Onko ahvenanmaalla

anonyymi_OUJ

-omaehtoista maanpuolustusta ? , jos väkeä 15000 , niin jo siellä pitää 1000 miestä aseissa 20-30 rannikkotykkin ääressä jatkuvasti , - siis noin prikaatin kokoinen varuskunta yksikkö riittää hyvin -hä ?

13

275

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herää-pahvi

      Missä Suomen maakunnassa on jatkuvasti 1000 miestä päivystämässä rannikkotykkinsä ääressä?

      Manner-Suomi on aikaa sitten purkanut rannikkotykistönsä.

      Herää pahvi!

    • Uusmalainen

      Suomella ei tällä hetkellä ole yhtään käytössä olevaa rannikkotykkiä. Eikä myöskään ratsuväkeä eikä höyrylaivaa.

      Ahvenanmaalla asuu noin 1000 varusmiespalveluksen suorittanutta miestä.

      • Anonyymi

        yksikään puppelipoika ei ole käynyt inttiä!


    • neitinäppärä1

      ,,MUtta, huomioh, heillä on käytössä, "ritsat" eli "piksit" eli, jos, et ymmärrä, niin se on:kiviä haulia, ampuva, kumireinkulla varusteetu, ase, kantomatka, on. Salassapidettävä.

    • Anonyymi

      Mutta mitä se tarkoittaa, että Ahvenanmaa on Pariisin sopimuksessa demilitarisoitu?

      • Anonyymi

        Rauhantilan aikana Ahvenanmaalle ei saa rakentaa kiinteitä sotilastukikohtia.

        Sotien aikana sitä vastoin on aina niin tehty.

        Nykysodankäynti sitä paitsi nojaa liikkuvuuteen, eikä linnoituksiin, siksi Ahvenanmaan demilitarisointi on yksi hailee.

        Joten mutinat pois, te tietämättömät.


    • Anonyymi

      Eihän Ahvenanmaalla ole mitään puolustusvoimia, sinne voi hyökätä ihan vapasti ja otta hallintaansa.

    • Anonyymi

      Suomessa koulutetaan rannikkojääkäreitä. Heitä koulutetaan mm Ahvenanmaan puolustamiseen. Siis muun muassa. Nopeat maihinnousujoukot jotka operoivat pienissä ryhmissä.

    • Anonyymi

      Ja Puttella siellä mökkipalsta :D

      • Anonyymi

        Putte voi siis yrittää sinne omaa kannettavaa rannikkotykkiä salakuljettaa.

        Mutta palstan koordinaatithan tiedetään...


    • Anonyymi

      Armeijaan sieltä ja sassiin!
      Nyt on ollut jo pitkään mahdollista suorittaa asevelvollisuus ruotsin kielellä Dragsvikissä! RKP herätys!

    • Anonyymi

      Mä annan sulle munaa ja piiskaa,turpa kiinni.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe