Norwegian trolli

10xreissua_vuodessa

Tämä aloitus on sinulle Norwegian trolli, joka poistat kaiken järkevän kommentoinnin liittyen Norwegianin tulevaisuuteen tai toimintaan. Kylvät palstalla väärää ja haitallista informaatiota Norwegianin toiminnasta, tarkoituksena saada ihmiset vähentämään ko. yrityksen käyttöä. En näe muuta motivaatiota kuin haluat ihmisten lentävän kalliimmilla yrityksillä, kuten Finnair. Lisäksi on selkeää, että olet työskennellyt, tai työskentelet jotenkin lentoasemalla. Siirtyminen vuokratyövoimaan on sinulle punainen vaate. Johtuisikohan siitä, että työnantajat kyllästyivät lakkoiluun ym. kun tekivät tällaisen päätöksen?

Tiedetyt faktat Norwegianista:

- 2018 tulos oli n. 150milj tappiollinen, uusien koneiden hankinnat tyhjentänyt kassan, polttoaineen hinnan nousu lisäsi kuluja. Pörssikurssi syöksynyt kunnolla.
- uusien koneiden hankinnat lopetettu ja nykyisiä yritetään myydä ja vuokrata takaisin. Samaa tekee Finnair, näyttää paremmalta taseessa. Aloitettu tiukka säästökuuri.
- suoria lentoja tiettyihin kohteisiin vähennetty tai lopetettu. Tämän tarkoituksena lopettaa ns. tappiolliset reititit ja lisätä koneiden täyttöastetta käyttämällä reitityksiä ARL, CHG ja OSL hubeina.
- jotkin luotontarjoajat lopettaneet luoton annon Norwegianille, ei vaikuta yksityishenkilöihin

On todellista, että konkurssin riski on aina olemassa, ja sen takia kannattaa maksaa luottokortilla, joka on ainoa keino saada rahat takaisin tällaisessa tapauksessa. On myös mahdollista, että jokin suurista lentoyhtiöistä ostaa Norwegianin, tai Norjan valtion tekee liikkeen yrityksen suuntaan, rahaa siellä riittää.
Anyway, jokainen valikoikoon lentonsa mieltymyksensä mukaan. Jokaisessa lennossa on peruuntumisriskinsä, ja se täytyy hyväksyä, mutta niihin voi varautua. Kilpailua täytyy olla, kartellit eivät koskaan ole hyväksi.

Täytyy muistaa mitä Onnibus teki Suomessa, ko. yrityksen toiminnan seurauksena VR ja muut bussiyritykset joutuivat tarkistamaan hintansa tasolle, jotka ovat nykyään houkuttavalla tasolla ja kilpailukykyiset oman auton käytölle. Kaikkien tuntema ja tykkäämä Spotify teki ensimmäisen voitollisen vuotensa 2018, se vei vain 13 vuotta.

11

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nightmares

      Turskaa tuli kyllä 290 M edestä Taloussanomien mukaan
      https://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000005993124.html
      " Norwegian selittää tappiollista tulosta muun muassa kohonneilla polttoainekustannuksilla ja kilpailutilanteella.
      Halpalentoyhtiö Norwegianin koko vuoden liiketulos painui runsaat 290 miljoonaa euroa tappiolliseksi, kun tulos toissa vuonna oli 250 miljoonaa pakkasella. Yhtiö selittää tappiollista tulosta muun muassa kohonneilla polttoainekustannuksilla ja kilpailutilanteella.
      Lentoyhtiön koko vuoden liikevaihto kasvoi 30 prosenttia, ja matkustajamäärät kasvoivat kymmenisen prosenttia.
      – Vuodelle 2019 odotamme hitaampaa kasvua ja vähemmän investointeja. Etsimme jatkuvasti keinoja parantaa tehokkuuttamme, Norwegianin toimitusjohtaja Björn Kjos sanoo yhtiön tulostiedotteessa.
      Yhtiö on käynnistänyt sisäisen säästöohjelman, joka tähtää yli 200 miljoonan euron kululeikkauksiin. Norwegian odottaa lisäksi saavansa tuntuvat korvaukset lentokonemoottoreita valmistavalta Rolls-Roycelta johtuen Dreamliner-mallien vaikeuksista."
      Kauppalehti kertoi tänään Evliä lainaten
      "”Tarjottu kapasiteetti kasvoi 34 prosenttia, joka oli lähellä 36 %:n konsensusodotusta, mutta myyty kapasiteetti (RPK) kasvoi vain 24 prosenttia, kun odotus oli 33 prosenttia. Matkustajakäyttöaste heikkeni näin 6 prosenttiyksikköä, kun odotuksissa oli 2 prosenttiyksikön heikentyminen”"

      Onko dreamliner sittenkin nightmareliner?

    • 10xreissua_vuodessa
    • Kyllähän Norwegianin kommentointi/haukkuminen on tällä palstalla selkeästi vähäisempää kuin Finnairiin kohdistetut vastaavat kommentit.

      • 10xreissua_vuodessa

        Saa arvostella ja kommentoida kaikkia kunhan pysytään faktoissa. Tai jos menee överiksi niin kestetään korjaukset asioihin. Pistää miettimään onko tuo poistattaja jopa moderaattori täällä, kun lähtee niin nopeasti. Vaihtoehtoisesti vaatii kyllä vaivaa...


      • Uudestaaaaaaan
        10xreissua_vuodessa kirjoitti:

        Saa arvostella ja kommentoida kaikkia kunhan pysytään faktoissa. Tai jos menee överiksi niin kestetään korjaukset asioihin. Pistää miettimään onko tuo poistattaja jopa moderaattori täällä, kun lähtee niin nopeasti. Vaihtoehtoisesti vaatii kyllä vaivaa...

        Laitetaan uudelleen faktaa kun siivooja iski, vaan 290M€ tappiota eli onko syytä huoleen?
        Talsa 7.2
        "Norwegian upposi tukevasti tappiolle
        Norwegian selittää tappiollista tulosta muun muassa kohonneilla polttoainekustannuksilla ja kilpailutilanteella.
        Halpalentoyhtiö Norwegianin koko vuoden liiketulos painui runsaat 290 miljoonaa euroa tappiolliseksi, kun tulos toissa vuonna oli 250 miljoonaa pakkasella. Yhtiö selittää tappiollista tulosta muun muassa kohonneilla polttoainekustannuksilla ja kilpailutilanteella.
        Lentoyhtiön koko vuoden liikevaihto kasvoi 30 prosenttia, ja matkustajamäärät kasvoivat kymmenisen prosenttia.
        – Vuodelle 2019 odotamme hitaampaa kasvua ja vähemmän investointeja. Etsimme jatkuvasti keinoja parantaa tehokkuuttamme, Norwegianin toimitusjohtaja Björn Kjos sanoo yhtiön tulostiedotteessa.
        Yhtiö on käynnistänyt sisäisen säästöohjelman, joka tähtää yli 200 miljoonan euron kululeikkauksiin. Norwegian odottaa lisäksi saavansa tuntuvat korvaukset lentokonemoottoreita valmistavalta Rolls-Roycelta johtuen Dreamliner-mallien vaikeuksista.
        KL 7.1
        "Norwegianin matkustajamäärät alle odotusten"
        ”Tarjottu kapasiteetti kasvoi 34 prosenttia, joka oli lähellä 36 %:n konsensusodotusta, mutta myyty kapasiteetti (RPK) kasvoi vain 24 prosenttia, kun odotus oli 33 prosenttia. Matkustajakäyttöaste heikkeni näin 6 prosenttiyksikköä, kun odotuksissa oli 2 prosenttiyksikön heikentyminen”, Evli Pankin analyytikot tiivistävät aamukatsauksessaan.
        Norwegian lukeutuu Finnairin kilpailijoihin varsinkin Suomen ja Euroopan liikenteessä. Finnair julkistaa omat liikennetietonsa joulukuun osalta keskiviikkona."


      • 10xreissua_vuodessa
        Uudestaaaaaaan kirjoitti:

        Laitetaan uudelleen faktaa kun siivooja iski, vaan 290M€ tappiota eli onko syytä huoleen?
        Talsa 7.2
        "Norwegian upposi tukevasti tappiolle
        Norwegian selittää tappiollista tulosta muun muassa kohonneilla polttoainekustannuksilla ja kilpailutilanteella.
        Halpalentoyhtiö Norwegianin koko vuoden liiketulos painui runsaat 290 miljoonaa euroa tappiolliseksi, kun tulos toissa vuonna oli 250 miljoonaa pakkasella. Yhtiö selittää tappiollista tulosta muun muassa kohonneilla polttoainekustannuksilla ja kilpailutilanteella.
        Lentoyhtiön koko vuoden liikevaihto kasvoi 30 prosenttia, ja matkustajamäärät kasvoivat kymmenisen prosenttia.
        – Vuodelle 2019 odotamme hitaampaa kasvua ja vähemmän investointeja. Etsimme jatkuvasti keinoja parantaa tehokkuuttamme, Norwegianin toimitusjohtaja Björn Kjos sanoo yhtiön tulostiedotteessa.
        Yhtiö on käynnistänyt sisäisen säästöohjelman, joka tähtää yli 200 miljoonan euron kululeikkauksiin. Norwegian odottaa lisäksi saavansa tuntuvat korvaukset lentokonemoottoreita valmistavalta Rolls-Roycelta johtuen Dreamliner-mallien vaikeuksista.
        KL 7.1
        "Norwegianin matkustajamäärät alle odotusten"
        ”Tarjottu kapasiteetti kasvoi 34 prosenttia, joka oli lähellä 36 %:n konsensusodotusta, mutta myyty kapasiteetti (RPK) kasvoi vain 24 prosenttia, kun odotus oli 33 prosenttia. Matkustajakäyttöaste heikkeni näin 6 prosenttiyksikköä, kun odotuksissa oli 2 prosenttiyksikön heikentyminen”, Evli Pankin analyytikot tiivistävät aamukatsauksessaan.
        Norwegian lukeutuu Finnairin kilpailijoihin varsinkin Suomen ja Euroopan liikenteessä. Finnair julkistaa omat liikennetietonsa joulukuun osalta keskiviikkona."

        Hesari väittää 150milj koko vuosi https://www.hs.fi/talous/art-2000005992483.html


    • Palstamillitkukkii

      Uusintapainos
      MTV
      Miten yksi suosituimmista halpalentoyhtiöistä voi olla näin pahoissa vaikeuksissa? Norwegianilla jättivelat: "Äärimmäisen aggressiivinen etenemispolitiikka"

      Taloussanomat
      Lentoyhtiö Norwegianin tulevaisuus on epäselvä ja tappiot kasvavat – Pitääkö matkailijan olla huolissaan?
      Lentoyhtiö Norwegianista on kuulunut huonoja uutisia. Osakeanti toi yhtiölle lisäaikaa, mutta ongelmat eivät sillä ratkea. Matkailijan kannattaa ostaa lennot luottokortilla tai ostaa matkapaketti, jos haluaa turvata rahansa, kuluttajaviranomainen neuvoo.

      • 10xreissua_vuodessa

        No aina kannattaa maksaa kaikki matkat luottokortilla, perusjuttuja.


      • PerheMatkailija
        10xreissua_vuodessa kirjoitti:

        No aina kannattaa maksaa kaikki matkat luottokortilla, perusjuttuja.

        Ei riitä luottokortissa luottolimitti... seuraava reissu 3t€, kyllä sen joutuu pankkimaksuna maksamaan.


      • 10xreissua_vuodessa
        PerheMatkailija kirjoitti:

        Ei riitä luottokortissa luottolimitti... seuraava reissu 3t€, kyllä sen joutuu pankkimaksuna maksamaan.

        Nosta luottorajaa, sillä siitä selviää. Mulle tuli 7000€ rajaksi kun otin Norwegian Bank-kortin. Toki tiputin sen myös 3000€ kun pärjään sillä ok.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe