Uusavuttomuus?

syntymäkuuro

Olen lukenut melkein kaikki kuurot-osiota.
Tulee vaan mieleeni sellaiset vanhemmat, jotka tahtovat laitattaa syntymäkuuron lapsen korvaan implantin, koska se olisi kätevin tapa saada häneen yhteyttä normaalilla tavalla. Viittomakieli olisi niin työläs vaihe, ts. liian vieras kieli uusavuttomille tai mukavuudenhaluisille vanhemmille. Mutta!
Suurkiitos silti sellaisille vanhemmille jotka ovat valmiita näkemään vaivaa oman lapsensa eteen eli koko ajan kehittävät itsensä ja lapsensa kanssa kaksikielisiksi tai muulla tavoin lastensa ehdoilla sopusoinnussa vanhemmuuden kanssa hyvään elämään. Myös monivammaisen lapsen kohdalla. Hatunnosto kaikille foorumiin osallistujille, oli todella avartava kokemus lukea kaikki. Suvaitsevaisuus kunniaan! :)

4

1043

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuinka

Morkkaat implanttilasten vanhempia uusavuttomiksi ja mukavuudenhaluisiksi eli laiskoiksi. Ja sitten muistat, että jotkut vanhemmat ovat ainakin ennen aikaan opetelleet v-kielen ja tulee mieleen alkaa suvaitsevaisuuttakin vaatia. ????

• toinen kuuro

Uusavuttomuus sana ei tähän juttuun sovi ollenkaan. Uusavutonhan on sellainen joka ei osaa tehdä just mitään kotitöitä, laittaa ruokaa jne. on siis taloustöissä ja kotitöissä täys tumpelo. Korjatkaa jos olen väärässä?
        Eivät vanhemmat mukavuudenhalusta implanttia lapsilleen laitata vaan siksi, että haluavat heidän olevan äänten maailmassa ja saavan samat mahdollisuudet elämässä kuten hekin. Tämä lienee suurin syy.
        Vaikka en itse implanttia hyväksykään ymmärrän heidän ratkaisunsa. Elämä kuurona ei kuitenkaan ole sen hullumpaa. Mutta senhän tiedämme vain me kuurot itse. Ei kuulevat voi sitä ymmärtää.

• syntymäkuuro
        toinen kuuro kirjoitti:

Uusavuttomuus sana ei tähän juttuun sovi ollenkaan. Uusavutonhan on sellainen joka ei osaa tehdä just mitään kotitöitä, laittaa ruokaa jne. on siis taloustöissä ja kotitöissä täys tumpelo. Korjatkaa jos olen väärässä?
        Eivät vanhemmat mukavuudenhalusta implanttia lapsilleen laitata vaan siksi, että haluavat heidän olevan äänten maailmassa ja saavan samat mahdollisuudet elämässä kuten hekin. Tämä lienee suurin syy.
        Vaikka en itse implanttia hyväksykään ymmärrän heidän ratkaisunsa. Elämä kuurona ei kuitenkaan ole sen hullumpaa. Mutta senhän tiedämme vain me kuurot itse. Ei kuulevat voi sitä ymmärtää.

Kunnioitan kaikkia vanhempia jotka rakastavat lapsiaan ja sen takia he ovat valmiita tekemään suuria ratkaisuja ja sen mukaan he ovat valmiita tekemään paljon työtä oman/omien lapsiensa eteen. Olipa mitä tahansa ratkaisu, implantti, viittomakieli jne. Heille iso hatunnosto tai mukavammin sanottu iso halaus! Halusin vaan kiinnittää sellaisiin asioihin,joiden taustalla on erilaiset vanhemmat tai vanhempi joka ei viitsi nähdä vaivaa oman lapsensa eteen, esimerkiksi vanhemmat eivät halua tehdä mitään lapsilleen eivätkä ala opetella viittomaan kun tietää että lapsi on kuuro ja tarvitsee sitä kieltä. Implanttiasia on niin helppo ratkaisu että vanhempi otaksuu,että kyllähän lapsi pärjää tai toinen aikuinen ottaa lapsen vastuuseen että lapsi kuntoutuu kuulemaan. Tuli vaan mieleeni se Nina-juttu, se taisi olla joskus teeveessä kai kymmenisen vuotta sitten. Tiedätkö mitä Ninalle kuuluu!
        Toistan vielä kerran, en mollaa teitä kaikkia vanhempia, te olette tehneet todella hienoa työtä rakkaudessa lapsienne kohtaan.
        Uusavuttomuutta alkaa olla liian paljon myöskin normaalissa elämässä :( Käsite taisi olla väärä tälle jutulleni.
        Iloista talvea joka tapauksessa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      164
      1683
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      152
      1291
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      217
      932
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      71
      867
    5. 55
      766
    6. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      63
      737
    7. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      46
      725
    8. 89
      691
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      198
      637
    10. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      592
    Aihe