Tiedän että lakkiaisiin / ylioppilasjuhliin ei tarvita kutsua tai voidaan kutsua suullisesti.
Mutta, jos kuitenkin haluaa lähettää kutsukortin, niin kysyisin, että kuka on kutsujana?
Ylioppilas itse, vaiko vanhemmat? Jos vanhemmat niin molemmatko vai äiti? Itse olen leski joten jälkimmäisessä vaihtoehdossa ilmeisesi vain äiti.
Ovatko ne lakkiaiset vaiko ylioppilasjuhlat vai onko sillä väliä?
Kutsukortit halutaann lähettää siksi että tietyt ihmiset eivät muuten tule. Ja samalla saadaan osoite kaikille tietoon. Olemme hiljan muuttaneet.
Kutsu
4
17433
Vastaukset
- Superdiplomaatti
Perusperiaatteena pitäisin, että järjestäjä kutsuu. Eli jos käytännössä sinä järjestät juhlat (kuten yleensä on) niin sinä kutsut. Vanhemmat ovat ainakin yhdessä asuessaan jonkinlainen "yksikkö", joten silloin varmaan kannattaisi laittaa molempien nimet, vaikka mies osallistuisi järjestelyihin vain sohvalta;-)
Tätä käytäntöä käytetään ainakin kirjassa "Hyväksi tavaksi" (Raili Malmber, Otava, 1995).
Itselleni ylioppilasjuhlat kuulostaa jotenkin virallisemmalta ja lakkiaiset puhekieleltä.- Abin äiti
Kiitos, hyvästä selventävästä vastauksesta. Tämän suuntaisesti ajattelin sen itsekkin olevan. Näin teen, olen itse kutsujana.
- Äitipuoli
Abin äiti kirjoitti:
Kiitos, hyvästä selventävästä vastauksesta. Tämän suuntaisesti ajattelin sen itsekkin olevan. Näin teen, olen itse kutsujana.
Meillä päädyttiin ratkaisuun ylioppilas kutsuu, tyyliin: Tervetuloa lakkiaisjuhlaani...vaikka tietenkin muut juhlan järjestivät, kumpikaan tapa ei kai liene ihan väärin.
- ylioppilas
mielestäni "lakkiaisjuhla" on koululla, kun siellä lakitetaan. Kotona lakitettu on jo sitten ylioppilas ja hän pitää "ylioppilasjuhlat".
Meillä kutsut lähetti vanhemmat:
"Tervetuloa Minnan ylioppilasjuhliin kotiimme lauantaina 31.5.1992 klo 13"
T: Maija Ja Matti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3256225Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483686Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1492861"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2272190Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol1071763- 671232
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua831102Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni145983Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan10958Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11904