Pakottava tarve: tarjoiltaisiinko toisillemme hyvänmielen musiikkia.

Bengalitikku

Kuukausi siitä, kun päivä oli lyhin.
Joka vuosi hämmästelee sitä, kun päivät pitenevät ja valon määrä lisääntyy.
Ihmisten naamat näkyvät. Silmätkin.
Hanget hohkaavat. Ei tarvita sähkövaloa kaiken aikaa. Mukavaa.
Silti odotan sulanneen lumen riitteen rasahtelua, mustarastaan laulua ja ensimmäistä pyörälenkkiä.

https://youtu.be/u1ZoHfJZACA

35

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylmätotuus

      Aivan aluksi kiitän sinua aloituksestasi!

      Tänään oikeastaan huomasin, että päivä on todellakin pidentynyt. Lisää valoisaa aikaa tulee, mutta niin tulevat hyytävät pakkasetkin, ainakin vähäksi aikaa, jos sääennustuksiin on luottaminen.

      Kävinkin äsken kaupassa ja ostin muutaman päivän ruokatarvikkeet, etten tarvitse välttämättä pakkaspäivinä pistää nokkaani ulos.

      https://www.youtube.com/watch?v=0j_hksPFLgg

      Mukavaa lauantai-iltaa kaikille täältä Savosta!

    • henrjii
      • henrjii

      • mimmimum-..mi

    • Heikunkeikku

      Aivan mahtavan mukavaa kun päivä on pidentynyt. Ei oikein tiedä kuinka päin täs kiemurtelis, kun sisus huutaa hoi kevät on tulossa. Yritän varoa, etten liian aikaisin (kuten muina vuosina) ala kevättä oottelemaan, odotuksesta muuten tulee aivan liian pitkä. Mut ku en tahdo malttaa olla maltillinen.

      Täällä on lunta vallan hitosti. Kävin eilen töitten jälkeen hautausmaalla. Lapio ja autokrapa-harja kourassa. Tein lumityöt ja putsasin kiven päällystän puhtaaksi. Ihan hirveetä kahlaamista lumessa.
      Tänään päivällä hokasin, kun keittiön ikkunasta ulos katsoin, että joku oli käynyt ottamassa lumet pois mun varaston oven edestä. En tiedä kuka. Isoot kengänjäljet oli lumessa. Ihan olin hämmästynyt enkä yhtään voi edes kuvitella kuka se olisi ollut. Iloinen yllätys oli.

      Laitan musiikkia myöhemmin. Passanee kait?

    • paitsiminä
      • APUVA!


      • Tulipa tuon askeltajan myötä mieleeni muinainen tapaus Italiasta. Eräs yökerho Italian Rivieralla, olin tanssilattialla, ja orkesteri kuulutti :"Polka". Olin oitis pakenemassa tanssilattialta, kun kavaljeerini koppasi minua kädestä kiinni, ja veti takaisin tanssilattialle. Olin eräissä sukuhäissä pyhästi päättänyt, että en ikuna enää elämässäni tanssi polkkaa. Onneksi sitä polkkaa tanssittiin siellä erilailla kuin Suomessa.

        Tuossa tangossa en olisi pysynyt, vaan sotkeutunut sekä omiini, että kavaljeerin jalkoihin. Huh!



      • suvenkorento12 kirjoitti:

        APUVA!

        Nytpä minä suuresti ihmettelen, miksi tuo edellinen viesti on poistettu. Ketä se loukkasi? Siinä mielestäni argentiinalainen, maailmankuulu tango-taituri tulkitsi omalaatuisella tavallaan musiikkia.

        Siinä rikottiin mm. sellainen raja-aita, ettei reilusti ylipainoa omaava ihminen voi "muka" tanssia. Komiikan rajojan siinä kolkuteltiin, mutta so what?

        Panempa ylläpitoa uhmaten sen linkin uudelleen, jos sen löydän:

        https://www.youtube.com/watch?v=95raqqDh-uU

        tai: https://www.youtube.com/watch?v=Rx_Os0G2ghw

        Aoiniken Quiroga on tanssinut tangoa kahdeksan vuotiaasta, ja opettaa sitä eri puolilla maailmaa.

        https://www.youtube.com/watch?v=Q2oc-jzJNQQ

        Ketä tämä loukkaa?


      • Heikunkeikku

        "suvenkorento12"
        Kiitos! Voi että!
        Ihan mahtavan suuresti lähti esitys työntymään sisääni.
        Yhteen aikaan, vuonna kaks, kuuntelin Panhuilumusiikkia ihan hirveesti. Mainitsin kotona, että olisi ihanaa osata soittaa panhuilulla. Myös hyvälle ystävälleni sanoin, että kuuntelen panhuilua kuulokkeilla usein.
        Tuli joulu ja lahjat jaettiin. Sain lahjaksi kaksi panhuilua:) Yhden mun mieheltäni ja yhden mun ystävältäni. Ne töröttää mun lasivitriinin päällä.

        Lahjat saatuani ajattelin, että menen soittotunnille. Niin kovasti olin mieltynyt panhuiluun. Vähän vaikeaa oli mennä tunnille, kun täällä ei ollut panhuilun opettajaa.
        Itsekseni ajattelin opetella jotakin. Systeemin tiesin, että miten sävelet menevät, mutta opettelu tyssäs ääneni tai hengitystekniikkaani.
        Kyseinen soitin ei ole aivan niin helppo miltä näyttää. Ääntä on vaikea saada esiin ja kun saa, niin muutaman pihahduksen jälkeen alkaa jo mukavasti pyörryttämään:) Harjoitellessa ei ole hyvä seistä keskellä huonetta, vaan on hyvä jos lähellä on seinä tai pöytä, johon tarrautuu kiinni pysyäkseen pystyssä.

        Nuorin poika, joka soittaa saksofonia sai äänet kivasti esille, minä puolestani puhaltelin vaivallosesti ja kovalla urakalla puuskuttaen.

        Ei ole minun soitin totesin. Olin todella harmissani.
        Ehkä joskus yritän uudelleen. En ole koskenut soittimeen ainakaan kymmeneen vuoteen.

        Laittamasi linkki oli aivan ihana. Johtuiko muistoista vai mistä, mutta alkoi ihan kyyneleet tirajamaan silmistä. Hyvin soitti hän. Niin hyvin.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        "suvenkorento12"
        Kiitos! Voi että!
        Ihan mahtavan suuresti lähti esitys työntymään sisääni.
        Yhteen aikaan, vuonna kaks, kuuntelin Panhuilumusiikkia ihan hirveesti. Mainitsin kotona, että olisi ihanaa osata soittaa panhuilulla. Myös hyvälle ystävälleni sanoin, että kuuntelen panhuilua kuulokkeilla usein.
        Tuli joulu ja lahjat jaettiin. Sain lahjaksi kaksi panhuilua:) Yhden mun mieheltäni ja yhden mun ystävältäni. Ne töröttää mun lasivitriinin päällä.

        Lahjat saatuani ajattelin, että menen soittotunnille. Niin kovasti olin mieltynyt panhuiluun. Vähän vaikeaa oli mennä tunnille, kun täällä ei ollut panhuilun opettajaa.
        Itsekseni ajattelin opetella jotakin. Systeemin tiesin, että miten sävelet menevät, mutta opettelu tyssäs ääneni tai hengitystekniikkaani.
        Kyseinen soitin ei ole aivan niin helppo miltä näyttää. Ääntä on vaikea saada esiin ja kun saa, niin muutaman pihahduksen jälkeen alkaa jo mukavasti pyörryttämään:) Harjoitellessa ei ole hyvä seistä keskellä huonetta, vaan on hyvä jos lähellä on seinä tai pöytä, johon tarrautuu kiinni pysyäkseen pystyssä.

        Nuorin poika, joka soittaa saksofonia sai äänet kivasti esille, minä puolestani puhaltelin vaivallosesti ja kovalla urakalla puuskuttaen.

        Ei ole minun soitin totesin. Olin todella harmissani.
        Ehkä joskus yritän uudelleen. En ole koskenut soittimeen ainakaan kymmeneen vuoteen.

        Laittamasi linkki oli aivan ihana. Johtuiko muistoista vai mistä, mutta alkoi ihan kyyneleet tirajamaan silmistä. Hyvin soitti hän. Niin hyvin.

        Kiitos, Heikku! Vain harvat ja valitut ymmärtävät, mistä tässä on kysymys.


      • Heikunkeikku
        suvenkorento12 kirjoitti:

        Kiitos, Heikku! Vain harvat ja valitut ymmärtävät, mistä tässä on kysymys.

        Ihmisen sisältä pursuava taiteellisuus, se suorastaan työntyy kuuntelijan sisään.
        Oli kyse sitten musiikista tai tanssista tai vaikka mistä, niin jos tulkitsija tulkitsee sen sisäisen taiteellisuuden onnistuneella systeemillä, niin mitäs siinä muuta voi, kuin sydän sykkyrällä pitää polvet kurissa, ettei vajoa vetelänä maahan.
        Mikä nautinto ihmisellä itsellään, joka tulkitsee intensiivisesti sisäistä taiteellista tulkintaansa. Halua sanoa oman mielipiteensä.


      • kylmätotuus
        Heikunkeikku kirjoitti:

        "suvenkorento12"
        Kiitos! Voi että!
        Ihan mahtavan suuresti lähti esitys työntymään sisääni.
        Yhteen aikaan, vuonna kaks, kuuntelin Panhuilumusiikkia ihan hirveesti. Mainitsin kotona, että olisi ihanaa osata soittaa panhuilulla. Myös hyvälle ystävälleni sanoin, että kuuntelen panhuilua kuulokkeilla usein.
        Tuli joulu ja lahjat jaettiin. Sain lahjaksi kaksi panhuilua:) Yhden mun mieheltäni ja yhden mun ystävältäni. Ne töröttää mun lasivitriinin päällä.

        Lahjat saatuani ajattelin, että menen soittotunnille. Niin kovasti olin mieltynyt panhuiluun. Vähän vaikeaa oli mennä tunnille, kun täällä ei ollut panhuilun opettajaa.
        Itsekseni ajattelin opetella jotakin. Systeemin tiesin, että miten sävelet menevät, mutta opettelu tyssäs ääneni tai hengitystekniikkaani.
        Kyseinen soitin ei ole aivan niin helppo miltä näyttää. Ääntä on vaikea saada esiin ja kun saa, niin muutaman pihahduksen jälkeen alkaa jo mukavasti pyörryttämään:) Harjoitellessa ei ole hyvä seistä keskellä huonetta, vaan on hyvä jos lähellä on seinä tai pöytä, johon tarrautuu kiinni pysyäkseen pystyssä.

        Nuorin poika, joka soittaa saksofonia sai äänet kivasti esille, minä puolestani puhaltelin vaivallosesti ja kovalla urakalla puuskuttaen.

        Ei ole minun soitin totesin. Olin todella harmissani.
        Ehkä joskus yritän uudelleen. En ole koskenut soittimeen ainakaan kymmeneen vuoteen.

        Laittamasi linkki oli aivan ihana. Johtuiko muistoista vai mistä, mutta alkoi ihan kyyneleet tirajamaan silmistä. Hyvin soitti hän. Niin hyvin.

        En malta olla kysymättä, että avaatko musiikkilinkit sen perusteella, mikä nimimerkki linkin on laittanut?

        Mikäli muistini ei ole tyystin kadonnut, niin olen linkittänyt tuon esityksen pari kertaa jo aikoja sitten musiikkiketjuihin , mutta mitään reaktiota se ei sinussa silloin herättänyt.

        Mielestäni olisi reilua, että linkit avattaisiin riippumatta siitä, kuka sen on laittanut.

        Tietysti on hienoa, että kuuntelit lopultakin kappaleen, jonka romanialainen Georghe Zampfiir panhuilulla soittaa.

        Alkuperäisen esityksen nimi on "Einsamer Hirte" ja säestyksestä vastasi James Lastin orkesteri.
        Georghen levy ilmestyi jo 1970-luvulla ja se sisältää monia upeita kappaleita. Niitäkin kannattaa kuunnella, jos pitää panhuilumusiikista.


      • hämeestäpäin
        suvenkorento12 kirjoitti:

        Kiitos, Heikku! Vain harvat ja valitut ymmärtävät, mistä tässä on kysymys.

        Kuuntelin ja itkin,en voinut sille mitään.Niin hieno ja koskettava intensiivinen hetki,mikä taito ja ihmiset kuunteli aivan hiljaa...kuin olisivat olleet pysähdyksissä.
        Heikku ammattilainen osaa kertoa muutenkin niin hyvin mielensä sopukoista jossa on musiikki sisällä.
        Kenelläpä ei olisi,kaikenlainen herkkä musiikki saa aikaan tunneryöpyn.Tuota musiikkia vois kuunnella jossain vuoren päällä Andien ylängöillä. Tai meren rannalla palmujen alla.
        Maailmassa on paljon hyvää musiikkia jokaiseen mielentilaan ja musiikista tulee mielentila.


    • e.lä.mä

      60 melko nollaa tässä ja kaikessa, ikää täytyy tulla lisää....

      • Painu suolle! Meissä elämä virtaa.


    • kansanhuvitus
    • kylmätotuus
    • Bengalitikku

      Huomenta.
      Oikea talviaamu.
      Toinen silmäni katsoo tv:sta jotain härveliä, mikä nostaa tytön veden päälle ja välillä tiputtaa veteen sellaisen pölyimuripuken varassa = flyboard.
      Neito kulkee vetten päällä kirjaimellisesti, Joenpellolta.
      Mielihyvämusiikki voikin olla hyvin erikoista.

      Inka-musiikkia kuuli aikoinaan eläviltään Stockaa vastapäätä ja siinäpä panhuilukin soi. Nokkahuilusta saan jonkin äänen, panhuilua en ole kokeillut.
      Mistä tuo "pan"? Eipä kait Peter Pan sellaista nimeä pannut?

      Minusta tämä soitin kuullostaa taas luutulta. Pidän.

      https://youtu.be/l8qWp35nATQ

    • Katsokaa näitä Aoniken daameja, miten kauniita, ja mikä lantion liike:

      https://www.youtube.com/watch?v=LOfMquXfwy4

      Osaisinpa!

      Kiitos hänelle, joka sen alkuperäisen linkin liitti. Olen kiitollisuuden velassa tästä ihanasta tangon maailmasta. Tämä on taidetta. Iso kiitos!

    • Bengalitikku
    • Bengalitikku

      Koska kiteet ovat kaikki erilaisia, kuten äsken muistutettiin, meillä Suomessa on miltei ennätysmäärä kiteitä.

      Ja pitipä lumesta tai ei, sitä on paljon. Kieltämättä luonnon ympäristötaide on hienoa, puhdasta, mutta katoavaista. Tulee uutta korvaavaa, kuten pajunkissuspajut ja hiirenkorvakoivut.
      Silti vielä tätä


      https://youtu.be/2QB9tjTz7Jg

    • Liekö tarve jo mennyt ohi, tuskin. Minulla ainakaan ei musiikin tarve koskaan lopu.

      Inholla odotan sunnuntaisia lumitöitä, mutta kai ne kestää, kun muistaa, että kohti kevättä ja kesää ollaan menossa.

      https://www.youtube.com/watch?v=cFoXcO8llNI

    • e.lä.mä

      Poistot niiden tarkoitus haluan saada esille, koska ei ole mitään tarkoitusta.

      Saan tämän lehden esille Suomessa, voi olla hyvä uutinen

      • Bengalitikku

        Laitan sulle harmonikkamusiikkia, kun taidat pitää siitä.

        https://youtu.be/E81-dQWwxYo


      • hytinäx1

    • Kaunista musiikkia, kauniita soittajia, kauniita soittimia ja kauniita maisemia. Meinasin jo, etteikä lumesta tietoakaan, mutta taisi siellä vuoren rinteillä sitä valkoista töhnää sittenkin näkyä.

      https://www.youtube.com/watch?v=8bnfcXixwqs

      • Bengalitikku

        Kiitos näistä.
        Kaunista musiikkia.
        Kuvaus on nykyään myös upeaa.


    • hytinäx1

      Täytyy vielä laittaa tosi rempseä Steven Tyler ; I make my own sunshine https://youtu.be/RQ06rq6hu7M
      Vielä tämäkin 71 vuotias jaksaa laulaa ja on vireessä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe