Olen täältä lukenut, että Tapani Suonto opettaisi väärin. Mitä muutamia kertoja olen häntä kuunnellit niin olen pitänyt häntä turvallisena puhujana.
Mutten tosiaan kovin montaa kertaa ole häntä kuullut.
Missä kohtaa Suonto opettaa väärin ?
Tapani Suonto
93
2189
Vastaukset
- lähde.pois.owmstä
Tapani Suonto on todella vaarallinen eksyttäjä. Hän opettaa väärin mm. kasteen, joka on pelastuskysymys, vaikka Suonto väittää, ettei ole. Sen takia Suonto opettaa kasteen väärin, koska hänen mukaansa sillä ei ole väliä ja niin hän saa haalittua rahalahjoittajikseen myös väärin kastettuja, jotta heidän ei tarvitse ottaa raamatullista upotuskastetta Herra Jeesuksen Kristuksen nimeen.
Suonto myös hyväksyy homoseksualistit seurakuntaansa, jopa puolustaa heitä, ja hyväksyy seurakuntaansa naisjohtajuuden, joka Raamatun mukaan on kadotukseen vievää syntiä.
Hän on muutenkin harhaoppinen ja eksyttää seurakunnan helvettiin. Suonnosta pitää konservatiivisesti ajattelevat ihmiset, jotka haluavat kuulla selkeää opettajaa. Suonto on konservatiivi ja selkeä opettaja, mutta opettaa harhaan.
Suonto varoittaa ihan oikein äärikarismaattisuudesta, mutta myös on iskenyt itse kirveensä kiveen, koska hän on lyönyt lokaan seurakunnan virkoihin kuuluvan apostolin viran. Raamatussa se on seurakunnan virka, mutta Suonto ei sellaista nimikettä hyväksy, vaikka Raamattu hyväksyy. Hän on tehnyt uusapostolisuudesta pilkkanimen, mikä on väärin.
Tässä on enemmän juttua Suonnosta: https://keskustelu.suomi24.fi/t/14206960/tapani-suonto-quotmies-pimeydestaquot- Samaatietä
Netistä olen kuullut hänen muutamia puheitaan. Onko one wayssa joku naisjohtajakin? Minulle on kerrottu, että siellä olisi vain tämä Suonto ja oliko Esa Pekka, sukunimeään en muista.
- Samaatietä
Missä ne naiset joista aloituksessa kirjoitettiin ?
- lähde.pois.owmstä
Samaatietä kirjoitti:
Netistä olen kuullut hänen muutamia puheitaan. Onko one wayssa joku naisjohtajakin? Minulle on kerrottu, että siellä olisi vain tämä Suonto ja oliko Esa Pekka, sukunimeään en muista.
OWM:ssa oli pitkään operatiivisena johtajana Leena Metsämäki, mutta hän erosi ovet paukkuen seurakunnasta vuoden vaihteessa. Nyt hänen työnsä on jaettu muille. Tiedän, että hänen erottamistakin on vaadittu, mutta OWM ei tehnyt asialle mitään. Pahoitteli kovasti, kun naisjohtaja erosi seurakunnasta. Minun mielestä Leena Metsämäki saikin lähteä.
OWM on siirtänyt toimintansa Pelastusarmeijan temppeliin, jota johtaa naiskapteeni ja jossa on käynyt saarnaamassa mm. David Owuor, joka se vasta eksyttäjä on. OWM siis tukee tällaista toimintaa maksamalla heille vuokraa.
Ei kannata luottaa kaikkiin pastoreihin. Raamattu varoittaa papistosta. Tapani Suonto kuuluu myös eksyttäjien joukkoon. - Samaatietä
lähde.pois.owmstä kirjoitti:
OWM:ssa oli pitkään operatiivisena johtajana Leena Metsämäki, mutta hän erosi ovet paukkuen seurakunnasta vuoden vaihteessa. Nyt hänen työnsä on jaettu muille. Tiedän, että hänen erottamistakin on vaadittu, mutta OWM ei tehnyt asialle mitään. Pahoitteli kovasti, kun naisjohtaja erosi seurakunnasta. Minun mielestä Leena Metsämäki saikin lähteä.
OWM on siirtänyt toimintansa Pelastusarmeijan temppeliin, jota johtaa naiskapteeni ja jossa on käynyt saarnaamassa mm. David Owuor, joka se vasta eksyttäjä on. OWM siis tukee tällaista toimintaa maksamalla heille vuokraa.
Ei kannata luottaa kaikkiin pastoreihin. Raamattu varoittaa papistosta. Tapani Suonto kuuluu myös eksyttäjien joukkoon.Mikähän tarkoittaa operatiivinen johtaja ? Opettaako hän tai saarnaa tms siis tämä Metsämäki ?
- Samaatietä
lähde.pois.owmstä kirjoitti:
Ei kannata luottaa kaikkiin pastoreihin. Raamattu varoittaa papistosta. Tapani Suonto kuuluu myös eksyttäjien joukkoon.David Owuor on täällä käynyt ainakin vapaaseurakunnassa puhumassa.
En tiedä ottavatko enää. Monikaan ei ollut tykännyt. - Samaatietä
Vielä kysyn kun kirjoitit, että Suonto hyväksyy seurakuntaansa myös homot.
Eli hyväksyykö hän homojen käyvän seurakunnassa tai onko kertonut ettei homous ole syntiä? - Samaatietä
Anteeksi, pitää korjata. Ei se ollutkaan tämä Owuor, joka kävi Vapiksella, vaan yksi toinen poppaukko. Tumma mies hänkin. Sekoitan nämä kaksi toisiinsa.Anteeksi.
- tällaista.on.ollut
Samaatietä kirjoitti:
Vielä kysyn kun kirjoitit, että Suonto hyväksyy seurakuntaansa myös homot.
Eli hyväksyykö hän homojen käyvän seurakunnassa tai onko kertonut ettei homous ole syntiä?Hän on kerran puolustanut saarnassaan voimakkaasti homoseksualisteja. Hän sanoi, että joku homoseksualisti voi istua sinun vierelläkin seurakunnan penkillä ja pyysi ymmärtämystä. Hän puolusti heitä ja toppuutteli heidän arvostelemistaan. Yleisöstä huudettiin Suonnolle kesken saarnan, koska hän puhui sellaista. Minulle jäi selvä käsitys siitä, että Tapani Suonto ei halua torjua homoseksualismia.
- Samaatietä
tällaista.on.ollut kirjoitti:
Hän on kerran puolustanut saarnassaan voimakkaasti homoseksualisteja. Hän sanoi, että joku homoseksualisti voi istua sinun vierelläkin seurakunnan penkillä ja pyysi ymmärtämystä. Hän puolusti heitä ja toppuutteli heidän arvostelemistaan. Yleisöstä huudettiin Suonnolle kesken saarnan, koska hän puhui sellaista. Minulle jäi selvä käsitys siitä, että Tapani Suonto ei halua torjua homoseksualismia.
Ok. En osaa vieläkään tehdä mielipidettäni siittä, mitä Suonto on mieltä homoudesta.
Se on varmaan niin että pitäisi minun enemmän kuunnella tai lukea hänen kirjoituksiaan. - höhsentään
Höpö höpö! suonto ei hyväksy homoseksuaalista toimintaa, sen harjoittamista, mutta hän on tuonut esiin, että se synti on synti muiden syntien joukossa eikä syntisiä ihmisiä tule kohdella huonosti, vaikka ei heidän tekojaan hyväksyisikään. Moni homouteen taipuvainen voi kuitenkin alkaa pidättäytyä homoseksuaalisista teoista ja oikaista tiensä, kun uskaltaa alkaa käymään hengellisissä tilaisuuksissa, joissa on ystävällinen henki.
Se, että vuokraa joitakin tiloja ei tietenkään tarkoita, että hyväksyy kaiken , mitä vuokrananataja tekee tai haluaa jotenkin tukea vuokrantanatjan elämää. Kuinkahan moni vuokralla asuvakaan ajattelee tukevansa ja hyväksyvänsä oman vuokrananatajansa elämäntavat ja teot kaikkineen. Ihan farisealaista tyyliä syyllistää jostakin vuokrananatajatahon toiminnasta vuokralaisia.
Muutenkin meni syyttelyt ihan metsään... Törkeetä! - aivan.pitää.sanoa
Niinhän se on. Ajatellaanpa syntiä tekevät heteromiehet. Jopa heitä ei pitäisi sitten päästää seurakuntaan sanankuuloon, että voisivat tehdä parannusta.
On älyttävä, mitä sanomisen takana on. Eli homomiehet olkoot tervetulleita kuuntelemaan kirkkoihin Jumalan Sanaa, että ymmärtäisivät, mikä on Jumalan tahto ja mistä pitää tehdä parannus.
Kyllä näitä kivittäjiä riittää ovenpieliin varisealaisesti pitämään ovenkahvoista kiinni, etteivät vain istuisi eksyneen vieressä. Mutta, heidänkin tuomitsijansa on sama Herra. - ertw
höhsentään kirjoitti:
Höpö höpö! suonto ei hyväksy homoseksuaalista toimintaa, sen harjoittamista, mutta hän on tuonut esiin, että se synti on synti muiden syntien joukossa eikä syntisiä ihmisiä tule kohdella huonosti, vaikka ei heidän tekojaan hyväksyisikään. Moni homouteen taipuvainen voi kuitenkin alkaa pidättäytyä homoseksuaalisista teoista ja oikaista tiensä, kun uskaltaa alkaa käymään hengellisissä tilaisuuksissa, joissa on ystävällinen henki.
Se, että vuokraa joitakin tiloja ei tietenkään tarkoita, että hyväksyy kaiken , mitä vuokrananataja tekee tai haluaa jotenkin tukea vuokrantanatjan elämää. Kuinkahan moni vuokralla asuvakaan ajattelee tukevansa ja hyväksyvänsä oman vuokrananatajansa elämäntavat ja teot kaikkineen. Ihan farisealaista tyyliä syyllistää jostakin vuokrananatajatahon toiminnasta vuokralaisia.
Muutenkin meni syyttelyt ihan metsään... Törkeetä!>>>Höpö höpö! suonto ei hyväksy homoseksuaalista toimintaa, sen harjoittamista, mutta hän on tuonut esiin, että se synti on synti muiden syntien joukossa eikä syntisiä ihmisiä tule kohdella huonosti, vaikka ei heidän tekojaan hyväksyisikään.<<<
Höpö höpö itsellesi. Tapani Suonto nimenomaan hyväksyy homoseksualistit, mutta ei kuitenkaan voi kiistää sitä, että Raamattu ei sitä hyväksy. Suonto puolustaa voimakkaasti homoseksualisteja, mikä kertoo siitä, mikä on Suonnon todellinen asenne syntiä kohtaan. Hän ei ole valmis antamaan porttikieltoa homoseksualisteille seurakuntaansa. Suonnon pitää tehdä heti parannus tästä asiasta. - HerranSananTekijäOnHerra
Olen minäkin sitä mieltä, että Hengellisen paimenen/opettajan Viran saaneiden ON pysyttävä TÄYDESSÄ, RAAMATULLISESSA TOTUUDESSA.
Maailmaa ei tulisi mielistellä PIIRUAKAAN, siinä soisi Suonnollekin Hengessä voimaantumista. - Samaatietä
Miksi homot eivät saisi tulla seurakuntaan?
- Ghrtsder
Tämä palsta on kuule kova ja pätevä vanhimmisto!
Seurakunta vain puuttuu.... onneksi!- Samaatietä
Tämä palsta on hämmennyksen paikka pienelle ihmiselle. Niin monta neuvoa kuin neuvojaakin.
- iyre
Samaatietä kirjoitti:
Tämä palsta on hämmennyksen paikka pienelle ihmiselle. Niin monta neuvoa kuin neuvojaakin.
Kannattaa perehtyä ihan itse faktoihin ja tehdä oikea johtopäätös. Suonto on samanlainen eksyttäjä, mitä on hänen varoittamat muut eksyttäjät. Minun silmäni aukesivat muuta vuosi siten. Tiedän muutakin seurakunnasta ja siinä ei kannata olla.
- Samaatietä
iyre kirjoitti:
Kannattaa perehtyä ihan itse faktoihin ja tehdä oikea johtopäätös. Suonto on samanlainen eksyttäjä, mitä on hänen varoittamat muut eksyttäjät. Minun silmäni aukesivat muuta vuosi siten. Tiedän muutakin seurakunnasta ja siinä ei kannata olla.
Täällä missä asun ei ole tuota One Wayta.
Jokaisen todellakin kannattaa itse kuunnella ja tutkia opetukset.
Mitä tarkoitat " tiedän muutakin kyseisestä seurakunnasta"?
- keskusteluauskosta
kalamos.foorumi.eu
- kalma.kalamos
En suosittele kalamosta, on pahasti harhaopeissa kiinni itse !
Vaikka toki ei itse sitä tajua.
Kalamos esittää ylen pyhää, mutta on ihan muuta sisältä !
Siis ulkokultainen, omavanhurskas, pintansa kalkitsija on kyseessä. - Samaatietä
kalma.kalamos kirjoitti:
En suosittele kalamosta, on pahasti harhaopeissa kiinni itse !
Vaikka toki ei itse sitä tajua.
Kalamos esittää ylen pyhää, mutta on ihan muuta sisältä !
Siis ulkokultainen, omavanhurskas, pintansa kalkitsija on kyseessä.En ole perehtynyt Kalamoksen uskoon.
Missä Kalamos "opettaa" väärin? - kalma.kalamos
Samaatietä kirjoitti:
En ole perehtynyt Kalamoksen uskoon.
Missä Kalamos "opettaa" väärin?En enää muista tarkkaan niitä kaikkia sekavia opetuksia ja väitteitä.
Mutta hän muistaakseni selitti sellaista, että on vauvasta asti ollut jo uskossa.
Eli jotain "kasteen armo" oppeja ja muuta sekavaa.
Olin sitä mieltä, että kalamos ei ole itse edes uudestisyntynyt, vaan vain muotojumalinen. - keskusteluauskosta
kalamos.foorumi.eu
- kalma.kalamos
Samaatietä kirjoitti:
En ole perehtynyt Kalamoksen uskoon.
Missä Kalamos "opettaa" väärin?Eikä kalamos ole aikoihin uskaltanut enää kirjoitella täällä tuolla "kalamos" nikillä.
Vaan hän piilottelee salaa muilla nikeillä, koska hänet on tällä paljastettu, eikä hän enää voi levittää kalamos nikillä harhaoppejaan !
Niin ja sen oman foorumin hän siis perusti siksi, että siellä voi määrätä itse !!! - Samaatietä
kalma.kalamos kirjoitti:
En enää muista tarkkaan niitä kaikkia sekavia opetuksia ja väitteitä.
Mutta hän muistaakseni selitti sellaista, että on vauvasta asti ollut jo uskossa.
Eli jotain "kasteen armo" oppeja ja muuta sekavaa.
Olin sitä mieltä, että kalamos ei ole itse edes uudestisyntynyt, vaan vain muotojumalinen.Ahaa, vai olit sinä sitä mieltä. Siksikö että hän oli eri mieltä asioista kanssasi?
- Samaatietä
kalma.kalamos kirjoitti:
Eikä kalamos ole aikoihin uskaltanut enää kirjoitella täällä tuolla "kalamos" nikillä.
Vaan hän piilottelee salaa muilla nikeillä, koska hänet on tällä paljastettu, eikä hän enää voi levittää kalamos nikillä harhaoppejaan !
Niin ja sen oman foorumin hän siis perusti siksi, että siellä voi määrätä itse !!!Niinkö hän on sinulle kertonut? Että haluaa määrätä itse? No ohhoh. Onpa siinä määräilijä.
- kalma.kalamos
Samaatietä kirjoitti:
Niinkö hän on sinulle kertonut? Että haluaa määrätä itse? No ohhoh. Onpa siinä määräilijä.
Opillisesti hän ei pysynyt siinä mitä Raamattu opettaa.
Ja jos uskovaksi itseään nimittävä siis väittää olleensa "uskossa" jo vauvasta lähtien, ei hän ymmärrä aidosta uskosta yhtään mitään.
Ihmisestä siis tulee uskova vasta uudestisyntymisessä, jossa Jumala siis synnyttää sen Uskon, eli Usko on Jumalan teko, eikä se tule lapsikasteessa !
Ihminen siis ei ole eikä voi olla uskovainen, ennen kuin on uudestisyntynyt.
Tämä perus asia kertoo siis sen, että kalamos ei ole voinut uudestisyntyä, kun ei tuon vertaa asioista ymmärrä.
Sitten "Samaatietä", älä viitsi piikitellä ja olla ivallinen !
Tutki asioita ensin kunnolla, ennen kuin alat tuollaiseen touhuun:
" Niinkö hän on sinulle kertonut? Että haluaa määrätä itse? No ohhoh. Onpa siinä määräilijä. "
Kalamos yritti täällä määräillä aikoinaan ja uhkaili jopa oikeuteen viemisellä muita, kun menetti totaamisesti hermonsa eikä siis saanut omaa tahtoaan ja näkemystään läpi !
Hän lähti useita kertoja "ovet paukkuen" pois, ja senoi, että ei enää palaa takaisin, mutta palasikin taas kohta selittämään sekavia oppejaan.
Tätä jatkui siis useita kertoja, ja sitten hän tulikin jo salaa eri nikillä, että häntä ei tunnistettaisi, ja jotta hän voisi niitä harhaoppejaan levittää rauhassa, mutta hänet tunnistettiin niistä opeistaan.
Kalamos siis esitti ensin kovin pyhää ja säyseää, mutta kun hän itse joutuikin tiukoille keskusteluissa, niin sitten alkoivat ne uhkailut jopa raastupaan viemisillä !
Eli se hänen "pyhyytensä" oli siis vain pintaa ja alla oli raaka mies, joka halusi siis vaikka väkisin saada harhaoppinsa läpi täällä.
Eli "Samaatietä" tutki ja kysy ensin, ennen kuin alat arvioimaan asioita ja jopa siis piikitellä ja olla ivallinen toista kesksutelijaa kohtaan !!!
Olen pettynyt nyt sinuun. :( - Samaatietä
kalma.kalamos kirjoitti:
Opillisesti hän ei pysynyt siinä mitä Raamattu opettaa.
Ja jos uskovaksi itseään nimittävä siis väittää olleensa "uskossa" jo vauvasta lähtien, ei hän ymmärrä aidosta uskosta yhtään mitään.
Ihmisestä siis tulee uskova vasta uudestisyntymisessä, jossa Jumala siis synnyttää sen Uskon, eli Usko on Jumalan teko, eikä se tule lapsikasteessa !
Ihminen siis ei ole eikä voi olla uskovainen, ennen kuin on uudestisyntynyt.
Tämä perus asia kertoo siis sen, että kalamos ei ole voinut uudestisyntyä, kun ei tuon vertaa asioista ymmärrä.
Sitten "Samaatietä", älä viitsi piikitellä ja olla ivallinen !
Tutki asioita ensin kunnolla, ennen kuin alat tuollaiseen touhuun:
" Niinkö hän on sinulle kertonut? Että haluaa määrätä itse? No ohhoh. Onpa siinä määräilijä. "
Kalamos yritti täällä määräillä aikoinaan ja uhkaili jopa oikeuteen viemisellä muita, kun menetti totaamisesti hermonsa eikä siis saanut omaa tahtoaan ja näkemystään läpi !
Hän lähti useita kertoja "ovet paukkuen" pois, ja senoi, että ei enää palaa takaisin, mutta palasikin taas kohta selittämään sekavia oppejaan.
Tätä jatkui siis useita kertoja, ja sitten hän tulikin jo salaa eri nikillä, että häntä ei tunnistettaisi, ja jotta hän voisi niitä harhaoppejaan levittää rauhassa, mutta hänet tunnistettiin niistä opeistaan.
Kalamos siis esitti ensin kovin pyhää ja säyseää, mutta kun hän itse joutuikin tiukoille keskusteluissa, niin sitten alkoivat ne uhkailut jopa raastupaan viemisillä !
Eli se hänen "pyhyytensä" oli siis vain pintaa ja alla oli raaka mies, joka halusi siis vaikka väkisin saada harhaoppinsa läpi täällä.
Eli "Samaatietä" tutki ja kysy ensin, ennen kuin alat arvioimaan asioita ja jopa siis piikitellä ja olla ivallinen toista kesksutelijaa kohtaan !!!
Olen pettynyt nyt sinuun. :(En ole piikitellyt. kyselen vain rakentaakseni mielipidettäni tilanteesta ja asioista.Onko Kalamos sanonut tulleensa uskoon lapsikasteesta?
- Samaatietä
Samaatietä kirjoitti:
En ole piikitellyt. kyselen vain rakentaakseni mielipidettäni tilanteesta ja asioista.Onko Kalamos sanonut tulleensa uskoon lapsikasteesta?
Kyselen paljon. En muutoin voi rakentaa mielipidettäni yhtään jos en tiedä mitä kukin on sanonut tai siis kirjoittanut.
- Samaatietä
Ja jos Kalamos lukee kysymykseni, hänkin voi vastata 😊
- kalma.kalamos
Samaatietä kirjoitti:
En ole piikitellyt. kyselen vain rakentaakseni mielipidettäni tilanteesta ja asioista.Onko Kalamos sanonut tulleensa uskoon lapsikasteesta?
Kalamos on sanonut:
1) Olleensa uskossa aina eli ihan pienestä alkaen !
2) Puhunut "kasteen armosta" !
Etkö ymmärrä tuota asiaa, jos ihminen väittää olleensa uskossa ihan pienestä lähtien,eli käytännössä siis vauvasta lähtien ?
Eikö se kerro sinulle yhtään mitään ? - kalma.kalamos
Samaatietä kirjoitti:
Kyselen paljon. En muutoin voi rakentaa mielipidettäni yhtään jos en tiedä mitä kukin on sanonut tai siis kirjoittanut.
Miksi sinun piti siis alkaa piikittelemään / ivailemaan ?
Mitä tämä sitten on, jos ei piikittelyä ja toisen sanojen väheksymistä:
Selitä nyt minullekin nämä sanasi ja niiden takana oleva ajatuksesi ja asenteesi, kun tälläistä kerran kirjoittelet, KIITOS ! - Samaatietä
kalma.kalamos kirjoitti:
Miksi sinun piti siis alkaa piikittelemään / ivailemaan ?
Mitä tämä sitten on, jos ei piikittelyä ja toisen sanojen väheksymistä:
Selitä nyt minullekin nämä sanasi ja niiden takana oleva ajatuksesi ja asenteesi, kun tälläistä kerran kirjoittelet, KIITOS !Niin tarkoitin että jos hän on sanonut että haluaa itse määrätä ja sen vuoksi tehnyt oman sivuston niin että ompa silloin kova määräilemään.
- Samaatietä
kalma.kalamos kirjoitti:
Kalamos on sanonut:
1) Olleensa uskossa aina eli ihan pienestä alkaen !
2) Puhunut "kasteen armosta" !
Etkö ymmärrä tuota asiaa, jos ihminen väittää olleensa uskossa ihan pienestä lähtien,eli käytännössä siis vauvasta lähtien ?
Eikö se kerro sinulle yhtään mitään ?Jos Kalamos on sanonut olleensa uskossa lapsesta asti niin olisi mielenkiintoista kuulla mitä hän tuolla tarkoittaa.
Itse ajattelen, että pieni lapsi on uskovaisen kaltainen ja jos pieni lapsi kuolee, hän menee taivaaseen. Minusta pieni lapsi on Jeesuksen oma.
En tiedä mitä Kalamos tarkoitti kirjoittaessaan olleensa uskossa pienestä asti. Enkä tiedä miten hän uskoo. - kalma.kalamos
Samaatietä kirjoitti:
Niin tarkoitin että jos hän on sanonut että haluaa itse määrätä ja sen vuoksi tehnyt oman sivuston niin että ompa silloin kova määräilemään.
No, eihän toki kalamos itse sitä sano, että on siksi perustanut foorumin, kun haluaa itse määrätä keskustelun kulun.
Eihän hän nyt sentään niin tyhmä ole !
Mutta siitähän on juuri kyse noissa yksityisissä foorumeissa, olen niihin ja niiden toimintaan melko paljon ja tarkkaan tutustunut.
Yhtenevä asia on ollut niissä kaikissa se, että foorumin omistaja/vetäjä/vetäjät määräävät keskustelusta, eli heidän oppiensa mukaan on mentävä ja heitä ja heidän omia toimiaan eikä omia oppejaan ei saa arvostella, muuten tulee bannia ja porttikieltoja.
Eli se on ihan samaa touhua kuin aikoinaan hiekkalaatikolla pikkulasten kesken, eli jos menit jonkun toisen pihaan leikkimään hiekkalaatikolle, niin sen omistaja määräsi sen, että mitä leikitään ja miten.
Siis ihan samaa "hiekkalaatikkotouhua" ovat nuo yksityiset foorumit järjestäin olleet, ja monia olen siis nähnyt ja paljon tuosta saanut käytännön kokemusta.
Kalamos on muuten ihan itse mainostanut sitä foorumia niin, että "tervetuloa keskustelemaan hyvässä hengessä ja sovussa muita loukkaamatta" !
Hienoja sanoja, kuten ulkokultaiselta voi odottaakin !
Mutta todellisuus on siis ihan muuta, eli se "hyvässä hengessä ja sovussa" siis tarkoittaa oikeasti sitä, että Kalamos määrää ja muiden on toteltava !
Kalamosta itseään, eikä hänen oppejaan ja vääriä toimiaan, ei saa arvostella, sillä sehän on sitä "väärässä hengessä" toimimista ja "riitelyä", josta siis varmasti saa bannia ja lähdöt siltä "hiekkalaatikolta" eli foorumilta !
Eli ei kaikki ole todellakaan ihan sitä, mitä joku korulauseilla väittää ! - Samaatietä
kalma.kalamos kirjoitti:
No, eihän toki kalamos itse sitä sano, että on siksi perustanut foorumin, kun haluaa itse määrätä keskustelun kulun.
Eihän hän nyt sentään niin tyhmä ole !
Mutta siitähän on juuri kyse noissa yksityisissä foorumeissa, olen niihin ja niiden toimintaan melko paljon ja tarkkaan tutustunut.
Yhtenevä asia on ollut niissä kaikissa se, että foorumin omistaja/vetäjä/vetäjät määräävät keskustelusta, eli heidän oppiensa mukaan on mentävä ja heitä ja heidän omia toimiaan eikä omia oppejaan ei saa arvostella, muuten tulee bannia ja porttikieltoja.
Eli se on ihan samaa touhua kuin aikoinaan hiekkalaatikolla pikkulasten kesken, eli jos menit jonkun toisen pihaan leikkimään hiekkalaatikolle, niin sen omistaja määräsi sen, että mitä leikitään ja miten.
Siis ihan samaa "hiekkalaatikkotouhua" ovat nuo yksityiset foorumit järjestäin olleet, ja monia olen siis nähnyt ja paljon tuosta saanut käytännön kokemusta.
Kalamos on muuten ihan itse mainostanut sitä foorumia niin, että "tervetuloa keskustelemaan hyvässä hengessä ja sovussa muita loukkaamatta" !
Hienoja sanoja, kuten ulkokultaiselta voi odottaakin !
Mutta todellisuus on siis ihan muuta, eli se "hyvässä hengessä ja sovussa" siis tarkoittaa oikeasti sitä, että Kalamos määrää ja muiden on toteltava !
Kalamosta itseään, eikä hänen oppejaan ja vääriä toimiaan, ei saa arvostella, sillä sehän on sitä "väärässä hengessä" toimimista ja "riitelyä", josta siis varmasti saa bannia ja lähdöt siltä "hiekkalaatikolta" eli foorumilta !
Eli ei kaikki ole todellakaan ihan sitä, mitä joku korulauseilla väittää !Minä kait ajattelin, jos olisi vaikka mahtaillut tai suutuksissaan tokaissut, tyyliin vaikkapa että " lähden omalle sivustoilleni missä voin itse määrätä mitä kirjoitan" tuo oli siis vain esimerkki. Mutta kyse ei ollut tuostakaan.
No tuita samaa määräilyähän tapahtuu tälläkin, ei tarvitse yksityisiin foorumeihin mennä. Tämä on muuten ainoa missä minä käyn. En oikein edes ymmärrä mitä sana " foorumi" pitää sisällään. Niin outoa tämä sosiaalinen media minulle, joka olen tottunut puhumaan kasvokkain.
En siis osaa sanoa yksityisistä foorumeista mitään. - kalma.kalamos
Samaatietä kirjoitti:
Minä kait ajattelin, jos olisi vaikka mahtaillut tai suutuksissaan tokaissut, tyyliin vaikkapa että " lähden omalle sivustoilleni missä voin itse määrätä mitä kirjoitan" tuo oli siis vain esimerkki. Mutta kyse ei ollut tuostakaan.
No tuita samaa määräilyähän tapahtuu tälläkin, ei tarvitse yksityisiin foorumeihin mennä. Tämä on muuten ainoa missä minä käyn. En oikein edes ymmärrä mitä sana " foorumi" pitää sisällään. Niin outoa tämä sosiaalinen media minulle, joka olen tottunut puhumaan kasvokkain.
En siis osaa sanoa yksityisistä foorumeista mitään.Hei, tässä on yksi asia, joka tökkäsi pahasti, siis kun kirjoitit:
" Itse ajattelen, että pieni lapsi on uskovaisen kaltainen ja jos pieni lapsi kuolee, hän menee taivaaseen. Minusta pieni lapsi on Jeesuksen oma. "
Pysy siinä mitä Raamattu sanoo uskoontulosta.
Siis pienen lapsen kohtalo ei ole ihmisen ratkaistavissa vaan Jumalan !
Se on siis ihan eri asia kokonaan, kuin uskoon tulo asia, eli uudestisyntyminen.
Juuri siksi on tässä asiassa eksytystä, kun ihmiset ja uskovatkin pelkäävät, että miten pienten lasten käy kuollessaan.
Siis kyllä Kaikkitietävä Jumala osaa ne lapset itse oikein arvioida, ei uskovan tehtävä ole sitä ollankaan arvioida eli ei tarvitse ryhtyä siis Jumalaksi tietämään ja määrittämään noita asioita.
Mutta kirkkokuntien vauvakaste oppi on tuohon pelkoon ihmisiä ajanut, eli vauva mukaamas pitää kastaa, ja jos ei ole kastettu menee sen perisyntiopin mukaan helvettiin.
Eli "siunattuun maahan" ei ollut asiaa vaauvana kastamattomilta, näin se ennen siis oikeasti meni !
Mutta jos vähänkin miettii siis uskosta osatonta lasta, niin ei pieni lapsi ole tehnyt syntiä, sillä sen synnin teon pitää olla tietoinen teko.
Joten kirkkokunnat vain pelottelivat ihmisiä, jotta nämä kastaisivat lapsensa ja siten liittäisivät heidät kirkkoon tuleviksi veronmaksajiksi ja saahan kirkko valtiolta rahaa jokaisesta jäsenestään myös.
Mutta jos siis Jumala tuomitsee uudestisyntymättömät TEKOJEN mukaan, niin ei viattomalla pienellä lapsella siis ole omia SYNNIN TEKOJA kontollaan !
Mutta tämä kaikki on vain turhaa mietintää, sillä kyllä Kaikkitietävä Jumala osaa oikein jokaisen ihmisen tuomita !
Eli ongelmasi on siis se, että yrität asettua Kaikkitietävän Jumalan saappaisiin Tuomariksi tietämään kunkin ihmisen tulevan kohtalon, ja ne saappaat vaan ovat liian suuret eikä sinun oma ymmärryksesi millään riitä siihen hommaan, joten lopeta, hyvä Samaatietä !
Tuo tie vie vain harhaan, kuten se on vienyt kalamoksenkin !
Luota Jumalaan ja Hänen kykyynsä arvoida kaikki jopa TEKOJENSA mukaan !
Ilm. 20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan - Samaatietä
kalma.kalamos kirjoitti:
Hei, tässä on yksi asia, joka tökkäsi pahasti, siis kun kirjoitit:
" Itse ajattelen, että pieni lapsi on uskovaisen kaltainen ja jos pieni lapsi kuolee, hän menee taivaaseen. Minusta pieni lapsi on Jeesuksen oma. "
Pysy siinä mitä Raamattu sanoo uskoontulosta.
Siis pienen lapsen kohtalo ei ole ihmisen ratkaistavissa vaan Jumalan !
Se on siis ihan eri asia kokonaan, kuin uskoon tulo asia, eli uudestisyntyminen.
Juuri siksi on tässä asiassa eksytystä, kun ihmiset ja uskovatkin pelkäävät, että miten pienten lasten käy kuollessaan.
Siis kyllä Kaikkitietävä Jumala osaa ne lapset itse oikein arvioida, ei uskovan tehtävä ole sitä ollankaan arvioida eli ei tarvitse ryhtyä siis Jumalaksi tietämään ja määrittämään noita asioita.
Mutta kirkkokuntien vauvakaste oppi on tuohon pelkoon ihmisiä ajanut, eli vauva mukaamas pitää kastaa, ja jos ei ole kastettu menee sen perisyntiopin mukaan helvettiin.
Eli "siunattuun maahan" ei ollut asiaa vaauvana kastamattomilta, näin se ennen siis oikeasti meni !
Mutta jos vähänkin miettii siis uskosta osatonta lasta, niin ei pieni lapsi ole tehnyt syntiä, sillä sen synnin teon pitää olla tietoinen teko.
Joten kirkkokunnat vain pelottelivat ihmisiä, jotta nämä kastaisivat lapsensa ja siten liittäisivät heidät kirkkoon tuleviksi veronmaksajiksi ja saahan kirkko valtiolta rahaa jokaisesta jäsenestään myös.
Mutta jos siis Jumala tuomitsee uudestisyntymättömät TEKOJEN mukaan, niin ei viattomalla pienellä lapsella siis ole omia SYNNIN TEKOJA kontollaan !
Mutta tämä kaikki on vain turhaa mietintää, sillä kyllä Kaikkitietävä Jumala osaa oikein jokaisen ihmisen tuomita !
Eli ongelmasi on siis se, että yrität asettua Kaikkitietävän Jumalan saappaisiin Tuomariksi tietämään kunkin ihmisen tulevan kohtalon, ja ne saappaat vaan ovat liian suuret eikä sinun oma ymmärryksesi millään riitä siihen hommaan, joten lopeta, hyvä Samaatietä !
Tuo tie vie vain harhaan, kuten se on vienyt kalamoksenkin !
Luota Jumalaan ja Hänen kykyynsä arvoida kaikki jopa TEKOJENSA mukaan !
Ilm. 20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaanEn yritä asettua kaikki tietävän Jumalan saappaisiin. Luet minua väärin, jos noin väität.
Minä olen ollut aina tällainen, etten osaa hetkessä luoda asioista mielipiteitä, vaan tarvitsen siihen paljon pohdintaa ja tietoa asiasta ennen lopullista mielipidettäni ja kyselen aina paljon.
En ymmärrä nyt miten yhdistelet kirjoittamiani asioita tehden niistä vääriä johtopäätöksiä.
Kaikki vauvat pääsevät taivaaseen, eikö siis sinusta? - Samaatietä
Samaatietä kirjoitti:
En yritä asettua kaikki tietävän Jumalan saappaisiin. Luet minua väärin, jos noin väität.
Minä olen ollut aina tällainen, etten osaa hetkessä luoda asioista mielipiteitä, vaan tarvitsen siihen paljon pohdintaa ja tietoa asiasta ennen lopullista mielipidettäni ja kyselen aina paljon.
En ymmärrä nyt miten yhdistelet kirjoittamiani asioita tehden niistä vääriä johtopäätöksiä.
Kaikki vauvat pääsevät taivaaseen, eikö siis sinusta?Ja ilman muuta tuokin, että pieni lapsi menee taivaaseen on Jumalan säätämä.
Sinä ymmärröt minut usein väärin, mutta ei se mitään. Tämmöstä se on täällä viestien kanssa, etenkin kun en osaa tyhjentävästi kirjoittaa. Olen ennemminkin puhuja kuin kirjoittaja.
Uskon monista asioista toisin kuin sinä. Uskon varmasti toisin monista asioista kuin Kalamoskin.
Pysyttelen täällä Jeesuksen helmoissa turvassa.
- Kahvipapu
Nyt kun näitä kommentteja seuraa, niin kuka tämän hetken saarnaajista on lopulta niin puhdas, oikeaoppinen ja fiksunfilmaattinen, jota tavallinen natiainenkin uskaltaisi lähteä kuuntelemaan?! Parasta pysyä kotosalla ja keitellä vaan kaffia.
- niinpä-
Jos luet huolella Raamattua, niin se kertoo rehellisesti, mitä papisto oikeasti on. Suurin osa papeista ja kirkoista palvelee sitä suurta eksytystä, mistä Paavali varoitti. One Way Mission on osa antikristuksen kirkkoa.
Jos sinä oivallat Raamattua lukiessasi, mitä Jumala tahtoo sinulta, niin Jumala kyllä vie sinut hyvään seurakuntaan. Niitä on hyvin vähän ja ne ovat pieniä. Kristityistä vain hyvin harvat pelastuvat.
- SamuelK
Välttämättä en kovin paljoa innostu Suonnon opetustyylistä, ja epäilen OWM:n harhaoppimetsästyksen menneen liiallisuuksiin. Mutta en silti missään tapauksessa sanoisi Suonnon olevan harhaopettaja tai eksyttäjä, en missään tapauksessa! Jos hän jossain on erehtynyt, niin sovelletaan häneen vain Jaakobin kirjeen kohtaa "sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme". Tämän Jaakob sanoi nimenomaan kirjoittaessaan opettajan tehtävään pyrkimisestä. ... Tosin ei ole selvää, tarkoittiko Jaakob tällä ensisijaisesti terävää kieltä vai sitä, että me kaikki olemme monella tapaa erehtyväisiä myös käsityksissämme.
- tässä.on.kirjasta
Jaakobin kirjeen luku 3 kertoo, miten raamatunopettajat tuomitaan muita ankarammin. Jumala vaatii opettajilta paljon enemmän kuin muilta. Ei saa opettaa yhtään harhaan eikä saa yhtäkään lain käskyä kumota millään perusteella. Jos ylipäätään riviseurakuntalaisella on todella vaikea päästä taivaaseen, siis koska vain hyvin harva seurakuntalainen pelastuu, niin papeilla on vielä kovempi paikka. Saavat helpommin tuomion ja vielä muita kovemman tuomion. Tästä puhui sekä Jaakob että Jeesus.
Jaak 3:1 Veljeni, kovin monien teistä ei pidä ryhtyä opettajiksi, sillä te tiedätte, että meidät opettajat tullaan tuomitsemaan muita ankarammin.
2 Kaikkihan me hairahdumme monin tavoin. Täydellinen on se, joka ei hairahdu puheissaan: hän kykenee hallitsemaan koko ruumiinsa. [Ps. 34:14; Sir. 19:16; Jaak. 1:26; 1. Piet. 3:10]
3 Jos panemme suitset hevosen suuhun, me saamme sen tottelemaan itseämme ja voimme ohjata koko hevosta.
4 Entä laivat: vaikka ne ovat isoja ja rajut tuulet heittelevät niitä, pienen pieni peräsin ohjaa laivan minne peränpitäjä haluaa.
5 Samoin kieli on pieni jäsen, mutta se voi kerskua suurilla asioilla. Pieni tuli sytyttää palamaan suuren metsän! [Ps. 12:4,5; Sananl. 12:18, Sananl. 15:2]
6 Ja kielikin on tuli; meidän jäsentemme joukossa se on vääryyden maailma. Se saastuttaa koko ruumiin ja sytyttää tuleen elämän pyörän, itse liekehtien helvetin tulta. [Mark. 7:15]
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. [5. Moos. 28:1; Jaak. 2:10]
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan. [Matt. 23:3; Luuk. 18:14]
Kun Tapani Suontoa ja Aki Miettistä arvioidaan edellisten sanojen perusteella, niin heillä ei todellakaan mene hyvin. Tuomio kadotukseen uhkaa. Sama pätee niin moniin kristittyjen kirkkojen pappeihin. - SamuelK
tässä.on.kirjasta kirjoitti:
Jaakobin kirjeen luku 3 kertoo, miten raamatunopettajat tuomitaan muita ankarammin. Jumala vaatii opettajilta paljon enemmän kuin muilta. Ei saa opettaa yhtään harhaan eikä saa yhtäkään lain käskyä kumota millään perusteella. Jos ylipäätään riviseurakuntalaisella on todella vaikea päästä taivaaseen, siis koska vain hyvin harva seurakuntalainen pelastuu, niin papeilla on vielä kovempi paikka. Saavat helpommin tuomion ja vielä muita kovemman tuomion. Tästä puhui sekä Jaakob että Jeesus.
Jaak 3:1 Veljeni, kovin monien teistä ei pidä ryhtyä opettajiksi, sillä te tiedätte, että meidät opettajat tullaan tuomitsemaan muita ankarammin.
2 Kaikkihan me hairahdumme monin tavoin. Täydellinen on se, joka ei hairahdu puheissaan: hän kykenee hallitsemaan koko ruumiinsa. [Ps. 34:14; Sir. 19:16; Jaak. 1:26; 1. Piet. 3:10]
3 Jos panemme suitset hevosen suuhun, me saamme sen tottelemaan itseämme ja voimme ohjata koko hevosta.
4 Entä laivat: vaikka ne ovat isoja ja rajut tuulet heittelevät niitä, pienen pieni peräsin ohjaa laivan minne peränpitäjä haluaa.
5 Samoin kieli on pieni jäsen, mutta se voi kerskua suurilla asioilla. Pieni tuli sytyttää palamaan suuren metsän! [Ps. 12:4,5; Sananl. 12:18, Sananl. 15:2]
6 Ja kielikin on tuli; meidän jäsentemme joukossa se on vääryyden maailma. Se saastuttaa koko ruumiin ja sytyttää tuleen elämän pyörän, itse liekehtien helvetin tulta. [Mark. 7:15]
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. [5. Moos. 28:1; Jaak. 2:10]
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan. [Matt. 23:3; Luuk. 18:14]
Kun Tapani Suontoa ja Aki Miettistä arvioidaan edellisten sanojen perusteella, niin heillä ei todellakaan mene hyvin. Tuomio kadotukseen uhkaa. Sama pätee niin moniin kristittyjen kirkkojen pappeihin.Kaikki me olemme kadotustuomion alaisia, koska yhdessäkään meissä ei asu mitään hyvää! Mutta onneksi on Jeesus!
"se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa"
Kiitos Jeesus! - näin.se.meneee
SamuelK kirjoitti:
Kaikki me olemme kadotustuomion alaisia, koska yhdessäkään meissä ei asu mitään hyvää! Mutta onneksi on Jeesus!
"se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa"
Kiitos Jeesus!Jeesuksen mukaan vain hyvin harva seurakuntalainen pelastuu. Suuri osa Jeesukseen "uskovista" elää laittomuudessa, minkä vuoksi Jeesus ei heitä armahda. Heiltä puuttuu parannuksen teko, joten he eivät pelastu.
Matt 13:23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene. [1. Tim. 6:12; 2. Tim. 4:7 | Matt. 7:13]
25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23, Matt. 25:11,12]
26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.' [Ps. 6:9; Matt. 25:41]
28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos. [Matt. 8:11,12 : Matt. 8:12 | Ap. t. 3:25]
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - SananValossa
Lukiessani äskeistä, voin pahoin. yökötti. Hengessä huomaan, että käytössä ollut väännös 92..
Siitä voi itse p kysyäkin: "onko Jumala TODELLA Sanonut niin?"
Eipä aina olekkaan! - SamuelK
näin.se.meneee kirjoitti:
Jeesuksen mukaan vain hyvin harva seurakuntalainen pelastuu. Suuri osa Jeesukseen "uskovista" elää laittomuudessa, minkä vuoksi Jeesus ei heitä armahda. Heiltä puuttuu parannuksen teko, joten he eivät pelastu.
Matt 13:23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene. [1. Tim. 6:12; 2. Tim. 4:7 | Matt. 7:13]
25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23, Matt. 25:11,12]
26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.' [Ps. 6:9; Matt. 25:41]
28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos. [Matt. 8:11,12 : Matt. 8:12 | Ap. t. 3:25]
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.Luukas 13:ssahan Jeesus ei puhu ensisijaisesti seurakuntalaisille. Se oli osoitettu juutalaisille, jotka elivät Jeesuksen aikana ja viettivät vähintäänkin jonkun verran aikaa Jeesuksen kanssa. Ehkä osallistuivat jollekin aterialle Jeesuksen seurassa, ehkä kuuntelivat joskus Jeesuksen opetusta. Ja on todella tärkeää, että Jeesus sanoi tämän! Siten kukaan ei voi ajatella, että "kyllähän minä varmasti pääsen Jumalan valtakuntaan, kun kahteenkin otteeseen osallistuin aterialle Jeesuksen ja hänen opetuslastensa kanssa, ja Jeesus vastasi ainakin kolme kertaa minun kysymykseenikin." Ei, vaan Jeesuksen sanat kehottavat meitä varmistamaan, että asiamme ovat kunnossa Jumalan kanssa! Kiitos Jeesus!
- yut
SananValossa kirjoitti:
Lukiessani äskeistä, voin pahoin. yökötti. Hengessä huomaan, että käytössä ollut väännös 92..
Siitä voi itse p kysyäkin: "onko Jumala TODELLA Sanonut niin?"
Eipä aina olekkaan!Ai tämän perusteella sinä arvioita sitä, pitääkö uskoa Jumalan Sanaa? Muuten 92ssa on jae Ap.t 8:37, joka on sensuroitu 33sta, koska se estää lasten kastamisen. 92 on väännös joissakin jakeissa ja sitten 33 on väännös toisissa. Kullakin käännöksellä on omat hyvät ja huonot puolensa. Pitää selvittää, mikä on paras käännös jae jakeelta. 92 on parempi Ap.t 8:37 kohdalla. Sanooko sinun intuitiosi jotain muuta?
- yut
SamuelK kirjoitti:
Luukas 13:ssahan Jeesus ei puhu ensisijaisesti seurakuntalaisille. Se oli osoitettu juutalaisille, jotka elivät Jeesuksen aikana ja viettivät vähintäänkin jonkun verran aikaa Jeesuksen kanssa. Ehkä osallistuivat jollekin aterialle Jeesuksen seurassa, ehkä kuuntelivat joskus Jeesuksen opetusta. Ja on todella tärkeää, että Jeesus sanoi tämän! Siten kukaan ei voi ajatella, että "kyllähän minä varmasti pääsen Jumalan valtakuntaan, kun kahteenkin otteeseen osallistuin aterialle Jeesuksen ja hänen opetuslastensa kanssa, ja Jeesus vastasi ainakin kolme kertaa minun kysymykseenikin." Ei, vaan Jeesuksen sanat kehottavat meitä varmistamaan, että asiamme ovat kunnossa Jumalan kanssa! Kiitos Jeesus!
Totuus on, että vain harva uskova pelastuu. Jeesus sanoi, ettei hän pelasta laittomuuden tekijöitä. Asia on ihan selvästi ilmoitettu Raamatussa, eikä se ole osoitettu erityisesti juutalaisille, koska he noudattivat lakia paremmin kuin pakanat.
Helluntaiseurakunnissa tapahtuu yliluonnollisia ihmeitä, mutta niiden tekijät eivät pelastu, jos ovat eläneet laittomuudessa, kuten helluntailiikkeen opin mukaisesti elävät ovat kaikki laittomuudessa.
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Kas kummaa, tähän oli 33 käännöksestä. Uskooko "SananValossa" nyt tätä, ettei helluntailainen yliluonnollisia ihmeitä tehnyt, mutta laittomuudessa elänyt, pelastu? tässä.on.kirjasta kirjoitti:
Kun Tapani Suontoa ja Aki Miettistä arvioidaan edellisten sanojen perusteella, niin heillä ei todellakaan mene hyvin. Tuomio kadotukseen uhkaa. Sama pätee niin moniin kristittyjen kirkkojen pappeihin.Oletko todella uudestisyntynyt, kun tuollaista höpöä kirjoittelet?
- dfgd
Musti.Hintikka kirjoitti:
Oletko todella uudestisyntynyt, kun tuollaista höpöä kirjoittelet?
Siinä on selvä teksti Raamatusta. Itse et näytä olevan uudestisyntynyt, kun et edes ymmärrä, mitä Raamatussa lukee.
- SamuelK
yut kirjoitti:
Totuus on, että vain harva uskova pelastuu. Jeesus sanoi, ettei hän pelasta laittomuuden tekijöitä. Asia on ihan selvästi ilmoitettu Raamatussa, eikä se ole osoitettu erityisesti juutalaisille, koska he noudattivat lakia paremmin kuin pakanat.
Helluntaiseurakunnissa tapahtuu yliluonnollisia ihmeitä, mutta niiden tekijät eivät pelastu, jos ovat eläneet laittomuudessa, kuten helluntailiikkeen opin mukaisesti elävät ovat kaikki laittomuudessa.
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Kas kummaa, tähän oli 33 käännöksestä. Uskooko "SananValossa" nyt tätä, ettei helluntailainen yliluonnollisia ihmeitä tehnyt, mutta laittomuudessa elänyt, pelastu?No, onneksi ei ole sinun päätettävissäsi, kuka lopulta pelastuu ja kuka ei. Koska: Jumalan armo on suurempi! ... Laittomuuden tekijät ovat sitten asia erikseen.
- uupps
92-käännös on antikristuksen väännös. Antikristuksen palvelijat käyttävät 92-käännöstä.
- yut
Asia ei ole näin mustavalkoinen. 92ssa on paremmin käännettyjä lauseita kuin 33:ssa, mutta on myös toisinkin päin.
- pttk
Moi, Älä usko näiden joidenkin sekoittajien ja hämmentäjien väitöksiä, muokkaavat oikeidenkin kristittyjen mielipiteitä sanomisia tarkoituksia puheita ja opetuksia, miten haluaavat, ja saavat aikaa sen että monet alkaa luulemaan oikella tiellä olevia ihmisiäkin harha oppisiksi eksyttäjiksi. Täällä on eksytys menossa, pysy vaan poissa täältä.
- Samaatietä
Olen niin vanha, että ymmärrän pitää puoleni. En ole eilisen teerenpoikia enää 😊
Tapani Suonto on Jumalan mies. Tapani Suonnon arvostelijoilta eli haukkujilta puuttuu sekä Hengen tuntemus että Sanan tuntemus. Arvostelijat pahuudessaan ja tietämättömyydessään antavat Tapani Suonnosta väärän todistuksen, mikä on syntiä. Haukkujat, tehkää parannus. Kiitos.
- ytee
Sinulta puuttuu Hengen tuntemus ja Sanan tuntemus. Sinun arviosi Suonnosta perustuu lähinnä sinun omaan lihalliseen mielipiteeseesi, mikä ei ole pätevä arvio.
Suonnon eksytykset ovat selvästi todettavista hänen kirjoituksistaan ja niiden koettelusta Raamatulla. Tässä on asiallisesti tehty arvio Suonnosta: https://keskustelu.suomi24.fi/t/14206960/tapani-suonto-quotmies-pimeydestaquot - Samaatietä
ytee kirjoitti:
Sinulta puuttuu Hengen tuntemus ja Sanan tuntemus. Sinun arviosi Suonnosta perustuu lähinnä sinun omaan lihalliseen mielipiteeseesi, mikä ei ole pätevä arvio.
Suonnon eksytykset ovat selvästi todettavista hänen kirjoituksistaan ja niiden koettelusta Raamatulla. Tässä on asiallisesti tehty arvio Suonnosta: https://keskustelu.suomi24.fi/t/14206960/tapani-suonto-quotmies-pimeydestaquotKeiden opetuksia / saarnoja pidät luotettavina?
- niinpäniiiin
Samaatietä kirjoitti:
Keiden opetuksia / saarnoja pidät luotettavina?
Lue Raamattua, niin voit luottaa lukemaasi. On sitten ihan eri asia, uskotko sitä, mitä luet. Raamatun lukemista ei pidä korvata kuuntelemalla sellaisia saarnaajia, jotka vääristelevät Raamattua, kuten tekee Tapani Suonto. Tällaisia keskusteluja tulee someen sen takia, että jotkut lukevat Raamattua ja ihmettelevät, miksi Suonto ei noudata Raamatun opetuksia, vaikka hän osaa esittää asiansa selkeästi ja konservatiivisesti ajattelevien uskovien korvasyyhyyn.
- Samaatietä
niinpäniiiin kirjoitti:
Lue Raamattua, niin voit luottaa lukemaasi. On sitten ihan eri asia, uskotko sitä, mitä luet. Raamatun lukemista ei pidä korvata kuuntelemalla sellaisia saarnaajia, jotka vääristelevät Raamattua, kuten tekee Tapani Suonto. Tällaisia keskusteluja tulee someen sen takia, että jotkut lukevat Raamattua ja ihmettelevät, miksi Suonto ei noudata Raamatun opetuksia, vaikka hän osaa esittää asiansa selkeästi ja konservatiivisesti ajattelevien uskovien korvasyyhyyn.
Kaikki kuulemamme tuleekin koetella niin raamatun valossa kuin sillä viisaudella mitä ylhäältä annettu on.
Ei jokaista henkeä pidä uskoa, joka sanoo Herra Herra. Niin opettajien puheet tulee koetella kuin muiden uskovien puheet kuin myös uskottomien puheet.
- VAROITUS
Tietääkö aloittaja, että täällä kirjoittaa henkilö, joka haukkuu kaikkia ja mitä rumimmin sanoin. Älä edes lue sellaisten kirjoituksia, jotka kertovat jonkin ihmisen opettavan väärin. Nimittäin niin on, että tuo ihminen haukkuu kaikkia. Käyttää yleensä pistettä nimmarinsa keskellä.
- tidetäänlähde
Kauan täällä kirjoittaneet tietävät kuka tuo henkilö on, mutta jättävät hänet haukkumaan ilman, että kommentoisivat mitenkään hänen kirjoituksiinsa.
- Samaatietä
Alkanut hahmottumaan tämä palsta.
- kuka.mitä.häh.vai
Tässä ketjussa on useita nikkejä, joiden nikissä on tuo piste.
Sama henkilökö on siis kyseessä ?
Moni tällä haukku ja arvostelee toisia, ainako sama henkilö kyseessä ? - eivätkaikkipisteet
kuka.mitä.häh.vai kirjoitti:
Tässä ketjussa on useita nikkejä, joiden nikissä on tuo piste.
Sama henkilökö on siis kyseessä ?
Moni tällä haukku ja arvostelee toisia, ainako sama henkilö kyseessä ?Ei kaikki pisteitä käyttävät ole tuo henkilö. Tuo henkilö on suorastaan julma muita kohtaan ja osaa haukkua ja muutella asioita. Tuollaisesta tunnistat hänet. Varsinkin niitä haukkuu jotka uskovat. Hän ikäänkuin vaistoaa uskovaiset. Hänelle ei tule koskaan vastata mitään, jotta ei itsekin muutu samaan henkeen.
- eivätkaikkipisteet
eivätkaikkipisteet kirjoitti:
Ei kaikki pisteitä käyttävät ole tuo henkilö. Tuo henkilö on suorastaan julma muita kohtaan ja osaa haukkua ja muutella asioita. Tuollaisesta tunnistat hänet. Varsinkin niitä haukkuu jotka uskovat. Hän ikäänkuin vaistoaa uskovaiset. Hänelle ei tule koskaan vastata mitään, jotta ei itsekin muutu samaan henkeen.
Esim. tuo joka tässä käyttää kalma.kalamos nimmari on tuo, jota pitää varoa. Hänellä on tapana ottaa joku hampaisiin jopa nimmariaan myöten. Hän kirjoittaa ketjuissa useilla eri nimimerkeillä.
- Samaatietä
Ei kaikki pisteitä käyttävät ole tuo henkilö. Tuo henkilö on suorastaan julma muita kohtaan ja osaa haukkua ja muutella asioita. Tuollaisesta tunnistat hänet. Varsinkin niitä haukkuu jotka uskovat. Hän ikäänkuin vaistoaa uskovaiset. Hänelle ei tule koskaan vastata mitään, jotta ei itsekin muutu samaan henkeen.
En usko, että henki täällä tarttuu mistään mihinkään.
Uskova kyllä erottaa mikä on oikein ja mikä väärin.
Mutta pahat yleensä tunnistaa syyttäjän äänestä. - muistutetaanpa
Esim. tuo joka tässä käyttää kalma.kalamos nimmari on tuo, jota pitää varoa. Hänellä on tapana ottaa joku hampaisiin jopa nimmariaan myöten. Hän kirjoittaa ketjuissa useilla eri nimimerkeillä.
Muuten sitä on ollut mielenkiintoista joskus seurata kun tuo toisia syyttelevät ihminen poistuu joksikin tunniksi tai vaikka päiväksi palstalata poistuu monta muutakin nimimerkkiä.
Sama ihminen käyttää monia nimimerkkejä mutta ei käsitä kuinka helposti hänet tunnistaa.
Muistatteko ketä hän on täällä syyttänyt omista vaikeuksistaan? Jos ette nyt muista niin antaa asian toistaiseksi olla. Kyllähän tuokin jota hän on syyttänyt on samaa paljonkin suoltanut siis haukkunut muita ja pitänyt itseään ainoana uskovaisena. Samaa kaliperia ovat. Ehkäpä tuo toinen on tehnyt vaikka parannuksen mutta eipä tuo syyttävä sormi varmastikaan ole alas siitä huolimatta painunut. - kuka.mitä.häh.vai
No, mutta etkö sinä itse nyt toimnut samoin, kuin syytit ?
Siis otit itse nikin kalma.kalamos omiin hampaisiisi nimmaria myöten.
Eli se mistä sinä itse toista tuomitsit, siihen jo samassa lauseessa itse syyllistyit.
Miten se nyt noin meni ? - Samaatietä
muistutetaanpa kirjoitti:
Muuten sitä on ollut mielenkiintoista joskus seurata kun tuo toisia syyttelevät ihminen poistuu joksikin tunniksi tai vaikka päiväksi palstalata poistuu monta muutakin nimimerkkiä.
Sama ihminen käyttää monia nimimerkkejä mutta ei käsitä kuinka helposti hänet tunnistaa.
Muistatteko ketä hän on täällä syyttänyt omista vaikeuksistaan? Jos ette nyt muista niin antaa asian toistaiseksi olla. Kyllähän tuokin jota hän on syyttänyt on samaa paljonkin suoltanut siis haukkunut muita ja pitänyt itseään ainoana uskovaisena. Samaa kaliperia ovat. Ehkäpä tuo toinen on tehnyt vaikka parannuksen mutta eipä tuo syyttävä sormi varmastikaan ole alas siitä huolimatta painunut.Olen huomannut joissakin kirjoittajissa saman hengen.Todella painostava.
Sivusta vain tämä huomautus. - Anonyymi
Samaatietä kirjoitti:
Olen huomannut joissakin kirjoittajissa saman hengen.Todella painostava.
Sivusta vain tämä huomautus.Millasta hän kirjoittaa. Onko se herran vastaista.
- kalma.kalamos
Eli Kalamos varmaan salanikillä varoittelee taas ja tekee itse itsestään uhria !
Niinhän se on aina ennenkin mennyt !
Siis kun Kalamoksen valheet ja raamatun vääristelyt ja väärät toimet kertoo ja tuo Valoon,
niin se totuuden kertominen hänestä ja hänen vääristä toimistaan onkin mukamas haukkumista ja vainoamista !
Näin Kalamos on järjestäin toiminut, eikä mikään ole hänen kohdallaan muuttunut siis !
Siis jos sanotaan totuus ja jonkun paljastetaan valheet ja väärät toimet, niin ei se mitään haukkumista ole eikä vainoamista, se on pelkästään totuuden paljastamista eli sen kertomista.
Mutta näinhän nämä eksyttäjät lähes järjestäin toimivat, eli he väärintekijät ja valehtelijat tekevät itsestään uhrin, ja totuuden puhujasta he tekevät vainoojan ja haukkujan.
Mutta mitä Raamattu sanoo tälläisestä toiminnasta ?
Sananl. 17:15 Syyllisen syyttömäksi ja syyttömän syylliseksi tekijä ovat kumpikin Herralle kauhistus.
Mutta ei tämä ole mitään uutta auringon alla !
11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.
13 Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.
Eli totuuden puhujat on aina mustamaalattu ja heitä on valheellisesti syytetty vaikka miksi.
On siis paljon helpompaa vain syyttää ja mustamaalata sanoman tuojaa ja kehoittajaa/nuhtelijaa, ja pyrkiä siten viemään kehoittajan/totuuden puhujan uskottavuus, kuin tutkia itseään ja myöntää rehdisti omat syntinsä ja väärät toimensa !
Se omien syntien ja valheiden ja väärien toimien tunnustaminen vaatisi vielä nöyryyttä, mutta sitähän näiltä "kaikkitietäviltä" ulkokultaisilta puuttuu, ja se itse suoritettu oman pinnan kultaus rapisisi todella ikävästi, ja heidän todellisuutensa, eli alastomuutensa häpeä paljastuisi. - Samaatietä
Minä en ole tosiaan seurannut Kalamoksen kirjoittelua. En tiedä hänen tänne kirjoittelustaan yhtään mitään.
Oliko niin, että hän ei pidä upotuskastetta autuuskysymyksenä tai miten se olikaan?
Minä en tuomitse ketään. Olkoon tuomio Herran. En myöskään tuomitse Kalamosta.
Mutta hengen hedelmät tunnen niinkuin muutkin. Jos jonkun henki on Jumalan henkeä vastaan, sen raakuuden ja kylmän kyydin jokainen uskovainen tuntee kuin myös petollisen viettelevän äänen.
Miksi tämä palsta on näin tuomitseva ? - varo_riitelijöitä
Täältä ei ehkä kannata kysyä neuvoa, sillä jos et itse osaa arvioida vastauksia/olet nuori kristittynä, voi olla aika vaikeaa saada selkoa mikä on mitäkin, kun täällä puhutaan niin paljon vääriä tietoja, valheita sekä tahdotaan tarkoituksella vääristellä sekä mustamaalata mm. juurikin Tapani Suontoa. Onewaymission nettisivuilta Onewaytv:stä voit esimerkiksi katsoa opetuslapseuskoulun videoita eri aiheista, joiden antamien hengellisten työkalujen turvin voit opetella itsekin arvioimaan erilaisia helgellisiä asioita. Tulemalla One Wayn tilaisuuksiin ja kysymällä pastoreilta tai Tapaniltakin itse, saat myös suoraa tietoa. Mm.täällä nostetuista kastekysymyksistä halutaan tahallaan riidellä, one wayssä ei. Siellä opetetaan aikuis/uskovien kasteesta, mutta uuden kasteen ottaminen, jos on jo lapsikaste, niin siihen ei pakoteta, vaan se on omantunnonkysymys. Samoin homoseksuaaleista väite, ei ole sellaista homomyönteisyyttä saatikka opetusta kuin näistä keskusteluista saa kuvan, vaan kyse on siitä, että ymmärrämme että heitä on myös seurakunnissa, eikä heillä helppoa oman tilansa kanssa, kamppailla ja olla syntiä tekemättä, mutta heitäkin me Kristuksessa rakastamme. Ketään emme heitä, vaan kaikki olemme syntisiä ja sikäli samalla viivalla, armoa vailla. Jeesus Kristus on keskiössä ja se ainoa kallio, jolla One Way Mission seisoo. Ei kenessäkään henkilössä tahi riidoissa. Rukoile Jumalan johdatusta seurakunta-asiaan, että löydät itsellesi oikean a raittiin kotiseurakunnan. Jumala johdattaa sinua. Siunausta!!
- varo_riitel.2
Ps. One Way Mission opetuslapseuskoulut alkavat aina syksyisin, vuoden mittaisena jaksona kerran vkossa, ja sinne ovat kaikista srk-taustoista uskovat tervetulleita! Ja siellä käykin eri suunnista ihmisiä. Suosittelen sitäkin mikäli vain kiinnostaa! Sieltä saa hyviä peruspalikoista uskon asioihin, joita voi itse sitten syventää, mutta keskiössä on klassisen kristinuskon perusopit - sekä myös käydään läpi mm.aina yhä uudestaan erilaisten filosofistenkin suuntausten vaikutukset kristinuskoon, jotka ovat olleet alusta asti heiluttamassa kristinuskon perusteita, kuten tänä päivänäkin - kyse aina samoista ilmiöistä. Tuo siis vain yhtenä aiheena. Itse pidin ja imin opetuksia, vaikka ensin ajattelin, onko koululla minulle uutta annettavaa kun olin ollut uskossa jo toista kymmentä vuotta. Oli, ja olen koulusta kiitollinen! Siellä myös pidetään kaikkia aikuisina, eli ei painosteta ajattelemaan tietyllä tavalla, vaan annetaan työkaluja - ja jokainen saa itse niitä käyttää tai ratkaista asioita Jumalan antamalla vapaalla tahdolla. Joissakin srk:ssa puolestaan manipuloidaan, eli ei saa kyseenalaistaa, kritisoida, ja pitää mallintaa kaikki juuri kuten sanotaan. Siinä ei vaikuta todellinen hengen vapaus eikä siten totuuskaan Jeesuksessa Kristuksessa! Jossa meille ei anneta lupaa sitoa toisia, oman vapauden kustannuksella.
- Anonyymi
Mites, syntyykö uskovaisten raiskaamat lapset uudestaan?
- Anonyymi
Nehän on perhettä. Pääsee Tapanin perjantai kotiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nehän on perhettä. Pääsee Tapanin perjantai kotiin.
Onko väitteet Tapanin lasteen kohdistuvista syytöksistä totta??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko väitteet Tapanin lasteen kohdistuvista syytöksistä totta??
Tuo oli jo aika kiero temppu!! Mitä jos kysyttäisiin että Onko väitteet Ylivainion........??
- Anonyymi
Päivi räsänen kannattaa lapsikastetta
- Anonyymi
Kristus kodilla on kuulemma joskus pesty pieniä lapsia.
- Anonyymi
Tapani Suonto EI opeta väärin!
- Anonyymi
Hän opettaa paljonkin väärin ja toimii väärin.
Kun arvoimme Suonnon opetuksen sisältöä Vuorisaarnan sanojen mukaisesti, niin Suonnon opetus ei kestä koettelua.
Tapani Suonto ei ole tehnyt Herralle työtä vaan myyrän työtä levittämällä harhaoppejaan ja laittomuutta. Kukaan ei voi pelastua Tapani Suonnon opeilla.
Tässä muutama todiste Suonnon harhaopeista:
1) Suonto sanoo, että lapsikastetut voivat pelastua. Ei pidä alkuunkaan paikkansa, koska kastekäskyn antamisen jälkeen Jeesus ei pelasta kastamattomia. Lapsikaste kun ei ole Raamatullinen kaste. Tämä on hyvin vahingollista eksytystä, koska se antaa luterilaisille rohkeutta olla ottamatta raamatullista uskovien upotuskastetta.
2) Suonto sanoo, että homoseksuaalisuuden harjoittajat voivat olla seurakunnan jäseniä. Raamatun mukaan heidät tulee erottaa seurakunnasta. Suonto ottaa osaa tähän syntiin, koska hän ei toimi velvollisuuksiensa mukaisesti.
3) Suonto kannattaa naispappeutta. Paavalin mukaan sellainen seurakunta, joka antaa naisten puhua ei ole edes Jumalan pyhien seurakunta. Joka antaa hyväksyntänsä naispappeudelle, hän ei tunnusta Jumala käskyjä eikä Jumala tunnusta häntä omakseen, kuten Paavali kirjoitti.
1 Kor 14:33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
...
37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.
Tässä muutamia ja lisää löytyy tarvittaessa vaikka kuinka paljon. Suonnon seurakunta on täynnä laittomuutta ja laittomuuden opettamista, mikä on kadottavaa syntiä.
- Anonyymi
En tiedä, mutta sanon vain että yhteiskristillisyys ei toimi, samoin kuin monikulttuurisuuskaan ei toimi. Ihmisellä on lopulta tarve olla omiensa parissa ja saman uskon edustajien seurakunnassa. Jos nämä kaksi asiaa vain käsitettäisiin, niin ei olisi mitään kiistoja maan päällä.
- Anonyymi
Se on vastoin Jeesuksen omaa tahtoa ja rukousta. Uskovat ovat ylpeitä omista oppikäsityksistään ja siitä kuuluu päästä eroon.
- Anonyymi
Aika pimeetä on porukka täällä väitteineen.
Herätkää, emme elä pimeällä keskiajalla enää. - Anonyymi
>>Missä kohtaa Suonto opettaa väärin ?<<
"Jeesus vastasi heille: "Te kuljette eksyksissä, koska ette tunne pyhiä kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa." (Matt 22:29)
"Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan." (Matt 5:19,20) - Anonyymi
Suoittelen aloittajaa lämpimästi joko ostamaan tai menemään kirjastoon ja lainaamaan sieltä kirjan nimeltä "Rakastatko sinä minua? Evankelistan tie läpi tyynen ja myrksyn".
Kirja on Suonnon oma elämänkerta ja osoittaa selvästi, kuinka raitis Suonto on ja että hän on alusta asti Jumalan ääntä kuunnellut ja totellut. Muitakin hänen kirjojaan suosittelen, että saat käsityksen hänen linjastaan. Hänen kirjansa ovat lyhyitä ja ytimekkäitä, ilman turhia jaaritteluja.
Näillä palstoilla käy Suonnon parjaajia, jotka eivät itse ymmärrä raamattua oikein ja parjaavat häntä ja One Waytä vuosi toisensa perään täällä.
Kirjat "Valmistu Jumalan käyttöön" (2 kirjaa) kertovat, mikä on One Wayn oppi. Opista voi myös lukea tiivistetysti täältä:
https://www.onewayhelsinki.fi/keita_olemme/
One Wayn linjaa kritisoidaan, koska se sanoutuu irti epämääräisistä kristikunnan ilmiöistä, joita monet muut seurakunnat kannattavat, ja koska se on puuttunut näihin epäraittiisiin asioihin.
Toinen syy parjaamiseen on se, että he tekevät yhteistyötä kaikkien kristillisten seurakuntien kanssa, jotka vain uskovat Jeesukseen oikein, välittämättä oppierimielisyyksistä.
Kolmas parjauksen syy on se, että he opettavat, ettei kaste itsessään ole pelastuskysymys, vaan usko Jeesukseen pelastaa, ei tietty kastetapa.
Muun muassa tämä heidän kastekäsityksensä kertoo siitä, että One Way on ymmärtänyt raamatun ja armollisen Jumalan oikein. He tuntevat Jumalan niin kuin Jumalan mieleinen mies Daavidkin, joka vastoin lakia söi näkyleivät nälkäänsä, joita lain mukaan sai vain papit syödä. He siis ymmärtävät Jumalan armon oikein.
Mutta oppikiihkoilijoille heidän kaste- ym. oppinsa on ainainen riidanaihe näilläkin palstoilla. Osa on ottanut Suontoon yhteyden ja käskenyt tehdä parannusta asioista, missä ei ole mitään parannuksenteon tarvetta edes ollut, ja kun parannusta ei ole tullut, he ovat vetäneet herneen nenäänsä ja aloittaneet Suonnon parjauskampanjan.
Tässä tiivistetysti vastaus. Kun kuuntelet Suonnon puheita itse, tajuat itsekin, että hän on raitis opettaja. Täydellinen ei ole kukaan, mutta Jeesus-tiellä hänen opeillaan pysyy. - Anonyymi
One Wayn ainut puute on siinä, etteivät he ole koskaan tehneet yhtä ohjelmaa, jossa kerrottaisiin heidän järjestönsä koko oppikäsitys selvästi niin, ettei mitään kysymyksiä ja epäselvyyksiä jäisi siitä, miten he opettavat eri asioissa.
Nyt nuo asiat ilmenevät lukuisista eri puheista ja videoista, sieltä täältä. Pitäisi siis useita puheita kuunnella, oikean käsityksen saadakseen. Se on varmasti yksi syy, miksi heitä vastaan puhutaan. Siis puhdas tietämättömyys. Siitä onewayläiset saavat syyttää vain itseään, etteivät ole omaa oppiaan selvittäneet ihmisille.
Monista kommenteista vuosien aikana on ilmennyt, etteivät parjaajat tiedä One Wayn puheita ja oppeja kokonaisuudessaan, vaan vain osan siitä, mitä he oepttavat eri asioista.- Anonyymi
Olen aika paljon samaa mieltä.
- Anonyymi
Petri Paavola ruotii puheissaan ja kirjoituksissaan uudestaan ja uudestaan ajankohtaisasioita ja uutisia. Hän jopa puolustaa tätä omaa linjaansa, kutsuen sitä "todella tärkeäksi". Häne ipetuksensa ovat täynnä valtiollisia asioita, artikkeleita, maailman uutisia yms.
Tapani Suonto taas teki yhden ainoan puheen nimeltä "Pelottaako Venäjän karhu?". Loppujen lopuksi ko. videolla ei puhuta Venäjästä kuin pelkkänä sivumainintana. Opetus videolla keskittyy siiihen, kuinka turva ja fokus kuuluu olla kaikissa asioissa Jumalassa, eikä siinä, mitä ympärillämme ja maailmassa tapahtuu.
On ihan selvää, että Suonnon asenne on se oikea asenne maailman ja Suomen tapahtumiin.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453116- 1082553
- 512541
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402208Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4791866Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2491826- 1081820
Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91664Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151597R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi241442