Minulle on määrätty Mirtazapin unilääke 15mg. Reseptissä lukee joko puolikas tai neljäsosa. Jos yritän ottaa neljäsosan lääke murenee. Lääkkeessä ei ole jakouraa?Miten minun kannattaisi toimia tämän lääkkeen kanssa? Oletteko saaneet nukuttua tällä lääkkeellä?
Vastaukset 7
- mirtaa
Minulla mirtazapiini on auttanut, tosin ei heti ensimmäisestä käyttökerrasta alkaen. Otan lääkettä tarvittaessa, eli en joka ilta, ja muutaman kerran jälkeen alkoi auttaa hyvin. En halua käyttää sitä joka ilta. Olen ottanut 1/4 tuosta 15 mg tabletista. Naksautan vain hampailla ensin puoliksi tabletin ja sitten vielä puolikkaan puoliksi. En ole antanut sen haitata, että en ole saanut ihan tismalleen sitä jaettua.
- ihffhuöä
Apteekista voi ostaa laitteen jolla jakaa lääke osiin. Hintaa en osaa sanoa
- Gköl
Tablettileikkurin voi ostaa apteekista.
- Unettomuuden
hoitoon erikoistuneet lääkärit eivät määrää ko lääkettä.
- huonostinukkuva
Tuo lääke on ihan yleisesti käytetty pitkäaikaisen unettomuuden hoitoon. Mm. Käypä hoito suosittelee näiden ns. depressiolääkkeiden käyttöä hyvin pienenä annoksena unettomuuden hoidossa mieluummin kuin nukahtamis- tai unilääkkeitä.
Itsellä tuo oli joskus kokeiltavana, mutta ei se oikein pienenä annoksena väsyttänyt. Muistelen, että olisin vain terävällä veitsellä halkaissut sen.
Sitten on sellainen vaihtoehto kuin Triptyl, joka auttaa monia. Mutta on kai tarkoitus, että lääke otetaan aina iltaisin, siis säännöllisesti, jotta alun aamuväsymykset jäävät pois.- kyllänukutti
Minä söin Mirtazapiinia toistakymmentä vuotta puolikkaalla 15mg:sta ja kyllä nukuin 8-10 tuntia enkä olisi millään jaksanut vieläkään nousta ylös sängystä ja olin puoleen päivään tokkurainen. Lääkkeen lopetukseen kuluikin sitten 3kk vieroitusoireineen, ennen kuin pääsin siitä eroon. Lopetuksen jälkeen oli kuin "koko maailma olisi kirkastunut".
- aika_kauan
kyllänukutti kirjoitti:
Minä söin Mirtazapiinia toistakymmentä vuotta puolikkaalla 15mg:sta ja kyllä nukuin 8-10 tuntia enkä olisi millään jaksanut vieläkään nousta ylös sängystä ja olin puoleen päivään tokkurainen. Lääkkeen lopetukseen kuluikin sitten 3kk vieroitusoireineen, ennen kuin pääsin siitä eroon. Lopetuksen jälkeen oli kuin "koko maailma olisi kirkastunut".
Söit toistakymmentä vuotta ja olit väsynyt?? Olisi varmaan riittänyt se neljäsosa sinulle, tai sitten koko lääke ei vain sopinut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa862006Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as391293Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134984Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.210915- 78799
- 90784
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo213700- 68662
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,47662On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79628- 69601
- 35591
- 37541
- 55517
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25467Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28452Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin13449- 35444
- 33433
- 40427