Minulle on määrätty Mirtazapin unilääke 15mg. Reseptissä lukee joko puolikas tai neljäsosa. Jos yritän ottaa neljäsosan lääke murenee. Lääkkeessä ei ole jakouraa?Miten minun kannattaisi toimia tämän lääkkeen kanssa? Oletteko saaneet nukuttua tällä lääkkeellä?
Mirtazapin unilääke
7
191
Vastaukset
- mirtaa
Minulla mirtazapiini on auttanut, tosin ei heti ensimmäisestä käyttökerrasta alkaen. Otan lääkettä tarvittaessa, eli en joka ilta, ja muutaman kerran jälkeen alkoi auttaa hyvin. En halua käyttää sitä joka ilta. Olen ottanut 1/4 tuosta 15 mg tabletista. Naksautan vain hampailla ensin puoliksi tabletin ja sitten vielä puolikkaan puoliksi. En ole antanut sen haitata, että en ole saanut ihan tismalleen sitä jaettua.
- ihffhuöä
Apteekista voi ostaa laitteen jolla jakaa lääke osiin. Hintaa en osaa sanoa
- Gköl
Tablettileikkurin voi ostaa apteekista.
- Unettomuuden
hoitoon erikoistuneet lääkärit eivät määrää ko lääkettä.
- huonostinukkuva
Tuo lääke on ihan yleisesti käytetty pitkäaikaisen unettomuuden hoitoon. Mm. Käypä hoito suosittelee näiden ns. depressiolääkkeiden käyttöä hyvin pienenä annoksena unettomuuden hoidossa mieluummin kuin nukahtamis- tai unilääkkeitä.
Itsellä tuo oli joskus kokeiltavana, mutta ei se oikein pienenä annoksena väsyttänyt. Muistelen, että olisin vain terävällä veitsellä halkaissut sen.
Sitten on sellainen vaihtoehto kuin Triptyl, joka auttaa monia. Mutta on kai tarkoitus, että lääke otetaan aina iltaisin, siis säännöllisesti, jotta alun aamuväsymykset jäävät pois.- kyllänukutti
Minä söin Mirtazapiinia toistakymmentä vuotta puolikkaalla 15mg:sta ja kyllä nukuin 8-10 tuntia enkä olisi millään jaksanut vieläkään nousta ylös sängystä ja olin puoleen päivään tokkurainen. Lääkkeen lopetukseen kuluikin sitten 3kk vieroitusoireineen, ennen kuin pääsin siitä eroon. Lopetuksen jälkeen oli kuin "koko maailma olisi kirkastunut".
- aika_kauan
kyllänukutti kirjoitti:
Minä söin Mirtazapiinia toistakymmentä vuotta puolikkaalla 15mg:sta ja kyllä nukuin 8-10 tuntia enkä olisi millään jaksanut vieläkään nousta ylös sängystä ja olin puoleen päivään tokkurainen. Lääkkeen lopetukseen kuluikin sitten 3kk vieroitusoireineen, ennen kuin pääsin siitä eroon. Lopetuksen jälkeen oli kuin "koko maailma olisi kirkastunut".
Söit toistakymmentä vuotta ja olit väsynyt?? Olisi varmaan riittänyt se neljäsosa sinulle, tai sitten koko lääke ei vain sopinut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1287736Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?947262Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit317182Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t186532Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta
Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t736341Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik1115687Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?465468Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv195445Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa745321Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus475190