Cpap-maskin käyttäjille

Nukahtanutjo

Itsellä on käytössä ResMed Cpap-kokokasvomaski uniapnean hoidossa. Rekisteröidyin heti hoidon alettua MyAir verkkosivustollle ja olen käyttänyt sitä hoidon tukena. Sieltä näkee kuinka monta tuntia on nukkunut maskin kanssa, IHAn lukemat tunnissa, maskin vuodot ja monta kertaa on maskia irrotettu yön aikana ja lopuksi kokonaispisteet. Millaisia kokemuksia on muilla sen käytöstä?

16

8573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • alkuperäinenkirjoittaja

        Kun sinulla on ResMedin maski, voi rekisteröityä osoitteessa myAir.ResMed.eu
        Sinne pitää ilmoittaa käyttämäsi koneiston malli ja sarjanumero omien tietojesi lisäksi. Saat tämän jälkeen päivittäiset omahoitotietosi ja pystyt seuraamaan edistymistäsi :)


      • alkuperäinenkirjoittaja kirjoitti:

        Kun sinulla on ResMedin maski, voi rekisteröityä osoitteessa myAir.ResMed.eu
        Sinne pitää ilmoittaa käyttämäsi koneiston malli ja sarjanumero omien tietojesi lisäksi. Saat tämän jälkeen päivittäiset omahoitotietosi ja pystyt seuraamaan edistymistäsi :)

        Kiitos vinkistä! Pitääpä käydä tutustumassa :)


      • Nukahtanutjo

        Hei,
        Onnistuitko kirjautumaan? Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia verkkosivustosta ja omasta edistymisestä.

        Ap


      • Anonyymi
        alkuperäinenkirjoittaja kirjoitti:

        Kun sinulla on ResMedin maski, voi rekisteröityä osoitteessa myAir.ResMed.eu
        Sinne pitää ilmoittaa käyttämäsi koneiston malli ja sarjanumero omien tietojesi lisäksi. Saat tämän jälkeen päivittäiset omahoitotietosi ja pystyt seuraamaan edistymistäsi :)

        Olen käyttänyt nenämaskia pari viikkoa. Muuten menee hyvin, mutta parina yönä on ilmaa alkanut tulla enemmän kuin alkuyöstä ja heräilen, kun posket pullistuvat. Suu pysyy hyvin kiinni leukaremmmin avulla. Mistä tuo ilman lisääntyminen mahtaa johtua?


    • Eteläineneurooppa

      Rekisteröidyin juuri tuonne sivustolle, kun asun ulkomailla ja laite on myös ulkomailta, mutta eri maasta kuin missä nyt asun. Sivustolle ole helppo täyttää kaikki tarvittava tieto ja sinne tulee seuranta laitteen käytöstä. Tätä juuri tarvitsen, että saan säädätettyä hoitopainetta isommalle. Tällä hetkellä laitteessa on asetettuna alkupaine 4 ja maksimipaine 9. Ei estä hengityskatkoksia vaan niitä on näytön mukaan edelleen noin 80 kpl. Kun saan seurannan viikon-kahden ajalta varaan puhelinajan Suomeen ja koitan saada sieltä kautta jotenkin apua laitteen säätöön, jos se onnistuu etänä.
      Laite on Autoset 10 ja nenämaski

      • tietoalöytyy

        Toi oli muistaakseni niin, että painat sekä kotipainiketta että toista painiketta samaan aikaan joitakin sekuntteja ja pääset asetus valikkoon. Sieltä valitset yläpaineeksi 13-14 ja jos en väärin muista niin aloitus niin, että alkuun 3-4 min normaalipainetta ja sitten hiukan kovenee tuonne 13-14.
        Helppo säätää itse.
        Jossain netissä on ohjeetkin vai oliko peräti video.


      • Anonyymi
        tietoalöytyy kirjoitti:

        Toi oli muistaakseni niin, että painat sekä kotipainiketta että toista painiketta samaan aikaan joitakin sekuntteja ja pääset asetus valikkoon. Sieltä valitset yläpaineeksi 13-14 ja jos en väärin muista niin aloitus niin, että alkuun 3-4 min normaalipainetta ja sitten hiukan kovenee tuonne 13-14.
        Helppo säätää itse.
        Jossain netissä on ohjeetkin vai oliko peräti video.

        Hyvä vinkki kiitos


      • Anonyymi

        Uniapnean hoidossa on tärkeää !
        Pupun säätö ammattihenkilön toimesta suoritetun unen seurantatestin mukaan. Jolloin paineet asetettu suunnilleen oikeaksi.
        Maskin koon ja sopivuuden määrittely sekä remmien oikea tiukkuus. Jos maski on väärin (liian tiukka tai vuotava) nukkumisesta ei tule mitään. Kun perusasiat on oikein. On suorastaan ilo käyttää laitetta vielä kun huomaa hoidon vaikutuksen. Pitkät levolliset yöunet. Oikein säädetty maski niin havahtuu että onko laite käynnissä. Pitää tunnustella nenän alta puhallusta tuleeko ilmaa. Viikko käytössä ja nyt 1-2h katkonaiset unet on jo päättyneet. Menee koko yö ilman VC reissuja.


    • Anonyymi

      Mikäli arvot eivät ole täydellisiä, ne tietysti herrättävät käyttäjässä epäilyjä mm. vuodosta ja hengityksen epätäydellisyydestä.
      Ainakin minulle tuli vaihtelevan korkeista grafiikan pilareista epäuskoisia ajatuksia ja mietin mahdollisia käyttövirheitäni.

      Olin valinnut käyttöön automaattisen pumpun käynnistyksen ja sammumisen.
      Vaihdoin tilalle manuaalikäynnistyksen, jonka jälkeen grafiikan pilarit madaltuivat ja tulospalaute tuntui paranevan.
      Lopetin myös kantamasta murhetta "maski käytössö/ei käytössä" tiedosta, vaikka se vaikuttaa kokonaistulosta alentavasti. Siihen vaikuttaa siis wc-käynnit ja muut lyhytaikaisetkin sammuttamiset. ( käyttäjän mieltä vaivaavalla tavalla).

      Kokomaski on hyvä valinta vieressänukkujan häiriintymätöntä unta ajatellen.
      Seurantatulokset olen aina aamulla utelias näkemään. Hyvä kun valmistaja on ohjelman tehnut ja ylläpitää sitä käyttäjien hyväksi.
      Tulosten tiedonsiirto ei ainakaan vielä maksa mitään. Liekkö sopimus sote-toimijani Resmedin ja Elisan välinen
      Olen käyttänyt Resmed pumppuja jo kauan ja ne tuntuvat kestäviltä.

      anonyymi vaari Espoosta

    • Anonyymi

      Käytän myös sovellusta, siinä on vähemmän infoa kuin itse laitteessa, esim. on vain tapahtumien keskimääräinen lukumäärä eikä erotella tapahtumatyyppejä. Jostain syystä myös käyttötuntimäärä on eri kuin laitteen screenillä näkyvä, tänään oli sovelluksessa yli tunnin pienempi?

      Sovellus kuitenkin näyttää yhteenvedon joka olisi ok ilman noita laitteen ilmottamia poikkeamia, oletan että laitteessa on tarkempi rekisteröinti.

      Alkaessani käyttää laitetta kirjasin kaikki lukemat näytöstä vihkoon myöhempää käyttöä varten, ei sitten riittänyt innostus laittaa niitä exeliin kun otin verkkosovelluksen käyttöön, tuolle ajalle on parempaakin käyttöä.

      Ehkä vielä tutkin onko mahdollisuus hyödyntää laitteeseen asennettua muistikorttia lukijan avulla. Se vaatisi softan jolla ne tiedot tietsikassa purkaisi, sellainenkin kuulema on vapaasti käytettävissä. Jos jollain on tästä kokemusta, kertoisitteko siiä.

      Yleisesti ottaen ne Obstructive tapahtumat ovat lähes poistuneet ja ilmeisesti muitakin tapahtumia on vähemmän/tunti. Vertailua varten olen pyytänyt alkuperäistä uniapnean tutkimustulosta mutta en ole vielä saanut. Käytetty sovellus aina kehuu erinomaisista tuloksista,, 😁 terv. Kari

    • Minulla on ollut ResMed käytössä pari kuukautta. Tapahtumien lukumäärä vaihtelee aika paljon : 5 - 20 välillä. 6 tunnin unien jälkeen lukema voi olla esim. 7, mutta pari tuntia myöhemmin aamulla jo 15. Ihmettelen myös kokonaispistemääri. Saa yleensä 95 - 100 pistettä. Vähennys johtuu suuresta tapahtumien lukumäärästä. Tapahtumien lukumäärä on mielestäni oleellinen hoidon kehittymisen kannalta ja sen painotus kokonaispistemäärään on vähäinen (5/100).

    • Anonyymi

      Voiko cpap-laitetra käyttää ilman sim-korttia

    • Anonyymi

      Olen käyttänyt laitetta nyt yli vuoden. Nyt on tullut sovelluksen osalta sellainen ongelma, että se ei reagoi siihen, kun yöllä vaikkapa vessassa käynnin jälkeen laitan maskin takaisin, vaan se käyttöaika rekisteröityy vaan siihen maskin irrotukseen asti. Tulee vaan niin huonoja tuloksia, että tympii koko sovellus.

      • Anonyymi

        Tämä! Minulla on sama ongelma 😡


    • Anonyymi

      Kuinka teillä kestää silikoninen Resmedin maski F20L? Vuodesta 2017 käytössä ja vuoden välein varusteet uudet. uudet varusteet 7/2023 ja nyt 13.12 2023 maski repesi yläosastaan. Jatkuvasti käytetty ja puhdistettu ohjeen mukaan samalla pesuaineella koko ajan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe