olen suunnitellut karkeakarvaisen mäyräkoiran hankkimista jänisjahtiin. minulla on isompia ajokoiria, mutta osa jahtimaista on rikkonaisia ja kylän pinnassa, joissa rauhallisesti ajava koira olisi parempi. lisäksi olisi supinpyyntiin ja latojen alle menevien ajojen loppuselvitykseen mukava saada asiantuntija. luolapyyntiä en halua harrastaa. olisin kysellyt että kuinka pitkiä ajoja hyväkuntoinen mäyräkoira pystyy ajamaan? onko kuinka tärkeää, että pentu on ajavista linjoista, saapiko kovien luolakoirien jälkeläisistä ajavia?
ajava mäyräkoira?
4
129
Vastaukset
- Jänkätopi
Kokemusta vain kahdesta mäykystä emä(ajolinjainen) oli luolakoirana kohtuullinen, jäneksen ajossa löysä paineli iltapäivälläkin takajäljeen jäniksen täydellä haukulla lumen peittämän jäljen, kuitenkin hajuaistin piti olla hyvä koska haisti jäljen, ajatin isomman koiran kanssa joskus völjyssä niin ainakin kaadolla omi kyllä saaliin, pentu (narttu) oli kesy luolahommissa ajossa en muistaakseni paljon käyttänyt, entinen naiskaveri vei molemmat kun ero tuli, eräät 2 asiakasta kyllä kehui aikoinaan pitkäkarvaisen mäykyn erittäin hyväksi hirven ajuriksi ja toisella oli karkeakarvainen niin koiralta oli ammuttu yli 30 hirveä siihen mennessä ajoon, osa haukkuun ruotsin tuonti nuorempi ei vielä pelittänyt, (tämä vanhempi koira otti kuulemma hirven ilmavainullakin ylös). Luulisin kuitenkin että dreeveristä saisi ehkä paremman kaverin jänesjahtiin kuitenkiin kannattaa varmistua ottaa kumman hyvänsä , että vanhenmilla on kovat riistaveret, löysiä löytyy molemmista. Laittakaas muutkin kommenttia mäykkyjen jänisajoista tämä oli vain minun suppea kokemus.
- joo.o
kuinka tänne saa tuollaisia vihamielisiä viestejä lähetellä? eihän niitä koiria mielivaltaisesti saa ammuskella. mitä pahaa ne häkkikanalan kanat on sinulle tehnyt kun sinä niitä syöt?
- kettu.miäs
ei niitä ajavia mäyräkoiria taida olla. ainakaan että pitempään ajaisivat. seurakoiria paremminkin. hanki dreeveri. mahtuu sekin ketun perässä ladon alle eikä tule yksin takaisin.
- Anonyymi
mäyräkoiria makuutetaan vuodesta toiseen sohvalla jolloin niiden lihaskunto on niin heikko että ei enään tue selkärankaa jolloin seuraa mäyräkoirahalvaus. sitten laitetaan halvautuneen koiran takapään alle kärry jonka avulla eläin raahautuu eteenpäin. nämä samat tekopyhät eläinrääkkääjät moralisoivat metsästäjiä joiden koirat elävät terveen ja onnellisen elämän luonnossa kulkien.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1021670- 2101517
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos591010Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311000Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K58825En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k49783Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49775Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉58725Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.36725The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut5722