Traktori vetovarren kourat

lambda

Terve,
Päivitin traktorini uudempaan tässä on vetovarret pikakiinnitys koura malliset.
Vanhassa oli se perinteinen cat2.

Nyt olen huomannut ettei jotkin vanhemmat työkoneet sovi enää perään, koska kourat ovat sen verran pidemmät ja ottavat usein kiinni työkoneen runkoon ennen kuin tappi lukittuu.
Onko olemassa hyviä "kikkoja" joilla saisi vanhempiakin koneita vielä käyttöön?

5

1871

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pientäaskartelua

Kulmahiomakone, hitsauskone ja sen sellaisia..

Itse vetovarren kouria en alkaisi modaamaan, mutta jos kulmahiomakoneella saisi hiottua työkoneeseen tarpeeksi lisätilaa kourille, tai sitten siirtämällä työkoneen sovituksia hieman.

• Vallu_pihalla

Mulla ei ole koskaan ollut traktorin vetovarsissa kouria. Kyllä ne on omat kourat, jotka on sitten käytössä, kun työkonetta perään laitetaan. No uudenvuoden aikaan oli sähköt poikki, ja naapurin kouralliseen maasikaan sitten yritettiin tällätä omaa agrekaattiani. Meinasin tulla ripahäntäisiin täihin, kun se peräänlaitto oli just niiden kourien takia tosi työlästä. Totesin, ettei ikinä tällaisia irto munallisia kouria omaan Velmukkiin hommata. Toinen pökköös tuli kun maasian työntövarren muna ei sopinutkaan agrekaatin haarukkaan, niin ettei saanut tappia läpi. Eli työntövarren pää oli sellainen mokales. No sitten se sähkö onneksi tuli verkkoon, eikä syntynyt enempää harmia.

• massikka

Kyllä pikakytkentäkourat on ehdottomat esim aurojen kanssa ja näppärä esim jos jonkun värkin ottaa hetkellisesti perästä pois, niin lukot auki ja se on siinä. Toki kiinteät pallot on aina mukana ja eikä vaaraa rikkoutumisesta kuten pikakourien lukoilla. Molempia on omassa kalustossa, mutta kyllä pikakytkentäkourat voittaa "äänestyksen."

• Vallu_pihalla
        massikka kirjoitti:

Kyllä pikakytkentäkourat on ehdottomat esim aurojen kanssa ja näppärä esim jos jonkun värkin ottaa hetkellisesti perästä pois, niin lukot auki ja se on siinä. Toki kiinteät pallot on aina mukana ja eikä vaaraa rikkoutumisesta kuten pikakourien lukoilla. Molempia on omassa kalustossa, mutta kyllä pikakytkentäkourat voittaa "äänestyksen."

Valtterissa taas lukosta vapautettavat vetovarrenpäät, jotka jatkuvat teleskooppisesti korvaa kyllä näppärästi osittain asian. Kunhan muistaa ettei peruuta työkoneen ääreen yli. Sopii mulle paremmin, makuasia toki tuokin.

• massikka

Hätäratkaisuna ohuemmat tapit esim pultti mutteri kunhan ei pääse karkaamaan, mutta pitemmän päälle työkoneen korvakkeita täytyy muuttaa, ei siinä muu auta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe