Toyotan hybrideissä on kaikkein pienimmät polttomoottoriautojen päästöt ja kulutus...

JäätäväTotuus

...ilmenee eri automerkkien hinnastoista. Hybridien päästölukemia ei voita mitkään pienimmätkään pikkuturbot, ei edes litraiset moottorit. Tämä voit todeta käymällä läpi eri automerkkien hinnastot.

Tulossa olevissa Corollissa ja ja Camryssä lukemat ovat aivan uskomattoman pienet.

Camryn 2,5 litraisen moottorin WLTP-lukema eli CO2-päästöt on vain 119 g/100 km. Corollan 2.0 litraisessa 106 g/km ja 1.8 litraisessa 99 g/100 km.

Saksalaiset automerkit ovat jääneet kauaksi menneisyyteen, koska ne eivät ole tehneet samanlaista rankkaa työtä ympäristön hyväksi, kuten Toyota. Toyotan työ ympäristön hyväksi on jatkunut 30 vuotta.

Saksalaiset lähtivät epärehelliselle tielle ja laskivat myös autojensa laatua uskoen valloittavansa maailman. Nyt päästöissä huijanneita painaa hirveä häpeätahra.

32

<50

    Vastaukset

    • Volkswagenin ladattavavien hybridien valmistus on edelleen jäissä. Ne eivät ole alittaneet vaadittuja uusia WLTP-päästörajoja.

      Vw:n kahden lataushybridin hiilidioksidipäästö nousee uudella tavalla mitattuna rajan 50 g/km yläpuolelle. Monessa maassa tuon rajan alittavat autot saavat veroetuja. Mikäli lataushybridin päästöt ovat suuremmat, ei sellaisen hankkiminen ole enää niin järkevää.

      https://tekniikanmaailma.fi/bmw-mercedes-benz-porsche-ja-volkswagen-ovat-keskeyttaneet-suuren-osan-lataushybridien-tuotannosta-selityksena-uusi-wltp-paastomittaus/

      Toyotan ladattavan hybridin Prius Plug In Hybridin WLTP-päästoarvo on vain 28 g /100 km.

      • Meinaatko ,että Prius plug in ostaminen on järkevää ? Kääpiöauto keskiluokan auton hinnalla. Onko järkeä maksaa yli 40 000 tuosta autosta, että voisi säästää litran polttoainetta ? Aika harva Suomessa on järkeä nähyt tuossa.


    • Ei ole olemassa mitään WLTP päästörajaa. Kyseessä on erilainen mittaustapa. Meneekö lopultakin jakeluun häh ?

      • Älä yritä esittää mitään asintuntijaa kun et sellainen ole. WLTP-päästömittaus on tosiaankin uusi mittaustapa ja tässäkin mittautavassa voidaan asettaa päästörajoja. EU on niitä asettanutkin.


    • Ei touotan kulutuksesta tarvitse mitään vääntää. Se on niin selvä asia, että siinä ei ole mitään vääntämistä. Toyotan kulutus on kaikkein pienin, mitä polttomoorilla varustetuista autoista löytyy ja se on siinä. Virallinen uusi WLTP-päästömittaustapa kertoo totuuden ja se on siinä.

    • Maailmalla kerrotaan, että tuo uusi Toyotan 2.0 litran moottori kuluttaa reippaassa ajossa vain 4,7 l/100 km. Onhan se hurjan pieni luku 2.0 litran moottorille. Odotetaan lisää koeajotuloksia.

      • Johan ne viimekesänä testas sitä 1.8 hybridiä ei mennyt lähellekään 4 litran kulutuksia yli 6 litraa meni kevyesti se niistä lupauksista eihän ne vltp lukemat ole kun verottajaa varten..


    • Uusi Corolla 1,8 litran moottorilla kuluttaa vain 4,4 l/100 km reippaassa maantie ja moottoritieajossa. Lukemat ovat nyt aivan uudella tasolla ja päästöarvo on vain 99 g/100 km.

      • Hämmästyttää vain noin utopiset lupaukset, kunhan täällä Suomessa testataan on lukemat toista luokkaa
        Näin huijataan ostajia suurilla lupauksilla
        Ja sitte jos täällä testissä lupaukset ei täyty testi on maksettu..


    • Kuluttaa käytännössä ainakin 6 litraa. Tojon lupaukset on nähty jo ennenkin. Lisäksi tojo on muutenkin kauhea kippo ajaa. Kannattaa kiertää kaukaa.

    • Uusi aika on tuonut nyt kokonaan uudet totuudet. Katsokaa aina Toyotan todella pieni kulutus ja päästölukemat muualta, esim koeajoista. Siellä on totuus.

    • TM Talviauto 2017:
      Toyota C-HR Hybrid kulutus kylmänä (-7 C) 11,1 litraa, lämpimänä 6,3 litraa.

    • Ei kuulosta nyt taloudelliselta kuitenkaan ja lämmitin maksaa jo tonnin? Ilman veroja ja käyttömaksuja, tuollainen pommi pitäisi saada hankittua!

      • Katso koeajojen kulutukset, joissa ei ole kysymys hetkellisestä kulutuksesta. C-HR:ssä päästölukema on vain 110 g/km joten kulutuskin on pieni.


      • OikeaaTietoa kirjoitti:

        Katso koeajojen kulutukset, joissa ei ole kysymys hetkellisestä kulutuksesta. C-HR:ssä päästölukema on vain 110 g/km joten kulutuskin on pieni.

        Toyota C-HR kulutus TM hybridivertailussa 5 litraa eli 116 g/km CO2 oli kaupunki- tai maantieajoa.


      • siinä.se kirjoitti:

        Toyota C-HR kulutus TM hybridivertailussa 5 litraa eli 116 g/km CO2 oli kaupunki- tai maantieajoa.

        Vanhan NEDC-päästömittautavan mukaan 116 g/km mutta UUden WLTP-mittautavan mukaan 110 g/km. Miksi kerroit vanhan tavan tuloksen?


      • dfdsfdsafa kirjoitti:

        Vanhan NEDC-päästömittautavan mukaan 116 g/km mutta UUden WLTP-mittautavan mukaan 110 g/km. Miksi kerroit vanhan tavan tuloksen?

        Ei siihen mitään mitfaustapoja tarvita sotkemaan. 5 litraa bensaa satasella tarkoittaa todellista 116 g/km CO2 päästöä. Joillekin asiat pitää vääntää rautalangasta eikä sekään auta. Siksi he kai ostavat autonkin myyjän kertomusten ja mainosten perusteella.


    • VW GOLF 1.0 TSI KYLMÄKULUTUS -8 PAKKASELLA 44,3L/100KM. lämpimällä moottorilla 8,1l/100km.

      • Tulipa taas hönöltä valetta tm talvitesti 2018 polttoaineenkulutus
        Seat Arona 1.0 tsi lämmin moottori 6.7 l
        Seat Arona 1.0 tsi kylmämoottori -7 astetta. 8.4 litraa sadalla....


    • Kuten sanotaan. "Kaikki menee jotka tankkiin laitetaan!"
      Eikä harmita.

    • Minun 1.1 litrainen 2 pyttyinen Yamaha menee viidellä litralla sata kilsaa. Onko siinä litran volkkarissa enemmän sylintereitä?
      Ruohonleikkureissa on vain yksi sylinteri .

    • Toyota valmistaa kaikkein ympäristöystävällisimmät autot, joissa on myös polttomoottori kuten aloituksesta ilmenee. Se on jäätävä totuus.

    • Tulisi nyt pian koeajoja, joissa mitattaisiin myös kulutus ja toivottavasti autolehdet uskaltavat Toyotankin pienet kulutukset ilmoittaa.

    • Miksi ette vertaa autoa ja autoa? Verrataan jotain pientä hybridi kinneriä autoon, totta vie vähemmän. Verratkaa samoilla tehoilla samoilla sisämitoilla ja ominaisuuksilla varustettuja autoja keskenään, niin saatte oikean kuvan. Ei pysty, koska mikään tojotan hybridi ei pärjää kaksilitraiselle dieselille tai bensalle. Mikä meriitti on kulutus ja säästäminen? Ei yhtään mikään sille joka tarvitsee auton, ne on täysin eri asiat jotka siellä merkkaa. Mutta ainahan voi säästöllä ylpeillä, pappa tuntsa muuten kuluttaa vähemmän kuin corolla hybrit, se on sitten paljon parempi, teron logiikalla on.

      • Ei ole aivan helppo löytää vastaavaa yhtä isoa autoa kuin corolla tai Corolla touring Sports Hybrid Avensisksen kokoisena on. Ei sille ole mitään kunnon vertailukohdetta kokoluokassaan.


      • SuuriAuto kirjoitti:

        Ei ole aivan helppo löytää vastaavaa yhtä isoa autoa kuin corolla tai Corolla touring Sports Hybrid Avensisksen kokoisena on. Ei sille ole mitään kunnon vertailukohdetta kokoluokassaan.

        Skoda Octavia tiloiltaan isompi kuin Corolla ja sen TGI-versiot pieksevät Corollan hankintahinnassa, päästöissä että polttoainekustannuksissa.
        Polttoainekustannuksissa Octavialle voi laskea 4,5 €/100km kun Corolla ei pääse alle 7 edes teoriassa.

        https://vanha.tekniikanmaailma.fi/digilehti/12-2018/ajettua-seat-ibiza-10-tgi-style


      • SuuriAuto kirjoitti:

        Ei ole aivan helppo löytää vastaavaa yhtä isoa autoa kuin corolla tai Corolla touring Sports Hybrid Avensisksen kokoisena on. Ei sille ole mitään kunnon vertailukohdetta kokoluokassaan.

