Ajoneuvonosturinkuljettaja

Kiinnostunut1

Katsellut heidän työskentelyä ja kiinnostaisi ala. Mutta millaiset palkka- ja muut edut?
Kannattaako hakeutua kursseille?

24

5543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20vAlanKokemusta

      Riippuu siitä, haluatko rikastua, vai et. Jos rikastua haluat, niin valitse joku muu ala, mutta jos haluat mielenkiintoisen työn, jossa ei samanlaista päivää oikeastaan olekaan, ja pysyy kuitenkin mukavasti leivän syrjässä kiinni, niin sitten siitä vaan.
      Valmistaudu kuitenkin runsaisiin ylitöihin, sillä ala ei ole mitään seitsemästä neljään olevaa hommaa. Poislukien tietysti pitkäaikaiset projekti,- ja rakennustyömaat.

      • Kelan.Luuseri

        Kelasta saa helponmalla leipää!


      • MatalanAidanKulkija
        Kelan.Luuseri kirjoitti:

        Kelasta saa helponmalla leipää!

        Jep. Luuserin kommenttia tähän kaivattiinkin. Sieltä mennään, missä aita on matalin!!


      • EiKokoElämänAikaOnnistu
        Kelan.Luuseri kirjoitti:

        Kelasta saa helponmalla leipää!

        Kuinka kauan meinasit KELAN:n leivällä elää?


      • Elätti
        EiKokoElämänAikaOnnistu kirjoitti:

        Kuinka kauan meinasit KELAN:n leivällä elää?

        KELAN elätti olen ollut koko ikäni pimeet työt, erittäin hyvin olen toimeen tullut.


      • SiinäElämänOhjetta
        EiKokoElämänAikaOnnistu kirjoitti:

        Kuinka kauan meinasit KELAN:n leivällä elää?

        Lopun elämääni! Eihän se pitkä ole, mutta kuitenkin
        parempi lyhyt, ja vauras, kuin pitkä ja tylsä!!


      • AikaLyhytOliElämänne
        SiinäElämänOhjetta kirjoitti:

        Lopun elämääni! Eihän se pitkä ole, mutta kuitenkin
        parempi lyhyt, ja vauras, kuin pitkä ja tylsä!!

        Molemmilla oikeat asenteet! Vietetäänkö hautajaisia jo huomenna!?!?


      • SDPhautajaisetVietetään
        Kelan.Luuseri kirjoitti:

        Kelasta saa helponmalla leipää!

        Jep. Selvästikin SDP:n kannattaja. Sieltä se aarrearrkku löytyy, josta on jakaa koko Suomi nimiselle valtiolle hyvää riippumatta siitä, olitko työelämässä vai et!


      • KateusLisääntyy
        Elätti kirjoitti:

        KELAN elätti olen ollut koko ikäni pimeet työt, erittäin hyvin olen toimeen tullut.

        Mahdat saada aikanaan pirun hyvää eläkettä kun et sitä itsellesi koskaan kerryttänyt. Oliko se 628 Euroa bruttona mikä on pienin kansaneläke? Siitä verot pois niin on siinä loistava vanhuus tiedossa. Ja onhan se Kelan peruspäivärahakin melko hyvä, jotain 34 Euroo päivässä ja vielä viitenä päivänä viikossa. Sillä elää hienosti. Olen kateellinen sinulle.


      • Elätti
        KateusLisääntyy kirjoitti:

        Mahdat saada aikanaan pirun hyvää eläkettä kun et sitä itsellesi koskaan kerryttänyt. Oliko se 628 Euroa bruttona mikä on pienin kansaneläke? Siitä verot pois niin on siinä loistava vanhuus tiedossa. Ja onhan se Kelan peruspäivärahakin melko hyvä, jotain 34 Euroo päivässä ja vielä viitenä päivänä viikossa. Sillä elää hienosti. Olen kateellinen sinulle.

        Toimeentuloluukulta sitten ne loput!!


      • Elättäjä
        Elätti kirjoitti:

        Toimeentuloluukulta sitten ne loput!!

        Sieltä sitten loput niin voi sanoa että miljonäärin loppulämä tiedossa. Tuhat Euroa nettona kuukaudessa mahdollistaa vaikka mitä.


      • Elätti
        Elättäjä kirjoitti:

        Sieltä sitten loput niin voi sanoa että miljonäärin loppulämä tiedossa. Tuhat Euroa nettona kuukaudessa mahdollistaa vaikka mitä.

        Ei se ajoneuvonosturinkuljettajankaan työ kenestäkään miljonääriä tee!!


      • Pekan_Niska
        Elätti kirjoitti:

        Ei se ajoneuvonosturinkuljettajankaan työ kenestäkään miljonääriä tee!!

        Ei välttämättä teekään mutta kyllä nosturin puikoissa enemmän tienaa kuin tuhat Euroa kuussa.


      • Elätti
        Pekan_Niska kirjoitti:

        Ei välttämättä teekään mutta kyllä nosturin puikoissa enemmän tienaa kuin tuhat Euroa kuussa.

        Minun kommenttini olikin osoitettu tälle viestille:

        "Sieltä sitten loput niin voi sanoa että miljonäärin loppulämä tiedossa. Tuhat Euroa nettona kuukaudessa mahdollistaa vaikka mitä."


    • RahaRatkaiseeAina

      SDP jakaa rahaa vaikka valtion kassa olisi tyhjä ..... ainakin ennen vaaleja,mutta kuten muistamme konkari Paavo Lipposen niin vaalien jälkeen rahahanat olivatkin kiinni ja pysyivät. Oikeistolaisempi demari kuin itse kokoomus. Katsos kun vastuu alkaa painaa niin suu menee mutruun ja rahaa ei löydy. Millaisessa onnellassa Suomi eli vuonna 1963 kun minä poika synnyin. Kun siinä kasvoin aloin ymmärtää rahan perään niin nyt nämä 55 vuotta joka vuosi on vain etsitty säästökohteita ja rahaa on vain tuhlattu turhiin hankkeisiin. Kyllä silloin 1960-70 luvuilla taidettiin rahaa tuhlata vallan pirusti kun sen jälkeen on ollut vain pelkkää leikkausta ja säästämistä. Herää jo tässä kysymys säästämmekö itsemme hengiltä. Minulla on ollut sama duuni vuodesta 1982. 80 -luvulla palkasta meni veroihin 37 % nyt uusi verokortti näyttää 16%. Onko tämä kaikki kurjuus vanhuspalvelussa ja muissakin asioissa kiinni siitä ettei verotuloja tule.Mutta kuten politiikot sanovat veroja ei voi korottaa. On tämä talouselämä aika erikoinen ala.Näin maalaisjärjellä ajatellen jos ei tule verotuloja niin ei tule myöskään niitä hyvinvointivaltion palveluja joita jokainen suomalainen haluaisia hyvin mielellään käyttää . Onko meidän siis kohdattava tämä amerikkalainen unelma jossa hallinnon työntekijät lomautetaan kun rahat on loppu.

      • Anonyymi

        Missä on tämän keskustelufoorumin valvoja kun sallii tällaisen SDP puoluepoliittisen kirjoittelun kuljetusala foorumilla ? Ei tämä valvoja ainakaan hereillä ole?


    • Mirva1982

      Mukavaa vaihtelevaa hommaa, työajat hanurista... perheellisen kannattaa melkein unohtaa... jos ei halua kriisejä ja eroja... työajat johtuu lähinnä vanhojen osaamattomien työnantajien aikaansaamattomuudesta... sehän ei lienee työntekijän ongelma ole jos kulkee töissä normaaleihin aikoihin, työnantajathan saa vaatia vaikka mitä...

      • VuorotyötOnNykypäivää

        Ei sen nosturin kaikkia hommia tarvitse saman kuljettajan tehdä.


      • Mirva1982

        Siinä voit niitä vuoroja mennä ihmettelemään kun innokkaimmilla on 1500 ylityötuntia vuodessa täynnä ja ei innokkaillakin se 700 .... vuorot ei ole nykypäivää tässä ammatissa!


    • Anonyymi

      Pari vuotta sitten rakennusliitto sopi ettei tarvitse maksaa ruokarahaa eikä km korvauksia niin alkaa olla mikä tahansa työ parempipalkkaista

