Mirtazapin unilääke

Marika1

Minulle on määrätty Mirtazapin unilääke 15mg. Reseptissä lukee joko puolikas tai neljäsosa. Jos yritän ottaa neljäsosan lääke murenee. Lääkkeessä ei ole jakouraa?Miten minun kannattaisi toimia tämän lääkkeen kanssa? Oletteko saaneet nukuttua tällä lääkkeellä?

7

132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mirtaa

Minulla mirtazapiini on auttanut, tosin ei heti ensimmäisestä käyttökerrasta alkaen. Otan lääkettä tarvittaessa, eli en joka ilta, ja muutaman kerran jälkeen alkoi auttaa hyvin. En halua käyttää sitä joka ilta. Olen ottanut 1/4 tuosta 15 mg tabletista. Naksautan vain hampailla ensin puoliksi tabletin ja sitten vielä puolikkaan puoliksi. En ole antanut sen haitata, että en ole saanut ihan tismalleen sitä jaettua.

• ihffhuöä

Apteekista voi ostaa laitteen jolla jakaa lääke osiin. Hintaa en osaa sanoa

• Gköl

Tablettileikkurin voi ostaa apteekista.

• Unettomuuden

hoitoon erikoistuneet lääkärit eivät määrää ko lääkettä.

• huonostinukkuva

Tuo lääke on ihan yleisesti käytetty pitkäaikaisen unettomuuden hoitoon. Mm. Käypä hoito suosittelee näiden ns. depressiolääkkeiden käyttöä hyvin pienenä annoksena unettomuuden hoidossa mieluummin kuin nukahtamis- tai unilääkkeitä.

Itsellä tuo oli joskus kokeiltavana, mutta ei se oikein pienenä annoksena väsyttänyt. Muistelen, että olisin vain terävällä veitsellä halkaissut sen.

Sitten on sellainen vaihtoehto kuin Triptyl, joka auttaa monia. Mutta on kai tarkoitus, että lääke otetaan aina iltaisin, siis säännöllisesti, jotta alun aamuväsymykset jäävät pois.

• kyllänukutti

Minä söin Mirtazapiinia toistakymmentä vuotta puolikkaalla 15mg:sta ja kyllä nukuin 8-10 tuntia enkä olisi millään jaksanut vieläkään nousta ylös sängystä ja olin puoleen päivään tokkurainen. Lääkkeen lopetukseen kuluikin sitten 3kk vieroitusoireineen, ennen kuin pääsin siitä eroon. Lopetuksen jälkeen oli kuin "koko maailma olisi kirkastunut".

• aika_kauan
        kyllänukutti kirjoitti:

Minä söin Mirtazapiinia toistakymmentä vuotta puolikkaalla 15mg:sta ja kyllä nukuin 8-10 tuntia enkä olisi millään jaksanut vieläkään nousta ylös sängystä ja olin puoleen päivään tokkurainen. Lääkkeen lopetukseen kuluikin sitten 3kk vieroitusoireineen, ennen kuin pääsin siitä eroon. Lopetuksen jälkeen oli kuin "koko maailma olisi kirkastunut".

Söit toistakymmentä vuotta ja olit väsynyt?? Olisi varmaan riittänyt se neljäsosa sinulle, tai sitten koko lääke ei vain sopinut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      318
      7464
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2156
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1827
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1372
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1241
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1220
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1151
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe