet vastoin avio-oikeuttaan.
- lakipuhuu
Ei rikosta. Etu- ja sukunimilain 22 §
"Jos ilmoitusta alaikäisen etunimestä ei ole tehty määräaikaan mennessä, maistraatti lähettää huoltajalle kehotuksen ilmoitusvelvollisuuden täyttämiseksi. Jos ilmoitusvelvollisuutta ei ole täytetty kohtuullisessa ajassa kehotuksesta, maistraatilla on velvollisuus ilmoittaa asiasta salassapitosäännösten estämättä sen kunnan sosiaalihuollosta vastaavalle toimielimelle, jonka alueella lapsi asuu ja jonka tulee huolehtia nimen ilmoitusvelvollisuuden täyttämisestä."
Sosiaaliviranomainen voi hakea edunvalvojan sijaista lapselle, joka sitten tekee ilmoituksen lapsen nimestä maistraattiin. - sossutantta
Lapsi otetaan huostaan ja sen jälkeen nimi. Jos ei vanhemmat edes nimeä keksi ei ne ole oikeutettuja edes lasta kasvattamaan.
- 167-176
Virkanilkkien pillin mukaan ei kannata tanssia, sellainen tanssi ei koskaan lopu. Luulisi sossuntantan kertovan lainkohdat joilla tuon huostaanoton voi tehdä ja perusteet sille jos asiat on muuten kunnossa.
Muistaakseni Jukka Virtanen lauloi aikoinaan pojasta nimeltä V. Olkikohan ollut niin köyhät vanhemmat ettei ollut varaa kun 1-kirjaimiseen etunimeen. Tuo voi tulevaisuudessa olla totta jos papit siirtyy sekuntiveloitukseen palveluhinnoittelussaan 😁
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi3593865Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun252537Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos152040Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5011706Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141685Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t491621Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist3011566- 171354
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.631156- 211134