        No on kyllä jos ei ole tojotalasit silmillä, niitähän on vaikka kuinka. Olgelma vaan on löytää saman tehoinen, niitä kun ei paljoa ole, muilla merkeillä kun on tehoa ja suorituskykyä enenmän kuin Tojotalla. Siksi ainut asia millä voi kehua on kulutus, kuten sanoin ei merkkaa mitään ihmiselle joka tarvitsee auton liikkumiseen.


    • Eikö se tuo aloituksen teksti mene perille tollojen päähän!!

    • Totuus on aloituksessa.

      • Otetaan mennyttä mallistoa kehiin, niin totuus näyttääkin heti toiselta. Pannaan lainaten autoliikkeestä toyota ja vuoden 2015 nissan note 1.2 bensakone. Molemmilla sama mutka ja katsotaan kulutus bensatankista! Nuo toyotan ilmoittamat lukemat on paperia Suomen teillä.

        Itsellä oli marraskuussa käytössä ihan uusi toyota perushybridi (430 km mittarissa kun lähdin ajoon) sijaisautona. Ihmettelin tankatessa, että meni 5,3 sataselle maantieajossa (max 86km/h) vaikka yhdistelmä lupasi reilusti alle viisi ja 60 alueet sähköajona. Kaverilta lokakuussa lainatulla autolla nissan note 1.2 bensiini 2015vm. meni 904km lenkki 41,3 litralla.

        Toki ei ole ihan sama lenkki ollut, mutta olihan eroa bensakuluissa. Miten noin voikin olla vaikka paperilla piti olla toisin päin. Kuka huijaa. Kun ei ole latausta käytössä, niin pitää lukemissa olla sama lataustaso akustossa tai on huijattu!

        Jos ajaa hybridillä maantie ajon ja sitten niin pitkään kaupunkiajoa kuin menee pelkillä akuilla ja laskee siitä lyhyestä koepätkästä kulutuksen, niin voi saada valmistajan ilmoittamat yhdistelmäkulut. Ihan on kusetusta tuolla keinoin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Otetaan mennyttä mallistoa kehiin, niin totuus näyttääkin heti toiselta. Pannaan lainaten autoliikkeestä toyota ja vuoden 2015 nissan note 1.2 bensakone. Molemmilla sama mutka ja katsotaan kulutus bensatankista! Nuo toyotan ilmoittamat lukemat on paperia Suomen teillä.

        Itsellä oli marraskuussa käytössä ihan uusi toyota perushybridi (430 km mittarissa kun lähdin ajoon) sijaisautona. Ihmettelin tankatessa, että meni 5,3 sataselle maantieajossa (max 86km/h) vaikka yhdistelmä lupasi reilusti alle viisi ja 60 alueet sähköajona. Kaverilta lokakuussa lainatulla autolla nissan note 1.2 bensiini 2015vm. meni 904km lenkki 41,3 litralla.

        Toki ei ole ihan sama lenkki ollut, mutta olihan eroa bensakuluissa. Miten noin voikin olla vaikka paperilla piti olla toisin päin. Kuka huijaa. Kun ei ole latausta käytössä, niin pitää lukemissa olla sama lataustaso akustossa tai on huijattu!

        Jos ajaa hybridillä maantie ajon ja sitten niin pitkään kaupunkiajoa kuin menee pelkillä akuilla ja laskee siitä lyhyestä koepätkästä kulutuksen, niin voi saada valmistajan ilmoittamat yhdistelmäkulut. Ihan on kusetusta tuolla keinoin.

        Tarinasi on arvoton, koska autojen tarka nimet ja moottorien koot puuttuvat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarinasi on arvoton, koska autojen tarka nimet ja moottorien koot puuttuvat.

        Aja kokeeksi mikä tahansa toyota hybridi ei plugin vaan perus hybridi. Tule sitten kertomaan mitä kulutti suomen teillä. Aja vaikka jokaikinen toyota vaihtoehto. Kerro siten meille miten paljon meni liikaa tehtaan lupauksiin nähden.

        Minulle riitti, että ajoin yhdellä. Samantien selvisi, että perus bensakone nissan note 1.2 vm 2015 kulkee kilometrit vähemmällä bensalla kuin yksikään hybridi toyota. Ajamani toyota jäi sen verran kauas tehtaan ilmoittamasta suomen teillä, että ei vaan toimi toyota Bensapihinä numero yksi.

        Sen myönnän. että aloittajan väite valmistajan ilmoitusten mukainen kulutuslukema "automerkkien hinnastoista" antaa olettaa toyotan olevan bensapihein. Itse tankatessa se sitten totuus punnitaan.


    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Matkustaja ilmoitti omasta koronavirusepäilystään

      VR tehosiivosi junavaunuja. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a2da2794-58ae-4dbe-807c-83622f985a4c
      Maailman menoa
      143
      6738
    2. Yksi pikku juttu

      Sun kannattaa varautua yllätykseen, tosi isson yllätykseen. Onhan sinulla passi voimassa?
      Ikävä
      40
      565