Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Uuden ladattavan Prius Plug Inin pientä kulutusta ei voita mikään hybridi

TutkiJaPerehdy

Tässä on uuden ladattavan Prius Plug Inin kulutukset monta kertaa testattuna:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/autotoimittaja-testasi-paljonko-hybridi-oikeasti-kuluttaa-allistyttava-tulos/ad4f6dde-d8b9-334e-b5b6-6fcf254839cc

http://www.autodevot.com/2017/08/toyota-prius-hybrid-scores-5-stars-adac-ecotest-comparison/

Ladattava Toyota Prius Plug-In Hybrid kuluttaa bensiiniä Tuulilasi-lehden ladattavien hybridiautojen vertailun mukaan 78 km:n ajomatkan perusteella 4,2 l /100 km bensalla ajettaessa maantieajossa. Kaupungissa 18 km:n ajon mukaan kulutus samalla ajotilalla on myös 4,2 l/100 km. Sähköajo- eli EV-tilassa tuolla samalla ajomatkalla maantieajossa kulutus syksyn säässä on 1,9 l/100km ja kaupunkiajossa 0,00 l/100km eli bensiiniä ei kulu lainkaan. Sähköajotilassahan tuosta 78 km:n ajomatkasta maantiellä on ajettu osa sähkön loputtua bensiinillä ja silti kulutus on vain 1,9 l /100 km. Kilpailijoiden kulutus on sen sijaan samoilla matkoilla ja ajotiloilla HUIPPUSUURI.

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/vertailussa-lataushybridit-kia-niro-hyundai-ioniq-toyota-prius-vw-golf-gte-tuulilasi-118

"Yksi tärkeä pointti tässä sähköistämisten rintamassa on myös se, että osa uusista moottorimalleista on sellaisia hybridejä, joille Toyotan Prius-insinöörit varmasti nyrpistävät nenäänsä."

https://tekniikanmaailma.fi/kommentti-sahkoautoja-ja-hybrideja-lupaavat-nyt-kaikki-kannattaa-kuitenkin-lukea-lupausten-pieni-prantti/

57

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Volfgang

      Uusi ladattav Prius kuluttaa 3,9/4,2/4,4 l/100km
      hybridiajotilassa eli bensalla ajettaessa riippuen siitä onko nopeusrajoitus 80/100/120 km/h.

      Tämä puolentoista vuoden kokemukseeni perustuen.
      .

      • Epätietoinenaatu

        Miksiköhän noin erinomaista autoa myytiin Suomessa viime vuonna alle 100 kpl.


      • Anonyymi

        Siksi koska rahan kulutusta se vaan kasvattaa.


      • Anonyymi
        Epätietoinenaatu kirjoitti:

        Miksiköhän noin erinomaista autoa myytiin Suomessa viime vuonna alle 100 kpl.

        Koska Ruosista tuotiin samaan aikaan 2700 kpl samanlaisia !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska Ruosista tuotiin samaan aikaan 2700 kpl samanlaisia !

        Aika nopeasti tulivat Ruotsalaiset järkiinsä, jos nyt jo myivät romut Suomeen !


      • Anonyymi
        Epätietoinenaatu kirjoitti:

        Miksiköhän noin erinomaista autoa myytiin Suomessa viime vuonna alle 100 kpl.

        Hybridi ei kelpaa käytettynä Afrikkaan, joten arvo sukeltaa hirveällä vauhdilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridi ei kelpaa käytettynä Afrikkaan, joten arvo sukeltaa hirveällä vauhdilla.

        Jep ja se on suomalaisten onni, ettemme joudu kilpailemaan afrikkalaisten kanssa hybrideistä.


    • dfdsfdsfa

      Toyotan hybridit ovat ainoita oikeita ja pienikuluuksisia hybridejä.

    • kallistaSäästöäTyhmiltä

      Hihii, kannattaakin maksaa tuollaisesta surkeasta kikkareesta yli 40ke, että sillä saa säästää jonkun satasen vuodessa. Tosin paremman perinteisen bensaturbon saa jo alle 25ke ja se on kaikessa parempi, kulkee, eikä ruostu hetkessä.

      • EiAjokorttia

        CP-v


    • Pelkoa

      Miski näistä kulutuksista ei oikein missään autolehdessä kirjoiteta? Pelätään ilmeisesti Toyotan ylivaltaa.

      • Anonyymi

        Mitä kirjoittelemista noissa on? Normikulutukset nelosen pintaan. Tällä hetkellä pyristellään alle 3 l/100 km lukemiin ja parhaat alle 1 l/100 km.

        Itse olen autoillut 2 viimeistä vuotta 1,8 l/100 km keskikulutuksella. Pikaladattavalla hybridillä (300 km ajomatkan lataus <5 min).


    • Miksi kirjoitettaisiin? Mitä merkitystä on jos auto kuluttaa 4 litraa ja on mopoautoon verrattavissa? Kiihtyy hitaammin kuin lehmä makuulta vetää letkoja maantiellä kun ei kulje muun liikenteen mukana. Niin kerro ihmeessä miksi se, että kuluttaa vähän on merkittävä tekijä ja miksi siitä pitäisi kirjoittaa, ei se ketään kiinnosta?

    • Voihyvääpäivää

      Tammi-helmikuussa myytiin tuota priusta 0 kpl.

      • Eihelevata

        Maaliskuussa palautetaan sitten varmaankin ne joulukuussa myydyt? Terot vauhkovat täällä hybridistä eikä merkin ainut ladattava kelpaa kellekään.


      • V.A.G_on_tulevaisuus

        Päivän naurut tästä ketjusta! Kyllä on kannattanut terojen markkinointi, kun noin hyytäviä määriä myyty Priusia.. Pääsevät ainakin helpolla ja halvalla takaisinkutsujen suhteen.


      • Anonyymi

        Sähköhitule autot ostetaan nykyään Ruotsista, josta tuotiin samaan aikaan tuhansia Toyota Hybridejä.


    • Toyota_Hybrid1

      ainahan toyotat ovat olleet pienikulutteisia ja viattomia autoja eivätkä ruostu hetkessä kuten joku skoda tai volkkari jotka ovat todella huonolaatuisia autoja, vikatilastojen viimeisillä sijoilla vuodesta toiseen.

      • Kateuttako

        On sinulla poloisella mennyt merkit sekaisin.. Voivoi...


      • Anonyymi

        Minulla oli taannoin automaattivaihteinen tolloloota. Kulutus pyöri kaupunkiajossa kympin molemmin puolin, 0-100 kiihtyvyys reilusti kympin huonommalla puolella.

        Etuveto, joka oli talvisäässä kuin varsi edellä heitetty vasara.

        Vikoja piisasi, sen vakio-ominaisuuden eli ruostumisen lisäksi. Polttoaineen tankkausputki poikki alta 10 vuotta ja mitä näitä nykyäänkin listoilla keikkuvia piisaa.

        Siinä oli minuille 2 itäautoa yhdellä kertaa. Ensimmäinen ja viimeinen.


    • Valtava.menestys

      Nyt on varmaan Tojo-liikkeissä menossa kova vedonlyönti. Kumpaa rekisteröidään seuraavaksi yksi kappale:GT-86 vai Plugin-Prius?

    • Simply_Clever

      Eikait nyt kukaan täysjärkinen osta yli 40 tuhatta maksavaa pokemon autoa.. Ruostuvatkin aivan ennätys vauhtia. Markkinoilla on oikeitakin sähköautoja sitä arvostaville..

    • Anonyymi

      Sanan hybridiauto synonyymi on pieni kulutus. Kaikki autonvalmistajat eivät ole sitä ymmärtäneet.

      • Anonyymi

        Muut autonvalmistajat ovat ymmärtäneet sanan "nollakulutus" ja "nollapäästöt". Sähköautot.
        Tojo on ainoa joka vehtaa noiden 90-luvun täysin bensalla kulkevien pellehybridien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muut autonvalmistajat ovat ymmärtäneet sanan "nollakulutus" ja "nollapäästöt". Sähköautot.
        Tojo on ainoa joka vehtaa noiden 90-luvun täysin bensalla kulkevien pellehybridien kanssa.

        Yksikään muu ladattava hybridi ei pääse lähellekään Toyota Priuksen päästölukemaa eli 28 g/km. Volkswagenkin lopetti lataushybridien valmistamisen kun se ei päässyt alle 50 g/km, että olisi saanut valmistukseen valtion tukea uuden WLTP-päästömittautavan tultua voimaan.

        Tämäkään surkimus ei alita 50 g/km.

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sahkoautoksi-volvon-katumaasturi-kay-turhan-usein-bensapumpulla-testasimme-myos-nelivedon-kyvyt/7e8f7855-78d7-31d7-8481-cfac3ffd149f


      • Anonyymi

        Hybridit ovat mennyttä maailmaa. Miksi kuljettaa mukanaan kahta eri voimalinjaa? Toinen on aina tyhjän panttina ja lisäpainona.
        Täyssähkö on paljon fiksumpi ratkaisu.
        Tässä on autoilun tulevaisuus.
        https://www.youtube.com/watch?v=dBvdMIIM95Y


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridit ovat mennyttä maailmaa. Miksi kuljettaa mukanaan kahta eri voimalinjaa? Toinen on aina tyhjän panttina ja lisäpainona.
        Täyssähkö on paljon fiksumpi ratkaisu.
        Tässä on autoilun tulevaisuus.
        https://www.youtube.com/watch?v=dBvdMIIM95Y

        Hybridi ei ole lainkaan pelkällä polttomottorilla varustettua autoa painavampi, koska hybridissä ei ole kytkintä, starttimoottoria eikä laturia, eikä apulaitehihnaa, jotka kaikki ovatpainavia ja kuluvia osia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridit ovat mennyttä maailmaa. Miksi kuljettaa mukanaan kahta eri voimalinjaa? Toinen on aina tyhjän panttina ja lisäpainona.
        Täyssähkö on paljon fiksumpi ratkaisu.
        Tässä on autoilun tulevaisuus.
        https://www.youtube.com/watch?v=dBvdMIIM95Y

        Kun sähköauton akut painaa 2000 kg niin tämän suuren massan liikuttamiseen kuluu pajon energiaa ja näin painavat sopivat huonosti Suomen talveen. Odottelen kevyitä vetyautoja ja polttokennoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridi ei ole lainkaan pelkällä polttomottorilla varustettua autoa painavampi, koska hybridissä ei ole kytkintä, starttimoottoria eikä laturia, eikä apulaitehihnaa, jotka kaikki ovatpainavia ja kuluvia osia.

        Olet Tojon kanssa samalla tavalla jämähtynyt 90-luvulle.
        Tai oikeastaan Tojo on jo pakotetuna herännyt kehittämään sähköautoja ja dumpannut hybridit. Vain sinä olet jänyt jumiin 90-luvulle.


      • Anonyymi

        Uudessa TM :ssä oli että Toyota Prius on Mongolian yleisin auto eli siellä käyvät kaupaksi..


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet Tojon kanssa samalla tavalla jämähtynyt 90-luvulle.
        Tai oikeastaan Tojo on jo pakotetuna herännyt kehittämään sähköautoja ja dumpannut hybridit. Vain sinä olet jänyt jumiin 90-luvulle.

        Tojo teki ensimmäisen sähköautonsa jo 20 vuotta sitten. Kiinassa tekevät sähköautoja parastaikaa kun on kysyntää. Täällä ei kukaan osta 100 kEur maksavia sähköautoja, joilla Lapin matkakin kestää noin viikon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridi ei ole lainkaan pelkällä polttomottorilla varustettua autoa painavampi, koska hybridissä ei ole kytkintä, starttimoottoria eikä laturia, eikä apulaitehihnaa, jotka kaikki ovatpainavia ja kuluvia osia.

        Kyllä muuten on Corollakin on Octaviaa satakiloa painavampi että sillee.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojo teki ensimmäisen sähköautonsa jo 20 vuotta sitten. Kiinassa tekevät sähköautoja parastaikaa kun on kysyntää. Täällä ei kukaan osta 100 kEur maksavia sähköautoja, joilla Lapin matkakin kestää noin viikon.

        Juuri näin. Toyotakin on keskittänyt voimavaransa sähköautojen kehittämiseen ja nämä pellehybridit jäävät sivuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä muuten on Corollakin on Octaviaa satakiloa painavampi että sillee.

        Joo joo mutta Corolla onkin auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksikään muu ladattava hybridi ei pääse lähellekään Toyota Priuksen päästölukemaa eli 28 g/km. Volkswagenkin lopetti lataushybridien valmistamisen kun se ei päässyt alle 50 g/km, että olisi saanut valmistukseen valtion tukea uuden WLTP-päästömittautavan tultua voimaan.

        Tämäkään surkimus ei alita 50 g/km.

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sahkoautoksi-volvon-katumaasturi-kay-turhan-usein-bensapumpulla-testasimme-myos-nelivedon-kyvyt/7e8f7855-78d7-31d7-8481-cfac3ffd149f

        28 g/km päästö on täyttä valetta. Ainoastaan täyssähköautoilla onnistuu.

        Jos sähköä käytetään vaikka 15 kWh/100 km, niin pelkästään siitä tulee 18 g/km CO2 päästö. Suomessa. Saksassa yms. lukema voi olla 50 g/km.

        Jos bensaa palaa vaivainen 1 l/100 km, niin siitä tulee 23,5 g/100 km suora päästö. 30,0 g/km, jos huomioidaan myös polttoaineentuotannon päästöt.

        Jos maantieajossa menee 4,5 l/100 km, niin CO2 päästö 135 g/km. Sisältäen valmistuksen päästöt.

        Vrt kaasuautolla keskikulutus ollut 1,8 l/100 bensaa 3,6 kg/100 km biokaasua.
        Suora päästö 42,3 0 = 42,3 g/km. 54,1 34,2= 88,3 g/km, kun huomioidaan valmistuksenkin päästöt. Ja nämä siis 2 vuoden keskiarvoja, sisältäen muutakin kuin maantieköröttelyä myötätuuleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Toyotakin on keskittänyt voimavaransa sähköautojen kehittämiseen ja nämä pellehybridit jäävät sivuun.

        Montako patteriautoa kehityksen kelkasta tippuneella itäautovalmistajalla on myynnissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksikään muu ladattava hybridi ei pääse lähellekään Toyota Priuksen päästölukemaa eli 28 g/km. Volkswagenkin lopetti lataushybridien valmistamisen kun se ei päässyt alle 50 g/km, että olisi saanut valmistukseen valtion tukea uuden WLTP-päästömittautavan tultua voimaan.

        Tämäkään surkimus ei alita 50 g/km.

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sahkoautoksi-volvon-katumaasturi-kay-turhan-usein-bensapumpulla-testasimme-myos-nelivedon-kyvyt/7e8f7855-78d7-31d7-8481-cfac3ffd149f

        Katsotaanpa sitten tosielämän kulutuksia vähintään 5000km:n matkoilla. Prius on toki pienempänä, kevyempänä ja teholtaan kuohittuna taloudellisempi kuin Passat GTE, mutta ero on kokolailla merkityksetön. Prius plugin on kuitenkin hyvin kaukana ilmoitetusta kulutuksesta. Tuolla keskikulutuksella CO²-päästö on noin kolminkertainen:
        https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=6&minkm=5000&powerunit=2
        https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/456-Passat.html?fueltype=6&minkm=5000&powerunit=2


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsotaanpa sitten tosielämän kulutuksia vähintään 5000km:n matkoilla. Prius on toki pienempänä, kevyempänä ja teholtaan kuohittuna taloudellisempi kuin Passat GTE, mutta ero on kokolailla merkityksetön. Prius plugin on kuitenkin hyvin kaukana ilmoitetusta kulutuksesta. Tuolla keskikulutuksella CO²-päästö on noin kolminkertainen:
        https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=6&minkm=5000&powerunit=2
        https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/456-Passat.html?fueltype=6&minkm=5000&powerunit=2

        Pokemon-Prius keskiarvo 3,75.

        Paljon vanhempi Opel Ampera k.a. 2,22

        3,75 l/100 km kulutuksella suora päästö pakoputkesta 88 g/km. 113 g/km, kun huomioidaan myös polttoaineentuotannon päästöt. Ja tämän päälle pitäisi vielä tulla sähköntuotannon päästöt..

        Tulikin 28 gramman autosta 120-130 gramman auto!


    • Anonyymi

      Ruma auton kaltainen tuote, jonka peräkonttiin ei mahdu mitään.

      • Anonyymi

        Ota vertailukohdaksi mopoauto, sitten pärjää.


    • Anonyymi

      Toyota Prius on upea auto ja sen kulutus on todellakin uskomattoman pieni.

      • Anonyymi

        Muilta löytyy pienemmällä kulkevia pluggareita ja Prius on melkoinen hirvitys ulkonäkönsä puolesta ja se ilmeisesti pitää myynnin surkealla tasolla, oliko meillä jokunen yksittäinen auto viime vuonna?


      • Anonyymi

        Ja maailman luotettavin automerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja maailman luotettavin automerkki.

        Ja taas valheilla onneen, voi sinun typerää sitkeyttä.


    • Anonyymi

      Pikaladattavan hybridini kulutus on 2 vuoden ajalla ollut keskimäärin 1,8 l/100 km. Kyseessä ei ole itäauto.

    • Anonyymi

      Aloitus 2019 ja nyt löytyy monia merkkejä ja malleja pienemmällä kulutuksella ja ovat parempia kaikessa. Niin se Toyota hyytyy ja hyytyy.

      X

      • Anonyymi

        Eipä taida löytyä.


    • Anonyymi

      Mites niitä priuksia ei sit mene juurikaan kaupaksi.

    • Anonyymi

      Prius, edelläkävijä.

    • Anonyymi

      Volvot ja mersut ovat rumia tönökkejä ja hirveitä bensasyöppöjä.

      • Anonyymi

        Pokemon itäautot ovat ruostuvia riisipusseja, joiden kulutus on aina huikeasti luvattua suurempi.

        Olihan tollolootan itsesyttyvä hypetys ensimmäinen auto, joka taannoin onnistui HS koeajossa ylittämään luvatun kulutuksen täydet 50 %.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pokemon itäautot ovat ruostuvia riisipusseja, joiden kulutus on aina huikeasti luvattua suurempi.

        Olihan tollolootan itsesyttyvä hypetys ensimmäinen auto, joka taannoin onnistui HS koeajossa ylittämään luvatun kulutuksen täydet 50 %.

        Älä valehtele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pokemon itäautot ovat ruostuvia riisipusseja, joiden kulutus on aina huikeasti luvattua suurempi.

        Olihan tollolootan itsesyttyvä hypetys ensimmäinen auto, joka taannoin onnistui HS koeajossa ylittämään luvatun kulutuksen täydet 50 %.

        Miksi sinä valehtelet??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pokemon itäautot ovat ruostuvia riisipusseja, joiden kulutus on aina huikeasti luvattua suurempi.

        Olihan tollolootan itsesyttyvä hypetys ensimmäinen auto, joka taannoin onnistui HS koeajossa ylittämään luvatun kulutuksen täydet 50 %.

        Tekniikan Maailma ja muut lehdet eivät lupaa yhtään mitään kulutuksesta vaan testaavat sen lahjomattomasti. Tulokset näkyvät aloituksesta.


    • Anonyymi

      Kumma että Toyota on aina vain paras.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2102
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      24
      1715
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1490
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1451
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1358
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1354
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1302
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1251
    Aihe