Ensikertaa ulkomaille ja Gran Canarialle. Olisiko antaa vinkkejä hyvistä ruokapaikoista yms?

are84

Moikka vaan! Eli en ole vielä ikinä aikaisemmin ulkomailla käynyt ja nyt vajaan 2kk päästä ensikertaa ajattelin lähteä Gran Canarialle ja siellä Playa Del Inglesin alueelle viikoksi

Olen nyt laittanut passihommat vetämään, rokotukset otan keskiviikkona ja kaikki on muuten hallinnassa mutta kaipailisin vinkkejä ruokapaikkojen suhteen koska tuolla majoituksessa minne menen niitä ei hintaan sisälly. Asunnosta löytyy kyllä mikro, uuni, keittolevyt, leivänpaahdin, jääkaappi yms eli tietysti teen sitten itselleni aamiaista siellä mutta tahtoisin käydä päivällä tai illalla ulkona syömässä ja kokeilemassa erilaisia ruokia sekä ihan perus pitsa ja hamppariateriaa tahdon kokeilla ja nähdä miten ne eroaa suomesta.

Millaisia ruokapaikkoja te suosittelisitte jossa ei kynitä suomalaiselta hirveää ylihintaa?

Sen olen kuullut että niiden hotellien läheisyydessä olevista ruokakaupoista ei kannata mitään vettä kummempaa ostaa että esimerkiksi muutamasta siivusta juustoa voidaan repiä monta euroa kun samalla rahalla saa vähän kauempaa esim ostoskeskus El Tablerosta puolikiloa juustoa samaan hintaan.

Eli noissa tuskin tulen huijatuksi mutta lähinnä tosiaan näitä varsinaisia ravintolapaikkoja edullisia tiedustelisin.

Entä pidempien matkojen kulkeminen onko järkevämpää/edullisempaa taksilla vai bussilla? Olen kuullut että taksitkin voi laskuttaa mitä haluavat ellei etukäteen hintaa sovita kuskin kanssa ennen liikkeelle lähtöä? Paljon tuommoinen taksilla suhaaminen tuolla yleensä maksaa?

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nautikyllöytyy

      En ole ollut Angelesissa vaan yövyin Las palmasissa sen kerran kun olin vähän yli viikon Kanarialla että oli ehkä jotain maspalomasia(anglesin aika lähellä tai miltei vieressä) missä mässäsin sisäfilepihvin menemään ja hyvän esp viinin kanssa oli jotain n 20 eu kun siihen taisi kuulua myös vähän salaattiakin (2015 v alussa). Kuvittelin ainakin sitä joksikin maspalomasiksi kun aika hienoja hotelleja oli siinä sen kohdan, sen ravintolan (oli niitä useampia siinä rivissä)ja rannan välissä, oli siinä takana tiekin sen ison hotellin edessä. Mutta Angelesissa on varmaan aina sen verran brittejä että kannattaa yrittää ehkä lyöttöytyä sellaisten kanssa vaikka yhteen jollet näe esim sellaista suomalaisporukkaa joka lyöttäytyisi kanssasi yhteen, porukassa hauskempi könytä paikkoja. Itsellä harvinaisempi tiukkabudjettisempi matka etten tainnut kun kerran mennä taksilla kun silloin jalkoja väsytti ja ilta yllätti että muuten kylläkään ei ne taksit niin paljo maksa ettei kannattaisi paikan sisällä Angelesissa käyttää lähistölle. Bussit kulkee sitten muuten saaren muille paikoille ja en muista harmi kyllä että näkikö jossain taksien arvio hintoja taulussa( ja sovittaessa niin ne pitäisivätkin paikkansa )joihinkin nähtävyyksiin? (Tod näk näkyi? ). Ruoka paikkoja kyllä löytyy paljon siellä ja itse satuin saamaan aina hyviä sapuskoja. Toivottavast joku Angelesin monesti läpi käynyt turisti kirjoittaa sulle jotain vihjeenä (nökyyhän noita netissäkin joitain kun katsot)tai sitten katso vanhoja viestiketjuja, ennen niitä ketjuja ainakin olen suomi24sta löytänytkin.. Mukavaa matkaa! Muistaakseni siellä voi ehkä törmätä jossain omaan juustokauppaankin (en oikein muista mutta todennäköisesti kyllä niin espanjassa kun barcelonassa ainakin kävin parissakin aikoinaan sellaisessa)itse vaan sattumalta aika paljon juustoja taisin ostaa sellaisesta aika vihreän julkisivun omaavasta elintarvikkeiden, juomien ja säilykkeiden yms yleispikkutavaratalosta mutta Las palmasissa oli joku esim pieni kauppahallikin ja tietty isokin(kaksikin ja kolmas kauempana)ostoskeskus ja kahviloita että niin niitä kyllä täytyy olla varmaan anglesissakin kun siellä näytti olevan loputtomasti majoitusta kun bussilla hujautin ohitse siihen maspalomasin dyyneille(jäin paikan l-asemalla vaan pois joka oli kyl pieni bussiasema). Yms jatkoin siitä sinne vuoren rinne mutkaiselle tie osuudelle siis Costa ricalle ja lopulta siihen viimeiseen satamapisteeseen paikkaan jossa olikin paljon ruotsalaisia esim yöpymässä sillä alueella (alkoikohan sekin m.. llä). Mutta pidä hauskaa! ja nauti! ja kaikilta voi yleensä kysyä siellä asioista ja kysymystä aiheuttavista asioista. Että siellä löytyy kyllä kaikkea. Ei ole mielestäni niin suuntautuneet pikku petkutuksiin ollenkaan kuin jossain arabi maassa yritetään heti viilailla linssiin mutta nojoo olenkin nainen että se sitten on sitä kulttuuurieroa islamin maahan mutta kanaria on kristitty ja hyvällä onnella siellä tuskin joutuu mihinkään viilailun kohteeksi ollenkaan (taksien tai esim juuston suhteen) mutta nojoo en kokeillu mitään alkoholijuoppoilua siellä että innostaisiko se sitten rikoksen polulle yrittämään joitain kanssa kulkijoita sielläpäin(en tiedä?). Mutta paljon yleensä siellä on suomalaisia että voi kysellä esim ruokapaikkoja ja muita vihjeitä heidän ohikulkiessa jos ei itse jotain löydä.

    • jardindebotanico

      Jos pidät merenelävistä syötävinä niitä kannattaa tilata tuolla ravintolassa (en löytänyt erityisen edullista ruoka paikkaa meren eläviä mutta en käynyt niissä kaikista kalleimissakaan). Sain hyvää vuohta ravintolassa kun kävin yhtenä päivänä vuoristo alueen alun kaunista istutettua puistoa katsomassa(le jardin de botanico)ennen sitä pyöreää vanhaa tulivuoren syvähköä kraateripaikkaa, josta tehdään viiniäkin siellä (en sinne calderaan tosin enää saman päivän ehtinyt kun puisto oli kiva ja ruokailuunkin meni aikaa).. Las palmasista oli kai yli 10km sinne..? ehkä jopa yli 20?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3391
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      169
      1431
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1218
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1102
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      784
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      772
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      757
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      41
      729
    Aihe