Varoitus Synsam Lifestyle sopimuksen sitovuudesta

Synsam-liikkeet kauppaavat näyttävästi ns. silmälasien vuokraamista alk. 14,90 e/kk. Tein tällaisen sopimuksen lokakuussa 2016, sopimukseen pakko ottaa 3 lasit. Tuolloin ilmoitettiin minulle sopimuksen kestoksi 24kk. Kun ikänäkö pakottaa käyttämään monitehoja, nousi kk-maksu yli 90 euroon. 12kk kuluttua sain kutsun näöntarkastukseen, samalla kysyin voiko yhdet monitehot vaihtaa lukulaseihin, kun niistä tippui toistuvasti linssi lenkillä. Tähän suostuttiin ja ilmoitettiin uusi kk-maksu. Ei mainittu mitään että vaikuttaisi sopimuksen sitovaan kestoon. No, tänään menin irtisanomaan sopimusta, kun saan työnantajan kautta näyttöpäätelasit, ei ole tarvetta enää kolmille laseille. Myyjä kertoikin, että sopimus on irtisanottavissa vasta marraskuussa 2019 eli kun vaihdoin yhdet lasit 2017 alkoi siitä uusi 24kk sitova ajanjakso. Sopimusehto on erittäin ympäripyöreästi kirjoitettu. Reklamoin ja tein jo kuluttajaneuvontaan valituksen, myyjä ei suostunut tulemaan vastaan, vaan pyysi allekirjoitusta irtisanomisilmoitukseen, jossa sitoutuisin samalla pitämään lasit ja maksamaan niistä 11.11.2019 saakka. Jos siis harkitset tätä sopimusta niin vaadi todella tarkasti tieto ja kirjallisesti sitovista määräajoista, erityisesti jos vaihdat sopimuksen aikana laseja.

49

45825

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen myös todella pettynyt Synsam sopimukseen! Sopimuksen mainos on harhaanjohtava ja sopimuksen määräajat kohtuuttomia. Jos uusit yhdet kehykset, sopimus jatkuu siitä seuraavat 2 vuotta, ennen kuin voit irtisanoa sopimuksen. Missä muualla on näin sitovia sopimuksia? Missä on kuluttajan oikeudet? Kannattaa todella miettiä tarkkaan ennen kuin ottaa sopimuksen. Lisäksi jos haluaisit lunastaa lasit itselle määräajan jälkeen, niiden hinta on melkein uusien lasien vastaava hinta, vaikka olet maksanut niistä jo vuosia. Käytetyt lasit menevät keirrätykseen. Luulisi että kohtuuhinnalla ne voisi lunastaa.

Todella pettynyt !

• Anonyymi

Oon samaa mieltä, en suosittele kenellekään. Kalliit lasit tulee! Itsellä oli myös tämä, onneksi loppuu ensi kuussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oon samaa mieltä, en suosittele kenellekään. Kalliit lasit tulee! Itsellä oli myös tämä, onneksi loppuu ensi kuussa.

Ja täällä sama. Niin petetty ja hyväksikäytetty olo.
        Tunnen kyllä itseni tyhmäksi, kun tuollaisen sopparin tein. Ihan rahat pois meininkiä. Mulla loppuu kans ensi kuussa ja en enään ikinä osta Synsamilta yhtään mitään!

• Anonyymi

minulla loppuu sopimus ensikuussa . Minulla ollut kolmet lasit nyt kun luovutan kahdet lasit joudun maksamaan vielä 270euroa törkeetä sanoin sopimuksen irti!!!!!
      en ota enää synsamilta laseja sanottiin että ei tule mitään kuluja päälle olen maksanut 57euroa joka kuukausi kahen vuoden ajan sitten myyjä alkoi selittää niihin tulee vakuutusmaksut y.m kulut aivan pluffia olen ollut liian sinisilmäinen olkaa varovaisia
      en suosittele laseille tulee hintaa yli 3tonnia ........
      PETTYNYT NAINEN

• Anonyymi

Kiitos !
      Olin aikeissa tehdä sopimuksen,mutta ympäripyöreitä ja tulkinnanvaraisia sopimusehdot ja minulla hälytyskellot alkoi päässä kilkattamaan . Itse et voi etukäteen laskea minkälainen summa kuukaudessa on maksettava.
      Kuluttaja-asiamiehelle nämä kusetusjutut !

• Anonyymi

Juuri se, ettei käytännössä voi etukäteen laskea kannattaako, on minusta aika kummallista.

• Anonyymi

Mulla aina lasit Instrusta jo 30 vuotta. Noin 5-6 vuoden välein uusin lasit sekä aurinkolasit vahvuuksilla. 400-500 euroa. Otan erikoiskovat ja sinivalosuodattimella. Parasta on, että voin ilman ajanvarausta viedä lähiostarin Instruun korjattavaksi tai säädettäväksi, eikä maksa mitään.

• Anonyymi

Todella pettynyt tähän Saumaan -sopimikseen.
      Oli ja enään en heidän palvelujaan käytä.

• Anonyymi

Itsellä tämä sopimus taas toimii hyvin! Sain kolmet lasit n. 50€/kk ja minulle ilmoitettiin määräaika 24kk. Vaihdoin seuraavana vuonna aurinkolasit ja määräaika jatkui 12kk olemassa olevan päälle. Hyvin selkeä oli myyjä ja hyvin selkeät oli ehdot kun sopimuksen tein. Nyt on lasit ja näkö ajantasalla. Lukekaa ne ehdot läpi koska ei ole myyjän vika jos et ymmärrä mihin lähdet vaikka ne sinulle kerrotaan. Tämä kun ei ollut osamaksukauppa.

• Anonyymi

No, miten on jatkunut? Nuo myyjän kanssa kerrotut, sovitut vaan ei toteudu purkuhetkellä tuon firman kanssa.

• Anonyymi

Olen tyytyväinen. Monitehoja en olisi muutoin hankkinut.

• Anonyymi

Tuohan on täysin selvästi sanottu sopimuksessa, että lasien vaihto pidentää aina sopimusaikaa 12 kk.

• Anonyymi

Ei kannata astua ulos liikkeestä ennen kuin tuo 12 kk purkuaika on kirjallisena kädessä.

• Anonyymi

Varoitus lasien ostajat ,jos haluatte vaikeuksia itsellenne niin ostakaa syn samilta lasit ,mutta jos ette halua niin älkää ostako.

• Anonyymi

Kiitos tiedosta olin aikeissa mennä instrun myymälään kysymään kyseistä TVSSä mainostettua silmälasi firmaa en muuten mene

• Anonyymi

olen ostanut ja ollut tyytyväinen. ei ongelmia.

• Anonyymi

Hyvin kiteytetty.

• Anonyymi

Hyvin tuore kokemus Synsamilta. Palvelu ja valikoima oli alussa ihan hyvä, mutta joka kerta kun meet asioimaan, siinä on uusi henkilö töissä, eli porukan vaihtuvuus vaikutti olevan suurta ja kertoo myös vähän yhtiön sisäisestä hengestä ja suurin osa vaikuttaa olevan nuoria, juuri koulupenkiltä tulleita ihmisiä palvelemassa. Sellainen koululainen henkilö mittasi mun lasit sitten jollain aparaatilla ( monitehot) ja onneksi oli sitten se soppari, että sain vaihdettu lasit, kun oli väärin mitattu.
      Kaupan yhteydessä luvattiin sähköinen laskutus, jota eivät kuitenkaan sitten pystyneet toimittamaan sovitusti, niin sen jälkeen alkoi painostus, että itse pitäisi lasku käydä heidän sivuilta hakemassa joka kuukausi jne. Kädenvääntö käytiin sitten ketjun edustajan, kuin liikkeen kanssa ja kokemus oli, että kun tämän yhtiön kanssa tulee reklamaation käsittely, niin silloin loppuu asiakaspalvelu ja vastassa on tiukka ja kylmä organisaatio, joka käsittelee sinua kuin vajaamielistä vihollista, vaikka yleensä asiakaspalvelussa yritetään ratkaistaa ongelmasi. Heiltä sitä on kokemuksen mukaan sitä turhaa odottaa. Ei jatkoon, eikä ikinä enää astu jalalla siihen liikkeeseen.

• Anonyymi

miksi et tilannut e-laskua? minulla kaikki laskut menee e-laskuun. Mikä on sähköinen lasku? Sähköpostiin vai?

• Anonyymi

Sama vääntö alkaa täälläkin. Voin vaan antaa neuvon että alkää ihmeessä koskaan menkö tekemään synsamille mitään sopimuksia tässä virmassa ei toimi mikään. Ei yksin kertaisesti mikään. Katsokaa hyvät ihmiset että eivät pääse solmimaan sopimuksia teidän varsinkaan vanhusten kanssa. Tämä virma ei tee muuta kuin kusettaa!

• Anonyymi

En todellakaan suosittele sopimusta. Hankin itselleni kolmet lasit. Myyjä ilmoitti, että voin vaihtaa kehykset maksutta yksiin laseihin. Lisäksi hän ilmoitti kokonaishinnan, jossa ei ollut lainkaan mukana lunastusmaksua.
      Kehyksistä lähti maali, jolloin ajattelin vaihtaa uudet lasit lupauksen mukaisesti. Myyjä ilmoitti, että kuukausihinta nousee 5 euroa, koska kehykset kalliimmat. Lisäksi sopimus pitenee automaattisesti 12 kk, jolloin maksaisin 24 kuukauden sijasta 36 kuukautta kolmista laseista! Kaksille laseille ei tehty mitään, vaan ainoastaan niistä maksettava summa nousee kahdesta vuodesta kolmeen vuoteen!
      Luin sopimuksen, jonka mukaan lasit on palautettava sopimuskauden eli kahden vuoden päättyessä. Jos haluaa pitää lasit, pitää maksaa lunastusmaksu, joka on lähes puolet alkuperäisestä hinnasta Tästä lunastushinnasta ei mainittu mitään alkuperäistä sopimusta kaupattaessa.

Olisi pitänyt lukea sopimus eikä luottaa myyjän lupauksiin.

Älkää tehkö tällaista sopimusta!

• Anonyymi

Lue: älkää tehkö sopimusta lukematta.

• Anonyymi

Ei kannata liittyä mihinkään kuukausisopimuksiin. Lisäksi suurissa optikkoketjuissa on kova henkilöstön vaihtuvuus. On tuurista kiinni, saako asiantuntevaa palvelua.

• Anonyymi

Erittäin huonot kokemukset tästä yrityksestä. Ei meinannut onnistua irtisanominen sopimuksesta mitenkään ja sekin jätettiin lasia hankkiessa mainitsematta että sopimus ei päätykään automaattisesti vaan pitää irtisanoa puhelimessa kun netissä ei tieto mennyt perille vaikka osoite oli oikein minkä antoivat. En suosittele . Pakkomyyntinä monet lasit jota en tarvinnut.

• Anonyymi

Tiedoksi: välttäkää Synsamia! Hankin tuon lifestyle-sopparin, oli todella kallis ja tulin lasit haettuani katumapäälle ja päätin perua sopimuksen 30 päivän puitteissa kuten oikeuteni kuluttajana on. Todella erikoista toimintaa, optikon myyjä yritti painostaa ja syyllistää jatkamaan sopparia ja kyseli mikä oli laseissa vikana jne, koitti keksiä syitä miksi kannattaisi sopparia jatkaa ja jotkut kanssamyyjäkotkat vaan nyrpisteli vieressä tiskin takana! Hyvistä rilleistä mielellään maksaa useamman satasen mutta noissa optikolta ostetuissa tuntuu olevan hinnassa todella paljon ilmaa, vertailin ja Lenswaylla oli useita samanlaisia kehyksiä kuin kokeilemani 30-70 % halvemmalla!

• Anonyymi

Pääosin toimi sopimus ihan hyvin. Minulla on ollut koko ajan kolmet hyvät lasit käytössä.
      Päätin kuitenkin lopettaa sopimuksen. Menin liikkeeseen tammikuun lopulla ja ilmoitin päättäväni sopimuksen. Samalla ostin itselleni minun käytössäni olleet lasit ja maksoin ne heti. Kuukausilaskutus tapahtuu jälkikäteen, joten helmikuussa tuli vielä tammikuun lasku, mikä oli ihan oikein.
      Kummastukseni oli suuri, kun vielä maaliskuussa tuli lasku, jonka erittelyssä lueteltiin minulla olleet Synsamin lasit ja niiden kuukausihinnat.
      Eipä siinä mitään, mutta olin ostanut itselleni kyseiset lasit tammikuussa, ja nyt laskutettiin minun omistamieni lasien käytöstä yhden kuukauden maksu helmikuulta. Ehkä kyse on firman sisäisestä tiedonkulusta tai sopimusasioihin liittyvästä osaamattomuudesta, mutta en todellakaan halua maksaa kuukausimaksua itse omistamieni lasien käytöstä.

