eteneväatrofia/aivovamma

kukatietää

Haluaisin tietää onko KELA hylännyt sairaspäivärahan/eläkkeen atrofian/etenevän atrofian vuoksi?

4

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hankalatietää

      Ei se ole suoraan kyse diagnoosista, kun kyseessä on ns. ammatillinen työkyvyttömyys siihen työhön mitä aiemmin tehnyt. Asiaan vaikuttaa myös se, missä vaiheessa etenevä aivorappeuma on, onko se vasta todettu vai jo hyvin paljon toimintaan vaikuttava. Joka tapauksessa kun etenevä sairaus, niin jossakin kohti työkyvyttömyys on selvä.

      Kysymykseesi ei minulla ole vastausta, jos kyseessä olisi satunnaislöydös esim. muun rutiinitutkimuksen yhteydessä, joka ei vaikuta kuntoon tai mihinkään muuhunkaan, niin pelkkä diagnoosi ei varmaankaan päivärahaan tai eläkkeeseen oikeuta. Sairauden aiheuttamat hoidot, oireet, vaikeudet ja toiminnan puutteet suhteessa työn asettamiin vaatimuksiin sen sijaan kyllä.

      • kukatietää

        Lisäksi verenpainetauti.aivovamma jonka vuoksi kongitiiviset oireet ovat niinkin pahoja ja haittaavia että läkärit ovat antaneet työkyvyttömyyslausunnot,esim keskittymien.lähimuisti eli työmuisti erittäin huono,puhumattakaan jaksamisesta tai väysymisestä/voimattomuudesta.näkökenttäpuutokset.tinnitus yötä päivää ja kivut jne. mutta kela on hylännyt kaiken kun heidän mielestään ei ole mitään esim kliinistä tai muutakaan mutta tärkeimpänä kelan omissa keskusteluissa on mainittu onko oireetkaan oikeita,sairaspäiväraha olisi selvää tuloa,kieltäytynyt tarjotusta työstä jota tarjottiin minulle ennen onnettomuutta johon olisi tarvittu ajokortti abc ja minulla ab ja olin hakeutunut koulutkseen mutta siitä ei kelalla mainintaa missään.millä tavalla tuo kieltäytynyt tarjotusta työstä kuuluu heille kun asia on työkyvyttömyydestä ei työn hausta tai työttömyyspäivärahasta,12 vuotta kela potkinut päähän!toiset ovat ihmetelleet kohdallani tuota kelan touhua eli muuta tarofian saaneet ja aivovammaiset kun osalla heistä on hyväksytty eläkkeet ja kaikki pelkillä neuropsykolokisilla testeillä! kelalla vaikuttaa siis sukupuoli ja ammatti kuka on oikeuttettu rahoille!


      • fsdgsdgsgsgsg

        Jos asia ei ole 12 vuodessa edistynyt niin aika viedä asia sosiaalilautakunnan kautta vakuutusoikeuteen ja palkata eläkepäätöksiin erikoistunut asianajaja.


    • Anonyymi

      miksi kela sivuttaa lääkärinlausunnot ja pitää pitköaikaistyöttömänä onko tämä sallittua kieroilua kelalta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe