Mummoalkkarit voitti

Lähde-IS-sivuilta

Tiukka kisa pikku pöksyistä. Mutta mummikset voitti. Olkaa onnellisia. Vai eikö muka ole pöksyjä laisinkaan?


"""Mummikset”: Ylivoimainen ykkönen
Kyllä mummot tietävät parhaiten, myös alusvaateasioissa. Perinteikkäät, joka suuntaan peittävät ja estetiikaltaan koreilemattomat niin kutsutut mummopikkarit ovat suomalaisnaisten suosikkeja.

Kyselyvastauksissa mummomallia kehutaan kestäväksi ja mukavaksi. Niillä on peräti noin 27 prosentin kannatus.

”Mummisten” istuvuus on vakuuttanut urheilijat, ja niiden kangasta säästelemätön leikkaus saa kiitosta vatsakkailta. Mummopikkarit lämmittävät vetoisassa kaupassa työskentelevän selkää ja takaavat istumatyöläiselle häiriöttömän työpäivän.

”Litistää masua ja eivät ole hanuriin uponneena. Hengittävää kangasta, eli aina puuvillaiset ’pikkarit’ oltava. Keinokuitu ei käy mun herkälle toosalle lainkaan”, eräs vastaaja perustelee.

4,90 €, Speidel / Stockmann.
4,90 €, Speidel / Stockmann. (KUVA: Stockmann)

Perusteluja piisaa. Olemme kirjoittaneet mummoalkkarien mahtavuudesta aiemminkin:

Älä tyydy elämään naru persvaossa! 9 syytä, miksi mummoalkkarit parantavat elämänlaatuasi

51

418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunnonpöksyt

      Todellakin parhaat malliltaan ja kehtaan jopa tunnustaa että jo kolmekymppisenä niitä aloin pitämään kun muut mallit ei vain istunu mun persuksiin vaikka hoikka olinkin, nytkin kun 10 kiloa lisää niistä ajoista niin mummomalli edelleen paras, ei hierrä, ei purista, ei valu vaan pysyy paikallaan niin kuin pitääkin ja mikä tärkeintä niin ei mene sinne persvakoon missään olosuhteissa :)

      • EiHierrä

        Siitä tuli mieleen lukiossa samalla luokalla ollut reipassanainen tyttö. Eräässä luokan illanvietossa tyttö sanoi: "Ostakaa tekin 'x'-alushousut, ei hierrä, ei kierrä, on helppo pierrä."


    • Mummoalkkareiksi kutsun sellaisia markkinoilta ostettuja
      vaaleanpunaisesta pehmeästä neuloksesta ommeltuja
      kymmenen tai kahden kymmenen sentin punteilla varustettuja
      aina pari kokoa liian suuria alushousuja.

      Jos tuommoiset ovat voittaneet kisan...
      niin onneksi olkoon vaan.

      Ainakin kymmenen vuotta pitää vielä tämän mummon vanheta
      ennen kuin siirryn alkkareissa tuohon tyyppiin

      • p-pauke

        No jopas jotakin, että iällä ja alkkareillakin on merkitystä.


      • Minä löysin kirpparilta "maissiin" mainitsemat pöksyt ja paidan ihan avaamattomassa pussissa.
        Äitini piti tuollaisia, ostinkin ne äidille palvelutaloon mutta hänen oli pitänyt siirtyä housuvaippoihin.
        Äidin kuoltua otin ne takaisin vieläkin avaamattomassa paketissa, niillä on nostalgia-arvoa, varmaan olivat sota-akaan seksikkyyden huippu kun isä tuli lomille.
        Paita ja pöksyt ovat vaaleanpunaiset, pehmeät puuvillaiset. Kun vertaa joihinkin keinokuituisiin narupöksyihin niin voin sanoa että terveellisemmät ovat pitää.
        Itse ostan Sloggi pöksyjä, ne ovat napakkoja ja niissä on useampaa mallia.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Minä löysin kirpparilta "maissiin" mainitsemat pöksyt ja paidan ihan avaamattomassa pussissa.
        Äitini piti tuollaisia, ostinkin ne äidille palvelutaloon mutta hänen oli pitänyt siirtyä housuvaippoihin.
        Äidin kuoltua otin ne takaisin vieläkin avaamattomassa paketissa, niillä on nostalgia-arvoa, varmaan olivat sota-akaan seksikkyyden huippu kun isä tuli lomille.
        Paita ja pöksyt ovat vaaleanpunaiset, pehmeät puuvillaiset. Kun vertaa joihinkin keinokuituisiin narupöksyihin niin voin sanoa että terveellisemmät ovat pitää.
        Itse ostan Sloggi pöksyjä, ne ovat napakkoja ja niissä on useampaa mallia.

        Minäkin ostaisin muttei niitä saa enää mistään.Ei edes kirppareilta


    • Kerropa minulle, millaiset ovat pappakalsarit. Eivät varmaan sellaiset seksikkäät boxerit, joita telkkarissa mainostetaan. Onko sinulla?

    • Kertokaa.tarkemmin

      En ole nähnyt pariinkymmeneen vuoteen mummoalkkareita tai sitten en ymmärrä mistä tässä puhutaan. Speidel-sanan katsoin googlesta, viittaa panimoteollisuuteen. ??
      4,90 euroa tuntuu kovin halvalta hyviksi puuvilla-alkkareiksi. Miten en ole koskaan nähnyt. Mielelläni tutustuisin, mistä on kyse, alkkarit ovat tärkeä juttu. Alkuperäiset slogit (95 % puuvillaa 5% elastia) olen luullut alkkareiden parhaimmistoksi ja maksavat halvimmillaan n. 7 €/kpl tai usean kappaleen pakkauksessa ja kamppanjoissa ehkä vähemmän.

      • kunnonpöksyt

        Mummoalkkareita löytyy googlella vaikka kuinka https://www.google.fi/search?q=mummoalkkarit&tbm=isch&source=hp&sa=X&ved=2ahUKEwiPjpWamangAhVTh6YKHc1kADwQsAR6BAgGEAE&biw=1280&bih=603&dpr=1.5...…….ne slogit kylläkään ei todellakaan ole parhaimmistoa, .uutaman pesun jälkeen saa heittää roskiin, ainakin itselle kävi niin kun aikoinaan sloggeja ostin, jo kolmenkin pesun jälkeen alkoi vyötärön ja "lahkeensuun" kuminauhat purkautumaan...….kestävempiä on löytynyt jopa Tokmannilta Polan valmistamina


      • Kertokaa.tarkemmin
        kunnonpöksyt kirjoitti:

        Mummoalkkareita löytyy googlella vaikka kuinka https://www.google.fi/search?q=mummoalkkarit&tbm=isch&source=hp&sa=X&ved=2ahUKEwiPjpWamangAhVTh6YKHc1kADwQsAR6BAgGEAE&biw=1280&bih=603&dpr=1.5...…….ne slogit kylläkään ei todellakaan ole parhaimmistoa, .uutaman pesun jälkeen saa heittää roskiin, ainakin itselle kävi niin kun aikoinaan sloggeja ostin, jo kolmenkin pesun jälkeen alkoi vyötärön ja "lahkeensuun" kuminauhat purkautumaan...….kestävempiä on löytynyt jopa Tokmannilta Polan valmistamina

        Hainkin tuolla Speidel -nimellä, joita saisi Stockalta. Sillä tuli ihan muuta kuin alkkareita. Mummoalkkari-haulla tosiaan löytyy, mutta mielestäni kunnon mummoalkkarit ovat kyllä erilaisia kuin nuo, eikä noissa päässyt lisätietoihin, ovatko edes pääosin puuvillaa, eikä hintaakaan näkynyt. Olet varmaan ostanut piraattislogeja. Kyllä itselläni kestää vuosikaudet 60n pesua. Käytössä on kerralla n. 10t slogit, joita käytän päivän kerrallaan. Ostan yleensä Sokoksen 2 1-päivilta. Mutta tottakai jos hyviä saan halvemmalla, niin ampaisen hakemaan.


      • Kertokaa.tarkemmin kirjoitti:

        Hainkin tuolla Speidel -nimellä, joita saisi Stockalta. Sillä tuli ihan muuta kuin alkkareita. Mummoalkkari-haulla tosiaan löytyy, mutta mielestäni kunnon mummoalkkarit ovat kyllä erilaisia kuin nuo, eikä noissa päässyt lisätietoihin, ovatko edes pääosin puuvillaa, eikä hintaakaan näkynyt. Olet varmaan ostanut piraattislogeja. Kyllä itselläni kestää vuosikaudet 60n pesua. Käytössä on kerralla n. 10t slogit, joita käytän päivän kerrallaan. Ostan yleensä Sokoksen 2 1-päivilta. Mutta tottakai jos hyviä saan halvemmalla, niin ampaisen hakemaan.

        Slogeja minäkin käytän, istuvat hyvin persukseeni ja ovat kestävät ja pestävät. Ei ole koskaan tullut pannuksi merkille kuinka kauan yhdet kestää, mutta kymmeniä pesuja. Noista aloittajan mainitsemista en ole koskaan kuullutkaan, enkä aio tutustua, sillä slogeja en aio huonompiin vaihtaa.


      • kunnonpöksyt kirjoitti:

        Mummoalkkareita löytyy googlella vaikka kuinka https://www.google.fi/search?q=mummoalkkarit&tbm=isch&source=hp&sa=X&ved=2ahUKEwiPjpWamangAhVTh6YKHc1kADwQsAR6BAgGEAE&biw=1280&bih=603&dpr=1.5...…….ne slogit kylläkään ei todellakaan ole parhaimmistoa, .uutaman pesun jälkeen saa heittää roskiin, ainakin itselle kävi niin kun aikoinaan sloggeja ostin, jo kolmenkin pesun jälkeen alkoi vyötärön ja "lahkeensuun" kuminauhat purkautumaan...….kestävempiä on löytynyt jopa Tokmannilta Polan valmistamina

        Minulla on Slogit kestäneet vuosikausia, ovat melkein uuden veroisia vaikka on pesty lukemattomia kertoja.


      • kunnonpöksyt
        Kertokaa.tarkemmin kirjoitti:

        Hainkin tuolla Speidel -nimellä, joita saisi Stockalta. Sillä tuli ihan muuta kuin alkkareita. Mummoalkkari-haulla tosiaan löytyy, mutta mielestäni kunnon mummoalkkarit ovat kyllä erilaisia kuin nuo, eikä noissa päässyt lisätietoihin, ovatko edes pääosin puuvillaa, eikä hintaakaan näkynyt. Olet varmaan ostanut piraattislogeja. Kyllä itselläni kestää vuosikaudet 60n pesua. Käytössä on kerralla n. 10t slogit, joita käytän päivän kerrallaan. Ostan yleensä Sokoksen 2 1-päivilta. Mutta tottakai jos hyviä saan halvemmalla, niin ampaisen hakemaan.

        No jos Prismassa myydyt slogit on piraatteja niin ne oli sitten niitä, aikaa tästä tosin on jo parisenkymmentä vuotta ja silloin tarjouksesta muutamat ostin, ei ole sen jälkeen tarvinnut kun muualta löysin kestävämpiä joissa ei heti ala langat purkautumaan......vuosia niiden ei tarvii kestääkään mutta pitää nyt pesua kestää niin ettei joka kuukausi tarvii uusia


    • EnTunneEnTiiä

      Millaisia ne edulliset (4,90 €) mummoalkkarit oikein ovat. Voisiko joku linkittää kuvan?

    • Paloma.se.01

      Joskus takavuosina tätini oli ostanut mummoalkkareita Viipurin torilta tosi edullisesti; jakoi sitten suvun vanhemmille naisille. Laatikon perimmässä nurkassa ovat maanneet nyt jo parikymmentä vuotta.
      Korkeavyötäröisiä, joustavia puuvillaa pääasiassa sisältäviä alusvaatteita tehdään naisille esim. juuri merkkiä joka on jo tuolla ylempänä mainittu.
      Seksikkäät (tangat, g-stringit jne) alusvaatteet ei ole oikein tyylikkäitä eläkeläismummon päällä. Näyttää vähän liikaa yrittämiseltä.

      • outojuttu

        Eipä ole tullut tutkittua toisten mummojen alushousuja, mutta olen sitä mieltä, että kukin käyttää mitä haluaa ja en todellakaan ymmärrä tuota viimeistä lausettasi.


      • Paloma.se.01
        outojuttu kirjoitti:

        Eipä ole tullut tutkittua toisten mummojen alushousuja, mutta olen sitä mieltä, että kukin käyttää mitä haluaa ja en todellakaan ymmärrä tuota viimeistä lausettasi.

        En ole tehnyt mitään tutkimusta olettamukseni perustuvat täysin empiiriseen otantaan pitkästä kokemuksesta naisten alkkareiden pitämisestä ja ostamisesta. Siis omakohtainen havainto että sekä korsettimalliset. masua kokoon kiristävät rouvamallit että nuorison suosimat seksikkäät tangat ovat molemmat epämukavia ja monet (ei tosin kaikki) nuoretkin naiset valitsisivat itse kroppaystävällisempiä materiaaleja ja malleja ellei perinteinen patriarkaatti pakottaisi meitä tiettyyn muottiin ja miellyttämään vaatetuksellamme (myös alusvaatteillamme) miehiä. Onneksi me mummot ollaan jo vapaita siitä ikeestä.
        Chileläiset kutsuvat mummoalushousuja "matapassiones", intohimojen tukahduttajiksi.
        Jokainen saa tietysti pukeutua ihan yhtä naurettavasti kuin haluaa, eihän niitä alushousuja näe kuin itse tai korkeintaan partneri, jos sellainen sattu olemmaan.


      • outojuttu

        Vaan kun ne mummutkin katsoisivat mitkä alkkarit laittavat esim. joustofarkkujen alle.


      • Paloma.se.01 kirjoitti:

        En ole tehnyt mitään tutkimusta olettamukseni perustuvat täysin empiiriseen otantaan pitkästä kokemuksesta naisten alkkareiden pitämisestä ja ostamisesta. Siis omakohtainen havainto että sekä korsettimalliset. masua kokoon kiristävät rouvamallit että nuorison suosimat seksikkäät tangat ovat molemmat epämukavia ja monet (ei tosin kaikki) nuoretkin naiset valitsisivat itse kroppaystävällisempiä materiaaleja ja malleja ellei perinteinen patriarkaatti pakottaisi meitä tiettyyn muottiin ja miellyttämään vaatetuksellamme (myös alusvaatteillamme) miehiä. Onneksi me mummot ollaan jo vapaita siitä ikeestä.
        Chileläiset kutsuvat mummoalushousuja "matapassiones", intohimojen tukahduttajiksi.
        Jokainen saa tietysti pukeutua ihan yhtä naurettavasti kuin haluaa, eihän niitä alushousuja näe kuin itse tai korkeintaan partneri, jos sellainen sattu olemmaan.

        Eräs hyvä ystäväni kertoi, että hänen iäkäs tätinsä katsoo tarkasti, että on kauniit alusvaatteet yllä, kun lähtee kaupungille. "Jos sattuisi vaikka auton alle jäämään, pitää olla nätit alusvaatteet, kun viedään sairaalaan." Käytämme termiä "lääkärialusvaatteet" myös tyttäreni kanssa, se on meidän huumoriamme kauniista alusasuista.


      • Paloma.se.01
        suvenkorento12 kirjoitti:

        Eräs hyvä ystäväni kertoi, että hänen iäkäs tätinsä katsoo tarkasti, että on kauniit alusvaatteet yllä, kun lähtee kaupungille. "Jos sattuisi vaikka auton alle jäämään, pitää olla nätit alusvaatteet, kun viedään sairaalaan." Käytämme termiä "lääkärialusvaatteet" myös tyttäreni kanssa, se on meidän huumoriamme kauniista alusasuista.

        Kauniit ja siistit ja puhtaat. Samaa mieltä:) Laadukkaat.
        Satiinia ja pitsejä ja jalokivivärejä. Tai valkoiset. Mutta tuskimpa se lääkäri ilahtuu jos esim yliajettu mummo makaa paareilla pelkissä g-stringseissä


      • Paloma.se.01 kirjoitti:

        Kauniit ja siistit ja puhtaat. Samaa mieltä:) Laadukkaat.
        Satiinia ja pitsejä ja jalokivivärejä. Tai valkoiset. Mutta tuskimpa se lääkäri ilahtuu jos esim yliajettu mummo makaa paareilla pelkissä g-stringseissä

        Stringit ovat epämukavat.

        Lääkärit varmaan nähneet uransa aikana monenmoista vipeltäjää. Eikä päähuomio liene vaatteissa, mutta tädistä itsestään tuntuu mukavammalta, noin vaan huumorimielessä.


      • bessie-----
        Paloma.se.01 kirjoitti:

        Kauniit ja siistit ja puhtaat. Samaa mieltä:) Laadukkaat.
        Satiinia ja pitsejä ja jalokivivärejä. Tai valkoiset. Mutta tuskimpa se lääkäri ilahtuu jos esim yliajettu mummo makaa paareilla pelkissä g-stringseissä

        Miksi pikkareiden pitää olla "kauniit ja siistit" ja vielä laadukkaatkin? Satiinia ja pitsejä ja jalokivivärejä? Ja toisessa viestissäsi taas olet mm. tätä mieltä: "Seksikkäät (tangat, g-stringit jne) alusvaatteet ei ole oikein tyylikkäitä eläkeläismummon päällä. Näyttää vähän liikaa yrittämiseltä." Just joo ja hohhoijaa taas.

        Alusvaatteista alkaen pukeutumiseni on aina tilanteen mukaan pukeutumista. "Lääkäristä" kun nyt puhutaan, niin gynekologin vastaanotolle tietyllä tavalla, mammografiaan tietyllä tavalla, rokotuksiin tietyllä tavalla jne., mutta auton alle jäämistä ja paareilla makaamista varten en todellakaan pukeudu. Alushousujen malli voi noissa kaikissa tilanteissa ja siis yleensäkin olla mikä tahansa stringeistä legginseihin.

        Stringit tuntuvat minusta mukavilta, tai eivät siis tunnu ollenkaan ja se taas tuntuu minusta niin mukavalta, että nytkin on stringit päällä vaikka olen pukeutunut gollegehousuihin ja tunikaan.
        Varmaan nämä on myös tosi helppo tarvittaessa riisua/leikata pois jos tulee tilanne päälle, eli ehkä sittenkin "lääkäri ilahtuu" kun paareilla makaavalla on pelkät stringit?


      • bessie----- kirjoitti:

        Miksi pikkareiden pitää olla "kauniit ja siistit" ja vielä laadukkaatkin? Satiinia ja pitsejä ja jalokivivärejä? Ja toisessa viestissäsi taas olet mm. tätä mieltä: "Seksikkäät (tangat, g-stringit jne) alusvaatteet ei ole oikein tyylikkäitä eläkeläismummon päällä. Näyttää vähän liikaa yrittämiseltä." Just joo ja hohhoijaa taas.

        Alusvaatteista alkaen pukeutumiseni on aina tilanteen mukaan pukeutumista. "Lääkäristä" kun nyt puhutaan, niin gynekologin vastaanotolle tietyllä tavalla, mammografiaan tietyllä tavalla, rokotuksiin tietyllä tavalla jne., mutta auton alle jäämistä ja paareilla makaamista varten en todellakaan pukeudu. Alushousujen malli voi noissa kaikissa tilanteissa ja siis yleensäkin olla mikä tahansa stringeistä legginseihin.

        Stringit tuntuvat minusta mukavilta, tai eivät siis tunnu ollenkaan ja se taas tuntuu minusta niin mukavalta, että nytkin on stringit päällä vaikka olen pukeutunut gollegehousuihin ja tunikaan.
        Varmaan nämä on myös tosi helppo tarvittaessa riisua/leikata pois jos tulee tilanne päälle, eli ehkä sittenkin "lääkäri ilahtuu" kun paareilla makaavalla on pelkät stringit?

        Kivasti elää ketju alushousuista, no, mikäpä hänessä. Jos pukeutuu siltä varalta, että sattuu onnettomuus voi käydä niin, että paskat on housussa kun baareilla nostetaan ; ).


      • korppis kirjoitti:

        Kivasti elää ketju alushousuista, no, mikäpä hänessä. Jos pukeutuu siltä varalta, että sattuu onnettomuus voi käydä niin, että paskat on housussa kun baareilla nostetaan ; ).

        Pitää oikaista.

        "Baari on juomia ja virvokkeita tarjoava ravintola tai ravintolan osa, jossa istutaan korkean myyntipöydän ( baaritiskin) ääressä. ... Baarit eroavat alkoholimyymälöistä, joissa juomia myydään muualla nautittavaksi."

        Tuskin sinne mummoja nostetaa.


      • ikävänäky
        korppis kirjoitti:

        Kivasti elää ketju alushousuista, no, mikäpä hänessä. Jos pukeutuu siltä varalta, että sattuu onnettomuus voi käydä niin, että paskat on housussa kun baareilla nostetaan ; ).

        Stringeihin ei paskaa mahdu, pursuaa pois.


      • bessie-----
        korppis kirjoitti:

        Kivasti elää ketju alushousuista, no, mikäpä hänessä. Jos pukeutuu siltä varalta, että sattuu onnettomuus voi käydä niin, että paskat on housussa kun baareilla nostetaan ; ).

        Jos pukeutuu siltä varalta, että sattuu onnettomuus, niin mielestäni järkevä valinta olisi lonkkahousut extrapehmusteilla ja näin talvella siihen voisi laittaa vielä toppahousut päälle.


      • Alkkareista-viis

        Itse istun parhaillani "pappapongareissa" eli ilman housuja. Yleensä illat ja yöt.
        Muutenkin kuuma. Öisinkin vain sukat.
        Kuka sitä nyt kotonaan tälläytyy kuin olisi maailmalle lähdössä.
        Päivällä pukeudun sen verran, että en järkytä mahdollista sisääntulijaa. Niitäkin käy.
        Kyllä, aamusta iltamyöhään ulko-oveni ei ole lukittu.

        Mutta kuinka vaan, eikö alusasut pitäisi olla vain sellaiset joissa on miellyttävä olla, muodista ketut.
        Winttumaista pukeutua liian kireään.


      • Bengalitikku
        Alkkareista-viis kirjoitti:

        Itse istun parhaillani "pappapongareissa" eli ilman housuja. Yleensä illat ja yöt.
        Muutenkin kuuma. Öisinkin vain sukat.
        Kuka sitä nyt kotonaan tälläytyy kuin olisi maailmalle lähdössä.
        Päivällä pukeudun sen verran, että en järkytä mahdollista sisääntulijaa. Niitäkin käy.
        Kyllä, aamusta iltamyöhään ulko-oveni ei ole lukittu.

        Mutta kuinka vaan, eikö alusasut pitäisi olla vain sellaiset joissa on miellyttävä olla, muodista ketut.
        Winttumaista pukeutua liian kireään.

        Toinen vaihtoehto on löysä vyötärökudos.
        Hitsin kurjaa, jos se liukuu ja rullautuu mykkyräksi jumpassa kolmion päälle, etkä voi kesken liikettä kiskoa niitä ylös ja lopputulos olisi hetken päästä sama. Tiukoissa liikuntatrikoissa on sitten makkara ja mytty....poikittain...
        Ja varsinkin, jos on miesjohtaja. Kädet syvällä trikoissa.
        Istu ja pala.


      • Anonyymi
        suvenkorento12 kirjoitti:

        Eräs hyvä ystäväni kertoi, että hänen iäkäs tätinsä katsoo tarkasti, että on kauniit alusvaatteet yllä, kun lähtee kaupungille. "Jos sattuisi vaikka auton alle jäämään, pitää olla nätit alusvaatteet, kun viedään sairaalaan." Käytämme termiä "lääkärialusvaatteet" myös tyttäreni kanssa, se on meidän huumoriamme kauniista alusasuista.

        Minun tätini antoi minulle ohjeet aikuisuuteen ja sano ” muista että sinulla on aina puhtaan alusvaatteet ja muodikkaat ” olin vissiin 15 vuotias silloin.
        Mutta olen ihan tietämättäni kyllä tehnyt juuri niin kun hän opetti , ilman että olisi ajatellut mitenkään että teen niin kunhan neuvoo.
        Alushousujen muotikin on muuttunut monet kerrat vuosien varrella . En ole noita mummiksia edes tiennyt olevankaan


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Kivasti elää ketju alushousuista, no, mikäpä hänessä. Jos pukeutuu siltä varalta, että sattuu onnettomuus voi käydä niin, että paskat on housussa kun baareilla nostetaan ; ).

        En ole pitkään aikaan nauranut niin että vesi tulee silmistä , illan paras kommentti .


    • Psykoterapeutitar

      Ai kauheeta! Mulla mennyt ohi koko mummoalkkarit. Olen koko elämäni käyttänyt suunnilleen samanlaisia. Sellaisia, jotka ovat mukavia👍🏻😂

    • Onpas huumorintajutonta porukkaa, hoh hoijaa.

      • HuumorTajuKankaalla

        Täh äh. Olikos täällä vitsejäkin?


    • Paloma.se01

      Eikö koko tää aloitus ollut vähän kevytmielinen?
      Minä halusin jatkaa korennon kaa samalla linjalla ja sitten tuli halolla päähän. Hullujahan minä puhuin. Joo, sattuuhan sitä. Ei yliajetuista mummoista, stringeistä ja lääkärialusvaatteista saa kehittää mitään vähänkään humoristista.
      ***
      Mutta meinasin vielä lisää että onhan siinä sellainen vinkkeli vielä että jos joutuu sairaalaan ja paareille niin mitä ne oikein minusta ajattelee, jos minulla on Viipurin torilta ostetut puuvilla-alushousut jalassani?

      • Paskat housussa kommenttiini on kokemuspohja. Kun putosin metristä lattialle perä edellä tapahtui tuo kauhistuksen paskashow.

        Päästyäni ylös sängyn välistä raahauduin jumalattomissa tuskissa kylppäriin, pesin itseni ja vaihdoin puhtaan alkkarit ja vasta sen jälkeen soitin apua. Se tuo suomalainen sisu ja häpeän pelko teettää omituisia tekoja kovienkin kipujen ja riskienkin uhalla.

        Enkä tilannut edes ambulanssia saati taxia soitin vaan P.n hakemaan ja viemään minut sairaalaan. Ambulanssikuljetus olisi ollut tilanteessani ainut oikea valinta, jouduin näet sinnikkäästi kiemyrtelemaan odotussalissa toista tuntia kun kirkuvia kakaroita meni ohi lääkärien huoneisiin. Kuvausten ja tutkimuksen jälkeen lääkäri oli vihainen, olihan L2 Selkänikamassa hiusmurtuma ja nikama laskeutunut 30%.

        Mutta mitäpä turhamaisuudelleen voit kun pitää miettiä, mitä sitä päällensä panee kun on menossa tutkittamaan kotitapaturrmassa saamiaan vauriota ; ))

        Noin mummohousut, jotka voitti ovat minun suosikit.


      • Bengalitikku

        Näin aamutuimaan, aika paskamainen kokemus tuo sinun aksidenttisi.


      • etsilleen

        Niin, ainahan Paloma kirjoittaa vain huumoria. "pyrsk"


      • Bengalitikku

        Tämä on aika kumma juttu.
        Usea ajattelee, että olisipa juhlarintsikat ja södet juuri paketista otetut kalsarit päällä, jos kohtaa lanssimiehen.
        Entreen pitää olla vaikuttava.

        Vakavuuteen: välillä löysin rantein ja välillä ryppynarut otsaan.
        Pyrsk


      • bessie-----

        "Mutta meinasin vielä lisää että onhan siinä sellainen vinkkeli vielä että jos joutuu sairaalaan ja paareille niin mitä ne oikein minusta ajattelee, jos minulla on Viipurin torilta ostetut puuvilla-alushousut jalassani? "

        Arvelisin, että ajattelevat sinun olevan syystä tai toisesta melko sekavassa mielentilassa jos siinä rupeat alushousujasi ja niiden historiaa selittelemään. Heidän on tiedettävä syy omituiseen käytökseesi. Saattavat kysyä suoraan sinulta itseltäsikin, että onko sinulla jotain mielenterveysongelmia taustalla.


      • Paloma.se01
        etsilleen kirjoitti:

        Niin, ainahan Paloma kirjoittaa vain huumoria. "pyrsk"

        On totta että kirjoitan usein keventäen, mutta se riippuu aiheesta. Muumonkalsarit on yksi sellainen. Pyrski ihan rauhassa jos helpottaa.


      • Paloma.se01
        bessie----- kirjoitti:

        "Mutta meinasin vielä lisää että onhan siinä sellainen vinkkeli vielä että jos joutuu sairaalaan ja paareille niin mitä ne oikein minusta ajattelee, jos minulla on Viipurin torilta ostetut puuvilla-alushousut jalassani? "

        Arvelisin, että ajattelevat sinun olevan syystä tai toisesta melko sekavassa mielentilassa jos siinä rupeat alushousujasi ja niiden historiaa selittelemään. Heidän on tiedettävä syy omituiseen käytökseesi. Saattavat kysyä suoraan sinulta itseltäsikin, että onko sinulla jotain mielenterveysongelmia taustalla.

        En kai minä sellaista menisit sanomaan. Siis lääkärille selittelemään. Mutta voisi olla että hävettäisi jos ei olisi siistit alkkarit päällä.
        Nykyään kai kaikki naiset kulkevat vara-alkkarit palloksi kieritettynä laukun pohjalla. Nuoretkin, saati sitten vanhat mummot.
        Mutta edelleenkin, kevennys oli menossa.


      • bessie-----
        Paloma.se01 kirjoitti:

        En kai minä sellaista menisit sanomaan. Siis lääkärille selittelemään. Mutta voisi olla että hävettäisi jos ei olisi siistit alkkarit päällä.
        Nykyään kai kaikki naiset kulkevat vara-alkkarit palloksi kieritettynä laukun pohjalla. Nuoretkin, saati sitten vanhat mummot.
        Mutta edelleenkin, kevennys oli menossa.

