Miele W 1730 HomeCare alkoi paukuttamaan pestessä ja varsinkin lingotessa. Paukkaa myös rumpua käsin pyörittäessä. Laakerin ei pääse käsiksi kun takapelti on rungon kanssa kiinteä.
Voiko olla muu vika kuin laakeri? Rummun välissä jotain?
Tartteisin ohjeet miten rumpu puretaan irti koneesta. Valurautapainot ovatko irroitettavissa?
Miele on 10v vanha.
Olen ammattini puolesta sähköalalla.
Miele pyykkikone, rummun irroitus
2
733
Vastaukset
- 428
Kirjoita Youtube-hakuun esim. "miele washing mashine repair", jos sieltä löytyisi jotain. Näyttäisi olevan melkoisen kinkkinen huollettava rakenteensa puolesta. Yhdessä videossa Mieleen vaihdetaan uudet iskunvaimentimet (shock absorbers) niin konetta joudutaan purkamaan aika paljon. Mun vanhaa Siemensiä ei tarvinnut purkaa ollenkaan kun alaosa avonainen. Näyttäisi muuten olevan "tavalliset pilipali-iskarit" vaikka olevinaan laatukone. Kun koneellasi ikää noinkin paljon niin tarkasta ihmeessä nuo iskarit, eli toisesta päästä irti ja jos ei jäykkä niin uudet tilalle. Allas taas riippuu todennäköisesti neljän kierrejousen varassa niin katso onko ne ehjät. Tähän riittänee päälliskannen irrotus. Paukkumisen aiheuttajaa en lähde veikkailemaan mutta jos minun kone pitäisi outoa ääntä niin irrottaisin hihnan (tällöin rumpu pääsee pyörimään vapaasti) ja pyörittäisin rumpua ja kuulostelisin mistä se kuuluu. Jos hihnaa ei irrota ja pyörität rumpua niin tällöin tietysti moottorikin pyörii aiheuttaen omaa ääntänsä. Ja jos laakeri sökö niin todennäköisesti pitää jyrisevää ääntä ja rumpu ei pyöri herkästi.
- Xarah_
Kiitos vastauksesta!
Hihna on helppo irroittaa. Rummun laakeri on mennyt.
Tavalliset "iskarit" ovat vielä pelikunnossa. Ovat yllättävän pienet rummun painoon nähden. Kuitenkin ovat ajaneet asiansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760