Onko kukaan kokeillut Sedix valmistetta nukahtamista helpottamaan?

Uneton_ajoittain

Moi,

Itselläni on välillä vaikuksia nukahtaa iltaisin. Varmaan stressi ja tohina painaa mieltä. Tähän ei taida melatoniini auttaa ja en haluaisi käyttää vahvoja unilääkkeitä, joista hiukan huonoja kokemuksia. Löysin tälläisen vaihtoehdon:

https://www.apteekkini.fi/Sedix-kasvirohdosvalmiste-28kpl

Lupaa rauhoittaa ennen nukahtamista.

Onko kellään kokemuksia aiheesta?

48

28912

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luont.hoitoparas

      Samanlaisia nukkumisongelmia mullakin on ollut. Viikko sen jälkeen kun jätin mielialalääkkeet pois ,olen nukkunut erittäin hyvin. Myös meditaatio on auttanut.

    • pikkuhiljaa-eteenpäin---

      rauhoittavia rohtoja on monenlaisia, saattavat auttaa ja auttavatkin.. Mutta ei taida tietää muuta kuin kokeilemalla.. Tässä yksi uutinen;
      http://www.magneettimedia.com/parhaat-yrtit-unettomuuteen/

      Stressi ja "tohina" ovat monen vaiva, joten siitä kannattaa ottaa etäisyyttä.
      Itse ainakin sain paremmin nukuttua kun aloin hieman itsekkääksi ja ajattelin myös itseäni enkä halunnut olla mikään duracel-pupu muiden puolesta... Tuo prosessi on vieläkin meneillään eikä ole helppo koska olen koko ikäni ollut "aikaansaava".. Kaikenkaikkiaan olen lopettanut päivittäisen aktiiviajan lyhyemmäksi ja tuo prosessi onnistuu vain pikkuhiljaa, ainakin minulla.. Iltalenkit yms ilta-aktiviteetit olen aloittanut aikaisemmin että jää vähintään 1h aikaa rauhoittua nukkumista varten... Näyttää auttavan koska unta tulee enemmän ja on parempaa..
      Mukaan liittyy myös joitakin unta tukevia luontaistuotteita...

      • Lisäys

        Kuulostaa melkein vitsiltä, mutta kahvinjuonnin lopettaminen klo 14 mennessä auttoi ainakin minua nukkumisasioissa... näin ainakin koin asian...


    • Sedixkokeilussa

      Moi,

      Itse ostin tuon tuotteen apteekista viikko sitten. Kaikkea pitää kokeilla. Eli tosiaan olen nyt viikon käyttänyt Sedix kärsimyskukkauutetta kaksi tablettia illalla. Jotenkin se tuntuu tyhjentävän pään noin puolisen tuntia ottamisen jälkeen. Eli itseäni vaivaavat "ajatukset" rauhoittuvat.

      Jatkan kokeilua.

    • Nukkumatti

      Tulipa kokeiltua Sedixiä pari kertaa, en huomannut vaikutusta. Sitten keksin puolison kanssa Petri Nygårdin biisin sanoin "n...tuna nukut paremmin".

    • yökköykkönen

      Kokeilin tätä tuotetta pari kertaa kun ei nukuttanut illalla. Tuntui auttavan levottomaan oloon ainkin minulla?

    • ei-oo-kokemusta-tuosta
    • Huolestunut1234

      Noiden kanssa saa olla varovainen jos on muitakin lääkkeitä käytössä.

      • Kokeilumenossa

        Tutkin itse pakkauselosteen, koska itselläni muitakin käytössä. Ei tosin rauhoittavia, jotka ainoastaan oli mainittu. Eli pitää neuvotella apteekkihenkilökunnan kanssa, jos niitä käyttää.


    • Sediksi

      Parina iltana on nyt Sedixistä otettu ja huomaan eron: ahdistus on poissa. Mitään tokkuraisuutta tai yliraukeaa oloa ei tästä ainakaan näiden parin kerran ole tullut, toisin kuin monista lääkkeistä. Pelkkään placebo-vaikutukseen en usko, koska juuri ennen nukahtamista, unen ja valveen rajalla, ajatukset ovat sen verran omituisia että jotenkin kemiallisesti tämä vaikuttaa.

    • Kaikkeapitääkokeilla

      Sama tuntemus kuin edellisellä vastaajalla. Ei aamutokkuraisuutta. Illalla ikäänkuin vain putosi ja pää tyhjeni. Outoa mutta ilmeisen toimivaa.

    • ihanaaollapirteä

      Sama täällä. Näillä pääsin eroon nukahtamislääkkeistä ja pienestä määrästä mielialalääkettä tarkoitettuna nukahtamiseen. Suosittelen kokeilemaan.

