Listatkaa, jos joku sana ärsyttäätai ihastuttaa. Nämä ovat kärsineet inflaation, mun mielestä:
- eeppinen
- omanlaisensa
- ikiaikainen
ärsyttäviä tai ihastuttavia nykysanoja ja sanontoja
48
880
Vastaukset
- dökngas
Moniottelija. Sen ja sen moniottelija. Aivan kuin joku hallitsisi kaiken ja olisi jokin suurikin guru.
- Nuoriso-naukuu
...ja tolleen...
....ja silleen...
Lauseiden päätteitä. - Bengalitikku
Mutku...
- papoo
pompsahtaa
laturaivo, lumiraivo...
nyt puhuu - kirjallisen kannanoton ilmauksena
suvakki
mielensäpahoittaja
tvitteristä sellaisenaan kopioidut viestit
maturaiskaus
olla seksiä - naimisen merkityksessä- plimplom
tvitter, media...
- henrjii
kärkihanke
kärkiedellä- enymmärrä
Tällä haavaa...
- ei.hyvä
kontuktoitu
- EnJymmarraMäää
??? ???
-niinku
-niiku- inkkaripäähine
inkkaripäähine
sitte vielä sen vetäminen somalin päähän on rasismia
https://www.ilkka.fi/tilaajalle/kulttuuri/tilaajalle-7.3187110?aId=1.2868906 - just.jooo
pitkässä juoksussa
juurikin - Bengalitikku
Minun korvissani särähtelee: omassa kotona
Onko tuo kieliopillisesti oikein?
Minä olen omassa kodissani, sinä olet omassa kodissasi, hän on omassa kodissaan, me olemme omassa kodissamme, te olette omassa kodissanne, he ovat omassa kodissaan.
Arrrghhh- suomenkielentaitoinen
Oikeammin:
Minä olen kotonani.
Sinä olet kotonasi.
Hän on kotonaan.
Jne. - Bengalitikku
suomenkielentaitoinen kirjoitti:
Oikeammin:
Minä olen kotonani.
Sinä olet kotonasi.
Hän on kotonaan.
Jne.Mutta jos se on oma. Ikioma.
Kuten.
My own house.
Kuuntelin hetken eduskuntaa kun siellä samoja asioita jauhetaan eri suilla vain...
Simon Elon sanat osuivat...
sanoi...
"Punaiset tärväävät,
siniset turvaavat."
no, nyt siellä puhuu meidän sähkölaskun korottaja...murr...murr,
Pekka Haavisto...
jatkakoon mittamiehet …
mä lähden uimaan.- henrjii
Mäti-Tahna, ei kuulosta herkulliselta.
Kutu-Majoneesi voisi olla parempi- tahnamikätahna
Ja missä esiintyy sana Mäti- Tahna?
- henrjii
tahnamikätahna kirjoitti:
Ja missä esiintyy sana Mäti- Tahna?
no ainakin tässä
https://public.keskofiles.com/f/k-ruoka/product/6410402004232?w=800&h=500&fm=jpg&q=90&fit=clip&bg=fff - tahnamikätahna
henrjii kirjoitti:
no ainakin tässä
https://public.keskofiles.com/f/k-ruoka/product/6410402004232?w=800&h=500&fm=jpg&q=90&fit=clip&bg=fffOlet nyt ymmärtänyt vähän väärin, siinä lukee MÄTITAHNA. Se viiva on siinä juuri siksi, että kyseessä on yhdyssana, tuossa se vaan on tilankäyttösyistä jaettu kahtia. Siinä ei siis lue Mäti- Tahna...
- henrjii
tahnamikätahna kirjoitti:
Olet nyt ymmärtänyt vähän väärin, siinä lukee MÄTITAHNA. Se viiva on siinä juuri siksi, että kyseessä on yhdyssana, tuossa se vaan on tilankäyttösyistä jaettu kahtia. Siinä ei siis lue Mäti- Tahna...
tunnen olevani täysin syytön siihen
- vfihimsf
-- kuvitteellinen
vastaako jokin asia niitä mielikuvia mitä lie omassa päässä asioiden laidoista aikojen kuluessa syntynyt..... - tunteiden tai tuulen viemää
Luovuutta kehiin - kaikki kehityskelpoiset esm - Ärsyttävin-sanonta
Ärsyttävin vanha sanonta, ja juurikin tähän vuodenaikaan.
"Uusi lumi on vanhan surma" Jumalauta että tuo sanonta riepoo, kun tota sontaa sataa joka päivä se 10 senttiä, ja jatkuvasti ja kaikki aika menee ton sonnan siirtelyyn.
Ps. Olisko kellään tiedossa liekinheitintä, joku jo hommannut / rakentanut Suomessa itselleen jolla sulattelee lumet, ja alan kallistua samalle kannalle.
Tai jos joku epätoivoinen lumen halaaja haluaa lunta, tulkoot hakemaan, saa viedä kaiken minkä irti vaan saa, eikä maksa edes mitään. Itse en moista sontaa tarvitse milliäkään ikinä, ja ilmastovalheille saa sanoa piupaut, kyllä luonto taas osoitti ilmasto höpisijöiden jutut valheiksi.- Bengalitikku
Miten olisi, jos puutarhaletkulla päästelisi muutaman kuution kuumaa vettä kinoksille.
Nty on luvattu nollakelejä. Jos pakastaa, saat oivan luistinradan ja voit kaivaa hokkarit tai kaunarit ja yrittää.... - Ärsyttävin-sanonta
Bengalitikku kirjoitti:
Miten olisi, jos puutarhaletkulla päästelisi muutaman kuution kuumaa vettä kinoksille.
Nty on luvattu nollakelejä. Jos pakastaa, saat oivan luistinradan ja voit kaivaa hokkarit tai kaunarit ja yrittää....Itseasiassa minun ei tarvitse lähteä kaukaloille, olen omalla pihalla luistellut useana vuonna, etu iso piha siinä, mutta huono puoli silloin, kun lunta tulee joka päivä se 10 senttiä. Kaikki aika menee lumen kanssa taisteluun, ja yöt valvoessa rajuista selkä ja jalka säryistä, joita aiheutaa selän nikaman kääntyminen.
- lumiasulattamaan
Kyllä lumikin on ihan tarpeen, siitä kun tulee aikanaan vettä ja ilman vettä ei kai olisi pallollamme elämää ollenkaan...Jos lunta on nykyisen verran viiden- kuuden vuoden välein ja se pysyy silloinkin maassa lumena enimmillään pari- kolme kuukautta, niin miksi tästä näin tuskaannutaan. Ja tuo sulatuskysymys sitten, miten paljon energiaa vaatii sanokaamme kuutiometrin lumimäärän sulatus vedeksi? Jos puhtaana pidettävä alue on esim. kuten minulla, noin 200 neliömetriä ja siinä talven lumet, eli min 50 cm lunta, se tekee kuutioina noin 100 kuutiometriä, sitä sitten vaikka sähkövastuksella sulattelemaan, voidaanhan tuo laskeakin mutta sitten ei parane sähkölaskun suuruutta itkeä...
- Talvesta_eroon
lumiasulattamaan kirjoitti:
Kyllä lumikin on ihan tarpeen, siitä kun tulee aikanaan vettä ja ilman vettä ei kai olisi pallollamme elämää ollenkaan...Jos lunta on nykyisen verran viiden- kuuden vuoden välein ja se pysyy silloinkin maassa lumena enimmillään pari- kolme kuukautta, niin miksi tästä näin tuskaannutaan. Ja tuo sulatuskysymys sitten, miten paljon energiaa vaatii sanokaamme kuutiometrin lumimäärän sulatus vedeksi? Jos puhtaana pidettävä alue on esim. kuten minulla, noin 200 neliömetriä ja siinä talven lumet, eli min 50 cm lunta, se tekee kuutioina noin 100 kuutiometriä, sitä sitten vaikka sähkövastuksella sulattelemaan, voidaanhan tuo laskeakin mutta sitten ei parane sähkölaskun suuruutta itkeä...
Vesisade hoitaisi saman homman, eikä vedestä olisi näin jumalatonta jatkuvaa hommaa.
- Ärsyttävin-sanonta
Talvesta_eroon kirjoitti:
Vesisade hoitaisi saman homman, eikä vedestä olisi näin jumalatonta jatkuvaa hommaa.
Niin ja tuohon sähköllä sulattamiseen, kuka siitä on mitään puhunut, liekinheitintä tässä kaipailin. Murheeksi muodostuu se, millä korvata liekinheittimessä napalmi, joka toimii sideaineena, sitä kun joka kaupasta ei vissiin myydä.
- lumiasulattamaan
Talvesta_eroon kirjoitti:
Mitä jalkapallokenttää hoidat, minulla on mennyt tuon noin 200 neliömetrin kolaamiseen vajaasta tunnista puoleentoista tuntiin kerrallaan toistaiseksi yhteensä ehkä seitsemän- kahdeksan kertaa tämän talven aikana. Eli ei mitään jatkuvaa eikä jumalatonta hommaa ensinkään. Tylsää työtähän tuo on, mutta otan sen samalla kuntoilumielessä.
- Mikä_milloinkin
Pöhinä.
Minua ärsyttää suunnattomasti, kun jostain lillukanvarresta on noussut muka kauhea pöhinä. "Kaikki" kuulemma kohisevat siitä. Melkein yhtä paljon ärsyttää tuo kohina, ellei se mikä kohisee ole vaikkapa Imatrankoski.
Minulle itselleni on hevonv*tun yhdentekeviä kaikki pintailmiöt, joista nämä pöhinät ja kohinat mukamas syntyvät. En tiedä, missä ne syntyvät. Mahdollisesti sosiaalisessa mediassa, joka sekin on minulle hevonv*tun yksi ja sama.- mimmimum-..mi
Pidätkö kuitenkin hevosista ?
- Bengalitikku
Ei Imatrankoskikaan kuivana kohise.
- etsillee
Hautomossa ne syntyvät.
- anonyymi_LNQ
Jäätävää puhetta
Jokainen haastattelu televisiossa ja radiossa, olipa kyseessä urheilija, apulaisrehtori, laulaja, ministeri tai vihreä tai muu alkaa sanalla "No"!
- 875675
Lähes joka paikassa hoetaan sanaa fokus, jopa ruoka- ja sisustusohjelmissa......mikä ihmeen fokus......sanotaan et fokusoituu siihen ja siihen tai esim pitää selvittää mikä sen fokus on yms
mää tyhmä en tätä ymmärrä ku kaikkeen pitää tunkee näitä...….automerkin FOCUS tiedän - Bengalitikku
Pitäähän tasapainon vuoksi laittaa ihastuttavia sanojakin, muuten vaaka kallistuu toisaalle.
Siispä.
Rakkaani, kultamuruni, höpönassuni, sydänkäpyseni, mörrimöykkyni, aurinkoiseni...- eimaistu
Menikö jo imelyyden puolelle nassuineen ja käpysineen...
- Bengalitikku
Sun täytyy kokeilla. Lausut noita sanoja....
Teet empiiristä tutkimusta...
Lycka till! - Bengalitikku
Lisäys: tulethan kertomaan meille menestystarinasi...
- eimaistu
Bengalitikku kirjoitti:
Sun täytyy kokeilla. Lausut noita sanoja....
Teet empiiristä tutkimusta...
Lycka till!Hyi lehvetti!
Minua eivät sanat ärsytä.
Minä osaan lähes täydellistä Suomen-kieltä.
Eli ei minulla ole tarvetta suuttua sanoista joita en ymmärrä.
-
Osaamattoman väkisin ja väärin vääntämä Savon-murre toisinaan ällöttää.
Ja tämä aloitus.
H.- enosta
Haribon karkkimainos missä aikiiset puhuvat lasten äänillä ja yksi esittää kanaa.
"Bobotbotboo" - erakkoko
Erotyön asiantuntija ??
- Bengalitikku
Niin. Voiko tuota tehdä etänä? Ilman pilkkuja.
- Bengalitikku
Kotoisa
Mitä se tarkoittaa?
Voiko ohjelmalle keksiä teennäisempää nimeä? Ilmastohäpeä. Lentomatkaajille, miksei muillekin.,,
- rfdekloi
- YLE:n "asiantuntijat" ärsyttävät
- tekee ne suomalaisetkin (omassa maassaan asuvat)
- tri-va-go grhhhhhhh
- pikkutyttösten äänet DNA: aaaaa aaaaa Sietokyky koetuksella, äänettömälle pikaisesti
- oman näköisensä?
- naisten alapäähoitotarvikkeiden mainostamisten toisto toisto toisto
Kitupiikin ilmalämpöpumppu on mukava mainos.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1528913Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492649- 482427
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282427Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1961833- 971827
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231723Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä451259Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61136