Kuplahuone

Jättebraa

Raatihuoneen nimi pitäisi muuttaa Kuplahuoneeksi, koska siellä näytetään olevan ihan omassa kuplassa.

Hallintokuplasta suolletaan hurjia hankkeita yksi toisensa jälkeen. Asuntomessut, hyvinvointihalli, meriuimala, Seurahuoneen remontti, taidemuseo jne. Rahaa aiotaan polttaa kymmeniä miljoonia, mutta mistä rahat? Miten ja millä aikataululla nämä "investoinnit" aiotaan saada takaisin? Sitä mitätöntä pikkuseikkaa ei ole tarpeen kertoa koko lystin maksaville veronmaksajille. Demari-Sofia tosin taisi valtuustossa pitämässään asuntomessuja ylistävässä palopuheessaan julistaa, että nuoret maksavat! Joko Sofia on tehnyt ennakkovarauksen jostain Kuningattaren rantaan rakennettavasta lukaalista?

Optimismia täynnä olevassa Kuplassa lienee tehty ns. leppäkerttu duon kesken suullinen päätös, että kaupungin taloudellinen kehitys on täysin riippumaton Suomen ja maailman talouskehityksestä. Puhutaan messujen aikaansaamasta rahavirrasta, mutta jätetään viekkaasti kertomatta, että onko rahavirta negatiivinen vai positiivinen.

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuplahuoneenteesi

      Kaupungin väestökehitys on täysin riippumaton työpaikkojen määrästä.

      • Kuplahuoneenteesi

        Kaupungin vuosittaisella asukasmäärän vähenemisellä ei ole merkitystä, koska 7 vuoden päästä täällä on 20 000 asukasta.


      • eiautaruattimarkkinoilla

        Siis 6 vuoden päästä. Kyllä linnanhärra Oker-Blom lupasi asukasluvun kasvavan hänen virkakautena tosiaan 20 000 asukkaaseen. Taitaa olla vaan entisen suurliikemiehen, oikean pisnesenkelin muodikkaita, totuuden jälkeisiä juttuja. Asukaskato on tällä leppäkerttujen ohjauksella väistämätön tulos, 20 000 asukkaan määrää ei saavuteta vaikka pisnesenkeli olisi raatihuoneella seuraavat 20 vuotta. Leppäkertut ja niiden pienet kok puudelit eivät ole ymmärtäneet, että asuminen ei ole mikään elinkeino. Tietenkin jotkin loiset saavat puisen kärsänsä syvälle tornin hillopurkkiin.
        1.1.2010 asukkaita oli 15 549 ja 31.12.2018 14 894, eli miinusta 655! 2018 tuli miinusta 199 ja aikavälillä 1980 - 2018 miinusta 2693!
        Asukasluku ei kasva enkelin lupaamaan lukuun vaikka liityttäisiin Lapinjärveen, jossa asukkaita noin 2700. Kestävä väestöpohja saadaan vain liittymällä Porvooseen, toivottavasti tämä liitos tehdään ennen kun Lovisa on joutunut suoritustilaan ja valtion holhottavaksi.


      • MISSÄONBÖRJE

        MINULLA ON HYVÄ EHDOTUS

        MUUTETAAN RAATIHUONE KLUBIRAVINTOLAKSI
        Lovisa Ulrika lax o smörgåsklub


    • Bubbletrouble

      Asuntomessugaala 2019:

      Bubble, bubble, bubble....

    • LovMenu

      Harmin paikka kun Ruotsinpyhtään heinäsirkkafarmi pisti lapun luukulle. Siten Seurahuoneen tulevassa ravintolassa ei voi a'la carte listalta tarjota messuvieraille
      paikallista heinäsirkkaa hyvän sisäilman talon tapaan valmistettuna.

      Sen sijaan paikallinen leppäkerttufarmi pyörii täysillä. Valio valmistaa leppäkerttukakkua, joten paikallista hallinnollista erilaisuutta korostava jälkiruokatarjoilu sentään onnistuu.

      • Kulinarist

        LOVIISAN ERIKOISRUOKAVALIO
        Säteilytettyä turskaa
        Suomelahden lyijysilakkaa
        Radiumterästettyö vichyä
        Cesiumsienisalaatti a la Tsherno


    • Leppäkerttuitse

      Kiva kun tulee asuntomessut.

      • anonyymi_Nfe

        Dide ite väläytteli jopa veroäyrin laskemista kun tuota kumulatiivista ylijäämää on 17 milliä. Itte leppäkerttu varmaan tietää kuinka asuntomessut & muu kiva oikein rahoitetaan? Ilmeisesti käteisellä?


      • Leppäkerttuitse

        En tiedä, se ei ole mun ongelma eikä sun. Pääasia että kehitystä tapahtuu. Jos menee pieleen niin sitten menee, ainahan voi tulla tänne kirjoittelemaan ja viisastelemaan jälkikäteen. Eiks just jälkiviisaudesta saa ne parhaimmat kiksit?


      • Mietiedesvähän
        Leppäkerttuitse kirjoitti:

        En tiedä, se ei ole mun ongelma eikä sun. Pääasia että kehitystä tapahtuu. Jos menee pieleen niin sitten menee, ainahan voi tulla tänne kirjoittelemaan ja viisastelemaan jälkikäteen. Eiks just jälkiviisaudesta saa ne parhaimmat kiksit?

        Se on kaikkien veronmaksajien ongelma, koska eurot eivät kasva puussa eikä Loviisanlahdella ole öljynporauslauttoja. Kymmenien miljoonien hankeella ei ole varaa mennä pieleen. Oikeastaan se ei voi mitenkään edes onnistua, koska asuminen ei ole mikään elinkeino ja Loviisassa ei ole työpaikkoja jotka toisivat tänne lisää asukkaita. Kaikista pieleen menneistä kaupungin hankkeista on varoitettu etukäteen, mutta silloinkin on yritetty syyttää jälkiviisaudesta kun muuta puolustusta ei ole keksitty.
        Älä välitä, jos et tiedä miten asuntomessut rahoitetaan, koska valtuutetutkaan eivät tiedä. Väitän, että rahoitus tapahtuu velanotolla ja messut johtavat reiluun verojen korotukseen.


      • Pyyteetöntretre
        anonyymi_Nfe kirjoitti:

        Dide ite väläytteli jopa veroäyrin laskemista kun tuota kumulatiivista ylijäämää on 17 milliä. Itte leppäkerttu varmaan tietää kuinka asuntomessut & muu kiva oikein rahoitetaan? Ilmeisesti käteisellä?

        Biologian oppikirjan mukaan leppäkerttu on peto. Osuva paikallinen nimitys on laskutuspeto.


    • Saippuakuplakeittiöstä

      Kuplasta pyritään nyt jopa eduskuntaan.

      • WhataJoke

        Melko groteskia Pyrkii mukaan koko valtakunnan asioiden päätöksentekoprosessiin vaikka kompetenssi ei riitä edes pikkukaupungin asioiden hoitoon hyvän hallinnon vaatimusten mukaisesti.


      • Tilaisuustekeevarkaan

        Hyvän hallinnon vaatimukset tulevat muurareilta ja rottareilta, samoin päätösehdotukset.
        Työtön hovimästare yrittää vain toteuttaa kaupunginhallinnon yläpuolelta tulevien tahtotilaa jopa hieman etunojassa. Näin kertyy mahtavasti kokouspalkkioita, päivärahaa, matkakorvauksia, hyvin tuottavia edustuspaikkoja jne.


    • Fantasticduo

      Kuplahuoneella on käynnissä kaikkien aikojen hallintoleikki. Se on jopa lapsellista, moraalitonta ja etenkin taloudellisista tosiseikoista irtaantunutta ja perustuu erilaisiin fantasioihin.

    • keppälerttu

      Itken verta kun näen miten ponnistelut tulevaisuutta varteen tuhotaan yhden puolueen takia. Että kehtaavat ja sitten vielä yrittävät eduskuntaan! Minä olen minä ja minulle kaikki, minä olen teitä kaikessa parempi, minä olen leppäkerttu!

    • GorgosNuubialainen

      Relax, ettei sulle käy kuin Lindholmille.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5148
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3367
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1333
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      938
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe