Näin käy jokaiselle väärän voiton pyytäjälle:
se ottaa haltijaltaan hengen.
Viisaus huutaa kadulla,
antaa äänensä kuulua toreilla;
meluisten katujen kulmissa se kutsuu,
porttien ovilta kaupungissa sanansa sanoo:
Kuinka kauan te, yksinkertaiset,
rakastatte yksinkertaisuutta,
kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan
ja tyhmät vihaavat tietoa?
Kääntykää minun nuhdeltavikseni.
Katso, minä vuodatan teille henkeäni,
saatan sanani tiedoksenne.
Kun minä kutsuin ja te estelitte,
kun ojensin kättäni eikä kenkään kuunnellut,
vaan te vieroksuitte kaikkia minun neuvojani,
ette suostuneet minun nuhteisiini,
niin minäkin nauran teidän hädällenne,
pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte;
kun myrskynä tulee se, mitä te kauhistutte,
kun hätänne saapuu tuulispäänä,
kun päällenne tulee vaiva ja ahdistus.
Silloin he minua kutsuvat, mutta minä en vastaa,
etsivät minua, mutta eivät löydä.
Koska he vihasivat tietoa,
eivät valinneet osaksensa Herran pelkoa
eivätkä suostuneet minun neuvooni,
vaan katsoivat kaiken minun nuhteluni halvaksi,
saavat he syödä oman vaelluksensa hedelmiä
ja saavat kyllänsä omista hankkeistaan.
Mammutin tarinan loppu?
15
239
Vastaukset
- Mammuttirules
Just. Olipas siinä melkomoinen runo. Haha :)
Mammutti elää ja voi hyvin. Suosittelen jokaiselle mammuttikodin googlaajalle suhtautumaan skeptisesti näihin suomi24 keskusteluihin. Tänne kun voi kirjoitella mitä lystää piilonimillä ja ties vaikka sama hyypiö onkin kaiken negatiivisen kirjoittelun takana. Itse ostin mammuttikodin ja muutin juuri viikko sitten perheeni kanssa uuteen lumoavaan kotiimme. Lisänä tulee vielä Lumonin lasitukset terassille :D aa että.. Ei vois tyytyväisempi olla- Rakentaja2020
Mammuttikoti on julkisten tietojen mukaan selvitystilassa. Se on ainoa tieto, jonka mahdollinen tuleva asiakas Mammuttikodista saa. En luota yhtään sinun sanaasi, uskon ennemmin virallisia papereita. Enkä edes harkitse yritystä.
Paikallisen Kalevan kirjoitus avasi silmät lopullisesti. Hävytöntä toimintaa. Onneksi alalla on myös muita toimijoita. - ty655
konkurssi vältettiin just ja just. https://www.kaleva.fi/uutiset/pohjois-suomi/mammuttikoti-myytiin-kiinteisto-oy-syrkoh-osti-pohjois-suomen-hirsitalokeskuksen-osakekannan/814512/
- nikkis55
Röyhtäisy ja pieraisu. Tais kääntyä uusi lehti Mammuttikodilla tänään.
- uffaffaa
Mammuttikoti on saanut uudet omistajat. Kts Kaleva...
- Naapuriylikiiminki
Surkea firma!!! Ajellaan puolen miljoonan autolla ja samaan aikaan ajetaan asiakkaita taloudelliseen ja henkiseen ahdinkoon. Valehtelua, henkistä väkivaltaa, uhkailua, vähättelyä ja painostamista asiakkaita kohtaan, näistä löytyy lukuisia tarinoita netistä. Nyt on ilmeisesti Mammutti saanut uusia omistajia. Heillä näyttäisi olevan entiset toimintatavat käytössä. Omia uusia Mammuttikartanoita esitellään netin keskustelupalstoilla. Kaverit kehuvat. Rahaa on kyllä laittaa uusiin omiin taloihin, mutta asiakkaiden talojen laatuun/tavaroihin/reklamaatioiden hoitamiseen ei enää rahaa liikene. Mieluummin mennään oikeuteen ja maksetaan lakimiehelle ja "asiantuntijoille" satoja tuhansia kuin että laitettaisiin asiakasta kohtaan tehdyt virheet kuntoon. Mammutin uhreja on kymmeniä. Kukakohan tästä kaikesta hyötyy? Asiakkaat, myyjät tai Mammutin lakimies? Mieti !!! vieläkö pitäis sääliä niitä kaikkia ihmisiä jotka pystyy pitämään kasvonsa tuon yrityksen nettisivuilla..
- Konkurssisiirtyy
Ei parane asiakaspalvelu uuden omistajan myötä. Entistä vouhkempi heppu.
- JTMORON
UUUUUUSI TJ ON JUURI PÖÖNAUTISTA vasta TOIPUNUT JOTEN VIRTA EI HELPOLLA LOPU.
Hyvää on edessäpäin. Malttakaa vain odotella rauhassa.
Itse rakensin MammuttHirren talon vuonna 2002. Samat miehet jatkaa touhua. Nosturikuski on vaihtunut.
jt. MORO TAAS - Teudor
EI omena kauas puusta pudonnut.
- Tane_varstolta
Wanha video jossa kaikki oli viel hyvin. Weljekset puhalsi yhteen hiileen ja kauppa kävi.
- Tane_varstolta
https://youtu.be/PXYd8FqIl9I
Tämmöinen - Hirteen11
Eipä oo ainakkaan minun firman tilille tullu rahoja.: taidan etsiä uuden päämiehen 5v asentanu.
Tais olla huijausta koko uus omistaja taho - Anonyymi
Nythän se vasta huonosti kävi ku omistaja vaihtu. Näillä ei oo hajuakaan miten tuommosta laivaa pyörittää, taisivat kuvitella liikoja itestään. Pankin kuulema saivat sillon puolelleen mutta tainnu tulla karu totuus vastaan.
Pylly eellä meni pirttiin uuet omistajat, ei niillä oo varaa ees maksaa kauppasummaa entiselle omistajalle. Ja kuulema palkkojakaan ei voineet maksaa palkkapäivänä, messuilla tästä ihmiset puhu. Siinä menee nurin kaksi yhellä iskulla.- Anonyymi
Uusi toimitusjohtaja perustanut uuden yrityksen Mammuttihirsi Oy. Sillä eri y-tunnus kuin Mammuttikodilla.
Siirretäänkö kaikki liiketoiminta uuteen yritykseen ja kaikki velat ja vastuut jää vanhaan yritykseen, joka konkassa? Vanhat asiakkaat eivät saa takuita, eikä edes vuosikorjauksia. Jää vaan paska käteen ja isot laskut korjauksista, kun talot on ryssitty. - Anonyymi
Onko tuosta konkurssikypsästä mammutista vielä rahaakin tarvinnut maksaa? Voi voi, ei ole hanskassa uudella tj:llä nämä hommat
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394533Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.5683450Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732181Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o121754- 961596
MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis351568TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1611271OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301118- 2241041
- 70976