• Anonyymi

Asia selvisi ja hoidettiin ihan tyylikkäästi. Kyse oli myymälän henkilökunnan virheestä sopimusta lopetettaessa.

• Anonyymi

Miten voi pettyä itse ostamansa palvelun hintaan joka on tiedossa jo ostohetkellä?
      Ootteko melkosia tahvoja

• Anonyymi

Jos sulla on lasit ollut alle 14 päivää ja toteat ettet halua jatkaa sopimusta, niin pääseekö siitä enää irti? Totesin vain että kolmesta parista yksi on ihan turha..eikä edes istu päähän. 😔

• Anonyymi

Alä ikinä käy enää toi liikessä. Ostin hylo gel ursapharm synsam sellossa ja kun katsoin nettisivuilla se hinta oli 16€ (synsam verkkosivuilla ). Tämä on huijari. En suosittele kenelle . Paska asiakas palvelu myös.

• Anonyymi

Onko kokemuksia onnistuneesta purkamisesta tuosta Synsam-shopparista? Itse allekirjoitin tilauksen liikkeessä kännykällä 21.6.2023 , shoppari tuli vasta sen jälkeen s-postiin. Lasien toimitukseen kului aikaa ja olin kesälomalla, kun tuli ilmoitus, että lasit ovat valmiit kolme viikkoa sopimuksen teon jälkeen. Palasin kotiin lomalta ja noudin lasit 21.7.2023. Nyt olleet käytössä muutaman päivän ja sanonko, ovat sieltä jostain... En ole tyytyväinen ja haluan purkaa sopimuksen. On siis kulunut kuukausi ensimmäisestä shopparin allekirjoituksesta, mutta lasien luovutuksesta vain kaksi päivää. Miten onnistuu sopimuksen purku?

• Anonyymi

Löytyy siittä sun allekirjottamasta 'shopparistas'. Eli ei et voi purkaa sopimusta, koska purkuoikeus on vaan ensimmäiset 30 päivää. Voit kuitenki vaihattaa ne lasit joihin et oo tyytyväinen.

• Anonyymi

Täytyy kyllä sanoa, että myyjät eivät ainakaan selkeästi sano, että lasien vaihdossa aika pitenee taas vuodella, vaan nimenomaan hehkutetaan että saat sitten vaihtaa yhdet lasit vuodessa!? Minulla ollut myt vuoden soppari ja piteni taas kahteen! Samoin palvelu on ihan toista kuin vuosi sitten. T. Pääkaupunkiseutulainen

• Anonyymi

Miten palvelu oli erilaista, kun vuosi sitten? Ihan uteliasuudesta kyselen.

Piteneekö muuten sopimus, jos vaihtaa linssit näön heikentymisen myötä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten palvelu oli erilaista, kun vuosi sitten? Ihan uteliasuudesta kyselen.

Piteneekö muuten sopimus, jos vaihtaa linssit näön heikentymisen myötä?

Linssien vaihto ei pidennä sopimusta.

• Anonyymi

Kyseessä on Leasing tuote, ei varmasti ole jokaisen pala kakkua; Eihän kaikki jaa yksityisleasing autoillakaan. Itse oon ollut todella tyytyväinen koska mun näönkorjauksilla uudet yli 2000€ lasit sais ostaa joka toinen vuosi. Liisarilla tulee halvemmalla ja kivuttomasti. Ei omistamisen tuskaa, aina tullu uudet linssit ku manulle illallinen ku näkömuuttunut, hajotessa korjattu mukisematta, rikkoutuminen eli vakuutuksen puolelle menemistä ei ole vielä tullut koeponnistettua.
      Mutta ei omistamisen tuskaa, kaikki tulee kun manulle illallinen. En valita.
      GaaS - Glasses as a Service :)

• Anonyymi

Todella huono kokemus. Menin hankkimaan päätelaseja ja ei sanottu että pitää olla voimassa olevat lasit vaikka siitä tiskillä mainitsin. Olen ainoastaan aiemmin käyttänyt piilolinssejä jotka ovat kyllä omilla voimakkuuksilla ja reseptin uusimisesta ei kauaakaan. Optikko teki näöntutkimuksen ja tokaisi siinä
      vaiheessa että ei voi myöntää päätelaseja vaikka työterveydestä olin saanut
      "lähetteen". Otti vaan kylmästi lapun pois. No ei auta kun nyt sitten hankkia lasit ja pyytää taas työterveydestä uusi "lähete". Asiasta olisi voinut varmaan tiskillä mainita. Huono oli kyllä palvelu ei voi kyllä suositella.

• Anonyymi

Sehän ei ole optikkoliikkeen syy, jos työterveyshuolto on sinua puutteellisesti ohjeistanut. Optikko EI SAA valtioneuvoston asetuksen mukaan myöntää sinulle erityistyölaseja, jos näönkorjaus omilla laseilla ei ole ajantasainen. Se lähete myöskin pitää ottaa tämän erityistyölasitutkimuksen jälkeen asiakkaalta pois, sillä se on palautettava työterveyshuoltoon joko myönteisellä tai kielteisellä lausunnolla. Ennen tutkimusta ei kukaan optikkoliikkeessä pysty sanomaan, ovatko käytössäsi olevat lasit ajantasaiset, vaan omien lasien päivityksestä tulee mainita jo työterveyshuollossa ennen lähetteen tekoa.

• Anonyymi

Sama juttu Instrulla. Tuttuni tuskasteli kun oli suostunut All Inclusive -sopimukseen. Yön yli miettinyt ja muuttanut mielensä ja halusi perua sopimuksen heti seuraavana päivänä - eivät suostuneet. Ovat todella hyviä puhumaan asiakasta ympäri. Suosittelin ottamaan yhteytä kuluttajaneuvontaan.

• Anonyymi

Huh että odotan, kun pääsen irtisanomaan ja kun otin vielä teinillekin, jolla on lisäksi piilarisopimus. Olisin jättänyt yhdet lasit pois ja vaihtanut tilalle piilarit, mutta se olisi jatkanut sopimusta vielä vuodella, eli kaksi vuotta vielä vaihtohetkestä eteenpäin. Houkuttimena näissä on myös, että saat ilmaisia kuukausia, kun suosittelet jollekin, joka sitten tekee sopimuksen. Ei ole moraalia suositella, kun on niin sitovaa. Silloin kätevä, jos linssejä joutuu vaihtamaan tai jos ei ole puutetta rahasta, sopimukseenhan voi lisätä tuotteita vaikka kuinka, mutta irtisanomista odotellessa saat maksaa palvelusta, jota et olisi tarvinnutkaan. Kiinnostaisi kuulla, onko monelle tullut maksuongelmia näitten kanssa, jos moni pienituloinen on haksahtanut.

• Anonyymi

Huh, sain tänään ostamani lasit, kehys on ihan liian iso ja vino, ei vaikuta samalta,minkä tilasin...kävin fixauttamassa liikkeessä,ei saatu sopivaksi,huomenna menen yrittämään vaihtoa. Onko kokemuksia onnistuuko

• Anonyymi

Hyvät ihmiset Älkää menkö tähän lankaan.

• Anonyymi

Minulla taas on ollut pelkkiä positiivisia kokemuksia. Kerran vuodessa olen saanut uudet linssit maksutta. Minulla on todella isot miinukset ja linssit ovat arvokkaat. En mielelläni myöskään käytä ns. halpa kehyksiä. Haluan kunnon kehykset. Aina olen saanut todella asiallista palvelua. Joka kerta on myös selkeästi kerrottu, että kehyksen vaihto pidentää sopimusta 12 kuukaudella. Minua tämä ei haittaa, koska minulla silmälasit todennäköisesti lopun elämääni. Ei paljon enää kiinnosta maksaa kerralla 1000e laseista ja odottaa koska linssit on niin naarmuiset tai näkö muuttunut niin paljon, että pakko mennä vaihtamaan laseja. Nyt minulla on aina kolmet priima lasit. Lisäksi olen kaksi kertaa käyttänyt muistaakseni 100 päivän tyytyväisyystakuuta. Ei tällaista etua ole missään ollut aikaisemmin.

• Anonyymi

Tein ihan saman virheen. Mitään ei kerrottu kun sopimuksen tein että uudet lasit lisää sopimusaika 24kk. Älkää nyt ihmeessä ikinä astuko tämän firman tiloihin älkääkä tehkö mitään sopimuksia. Huijareita ovat.
      nm. Synsam huijatut ry

• Anonyymi

Voiko nämä irtisanoa jotenkin verkossa? Olisi niin kätevää. Lun menen liikkeeseen, huolettaa, että puhuvat ympäri, vaikka olen päättänyt, etten enää jatka sopimusta. Ovat aika ovelia. Yhden tutun lapsi ei olisi halunnut uusia kehyksiä, mutta myyjä yritti, että kyllä ne täytyy ja jospa laitetaan samanlaiset. Siinä olisi napsahtanut heti parin vuoden päähän uusi irtisanomisaika. Mielestäni olisi kohtuullista, jos vuoden päästä viimeisimmästä kehysuusinnasta pääsisi sopimuksesta eroon. Ihan kohtuutonta ja väkisin sitouttavaa nykyinen malli, että mahis irtisanoutua pompsahtaa kahden vuoden päähän, vaikka lukihan se niissä sopimusteksteissä, mutta ehkei niitä lue niin tarkkaan, kun niin hehkutetaan systeemiä.

• Anonyymi

Itsellä ollut ihan Ok kokemus. Mutta tämä on koska sain (todennäköisesti vahingossa) ekan vuoden alennuksen outlet laseihin. Vaikka sen ei pitänyt olla mahdollista outlet laseissa. Minulla on, sekä vogue(silmälasit), että armani (aurinkolasit) merkki lasit. Jotka olisi ostettuna (uutena) maksaneet monta sataa. Plus linssit. Minulla on myös ns. Piilarisopimus. Näkö oli taas muuttunut vuoden jälkeen ja sain uudet linssit. Yksi pykälä lähinäköön ja jotain oli myös toisen silmän kaukonäössä. Maksan 32e/kk. Olisin maksanut enemmän jos olisin joutunut ne ostamaan. Etenkin näön muutoksen jälkeen.

Omat vinkit (jos haluat sopimuksen)
      -hanki lasit Aina outlet liikkeestä tai outlet puolelta. Älä valitse kehyksiä yli 20e. (Minulla molemmat alle)
      -Älä Vaihda Silmälaseja vaikka sitä ehdottavat. Jos et halua jatkaa sopimusta. Vaikka toiset lasit olisivat kauheat. Teeskentele, että rakastat nykyisiä laseja. Jättivät minut sen jälkeen rauhaan.
      -Jos et käytä kolmia laseja (kuinka moni oikeasti käyttää), ota piilarisopimus. Pyydä halvin kertakäyttö vaihtoehto ja ota se minimillä x2 vuodessa ja 'tauota' aina toinen kerta. (itse tein näin kun tajusin, että käytän todella harvoin piilareita 😅)

Olen säästänyt kyllä koska omat lasit ovat Aina olleet 800 -1000e luokkaa, koska tarvitsen silmä ja aurinkolasit (migreenin takia). Joten kahden vuoden sopimus, etenkin näön muutoksen kanssa tulee olemaan minulle halvempi. Huomasin tietysti vasta nyt, että nettikauppoja on, josta saisin silmä ja aurinkolasit lasit 300e yhteishinnalla 😅 joten en tule jatkamaan sopimusta. Tilaan seuraavat netistä. Nyt kun olen tarpeeksi monta mallia testaillut ja tiedän mitkä sopii ja mitkä todellakaan ei sovi.

• Anonyymi

Pysykää poissa Synsamista, sopimus kiskurimainen ja erittäin kallis. Lisäksi hyvin vaikea irtisanoa sopimus!!!!

• Anonyymi

Edelleen mainostaa Silmälasisopimus lapsille alk. 5 €/kk*, mikä on ihan täyttä höpönpöpöä. Olisi kiva tietää, millaiset kolme tuotetta saa tuolla kuukausihinnalla. Aika harhaanjohtavaa mainontaa.

• Anonyymi

Itse olen kokenut sopimuksen edulliseksi. Maksan leasing-maksua yksien lasien hinnan vuodessa ja saan lisäksi käyttööni kahdet muut lasit ynnä tukea ja turvaa.

Tottakai sopimus on sitova, ja niin kuuluu ollakin, mutta jo pelkkä linssien vaihto tuo maksetut viulut aina takasin pesään.

Ja niitä kehyksiä, taikka laseja, jotka olen aikeissa säästää, en tietenkään vaihda vuosivaihdossa. Ne voi lopuksi lunastaa yhden kuukauden hinnallaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      216
      3629
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      120
      2093
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      64
      1734
    4. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      211
      1729
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      174
      1568
    6. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      186
      1476
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      53
      1314
    8. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      75
      1261
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1228
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1141
    Aihe