        Kevennyspä kevennys...

        Harvemmin minulla on siistit alkkarit päälläni, enemmän tai vähemmän kauhtuneita ja kulahtaneita, jopa vähän rispaantuneita ja reikäisiäkin useimmiten tulee käytettyä. Niitäkään en ole koskaan ymmärtänyt hävetä.
        Rohkeasti ja luottavaisesti ilman vara-alkkareita kuljeskelen, vaikka kyllähän sellaiset johonkin taskuun mahtuisi, laukkua en käytä oikeastaan koskaan. Hyvin on mennyt tähän saakka, yleensä pääsen kuivin housuin takaisin kotiin ja omaan veskiin. Jos pikkupikkuvahinko joskus käy, niin se tapahtuu tavallisesti viimeisen metrin ja sekunnin päässä omasta wc-pöntöstä.


    • Hyvonit

      Tuolla ylempänä paloma kirjoitti naisten pukevan miesten takia g-stringejä, vaikka tuntuisivat epämiellyttäville. Halvattu, että piti miehet vetää syylliseksi siihenkin, kun muka patriarkaali vaatii. Piti sotkea metuut sekä nuorten punikkivihreitten femakoitten miesviha. Pääasia ettei puntti lepata!

      • anonyymi_yJP

        Monet meidän ikäpolvemme naiset pukeutuvat alitajuisesti tai tietoisesti edelleenkin miellyttämään miehistä silmää. Patriarkaatti on sanellut pitkään sen miltä naisen on näytettävä että saisi hankittua itselleen miehen rinnalleen ja etenkin perinteisiin arvoihin uskovan ja varakkaan miehen. Näin on näreet, mutta onneksi ajat ovat muuttumassa ja nykyajannuoret naiset antavat piupaut miesten mielipiteille siitä miten heidän on pukeuduttava tai miltä heidän tulisi näyttää.

        Nuoremmat naiset monivärihiuksineen, kasvolävistyksineen, tatskoineen jotka peittävät suuren osan kroppaa ja kamelinvarvaspöksyineen rikkovat nämä edellisten sukupolvien pukeutumissäännöt.
        Ei tarvi olla femakko eikä punikki eikä metoo-aktivisti jos on silmät päässä ja pystyy arvioimaan syyt ja seuraukset. Etenkään miesvihaaja.


      • Anonyymi

        Voi helvata, koskaan en ole miesten takia tiettyihin alusvaatteisiin pukeutunut enkä edes ole koskaan omistanut yhteneviä alusasusettejä. Mummopöksyjä olen käyttänyt siitä asti kun itse olen housuni ostanut koska muut ei ole pysyneet kunnolla jalassa. Nuorena olin laiha, eikä juuri persustakaan niin ei siinä mitkään tangat yms pysyneet, kokeiluksi jäi. Ainoastaan mummopöksyt pysyy niinkuin pitää ja niitä edelleen käytän. Kotona yleensä vain pitkä mekko päällä kesät talvet, ei liivejä eikä pöksyjä :D Kivaa kun yksin asuu niin saa olla miten haluaa ja tuuletella :D

        vn


    • Lokgt

      Aina on ollut näitä erikoisesti pukeutuvia naisia, jotka paremmin näyttävät variksenpelättimeltä. Kai niillekin vastin löytyy, vaan flaksi voi olla onneton perinteisissä.

    • mukavuutta

      Mulle merkkaa tosi paljon materiaali eli 100 % puuvillaa. En ole bampusta valmistettuja oikeanmallisia vielä löytänyt. Käyttömukavuus on tärkeä, ei saa kiristää eikä olla löysät. Ei saa saumat painaa.

      Mummoalkkarit mummon alkkarit.

    • Anonyymi

      Jokainen tylillään.Oma vartalo vaikutaa milaiset alusasut sopii.Ei mitkään tilastot,tutkimukset.Itse käytän puuvilaisia Hipster alushousuja.Ostan niitä prismasta Helsinki alue.Sopii minulle,vältämättä ei sinulla.Olen normaali painoinen.Normali takapuoli,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      687
      5235
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3554
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      156
      3327
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2563
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2399
    6. 261
      1990
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1497
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      100
      1398
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1379
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1160
    Aihe