ajava mäyräkoira?

monetpolut

olen suunnitellut karkeakarvaisen mäyräkoiran hankkimista jänisjahtiin. minulla on isompia ajokoiria, mutta osa jahtimaista on rikkonaisia ja kylän pinnassa, joissa rauhallisesti ajava koira olisi parempi. lisäksi olisi supinpyyntiin ja latojen alle menevien ajojen loppuselvitykseen mukava saada asiantuntija. luolapyyntiä en halua harrastaa. olisin kysellyt että kuinka pitkiä ajoja hyväkuntoinen mäyräkoira pystyy ajamaan? onko kuinka tärkeää, että pentu on ajavista linjoista, saapiko kovien luolakoirien jälkeläisistä ajavia?

4

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jänkätopi

Kokemusta vain kahdesta mäykystä emä(ajolinjainen) oli luolakoirana kohtuullinen, jäneksen ajossa löysä paineli iltapäivälläkin takajäljeen jäniksen täydellä haukulla lumen peittämän jäljen, kuitenkin hajuaistin piti olla hyvä koska haisti jäljen, ajatin isomman koiran kanssa joskus völjyssä niin ainakin kaadolla omi kyllä saaliin, pentu (narttu) oli kesy luolahommissa ajossa en muistaakseni paljon käyttänyt, entinen naiskaveri vei molemmat kun ero tuli, eräät 2 asiakasta kyllä kehui aikoinaan pitkäkarvaisen mäykyn erittäin hyväksi hirven ajuriksi ja toisella oli karkeakarvainen niin koiralta oli ammuttu yli 30 hirveä siihen mennessä ajoon, osa haukkuun ruotsin tuonti nuorempi ei vielä pelittänyt, (tämä vanhempi koira otti kuulemma hirven ilmavainullakin ylös). Luulisin kuitenkin että dreeveristä saisi ehkä paremman kaverin jänesjahtiin kuitenkiin kannattaa varmistua ottaa kumman hyvänsä , että vanhenmilla on kovat riistaveret, löysiä löytyy molemmista. Laittakaas muutkin kommenttia mäykkyjen jänisajoista tämä oli vain minun suppea kokemus.

• joo.o

kuinka tänne saa tuollaisia vihamielisiä viestejä lähetellä? eihän niitä koiria mielivaltaisesti saa ammuskella. mitä pahaa ne häkkikanalan kanat on sinulle tehnyt kun sinä niitä syöt?

• kettu.miäs

ei niitä ajavia mäyräkoiria taida olla. ainakaan että pitempään ajaisivat. seurakoiria paremminkin. hanki dreeveri. mahtuu sekin ketun perässä ladon alle eikä tule yksin takaisin.

• Anonyymi

mäyräkoiria makuutetaan vuodesta toiseen sohvalla jolloin niiden lihaskunto on niin heikko että ei enään tue selkärankaa jolloin seuraa mäyräkoirahalvaus. sitten laitetaan halvautuneen koiran takapään alle kärry jonka avulla eläin raahautuu eteenpäin. nämä samat tekopyhät eläinrääkkääjät moralisoivat metsästäjiä joiden koirat elävät terveen ja onnellisen elämän luonnossa kulkien.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 537
      8652
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3708
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2231
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      165
      1237
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      876
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      784
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      752
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      744
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      725
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      657
    Aihe