Katsellut heidän työskentelyä ja kiinnostaisi ala. Mutta millaiset palkka- ja muut edut?
Kannattaako hakeutua kursseille?
Ajoneuvonosturinkuljettaja
48
6873
Vastaukset
- 20vAlanKokemusta
Riippuu siitä, haluatko rikastua, vai et. Jos rikastua haluat, niin valitse joku muu ala, mutta jos haluat mielenkiintoisen työn, jossa ei samanlaista päivää oikeastaan olekaan, ja pysyy kuitenkin mukavasti leivän syrjässä kiinni, niin sitten siitä vaan.
Valmistaudu kuitenkin runsaisiin ylitöihin, sillä ala ei ole mitään seitsemästä neljään olevaa hommaa. Poislukien tietysti pitkäaikaiset projekti,- ja rakennustyömaat.- Kelan.Luuseri
Kelasta saa helponmalla leipää!
- MatalanAidanKulkija
Kelan.Luuseri kirjoitti:
Kelasta saa helponmalla leipää!
Jep. Luuserin kommenttia tähän kaivattiinkin. Sieltä mennään, missä aita on matalin!!
- EiKokoElämänAikaOnnistu
Kelan.Luuseri kirjoitti:
Kelasta saa helponmalla leipää!
Kuinka kauan meinasit KELAN:n leivällä elää?
- Elätti
EiKokoElämänAikaOnnistu kirjoitti:
Kuinka kauan meinasit KELAN:n leivällä elää?
KELAN elätti olen ollut koko ikäni pimeet työt, erittäin hyvin olen toimeen tullut.
- SiinäElämänOhjetta
EiKokoElämänAikaOnnistu kirjoitti:
Kuinka kauan meinasit KELAN:n leivällä elää?
Lopun elämääni! Eihän se pitkä ole, mutta kuitenkin
parempi lyhyt, ja vauras, kuin pitkä ja tylsä!! - AikaLyhytOliElämänne
SiinäElämänOhjetta kirjoitti:
Lopun elämääni! Eihän se pitkä ole, mutta kuitenkin
parempi lyhyt, ja vauras, kuin pitkä ja tylsä!!Molemmilla oikeat asenteet! Vietetäänkö hautajaisia jo huomenna!?!?
- SDPhautajaisetVietetään
Kelan.Luuseri kirjoitti:
Kelasta saa helponmalla leipää!
Jep. Selvästikin SDP:n kannattaja. Sieltä se aarrearrkku löytyy, josta on jakaa koko Suomi nimiselle valtiolle hyvää riippumatta siitä, olitko työelämässä vai et!
- KateusLisääntyy
Elätti kirjoitti:
KELAN elätti olen ollut koko ikäni pimeet työt, erittäin hyvin olen toimeen tullut.
Mahdat saada aikanaan pirun hyvää eläkettä kun et sitä itsellesi koskaan kerryttänyt. Oliko se 628 Euroa bruttona mikä on pienin kansaneläke? Siitä verot pois niin on siinä loistava vanhuus tiedossa. Ja onhan se Kelan peruspäivärahakin melko hyvä, jotain 34 Euroo päivässä ja vielä viitenä päivänä viikossa. Sillä elää hienosti. Olen kateellinen sinulle.
- Elätti
KateusLisääntyy kirjoitti:
Mahdat saada aikanaan pirun hyvää eläkettä kun et sitä itsellesi koskaan kerryttänyt. Oliko se 628 Euroa bruttona mikä on pienin kansaneläke? Siitä verot pois niin on siinä loistava vanhuus tiedossa. Ja onhan se Kelan peruspäivärahakin melko hyvä, jotain 34 Euroo päivässä ja vielä viitenä päivänä viikossa. Sillä elää hienosti. Olen kateellinen sinulle.
Toimeentuloluukulta sitten ne loput!!
- Elättäjä
Elätti kirjoitti:
Toimeentuloluukulta sitten ne loput!!
Sieltä sitten loput niin voi sanoa että miljonäärin loppulämä tiedossa. Tuhat Euroa nettona kuukaudessa mahdollistaa vaikka mitä.
- Elätti
Elättäjä kirjoitti:
Sieltä sitten loput niin voi sanoa että miljonäärin loppulämä tiedossa. Tuhat Euroa nettona kuukaudessa mahdollistaa vaikka mitä.
Ei se ajoneuvonosturinkuljettajankaan työ kenestäkään miljonääriä tee!!
- Pekan_Niska
Elätti kirjoitti:
Ei se ajoneuvonosturinkuljettajankaan työ kenestäkään miljonääriä tee!!
Ei välttämättä teekään mutta kyllä nosturin puikoissa enemmän tienaa kuin tuhat Euroa kuussa.
- Elätti
Pekan_Niska kirjoitti:
Ei välttämättä teekään mutta kyllä nosturin puikoissa enemmän tienaa kuin tuhat Euroa kuussa.
Minun kommenttini olikin osoitettu tälle viestille:
"Sieltä sitten loput niin voi sanoa että miljonäärin loppulämä tiedossa. Tuhat Euroa nettona kuukaudessa mahdollistaa vaikka mitä." - Anonyymi
KateusLisääntyy kirjoitti:
Mahdat saada aikanaan pirun hyvää eläkettä kun et sitä itsellesi koskaan kerryttänyt. Oliko se 628 Euroa bruttona mikä on pienin kansaneläke? Siitä verot pois niin on siinä loistava vanhuus tiedossa. Ja onhan se Kelan peruspäivärahakin melko hyvä, jotain 34 Euroo päivässä ja vielä viitenä päivänä viikossa. Sillä elää hienosti. Olen kateellinen sinulle.
kuule poju , luulen että sun vuokran ,puhelin ,sähkö ,lounas.auto ,jää ihan sama 600 e käteen kun kelastakin ,vielä elarit siihen päälle niin nähään me kelan tiskillä sunkaa ja jutellaan lisää
siitä 2700 tunnista työstressistä mitä käyt läpi vuodessa jos selviät ilman tapaturmaa.
me täälä kelan vakio asiakkaat ollaan hyvässä kunossa ei oo nivelet tai selkä paukkunut töissä ..
vilkutan rantatieltä ..
- RahaRatkaiseeAina
SDP jakaa rahaa vaikka valtion kassa olisi tyhjä ..... ainakin ennen vaaleja,mutta kuten muistamme konkari Paavo Lipposen niin vaalien jälkeen rahahanat olivatkin kiinni ja pysyivät. Oikeistolaisempi demari kuin itse kokoomus. Katsos kun vastuu alkaa painaa niin suu menee mutruun ja rahaa ei löydy. Millaisessa onnellassa Suomi eli vuonna 1963 kun minä poika synnyin. Kun siinä kasvoin aloin ymmärtää rahan perään niin nyt nämä 55 vuotta joka vuosi on vain etsitty säästökohteita ja rahaa on vain tuhlattu turhiin hankkeisiin. Kyllä silloin 1960-70 luvuilla taidettiin rahaa tuhlata vallan pirusti kun sen jälkeen on ollut vain pelkkää leikkausta ja säästämistä. Herää jo tässä kysymys säästämmekö itsemme hengiltä. Minulla on ollut sama duuni vuodesta 1982. 80 -luvulla palkasta meni veroihin 37 % nyt uusi verokortti näyttää 16%. Onko tämä kaikki kurjuus vanhuspalvelussa ja muissakin asioissa kiinni siitä ettei verotuloja tule.Mutta kuten politiikot sanovat veroja ei voi korottaa. On tämä talouselämä aika erikoinen ala.Näin maalaisjärjellä ajatellen jos ei tule verotuloja niin ei tule myöskään niitä hyvinvointivaltion palveluja joita jokainen suomalainen haluaisia hyvin mielellään käyttää . Onko meidän siis kohdattava tämä amerikkalainen unelma jossa hallinnon työntekijät lomautetaan kun rahat on loppu.
- Anonyymi
Missä on tämän keskustelufoorumin valvoja kun sallii tällaisen SDP puoluepoliittisen kirjoittelun kuljetusala foorumilla ? Ei tämä valvoja ainakaan hereillä ole?
- Mirva1982
Mukavaa vaihtelevaa hommaa, työajat hanurista... perheellisen kannattaa melkein unohtaa... jos ei halua kriisejä ja eroja... työajat johtuu lähinnä vanhojen osaamattomien työnantajien aikaansaamattomuudesta... sehän ei lienee työntekijän ongelma ole jos kulkee töissä normaaleihin aikoihin, työnantajathan saa vaatia vaikka mitä...
- VuorotyötOnNykypäivää
Ei sen nosturin kaikkia hommia tarvitse saman kuljettajan tehdä.
- Mirva1982
Siinä voit niitä vuoroja mennä ihmettelemään kun innokkaimmilla on 1500 ylityötuntia vuodessa täynnä ja ei innokkaillakin se 700 .... vuorot ei ole nykypäivää tässä ammatissa!
- Anonyymi
Pari vuotta sitten rakennusliitto sopi ettei tarvitse maksaa ruokarahaa eikä km korvauksia niin alkaa olla mikä tahansa työ parempipalkkaista
- Anonyymi
Ihmetellen luen tätä viestiketjua jossa keskustellaan ajoneuvonosturin kuljettajan työstä ja palkasta. Itselläni on aina ollut sellainen kuva,että tällaisen ajoneuvonkuljettajan ammattitaito on niin korkealla tasolla(onhan työ todella vaativaa ja huippuammattitaitoa vaativaa ,että myös palkkauskin olisi sen mukainen. Jos rakennat omakotitaloa ja tarvitset tällaisen nosturin tontille niin tuntiveloitus on todella suolainen siis aivan karmea. Kuka ne rahat tästä työstä sitten käärii taskuunsa ? Yrittäjä? Pankki? vai onko tällaisen aparaatin käyttökulut valtavat.
Ymmärrän kyllä sen ,että tällaisen laitteen hankintakulu on valtava . Suomessa on todella vähän tämän alan yrityksiä . Itse tiedän noin 6 kpl , miksi alalle ei ole tunkua ? Onko riskit liian suuret vai nosturit liian kalliita, jotta tavallinen alasta innostunut tavallinen tallaaja ei uskalla ottaa yrittäjän riskiä? Alalla olevat kertokaa totuus. Asiallisi kommentteja pyydän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmetellen luen tätä viestiketjua jossa keskustellaan ajoneuvonosturin kuljettajan työstä ja palkasta. Itselläni on aina ollut sellainen kuva,että tällaisen ajoneuvonkuljettajan ammattitaito on niin korkealla tasolla(onhan työ todella vaativaa ja huippuammattitaitoa vaativaa ,että myös palkkauskin olisi sen mukainen. Jos rakennat omakotitaloa ja tarvitset tällaisen nosturin tontille niin tuntiveloitus on todella suolainen siis aivan karmea. Kuka ne rahat tästä työstä sitten käärii taskuunsa ? Yrittäjä? Pankki? vai onko tällaisen aparaatin käyttökulut valtavat.
Ymmärrän kyllä sen ,että tällaisen laitteen hankintakulu on valtava . Suomessa on todella vähän tämän alan yrityksiä . Itse tiedän noin 6 kpl , miksi alalle ei ole tunkua ? Onko riskit liian suuret vai nosturit liian kalliita, jotta tavallinen alasta innostunut tavallinen tallaaja ei uskalla ottaa yrittäjän riskiä? Alalla olevat kertokaa totuus. Asiallisi kommentteja pyydän.Onko liikaa pyydetty ,että joku ammattilainen ajoneuvonosturin kuljettaja kertoisi täällä
rehellisesti millaista tällainen työ on ja millainen on palkkaus. Työ on erittäin vaativaa ja tavarat mitä nostetaan on todella arvokkaita, virheisiin ei ole varaa. Minun on vaikea uskoa ,että tällaisesta erikoisalasta maksetaan kuljettajalle minimipalkkaa eikä päivärahojakaan saa koska rakennusliitto on näin määritellyt. Edellinen kirjoittaja pyysi alan ihmisiltä kommentteja ja niin minäkin haluaisin kuulla totuuden asiasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko liikaa pyydetty ,että joku ammattilainen ajoneuvonosturin kuljettaja kertoisi täällä
rehellisesti millaista tällainen työ on ja millainen on palkkaus. Työ on erittäin vaativaa ja tavarat mitä nostetaan on todella arvokkaita, virheisiin ei ole varaa. Minun on vaikea uskoa ,että tällaisesta erikoisalasta maksetaan kuljettajalle minimipalkkaa eikä päivärahojakaan saa koska rakennusliitto on näin määritellyt. Edellinen kirjoittaja pyysi alan ihmisiltä kommentteja ja niin minäkin haluaisin kuulla totuuden asiasta.Tämä on ehkä väärä keskusteluareena ajoneuvonosturia koskevassa asiassa. Nosturin kuljettajat/käyttäjät eivät ole autonkuljettajia. Siksi on hyvin todennäköistä etteivät edelliset kirjoittajat saa koskaan vastausta kysymyksiinsä. Aihe sinänsä kiinnostaa kyllä suuresti myös minua autonkuljettajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on ehkä väärä keskusteluareena ajoneuvonosturia koskevassa asiassa. Nosturin kuljettajat/käyttäjät eivät ole autonkuljettajia. Siksi on hyvin todennäköistä etteivät edelliset kirjoittajat saa koskaan vastausta kysymyksiinsä. Aihe sinänsä kiinnostaa kyllä suuresti myös minua autonkuljettajaa.
Joo, on kiinnostava aihe.
Mistä löytäisi noihin edellisiin ( asiallisiin ) kysymyksiin asiallisen vastauksen, jos ei täältä?
Paikkakunnalla on yhden isohkon nosturifirman varikko, mutta en oikein tunne sieltäkään ketään enkä kyllä kehtaa kävellä porttien sisäpuolellekkaan kyselemään.
Josko edes saisin vastausta...🤔
Hei nyt oikeasti joku Liebherr kuski hoi!
Kerro tästä alasta lisää... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, on kiinnostava aihe.
Mistä löytäisi noihin edellisiin ( asiallisiin ) kysymyksiin asiallisen vastauksen, jos ei täältä?
Paikkakunnalla on yhden isohkon nosturifirman varikko, mutta en oikein tunne sieltäkään ketään enkä kyllä kehtaa kävellä porttien sisäpuolellekkaan kyselemään.
Josko edes saisin vastausta...🤔
Hei nyt oikeasti joku Liebherr kuski hoi!
Kerro tästä alasta lisää...Ala noudattaa infra-alan tessiä. Tuntipalkkka kokemuksen mukaan, yleensä 17€:stä sinne yli kahteen kymppiin. Tuntipalkan päälle tulee vielä konelisä, joka riippuu koneen koosta. Tällä hetkellä näyttäisi olevan 1,43€-2,61€/h. Yleensä nosturit on sen kokoisia, että se on vähintään se 2€/h. Ylitöitä ja reissutöitä on paljon. Parhaat tienestit tehdään reissutöissä, joissa painetaan pitkää päivää ja päivärahat juoksee. Koulutuksia järjestetään jatkuvasti eri puolilla Suomea. Niitä on työkkärin kautta rekrykouutuksina, sekä nosturifirmojen järjestämiä koulutuksia. Vaatimuksena yleensä C-kortti, mutta joillain kursseilla voi suorittaa senkin. Monesti kyös katsotaan eduksi että on käyttänyt muita koneita.
T: Liebherr-kuski - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmetellen luen tätä viestiketjua jossa keskustellaan ajoneuvonosturin kuljettajan työstä ja palkasta. Itselläni on aina ollut sellainen kuva,että tällaisen ajoneuvonkuljettajan ammattitaito on niin korkealla tasolla(onhan työ todella vaativaa ja huippuammattitaitoa vaativaa ,että myös palkkauskin olisi sen mukainen. Jos rakennat omakotitaloa ja tarvitset tällaisen nosturin tontille niin tuntiveloitus on todella suolainen siis aivan karmea. Kuka ne rahat tästä työstä sitten käärii taskuunsa ? Yrittäjä? Pankki? vai onko tällaisen aparaatin käyttökulut valtavat.
Ymmärrän kyllä sen ,että tällaisen laitteen hankintakulu on valtava . Suomessa on todella vähän tämän alan yrityksiä . Itse tiedän noin 6 kpl , miksi alalle ei ole tunkua ? Onko riskit liian suuret vai nosturit liian kalliita, jotta tavallinen alasta innostunut tavallinen tallaaja ei uskalla ottaa yrittäjän riskiä? Alalla olevat kertokaa totuus. Asiallisi kommentteja pyydän.Itse luulin kun alalle ryhdyin että tässä hieno turvallinen ala… kilpailu on kuitenkin mennyt siihen suuntaan että kaikki nopeasri heti… isoimmat firmat etsii vain harjottelijoita töihin pienellä palkalla ja todella räyhkeät kouluttaa itse. En tiedä sitten onko turvallista olla 24h koneen puikoissa työnantajan vaatimuksesta…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko liikaa pyydetty ,että joku ammattilainen ajoneuvonosturin kuljettaja kertoisi täällä
rehellisesti millaista tällainen työ on ja millainen on palkkaus. Työ on erittäin vaativaa ja tavarat mitä nostetaan on todella arvokkaita, virheisiin ei ole varaa. Minun on vaikea uskoa ,että tällaisesta erikoisalasta maksetaan kuljettajalle minimipalkkaa eikä päivärahojakaan saa koska rakennusliitto on näin määritellyt. Edellinen kirjoittaja pyysi alan ihmisiltä kommentteja ja niin minäkin haluaisin kuulla totuuden asiasta.Havatorilla saat noin 15€/h sekä konelisän noin 2€/h ei tämä todellakaan mitään ihme palkkaista hommaa ole ja työnantajat etsivät vain halvempaa tekijää kokoajan…. Tarkkaa hommaa mutta silti ylitöitä todella paljon sekä joskus yli 24h työvuoroja….
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko liikaa pyydetty ,että joku ammattilainen ajoneuvonosturin kuljettaja kertoisi täällä
rehellisesti millaista tällainen työ on ja millainen on palkkaus. Työ on erittäin vaativaa ja tavarat mitä nostetaan on todella arvokkaita, virheisiin ei ole varaa. Minun on vaikea uskoa ,että tällaisesta erikoisalasta maksetaan kuljettajalle minimipalkkaa eikä päivärahojakaan saa koska rakennusliitto on näin määritellyt. Edellinen kirjoittaja pyysi alan ihmisiltä kommentteja ja niin minäkin haluaisin kuulla totuuden asiasta.Ei kun vaan äkkiä opiskelemaan hommiin niin kyllä se todellisuus nopeasti tulee vastaan
- Anonyymi
Kai se nosturin kalleus omakotityömaalla johtuu osaltaan sellaisesta asiasta, että tilaaja maksaa myös laitteen seisonta-ajasta yrityksen pihalla.
Siksi kai isoja nostureita asennetaan kuorma-autoihin, että saataisiin käyttötunteja lisää.- Anonyymi
Isoja nostureita asennetaan kuorma-autojen avulla siksi, että muuten sallitut akselimassat maantiellä ylittyisivät. Ajoneuvonosturit ovat muutenkin aina erikoiskuljetuksia ja vaativat vuosittain uusittavat erikoisluvat ELY-keskukselta että niitä saa liikutella maantiellä. Isoissa koneissa on jo niin raskaat vastapainot että akselimasssat paukkuisivat aika iloisesti yli jos niitä kuljetettaisiin koneen mukana. Nytkin ne akselimassat on siinä rajoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isoja nostureita asennetaan kuorma-autojen avulla siksi, että muuten sallitut akselimassat maantiellä ylittyisivät. Ajoneuvonosturit ovat muutenkin aina erikoiskuljetuksia ja vaativat vuosittain uusittavat erikoisluvat ELY-keskukselta että niitä saa liikutella maantiellä. Isoissa koneissa on jo niin raskaat vastapainot että akselimasssat paukkuisivat aika iloisesti yli jos niitä kuljetettaisiin koneen mukana. Nytkin ne akselimassat on siinä rajoilla.
Jos nyt oikein ymmärsin 2 edellistä kirjoitusta , niin tässä puhuttiin eri aiheista kirjoituksissa. 1. kirjoittaja kirjoitti ,että isojen nostureiden kohdalla asiakas joutuu maksamaan "kuluja" kun nosturi seisoo varikolla. Eli varikolla vietetty odotusaika halutaan yrityksen toimesta laskuttaa asiakkaalta osana nostotyötä. Siksi hänen mielestä nykyisin todella isoja nostolaitteita asennetaan kuorma-auto alustalle, jotta käyttötuntien määrä kasvaisi ja nostotyön hinta alenisi. Asiassa on varmasti vinha perä, Nykyisin näkee tosi järeitä Volvojen, Scanioiden alustoille rakennettuja nostureita tuolla liikenteessä. kirjoittaja 2. puhui myös täysin asiaa, Nosturi viedään kohteeseen ja vastapainot tuodaan kuorma-autolla perässä. Onko tällaisten kuorma-auton alustan päälle rakennetun järeän nosturin tuntiveloitus edullisempi kuin perinteinen aito nosturi Sjöman , Havator,Helaakoski. Niin ne jotka mennä jolkuttavat 80 km/h
sellaiset teiden tukot. Jos on kommentteja niin asiallisia kun ollaan oltu asialinjalla tähänkin asti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos nyt oikein ymmärsin 2 edellistä kirjoitusta , niin tässä puhuttiin eri aiheista kirjoituksissa. 1. kirjoittaja kirjoitti ,että isojen nostureiden kohdalla asiakas joutuu maksamaan "kuluja" kun nosturi seisoo varikolla. Eli varikolla vietetty odotusaika halutaan yrityksen toimesta laskuttaa asiakkaalta osana nostotyötä. Siksi hänen mielestä nykyisin todella isoja nostolaitteita asennetaan kuorma-auto alustalle, jotta käyttötuntien määrä kasvaisi ja nostotyön hinta alenisi. Asiassa on varmasti vinha perä, Nykyisin näkee tosi järeitä Volvojen, Scanioiden alustoille rakennettuja nostureita tuolla liikenteessä. kirjoittaja 2. puhui myös täysin asiaa, Nosturi viedään kohteeseen ja vastapainot tuodaan kuorma-autolla perässä. Onko tällaisten kuorma-auton alustan päälle rakennetun järeän nosturin tuntiveloitus edullisempi kuin perinteinen aito nosturi Sjöman , Havator,Helaakoski. Niin ne jotka mennä jolkuttavat 80 km/h
sellaiset teiden tukot. Jos on kommentteja niin asiallisia kun ollaan oltu asialinjalla tähänkin asti.On täysin ymmärrettävää, että tällainen nosturialan firma huomioi laskutuksessaan myös nostolaitteen seisonta-ajat. He laskevat kokonaiskulut ja sen mukainen on tuntiveloitus nostotyöstä. Se ,että liikenteessä on entistä enemmän kuorma-autojen alustoille rakennettuja järeitä nostolaitteita kertoo sen totuuden,että tuotekehitys edistyy vauhdilla ja tänä päivänä myös autojen alustalle voidaan rakentaa järeitä nostolaitteita, onhan jo arkipäivää ,että autoissakin voi olla 5 akselia. En tiedä kun en ole alalla työskentelevä ihminen , mutta uskoisin ,että myös nämä " kuorma-auto" nosturit veloittavat työstään ihan kunnon summan.Onhan järeään autoon sijoitettu järisyttävä summa rahaa/pankin rahaa ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isoja nostureita asennetaan kuorma-autojen avulla siksi, että muuten sallitut akselimassat maantiellä ylittyisivät. Ajoneuvonosturit ovat muutenkin aina erikoiskuljetuksia ja vaativat vuosittain uusittavat erikoisluvat ELY-keskukselta että niitä saa liikutella maantiellä. Isoissa koneissa on jo niin raskaat vastapainot että akselimasssat paukkuisivat aika iloisesti yli jos niitä kuljetettaisiin koneen mukana. Nytkin ne akselimassat on siinä rajoilla.
Siltikkin kaikissa firmoissa ajetaan vielä lisäluvan sallimien akselipainojen ylittävillä painoilla. Lähes poikkeuksetta vaakalla sakko napsahtaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siltikkin kaikissa firmoissa ajetaan vielä lisäluvan sallimien akselipainojen ylittävillä painoilla. Lähes poikkeuksetta vaakalla sakko napsahtaa
Tollanen lisäluvilla 70tn kulkeva laite painaa vaa alla 85 tonnia… sen verran työnantajat haluavat säästää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On täysin ymmärrettävää, että tällainen nosturialan firma huomioi laskutuksessaan myös nostolaitteen seisonta-ajat. He laskevat kokonaiskulut ja sen mukainen on tuntiveloitus nostotyöstä. Se ,että liikenteessä on entistä enemmän kuorma-autojen alustoille rakennettuja järeitä nostolaitteita kertoo sen totuuden,että tuotekehitys edistyy vauhdilla ja tänä päivänä myös autojen alustalle voidaan rakentaa järeitä nostolaitteita, onhan jo arkipäivää ,että autoissakin voi olla 5 akselia. En tiedä kun en ole alalla työskentelevä ihminen , mutta uskoisin ,että myös nämä " kuorma-auto" nosturit veloittavat työstään ihan kunnon summan.Onhan järeään autoon sijoitettu järisyttävä summa rahaa/pankin rahaa ?
Nämä ns. Hiab-autot kyllä kehittyneet viimeisen 10-15v aikana paljonkin, mutta eivät ne oikeaa ajoneuvonosturia korvaa. Riippuu ihan työmaasta kumpaa voi/kannattaa käyttää. Hiabeissa etuna halvempi ja nopeampi siirtokustannus (molemmille osapuolille) ja ulkomitoiltaan usein pienempiä eli mahtuu ahtaampaan koloon. Ajoneuvonostureissa kuitenkin ulottuvuus ja nostokyky ihan erit, johon liittyen massaakin paljon -> ELYn luvat vuosittain, ajoreittien suunnittelut kun tiestön ja siltojen rajat tulee vastaan yms... Alkupanostukset itse laitteisiin myös omissa luokissaan, Hiabautot uutena n. 400-600te (yli 100tonnimetriset), pienimmät nosturit (jotain 50tn nostokykyä) lähtee vajaasta miljoonasta ja oikeasti isot koneet 2-8 miljoonaa perusvarusteilla.
Ison hiabin tuntihinnalla (100-130e/h) saa jo oikeasti ison nosturinkin eli ei ne per H ole älyttömästi halvempia tilaajalle. Niissä on ihan samat viat kuin kuorma-autoissa yleensä + nostolaitteen viat päälle eli per käyttötunti ne ei ole omistajalleen todellakaan edullisempia. Lisäksi tarkastukset on vuosittain autolle ja nosturille erikseen + trafin vuosiverot jne. Kuskit myös usein AKTllä hiabeissa ja nostureissa ovat Infralla -> hallinto tekee asiat tuplana.
Eli eroja kyllä löytyy kun niitä alkaa etsimään. Se kumpi on parempi riippuu ihan käyttötarpeesta ja interneetissähän siitä on hyvä kinastella, että mikä mielipide kenelläkin asiasta on.
T. keskisuuri nosturifirmalainen
- Anonyymi
Jos yrittäjän jatkuva sinun haukkuminen kiinnostaa, niin ala on kuin tehty sinua varten. Itse jätin nuo hommat juuri tuon takia, enkä ole. Katunut sitä päivääkään.
- Anonyymi
En nyt oikein ymmärrä edellisen kirjoittajan asennetta siihen miten asiakkaat suhtautuvat
nostotöiden veloitukseen. Kannattaako kokea asia näin henkilökohtaisesti kun tämä edellä kirjoittanut ihminen asian ilmaisi. Ajoneuvonostotyö on erityisala, kustannukset näistä ajoneuvonostolaitteista ovat isot, sen myönnän.Suurimmalla osalla asiakkaista omakotitalo rakentajat , rivitalorakentajat nosto tapahtuma on ainutkertainen. He ovat ennakkoon sopineet nostotöille hinnan . Kun nostotyö tapahtuu työmaalla niin tilaajalle tärkein asia on se ,että kaikki työ onnistuu 100 %. Näin myös onnistuu koska nostoyrityksien työntekijät ovat todella raudankovia ammattilaisia. He tekevät työnsä. Työlle on hintansa, mutta jokainen asiakas on myös sen valmis maksamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En nyt oikein ymmärrä edellisen kirjoittajan asennetta siihen miten asiakkaat suhtautuvat
nostotöiden veloitukseen. Kannattaako kokea asia näin henkilökohtaisesti kun tämä edellä kirjoittanut ihminen asian ilmaisi. Ajoneuvonostotyö on erityisala, kustannukset näistä ajoneuvonostolaitteista ovat isot, sen myönnän.Suurimmalla osalla asiakkaista omakotitalo rakentajat , rivitalorakentajat nosto tapahtuma on ainutkertainen. He ovat ennakkoon sopineet nostotöille hinnan . Kun nostotyö tapahtuu työmaalla niin tilaajalle tärkein asia on se ,että kaikki työ onnistuu 100 %. Näin myös onnistuu koska nostoyrityksien työntekijät ovat todella raudankovia ammattilaisia. He tekevät työnsä. Työlle on hintansa, mutta jokainen asiakas on myös sen valmis maksamaan.Niin jokainen asiakas on kyllä valmis maksamaan sen summan mikä laskussa ilmenee.
Näin tuoreena omakotitalon omistajana arvostan suuresti sitä miten ammattitaitoisia nämä nostoalan ihmiset ovat. siksi olen kiltisti valmis maksamaan laskun nostotyöstä. Jos homma hoidetaan tosi mallikkaasti niin palkka kuuluu tekijälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin jokainen asiakas on kyllä valmis maksamaan sen summan mikä laskussa ilmenee.
Näin tuoreena omakotitalon omistajana arvostan suuresti sitä miten ammattitaitoisia nämä nostoalan ihmiset ovat. siksi olen kiltisti valmis maksamaan laskun nostotyöstä. Jos homma hoidetaan tosi mallikkaasti niin palkka kuuluu tekijälle.Hieno kommentti. Isot yläfemmat. Palkka kuuluu tekijälle toden totta.
- Anonyymi
Mitä isompi kone sitä enemmän ylitöitä… uskon että menee lähemmäs 2000h ylitöitä vuodessa rikki
- Anonyymi
Nyt pitää ihan aikuisten oikeasti viheltää peli poikki. 2000 tuntia vuodessa ylitöitä. Ihminen joka suostuu tekemään 2000 tuntia ylitöitä vuodessa on tyhmä tampio siis todella tyhmä, vähä-älyinen . Suomen lainsäädäntö kieltää tällaisen toiminnan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt pitää ihan aikuisten oikeasti viheltää peli poikki. 2000 tuntia vuodessa ylitöitä. Ihminen joka suostuu tekemään 2000 tuntia ylitöitä vuodessa on tyhmä tampio siis todella tyhmä, vähä-älyinen . Suomen lainsäädäntö kieltää tällaisen toiminnan.
Siksi tälle alalle ei fiksut tule! Joka vuosi sakotetaan liiallisista ylitöistä mutta mitään ei tapahdu koska työsuojelu on suojatyöpaikka
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi tälle alalle ei fiksut tule! Joka vuosi sakotetaan liiallisista ylitöistä mutta mitään ei tapahdu koska työsuojelu on suojatyöpaikka
Ja mitään 40h viikossa tai 50h tekijöitä ei allalla kauaa katsella
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitään 40h viikossa tai 50h tekijöitä ei allalla kauaa katsella
Joku alan iso toimija kiersi sakkoja sillä että maksoi laittomat määrät ylitöitä ”urakkalisinä”
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku alan iso toimija kiersi sakkoja sillä että maksoi laittomat määrät ylitöitä ”urakkalisinä”
Iso toimija myös holjaisempina aikoina lomautti työntekijöitä ja samalla palkkasi lisää kavereita jotka meno suoraan ruotsiin töihin..
- Anonyymi
Ainakin rakennustyömailla tulee asiakkaalle aina yllätyksenä että kahvi ja ruoka tauot kuuluvat myös nosturiluskille, niistä joutuu aina painimaan
- Anonyymi
Näppärästi tänään aamuruuhkassa sjömanin ltm1500 kulki harukset mukana jotka tuovat sellaset 15tn liikapainoa kyseiselle koneelle plus muut himmelit
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?
Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt741862Taas poistuu ABC, nyt Salossa
Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on1131732Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236942531310Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä2421283Millainen luonne sinä olet?
Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä1851236Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen
kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.451117- 2121064
Vasemmistoliiton Minja Koskela lyttäsi Halla-ahon...
...arvion Usan presidentin vaalien voiton syistä, ja löi pöytään täsmälleen oikean arvion. Koskelan arviota tukevat myös293942Aina vaan kalliimmaksi tulee NATO Suomelle
"Kaikkonen ja Kopra: Nato vaatii pian lisää panostusta jäsenmailtaan" https://www.is.fi/politiikka/art-2000010824365.htm221920- 56807