      • Tuon-saman

        vaikutuksen antaa myös Avena Sativa.
        Kokemuksesta.


    • Jooseppi77

      Minä olen kokeillut Sedixiä parina iltana, mutta minulla taas tekee yöunesta hyvin pinnallista ns. koiran unta. Mutta: olen ottanut aamuisin tätä nyt pari viikkoa ja olen paljon rennompi, jotenkin huolettomampi ja positiivisempi päivisin. Sen lisäksi nukun yöni jotenkin paremmin kuin aiemmin, lieneekö vaan tuo turhien huolien häiveneminen, minkä vuoksinunikin parempaa.

    • Anonyymi

      Kokemusta nyt muutaman päivän ajalta ja koen sellaisen yleisen jännityksen /hermostuneisuuden kadonneen. Oikeasti aika uskomatonta ja olin aluksi hieman skeptinen. Nukun itse yöni muuten tosi hyvin, eikä siinä ole ollut itselläni ongelmia. Olo on selvästi rennompi ja huolettomampi. Olen ottanut vain 1tbl aamu ilta.

      • Anonyymi

        Sama tunne. Ensin en uskonut, mutta nyt kahden viikon käytön jälkeen on pakko uskoa tuohon rauhoittavaan vaikutukseen.

        Lueskelin lisää tuolta nettisivuilta. www.sedix.fi


    • Anonyymi

      Nukahtamista edistää kun juo viinaa sen verran että sammuu

      • Anonyymi

        No, totta tuokin. Mutta unen laatu kärsii vastavuoroisesti aika radikaalisti. Itse käytän Aura-sormusta ja jo pari bisseä illalla vaikuttaa aivan järkyttävästi....


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Olen nyt kokeilut Sedix valmistetta. Viikon verran. Töihin paluu hiukan hermostutti iltaisin. Tuntuu helpottavan iltaisin rauhoittumista.

    • Anonyymi

      voiko Sedixiä käyttää jos estrogeenilääkitystä? Onko yhtä tehokas kuin pienen pieni määrä Mirtazapinia ( 1/8 tabl.)

      • Anonyymi

        Masennukseen on yhdistetty lisääntynyt itsemurha-ajatusten, itsensä vahingoittamisen ja itsemurhan riski (itsemurhaan viittaava toiminta). Tämä riski on olemassa kunnes merkittävää sairauden lievittymistä on tapahtunut. Koska terveydentilan koheneminen ei ehkä tapahdu parin ensimmäisen, tai useammankaan hoitoviikon aikana, täytyy potilaita seurata huolella kunnes paranemista on tapahtunut. Yleinen kliininen kokemus on osoittanut, että potilaan itsemurhariski voi lisääntyä toipumisen varhaisvaiheissa.

        Mirtatsapiinin kokemuksia: https://paihdelinkki.fi/keskustelu/viewtopic.php?p=589758

        .


      • Anonyymi

        Moi,

        Lueskelin pakkausselosteen. Ei pitäisi olla yhteisvaikutuksia. Ja jotain tutkimuksia ovat nettisivuille referoineet. En kyllä niistä itse mitään ymmärrä.


    • Anonyymi

      Moi,

      Olen kokeillut ja hyväksi havainnut. Parisen viikkoa käyttöä ja nukahdan kyllä (mielestäni) nopeammin.

      • Anonyymi

        Olen käyttänyt Sedixiä imovanen lopettamisen jälkeen kesästä saakka ja toimii.Ei todellakaan mitään sivuoireita tai muuta.Otan myöskin melatoniinin ja hyvin nukuttaa.Suosittelen ainakin kokeilemaan.Eikä jää koukkuun niinkuin nukahtamislääkkeistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen käyttänyt Sedixiä imovanen lopettamisen jälkeen kesästä saakka ja toimii.Ei todellakaan mitään sivuoireita tai muuta.Otan myöskin melatoniinin ja hyvin nukuttaa.Suosittelen ainakin kokeilemaan.Eikä jää koukkuun niinkuin nukahtamislääkkeistä.

        Sama kokemus. EI tärinöitä tai painajaisia. Ainoastaan nopeampi nukahtaminen. Aamulla en ole huomannut mitään outoa oiretta/tuntemusta.


    • Anonyymi

      Minulla on kokeilussa Relaxor, joka on myös kärsimyskukkavalmiste mutta huomattavasti halvempi. 60kpl 30mg 13.90€

    • Anonyymi

      Homeopaattinen valmiste coffea 6 auttaa useimmissa tapaukissa otettaessa iltaisin ja pitemmäksi aikaa auttaa coffea 200 kun sitä ottaa muutaman kerran

      • Anonyymi

        Nyt on kyllä sellaista tuubaa, että mieleltään järkkynyt täytyy olla, jos homeopatiaan uskoo.


      • Anonyymi

        Hienoa jos on auttanut.Homeopatia on erittäin hyvä moneen vaivaan niin. kokemusta on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa jos on auttanut.Homeopatia on erittäin hyvä moneen vaivaan niin. kokemusta on

        Homeopatia on täyttä huuhaata. Piste.
        Yhtään tieteellistä tutkimusta ei ole olemassa, joka todistaisi homeopatian tehon.
        Sen sijaan n. 1800 erillistä tutkimusta todistaa homeopatian olevan humpuukkia eli huuhaata. Ja ei, vedellä ei ole muistia :)
        Jos joku kokee saaneensa homeopatiasta apua, perustu saatu helpotus vain ja ainoastaan lumevaikutukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homeopatia on täyttä huuhaata. Piste.
        Yhtään tieteellistä tutkimusta ei ole olemassa, joka todistaisi homeopatian tehon.
        Sen sijaan n. 1800 erillistä tutkimusta todistaa homeopatian olevan humpuukkia eli huuhaata. Ja ei, vedellä ei ole muistia :)
        Jos joku kokee saaneensa homeopatiasta apua, perustu saatu helpotus vain ja ainoastaan lumevaikutukseen.

        Toivottavasti puoskarilaki astuu voimaan mahdollisimman pian. Saadaan sitten nämä homeopaatit ja muut käärmeöljykauppiaat aisoihin.
        Silkkaa rahastustahan noi tekee ihmisten epätoivolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa jos on auttanut.Homeopatia on erittäin hyvä moneen vaivaan niin. kokemusta on

        Maksoin maltaita homeopatiasta, hoidatin masennusta, ei mitään vaikutusta kyllä masennukseen, sokeripillereitä syötettiin ja magneettisirua pidettiin korvalehdessä, ihan huuhaata.


    • Anonyymi

      Hei käy Viron Apteekista hakemassa tällaista valmistetta Unetilgad nestemäinen tippa valmiste.Kyllä nukuttaa hyvin.

    • Anonyymi

      Nyt Sedix ollut pari viikkoa käytössä. Tuntuu nopeuttavan omaa nukahtamistani kyllä. Voin omasta puolestani suositella.

    • Anonyymi

      Googlasin etsien kokemusasintuntijoita Sedix-luontaislääkkeestä ja löysin tämän ketjun. Olen harkinnut mennä ostamaan tuotteen, ihan juuri siitä sain tietää.

      Nyt ihmettelen tätä ketjua. Onkohan tämä ihan vain Sedixin valmistajien piilomainontajuttua? Miten ihmeessä viestit tähän ketjuun ovat niin kovin samanlaisia? Miksi kauhean moni sanoo, että käyttänyt pari tai käyttänyt muutaman päivän? En usko nyt ollenkaan... Siis onko kyseessä sama kirjoittaja, joka tässä mainostelee. Vaikea nyt on uskoa, että aine näin ihmeellinen olisi. Hmmm?

      Toivottavasti asia on eli kokemukset ovat noin positiivisia kuin tässä edellä ilmenee. Aion mennä tuotetta apteekista ostamaan ja kyselen siellä asioita lisää.
      Muutenkin luen netistä lisätietoa tuotteesta....

      Haloo, onko muita kenellä kokemusta tästä Sedixistä?
      terv. raija

      • Anonyymi

        Relaxor on samaa tavaraa mutta halvempaa. Jonkunlainen lievä vaikutus todettu.


      • Anonyymi

        Moi,

        Omaa kokemusta satunnaiskäytöstä nyt jo vuoden verran. Eli otan tarvittaessa hermostuneisuuteen. Itselläni auttaa noin 30 minuutissa. Omasta mielestäni toimii hyvin. Uniongelmia ei varsinaisesti ole. Apteekissa osasivat kyllä asiasta minulle kertoa.


      • Anonyymi

        No ainakin itselläni Sedix on auttanut ahdistukseen kohtalaisen hyvin. En nyt väitä sitä miksikään ihmeaineeksi, mutta on se kuitenkin sen verran jeesannut täysin 100% skeptisessä, mutta epätoivoisessa tilanteessani, että ei tää ihan täysin humpuukkiakaan voi olla. Eihän se mihinkään hirveään panikoimiseen ja varsinkaan yöllä herättäviin paniikkeihin ole auttanut, mutta sellaista se ei lupaakaan. Vain lieviin ahdistuksiin kyllä. Ja siinä on kivaa se, että sen voi ottaa päivälläkin. Koska se ei ole varsinainen "lääke".
        En nyt ymmärrä mikä tässä on niin vaikeaa uskoa? Eihän sen edes kerrota auttavan muuhun kuin lievään ahdistukseen.
        Ihmiset ovat kautta aikojen käyttäneet kaiken maailman yrttejä, kukkia ja sieniä olojensa parantamiseen, tämä on vain yksi niistä ja tätä on tutkittu aika paljonkin. Ei toki yhtä paljon kuin lääkkeitä. Siinä mielessä tän tuotteen käyttö on vähän riski, jos on muita mielialalääkkeitä käytössä. Niiden yhteisvaikutuksia ei tunneta hyvin. Mutta kun ei lääkärit nykyään määrää ahdistuslääkkeitä kirveelläkään, niin tää on yksi hyvä oljenkorsi mihin tarttua.


    • Anonyymi

      Sedix auttoi heti unettomuuteen. Esim Lunixen oli tosi huonoa, aloin heräillä pitkin yötä, jos nukahdin yleensä ollenkaan. Lunixenista tuli pökkyrää, Sedixistä ei, mutta auttoi nukahtamaan tosi nopeasti, valtava helpotus!

    • Anonyymi

      Itse kokeilisin spise up sarjan sitruuna ruoho tahnaa (saa city market)
      Ja ottaisin 2 tuntia ennen nukkumaan menoa, se sisaltaa luonnon bentzoja,
      (Sitruuna ruoho siemenet on hyodyttomia tukee imeytymatta suolesta ulos)

      Aoteekin tabletteja en kayttaisi, ne on varjatty valkoisen maalin poja varilla titanium oxidilla, sen hiukkaset on niin kovia, että ne rikkoo suoli mukan ja suolen pinnan, ja suolinukkaa on löydetty ihmisen aivoista, haimasta, adrenaliinia ja dibamiinia tuottavista rauhasista, joiden seurauksena tulee sokeri tautia (insuliini reseptorit tukkeutuu, titanium suoli nukalla.
      Titaniumilla kyllästetty suoli nukka estää dobamiinin tuotantoa, tehden parkinsonin taudin kaikki oireet jos käytät kymmeniä vuosia vaökoiseksi bärjättjä tabletteja, voi vain kuvitella kuinka sairas ole.

      Kertoo etikoisen alahaiseta moraalista, että big farma käyttää samaa vätiainetta kuin vakeassa maaliputkissasi.

      Titanium oxidin myrkyllisyydestä löytyy pilvin pimein englannin kielisiä tutkimuksia, ja sen myrkyllisyys on tiedetty kauan, outoa, että fimea, apteekakrit, ja big farma ei lue niitä tutkimuksia.

      Mm. Adrenaliinin tuotanto laskee ja tulet hyvin väsyneeksi.

      Paras tapa valita aina luonon kasvi lääkintä, niin et saa maailman kovimman metallin hiukkasia elimistöösi. (rikkoo suoli kalvot, nukan ja seinämät ja suolisto aineet kulkeutuu aivoihisi ja koko kehoon, entä valkoinen blakki jota dementiassa tulee, onko se titanium oxidi kertymää?)

    • Anonyymi

      Kiitos tiedoista, on tuo nimi jotenkin "soundannut" oudolta, tyyliin mitähän-tuokin-nyt-sitten-taas-on, mutta joo tietenkin mitäpä markkinavoimat eivät meille syöttäisi, jos ei tutkittaisi ja kiellettäisi. Apteekit olevinaan hoitamisen asialla, mutta lisäaineita niidenkin purkit täynnä ja varmasti tuota mainitsemaasi titaanioksidia.

      Esim. härkäpapu on halpa tuottaa, mutta voi laukaista vakavia autoimmuunisairauksia, siis muitakin kuin sitä favismia, eli akuutin anemian kaltaista tilaa, jossa punasolut syövät valkosolut tai jotain, ihminen voi kuolla, jos alttius geeneissä favismille, monissa muissa autoimmuunisairauksissa härkäpapujen, alfa alfan eli sinimailaisen idut ja mitä niitä onkaan, joita tulisi vältellä, jos epäilee vähänkään geeniperäisten autoimmuuni-reumasairauksien mahdollisuutta.

    • Anonyymi

      Unensaantia itsellä helpottaa sitruunamelissa-nimisen yrtin lehtien syöminen illalla ja lakritsijuurijauhetta teelusikallinen. Näistä olen ollut huomaavinani, helpotusta unensaantiin ja katkottomaan uneen.

      Itse kokeilemalla huomaa, mikä yrtti itse kullekin toimii.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe