Uneton ja hikoileva

Unimäni

En saa nykyisin nukuttua juuri koskaan kunnon yöunia ja hermot on aika kireellä. Usein valvon koko yön.

Minulta on poistettu munasarjat ja olen sairastanut hormoniperäisen rintasyövän.
Saako tällaiseen tilanteeseen estrogeenia ja onko se turvallista?
Olen pian 50.

11

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyytyvainen

Oliskohan turvallisempi vaihtoehto nukahtamislääkkeet.

• Untakunois

Kuule ei oo trolli. Viimekin yö meni valvoessa.
        Joku muukin varoitteli hormoneista. Olenkin pari kertaa viikossa ottanut unilääkkeen, että saan nukuttua.
        Ei mulla kyllä oo ennen tällaista vaivaa ollut!

• Anonyymi
        Untakunois kirjoitti:

Kuule ei oo trolli. Viimekin yö meni valvoessa.
        Joku muukin varoitteli hormoneista. Olenkin pari kertaa viikossa ottanut unilääkkeen, että saan nukuttua.
        Ei mulla kyllä oo ennen tällaista vaivaa ollut!

Hei kohtalotoveri..Minäkään en saa käyttää hormonikorvaushoitoa rintasyövän takia. Lääkärini kirjoitti minulle Seronil 20mg yöhikoiluun.. Hirvitti alkaa syömään masennuslääkkeitä, kun niillä on sivuvaikutuksiakin.. Itselläni nyt parin viikon ajan pahoinvointia ja vatsakipuja ko. lääkkeen aloittamisesta.. Nyt vaan kuulostelen auttaako lääke ja poistuuko sivuoireet...

• Anonyymi

Kokeilkaa iltapalan yhteydessä kolme ruokalusikallista kylmäpuristettua kurpitsansiemenöljyä. Huom. säilytys avaamisen jälkeen jääkaapissa.

• Anonyymi

Rintasyöpiä on erityyppisiä, kaikki eivät ole estrogeeniriippuvaisia jolloin HRT:lle ei ymmärtääkseni ole estettä.

Oireittesi perusteella estrogeenista voisi olla sinulle paljon apua. Jos sinulla on kohtu jäljellä voit syödä pelkkää estrogeenia etkä tarvitse progesteronia lainkaan ja se käsittääkseni pienentää rintasyövän lisäriskin normaalitapauksissa olemattomiin.

En ole lääkäri joten juttele gynen kanssa.

• Anonyymi

auttaisiko melatoniini tai mirtazapin, ei hormonihoitokaan välttämättä auta uneen nm. kuumat aallot lähti mutta unettomuus silti vaihtelee

• Anonyymi

Vaihdevuosioireitahan sulla on. Toisiin ne vaikuttaa noin. Ei kun kunnon gynelle juttelemaan, hoitoa löytyy! Kotikonsteja voi tietenkin kokeilla laidasta laitaan, esim. lämmintä kylpyä ennen nukkumaan menoa tai villasukkia jalkaan.

• Anonyymi

Minä kyllä riisuisin ne villasukat ensimmäisenä jos hikoiluttaa. Unettomalle palelijalle ne ymmäräisin.

• Anonyymi

pienen pieni annos mirtazapinia tuo unen

• Anonyymi

Omalla kohdalla auttoi luontaistuote kaupan Royal Gele kapselit, hikoilu loppui ja hyvät yöunet saan kun ei tarvitse jatkuvasti avata ikkunaa ja vaihtaa yöpaitaa.

• Anonyymi

Pellavansiemenet tai mieluummin rouhe, pitäisi auttaa jo parin viikon käytön jälkeen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      204
      11454
    2. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      135
      10886
    3. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      234
      6242
    4. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      188
      5045
    5. Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia

Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom
      Maailman menoa
      131
      3506
    6. Pystyisitkö olla

Kanssani kaiken sotkun jälkeen? Ainakaan tunteet ei ole loppuneet
      Ikävä
      172
      3485
    7. L/OVER ikuisesti minun

Aivan järkyttävä sarja. Ei voi olla katsomatta, mutta tuo omat muistot mieleen. Näyttelijät näyttelevät turhankin hyvin
      Ikävä
      40
      2353
    8. Mitä voisit miehenä tehdä?

Suojellaksesi kaikkia naisia ja että heillä olisi juuri sinun käytöksen takia edes vähän turvallisempaa. Mitä miehenä
      Ikävä
      303
      1886
    9. Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!

Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov
      Työ ja opiskelu
      10
      1748
    10. Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!

Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi
      Tv-sarjat
      16
      1644
    Aihe