Toyota Yaris Verso vai Citroen Picasso

pohdintaa

Vaimon auto pitäis päivittää uudempaan.
Ollaan kahden vaiheilla, vaimo on kallellaan Yaris 1.3 tai 1.5 versoon, minä taas enemmän Picasso 1.8 bensaan (vm. 2000-2002).
Gallupkysymys kuuluu siis..KUMPI?, vastaukset perusteluin kiitos.
kyseessä siis nelihenkinen perhe iso koira, muksut kouluikäisiä.
ps. yrittäkää olla objektiivisia, vaikka oottekin toyotamiehiä/-naisia.

15

2802

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos

vaimolle ostat niin osta sellanen kun hän haluaa, mukavempi olla saman katon alla vaimon kanssa kun antaa hänenkin jostain päättää.

• Mies

Kyllä se perheessä mies on ,joka autoista ymmärtää.
      Picasso,jos minä saisin päättää.

• toyota4ever

harkinnut noiden vuosmallien Corolla Versoa. Se on tilavampi kuin kumpikaan noista, ja viattomampi ja käyttökuluiltaan halvempi kuin Xsaara Picasso. lisäksi picasson katto on ulkoa kivan näkönen mutta se kaareva katto syö sisätiloi jokasuuntaa)

• pohdintaa

eikö se corollan verso ole jonninverran kalliimpi? budjetti on raameissa 11-14 tonnia

• pohdintaa
        pohdintaa kirjoitti:

eikö se corollan verso ole jonninverran kalliimpi? budjetti on raameissa 11-14 tonnia

semmoinen pompsahti mieleen, että tuntuu oudolta ettei 2000 -luvun autossa ole abs-jarruja vakiona, näin taitaa olla Yariksen kohdalla tilanne??

• toyota4ever
        pohdintaa kirjoitti:

semmoinen pompsahti mieleen, että tuntuu oudolta ettei 2000 -luvun autossa ole abs-jarruja vakiona, näin taitaa olla Yariksen kohdalla tilanne??

ei ollu vakiona ABSit Yaris Versoissa(ennen -03), mutta aika moni, kuten allekirjottanutkin, otti sen lisävarusteena.

• samavielä
        toyota4ever kirjoitti:

ei ollu vakiona ABSit Yaris Versoissa(ennen -03), mutta aika moni, kuten allekirjottanutkin, otti sen lisävarusteena.

toi Corolla Verso tuli -02 puolivälissä myyntiin ja jos sit verrataan -02 autoi nii Corolla kyl on pari tonnii kalliimpi, MUTTA ton ikäseen Xsaraan(ainakin niillä kilsoilla joita autotalli.com:issa myytävillä on ajeltu)joutuu tekee jo aikamoisen kalliitaremonttei(mm.nokkahihna..)

• Pukki

vaimosi ja osta auto, ei mitään citikkaa tai tojotaa vaan kunnon germaani.

• pohdintaa

vaimo ei vaihtamalla parane..:)
        ja germaani on jo perheessä, MB E300TDT -99

• masa

Jos se auto tulee kaupunkipyörittelyyn niin ehdottomasti Yaris Verso, kaikki kulutuksesta lähtien on silloin Toyotan puolella. Jos vain maantieajoon niin Picasso lienee parempi, tosin monet naiset pitävät Toyotan ohjauksesta koska se on usein Eurooppalisia kevyempi. Tilat riittävät molemmissa neljälle, jos perhe olisi viisihenkinen olisi Picasso ehdoton.
      Picasson hintaa pystyy varmasti helpommin tinkimään, on se niin vaikea auto saada myytyä käytettynä. Vielä suurempi ongelma on tietenkin teillä sitten muutaman vuoden kuluttua kun yritätte vaihtaa sen pois... Laatututkimukset kertovat omaa kieltään luotettavuuserosta, mutta autot ovat yksilöitä ja teille voi sattua ihan toimiva Citroen.

• Apina

"Laatututkimukset kertovat omaa kieltään luotettavuuserosta, mutta autot ovat yksilöitä ja teille voi sattua ihan toimiva Citroen."

Eli saksassa on ollut 0,3% enemmän katsastushylkäyksiä picasson tappioksi. Ei sitä kannata ostaa, on se niin laaduton auto.

• yaristelija
        Apina kirjoitti:

"Laatututkimukset kertovat omaa kieltään luotettavuuserosta, mutta autot ovat yksilöitä ja teille voi sattua ihan toimiva Citroen."

Eli saksassa on ollut 0,3% enemmän katsastushylkäyksiä picasson tappioksi. Ei sitä kannata ostaa, on se niin laaduton auto.

ei saa kyllä toyotastakaan ranskassa valmistettu riisikippo

• Pekka

Eikö tuo Picasso ole pykälää isompi pirssi, joten moiselle perheelle ehkä hieman parempi vaihtoehto , etenkin jos ei pelkää noita ranskalaisia autoja. Itse en Citikkaa laittaisi vaikka ilman saisin, mutta meillähän jokaisella on oma mielipiteemme, eikä kukaan meistä ole väärässä... Onneksi jokaisella on vapaus valita. :)

• Jakari

Yariksessa mielestäni makuuni vähän kovat penkit. Pidemmällä matkalla tahtoo perse puutua. Tämä on tietenkin makuasia ja tarvitseeko autoa pidemmillä matkoilla. Jos niin pyytäkää sitten saada autot koeajoon, niin että voitte ajaa yhteen menoon väh. 1,5h mielummin matka-ajoa niin tulee tämäkin testattua. Melu saattaa myös Yariksessa häiritä, mutta muuten hyvä auto ja kuljetuskyä löytyy :).

• Anonyymi

Juu

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      187
      8579
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4708
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4218
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3762
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3206
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2970
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2666
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2471
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2183
    10. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      36
      2147
    Aihe