Ihan vaan kysyn,

pirremiinapas

onko metallit erilaisia, eli miksi esim. metalliseen tiskialtaan reunaan ei magneetti tartu, ei ole pinnoitettua materiaalia, magneetti on voimakas?

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pirremiinapas

      No henri. sinä tiedät varmaan..

    • ö-Öö
      • pirremiinapas

        Haluan juttuseuraa, testaan tieto tasonne..he ei vaiskaan..kunhan kysyn.


    • anatoli.asikainen

      Minä tiedän myös,,,mutta olen PERSU!!!
      Eli minun vastaustani ei hyväksytä tässä laajasti suvaitsevaisessa ympäristössä.

      • Kunhan et viittaa magneettimedian sivulle :D.


    • mimmimum-..mi

      Minulla voimakas pieni pyöreä magneetti....kokeilin tiskipöytään ....ei jää kiinni siihen metalliin...

    • plootua
      • Rosterien.kingi

        Näin on.
        Rosteri ei ole mangneettia johtavaa.
        Rosteria käytetään paljon laivoissa, ravintoloissa eli suurkeittiöt, hissien seinät, ovet jne jne.
        Sen kiillottamiseen on ihan omat aineensakin. Maitomaista. Sitä ei kaikki tumppu oinoset hallitse.
        Mitä tulee tiskipöytiin, ne on enämpi peltimäisiä kuin täyttä rosteria, mutta sinne päin kuitenkin.


      • Kokeiltuontuokin
        Rosterien.kingi kirjoitti:

        Näin on.
        Rosteri ei ole mangneettia johtavaa.
        Rosteria käytetään paljon laivoissa, ravintoloissa eli suurkeittiöt, hissien seinät, ovet jne jne.
        Sen kiillottamiseen on ihan omat aineensakin. Maitomaista. Sitä ei kaikki tumppu oinoset hallitse.
        Mitä tulee tiskipöytiin, ne on enämpi peltimäisiä kuin täyttä rosteria, mutta sinne päin kuitenkin.

        Ei ihan niinkään. Seoksia on todella erilaisia. Vanhaan ns ruostumattomaan tarttuu magneetti jollain tavalla, mutta haponkestävän taas ei tartu. Mutta en ole ihan varma Duplex teräksestä. Täytyy kokeilla töissä.


      • pirremiinapas

        Näköjän opinnot olvat kesken, tällä alueella. he


    • Kauhava
    • Sinulla on hauskoja kysymyksiä. Muistan, kun lapsenlapseni olivat n. 3 v, ja alkoi raju kyselyikä. Omieni kysymykset olin jo unohtanut.

      • anatoli.asikainen

        Pirremiina alkaa olla jo palaamassa lapsuuteen takaisin, sen huomaa monista kirjoituksistaan.
        Tietenkin magnetismi saattaa olla yleisesti ottaen aihe joka naisihmisellä "hujahtaa" yli hilseen koska tarpeellisempaa ja merkitsevämpää on mm. opetella meikkaamaan ja laittautumaan koreaksi? Sen monipuolisen tiedonhankinnan sijaan?


      • pirremiinapas

        Niin onko, no sattui vain sellainen jääkaappimagneetti olemaan kädessäni ja ajattelin napauttaa sen tiskialtaan reunaan kiinni, vaan kun ei tarttunutkaan, niin ajattelin ajankulukseni kysyä miksei tartu rautaan, tavallaan kun vie lähellekin niin johan nykäisee..vaan jne..eipä tähän, no nyt selvisi ettei joka rautaa kannata tak..eiku kokeilla.


      • pirremiinapas
        anatoli.asikainen kirjoitti:

        Pirremiina alkaa olla jo palaamassa lapsuuteen takaisin, sen huomaa monista kirjoituksistaan.
        Tietenkin magnetismi saattaa olla yleisesti ottaen aihe joka naisihmisellä "hujahtaa" yli hilseen koska tarpeellisempaa ja merkitsevämpää on mm. opetella meikkaamaan ja laittautumaan koreaksi? Sen monipuolisen tiedonhankinnan sijaan?

        Jaha mitäs minä sit sulta kysyisin, no.esim. miksi sähköpylväässä on muuntaja, vai onko se muuntaja ?


      • pirremiinpas
        pirremiinapas kirjoitti:

        Niin onko, no sattui vain sellainen jääkaappimagneetti olemaan kädessäni ja ajattelin napauttaa sen tiskialtaan reunaan kiinni, vaan kun ei tarttunutkaan, niin ajattelin ajankulukseni kysyä miksei tartu rautaan, tavallaan kun vie lähellekin niin johan nykäisee..vaan jne..eipä tähän, no nyt selvisi ettei joka rautaa kannata tak..eiku kokeilla.

        p.s. kai on korkea aika kysyä, että kerkee saada vielä vastauksen :)


      • henrjii
        pirremiinapas kirjoitti:

        Jaha mitäs minä sit sulta kysyisin, no.esim. miksi sähköpylväässä on muuntaja, vai onko se muuntaja ?

        Eihän noista ryssyköistä tiedä. Lähettävät radio aaltoja jotka etsivät verkkoja, hakevat verrkoja, ja jos verkkoja ei löydy niin sulattavat koko järven )))


      • pirremiinapas
        henrjii kirjoitti:

        Eihän noista ryssyköistä tiedä. Lähettävät radio aaltoja jotka etsivät verkkoja, hakevat verrkoja, ja jos verkkoja ei löydy niin sulattavat koko järven )))

        Aha..no sitä odotellessa..

        Mutta onko sähkö pylväässä muuntajia..


      • anatoli.asikainen
        pirremiinapas kirjoitti:

        Jaha mitäs minä sit sulta kysyisin, no.esim. miksi sähköpylväässä on muuntaja, vai onko se muuntaja ?

        Sitä en osaa sanoa mitään koska tämänpäivän pylväissä mahdottomat määrät erilaisia "laatikoita" ja vekottimia. Enemmänkin "yleisluontoisen" tapaiseksi tarkoitin sen naisten kiinnostuksen kohteiden toisenlaisuuden.


      • anatoli.asikainen kirjoitti:

        Sitä en osaa sanoa mitään koska tämänpäivän pylväissä mahdottomat määrät erilaisia "laatikoita" ja vekottimia. Enemmänkin "yleisluontoisen" tapaiseksi tarkoitin sen naisten kiinnostuksen kohteiden toisenlaisuuden.

        Neule ohjeitako, vai ruokareseptejä..no neulottu on ja ei enää kiinnosta, ja ruokaa teen omiksi tarpeiksi, ja hyvääkin jos niin haluan.
        Pidän itseäni enemmän teknisenä kuin pulla mummona..silti naisellisenakin ihan sopivasti.


    • flegmaatti

      Niin sanottuja ruostumattomia teräksiä on ausreniittisia ja ferriittisiä.
      Seostussuhteita on lukuisia ja riittävästi seostetuista käytetään haponkestävien nimitystä.
      Tavallisin, ns. keittiölaatu on 8/18 tyyppiä.
      Nimitykset ruostumaton ja haponkestävä ovat tarkasti ottaen liioiteltuja.

      Ns, ruostumattomien joukossa on myös magnetoituvia laatuja.

      Kysyhän seuraavalla kerralla galvaanisista pareista!

      • pirremiinapas

        Galvanisoiminen on tuttu käsite, ja sinkkisankko.


      • flegmaatti
        pirremiinapas kirjoitti:

        Galvanisoiminen on tuttu käsite, ja sinkkisankko.

        Galvaaninen pari muodostuu kun jalompi ja epäjalompi metalli saatetaan yhteen.
        Asian huono hallinta aiheuttaa vahinkoja aina silloin, tällöin.
        Onko sinkkisankosi sähkö- vai kuumasinkitty?


      • pirremiinapas
        flegmaatti kirjoitti:

        Galvaaninen pari muodostuu kun jalompi ja epäjalompi metalli saatetaan yhteen.
        Asian huono hallinta aiheuttaa vahinkoja aina silloin, tällöin.
        Onko sinkkisankosi sähkö- vai kuumasinkitty?

        En tiedä, se on tuotu tuolta ulkomailta, ei ole tuoteselostetta, enkä työn jäljestä osaa asiaa arvioida.


      • flegmaatti kirjoitti:

        Galvaaninen pari muodostuu kun jalompi ja epäjalompi metalli saatetaan yhteen.
        Asian huono hallinta aiheuttaa vahinkoja aina silloin, tällöin.
        Onko sinkkisankosi sähkö- vai kuumasinkitty?

        Mulla on kanssa sinkkisankoja. Käsitys, että kuumasinkitty.
        Kerro mitä eroa noilla on ja mitä se tarkoittaa käytännössä?


    • väärä_magneetti

      Eipä tartu ei. Se magneettisi ei ole tiskiallas magneetti vaan jääkaappi magneetti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      90
      1968
    2. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      370
      1620
    3. Mies, ei käytetä kortsua

      Olen terve ja ehkäisy löytyy.
      Ikävä
      29
      1490
    4. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      69
      1316
    5. Palstasuden aamu

      Hyvää huomenta. Alkaa vähitellen tervehtymistä tapahtua. 😊🤗☕🐺
      Ikävä
      219
      1085
    6. Mikä kaivatussasi on

      parasta?
      Ikävä
      38
      1021
    7. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      190
      950
    8. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      70
      907
    9. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      82
      892
    10. Minulla on nyt niin hirveä ikävä,

      etten meinaa kestää. ;( Voi kun olisit lohduttamassa minua. Anteeksi.
      Ikävä
      71
      856
    Aihe