Toyotan hybrideissä on kaikkein pienimmät polttomoottoriautojen päästöt ja kulutus...

JäätäväTotuus

...ilmenee eri automerkkien hinnastoista. Hybridien päästölukemia ei voita mitkään pienimmätkään pikkuturbot, ei edes litraiset moottorit. Tämä voit todeta käymällä läpi eri automerkkien hinnastot.

Tulossa olevissa Corollissa ja ja Camryssä lukemat ovat aivan uskomattoman pienet.

Camryn 2,5 litraisen moottorin WLTP-lukema eli CO2-päästöt on vain 119 g/100 km. Corollan 2.0 litraisessa 106 g/km ja 1.8 litraisessa 99 g/100 km.

Saksalaiset automerkit ovat jääneet kauaksi menneisyyteen, koska ne eivät ole tehneet samanlaista rankkaa työtä ympäristön hyväksi, kuten Toyota. Toyotan työ ympäristön hyväksi on jatkunut 30 vuotta.

Saksalaiset lähtivät epärehelliselle tielle ja laskivat myös autojensa laatua uskoen valloittavansa maailman. Nyt päästöissä huijanneita painaa hirveä häpeätahra.

119

1719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Päästörajat

      Volkswagenin ladattavavien hybridien valmistus on edelleen jäissä. Ne eivät ole alittaneet vaadittuja uusia WLTP-päästörajoja.

      Vw:n kahden lataushybridin hiilidioksidipäästö nousee uudella tavalla mitattuna rajan 50 g/km yläpuolelle. Monessa maassa tuon rajan alittavat autot saavat veroetuja. Mikäli lataushybridin päästöt ovat suuremmat, ei sellaisen hankkiminen ole enää niin järkevää.

      https://tekniikanmaailma.fi/bmw-mercedes-benz-porsche-ja-volkswagen-ovat-keskeyttaneet-suuren-osan-lataushybridien-tuotannosta-selityksena-uusi-wltp-paastomittaus/

      Toyotan ladattavan hybridin Prius Plug In Hybridin WLTP-päästoarvo on vain 28 g /100 km.

      • Anonyymi

        Meinaatko ,että Prius plug in ostaminen on järkevää ? Kääpiöauto keskiluokan auton hinnalla. Onko järkeä maksaa yli 40 000 tuosta autosta, että voisi säästää litran polttoainetta ? Aika harva Suomessa on järkeä nähyt tuossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko ,että Prius plug in ostaminen on järkevää ? Kääpiöauto keskiluokan auton hinnalla. Onko järkeä maksaa yli 40 000 tuosta autosta, että voisi säästää litran polttoainetta ? Aika harva Suomessa on järkeä nähyt tuossa.

        Toyota Prius Plugg-on autoni bensiinin kulutus oli keskimäärin 2,1l/100km 40 000 km:n vuosiajolla- säästö bensakuluissa yli 3000€/v.


    • Koittakaatajuta

      Ei ole olemassa mitään WLTP päästörajaa. Kyseessä on erilainen mittaustapa. Meneekö lopultakin jakeluun häh ?

      • ÄläYritäEsittää

        Älä yritä esittää mitään asintuntijaa kun et sellainen ole. WLTP-päästömittaus on tosiaankin uusi mittaustapa ja tässäkin mittautavassa voidaan asettaa päästörajoja. EU on niitä asettanutkin.


      • Anonyymi
        ÄläYritäEsittää kirjoitti:

        Älä yritä esittää mitään asintuntijaa kun et sellainen ole. WLTP-päästömittaus on tosiaankin uusi mittaustapa ja tässäkin mittautavassa voidaan asettaa päästörajoja. EU on niitä asettanutkin.

        Eikös se EU-raja ollut 95g/km tänä vuonna. Sen päälle menevästä maksetaan sakkoa. Eli melkein kaikista Toyotista.


    • WLTP

      Ei touotan kulutuksesta tarvitse mitään vääntää. Se on niin selvä asia, että siinä ei ole mitään vääntämistä. Toyotan kulutus on kaikkein pienin, mitä polttomoorilla varustetuista autoista löytyy ja se on siinä. Virallinen uusi WLTP-päästömittaustapa kertoo totuuden ja se on siinä.

    • UskomatonTulos

      Maailmalla kerrotaan, että tuo uusi Toyotan 2.0 litran moottori kuluttaa reippaassa ajossa vain 4,7 l/100 km. Onhan se hurjan pieni luku 2.0 litran moottorille. Odotetaan lisää koeajotuloksia.

      • Lupauksia

        Johan ne viimekesänä testas sitä 1.8 hybridiä ei mennyt lähellekään 4 litran kulutuksia yli 6 litraa meni kevyesti se niistä lupauksista eihän ne vltp lukemat ole kun verottajaa varten..


    • Hämmästyttävää

      Uusi Corolla 1,8 litran moottorilla kuluttaa vain 4,4 l/100 km reippaassa maantie ja moottoritieajossa. Lukemat ovat nyt aivan uudella tasolla ja päästöarvo on vain 99 g/100 km.

      • Lupauksia

        Hämmästyttää vain noin utopiset lupaukset, kunhan täällä Suomessa testataan on lukemat toista luokkaa
        Näin huijataan ostajia suurilla lupauksilla
        Ja sitte jos täällä testissä lupaukset ei täyty testi on maksettu..


    • Hajosikotojotasi

      Kuluttaa käytännössä ainakin 6 litraa. Tojon lupaukset on nähty jo ennenkin. Lisäksi tojo on muutenkin kauhea kippo ajaa. Kannattaa kiertää kaukaa.

    • Tutkiasia

      Uusi aika on tuonut nyt kokonaan uudet totuudet. Katsokaa aina Toyotan todella pieni kulutus ja päästölukemat muualta, esim koeajoista. Siellä on totuus.

    • soppa.maistui

      TM Talviauto 2017:
      Toyota C-HR Hybrid kulutus kylmänä (-7 C) 11,1 litraa, lämpimänä 6,3 litraa.

    • Siberiaan

      Ei kuulosta nyt taloudelliselta kuitenkaan ja lämmitin maksaa jo tonnin? Ilman veroja ja käyttömaksuja, tuollainen pommi pitäisi saada hankittua!

      • OikeaaTietoa

        Katso koeajojen kulutukset, joissa ei ole kysymys hetkellisestä kulutuksesta. C-HR:ssä päästölukema on vain 110 g/km joten kulutuskin on pieni.


      • siinä.se
        OikeaaTietoa kirjoitti:

        Katso koeajojen kulutukset, joissa ei ole kysymys hetkellisestä kulutuksesta. C-HR:ssä päästölukema on vain 110 g/km joten kulutuskin on pieni.

        Toyota C-HR kulutus TM hybridivertailussa 5 litraa eli 116 g/km CO2 oli kaupunki- tai maantieajoa.


      • dfdsfdsafa
        siinä.se kirjoitti:

        Toyota C-HR kulutus TM hybridivertailussa 5 litraa eli 116 g/km CO2 oli kaupunki- tai maantieajoa.

        Vanhan NEDC-päästömittautavan mukaan 116 g/km mutta UUden WLTP-mittautavan mukaan 110 g/km. Miksi kerroit vanhan tavan tuloksen?


      • voi.taivas
        dfdsfdsafa kirjoitti:

        Vanhan NEDC-päästömittautavan mukaan 116 g/km mutta UUden WLTP-mittautavan mukaan 110 g/km. Miksi kerroit vanhan tavan tuloksen?

        Ei siihen mitään mitfaustapoja tarvita sotkemaan. 5 litraa bensaa satasella tarkoittaa todellista 116 g/km CO2 päästöä. Joillekin asiat pitää vääntää rautalangasta eikä sekään auta. Siksi he kai ostavat autonkin myyjän kertomusten ja mainosten perusteella.


      • Anonyymi
        OikeaaTietoa kirjoitti:

        Katso koeajojen kulutukset, joissa ei ole kysymys hetkellisestä kulutuksesta. C-HR:ssä päästölukema on vain 110 g/km joten kulutuskin on pieni.

        VHS valmistajan valehtelemat päästöt 110 g/km, mutta todellinen päästö 260 g/km kylmällä ja 148 g/km lämpimällä koneella (11,1/6,3 l sataselle).


    • siinä.faktaa

      VW GOLF 1.0 TSI KYLMÄKULUTUS -8 PAKKASELLA 44,3L/100KM. lämpimällä moottorilla 8,1l/100km.

      • Talvitesti

        Tulipa taas hönöltä valetta tm talvitesti 2018 polttoaineenkulutus
        Seat Arona 1.0 tsi lämmin moottori 6.7 l
        Seat Arona 1.0 tsi kylmämoottori -7 astetta. 8.4 litraa sadalla....


    • Imprezaman

      Kuten sanotaan. "Kaikki menee jotka tankkiin laitetaan!"
      Eikä harmita.

    • Hienohypridi

      Minun 1.1 litrainen 2 pyttyinen Yamaha menee viidellä litralla sata kilsaa. Onko siinä litran volkkarissa enemmän sylintereitä?
      Ruohonleikkureissa on vain yksi sylinteri .

    • JäätäväTotuus

      Toyota valmistaa kaikkein ympäristöystävällisimmät autot, joissa on myös polttomoottori kuten aloituksesta ilmenee. Se on jäätävä totuus.

    • MissäTiedot

      Tulisi nyt pian koeajoja, joissa mitattaisiin myös kulutus ja toivottavasti autolehdet uskaltavat Toyotankin pienet kulutukset ilmoittaa.

    • Miksi ette vertaa autoa ja autoa? Verrataan jotain pientä hybridi kinneriä autoon, totta vie vähemmän. Verratkaa samoilla tehoilla samoilla sisämitoilla ja ominaisuuksilla varustettuja autoja keskenään, niin saatte oikean kuvan. Ei pysty, koska mikään tojotan hybridi ei pärjää kaksilitraiselle dieselille tai bensalle. Mikä meriitti on kulutus ja säästäminen? Ei yhtään mikään sille joka tarvitsee auton, ne on täysin eri asiat jotka siellä merkkaa. Mutta ainahan voi säästöllä ylpeillä, pappa tuntsa muuten kuluttaa vähemmän kuin corolla hybrit, se on sitten paljon parempi, teron logiikalla on.

      • SuuriAuto

        Ei ole aivan helppo löytää vastaavaa yhtä isoa autoa kuin corolla tai Corolla touring Sports Hybrid Avensisksen kokoisena on. Ei sille ole mitään kunnon vertailukohdetta kokoluokassaan.


      • ei.pärjää.oculle
        SuuriAuto kirjoitti:

        Ei ole aivan helppo löytää vastaavaa yhtä isoa autoa kuin corolla tai Corolla touring Sports Hybrid Avensisksen kokoisena on. Ei sille ole mitään kunnon vertailukohdetta kokoluokassaan.

        Skoda Octavia tiloiltaan isompi kuin Corolla ja sen TGI-versiot pieksevät Corollan hankintahinnassa, päästöissä että polttoainekustannuksissa.
        Polttoainekustannuksissa Octavialle voi laskea 4,5 €/100km kun Corolla ei pääse alle 7 edes teoriassa.

        https://vanha.tekniikanmaailma.fi/digilehti/12-2018/ajettua-seat-ibiza-10-tgi-style


      • SuuriAuto kirjoitti:

        Ei ole aivan helppo löytää vastaavaa yhtä isoa autoa kuin corolla tai Corolla touring Sports Hybrid Avensisksen kokoisena on. Ei sille ole mitään kunnon vertailukohdetta kokoluokassaan.

        No on kyllä jos ei ole tojotalasit silmillä, niitähän on vaikka kuinka. Olgelma vaan on löytää saman tehoinen, niitä kun ei paljoa ole, muilla merkeillä kun on tehoa ja suorituskykyä enenmän kuin Tojotalla. Siksi ainut asia millä voi kehua on kulutus, kuten sanoin ei merkkaa mitään ihmiselle joka tarvitsee auton liikkumiseen.


      • Anonyymi

        Tojon itselataavat tekeleet ovat jo ilta-auringon puolella.


      • Anonyymi

        Mielikuvitus-Penttisi on vaikea poistaakaan mitään.


    • Anonyymi

      Eikö se tuo aloituksen teksti mene perille tollojen päähän!!

    • Anonyymi

      Totuus on aloituksessa.

      • Anonyymi

        Otetaan mennyttä mallistoa kehiin, niin totuus näyttääkin heti toiselta. Pannaan lainaten autoliikkeestä toyota ja vuoden 2015 nissan note 1.2 bensakone. Molemmilla sama mutka ja katsotaan kulutus bensatankista! Nuo toyotan ilmoittamat lukemat on paperia Suomen teillä.

        Itsellä oli marraskuussa käytössä ihan uusi toyota perushybridi (430 km mittarissa kun lähdin ajoon) sijaisautona. Ihmettelin tankatessa, että meni 5,3 sataselle maantieajossa (max 86km/h) vaikka yhdistelmä lupasi reilusti alle viisi ja 60 alueet sähköajona. Kaverilta lokakuussa lainatulla autolla nissan note 1.2 bensiini 2015vm. meni 904km lenkki 41,3 litralla.

        Toki ei ole ihan sama lenkki ollut, mutta olihan eroa bensakuluissa. Miten noin voikin olla vaikka paperilla piti olla toisin päin. Kuka huijaa. Kun ei ole latausta käytössä, niin pitää lukemissa olla sama lataustaso akustossa tai on huijattu!

        Jos ajaa hybridillä maantie ajon ja sitten niin pitkään kaupunkiajoa kuin menee pelkillä akuilla ja laskee siitä lyhyestä koepätkästä kulutuksen, niin voi saada valmistajan ilmoittamat yhdistelmäkulut. Ihan on kusetusta tuolla keinoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otetaan mennyttä mallistoa kehiin, niin totuus näyttääkin heti toiselta. Pannaan lainaten autoliikkeestä toyota ja vuoden 2015 nissan note 1.2 bensakone. Molemmilla sama mutka ja katsotaan kulutus bensatankista! Nuo toyotan ilmoittamat lukemat on paperia Suomen teillä.

        Itsellä oli marraskuussa käytössä ihan uusi toyota perushybridi (430 km mittarissa kun lähdin ajoon) sijaisautona. Ihmettelin tankatessa, että meni 5,3 sataselle maantieajossa (max 86km/h) vaikka yhdistelmä lupasi reilusti alle viisi ja 60 alueet sähköajona. Kaverilta lokakuussa lainatulla autolla nissan note 1.2 bensiini 2015vm. meni 904km lenkki 41,3 litralla.

        Toki ei ole ihan sama lenkki ollut, mutta olihan eroa bensakuluissa. Miten noin voikin olla vaikka paperilla piti olla toisin päin. Kuka huijaa. Kun ei ole latausta käytössä, niin pitää lukemissa olla sama lataustaso akustossa tai on huijattu!

        Jos ajaa hybridillä maantie ajon ja sitten niin pitkään kaupunkiajoa kuin menee pelkillä akuilla ja laskee siitä lyhyestä koepätkästä kulutuksen, niin voi saada valmistajan ilmoittamat yhdistelmäkulut. Ihan on kusetusta tuolla keinoin.

        Tarinasi on arvoton, koska autojen tarka nimet ja moottorien koot puuttuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarinasi on arvoton, koska autojen tarka nimet ja moottorien koot puuttuvat.

        Aja kokeeksi mikä tahansa toyota hybridi ei plugin vaan perus hybridi. Tule sitten kertomaan mitä kulutti suomen teillä. Aja vaikka jokaikinen toyota vaihtoehto. Kerro siten meille miten paljon meni liikaa tehtaan lupauksiin nähden.

        Minulle riitti, että ajoin yhdellä. Samantien selvisi, että perus bensakone nissan note 1.2 vm 2015 kulkee kilometrit vähemmällä bensalla kuin yksikään hybridi toyota. Ajamani toyota jäi sen verran kauas tehtaan ilmoittamasta suomen teillä, että ei vaan toimi toyota Bensapihinä numero yksi.

        Sen myönnän. että aloittajan väite valmistajan ilmoitusten mukainen kulutuslukema "automerkkien hinnastoista" antaa olettaa toyotan olevan bensapihein. Itse tankatessa se sitten totuus punnitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aja kokeeksi mikä tahansa toyota hybridi ei plugin vaan perus hybridi. Tule sitten kertomaan mitä kulutti suomen teillä. Aja vaikka jokaikinen toyota vaihtoehto. Kerro siten meille miten paljon meni liikaa tehtaan lupauksiin nähden.

        Minulle riitti, että ajoin yhdellä. Samantien selvisi, että perus bensakone nissan note 1.2 vm 2015 kulkee kilometrit vähemmällä bensalla kuin yksikään hybridi toyota. Ajamani toyota jäi sen verran kauas tehtaan ilmoittamasta suomen teillä, että ei vaan toimi toyota Bensapihinä numero yksi.

        Sen myönnän. että aloittajan väite valmistajan ilmoitusten mukainen kulutuslukema "automerkkien hinnastoista" antaa olettaa toyotan olevan bensapihein. Itse tankatessa se sitten totuus punnitaan.

        WLTP-mittaus tehdään vakio-olosuhteissa kaikille autoille joten se on mielestäni oikeasti puolueeton. Menetelmä sinänsä on väärä koska mittausmatkan pitäisi olla useita satoja kilometrejä. Todellinen käytännön kulutus on lyhyen ja pitkän ajon välinen kompromissi joka saataisiin sähkö- ja polttoaineella ajon seurauksena akkujen tyhjennettyä. Jo 200 km antaisi todellisemman kuvan kulutuksesta. Se olisi jotain aivan muuta kuin nyt ilmoitetut 1-2 litran huijauskulutukset.


    • Anonyymi

      Aloituksessa on totuuksien totuus. Se on luettavissa kaikkialla. Viranomaisten vahvistamat päästöt ovat todella alhaiset.

      • Anonyymi

        Aivan. Ne ovat viranomaisten vahvistamat. Autonvalmistaja ei ilmoita mitään kuten tollot kirjoittavat.


      • Anonyymi

        ”Toyotan työ ympäristön hyväksi on jatkunut 30 vuotta”

        Tällä hetkellä se valitettavasti tarkoittaa, että Toyotan koko maailman henkilöautomyynnistä on vain pieni osa, 20%, hybrideitä.
        Muut Toyotan myymät henkilöautot ovat normaaleilla bensamoottoreilla varustettuja, varsinkin Toyotalle tärkeillä suurilla markkinoilla esim. Amerikassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Toyotan työ ympäristön hyväksi on jatkunut 30 vuotta”

        Tällä hetkellä se valitettavasti tarkoittaa, että Toyotan koko maailman henkilöautomyynnistä on vain pieni osa, 20%, hybrideitä.
        Muut Toyotan myymät henkilöautot ovat normaaleilla bensamoottoreilla varustettuja, varsinkin Toyotalle tärkeillä suurilla markkinoilla esim. Amerikassa.

        Mikä mahtaa olla kilpailijoiden tilanne hybridien osuudessa myydyistä autoista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä mahtaa olla kilpailijoiden tilanne hybridien osuudessa myydyistä autoista?

        Kilpailijat ovat siirtyneet tälle vuosituhannelle eivätkä tee latauskelvottomia hybridejä lainkaan. Vain ladattavia hybridejä ja sähköautoja.
        Vain tojo on niin takaperoinen että on juuttunut 90-luvun fossiilipolttimiin. Kuoleviin dinosauruksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä mahtaa olla kilpailijoiden tilanne hybridien osuudessa myydyistä autoista?

        ”Mikä mahtaa olla kilpailijoiden tilanne hybridien osuudessa myydyistä autoista?”

        Hyvä kysymys, ei kovinkaan paljon, vielä.
        Muut ovat valmistaneet hybridejä vasta hyvin lyhyen aikaa.

        Mutta...Toyota on tehnyt hybridejä 1997 vuodesta, ja nyt on neljäs sukupolvi menossa.

        Aavistuksen huolestuttavaa Toyotan kannalta, että tässä ajassa Toyotan valmistavat hybridit eivät ole saavuttaneet isompaa suosiota maailmanlaajuisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kilpailijat ovat siirtyneet tälle vuosituhannelle eivätkä tee latauskelvottomia hybridejä lainkaan. Vain ladattavia hybridejä ja sähköautoja.
        Vain tojo on niin takaperoinen että on juuttunut 90-luvun fossiilipolttimiin. Kuoleviin dinosauruksiin.

        Kuolevalla dinosauruksella tarkoitin tässä itseäni. Ei näin omituinen eläin menesty nykymaailmassa.


      • Anonyymi
        Trollipoju_Pentti kirjoitti:

        Kuolevalla dinosauruksella tarkoitin tässä itseäni. Ei näin omituinen eläin menesty nykymaailmassa.

        Käytkö Hönö taas vähän hitaalla, kun vastailet 4 kk vanhoihin kommentteihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kilpailijat ovat siirtyneet tälle vuosituhannelle eivätkä tee latauskelvottomia hybridejä lainkaan. Vain ladattavia hybridejä ja sähköautoja.
        Vain tojo on niin takaperoinen että on juuttunut 90-luvun fossiilipolttimiin. Kuoleviin dinosauruksiin.

        Tekevät toki kelvottomia hybrideitä joita sanotaan kevythybrideiksi. Suoraan sanottuna mitätöntä tekniikkaa jossa on kaikki hybridin haitat ilman mitään etuja.


    • Anonyymi

      Toyotalla onkin jo yli 30 vuoden kokemus sähköautoista, ja se näkyy myyntitilastoissa. Ykkönen on aina Ykkönen, jota muut peesaa.

      • Anonyymi

        Ei näy myyntitilastoissa, vähän myydään maailmanlaajuisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näy myyntitilastoissa, vähän myydään maailmanlaajuisesti.

        Jos sitä hybridiä oikeasti pidettäisiin kilpailukykyisinä autona, niin myynti olisi paljon suurempaa isoilla markkinoilla. Eurooppa ei ole Toyotalle iso markkina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näy myyntitilastoissa, vähän myydään maailmanlaajuisesti.

        Toyota on maailmanlaajuisesti eniten myyty automerkki ja hybridejä myydään koko ajan yhä enemmän ja enemmän. Suurista auton valmistajista vain Toyota alittaa jo nyt EU uusimmat päästövaatimukset. VW on aivan kusessa dieseliensä kanssa ja sähköautoista ei ole vielä mitään apuja kun tuotanto takkuaa ja valmista ei tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sitä hybridiä oikeasti pidettäisiin kilpailukykyisinä autona, niin myynti olisi paljon suurempaa isoilla markkinoilla. Eurooppa ei ole Toyotalle iso markkina.

        Latauskelvottomat hybridit ovat tojon ikioma harharetki. Yksin tarpoo tojo tuota umpihankea ja yrittää epätoivoisesti saada ladattavat ja sähköautot markkinoille. Tokion poikia vdtaa nyt huolella kun ymmärtävät typeryytensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on maailmanlaajuisesti eniten myyty automerkki ja hybridejä myydään koko ajan yhä enemmän ja enemmän. Suurista auton valmistajista vain Toyota alittaa jo nyt EU uusimmat päästövaatimukset. VW on aivan kusessa dieseliensä kanssa ja sähköautoista ei ole vielä mitään apuja kun tuotanto takkuaa ja valmista ei tule.

        Toyotalla ei ole kuin pari mallia joita saa ladattavana ja itsetyydyttävät ovat yli tulevan päästörajan, eli hönö voisi valehdella vähemmän tästäkin asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla ei ole kuin pari mallia joita saa ladattavana ja itsetyydyttävät ovat yli tulevan päästörajan, eli hönö voisi valehdella vähemmän tästäkin asiasta.

        Päästöt lasketaan kaikkien auitonvalmistajan automallien keskeskimääräisisitä päästöistä ja ne ovat Toyotalla tällä hetkellä kaikkein pienimmät.

        https://www.is.fi/autot/art-2000006375640.html

        https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/95-gramman-paastorajan-alitus-on-tiukka-tehtava-autonvalmistajille-uhkana-miljardisakot/2d48da00-261f-490c-9eb0-7435fa05ccd8


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on maailmanlaajuisesti eniten myyty automerkki ja hybridejä myydään koko ajan yhä enemmän ja enemmän. Suurista auton valmistajista vain Toyota alittaa jo nyt EU uusimmat päästövaatimukset. VW on aivan kusessa dieseliensä kanssa ja sähköautoista ei ole vielä mitään apuja kun tuotanto takkuaa ja valmista ei tule.

        Toyota alittaa tämänhetkiset EU päästövaatimukset vain Toyotan EU alueella myytävien mallien osalta. Toyotalla on paljon malleja mitä ei voi tuoda. Ovat tuontikiellossa, koska päästörajat eivät alitu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päästöt lasketaan kaikkien auitonvalmistajan automallien keskeskimääräisisitä päästöistä ja ne ovat Toyotalla tällä hetkellä kaikkein pienimmät.

        https://www.is.fi/autot/art-2000006375640.html

        https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/95-gramman-paastorajan-alitus-on-tiukka-tehtava-autonvalmistajille-uhkana-miljardisakot/2d48da00-261f-490c-9eb0-7435fa05ccd8

        Ei lasketa kaikista tietyn valmistajien malleista, vaan EU alueella myytävistä malleista.

        Toyota ei pärjäisi mitenkään, jos kaikki tehtaan valmistavat mallit otettaisiin huomioon.

        Suurin osa Toyotan tuotoksista maailmalla on perusbensakoneisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Latauskelvottomat hybridit ovat tojon ikioma harharetki. Yksin tarpoo tojo tuota umpihankea ja yrittää epätoivoisesti saada ladattavat ja sähköautot markkinoille. Tokion poikia vdtaa nyt huolella kun ymmärtävät typeryytensä.

        Taisin joskus pari vuotta sitten kirjoittaa tänne että Toyota saa toimivat sähköautot liikenteeseen aikaisemmin kuin Vw. Niinhän siinä taas kerran näyttää käyvän. Volkswagen ei näytä toimivaa autoa saavan ollenkaan aikaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lasketa kaikista tietyn valmistajien malleista, vaan EU alueella myytävistä malleista.

        Toyota ei pärjäisi mitenkään, jos kaikki tehtaan valmistavat mallit otettaisiin huomioon.

        Suurin osa Toyotan tuotoksista maailmalla on perusbensakoneisia.

        Toyota myy sitä mitä ostajat haluavat. Volkswagenilla ei juuri ostajien haluamia malleja ole tarjolla suuressa maailmassa. Saksa eri asia mutta siellä ollaankin asian suhteen sokeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota myy sitä mitä ostajat haluavat. Volkswagenilla ei juuri ostajien haluamia malleja ole tarjolla suuressa maailmassa. Saksa eri asia mutta siellä ollaankin asian suhteen sokeita.

        VW on vienyt myyntimäärissä Tojoa kuin pässiä narussa jo vuosia.

        https://www.carlogos.org/reviews/largest-car-companies.html

        "Vuonna 2018 luettelomme edellinen ykkösvalmistaja Toyota ohitettiin kärkisijalla. Volkswagen-konsernista tuli uusi ykkönen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisin joskus pari vuotta sitten kirjoittaa tänne että Toyota saa toimivat sähköautot liikenteeseen aikaisemmin kuin Vw. Niinhän siinä taas kerran näyttää käyvän. Volkswagen ei näytä toimivaa autoa saavan ollenkaan aikaiseksi.

        VW:llä on ollut toimivia sähköautoja jo useita vuosia.
        eGolf, eUP! jne.

        Tojolla ei ole vielä mitään, ei toimivia, ei toimimattomia. EI MITÄÄN.


    • Anonyymi

      Toyotan pakoputkesta tulee lähinnä kukkaistuoksua verrattuna johonkin vikavaagenin öljynkäryyn.

      • Anonyymi

        Uusien VAG ien pakoputkessa on hiukkasssuodatinkin puhtaammat höyryt mitä tojossa..


      • Anonyymi

        Miksi Toyota ei saa hybridejään kaupaksi maailmanlaajuisesti kun viidesosan koko tuotannostaan?

        Miksi yli 20 vuoden hybridiosaaminen ei näy hybridien myynnissä isoilla markkinoilla?

        Ei kannata Toyotan kutsua itseään ympäristöystävälliseksi valmistajaksi, kun valmistaa 80% autoistaan perinteisellä tekniikalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusien VAG ien pakoputkessa on hiukkasssuodatinkin puhtaammat höyryt mitä tojossa..

        Uudehkojen Volkswagenien DPF-filtteri on tukossa alle 100 tkm ajolla. Uusi maksaa tuhansia. Siinä sitä on laatuvaikutelmaa.


    • Anonyymi

      Minun jo pari vuotta vanhassa bemarissa on päästöt 46g/km, tehoa 165kW. Tulevissa ovat päästöt vielä pienempiä.

      • Anonyymi

        Sinulla ei ole ladattavaa bemaria eikä sen päästöt noin alhaisia ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei ole ladattavaa bemaria eikä sen päästöt noin alhaisia ole.

        Volvo: 180 kW ja bensaa on pitänyt tankkailla viimeisen vuoden aikana 1,5-2,0 l/100 km tahtiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volvo: 180 kW ja bensaa on pitänyt tankkailla viimeisen vuoden aikana 1,5-2,0 l/100 km tahtiin.

        Virallinen päästölukema (NECD) 108 g/km, todellisen kulutuksen (vajaa 2 l/100 km) mukaan laskettu CO2 päästö 35-47 g/km. Todellinen päästö siis 44-68 % pienempi.

        Tollolootalla lukemat päinvastoin oli kulutus ja päästöt jopa 30... 50 %. Tulee helposti isoja prosentteja, kun polttoainetta menee "vaivaiset" litra tai 2 luvattua enemmän, jos ne lupaukset ovat jotain nelosella alkavaa.

        4,5 l/100 km todellinen bensankulutus tuottaa 106 g/100 km CO2 päästöt. 7 litraa sataselle = 164 g/km. Tässä kohtaa hyvä muistaa, että päästö menee kulutuksen mukaan. Ihan eri lukemia kuin autoille lupaillaan. Vajaat 100 g/100 km jos luvataan, niin kulutuksen pitäisi olla 4 l/100 km luokkaa. Oikeasti, tankkauksista laskettuna, eikä pelkkänä ajotietokoneen lupauksena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virallinen päästölukema (NECD) 108 g/km, todellisen kulutuksen (vajaa 2 l/100 km) mukaan laskettu CO2 päästö 35-47 g/km. Todellinen päästö siis 44-68 % pienempi.

        Tollolootalla lukemat päinvastoin oli kulutus ja päästöt jopa 30... 50 %. Tulee helposti isoja prosentteja, kun polttoainetta menee "vaivaiset" litra tai 2 luvattua enemmän, jos ne lupaukset ovat jotain nelosella alkavaa.

        4,5 l/100 km todellinen bensankulutus tuottaa 106 g/100 km CO2 päästöt. 7 litraa sataselle = 164 g/km. Tässä kohtaa hyvä muistaa, että päästö menee kulutuksen mukaan. Ihan eri lukemia kuin autoille lupaillaan. Vajaat 100 g/100 km jos luvataan, niin kulutuksen pitäisi olla 4 l/100 km luokkaa. Oikeasti, tankkauksista laskettuna, eikä pelkkänä ajotietokoneen lupauksena.

        Mersulla löytyy pienempi päästöisiä autoja kuin Toyotan ladattavat on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mersulla löytyy pienempi päästöisiä autoja kuin Toyotan ladattavat on.

        Mersu on tehnyt yhden ladattavan hybridin suurella akulla ja sillä keinolla se voittaa RAV4 Plug-inin 1 ainoalla grammalla. On kevythybridi niin ei voittanut kuin 1 grammalla Toyotan ladattavan täyshybridin vaikka hemmetin iso akku,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mersu on tehnyt yhden ladattavan hybridin suurella akulla ja sillä keinolla se voittaa RAV4 Plug-inin 1 ainoalla grammalla. On kevythybridi niin ei voittanut kuin 1 grammalla Toyotan ladattavan täyshybridin vaikka hemmetin iso akku,

        Kyllä Mersun 26:sta ladattavasta mallista löytyy autoja, jotka jättävät Tojon rikkaimurin naurettavaksi yritelmäksi. Ulkonäöstä ei kai tarvitse enää keskustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei ole ladattavaa bemaria eikä sen päästöt noin alhaisia ole.

        Jo vain. BMW 225xe. Kulkee vähällä ja ripeästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mersu on tehnyt yhden ladattavan hybridin suurella akulla ja sillä keinolla se voittaa RAV4 Plug-inin 1 ainoalla grammalla. On kevythybridi niin ei voittanut kuin 1 grammalla Toyotan ladattavan täyshybridin vaikka hemmetin iso akku,

        Mersun arvo tulee romahtamaan käytettynä Toyotan alle akkujen takia. Kuka uskaltaisi ostaa käytetyn auton jossa on parinkymmenen tonnin remontti edessä lähitulevaisuudessa.


    • Anonyymi

      Hinnastostako ne testikulutukset ja desibelit katsotaan?

      • Anonyymi

        Siellä ei voi valehdella, ne on oltava viranomaisten vahvistamat lukemat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä ei voi valehdella, ne on oltava viranomaisten vahvistamat lukemat.

        Volkswagenin hinnasto valehteli, ilmoitin kuluttaja-asiamiehelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkswagenin hinnasto valehteli, ilmoitin kuluttaja-asiamiehelle.

        Ei valehdellut, vaan idiootti asiakas ei ladannut autoaan. Mikään ladattava tai muu hybrid ei kulje todellisessa elämässä ilmoitettuun kulutukseen, paitsi jos ajaa vain lyhyitä pätkiä ja lataa aina joka välissä, eli ajot pelkällä sähköllä.


    • Anonyymi

      WLTP-päästömittauksen tultua voimaan pikkuturpot olivat suurimpia häviäjiä kertoo Tuulilasi-lehti. Niiden kulutus ja päästöt nousivat enitaen.

      • Anonyymi

        Juuri näin, mutta ne olivatkin vain siirtymisvaiheen moottoreita ja nyt niiden kylkeen laitetaan pattereita jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, mutta ne olivatkin vain siirtymisvaiheen moottoreita ja nyt niiden kylkeen laitetaan pattereita jne...

        Aivan, surkea sähkömottori ja pieni patteri piristämään ikivanhaa tekniikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, surkea sähkömottori ja pieni patteri piristämään ikivanhaa tekniikaa.

        Pikkuturbo ja pieni sähkömoottori ja pieni akku. Naurettava viritys.


    • Anonyymi

      VW-konserni ei todennäköisesti saavuta ajoissa EU:n päästömääräyksiä – uhkana on raskaat sakot.

      EU:n määräys on, että autovalmistajien koko malliston keskimääräiset hiilidioksidipäästöt saavat olla korkeintaan 95 grammaa kilometriltä.

      https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/3180099

      • Anonyymi

        Niin siinä käy kun keskittyy vaan vilppiin ja kehittelee päästöhuijausohjelmistoja, mutta Toyota tekee raakaa työtä ympäristön hyväksi.


    • Anonyymi

      Minun saksalaisen 165kW tehoisen BMW:n päästöt ovat 46g/km. Ei sitä tarvitse hävetä. Riittää, kun joskus tankkaa hieman bensaa tankkiin, ja Fortumilta sähköä.

    • Anonyymi

      Pitäskö ostaa? Mikähän malli paksulle ukolle ois sopiva?
      Toi tuleva Yaris SUV kannattais varmaan odottaa. Kankealle ukolle sopiva?

    • Anonyymi

      ketä kiinnostaa tojota ? hanki vammanen elämä.

      • Anonyymi

        Toyotan edistyksellisyys on tipauttanut monet kanssakilpailijat kanveesiin. Valmistaja joka tekee itsestään lataavia, eniten koko maailmassa sähköllä eteneviä autoja.
        Siksipä Toyota myy Suomessakin eniten.


      • Anonyymi

        Myyntimäärästä päätellen moniakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan edistyksellisyys on tipauttanut monet kanssakilpailijat kanveesiin. Valmistaja joka tekee itsestään lataavia, eniten koko maailmassa sähköllä eteneviä autoja.
        Siksipä Toyota myy Suomessakin eniten.

        Eri osa-alueiden yhdistelmä on sopiva. Se luo kysyntää.
        Ei tarvitse olla loistava. Hyvä- riittää.


      • Anonyymi

        Juu näyttää sua se Toyota kiinnostavan. Oiskohan sun aika hankkia se elämä.


      • Hihii, hankkikaa samanlainen elämä kuin meikäpojulla tässä sekopäisyyden kuplassa 18-20h/vrk.


      • Anonyymi
        Trollipoju_Pentti kirjoitti:

        Hihii, hankkikaa samanlainen elämä kuin meikäpojulla tässä sekopäisyyden kuplassa 18-20h/vrk.

        Tojon oma pellepoju taas vapaalla jalalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojon oma pellepoju taas vapaalla jalalla.

        Ei, kyllä nuo sekopäät ovat volkkareitten ja niiden sisarmerkkeihin kätensä sotkeneitten jakomielisiä juttuja.
        Tiesithän että Suomen eniten myydyimmän automerkin omistajat ovat tolkun ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, kyllä nuo sekopäät ovat volkkareitten ja niiden sisarmerkkeihin kätensä sotkeneitten jakomielisiä juttuja.
        Tiesithän että Suomen eniten myydyimmän automerkin omistajat ovat tolkun ihmisiä.

        Mihin perustat väitteesi? Toyota on kuitenkin kokonaisuutena surkea tuote. Se ruostuu nopeasti, on kovin meluisa, heikot istuimet, tekniikaltaan heikko, paljon takaisinkutsuja heikon laadun ja suunnittelun vuoksi, ylihintainen ja ominaisuuksiltaan muita huonompi. En oikein ymmärrä tuota "tolkun ihmisiä" juttuasi, ennemminkin laumasieluja jotka ovat kovin vietävissä ja uskovat menneeseen aikaan jota ei enää ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin perustat väitteesi? Toyota on kuitenkin kokonaisuutena surkea tuote. Se ruostuu nopeasti, on kovin meluisa, heikot istuimet, tekniikaltaan heikko, paljon takaisinkutsuja heikon laadun ja suunnittelun vuoksi, ylihintainen ja ominaisuuksiltaan muita huonompi. En oikein ymmärrä tuota "tolkun ihmisiä" juttuasi, ennemminkin laumasieluja jotka ovat kovin vietävissä ja uskovat menneeseen aikaan jota ei enää ole.

        Mitä horiset?
        Toyota on kokonaisuutena paras ostos. Ei ruostu, hiljainen sähköhybridivoimalinja, kokonaiskustannuksiltaan edullisin, tekniikka kestää maailman tappiin, vähiten kuluttava. Toyotan takuukorjaukset ja takaisinkutsut hoidetaan erinomaisen hyvin jopa yli kymmenen vuotta vanhasta autosta eikä korjailla nippusiteillä eikä syytetä käyttäjänvirhettä.

        Olet kovin yksinäinen abstraktisine väitteinesi tässä maailmassa. Olen huolissani sinusta.


    • Anonyymi

      Alotus kertoo totuuden, Toyota on polttomoottoriauto.

      • Anonyymi

        Onko sinulla sähköauto?

        Meinaan miksi itkeä tällä palstalla jos ei Toyota kiinnosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla sähköauto?

        Meinaan miksi itkeä tällä palstalla jos ei Toyota kiinnosta?

        Kateellinen se on.


      • Anonyymi

        ... ja vielä meluisa sellainen.


    • Anonyymi

      Toyota n perus- ja ladattavissa hybrideissä on kaikkein pienimmät päästöt ja kulutus.

      • Anonyymi

        Onko sinulla ollut molemmat?


    • Anonyymi

      Tälle ketjulle oli taas käyttöä Toyotan pilkkajan valheiden vuoksi.

      • Anonyymi

        Miksi täällä koko ajan valehdellaan Toyotasta ja moititaan sitä koko ajan?


    • Anonyymi

      Mopoluokan Yariksen voi unohtaa, kun puhutaan yleiskäyttöisistä perheautoista. Oikeasti vain Corolla 2.0 Hybrid TS on vertailukelpoinen tiloineen ja suorituskykyineen. Paljonko se kuluttaa oikeasti, jos unohdetaan pappojen hippohiihtoajelut? Riittääkö 5 litraa vuoden keskikulutukseksi?

      • Anonyymi

        Laitoin Spritmonitoriin hauksi yli 20 tkm ajetut Corolla 2.0 TS mallit. Löytyi 119 autoa.
        Kulutus l/100km
        Min 4,20
        Keskiarvo 5,43
        Max 6,78


    • Anonyymi

      Anteeks nyt vaa mutta niin pitkään kun tojossa on polttomoottori niin mikä vaa voittaa sen helposti nii päästöjen kuin kulutuksen ja tehonkin puolella.
      Ei ole temppu eikä mikään tehdä autosta todella vähän päästjä aiheuttavaa tämän päivän teknologialla. Mikä tahansa kaasuauto voittaa tojon hybridin päästölukemissa.
      Mutta aloittaja elää jossain ihan omassa toyota todellisuudessa.

      • Anonyymi

        Terot elvät bensa-aikaa ja vielä pitkään.


    • Anonyymi

      Valitettavasti muut menivät menojaan päästöjen suhteen ja Toyota tulee perässä tutulla tyylillään. Ostetaan muilta mitä ei osata ja heikennetään omia autoja entisestään, kyllä ne jonnekin aina kelpaavat kun oikein mainostetaan ja annetaan isoja alennuksia. Tietysti pitää ottaa alennukset takaisin kalliina huolto-ohjelmana, mutta ei ne hölmöt ostokiimassaan sitä tajua laskea mihinkään.

    • Anonyymi

      KL 1.11.2017: "Toyotalta tulossa sähköautoilun mullistava akku – "vallankumouksellinen"
      Näkis vaan sen päivän!

      • Anonyymi

        Dieseliä automaatilla odotettiin 10 vuotta, käykö nyt samoin?


    • Anonyymi

      Paljonkohan se ladattava RAV4 päästelee pakkasella, kun ei suostu kulkemaan metriäkään sähköllä?

      • Anonyymi

        Parhailla sähköautoilla pääsee jopa 200 km pakkasella kun vain tinkii lämmöstä ja ajaa lasit jäässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhailla sähköautoilla pääsee jopa 200 km pakkasella kun vain tinkii lämmöstä ja ajaa lasit jäässä.

        Valheella onneen, sitähän se on tojohönön elämä.


      • Anonyymi

        Ei sen pidäkään kovalla pakkasella kulkea, mulla kulkee kuitenkin. Ladattavien hybridien pientä akkua ei pidä kayttää sisätilojen lämmittämiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sen pidäkään kovalla pakkasella kulkea, mulla kulkee kuitenkin. Ladattavien hybridien pientä akkua ei pidä kayttää sisätilojen lämmittämiseen.

        Kaikki muut ladattavat hybridit voi esilämmittää latauksessa ollessaan ajoakkua rasittamatta myös yli -10° pakkasessa, mutta ei Toyota Rav4 plugin hybridiä. Rav4:n onneton lämpöpumppu ei toimi reilussa pakkasessa eikä muitten kaltaisia sähkövastuksia ole. Asia tuli ilmi TM:n ladattavien hybridien talvivertailussa viime talvena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki muut ladattavat hybridit voi esilämmittää latauksessa ollessaan ajoakkua rasittamatta myös yli -10° pakkasessa, mutta ei Toyota Rav4 plugin hybridiä. Rav4:n onneton lämpöpumppu ei toimi reilussa pakkasessa eikä muitten kaltaisia sähkövastuksia ole. Asia tuli ilmi TM:n ladattavien hybridien talvivertailussa viime talvena.

        Oikeaan osoitteeseen menee päästösakot, vanhalle huijarille!


    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6649
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4300
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2730
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1603
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1094
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1051
    Aihe