Tiedän että lakkiaisiin / ylioppilasjuhliin ei tarvita kutsua tai voidaan kutsua suullisesti.
Mutta, jos kuitenkin haluaa lähettää kutsukortin, niin kysyisin, että kuka on kutsujana?
Ylioppilas itse, vaiko vanhemmat? Jos vanhemmat niin molemmatko vai äiti? Itse olen leski joten jälkimmäisessä vaihtoehdossa ilmeisesi vain äiti.
Ovatko ne lakkiaiset vaiko ylioppilasjuhlat vai onko sillä väliä?
Kutsukortit halutaann lähettää siksi että tietyt ihmiset eivät muuten tule. Ja samalla saadaan osoite kaikille tietoon. Olemme hiljan muuttaneet.
Kutsu
4
17341
Vastaukset
- Superdiplomaatti
Perusperiaatteena pitäisin, että järjestäjä kutsuu. Eli jos käytännössä sinä järjestät juhlat (kuten yleensä on) niin sinä kutsut. Vanhemmat ovat ainakin yhdessä asuessaan jonkinlainen "yksikkö", joten silloin varmaan kannattaisi laittaa molempien nimet, vaikka mies osallistuisi järjestelyihin vain sohvalta;-)
Tätä käytäntöä käytetään ainakin kirjassa "Hyväksi tavaksi" (Raili Malmber, Otava, 1995).
Itselleni ylioppilasjuhlat kuulostaa jotenkin virallisemmalta ja lakkiaiset puhekieleltä.- Abin äiti
Kiitos, hyvästä selventävästä vastauksesta. Tämän suuntaisesti ajattelin sen itsekkin olevan. Näin teen, olen itse kutsujana.
- Äitipuoli
Abin äiti kirjoitti:
Kiitos, hyvästä selventävästä vastauksesta. Tämän suuntaisesti ajattelin sen itsekkin olevan. Näin teen, olen itse kutsujana.
Meillä päädyttiin ratkaisuun ylioppilas kutsuu, tyyliin: Tervetuloa lakkiaisjuhlaani...vaikka tietenkin muut juhlan järjestivät, kumpikaan tapa ei kai liene ihan väärin.
- ylioppilas
mielestäni "lakkiaisjuhla" on koululla, kun siellä lakitetaan. Kotona lakitettu on jo sitten ylioppilas ja hän pitää "ylioppilasjuhlat".
Meillä kutsut lähetti vanhemmat:
"Tervetuloa Minnan ylioppilasjuhliin kotiimme lauantaina 31.5.1992 klo 13"
T: Maija Ja Matti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086917- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483826Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513508
- 1883455
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242959- 672664
- 462501
- 131884