...ilmenee eri automerkkien hinnastoista.  Hybridien päästölukemia ei voita mitkään pienimmätkään pikkuturbot, ei edes litraiset moottorit.  Tämä voit todeta käymällä läpi eri automerkkien hinnastot. 
Tulossa olevissa Corollissa ja ja Camryssä lukemat ovat aivan uskomattoman pienet.
Camryn 2,5 litraisen moottorin WLTP-lukema eli CO2-päästöt on vain 119 g/100 km. Corollan 2.0 litraisessa  106 g/km ja 1.8 litraisessa 99 g/100 km.
Saksalaiset automerkit ovat jääneet kauaksi menneisyyteen, koska ne eivät ole tehneet samanlaista rankkaa työtä ympäristön hyväksi, kuten Toyota. Toyotan työ ympäristön hyväksi on jatkunut 30 vuotta.
Saksalaiset lähtivät epärehelliselle tielle ja laskivat myös autojensa laatua uskoen valloittavansa maailman. Nyt päästöissä huijanneita painaa hirveä häpeätahra.
Toyotan hybrideissä on kaikkein pienimmät polttomoottoriautojen päästöt ja kulutus...
119
2034
Vastaukset
- PäästörajatVolkswagenin ladattavavien hybridien valmistus on edelleen jäissä. Ne eivät ole alittaneet vaadittuja uusia WLTP-päästörajoja. 
 Vw:n kahden lataushybridin hiilidioksidipäästö nousee uudella tavalla mitattuna rajan 50 g/km yläpuolelle. Monessa maassa tuon rajan alittavat autot saavat veroetuja. Mikäli lataushybridin päästöt ovat suuremmat, ei sellaisen hankkiminen ole enää niin järkevää.
 https://tekniikanmaailma.fi/bmw-mercedes-benz-porsche-ja-volkswagen-ovat-keskeyttaneet-suuren-osan-lataushybridien-tuotannosta-selityksena-uusi-wltp-paastomittaus/
 Toyotan ladattavan hybridin Prius Plug In Hybridin WLTP-päästoarvo on vain 28 g /100 km.- AnonyymiMeinaatko ,että Prius plug in ostaminen on järkevää ? Kääpiöauto keskiluokan auton hinnalla. Onko järkeä maksaa yli 40 000 tuosta autosta, että voisi säästää litran polttoainetta ? Aika harva Suomessa on järkeä nähyt tuossa. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Meinaatko ,että Prius plug in ostaminen on järkevää ? Kääpiöauto keskiluokan auton hinnalla. Onko järkeä maksaa yli 40 000 tuosta autosta, että voisi säästää litran polttoainetta ? Aika harva Suomessa on järkeä nähyt tuossa. Toyota Prius Plugg-on autoni bensiinin kulutus oli keskimäärin 2,1l/100km 40 000 km:n vuosiajolla- säästö bensakuluissa yli 3000€/v. 
 
- KoittakaatajutaEi ole olemassa mitään WLTP päästörajaa. Kyseessä on erilainen mittaustapa. Meneekö lopultakin jakeluun häh ? - ÄläYritäEsittääÄlä yritä esittää mitään asintuntijaa kun et sellainen ole. WLTP-päästömittaus on tosiaankin uusi mittaustapa ja tässäkin mittautavassa voidaan asettaa päästörajoja. EU on niitä asettanutkin. 
- AnonyymiÄläYritäEsittää kirjoitti:Älä yritä esittää mitään asintuntijaa kun et sellainen ole. WLTP-päästömittaus on tosiaankin uusi mittaustapa ja tässäkin mittautavassa voidaan asettaa päästörajoja. EU on niitä asettanutkin. Eikös se EU-raja ollut 95g/km tänä vuonna. Sen päälle menevästä maksetaan sakkoa. Eli melkein kaikista Toyotista. 
 
- WLTPEi touotan kulutuksesta tarvitse mitään vääntää. Se on niin selvä asia, että siinä ei ole mitään vääntämistä. Toyotan kulutus on kaikkein pienin, mitä polttomoorilla varustetuista autoista löytyy ja se on siinä. Virallinen uusi WLTP-päästömittaustapa kertoo totuuden ja se on siinä. 
- UskomatonTulosMaailmalla kerrotaan, että tuo uusi Toyotan 2.0 litran moottori kuluttaa reippaassa ajossa vain 4,7 l/100 km. Onhan se hurjan pieni luku 2.0 litran moottorille. Odotetaan lisää koeajotuloksia. - LupauksiaJohan ne viimekesänä testas sitä 1.8 hybridiä ei mennyt lähellekään 4 litran kulutuksia yli 6 litraa meni kevyesti se niistä lupauksista eihän ne vltp lukemat ole kun verottajaa varten.. 
 
- HämmästyttävääUusi Corolla 1,8 litran moottorilla kuluttaa vain 4,4 l/100 km reippaassa maantie ja moottoritieajossa. Lukemat ovat nyt aivan uudella tasolla ja päästöarvo on vain 99 g/100 km. - LupauksiaHämmästyttää vain noin utopiset lupaukset, kunhan täällä Suomessa testataan on lukemat toista luokkaa 
 Näin huijataan ostajia suurilla lupauksilla
 Ja sitte jos täällä testissä lupaukset ei täyty testi on maksettu..
 
- HajosikotojotasiKuluttaa käytännössä ainakin 6 litraa. Tojon lupaukset on nähty jo ennenkin. Lisäksi tojo on muutenkin kauhea kippo ajaa. Kannattaa kiertää kaukaa. 
- TutkiasiaUusi aika on tuonut nyt kokonaan uudet totuudet. Katsokaa aina Toyotan todella pieni kulutus ja päästölukemat muualta, esim koeajoista. Siellä on totuus. 
- soppa.maistuiTM Talviauto 2017: 
 Toyota C-HR Hybrid kulutus kylmänä (-7 C) 11,1 litraa, lämpimänä 6,3 litraa.
- SiberiaanEi kuulosta nyt taloudelliselta kuitenkaan ja lämmitin maksaa jo tonnin? Ilman veroja ja käyttömaksuja, tuollainen pommi pitäisi saada hankittua! - OikeaaTietoaKatso koeajojen kulutukset, joissa ei ole kysymys hetkellisestä kulutuksesta. C-HR:ssä päästölukema on vain 110 g/km joten kulutuskin on pieni. 
- siinä.seOikeaaTietoa kirjoitti:Katso koeajojen kulutukset, joissa ei ole kysymys hetkellisestä kulutuksesta. C-HR:ssä päästölukema on vain 110 g/km joten kulutuskin on pieni. Toyota C-HR kulutus TM hybridivertailussa 5 litraa eli 116 g/km CO2 oli kaupunki- tai maantieajoa. 
- dfdsfdsafasiinä.se kirjoitti:Toyota C-HR kulutus TM hybridivertailussa 5 litraa eli 116 g/km CO2 oli kaupunki- tai maantieajoa. Vanhan NEDC-päästömittautavan mukaan 116 g/km mutta UUden WLTP-mittautavan mukaan 110 g/km. Miksi kerroit vanhan tavan tuloksen? 
- voi.taivasdfdsfdsafa kirjoitti:Vanhan NEDC-päästömittautavan mukaan 116 g/km mutta UUden WLTP-mittautavan mukaan 110 g/km. Miksi kerroit vanhan tavan tuloksen? Ei siihen mitään mitfaustapoja tarvita sotkemaan. 5 litraa bensaa satasella tarkoittaa todellista 116 g/km CO2 päästöä. Joillekin asiat pitää vääntää rautalangasta eikä sekään auta. Siksi he kai ostavat autonkin myyjän kertomusten ja mainosten perusteella. 
- AnonyymiOikeaaTietoa kirjoitti:Katso koeajojen kulutukset, joissa ei ole kysymys hetkellisestä kulutuksesta. C-HR:ssä päästölukema on vain 110 g/km joten kulutuskin on pieni. VHS valmistajan valehtelemat päästöt 110 g/km, mutta todellinen päästö 260 g/km kylmällä ja 148 g/km lämpimällä koneella (11,1/6,3 l sataselle). 
 
- siinä.faktaaVW GOLF 1.0 TSI KYLMÄKULUTUS -8 PAKKASELLA 44,3L/100KM. lämpimällä moottorilla 8,1l/100km. - TalvitestiTulipa taas hönöltä valetta tm talvitesti 2018 polttoaineenkulutus 
 Seat Arona 1.0 tsi lämmin moottori 6.7 l
 Seat Arona 1.0 tsi kylmämoottori -7 astetta. 8.4 litraa sadalla....
 
- ImprezamanKuten sanotaan. "Kaikki menee jotka tankkiin laitetaan!" 
 Eikä harmita.
- HienohypridiMinun 1.1 litrainen 2 pyttyinen Yamaha menee viidellä litralla sata kilsaa. Onko siinä litran volkkarissa enemmän sylintereitä? 
 Ruohonleikkureissa on vain yksi sylinteri .
- JäätäväTotuusToyota valmistaa kaikkein ympäristöystävällisimmät autot, joissa on myös polttomoottori kuten aloituksesta ilmenee. Se on jäätävä totuus. 
- MissäTiedotTulisi nyt pian koeajoja, joissa mitattaisiin myös kulutus ja toivottavasti autolehdet uskaltavat Toyotankin pienet kulutukset ilmoittaa. 
- Miksi ette vertaa autoa ja autoa? Verrataan jotain pientä hybridi kinneriä autoon, totta vie vähemmän. Verratkaa samoilla tehoilla samoilla sisämitoilla ja ominaisuuksilla varustettuja autoja keskenään, niin saatte oikean kuvan. Ei pysty, koska mikään tojotan hybridi ei pärjää kaksilitraiselle dieselille tai bensalle. Mikä meriitti on kulutus ja säästäminen? Ei yhtään mikään sille joka tarvitsee auton, ne on täysin eri asiat jotka siellä merkkaa. Mutta ainahan voi säästöllä ylpeillä, pappa tuntsa muuten kuluttaa vähemmän kuin corolla hybrit, se on sitten paljon parempi, teron logiikalla on. - SuuriAutoEi ole aivan helppo löytää vastaavaa yhtä isoa autoa kuin corolla tai Corolla touring Sports Hybrid Avensisksen kokoisena on. Ei sille ole mitään kunnon vertailukohdetta kokoluokassaan. 
- ei.pärjää.oculleSuuriAuto kirjoitti:Ei ole aivan helppo löytää vastaavaa yhtä isoa autoa kuin corolla tai Corolla touring Sports Hybrid Avensisksen kokoisena on. Ei sille ole mitään kunnon vertailukohdetta kokoluokassaan. Skoda Octavia tiloiltaan isompi kuin Corolla ja sen TGI-versiot pieksevät Corollan hankintahinnassa, päästöissä että polttoainekustannuksissa. 
 Polttoainekustannuksissa Octavialle voi laskea 4,5 €/100km kun Corolla ei pääse alle 7 edes teoriassa.
 https://vanha.tekniikanmaailma.fi/digilehti/12-2018/ajettua-seat-ibiza-10-tgi-style
- SuuriAuto kirjoitti:- Ei ole aivan helppo löytää vastaavaa yhtä isoa autoa kuin corolla tai Corolla touring Sports Hybrid Avensisksen kokoisena on. Ei sille ole mitään kunnon vertailukohdetta kokoluokassaan. - No on kyllä jos ei ole tojotalasit silmillä, niitähän on vaikka kuinka. Olgelma vaan on löytää saman tehoinen, niitä kun ei paljoa ole, muilla merkeillä kun on tehoa ja suorituskykyä enenmän kuin Tojotalla. Siksi ainut asia millä voi kehua on kulutus, kuten sanoin ei merkkaa mitään ihmiselle joka tarvitsee auton liikkumiseen. 
- AnonyymiTojon itselataavat tekeleet ovat jo ilta-auringon puolella. 
- AnonyymiMielikuvitus-Penttisi on vaikea poistaakaan mitään. 
 
- AnonyymiEikö se tuo aloituksen teksti mene perille tollojen päähän!! 
- AnonyymiTotuus on aloituksessa. - AnonyymiOtetaan mennyttä mallistoa kehiin, niin totuus näyttääkin heti toiselta. Pannaan lainaten autoliikkeestä toyota ja vuoden 2015 nissan note 1.2 bensakone. Molemmilla sama mutka ja katsotaan kulutus bensatankista! Nuo toyotan ilmoittamat lukemat on paperia Suomen teillä. 
 Itsellä oli marraskuussa käytössä ihan uusi toyota perushybridi (430 km mittarissa kun lähdin ajoon) sijaisautona. Ihmettelin tankatessa, että meni 5,3 sataselle maantieajossa (max 86km/h) vaikka yhdistelmä lupasi reilusti alle viisi ja 60 alueet sähköajona. Kaverilta lokakuussa lainatulla autolla nissan note 1.2 bensiini 2015vm. meni 904km lenkki 41,3 litralla.
 Toki ei ole ihan sama lenkki ollut, mutta olihan eroa bensakuluissa. Miten noin voikin olla vaikka paperilla piti olla toisin päin. Kuka huijaa. Kun ei ole latausta käytössä, niin pitää lukemissa olla sama lataustaso akustossa tai on huijattu!
 Jos ajaa hybridillä maantie ajon ja sitten niin pitkään kaupunkiajoa kuin menee pelkillä akuilla ja laskee siitä lyhyestä koepätkästä kulutuksen, niin voi saada valmistajan ilmoittamat yhdistelmäkulut. Ihan on kusetusta tuolla keinoin.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Otetaan mennyttä mallistoa kehiin, niin totuus näyttääkin heti toiselta. Pannaan lainaten autoliikkeestä toyota ja vuoden 2015 nissan note 1.2 bensakone. Molemmilla sama mutka ja katsotaan kulutus bensatankista! Nuo toyotan ilmoittamat lukemat on paperia Suomen teillä. 
 Itsellä oli marraskuussa käytössä ihan uusi toyota perushybridi (430 km mittarissa kun lähdin ajoon) sijaisautona. Ihmettelin tankatessa, että meni 5,3 sataselle maantieajossa (max 86km/h) vaikka yhdistelmä lupasi reilusti alle viisi ja 60 alueet sähköajona. Kaverilta lokakuussa lainatulla autolla nissan note 1.2 bensiini 2015vm. meni 904km lenkki 41,3 litralla.
 Toki ei ole ihan sama lenkki ollut, mutta olihan eroa bensakuluissa. Miten noin voikin olla vaikka paperilla piti olla toisin päin. Kuka huijaa. Kun ei ole latausta käytössä, niin pitää lukemissa olla sama lataustaso akustossa tai on huijattu!
 Jos ajaa hybridillä maantie ajon ja sitten niin pitkään kaupunkiajoa kuin menee pelkillä akuilla ja laskee siitä lyhyestä koepätkästä kulutuksen, niin voi saada valmistajan ilmoittamat yhdistelmäkulut. Ihan on kusetusta tuolla keinoin.Tarinasi on arvoton, koska autojen tarka nimet ja moottorien koot puuttuvat. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Tarinasi on arvoton, koska autojen tarka nimet ja moottorien koot puuttuvat. Aja kokeeksi mikä tahansa toyota hybridi ei plugin vaan perus hybridi. Tule sitten kertomaan mitä kulutti suomen teillä. Aja vaikka jokaikinen toyota vaihtoehto. Kerro siten meille miten paljon meni liikaa tehtaan lupauksiin nähden. 
 Minulle riitti, että ajoin yhdellä. Samantien selvisi, että perus bensakone nissan note 1.2 vm 2015 kulkee kilometrit vähemmällä bensalla kuin yksikään hybridi toyota. Ajamani toyota jäi sen verran kauas tehtaan ilmoittamasta suomen teillä, että ei vaan toimi toyota Bensapihinä numero yksi.
 Sen myönnän. että aloittajan väite valmistajan ilmoitusten mukainen kulutuslukema "automerkkien hinnastoista" antaa olettaa toyotan olevan bensapihein. Itse tankatessa se sitten totuus punnitaan.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Aja kokeeksi mikä tahansa toyota hybridi ei plugin vaan perus hybridi. Tule sitten kertomaan mitä kulutti suomen teillä. Aja vaikka jokaikinen toyota vaihtoehto. Kerro siten meille miten paljon meni liikaa tehtaan lupauksiin nähden. 
 Minulle riitti, että ajoin yhdellä. Samantien selvisi, että perus bensakone nissan note 1.2 vm 2015 kulkee kilometrit vähemmällä bensalla kuin yksikään hybridi toyota. Ajamani toyota jäi sen verran kauas tehtaan ilmoittamasta suomen teillä, että ei vaan toimi toyota Bensapihinä numero yksi.
 Sen myönnän. että aloittajan väite valmistajan ilmoitusten mukainen kulutuslukema "automerkkien hinnastoista" antaa olettaa toyotan olevan bensapihein. Itse tankatessa se sitten totuus punnitaan.WLTP-mittaus tehdään vakio-olosuhteissa kaikille autoille joten se on mielestäni oikeasti puolueeton. Menetelmä sinänsä on väärä koska mittausmatkan pitäisi olla useita satoja kilometrejä. Todellinen käytännön kulutus on lyhyen ja pitkän ajon välinen kompromissi joka saataisiin sähkö- ja polttoaineella ajon seurauksena akkujen tyhjennettyä. Jo 200 km antaisi todellisemman kuvan kulutuksesta. Se olisi jotain aivan muuta kuin nyt ilmoitetut 1-2 litran huijauskulutukset. 
 
- AnonyymiAloituksessa on totuuksien totuus. Se on luettavissa kaikkialla. Viranomaisten vahvistamat päästöt ovat todella alhaiset. - AnonyymiAivan. Ne ovat viranomaisten vahvistamat. Autonvalmistaja ei ilmoita mitään kuten tollot kirjoittavat. 
- Anonyymi”Toyotan työ ympäristön hyväksi on jatkunut 30 vuotta” 
 Tällä hetkellä se valitettavasti tarkoittaa, että Toyotan koko maailman henkilöautomyynnistä on vain pieni osa, 20%, hybrideitä.
 Muut Toyotan myymät henkilöautot ovat normaaleilla bensamoottoreilla varustettuja, varsinkin Toyotalle tärkeillä suurilla markkinoilla esim. Amerikassa.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:”Toyotan työ ympäristön hyväksi on jatkunut 30 vuotta” 
 Tällä hetkellä se valitettavasti tarkoittaa, että Toyotan koko maailman henkilöautomyynnistä on vain pieni osa, 20%, hybrideitä.
 Muut Toyotan myymät henkilöautot ovat normaaleilla bensamoottoreilla varustettuja, varsinkin Toyotalle tärkeillä suurilla markkinoilla esim. Amerikassa.Mikä mahtaa olla kilpailijoiden tilanne hybridien osuudessa myydyistä autoista? 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Mikä mahtaa olla kilpailijoiden tilanne hybridien osuudessa myydyistä autoista? Kilpailijat ovat siirtyneet tälle vuosituhannelle eivätkä tee latauskelvottomia hybridejä lainkaan. Vain ladattavia hybridejä ja sähköautoja. 
 Vain tojo on niin takaperoinen että on juuttunut 90-luvun fossiilipolttimiin. Kuoleviin dinosauruksiin.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Mikä mahtaa olla kilpailijoiden tilanne hybridien osuudessa myydyistä autoista? ”Mikä mahtaa olla kilpailijoiden tilanne hybridien osuudessa myydyistä autoista?” 
 Hyvä kysymys, ei kovinkaan paljon, vielä.
 Muut ovat valmistaneet hybridejä vasta hyvin lyhyen aikaa.
 Mutta...Toyota on tehnyt hybridejä 1997 vuodesta, ja nyt on neljäs sukupolvi menossa.
 Aavistuksen huolestuttavaa Toyotan kannalta, että tässä ajassa Toyotan valmistavat hybridit eivät ole saavuttaneet isompaa suosiota maailmanlaajuisesti.
- Anonyymi kirjoitti:- Kilpailijat ovat siirtyneet tälle vuosituhannelle eivätkä tee latauskelvottomia hybridejä lainkaan. Vain ladattavia hybridejä ja sähköautoja. 
 Vain tojo on niin takaperoinen että on juuttunut 90-luvun fossiilipolttimiin. Kuoleviin dinosauruksiin.- Kuolevalla dinosauruksella tarkoitin tässä itseäni. Ei näin omituinen eläin menesty nykymaailmassa. 
- AnonyymiTrollipoju_Pentti kirjoitti:Kuolevalla dinosauruksella tarkoitin tässä itseäni. Ei näin omituinen eläin menesty nykymaailmassa. Käytkö Hönö taas vähän hitaalla, kun vastailet 4 kk vanhoihin kommentteihin? 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Kilpailijat ovat siirtyneet tälle vuosituhannelle eivätkä tee latauskelvottomia hybridejä lainkaan. Vain ladattavia hybridejä ja sähköautoja. 
 Vain tojo on niin takaperoinen että on juuttunut 90-luvun fossiilipolttimiin. Kuoleviin dinosauruksiin.Tekevät toki kelvottomia hybrideitä joita sanotaan kevythybrideiksi. Suoraan sanottuna mitätöntä tekniikkaa jossa on kaikki hybridin haitat ilman mitään etuja. 
 
- AnonyymiToyotalla onkin jo yli 30 vuoden kokemus sähköautoista, ja se näkyy myyntitilastoissa. Ykkönen on aina Ykkönen, jota muut peesaa. - AnonyymiEi näy myyntitilastoissa, vähän myydään maailmanlaajuisesti. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ei näy myyntitilastoissa, vähän myydään maailmanlaajuisesti. Jos sitä hybridiä oikeasti pidettäisiin kilpailukykyisinä autona, niin myynti olisi paljon suurempaa isoilla markkinoilla. Eurooppa ei ole Toyotalle iso markkina. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ei näy myyntitilastoissa, vähän myydään maailmanlaajuisesti. Toyota on maailmanlaajuisesti eniten myyty automerkki ja hybridejä myydään koko ajan yhä enemmän ja enemmän. Suurista auton valmistajista vain Toyota alittaa jo nyt EU uusimmat päästövaatimukset. VW on aivan kusessa dieseliensä kanssa ja sähköautoista ei ole vielä mitään apuja kun tuotanto takkuaa ja valmista ei tule. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Jos sitä hybridiä oikeasti pidettäisiin kilpailukykyisinä autona, niin myynti olisi paljon suurempaa isoilla markkinoilla. Eurooppa ei ole Toyotalle iso markkina. Latauskelvottomat hybridit ovat tojon ikioma harharetki. Yksin tarpoo tojo tuota umpihankea ja yrittää epätoivoisesti saada ladattavat ja sähköautot markkinoille. Tokion poikia vdtaa nyt huolella kun ymmärtävät typeryytensä. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Toyota on maailmanlaajuisesti eniten myyty automerkki ja hybridejä myydään koko ajan yhä enemmän ja enemmän. Suurista auton valmistajista vain Toyota alittaa jo nyt EU uusimmat päästövaatimukset. VW on aivan kusessa dieseliensä kanssa ja sähköautoista ei ole vielä mitään apuja kun tuotanto takkuaa ja valmista ei tule. Toyotalla ei ole kuin pari mallia joita saa ladattavana ja itsetyydyttävät ovat yli tulevan päästörajan, eli hönö voisi valehdella vähemmän tästäkin asiasta. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Toyotalla ei ole kuin pari mallia joita saa ladattavana ja itsetyydyttävät ovat yli tulevan päästörajan, eli hönö voisi valehdella vähemmän tästäkin asiasta. Päästöt lasketaan kaikkien auitonvalmistajan automallien keskeskimääräisisitä päästöistä ja ne ovat Toyotalla tällä hetkellä kaikkein pienimmät. 
 https://www.is.fi/autot/art-2000006375640.html
 https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/95-gramman-paastorajan-alitus-on-tiukka-tehtava-autonvalmistajille-uhkana-miljardisakot/2d48da00-261f-490c-9eb0-7435fa05ccd8
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Toyota on maailmanlaajuisesti eniten myyty automerkki ja hybridejä myydään koko ajan yhä enemmän ja enemmän. Suurista auton valmistajista vain Toyota alittaa jo nyt EU uusimmat päästövaatimukset. VW on aivan kusessa dieseliensä kanssa ja sähköautoista ei ole vielä mitään apuja kun tuotanto takkuaa ja valmista ei tule. Toyota alittaa tämänhetkiset EU päästövaatimukset vain Toyotan EU alueella myytävien mallien osalta. Toyotalla on paljon malleja mitä ei voi tuoda. Ovat tuontikiellossa, koska päästörajat eivät alitu. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Päästöt lasketaan kaikkien auitonvalmistajan automallien keskeskimääräisisitä päästöistä ja ne ovat Toyotalla tällä hetkellä kaikkein pienimmät. 
 https://www.is.fi/autot/art-2000006375640.html
 https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/95-gramman-paastorajan-alitus-on-tiukka-tehtava-autonvalmistajille-uhkana-miljardisakot/2d48da00-261f-490c-9eb0-7435fa05ccd8Ei lasketa kaikista tietyn valmistajien malleista, vaan EU alueella myytävistä malleista. 
 Toyota ei pärjäisi mitenkään, jos kaikki tehtaan valmistavat mallit otettaisiin huomioon.
 Suurin osa Toyotan tuotoksista maailmalla on perusbensakoneisia.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Latauskelvottomat hybridit ovat tojon ikioma harharetki. Yksin tarpoo tojo tuota umpihankea ja yrittää epätoivoisesti saada ladattavat ja sähköautot markkinoille. Tokion poikia vdtaa nyt huolella kun ymmärtävät typeryytensä. Taisin joskus pari vuotta sitten kirjoittaa tänne että Toyota saa toimivat sähköautot liikenteeseen aikaisemmin kuin Vw. Niinhän siinä taas kerran näyttää käyvän. Volkswagen ei näytä toimivaa autoa saavan ollenkaan aikaiseksi. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ei lasketa kaikista tietyn valmistajien malleista, vaan EU alueella myytävistä malleista. 
 Toyota ei pärjäisi mitenkään, jos kaikki tehtaan valmistavat mallit otettaisiin huomioon.
 Suurin osa Toyotan tuotoksista maailmalla on perusbensakoneisia.Toyota myy sitä mitä ostajat haluavat. Volkswagenilla ei juuri ostajien haluamia malleja ole tarjolla suuressa maailmassa. Saksa eri asia mutta siellä ollaankin asian suhteen sokeita. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Toyota myy sitä mitä ostajat haluavat. Volkswagenilla ei juuri ostajien haluamia malleja ole tarjolla suuressa maailmassa. Saksa eri asia mutta siellä ollaankin asian suhteen sokeita. VW on vienyt myyntimäärissä Tojoa kuin pässiä narussa jo vuosia. 
 https://www.carlogos.org/reviews/largest-car-companies.html
 "Vuonna 2018 luettelomme edellinen ykkösvalmistaja Toyota ohitettiin kärkisijalla. Volkswagen-konsernista tuli uusi ykkönen."
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Taisin joskus pari vuotta sitten kirjoittaa tänne että Toyota saa toimivat sähköautot liikenteeseen aikaisemmin kuin Vw. Niinhän siinä taas kerran näyttää käyvän. Volkswagen ei näytä toimivaa autoa saavan ollenkaan aikaiseksi. VW:llä on ollut toimivia sähköautoja jo useita vuosia. 
 eGolf, eUP! jne.
 Tojolla ei ole vielä mitään, ei toimivia, ei toimimattomia. EI MITÄÄN.
 
- AnonyymiToyotan pakoputkesta tulee lähinnä kukkaistuoksua verrattuna johonkin vikavaagenin öljynkäryyn. - AnonyymiUusien VAG ien pakoputkessa on hiukkasssuodatinkin puhtaammat höyryt mitä tojossa.. 
- AnonyymiMiksi Toyota ei saa hybridejään kaupaksi maailmanlaajuisesti kun viidesosan koko tuotannostaan? 
 Miksi yli 20 vuoden hybridiosaaminen ei näy hybridien myynnissä isoilla markkinoilla?
 Ei kannata Toyotan kutsua itseään ympäristöystävälliseksi valmistajaksi, kun valmistaa 80% autoistaan perinteisellä tekniikalla.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Uusien VAG ien pakoputkessa on hiukkasssuodatinkin puhtaammat höyryt mitä tojossa.. Uudehkojen Volkswagenien DPF-filtteri on tukossa alle 100 tkm ajolla. Uusi maksaa tuhansia. Siinä sitä on laatuvaikutelmaa. 
 
- AnonyymiMinun jo pari vuotta vanhassa bemarissa on päästöt 46g/km, tehoa 165kW. Tulevissa ovat päästöt vielä pienempiä. - AnonyymiSinulla ei ole ladattavaa bemaria eikä sen päästöt noin alhaisia ole. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Sinulla ei ole ladattavaa bemaria eikä sen päästöt noin alhaisia ole. Volvo: 180 kW ja bensaa on pitänyt tankkailla viimeisen vuoden aikana 1,5-2,0 l/100 km tahtiin. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Volvo: 180 kW ja bensaa on pitänyt tankkailla viimeisen vuoden aikana 1,5-2,0 l/100 km tahtiin. Virallinen päästölukema (NECD) 108 g/km, todellisen kulutuksen (vajaa 2 l/100 km) mukaan laskettu CO2 päästö 35-47 g/km. Todellinen päästö siis 44-68 % pienempi. 
 Tollolootalla lukemat päinvastoin oli kulutus ja päästöt jopa 30... 50 %. Tulee helposti isoja prosentteja, kun polttoainetta menee "vaivaiset" litra tai 2 luvattua enemmän, jos ne lupaukset ovat jotain nelosella alkavaa.
 4,5 l/100 km todellinen bensankulutus tuottaa 106 g/100 km CO2 päästöt. 7 litraa sataselle = 164 g/km. Tässä kohtaa hyvä muistaa, että päästö menee kulutuksen mukaan. Ihan eri lukemia kuin autoille lupaillaan. Vajaat 100 g/100 km jos luvataan, niin kulutuksen pitäisi olla 4 l/100 km luokkaa. Oikeasti, tankkauksista laskettuna, eikä pelkkänä ajotietokoneen lupauksena.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Virallinen päästölukema (NECD) 108 g/km, todellisen kulutuksen (vajaa 2 l/100 km) mukaan laskettu CO2 päästö 35-47 g/km. Todellinen päästö siis 44-68 % pienempi. 
 Tollolootalla lukemat päinvastoin oli kulutus ja päästöt jopa 30... 50 %. Tulee helposti isoja prosentteja, kun polttoainetta menee "vaivaiset" litra tai 2 luvattua enemmän, jos ne lupaukset ovat jotain nelosella alkavaa.
 4,5 l/100 km todellinen bensankulutus tuottaa 106 g/100 km CO2 päästöt. 7 litraa sataselle = 164 g/km. Tässä kohtaa hyvä muistaa, että päästö menee kulutuksen mukaan. Ihan eri lukemia kuin autoille lupaillaan. Vajaat 100 g/100 km jos luvataan, niin kulutuksen pitäisi olla 4 l/100 km luokkaa. Oikeasti, tankkauksista laskettuna, eikä pelkkänä ajotietokoneen lupauksena.Mersulla löytyy pienempi päästöisiä autoja kuin Toyotan ladattavat on. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Mersulla löytyy pienempi päästöisiä autoja kuin Toyotan ladattavat on. Mersu on tehnyt yhden ladattavan hybridin suurella akulla ja sillä keinolla se voittaa RAV4 Plug-inin 1 ainoalla grammalla. On kevythybridi niin ei voittanut kuin 1 grammalla Toyotan ladattavan täyshybridin vaikka hemmetin iso akku, 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Mersu on tehnyt yhden ladattavan hybridin suurella akulla ja sillä keinolla se voittaa RAV4 Plug-inin 1 ainoalla grammalla. On kevythybridi niin ei voittanut kuin 1 grammalla Toyotan ladattavan täyshybridin vaikka hemmetin iso akku, Kyllä Mersun 26:sta ladattavasta mallista löytyy autoja, jotka jättävät Tojon rikkaimurin naurettavaksi yritelmäksi. Ulkonäöstä ei kai tarvitse enää keskustella. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Sinulla ei ole ladattavaa bemaria eikä sen päästöt noin alhaisia ole. Jo vain. BMW 225xe. Kulkee vähällä ja ripeästi. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Mersu on tehnyt yhden ladattavan hybridin suurella akulla ja sillä keinolla se voittaa RAV4 Plug-inin 1 ainoalla grammalla. On kevythybridi niin ei voittanut kuin 1 grammalla Toyotan ladattavan täyshybridin vaikka hemmetin iso akku, Mersun arvo tulee romahtamaan käytettynä Toyotan alle akkujen takia. Kuka uskaltaisi ostaa käytetyn auton jossa on parinkymmenen tonnin remontti edessä lähitulevaisuudessa. 
 
- AnonyymiHinnastostako ne testikulutukset ja desibelit katsotaan? - AnonyymiSiellä ei voi valehdella, ne on oltava viranomaisten vahvistamat lukemat. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Siellä ei voi valehdella, ne on oltava viranomaisten vahvistamat lukemat. Volkswagenin hinnasto valehteli, ilmoitin kuluttaja-asiamiehelle. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Volkswagenin hinnasto valehteli, ilmoitin kuluttaja-asiamiehelle. Ei valehdellut, vaan idiootti asiakas ei ladannut autoaan. Mikään ladattava tai muu hybrid ei kulje todellisessa elämässä ilmoitettuun kulutukseen, paitsi jos ajaa vain lyhyitä pätkiä ja lataa aina joka välissä, eli ajot pelkällä sähköllä. 
 
- AnonyymiWLTP-päästömittauksen tultua voimaan pikkuturpot olivat suurimpia häviäjiä kertoo Tuulilasi-lehti. Niiden kulutus ja päästöt nousivat enitaen. - AnonyymiJuuri näin, mutta ne olivatkin vain siirtymisvaiheen moottoreita ja nyt niiden kylkeen laitetaan pattereita jne... 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Juuri näin, mutta ne olivatkin vain siirtymisvaiheen moottoreita ja nyt niiden kylkeen laitetaan pattereita jne... Aivan, surkea sähkömottori ja pieni patteri piristämään ikivanhaa tekniikaa. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Aivan, surkea sähkömottori ja pieni patteri piristämään ikivanhaa tekniikaa. Pikkuturbo ja pieni sähkömoottori ja pieni akku. Naurettava viritys. 
 
- AnonyymiVW-konserni ei todennäköisesti saavuta ajoissa EU:n päästömääräyksiä – uhkana on raskaat sakot. 
 EU:n määräys on, että autovalmistajien koko malliston keskimääräiset hiilidioksidipäästöt saavat olla korkeintaan 95 grammaa kilometriltä.
 https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/3180099- AnonyymiNiin siinä käy kun keskittyy vaan vilppiin ja kehittelee päästöhuijausohjelmistoja, mutta Toyota tekee raakaa työtä ympäristön hyväksi. 
 
- AnonyymiMinun saksalaisen 165kW tehoisen BMW:n päästöt ovat 46g/km. Ei sitä tarvitse hävetä. Riittää, kun joskus tankkaa hieman bensaa tankkiin, ja Fortumilta sähköä. 
- AnonyymiPitäskö ostaa? Mikähän malli paksulle ukolle ois sopiva? 
 Toi tuleva Yaris SUV kannattais varmaan odottaa. Kankealle ukolle sopiva?
- Anonyymiketä kiinnostaa tojota ? hanki vammanen elämä. - AnonyymiToyotan edistyksellisyys on tipauttanut monet kanssakilpailijat kanveesiin. Valmistaja joka tekee itsestään lataavia, eniten koko maailmassa sähköllä eteneviä autoja. 
 Siksipä Toyota myy Suomessakin eniten.
- AnonyymiMyyntimäärästä päätellen moniakin. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Toyotan edistyksellisyys on tipauttanut monet kanssakilpailijat kanveesiin. Valmistaja joka tekee itsestään lataavia, eniten koko maailmassa sähköllä eteneviä autoja. 
 Siksipä Toyota myy Suomessakin eniten.Eri osa-alueiden yhdistelmä on sopiva. Se luo kysyntää. 
 Ei tarvitse olla loistava. Hyvä- riittää.
- AnonyymiJuu näyttää sua se Toyota kiinnostavan. Oiskohan sun aika hankkia se elämä. 
- Hihii, hankkikaa samanlainen elämä kuin meikäpojulla tässä sekopäisyyden kuplassa 18-20h/vrk. 
- AnonyymiTrollipoju_Pentti kirjoitti:Hihii, hankkikaa samanlainen elämä kuin meikäpojulla tässä sekopäisyyden kuplassa 18-20h/vrk. Tojon oma pellepoju taas vapaalla jalalla. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Tojon oma pellepoju taas vapaalla jalalla. Ei, kyllä nuo sekopäät ovat volkkareitten ja niiden sisarmerkkeihin kätensä sotkeneitten jakomielisiä juttuja. 
 Tiesithän että Suomen eniten myydyimmän automerkin omistajat ovat tolkun ihmisiä.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ei, kyllä nuo sekopäät ovat volkkareitten ja niiden sisarmerkkeihin kätensä sotkeneitten jakomielisiä juttuja. 
 Tiesithän että Suomen eniten myydyimmän automerkin omistajat ovat tolkun ihmisiä.Mihin perustat väitteesi? Toyota on kuitenkin kokonaisuutena surkea tuote. Se ruostuu nopeasti, on kovin meluisa, heikot istuimet, tekniikaltaan heikko, paljon takaisinkutsuja heikon laadun ja suunnittelun vuoksi, ylihintainen ja ominaisuuksiltaan muita huonompi. En oikein ymmärrä tuota "tolkun ihmisiä" juttuasi, ennemminkin laumasieluja jotka ovat kovin vietävissä ja uskovat menneeseen aikaan jota ei enää ole. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Mihin perustat väitteesi? Toyota on kuitenkin kokonaisuutena surkea tuote. Se ruostuu nopeasti, on kovin meluisa, heikot istuimet, tekniikaltaan heikko, paljon takaisinkutsuja heikon laadun ja suunnittelun vuoksi, ylihintainen ja ominaisuuksiltaan muita huonompi. En oikein ymmärrä tuota "tolkun ihmisiä" juttuasi, ennemminkin laumasieluja jotka ovat kovin vietävissä ja uskovat menneeseen aikaan jota ei enää ole. Mitä horiset? 
 Toyota on kokonaisuutena paras ostos. Ei ruostu, hiljainen sähköhybridivoimalinja, kokonaiskustannuksiltaan edullisin, tekniikka kestää maailman tappiin, vähiten kuluttava. Toyotan takuukorjaukset ja takaisinkutsut hoidetaan erinomaisen hyvin jopa yli kymmenen vuotta vanhasta autosta eikä korjailla nippusiteillä eikä syytetä käyttäjänvirhettä.
 Olet kovin yksinäinen abstraktisine väitteinesi tässä maailmassa. Olen huolissani sinusta.
 
- AnonyymiAlotus kertoo totuuden, Toyota on polttomoottoriauto. - AnonyymiOnko sinulla sähköauto? 
 Meinaan miksi itkeä tällä palstalla jos ei Toyota kiinnosta?
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Onko sinulla sähköauto? 
 Meinaan miksi itkeä tällä palstalla jos ei Toyota kiinnosta?Kateellinen se on. 
- Anonyymi... ja vielä meluisa sellainen. 
 
- AnonyymiToyota n perus- ja ladattavissa hybrideissä on kaikkein pienimmät päästöt ja kulutus. - AnonyymiOnko sinulla ollut molemmat? 
 
- AnonyymiTälle ketjulle oli taas käyttöä Toyotan pilkkajan valheiden vuoksi. - AnonyymiMiksi täällä koko ajan valehdellaan Toyotasta ja moititaan sitä koko ajan? 
 
- AnonyymiMopoluokan Yariksen voi unohtaa, kun puhutaan yleiskäyttöisistä perheautoista. Oikeasti vain Corolla 2.0 Hybrid TS on vertailukelpoinen tiloineen ja suorituskykyineen. Paljonko se kuluttaa oikeasti, jos unohdetaan pappojen hippohiihtoajelut? Riittääkö 5 litraa vuoden keskikulutukseksi? - AnonyymiLaitoin Spritmonitoriin hauksi yli 20 tkm ajetut Corolla 2.0 TS mallit. Löytyi 119 autoa. 
 Kulutus l/100km
 Min 4,20
 Keskiarvo 5,43
 Max 6,78
 
- AnonyymiAnteeks nyt vaa mutta niin pitkään kun tojossa on polttomoottori niin mikä vaa voittaa sen helposti nii päästöjen kuin kulutuksen ja tehonkin puolella. 
 Ei ole temppu eikä mikään tehdä autosta todella vähän päästjä aiheuttavaa tämän päivän teknologialla. Mikä tahansa kaasuauto voittaa tojon hybridin päästölukemissa.
 Mutta aloittaja elää jossain ihan omassa toyota todellisuudessa.- AnonyymiTerot elvät bensa-aikaa ja vielä pitkään. 
 
- AnonyymiValitettavasti muut menivät menojaan päästöjen suhteen ja Toyota tulee perässä tutulla tyylillään. Ostetaan muilta mitä ei osata ja heikennetään omia autoja entisestään, kyllä ne jonnekin aina kelpaavat kun oikein mainostetaan ja annetaan isoja alennuksia. Tietysti pitää ottaa alennukset takaisin kalliina huolto-ohjelmana, mutta ei ne hölmöt ostokiimassaan sitä tajua laskea mihinkään. - AnonyymiToyotan automallistolla on verrattuna kaikkiin muihin autonvalmistajiin kaikkein pienimmät keskimääräiset päästöt. 
 Revi siitä!
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Toyotan automallistolla on verrattuna kaikkiin muihin autonvalmistajiin kaikkein pienimmät keskimääräiset päästöt. 
 Revi siitä!
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Pitikö kaivaa taas jo 4 vuotta vanha juttu?? 
 
- AnonyymiKL 1.11.2017: "Toyotalta tulossa sähköautoilun mullistava akku – "vallankumouksellinen" 
 Näkis vaan sen päivän!- AnonyymiDieseliä automaatilla odotettiin 10 vuotta, käykö nyt samoin? 
 
- AnonyymiPaljonkohan se ladattava RAV4 päästelee pakkasella, kun ei suostu kulkemaan metriäkään sähköllä? - AnonyymiParhailla sähköautoilla pääsee jopa 200 km pakkasella kun vain tinkii lämmöstä ja ajaa lasit jäässä. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Parhailla sähköautoilla pääsee jopa 200 km pakkasella kun vain tinkii lämmöstä ja ajaa lasit jäässä. Valheella onneen, sitähän se on tojohönön elämä. 
- AnonyymiEi sen pidäkään kovalla pakkasella kulkea, mulla kulkee kuitenkin. Ladattavien hybridien pientä akkua ei pidä kayttää sisätilojen lämmittämiseen. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ei sen pidäkään kovalla pakkasella kulkea, mulla kulkee kuitenkin. Ladattavien hybridien pientä akkua ei pidä kayttää sisätilojen lämmittämiseen. Kaikki muut ladattavat hybridit voi esilämmittää latauksessa ollessaan ajoakkua rasittamatta myös yli -10° pakkasessa, mutta ei Toyota Rav4 plugin hybridiä. Rav4:n onneton lämpöpumppu ei toimi reilussa pakkasessa eikä muitten kaltaisia sähkövastuksia ole. Asia tuli ilmi TM:n ladattavien hybridien talvivertailussa viime talvena. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Kaikki muut ladattavat hybridit voi esilämmittää latauksessa ollessaan ajoakkua rasittamatta myös yli -10° pakkasessa, mutta ei Toyota Rav4 plugin hybridiä. Rav4:n onneton lämpöpumppu ei toimi reilussa pakkasessa eikä muitten kaltaisia sähkövastuksia ole. Asia tuli ilmi TM:n ladattavien hybridien talvivertailussa viime talvena. Oikeaan osoitteeseen menee päästösakot, vanhalle huijarille! 
 
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset525078
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut283729
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti693493
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1012848
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral922741
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302680
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa131891
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161656
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2021508
- 1531361