Cpap-maskin käyttäjille

Nukahtanutjo

Itsellä on käytössä ResMed Cpap-kokokasvomaski uniapnean hoidossa. Rekisteröidyin heti hoidon alettua MyAir verkkosivustollle ja olen käyttänyt sitä hoidon tukena. Sieltä näkee kuinka monta tuntia on nukkunut maskin kanssa, IHAn lukemat tunnissa, maskin vuodot ja monta kertaa on maskia irrotettu yön aikana ja lopuksi kokonaispisteet. Millaisia kokemuksia on muilla sen käytöstä?

7

<50

Vastaukset

• Minä olen tilannut itselleni ResMedin maskin täältä: https://somnishop.fi ja olen ollut siihen todella tyytyväinen!
    Mainitsemasi verkkosivusto ei kuitenkaan ole tuttu, voikohan sinne liittyä, vaikka ei ole ostanut maskia suoraan ResMediltä?

• Kun sinulla on ResMedin maski, voi rekisteröityä osoitteessa myAir.ResMed.eu
      Sinne pitää ilmoittaa käyttämäsi koneiston malli ja sarjanumero omien tietojesi lisäksi. Saat tämän jälkeen päivittäiset omahoitotietosi ja pystyt seuraamaan edistymistäsi :)

• alkuperäinenkirjoittaja kirjoitti:

Kun sinulla on ResMedin maski, voi rekisteröityä osoitteessa myAir.ResMed.eu
      Sinne pitää ilmoittaa käyttämäsi koneiston malli ja sarjanumero omien tietojesi lisäksi. Saat tämän jälkeen päivittäiset omahoitotietosi ja pystyt seuraamaan edistymistäsi :)

Kiitos vinkistä! Pitääpä käydä tutustumassa :)

• Hei,
      Onnistuitko kirjautumaan? Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia verkkosivustosta ja omasta edistymisestä.

Ap

• alkuperäinenkirjoittaja kirjoitti:

Kun sinulla on ResMedin maski, voi rekisteröityä osoitteessa myAir.ResMed.eu

Olen käyttänyt nenämaskia pari viikkoa. Muuten menee hyvin, mutta parina yönä on ilmaa alkanut tulla enemmän kuin alkuyöstä ja heräilen, kun posket pullistuvat. Suu pysyy hyvin kiinni leukaremmmin avulla. Mistä tuo ilman lisääntyminen mahtaa johtua?

• Rekisteröidyin juuri tuonne sivustolle, kun asun ulkomailla ja laite on myös ulkomailta, mutta eri maasta kuin missä nyt asun. Sivustolle ole helppo täyttää kaikki tarvittava tieto ja sinne tulee seuranta laitteen käytöstä. Tätä juuri tarvitsen, että saan säädätettyä hoitopainetta isommalle. Tällä hetkellä laitteessa on asetettuna alkupaine 4 ja maksimipaine 9. Ei estä hengityskatkoksia vaan niitä on näytön mukaan edelleen noin 80 kpl. Kun saan seurannan viikon-kahden ajalta varaan puhelinajan Suomeen ja koitan saada sieltä kautta jotenkin apua laitteen säätöön, jos se onnistuu etänä.
    Laite on Autoset 10 ja nenämaski

• Toi oli muistaakseni niin, että painat sekä kotipainiketta että toista painiketta samaan aikaan joitakin sekuntteja ja pääset asetus valikkoon. Sieltä valitset yläpaineeksi 13-14 ja jos en väärin muista niin aloitus niin, että alkuun 3-4 min normaalipainetta ja sitten hiukan kovenee tuonne 13-14.
      Helppo säätää itse.
      Jossain netissä on ohjeetkin vai oliko peräti video.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.