Uneton ja hikoileva

Unimäni

En saa nykyisin nukuttua juuri koskaan kunnon yöunia ja hermot on aika kireellä. Usein valvon koko yön.

Minulta on poistettu munasarjat ja olen sairastanut hormoniperäisen rintasyövän.
Saako tällaiseen tilanteeseen estrogeenia ja onko se turvallista?
Olen pian 50.

11

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyytyvainen

Oliskohan turvallisempi vaihtoehto nukahtamislääkkeet.

• Untakunois

Kuule ei oo trolli. Viimekin yö meni valvoessa.
        Joku muukin varoitteli hormoneista. Olenkin pari kertaa viikossa ottanut unilääkkeen, että saan nukuttua.
        Ei mulla kyllä oo ennen tällaista vaivaa ollut!

• Anonyymi
        Untakunois kirjoitti:

Kuule ei oo trolli. Viimekin yö meni valvoessa.
        Joku muukin varoitteli hormoneista. Olenkin pari kertaa viikossa ottanut unilääkkeen, että saan nukuttua.
        Ei mulla kyllä oo ennen tällaista vaivaa ollut!

Hei kohtalotoveri..Minäkään en saa käyttää hormonikorvaushoitoa rintasyövän takia. Lääkärini kirjoitti minulle Seronil 20mg yöhikoiluun.. Hirvitti alkaa syömään masennuslääkkeitä, kun niillä on sivuvaikutuksiakin.. Itselläni nyt parin viikon ajan pahoinvointia ja vatsakipuja ko. lääkkeen aloittamisesta.. Nyt vaan kuulostelen auttaako lääke ja poistuuko sivuoireet...

• Anonyymi

Kokeilkaa iltapalan yhteydessä kolme ruokalusikallista kylmäpuristettua kurpitsansiemenöljyä. Huom. säilytys avaamisen jälkeen jääkaapissa.

• Anonyymi

Rintasyöpiä on erityyppisiä, kaikki eivät ole estrogeeniriippuvaisia jolloin HRT:lle ei ymmärtääkseni ole estettä.

Oireittesi perusteella estrogeenista voisi olla sinulle paljon apua. Jos sinulla on kohtu jäljellä voit syödä pelkkää estrogeenia etkä tarvitse progesteronia lainkaan ja se käsittääkseni pienentää rintasyövän lisäriskin normaalitapauksissa olemattomiin.

En ole lääkäri joten juttele gynen kanssa.

• Anonyymi

auttaisiko melatoniini tai mirtazapin, ei hormonihoitokaan välttämättä auta uneen nm. kuumat aallot lähti mutta unettomuus silti vaihtelee

• Anonyymi

Vaihdevuosioireitahan sulla on. Toisiin ne vaikuttaa noin. Ei kun kunnon gynelle juttelemaan, hoitoa löytyy! Kotikonsteja voi tietenkin kokeilla laidasta laitaan, esim. lämmintä kylpyä ennen nukkumaan menoa tai villasukkia jalkaan.

• Anonyymi

Minä kyllä riisuisin ne villasukat ensimmäisenä jos hikoiluttaa. Unettomalle palelijalle ne ymmäräisin.

• Anonyymi

pienen pieni annos mirtazapinia tuo unen

• Anonyymi

Omalla kohdalla auttoi luontaistuote kaupan Royal Gele kapselit, hikoilu loppui ja hyvät yöunet saan kun ei tarvitse jatkuvasti avata ikkunaa ja vaihtaa yöpaitaa.

• Anonyymi

Pellavansiemenet tai mieluummin rouhe, pitäisi auttaa jo parin viikon käytön jälkeen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      152
      3446
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      51
      2422
    3. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      116
      1220
    4. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      13
      1213
    5. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      10
      1109
    6. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      49
      958
    7. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      46
      894
    8. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      19
      890
    9. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      40
      795
    10. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      202
      721
    Aihe