Isot seurat Lahdessa

Kristusyksin

Tervetuloa isoihin seuroihin Lahteen 26.-27.1! Aikataulu löytyy täältä https://www.esikoiset.fi/tapahtumakalenteri/lahden-alueen-tapahtumat/
Ja jos et pääse paikalle, voit kuunnella täältä (ei salasanaa): http://kuuntelu.esikoiset.fi/lahti/

82

332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KristuksenRauhaa

      Kiitos. :)

      • 9747473441

        Olikohan kuinka lämmin kolkoissa kirkossa? En vaihtaisi osaani tuohon.
        Rukoushuoneita laajennetaan vaikka eriseura lähti.


      • Sanankuulossa

        Tilan kuin tilan lämpimäksi tekee Jumalan Sana, Hengen yhteys uskovien kanssa, iloinen ja vapaa ilmapiiri. Kaksiteräistä, elävää ja puhdasta Jumalan Sanaa kuulimme, Sana vaikutti, Sana antoi rohkeutta jakaa siementä kirkon ulkopuolellakin, arjessa, lähimmäisille.


    • Kaksiteräinensana

      LÄMPIMÄSTI TERVETULOA HELSINKIIN ISOIHIN SEUROIHIN!

    • Vekavuohij

      Tulkaa porrii täälläki o isotseurat.

    • Vekavuohij

      Tehkää kaikki parannus ja palatkaa.

    • Tarjontaa ainakin tuntus olevan ja jokaisella on vain vappaus tehhä niinko haluvaa! Tuo on hiukan heikko avaus: Tehkää parannus... Ihan niinko toinen olis oikeutettu nöyryyttämään toista. Jos ajatus on vilpitön, niin silloin vain kutsutaan ja julistettu sana tekee tehtävänsä ja parannusta tapahtuu, jos Herra suo. Saattas olla asioita vähän ristiin ja rastiin.

      • TeutanAsiaa

        Vihne kyllä Johanneskin kehoitti parannukseen
        Tehkää parannus te kyykäärmeen sikiöt


      • PysytäänAsiassa
        TeutanAsiaa kirjoitti:

        Vihne kyllä Johanneskin kehoitti parannukseen
        Tehkää parannus te kyykäärmeen sikiöt

        Niitä kehoitettiin parannukseen, jotka eivät uskoneen Kristukseen.


    • PoisEkumeenianHenki

      Ei kiinnosta Eriseuran tilaisuudet
      Tule sinä Esikois Lestaadiolaisten seuroihin Helsinkiin tai Pori isoihin seuroihin klo 12 ja 18 La Sua Ma
      2j aikaisemmin kun tulee kerkiää syömään hyvin ja turisemaan tiestä ja matkasta

      • 00007

        Syöminen ja turiseminen, kylläkin muusta kuin tiestä ja matkasta, taitaakin olla suurimmalle osalle seurojen parasta antia. Nykyisin kyllä saarnoissakin enemmän kuunneltavaa ja uskonvahvistusta kun muusta ei juuri puhuta kun seurakuntaopista eriseuraa ja kirkkoa kuolleeksi uskoksi mainiten ja ”tätä siunattua kristillisyyttä” yleistäen.


    • MitäMurkinaaOli

      Mitä teil Eskarit oli syömiseksi tänään
      Puhe oli kyllä ihan jonnin joutavaa Sanotaan niinkuin helisevä vaski ilman mitään henkeä. Voi voi Jos noilla mahtaile mahtaile tterottta

      • "Mitäteilläolimurkinaa"
        -
        Suomennatko loppua. ?
        -


      • KertoisitkoMinulle

        Helsingin iltaseurojen saarnaaja oli sitä mieltä, että syyllistyy Pyhän Hengen pilkkaan jos alkaa epäillä Jumalan hengen vaikutuksia itsessään ja kieltää uskonsa sillä tavalla, että mitä on kokenut Jumalan suuresta armosta, se ei ole mitään.
        Mitä oikein tarkoitti? Miten toi sinulle ”MitäMurkinaaOli” kirkastui?
        Kyseistä syntiähän ei saa anteeksi nykyisessä tai tulevassa maailmassa.

        Asia jäi askarruttamaan.


      • HyväSaarna
        KertoisitkoMinulle kirjoitti:

        Helsingin iltaseurojen saarnaaja oli sitä mieltä, että syyllistyy Pyhän Hengen pilkkaan jos alkaa epäillä Jumalan hengen vaikutuksia itsessään ja kieltää uskonsa sillä tavalla, että mitä on kokenut Jumalan suuresta armosta, se ei ole mitään.
        Mitä oikein tarkoitti? Miten toi sinulle ”MitäMurkinaaOli” kirkastui?
        Kyseistä syntiähän ei saa anteeksi nykyisessä tai tulevassa maailmassa.

        Asia jäi askarruttamaan.

        Aivan selvä asia, jos kiellät uskosi ja pidät Jumalan Sanaa niin halpana, ettei se ole mitään!
        Näin sen ymmärsin ja mielestäni oikein sanottu!


      • KertoisitkoMinulle
        HyväSaarna kirjoitti:

        Aivan selvä asia, jos kiellät uskosi ja pidät Jumalan Sanaa niin halpana, ettei se ole mitään!
        Näin sen ymmärsin ja mielestäni oikein sanottu!

        No ei hän kyllä Jumalan Sanan halpana pitämisestä puhunut. Minulle ei ollut niin selvä kuin sinulle.

        Tarkoittaako, että olen syyllistynyt Pyhän Hengen pilkkaan jos olen joskus kokenut esikoislestadiolaista saarnaa kuultuani uskovani itseni taivaskelppiseksi ja minulle on todistettu kaikki synnit anteeksi ja olen uskonut siihen, MUTTA myöhemmin olen alkanut epäillä asiaa siltä osin, että tarvitsisin esikoislestadiolaisen välimieheksi uskoakseni Kristuksen kuolleen syntien tähden. Eli jos kiellän uskoni esikoislestadiolaisuuteen, johon tuo saarnaaja pani toivonsa pelastuksen suhteen.


      • KristusHallitseeOmiaan
        KertoisitkoMinulle kirjoitti:

        No ei hän kyllä Jumalan Sanan halpana pitämisestä puhunut. Minulle ei ollut niin selvä kuin sinulle.

        Tarkoittaako, että olen syyllistynyt Pyhän Hengen pilkkaan jos olen joskus kokenut esikoislestadiolaista saarnaa kuultuani uskovani itseni taivaskelppiseksi ja minulle on todistettu kaikki synnit anteeksi ja olen uskonut siihen, MUTTA myöhemmin olen alkanut epäillä asiaa siltä osin, että tarvitsisin esikoislestadiolaisen välimieheksi uskoakseni Kristuksen kuolleen syntien tähden. Eli jos kiellän uskoni esikoislestadiolaisuuteen, johon tuo saarnaaja pani toivonsa pelastuksen suhteen.

        Hyvä saarna, kallis kristillisyys, kalliit lapinvanhimmat, kalliit saarnaajat. Tämä on juuri sitä esikoislestadiolaisuutta, - oikeassa karvassaan. Seurakuntajumala ja tuota jumalaa palvova johtajiaan ja puhujiaan ylistävä liike on mennyt umpisokeaksi hengellisesti. Liikkeellä on pitkä matka takaisin elävään kristinuskoon, Kristus-keskeisyyteen, Jeesuksen Kristuksen elävään tuntemiseen.

        Kristinuskossa on vain YKSI KALLIS. Piste!

        Fil. 3:8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen

        1. Piet. 2:6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".

        2. Piet. 1:1 Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa.


    • Kirkkikset

      Eriseuraa karta sanoo raamattu

      • valotpäällä

        Onko siinä eriseurassa sellainen valokyltti ihan jotta tiet'ä varoa, vai millä sen erottaa oikeasta seurasta?


    • Seurakuntalainen

      Oli kyllä vahvaa sanaa päivällä Lahden seuroissa! Teksti oli ihan raamatun ytimestä Room. 8 ja saarna pysyi tekstissä ilman ihmisoppeja osoittaen ihmisen syntisyyden ja Kristuksen suuruuden ja armon Kristuksessa. Sai kuunnella ja levätä ilman suorittamista. Sellainen sana vahvistaa.

      • ArmostaElävä

        Helppo oli sanoa aamenet.Omiin kokemuksiin vahvistusta, täys kymppi Herralle!


    • Oikiaajumalansanaa

      Loppupätkän illalla kuuntelin,ei mitään,ei sitten yhtään mitään,loppurukouskin kuin hellutalaisten,kirkkoa,meidän rakasta kirkkoa ja piispaamme ja meitä esikoisia jotka täälä kirkossa nyt olemme,jaksettiin siinä ties kuinka monta kertaa jankuttaa ja mainita.huh.aivan toista kun avasin kuuntelupalvelun jossa kuuluu kaksiteräinen JUMALAN SANA!

      • Seurakuntalainen

        En tiedä mitä kuuntelit, mutta Lahdessa oli illalla ehtoolliskirkko ja lopussa oli normaalit kirkonmenojen osat. Saarna ei ole lopussa, jos et ole kirkossa käynyt.


      • SinneOikkePitiLähteä
        Seurakuntalainen kirjoitti:

        En tiedä mitä kuuntelit, mutta Lahdessa oli illalla ehtoolliskirkko ja lopussa oli normaalit kirkonmenojen osat. Saarna ei ole lopussa, jos et ole kirkossa käynyt.

        Pitikö teidän sinne asti lähtee ehtoolliselle
        Kyllä se on kivaa ku sana ja sakramentit saa omista rukkoushuoneista


      • Sagras

        Mutta se on eriseuran ehtoollinen rukoushuoneella, ilman yhteyttä kehenkään muuhun kuin omaan tokkaan.


      • SinneOikkePitiLähteä kirjoitti:

        Pitikö teidän sinne asti lähtee ehtoolliselle
        Kyllä se on kivaa ku sana ja sakramentit saa omista rukkoushuoneista

        "Sinne asti piti lähteä"
        -
        Se on parasta ennen, kuin maitotölkissä.
        Luulo Lahko se on ei sen kummenpaa,
        lestaadiolaisuudessa.
        -


      • KaikkeinTärkein
        Sagras kirjoitti:

        Mutta se on eriseuran ehtoollinen rukoushuoneella, ilman yhteyttä kehenkään muuhun kuin omaan tokkaan.

        Ennenkaikkea on yhteys Kristukseen, syntiemme sovittajaan!


    • Nupinlaskia

      Onko paljon väkeä?

    • 11111111111111

      aika vähän väkeä, alle 700....

      • Metsätokka

        Niinkö vähän, vaikka useita paikkakuntia jotka eivät pitäneet seuroja


    • Paljonenemmän

      Ai niin vähän,hesassa 1700

      • OnksTietoo

        Paljonkohan Porissa oli porukkaa, siellähän olivat pääjehut sanaa selittämässä ja sakramenttisekoilujaan puolustelemassa, otaksun?

        Seurakuntaoppiin keskityttiin ilmeisesti melkoisella hartaudella.


    • MitäAamupalaa

      Mitä huomenna aamupalaa josko vaikka poikkeis

    • VoiVeljetMäVaanSanon

      Kuuntelin Helsingistä. Seuroja Kyllä. On Jumala antanut Näille tänään saarnanneille Mehille korkeat pyhänhengen lahjat voi veljet sentäs
      Sanotaakos et kun lahjattomat siirtyi eskkarehin. niin EsikoisLestaadiolaisuudessq lahjat tuplaantuivat

      • teuta011

        "Voi veljet sentään"
        -
        EI PIDÄ PAIKKANSA , VOIT SEN USKOA.
        -


      • KuunteleHuomennakin
        teuta011 kirjoitti:

        "Voi veljet sentään"
        -
        EI PIDÄ PAIKKANSA , VOIT SEN USKOA.
        -

        Teuta, kuuntelitko Helsingin seuroja tänään?


      • VäärinKorvinko

        Kyllä kuuntelit ”oikean lampaan korvin”.
        Kuuntelin osan ja Se oli tällaiselle, jolta ”rietasäijä on kääntänyt silmät nurin” melkoisen paatoksellista esikoislestadiolaisen lahkouskon väittämistä ainoaksi eläväksi uskoksi.
        Raamattuun, Lutteriin ja Lestadiukseen viittaillen yhdisteltiin perinteistä lahkon vanhemmilta saarnaajilta opittua kuulijoiden tunteisiin vetoavaa kuulijoille tuttua jargonia 2016 eriseuraan lähdön jälkeen lisääntyneeseen muita kristinuskossa olevia tuomitsevaan hapatukseen sakramenttiseparatismin kehumisineen.

        No melko lahjakas tuo oli, kuka olikin, tuossa tekemisessään. Vähän ahdistuneelta tosin vaikutti.

        Esikoisen saarnaa en vielä kuunnellut, kun sen voi kuunnella nyt yöpuulle käydessä, ainakin toivon niin.


      • Pakkasia.pitelee

        Miten Hki ja Pori??

        Mainittiinko mitään lapinluottamuksesta?
        Entä kuolleesta kirkosta ja jumalattomista papeista?


    • 977657776

      Kuka niitä eskareiden JORINOITA voi kuunnella???

      • SipuilleSapiskaa

        Kyllä Jossainkohden tekstissäkin oli ettei eriseuraiset ja katkerat peri taivaan valtakuntaa Näin vapaasti lainattua


    • Seonsynti

      Eriseuralla ei ole siunausta

    • HäpeäSaastainen

      Sinäkö luulet olevasi sunauksien jakaja. Mokomakin räkäsuuklääppi.

    • Ihanaa

      Oli ihana käydä eilen illalla Joutjärvellä Esikoisten seurassa messussa. Todella rakkaudentäytteinen lämmin tilaisuus. Mukavia vanhoja matkakumppaneita vuosien takaa. Kiitos Taivaan Isälle ❤️

    • turhavaiva

      MInä olin eilen iltapuoleen saunassa, oli tosi lämminhenkinen istunto lateilla, minä ja Jeesus, pelastajani ja Vapahtajani istuimme yhdessä ja puhuin Hänelle asioitani, Hän kuunteli ja siunasi minua kuten aina siiten uskoontulemiseni!

      ei ollut syntilistaa ei korvarippiä eikä kitarasta huutelijoita, mutta Jeesus oli.

      yrittäkääpä kumota tämä Raamatulla jos voitte.

      • OlisOllutKysyttävää

        Mites Kun jutustelitte siellä saunan lauteilla Herran kanssa Tuliko mieleen kysyä eriseurasta ja siitä hänen omasta perustamastaan seurakunnasta.
        Ihan vaan kun näyttää kaikilla heillä olevan ne rajat aika häällyviä Tarkoitan sellaisia jovat eriseuraan ovatnmenneet ja sellaisisia jotka eriseuroja ovat perustaneet


    • Seurat

      Vapaasti mukaillen.
      Missä kaksi tai kolme kokoontuu minun nimeeni, siellä minä olen heidän keskellään.

      • MitenOnAssii

        Siiskö saunan lauteillakin onnistuu jos on kaksi henkilöä kokoontuneita mutta ei yksin onnistu?

        Entä onko ehtona johonkin maalliseen joukkoon kuuluminen? Jonkin tietyn opin mukaisesti uskominen?


    • TästäOnKysymys

      Jumalan pilkkaaminen on ateistien mielipuuhaa.

      • MitenOnAssii

        Miten liittyy se asia tähän kirjoitteluun täällä?
        Tarkoititko nimitellä minua ateistiksi? Sisältääkö kirjoitukseni Jumalan pilkkaamista?

        Esikoislestadiolainen saattaa kokea siinä pilkkaa seurakuntaoppiaan kohtaan. Vai miten on? Se ainakaan ei ole Jumalanpilkkaa.


    • missäsepilkka

      Ei ollut kyse pilkasta vaan siitä faktasta että Jeesus on Henkensä kautta AINA läsnä uudestisyntyneen sydämessä!

      Ei tarvita siihen väliin ketään, ei kauloja ei puhujien vakuutuksia ei syntien anteeksisaarnoja eikä mitään, vain se että Vapahtaja on läsnä.

      Eikö ole yksinkertaista, vai onko?

    • Jeesusyksin

      Kyllä oli hyvät seurat Jovilla viikonloppuna!

      Erityisesti jäin mieleeni eilisen iltasaarnan tekstistä (Ilm 7):

      9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään, 10
      ja he huusivat suurella äänellä sanoen:
      "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme,
      joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".

      Miten vahva sana siitä, mistä pelastuneet tulevat ja mistä pelastus tulee! Kiitos!

      • HyväPaikka

        Mielenkiintoinen paikka Ja täyttä totta koska Raamattu sen niin todistaa

        Se näky josta teksti kertoo Se kertoo heistä jotka ovat jo perille päässeet siellä on se valtaisa Aborrtilasten joukko Siellä. Odottaa ne Kaikki
        Kaikki lapset jotka jo viattomuuden tilassa ovat. kuolleet
        Siellä on myös sen pieni todistajien joukko aikuisia jotka uskossa ovat uudestisyntyneitä Jumalan ja Jeesuksen seuraajia Näistä koostuu se valtaisa valkopukuisten joukko josta Raamattu kertoo
        valtettavasti se suuri valkopukuisten joukko ei koostu kun harvoista tämänajan uskovista.
        Ei siis kaikenmaailman huuhaa joukoista ja eri seurakunnista joita ihmiset tänäaikana rakentaa ja perustelee omien näkemystensä kanssa
        Viimeiseksi mainitakseni Esikoiset RY


      • RukoileParannuksenArmoa
        HyväPaikka kirjoitti:

        Mielenkiintoinen paikka Ja täyttä totta koska Raamattu sen niin todistaa

        Se näky josta teksti kertoo Se kertoo heistä jotka ovat jo perille päässeet siellä on se valtaisa Aborrtilasten joukko Siellä. Odottaa ne Kaikki
        Kaikki lapset jotka jo viattomuuden tilassa ovat. kuolleet
        Siellä on myös sen pieni todistajien joukko aikuisia jotka uskossa ovat uudestisyntyneitä Jumalan ja Jeesuksen seuraajia Näistä koostuu se valtaisa valkopukuisten joukko josta Raamattu kertoo
        valtettavasti se suuri valkopukuisten joukko ei koostu kun harvoista tämänajan uskovista.
        Ei siis kaikenmaailman huuhaa joukoista ja eri seurakunnista joita ihmiset tänäaikana rakentaa ja perustelee omien näkemystensä kanssa
        Viimeiseksi mainitakseni Esikoiset RY

        Mistä sinä keksit abortoidut, ja samaan aikaan suljit Kristukseen uskovat pois. On tuo omavanhurskaus perkele kekseliäs herra viemään omiaan taivaaseen ilman Kristusta.

        Miksi sinä et ala tutkimaan Jumalan ilmoitusta Raamatusta sen rukouksen kanssa, että sinäkin saisit armon Jumalalta tehdä parannuksen ja uskoa EVAMKELIUMIN.


      • KuinkasSeNytOlikaan
        RukoileParannuksenArmoa kirjoitti:

        Mistä sinä keksit abortoidut, ja samaan aikaan suljit Kristukseen uskovat pois. On tuo omavanhurskaus perkele kekseliäs herra viemään omiaan taivaaseen ilman Kristusta.

        Miksi sinä et ala tutkimaan Jumalan ilmoitusta Raamatusta sen rukouksen kanssa, että sinäkin saisit armon Jumalalta tehdä parannuksen ja uskoa EVAMKELIUMIN.

        Lue tarkemmin
        (Mistä sinä keksit abortoidut, ja samaan aikaan suljit Kristukseen uskovat pois. On tuo omavanhurskaus perkele kekseliäs herra viemään omiaan taivaaseen ilman Kristusta.)

        NÄIN KIRJOITIN
        valtettavasti se suuri valkopukuisten joukko ei koostu kun harvoista tämänajan uskovista.

        Olet aika kärkäs heti moittimaan Toisia
        Ennen kuin tutkin ensin asiat kunnolla
        omavanhurskaus perkele kekseliäs herra viemään omiaan taivaaseen ilman Kristusta.


      • RukoileParannuksenArmoa
        KuinkasSeNytOlikaan kirjoitti:

        Lue tarkemmin
        (Mistä sinä keksit abortoidut, ja samaan aikaan suljit Kristukseen uskovat pois. On tuo omavanhurskaus perkele kekseliäs herra viemään omiaan taivaaseen ilman Kristusta.)

        NÄIN KIRJOITIN
        valtettavasti se suuri valkopukuisten joukko ei koostu kun harvoista tämänajan uskovista.

        Olet aika kärkäs heti moittimaan Toisia
        Ennen kuin tutkin ensin asiat kunnolla
        omavanhurskaus perkele kekseliäs herra viemään omiaan taivaaseen ilman Kristusta.

        Kärkäs olet tosiaan kieltämään Kristuksen ja sovituksen.

        Mistähän tuo saatanallinen hengellinen vihasi ja Kristuksen klieltäminen johtuu?

        Ihan oikeastiko kuvittelet evankeliumin olevan sinun höpötyksiesi kaltaista sontaa?
        Nevoni on tämä: Hommaappa Raamattu ja ala tutkimaan mitä Jeesus opettaa, ja minkä vaivan hän on sinunkin vuoksesi kärsinyt, - ei sen vuoksi että pääsisit tumitsemaan Kristuksen lunastamia helvettiin, vaan siksi että sinäkin uskoisit evankeliumin ja pelastuksit.

        Mikä sinua estää uskomasta evankeliumia? Miljardit ihmiset uskovat tänäänkin ja pelastuvat! Miksi et sinäkin uskoisi? Tuo itseesi uskominen on pelkkää sontaa. Äläkä usko muitakaan valehtelijoita, rukoile Kristusta kirkastamaan sinulle itsensä. Sitä et tule katumaan ikinä. Jeesus nimittäin kuulee syntisten rukoukset.


      • VarsinainenTeutaSinäkin
        RukoileParannuksenArmoa kirjoitti:

        Kärkäs olet tosiaan kieltämään Kristuksen ja sovituksen.

        Mistähän tuo saatanallinen hengellinen vihasi ja Kristuksen klieltäminen johtuu?

        Ihan oikeastiko kuvittelet evankeliumin olevan sinun höpötyksiesi kaltaista sontaa?
        Nevoni on tämä: Hommaappa Raamattu ja ala tutkimaan mitä Jeesus opettaa, ja minkä vaivan hän on sinunkin vuoksesi kärsinyt, - ei sen vuoksi että pääsisit tumitsemaan Kristuksen lunastamia helvettiin, vaan siksi että sinäkin uskoisit evankeliumin ja pelastuksit.

        Mikä sinua estää uskomasta evankeliumia? Miljardit ihmiset uskovat tänäänkin ja pelastuvat! Miksi et sinäkin uskoisi? Tuo itseesi uskominen on pelkkää sontaa. Äläkä usko muitakaan valehtelijoita, rukoile Kristusta kirkastamaan sinulle itsensä. Sitä et tule katumaan ikinä. Jeesus nimittäin kuulee syntisten rukoukset.

        Eikö sulla ollut muuta kerrottavaa Olisit nyt reppanan laittanut edes Jonkun raamatunkohdan joka olisi tukenut Mieletöntä vihaasi lasten pelastumista kohtaan


      • tyhjättynnyritkolisee
        HyväPaikka kirjoitti:

        Mielenkiintoinen paikka Ja täyttä totta koska Raamattu sen niin todistaa

        Se näky josta teksti kertoo Se kertoo heistä jotka ovat jo perille päässeet siellä on se valtaisa Aborrtilasten joukko Siellä. Odottaa ne Kaikki
        Kaikki lapset jotka jo viattomuuden tilassa ovat. kuolleet
        Siellä on myös sen pieni todistajien joukko aikuisia jotka uskossa ovat uudestisyntyneitä Jumalan ja Jeesuksen seuraajia Näistä koostuu se valtaisa valkopukuisten joukko josta Raamattu kertoo
        valtettavasti se suuri valkopukuisten joukko ei koostu kun harvoista tämänajan uskovista.
        Ei siis kaikenmaailman huuhaa joukoista ja eri seurakunnista joita ihmiset tänäaikana rakentaa ja perustelee omien näkemystensä kanssa
        Viimeiseksi mainitakseni Esikoiset RY

        Jeesus antoi lähetyskäskyn.
        Matt 28:19,20; Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso,olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti” "Joka uskoo ja kastetaa, pelastuu." Näin Raamattu todistaa. Näistä muodostuu tuo valkopukuinen lukematon joukko, kaikista kansoista, kielistä jne...ynnä vanhanliiton puolelta pelastuneet. Lukekaa , mitä tuossa lähetyskäskyssä sanotaan ja ÄLKÄÄ RUNOILKO JOUTAVIA. Kenenkään ihmisen tehtävä ei ole määritellä , kuka joutuu mihinkäkin." Sillä tuomiolla, millä te tuomitsette, teitäkin tuomitaan" sanotaan Raamatussa


    • KiitosJeesusLahjastasi

      Juuri näin, aamen. Pelastus tulee lahjana ylhäältä valkeuksien isältä, Jeesuksen Kristuksen lunastustyön perusteella USKON kautta ilman tekoja.

      Teot tulevat puolestaan sen rakkauden voimasta, jonka Jeesus Kristus on meitä kohtaan osoittanut lunastaessaan meidät raskaalla ristinuhrillaan lapsiksi Jumalalle. Hallelujaa!

    • olisisitävaloakin

      vai nyt onkeksitty aborttilapsillekkin uusi homam taivaassa !!

      olette te erikoinen joukko kun näitä lukee, ei voi kuin ihmetellä millaiseksi karsinoitu ihminen voi tulla kaikessa ahtaudessaan.

      • PysyppäPoissaTäältä

        Täällä on useita eri lestadiolaisryhmiä koolla.

        Älä sinä "olisisitävaloakin" sotkeennu ollenkaan lestadiolaisten keskustelupalstan keskusteluihin. Sinulla ei jumalattomana Jeesuksen veren maahantallaajana ole mitään valoa, vain pelkkää pimeyttä.

        Mitä sitten abortoituihin tulee, niin me IHMISET emme päätä heidän kohtalostaan iankaikkisuudessa.

        Eikä lapsikuolleisuudella voi mitenkään selittää tätä ilmestyskijan näkyä, jossa Kristuksen vanhurskaudella puetut miljardit ihmiset, kaikista kielistä ja kansanheimoista pelastetut kiittävät ja ylistävät Kristusta.

        - Tämä horina abortoiduista lapsista on esikoislestadiolaisten keksimää horinaa, vain siksi että he pudottavat kaikki muut helvettiin, paitsi itsensä ja nämä lapsina kuoplleet.


    • JeesusOnAinutTie

      Ihmiset ovat nokkelia keksimään pelastusteitä. Mutta näille keksijöille on yhteistä se ettei heille kelpaa Jeesuksen Kristuksen oppi pelastuksesta.

      Puhutaan viattomista lapsista, vaikka sellaista ei ole Jeesuksen Kristuksen lisäksi koskaan syntynytkään. Aadankaan ei ollut koskaan lapsi, eikä Eevakaan. Vääristellään Jeesuksen pelastukselle välttämättömäksi asetettu kaste Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

      Evankeliumi Kristuksesta väännetään itseruoskinnalla, omilla tekemisillä ja kieltäymyksillä saavutetun lihanjalostuksen palkaksi.

      Mark. 16:8 Niin he tulivat ulos ja pakenivat haudalta, sillä heidät oli vallannut vavistus ja hämmästys, eivätkä sanoneet kenellekään mitään, sillä he pelkäsivät.

      Mark. 16:9 Mutta ylösnousemisensa jälkeen hän varhain aamulla viikon ensimmäisenä päivänä ilmestyi ensiksi Maria Magdaleenalle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän riivaajaa.
      Mark. 16:10 Tämä meni ja vei sanan niille, jotka olivat olleet Jeesuksen kanssa ja jotka nyt murehtivat ja itkivät.
      ***) Mark. 16:11 Mutta kun he kuulivat, että hän eli ja että Maria oli hänet nähnyt, eivät he uskoneet.

      Mark. 16:12 Ja sen jälkeen hän toisenmuotoisena ilmestyi kahdelle heistä, heidän kävellessään, matkalla maakylään.
      ***) Mark. 16:13 Hekin menivät ja veivät sanan toisille; mutta nämä eivät uskoneet heitäkään.


      Mark. 16:14 Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla; ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.

      ***) Mark. 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
      ***) 16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

      Mark. 16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat:
      - minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
      Mark. 16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."

      Mark. 16:19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.

      ***) Mark. 16:20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.

    • JeesusOnAinutTie

      Esikoiset ry:ssä ei spekuloida, ketkä pelastuvat ja ketkä eivät pelastu, sen kun tietää vain Jeesus Kristus. Jeesuksen mukaan kuitenkin ne pelastuvat jotka uskovan evankeliumin.

      Simolin ja Halme, molemmat jo edesmenneitä, eivät ole tuollaista paskaa koskaan puhuneet, mitä tämä jumalaton nimimerkkien vääntelijä täällä valehtelee. On hyvä, että tämä tekijä alkaa hahmottumaan Tampereen seudulle. Pitää alaa selvittää viranomaisten avulla mistä IP:stä tämä nimien sotkemien tuntemattomien ihmisten viesteihin lähtee.

      Vain esikoilsestadiolaiset tekeytyvät kaikkitietäviksi, ja näin röhkeästi vainoavat Kristuksessa vanhurskaita Jumalan lapsia. Vielä kuoleman jälkeenkin valehdellaan estoitta ja härskisti. Miksi?

      • Harhaoppisia

        Menkoinen harhaoppi koko Eskarit Ei spekuloi ei siksi ne kaikki 550 hörhöä sinne siirtyivätkin
        Meidän Raamatussa lukkoon selkeesti ettei eriseuran rakentajat huorintekijä ja epäuskoiset eivät peri taivaan valtakuntaa


    • Herneetnenässä

      Sikahyvin on mennyt kun änkyrät lähti

      • MIksiPetätItseäsi

        Tykkäät pettää ittees. No sehän käy meille. :)


      • Ilorauharakkausyksimieli
        MIksiPetätItseäsi kirjoitti:

        Tykkäät pettää ittees. No sehän käy meille. :)

        Kristityillä ei ole mitään hätää vanhurskasten kokouksissa.


      • eiköpä_näin_ole
        Ilorauharakkausyksimieli kirjoitti:

        Kristityillä ei ole mitään hätää vanhurskasten kokouksissa.

        Jos tarkoitit esikoislstadiolaisten kokouksia ja että esikoislestadiolaisilla ei ole niissä mitään hätää, olet varmaankin oikeassa. Ainakin joukossa on monia, jotka noin tuntevat, koska heidät on saarnattu kyseisessä lestadiolaisuuden päähaarasta 1902 "kristillisyyttä" parantamaan lähteneessä haarassa uskomaan, että juuri he ovat nyt oikea seurakunta, missä vain on elävää uskoa. Esim. päähaaraa taidetaan pitää monen mielessä pahempana ja vaarallisempana paikkana kuin mustaa maailmaa konsanaan.

        Kun nyt sitten ainakin jotkut vilpittömästi tuntevat sydämmessään uskovan tuon todeksi, totta kai heistä tuntuu ettei heillä ole mitään hätää taivaaseen pääsyn kanssa. Kunhan pysyvät kyseisessä joukossa vaikka kuinka välillä epäillyttäisi koko asia.


    • RukoileParannuksenArmoa

      Tekovanhurskaat toki viihtyvät hyvin tekovanhurskaiden kokouksissa. Onhan Jeesuksen omien helvettiin tuomitseminen saatanalle ja hänen orjilleen hekumallisen hauskaa puuhaa, kuten täälläkin hyvin näkyy.

      • Asiaselvä

        Ei ole omia. vaan he eivät olleet meitä, vaan meistä lähteneitä sanoo raamattu.


      • VaroJumalatoin
        Asiaselvä kirjoitti:

        Ei ole omia. vaan he eivät olleet meitä, vaan meistä lähteneitä sanoo raamattu.

        No ei tekovanhurskaiden omia, ei orjia, eikä heidän käskettäviään. Kiitos Jeesuksen.
        Mutta Jeesuksen Kristuksen verellä Jumalan omiksi lunastettuja, pyhiä puhtaita ja vanhurskaita.

        ON se kumma että noin kova hinku on päätä helvettiin, että alkaa Kristuksen omien kurkkuihin käymään kateuksissaan.


      • edestäontakaamustaonvalk
        Asiaselvä kirjoitti:

        Ei ole omia. vaan he eivät olleet meitä, vaan meistä lähteneitä sanoo raamattu.

        Lainaus "Ei ole omia. vaan he eivät olleet meitä, vaan meistä lähteneitä "

        Avaa nyt selkeästi tuo lauseen sisältö. Kiitos ei mitään tyhjiä löpinöitä ja jargoniaa.


      • OdotellenSelitystä
        edestäontakaamustaonvalk kirjoitti:

        Lainaus "Ei ole omia. vaan he eivät olleet meitä, vaan meistä lähteneitä "

        Avaa nyt selkeästi tuo lauseen sisältö. Kiitos ei mitään tyhjiä löpinöitä ja jargoniaa.

        Mahdoitkohan antaa mahdottoman tehtävän jollekin sisarelle tai veljelle kun laitoit tuon pyynnön loppuun?

        Hokemahan antanee uskoa henkilölle, joka haluaa uskotella olevansa oikeassa joukossa, muille mutta myös itselleen.


    • TämäKiinnostaisi

      Miksi esikoiset ry:n porukka edes pitää kokouksiaan? Eikö kirkossa käynti riitä? Tai pelkkä usko Jeesukseen?

    • KaiSullakinKotiOn

      Esikoiset ry on hengellinen kotimme. Suomen evankelisluterilainen kirkko on kirkkomme.

      • 876t6i855

        Joo on Isänkoti. Ulkona ovat koirat ja velhot sanoo raamattu


      • TeutanAsiaa

        Eli joko koti kirkko Sellainen uus separatisti kirkosta vai


      • williamWhoKnow
        876t6i855 kirjoitti:

        Joo on Isänkoti. Ulkona ovat koirat ja velhot sanoo raamattu

        Missä kohdin Raamatussa tuo koira ja velho -tarina on?

        ISÄNKOTI on sulla epäuskoinen eriseuralainen armonvaras housuissasi.
        Vain helluntalaiset ja mormonit pelastuvat. Tutki asiaa, älä usko saarnaajia ne haluavat vain rahasi.


    • Esikoinen

      Kun lapinluottamus pettää, niin jäljelle jää vain luottamus Jumalan armoon ja Raamattuun.
      Niiden varassa täytyy jatkaa taivalta, ei tule tukea Lapista.

      • Kuitenkaan

        Viimeinenkään takasuora ei poistu ja multa kasa


      • no.jopas
        Kuitenkaan kirjoitti:

        Viimeinenkään takasuora ei poistu ja multa kasa

        Missä sulla kasa on? Ekkö kerinny?


      • epäilykset_suuret

        Esikoislestadiolainen reppana , esimerkiksi kuunneltuaan viime viikonloppuna Helsingissä saarnoja, ymmärsi missä mennään, mutta ei psykologisista syistä voi myöntää itselleen, että minua on huijattu ja yritetään huijata edelleen yhä syvemmälle AINOAAN OIKEAAN SEURAKUNTAOPPIIN.

        VAIN ESIKOISLESTADIOLAISET ( ei se maallinen yhdistys, mutta ME siihen kuuluvat) OMISTETAAN ELÄVÄ USKO ja TAIVAAN VALTAKUNNAN AVAIMET, KOSKA VAIN ME VOIDAAN SYNNIT ANTEEKSI ANTAA.

        Näin RAAMATTU todistaa, sanovat saaarnaajat saarnoissaan. Eikö heitä pitäisi saada vastuuseen tuosta valehtelustaan? Täällä maan päälläkin siis.
        Viimeisellä tuomiolla vastaavat varmasti sanoistaan, vaikka ovatkin sitä jotkut ehkä hyvässä uskossa tehneet, itsekin harhaanjohdettuina.

        Rukoilen heille armoa, joka ei kai kitenkaan tuollaisille eksyttäjille mahdollista.


    • JeesusOnAinutTie

      Surullistahan se on, mutta tähän , "erehtymättömään ainoaan oikeaan Kristuksen seurakuntaan", on ladattu niin suuri osa identiteettiä, että jos siitä luovuttaisiin, niin saippuakupla poksahtaisi rikki.

      Puhujat ovat yhtä kouristuksen omaisesti kuplan sisällä, kun useimmat kuulijatkin. Heillä kun on vielä enemmän kunniaa menetettävänä, jos he nöyrtyisivät Jumalan (lahjan) armon alle. Nyt saa leikkiä pömpelissään kaikkivaltiasta Jumalaa joka jyrähtelee muille "Jumalan sanaa". :)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      141
      1775
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1385
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1222
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1187
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      85
      1008
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      194
      987
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      97
      923
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      839
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      808
    10. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      185
      736
    Aihe