Uusavuttomuus?

syntymäkuuro

Olen lukenut melkein kaikki kuurot-osiota.
Tulee vaan mieleeni sellaiset vanhemmat, jotka tahtovat laitattaa syntymäkuuron lapsen korvaan implantin, koska se olisi kätevin tapa saada häneen yhteyttä normaalilla tavalla. Viittomakieli olisi niin työläs vaihe, ts. liian vieras kieli uusavuttomille tai mukavuudenhaluisille vanhemmille. Mutta!
Suurkiitos silti sellaisille vanhemmille jotka ovat valmiita näkemään vaivaa oman lapsensa eteen eli koko ajan kehittävät itsensä ja lapsensa kanssa kaksikielisiksi tai muulla tavoin lastensa ehdoilla sopusoinnussa vanhemmuuden kanssa hyvään elämään. Myös monivammaisen lapsen kohdalla. Hatunnosto kaikille foorumiin osallistujille, oli todella avartava kokemus lukea kaikki. Suvaitsevaisuus kunniaan! :)

4

970

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuinka

Morkkaat implanttilasten vanhempia uusavuttomiksi ja mukavuudenhaluisiksi eli laiskoiksi. Ja sitten muistat, että jotkut vanhemmat ovat ainakin ennen aikaan opetelleet v-kielen ja tulee mieleen alkaa suvaitsevaisuuttakin vaatia. ????

• toinen kuuro

Uusavuttomuus sana ei tähän juttuun sovi ollenkaan. Uusavutonhan on sellainen joka ei osaa tehdä just mitään kotitöitä, laittaa ruokaa jne. on siis taloustöissä ja kotitöissä täys tumpelo. Korjatkaa jos olen väärässä?
        Eivät vanhemmat mukavuudenhalusta implanttia lapsilleen laitata vaan siksi, että haluavat heidän olevan äänten maailmassa ja saavan samat mahdollisuudet elämässä kuten hekin. Tämä lienee suurin syy.
        Vaikka en itse implanttia hyväksykään ymmärrän heidän ratkaisunsa. Elämä kuurona ei kuitenkaan ole sen hullumpaa. Mutta senhän tiedämme vain me kuurot itse. Ei kuulevat voi sitä ymmärtää.

• syntymäkuuro
        toinen kuuro kirjoitti:

Uusavuttomuus sana ei tähän juttuun sovi ollenkaan. Uusavutonhan on sellainen joka ei osaa tehdä just mitään kotitöitä, laittaa ruokaa jne. on siis taloustöissä ja kotitöissä täys tumpelo. Korjatkaa jos olen väärässä?
        Eivät vanhemmat mukavuudenhalusta implanttia lapsilleen laitata vaan siksi, että haluavat heidän olevan äänten maailmassa ja saavan samat mahdollisuudet elämässä kuten hekin. Tämä lienee suurin syy.
        Vaikka en itse implanttia hyväksykään ymmärrän heidän ratkaisunsa. Elämä kuurona ei kuitenkaan ole sen hullumpaa. Mutta senhän tiedämme vain me kuurot itse. Ei kuulevat voi sitä ymmärtää.

Kunnioitan kaikkia vanhempia jotka rakastavat lapsiaan ja sen takia he ovat valmiita tekemään suuria ratkaisuja ja sen mukaan he ovat valmiita tekemään paljon työtä oman/omien lapsiensa eteen. Olipa mitä tahansa ratkaisu, implantti, viittomakieli jne. Heille iso hatunnosto tai mukavammin sanottu iso halaus! Halusin vaan kiinnittää sellaisiin asioihin,joiden taustalla on erilaiset vanhemmat tai vanhempi joka ei viitsi nähdä vaivaa oman lapsensa eteen, esimerkiksi vanhemmat eivät halua tehdä mitään lapsilleen eivätkä ala opetella viittomaan kun tietää että lapsi on kuuro ja tarvitsee sitä kieltä. Implanttiasia on niin helppo ratkaisu että vanhempi otaksuu,että kyllähän lapsi pärjää tai toinen aikuinen ottaa lapsen vastuuseen että lapsi kuntoutuu kuulemaan. Tuli vaan mieleeni se Nina-juttu, se taisi olla joskus teeveessä kai kymmenisen vuotta sitten. Tiedätkö mitä Ninalle kuuluu!
        Toistan vielä kerran, en mollaa teitä kaikkia vanhempia, te olette tehneet todella hienoa työtä rakkaudessa lapsienne kohtaan.
        Uusavuttomuutta alkaa olla liian paljon myöskin normaalissa elämässä :( Käsite taisi olla väärä tälle jutulleni.
        Iloista talvea joka tapauksessa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      60
      2047
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1698
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1408
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      243
      1379
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      233
      1321
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1185
    7. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      81
      1156
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      348
      1097
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      318
      1086
    Aihe