      • Anonyymi

        Ihmetellen luen tätä viestiketjua jossa keskustellaan ajoneuvonosturin kuljettajan työstä ja palkasta. Itselläni on aina ollut sellainen kuva,että tällaisen ajoneuvonkuljettajan ammattitaito on niin korkealla tasolla(onhan työ todella vaativaa ja huippuammattitaitoa vaativaa ,että myös palkkauskin olisi sen mukainen. Jos rakennat omakotitaloa ja tarvitset tällaisen nosturin tontille niin tuntiveloitus on todella suolainen siis aivan karmea. Kuka ne rahat tästä työstä sitten käärii taskuunsa ? Yrittäjä? Pankki? vai onko tällaisen aparaatin käyttökulut valtavat.
        Ymmärrän kyllä sen ,että tällaisen laitteen hankintakulu on valtava . Suomessa on todella vähän tämän alan yrityksiä . Itse tiedän noin 6 kpl , miksi alalle ei ole tunkua ? Onko riskit liian suuret vai nosturit liian kalliita, jotta tavallinen alasta innostunut tavallinen tallaaja ei uskalla ottaa yrittäjän riskiä? Alalla olevat kertokaa totuus. Asiallisi kommentteja pyydän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmetellen luen tätä viestiketjua jossa keskustellaan ajoneuvonosturin kuljettajan työstä ja palkasta. Itselläni on aina ollut sellainen kuva,että tällaisen ajoneuvonkuljettajan ammattitaito on niin korkealla tasolla(onhan työ todella vaativaa ja huippuammattitaitoa vaativaa ,että myös palkkauskin olisi sen mukainen. Jos rakennat omakotitaloa ja tarvitset tällaisen nosturin tontille niin tuntiveloitus on todella suolainen siis aivan karmea. Kuka ne rahat tästä työstä sitten käärii taskuunsa ? Yrittäjä? Pankki? vai onko tällaisen aparaatin käyttökulut valtavat.
        Ymmärrän kyllä sen ,että tällaisen laitteen hankintakulu on valtava . Suomessa on todella vähän tämän alan yrityksiä . Itse tiedän noin 6 kpl , miksi alalle ei ole tunkua ? Onko riskit liian suuret vai nosturit liian kalliita, jotta tavallinen alasta innostunut tavallinen tallaaja ei uskalla ottaa yrittäjän riskiä? Alalla olevat kertokaa totuus. Asiallisi kommentteja pyydän.

        Onko liikaa pyydetty ,että joku ammattilainen ajoneuvonosturin kuljettaja kertoisi täällä
        rehellisesti millaista tällainen työ on ja millainen on palkkaus. Työ on erittäin vaativaa ja tavarat mitä nostetaan on todella arvokkaita, virheisiin ei ole varaa. Minun on vaikea uskoa ,että tällaisesta erikoisalasta maksetaan kuljettajalle minimipalkkaa eikä päivärahojakaan saa koska rakennusliitto on näin määritellyt. Edellinen kirjoittaja pyysi alan ihmisiltä kommentteja ja niin minäkin haluaisin kuulla totuuden asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko liikaa pyydetty ,että joku ammattilainen ajoneuvonosturin kuljettaja kertoisi täällä
        rehellisesti millaista tällainen työ on ja millainen on palkkaus. Työ on erittäin vaativaa ja tavarat mitä nostetaan on todella arvokkaita, virheisiin ei ole varaa. Minun on vaikea uskoa ,että tällaisesta erikoisalasta maksetaan kuljettajalle minimipalkkaa eikä päivärahojakaan saa koska rakennusliitto on näin määritellyt. Edellinen kirjoittaja pyysi alan ihmisiltä kommentteja ja niin minäkin haluaisin kuulla totuuden asiasta.

        Tämä on ehkä väärä keskusteluareena ajoneuvonosturia koskevassa asiassa. Nosturin kuljettajat/käyttäjät eivät ole autonkuljettajia. Siksi on hyvin todennäköistä etteivät edelliset kirjoittajat saa koskaan vastausta kysymyksiinsä. Aihe sinänsä kiinnostaa kyllä suuresti myös minua autonkuljettajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on ehkä väärä keskusteluareena ajoneuvonosturia koskevassa asiassa. Nosturin kuljettajat/käyttäjät eivät ole autonkuljettajia. Siksi on hyvin todennäköistä etteivät edelliset kirjoittajat saa koskaan vastausta kysymyksiinsä. Aihe sinänsä kiinnostaa kyllä suuresti myös minua autonkuljettajaa.

        Joo, on kiinnostava aihe.
        Mistä löytäisi noihin edellisiin ( asiallisiin ) kysymyksiin asiallisen vastauksen, jos ei täältä?
        Paikkakunnalla on yhden isohkon nosturifirman varikko, mutta en oikein tunne sieltäkään ketään enkä kyllä kehtaa kävellä porttien sisäpuolellekkaan kyselemään.
        Josko edes saisin vastausta...🤔
        Hei nyt oikeasti joku Liebherr kuski hoi!
        Kerro tästä alasta lisää...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe