Milloin viimeksi teit hyvän työn, vaikka pienenkin, joka on jotain hyvää tuottanut.

Omalle kohdalle se tuli tänä aamuna.
Ennen 9:ää, loikoilin vielä sängyllä ja aloin kuunnella, kun kuului erikoisia äännähdyksä, kuin valitusta, aikani kuunneltuani, kuului myös, apua,apua,apua, vaimeasti.
Naapurin kissakin mourusi, en ollut ihan varma kuulemastani, mutta
hyppäsin ylös ja vetaisin vaatteita niskaan ja lähdin rappuun kuuntelemaan.
Arvelin kerroksen mistä äännähdykset kuului ja soitin huoltoon.
Mies tuli avainnipun kanssa. Hetken kuulosteltuaan, meni sisään erään vanhan rouvan luo.
Rouva makasi sängyllä, kertoi pudonneensa sängyltä ja valitti lonkkaan sattuvan.
Ensihoitajat olivat sisällä melkein tunnin, eivät mummoa vieneet, mutta kun lähtivät, niin tulivat takaisin puolen tunnin päästä ja olivat taas puoli tuntia.
En tiedä tarkemmin mistä oli kyse.

37

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autoin tänään päiväkävelyllä nuorta äitiä selviämään rattaiden kanssa kinosten yli.

      • Tulee hyvä mieli itsellekin, kun huomaa saaneensa, jotain hyvää aikaiseksi.
        Pienelläkin avulla voi olla suuri merkitys sekä avun saajalle, että antajalle.


    • henrjii

      tein appiukolle lumityöt, pienin ja kannoin sisään polttopuut, ja kävin
      hänen kanssaan lääkärissä

      • Juuri nämä arjen avut ovat niitä, mitä ikä-ihmiset paljon tekevät, eikä niitä yhteiskunnallisesti noteerata.
        Samalla, kun autoit, sait liikuntaa itsekin.


      • henrjii

        jep asuu vielä kotona 86 vee


    • En minä tänään vielä.
      Eilen kampesin itseni pystyyn kolmen tunnin nukkumisen jälkeen viedäkseni apteekista heti sen auettua morfiinia yhdelle, että pääsee sängystään ylös.
      Sen verran pökkerössä olin, että juoksin hätäpäissäni sitten kapselit taskussa vielä väärään bussiin, joka olikin kääntynyt huomaamattani (kun pelasin CandyCrushia) puolesta matkaa takaisin ja olin parinkymmenen minuutin päästä uudestaan lähtöpisteessäni. Ei muuta kuin uusi yritys ja onnistuihan se. Kyllä välillä jo ehti tulla sellainen dementoitunut olo, että minnes minä olinkaan menossa.

      Siinä sitten samalla, kun sielläpäin muutenkin, niin sivalsin lumetkin hänen autonsa päältä. Ei niitä paljon ollut.

      • Sinninkäästi kuitenkin veit homman loppuun, pienestä vastoinkäymisestä huolimatta.
        Tuota auton ja ympäristön siivousta tein tänään puoli tuntia. Sen tein kyllä vaan itselleni.


      • eppu2 kirjoitti:

        Sinninkäästi kuitenkin veit homman loppuun, pienestä vastoinkäymisestä huolimatta.
        Tuota auton ja ympäristön siivousta tein tänään puoli tuntia. Sen tein kyllä vaan itselleni.

        No siitä tulikin sitten niin hyvä olo, että nukuin viiden tunnin päiväunet.


    • Kävin viikonloplla iäkästä kummiani katsomassa hoitolaitoksessa, kun valittaa niin yksinäisyyttä.
      Se on semmosta, kun tulee vanhaksi.
      Toivottavasti tämä Suomi24 on vielä parinkymmenen vuoden päästä voimissaan, niin me saamme yksinäisyyttä karkoittaa tällä.

      • Laitoksissa on paljonkin yksinäisyyttä kokevia, on hienoa, kun jaksaa käydä tervehtimässä.
        Itse kukin, kun tässä vanhenee ja voi liikkuminenkin käydä hitaammaksi, niin kyllä tällainen palstakin hyvä henkireikä on.


    • Kieritin viimeisen Maksa-viipaleeni Luomu-Ruis-Jauhoissa.
      Paistoin sen sitten Luomu-Voissa.
      Näin tuli kaiken-laista vitamiiniä tankattua.
      -
      En kestänyt ajatusta että viipale olisi yksin rypistyen kuivunut Jää-Kaappini alimmassa laatikossa.
      -
      Hyvää viipaleesta tuli tehtyä.

      H.

      • henrjii

        En ole ikään ymmärtänyt sellaista luomu-ruista joka kasvaa valtatien varressa.
        Samoi voi, joka lehmällä on pensaa suonissa


      • henrjii
        henrjii kirjoitti:

        En ole ikään ymmärtänyt sellaista luomu-ruista joka kasvaa valtatien varressa.
        Samoi voi, joka lehmällä on pensaa suonissa

        niin ja ptstelen tässä poskeen oulaisen jälki-uuni-lasttuja, ja mäki-tahnaa


      • henrjii kirjoitti:

        En ole ikään ymmärtänyt sellaista luomu-ruista joka kasvaa valtatien varressa.
        Samoi voi, joka lehmällä on pensaa suonissa

        Muista että Luonnon-Mukaisuus muuttuu suku-polvien mukana.
        Lastemme ajatus on hoitaa pölyttäminen sähkö-laitteilla.
        Hyttyset kärähtävät auringon paahtamilla. tuli-kuumilla paneeleilla.
        Joutsenet katkaisevat kaulansa lapoihin.
        Kuin tappaisi Sata-Kielen.

        H.


    • henrjii

      Laitoin kesälomarahat kiertoon. Hai pullon jallua, kun vähän kylmetyin, koirakaan ei odottanut oven takana. laitoin saunan lempenemään, ja taitaa tämä yksi riittää

      • anonyymi_pmm

        Jos rahaa jäi, osta koira. Rotu sellainen.


    • Hyvyydestä tiedä, mutta paremman olon tuotin hoidokille, sain riisuttua kakkavaipan, pestyä pyllyn, kuivattus, puettua puhtaan vaipan ja kalsarit. Sekä avattua ovikellon soitua ulko-oven tuntemattomalle miehelle, joka etsi moottorisahaa/sahaajaa tien yli kaatuneen puun raivaukseen ja neuvottua häntä oikeaan suuntaan.
      Ja tämä kaikki samalla kun puhuin olkapääni ja korvani välissä olevaan puhelimeen, ilman että mitään/mikään pudonnut vääriin paikkoihin.
      Melkein akrobatiaa..

      • Sinulla oli sitten niinkuin sanotaan, kädet täynnä tekemistä.
        Sinä teet tuota hoivatyötä jokainen päivä, hattua nostan.
        Muistan, kun kerran yövuoron jälkeen ajoin maalaiskotiin, matka kesti melkein puolitoista tuntia.
        Noin 200m ennen oli puu kaatunut tien poikki. Ajattelin, että pakko jaksaa hakea saha varastosta ja pätkästä se.
        Samalla hetkellä näin valot (oli vielä pimeää) naapurin isäntä tuli kauhatraktorilla ja nosti puun pois.
        Huokaisin helpotuksesta, apu tuli tosi oikealla hetkellä.


      • eppu2 kirjoitti:

        Sinulla oli sitten niinkuin sanotaan, kädet täynnä tekemistä.
        Sinä teet tuota hoivatyötä jokainen päivä, hattua nostan.
        Muistan, kun kerran yövuoron jälkeen ajoin maalaiskotiin, matka kesti melkein puolitoista tuntia.
        Noin 200m ennen oli puu kaatunut tien poikki. Ajattelin, että pakko jaksaa hakea saha varastosta ja pätkästä se.
        Samalla hetkellä näin valot (oli vielä pimeää) naapurin isäntä tuli kauhatraktorilla ja nosti puun pois.
        Huokaisin helpotuksesta, apu tuli tosi oikealla hetkellä.

        Joskus pääsee hommia kasaantumaan lyhyeen hetkeen.
        Puita on kaatunut metsässäkin, sinne ei ole asiaa, mutta tieltä pitää saada pois sitä mukaa kun kaatuvat.


    • hommathoituu

      Tulin eilen kotiinpäin.
      Puistossa oli muutama alaikäinen pullokassin ja tupakka-askien kanssa.
      Kolkkasin koko porukan siihen paikkaan ja vein tavarat kotiini ja nautin ne itse.

      Mielestäni tein oikein hyvän teon, kun varjelin nuorisoa turmeluksesta.
      olen oikein ylpeä itsestäni!

    • vanha-kamu

      Annoin ostoskärryni pantteineen vanhukselle, joka kaksinkerroin valitti selkänsä olevan kipeä. Vaihdoin hänen muovikoriinsa, ja nostelin muutamat tavaransa koriin, ja sain kauniin hymyn rouvan tukeutuessa kärryyn.

      • Pienessä hetkessä voi tehdä suuren teon.
        Tuolle rouvalle tuo oli varmaan suuri apu sillä hetkellä.


      • Bengalitikku

        Väistin eilen auraa, sellaista valllltavaa. Juoksin ensin vastaan ja hyppäsin risteyksessä sivuun. Se vei melkein koko kevyenliikenteen väylän. Auramies heilautti kättään kiitokseksi.Menin huoltoasemalle. Ulostullessa iso valtava kauniin vihreä traktori oli pysäköity aivan ulko-oven viereen, jotta on lyhyt matka sisälle? Olin ottanut muutaman askelen, kun kuljettaja rupesi peruuttamaan. Pari taka-askelta kerkesin onneksi nopeasti ottaa, sillä jos olisin jatkanut eteenpäin, olisi selkääni jäänyt muhkeat renkaan jäljet.
        Kun tämä oli ohi, kuljettaja katsoi ja kait tajusi, miksi olin kehitellyt raivoilmeen kasvoilleni.
        Onhan se rankkaa, jos joutuisi ottamaan vaikkapa 50 askelta ja samat takaisin.
        Tää oli ihan keskisormikamaa. Tajusin sen jälkeenpäin kotona.


      • Bengalitikku
        Bengalitikku kirjoitti:

        Väistin eilen auraa, sellaista valllltavaa. Juoksin ensin vastaan ja hyppäsin risteyksessä sivuun. Se vei melkein koko kevyenliikenteen väylän. Auramies heilautti kättään kiitokseksi.Menin huoltoasemalle. Ulostullessa iso valtava kauniin vihreä traktori oli pysäköity aivan ulko-oven viereen, jotta on lyhyt matka sisälle? Olin ottanut muutaman askelen, kun kuljettaja rupesi peruuttamaan. Pari taka-askelta kerkesin onneksi nopeasti ottaa, sillä jos olisin jatkanut eteenpäin, olisi selkääni jäänyt muhkeat renkaan jäljet.
        Kun tämä oli ohi, kuljettaja katsoi ja kait tajusi, miksi olin kehitellyt raivoilmeen kasvoilleni.
        Onhan se rankkaa, jos joutuisi ottamaan vaikkapa 50 askelta ja samat takaisin.
        Tää oli ihan keskisormikamaa. Tajusin sen jälkeenpäin kotona.

        Lisäys: ei niin hyvää, ettei jotain pahaakin...


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Väistin eilen auraa, sellaista valllltavaa. Juoksin ensin vastaan ja hyppäsin risteyksessä sivuun. Se vei melkein koko kevyenliikenteen väylän. Auramies heilautti kättään kiitokseksi.Menin huoltoasemalle. Ulostullessa iso valtava kauniin vihreä traktori oli pysäköity aivan ulko-oven viereen, jotta on lyhyt matka sisälle? Olin ottanut muutaman askelen, kun kuljettaja rupesi peruuttamaan. Pari taka-askelta kerkesin onneksi nopeasti ottaa, sillä jos olisin jatkanut eteenpäin, olisi selkääni jäänyt muhkeat renkaan jäljet.
        Kun tämä oli ohi, kuljettaja katsoi ja kait tajusi, miksi olin kehitellyt raivoilmeen kasvoilleni.
        Onhan se rankkaa, jos joutuisi ottamaan vaikkapa 50 askelta ja samat takaisin.
        Tää oli ihan keskisormikamaa. Tajusin sen jälkeenpäin kotona.

        Isojen koneitten lähellä on paras olla varovainen.
        On parempi olla oikeassa elävänä, kuin kuolleena.


    • Pyrin-kaikkeen-hyvään

      Joskus kaupoissa, paistopisteillä, olen etuillut ja vienyt esimerkiksi jonkun mummon nenun edestä jotain herkkuja.
      On parempi, että itse terveenä saan diabeteksen, kolestrolihäiriön, sokerimunkkikirroosin, doonitsi-shokin, munkkimaksan, kampaviineri suonikohjun... Kuin tuollainen vanha mummukka söisi epäterveellisesti ja kuolisi ennenaikaisesti.

      • Siis kaksi kärpästä yhdellä iskulla.
        Pelastit mummon epäterveellisiltä herkuilta ja samalla ikäänkuin lunastit itsellesi luvan niiden syömiseen, vaaroista huolimatta.


    • pirremiinapas

      Eipä muistu nyt mieleen, ellei kun kävin eilen kissalle sen mieliruokaa, ja asiakseni melkein, sille kun ei kelpaa muu kuin ns.pussiruoka.

      • Tuo otetaan ilman muuta lukuun.
        Itsekin käyn aina varta vasten hakemassa kissalle naksua eläinruokakaupasta, kun mikään muu ei kelpaa.


    • Paloma.se01

      Emmä tiedä käyn niin vähän ihmisten ilmoilla.
      Laitan näille meidän miehille hyvät sapuskat ja pesen niiden pyykit (jaa no, poika pesee itse omansa) ja pidän huoneet siivottuina ja käyn kaupassa ja sileen eikö se ole riittävästi hyviä töitä? Passan ja keitän kaffeet ja teet ja kaadan whiskyt? Kuuntelen niiden jutut?
      Ehkä suurin palvelus minkä teen ihmiskunnalle on se että olen mahdollisimman paljon poissa ihmiskunnan tieltä ja annan niiden tehdä omia juttujaan.

      • Tuossahan niitä hyviä asioita tuli jo koko joukko.
        Usein me vähättelemme pienempiä tekemisiämme, vaikka niistä saattaa kertyä koko päivän homma.
        Mieleeni tuli, että eivät kai vaan pidä itsestään selvyytenä tuota hommaasi.
        Toisaalta, eikö meidän oikeastaan pitäisi olla toistemme ´´tiellä´´ sillaihan voimme ottaa ja antaa erilaisia elämänkokemuksia ja näkemyksiä.


    • Onneksi olkoon eppu,
      saatoit toimillasi olla tuon iäkkään rouvan "hengenpelastaja".
      Rouvan perheenjäsenistä ja muista suhteista ei ole tietoa,
      mutta moni yksin elävä on menehtynyt kun on yksin ollessaan loukkaantunut.
      ja apu tullut pitkällä viiveellä.

      Omia hyviä tekojani en voi kehua, huseeraan paljon,
      mutta en ajattele onko ne nyt hyviä vai vallan pahoja tekoja.

      • Kiitos.
        Siksi kai kiinnitin tuohon ääntelyyn huomion, kun vielä loikoilin sängyllä tekemättä mitään. Oli myös talon hilaisimpia hetkiä, kun me oloneuvokset emme vielä kovin ole touhuissamme aamulla ja työ- ja kouluihmiset olivat jo menneet.
        Yllätyin, kun sain iltapäivällä kiitostekstarin, kun avuntarvitsija oli löytynyt.
        Arjessa meillä varmaan kaikilla on niitä hyviä tekoja, monet ovat vaan niin rutiiniksikin muodostuneet, ettei niitä havaita.
        Ihmisten yleensäkin pitäisi kiinnittää huomiota hyviin asioihin. Se levittäisi hyvää oloa.
        Kukapa meistä nyt ryppyotsaisen henkilön kanssa alituiseen jaksaisi olla, sekin tarttuu.


    • Paloma.se01

      Ai niin juu toissapäivänä kun käytiin kaupassa niin me unohdettiin linnunsiement me oltiin jo menossa autoon kun huomattiin ja mä en voinut elää sen ajatuksen kanssa että me istutaan keittiönpöydässä ja ahdamme naamaamme pannareita ja mansikkahilloa ja tiaset etsii jyviä tyhjältä syöttöpöydältä ja niiden on nälkä niin menin kävelemällä toiseen kauppaan ja ja ostin lintujen sapuskat ja Legolassi tuli sitten autolla perässä. Tiaiset ja varpuset, mustarastaat ja närhet, punatulkut ja vihertiaiset, naakat jne. kiittää.

    • Joka päivä jollekin jos en muille niin koiralle :). Ei ne teot niin dramaattisia ole kuin sulla mutta kuitenkin. Joskus tulee mieleen että jospa mullekin joksus joku :). Onko itsekäs ajatus? Joskus väsyttää olla se antava osapuoli.

      • Sanotaan, että pelkkä hymy voi pelastaa päivän, ei ne isoja asioita tarvi ollakaan.
        Ymmärrän tuon väsymyksen. Ihmisellä pitää olla myös, mistä ammentaa, ei muuten jaksa aina jakaa.
        Itsekin olen joskus tuonlaista väsymystä kokenut.
        Nykyään olen yrittänyt opetella myös ottamaan.
        Ostin juuri tuulilasinpyyhkijät, sanoin pojalle, että kun tuun käymään, saat vaihtaa ne. Poika siihen: höh osaathan sä ne itteki vaihtaa.
        Vastasin, että miks mä niin tekisin, kun on nuorempiakin sukupolvia.
        Vanha viisaus sanoo: ´´Niin ei saa kuulua kaikelle, ettei kuuluisi itselleen.´´


      • eppu2 kirjoitti:

        Sanotaan, että pelkkä hymy voi pelastaa päivän, ei ne isoja asioita tarvi ollakaan.
        Ymmärrän tuon väsymyksen. Ihmisellä pitää olla myös, mistä ammentaa, ei muuten jaksa aina jakaa.
        Itsekin olen joskus tuonlaista väsymystä kokenut.
        Nykyään olen yrittänyt opetella myös ottamaan.
        Ostin juuri tuulilasinpyyhkijät, sanoin pojalle, että kun tuun käymään, saat vaihtaa ne. Poika siihen: höh osaathan sä ne itteki vaihtaa.
        Vastasin, että miks mä niin tekisin, kun on nuorempiakin sukupolvia.
        Vanha viisaus sanoo: ´´Niin ei saa kuulua kaikelle, ettei kuuluisi itselleen.´´

        Hieno vanha viisaus :).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1512
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      164
      1139
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      804
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      691
    Aihe