En saa nykyisin nukuttua juuri koskaan kunnon yöunia ja hermot on aika kireellä. Usein valvon koko yön.
Minulta on poistettu munasarjat ja olen sairastanut hormoniperäisen rintasyövän.
Saako tällaiseen tilanteeseen estrogeenia ja onko se turvallista?
Olen pian 50.
Uneton ja hikoileva
11
178
Vastaukset
- tyytyvainen
Oliskohan turvallisempi vaihtoehto nukahtamislääkkeet.
- Untakunois
Kuule ei oo trolli. Viimekin yö meni valvoessa.
Joku muukin varoitteli hormoneista. Olenkin pari kertaa viikossa ottanut unilääkkeen, että saan nukuttua.
Ei mulla kyllä oo ennen tällaista vaivaa ollut! - Anonyymi
Untakunois kirjoitti:
Kuule ei oo trolli. Viimekin yö meni valvoessa.
Joku muukin varoitteli hormoneista. Olenkin pari kertaa viikossa ottanut unilääkkeen, että saan nukuttua.
Ei mulla kyllä oo ennen tällaista vaivaa ollut!Hei kohtalotoveri..Minäkään en saa käyttää hormonikorvaushoitoa rintasyövän takia. Lääkärini kirjoitti minulle Seronil 20mg yöhikoiluun.. Hirvitti alkaa syömään masennuslääkkeitä, kun niillä on sivuvaikutuksiakin.. Itselläni nyt parin viikon ajan pahoinvointia ja vatsakipuja ko. lääkkeen aloittamisesta.. Nyt vaan kuulostelen auttaako lääke ja poistuuko sivuoireet...
- Anonyymi
Kokeilkaa iltapalan yhteydessä kolme ruokalusikallista kylmäpuristettua kurpitsansiemenöljyä. Huom. säilytys avaamisen jälkeen jääkaapissa.
- Anonyymi
Rintasyöpiä on erityyppisiä, kaikki eivät ole estrogeeniriippuvaisia jolloin HRT:lle ei ymmärtääkseni ole estettä.
Oireittesi perusteella estrogeenista voisi olla sinulle paljon apua. Jos sinulla on kohtu jäljellä voit syödä pelkkää estrogeenia etkä tarvitse progesteronia lainkaan ja se käsittääkseni pienentää rintasyövän lisäriskin normaalitapauksissa olemattomiin.
En ole lääkäri joten juttele gynen kanssa.
- Anonyymi
auttaisiko melatoniini tai mirtazapin, ei hormonihoitokaan välttämättä auta uneen nm. kuumat aallot lähti mutta unettomuus silti vaihtelee
- Anonyymi
Vaihdevuosioireitahan sulla on. Toisiin ne vaikuttaa noin. Ei kun kunnon gynelle juttelemaan, hoitoa löytyy! Kotikonsteja voi tietenkin kokeilla laidasta laitaan, esim. lämmintä kylpyä ennen nukkumaan menoa tai villasukkia jalkaan.
- Anonyymi
Minä kyllä riisuisin ne villasukat ensimmäisenä jos hikoiluttaa. Unettomalle palelijalle ne ymmäräisin.
- Anonyymi
pienen pieni annos mirtazapinia tuo unen
- Anonyymi
Omalla kohdalla auttoi luontaistuote kaupan Royal Gele kapselit, hikoilu loppui ja hyvät yöunet saan kun ei tarvitse jatkuvasti avata ikkunaa ja vaihtaa yöpaitaa.
- Anonyymi
Pellavansiemenet tai mieluummin rouhe, pitäisi auttaa jo parin viikon käytön jälkeen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee662261Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."221915Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2421425Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?2531125Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.1201034Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki231010En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711010- 95917
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.31912- 22883