Ajoneuvonosturinkuljettaja

Kiinnostunut1

Katsellut heidän työskentelyä ja kiinnostaisi ala. Mutta millaiset palkka- ja muut edut?
Kannattaako hakeutua kursseille?

48

6904

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20vAlanKokemusta

      Riippuu siitä, haluatko rikastua, vai et. Jos rikastua haluat, niin valitse joku muu ala, mutta jos haluat mielenkiintoisen työn, jossa ei samanlaista päivää oikeastaan olekaan, ja pysyy kuitenkin mukavasti leivän syrjässä kiinni, niin sitten siitä vaan.
      Valmistaudu kuitenkin runsaisiin ylitöihin, sillä ala ei ole mitään seitsemästä neljään olevaa hommaa. Poislukien tietysti pitkäaikaiset projekti,- ja rakennustyömaat.

      • Kelan.Luuseri

        Kelasta saa helponmalla leipää!


      • MatalanAidanKulkija
        Kelan.Luuseri kirjoitti:

        Kelasta saa helponmalla leipää!

        Jep. Luuserin kommenttia tähän kaivattiinkin. Sieltä mennään, missä aita on matalin!!


      • EiKokoElämänAikaOnnistu
        Kelan.Luuseri kirjoitti:

        Kelasta saa helponmalla leipää!

        Kuinka kauan meinasit KELAN:n leivällä elää?


      • Elätti
        EiKokoElämänAikaOnnistu kirjoitti:

        Kuinka kauan meinasit KELAN:n leivällä elää?

        KELAN elätti olen ollut koko ikäni pimeet työt, erittäin hyvin olen toimeen tullut.


      • SiinäElämänOhjetta
        EiKokoElämänAikaOnnistu kirjoitti:

        Kuinka kauan meinasit KELAN:n leivällä elää?

        Lopun elämääni! Eihän se pitkä ole, mutta kuitenkin
        parempi lyhyt, ja vauras, kuin pitkä ja tylsä!!


      • AikaLyhytOliElämänne
        SiinäElämänOhjetta kirjoitti:

        Lopun elämääni! Eihän se pitkä ole, mutta kuitenkin
        parempi lyhyt, ja vauras, kuin pitkä ja tylsä!!

        Molemmilla oikeat asenteet! Vietetäänkö hautajaisia jo huomenna!?!?


      • SDPhautajaisetVietetään
        Kelan.Luuseri kirjoitti:

        Kelasta saa helponmalla leipää!

        Jep. Selvästikin SDP:n kannattaja. Sieltä se aarrearrkku löytyy, josta on jakaa koko Suomi nimiselle valtiolle hyvää riippumatta siitä, olitko työelämässä vai et!


      • KateusLisääntyy
        Elätti kirjoitti:

        KELAN elätti olen ollut koko ikäni pimeet työt, erittäin hyvin olen toimeen tullut.

        Mahdat saada aikanaan pirun hyvää eläkettä kun et sitä itsellesi koskaan kerryttänyt. Oliko se 628 Euroa bruttona mikä on pienin kansaneläke? Siitä verot pois niin on siinä loistava vanhuus tiedossa. Ja onhan se Kelan peruspäivärahakin melko hyvä, jotain 34 Euroo päivässä ja vielä viitenä päivänä viikossa. Sillä elää hienosti. Olen kateellinen sinulle.


      • Elätti
        KateusLisääntyy kirjoitti:

        Mahdat saada aikanaan pirun hyvää eläkettä kun et sitä itsellesi koskaan kerryttänyt. Oliko se 628 Euroa bruttona mikä on pienin kansaneläke? Siitä verot pois niin on siinä loistava vanhuus tiedossa. Ja onhan se Kelan peruspäivärahakin melko hyvä, jotain 34 Euroo päivässä ja vielä viitenä päivänä viikossa. Sillä elää hienosti. Olen kateellinen sinulle.

        Toimeentuloluukulta sitten ne loput!!


      • Elättäjä
        Elätti kirjoitti:

        Toimeentuloluukulta sitten ne loput!!

        Sieltä sitten loput niin voi sanoa että miljonäärin loppulämä tiedossa. Tuhat Euroa nettona kuukaudessa mahdollistaa vaikka mitä.


      • Elätti
        Elättäjä kirjoitti:

        Sieltä sitten loput niin voi sanoa että miljonäärin loppulämä tiedossa. Tuhat Euroa nettona kuukaudessa mahdollistaa vaikka mitä.

        Ei se ajoneuvonosturinkuljettajankaan työ kenestäkään miljonääriä tee!!


      • Pekan_Niska
        Elätti kirjoitti:

        Ei se ajoneuvonosturinkuljettajankaan työ kenestäkään miljonääriä tee!!

        Ei välttämättä teekään mutta kyllä nosturin puikoissa enemmän tienaa kuin tuhat Euroa kuussa.


      • Elätti
        Pekan_Niska kirjoitti:

        Ei välttämättä teekään mutta kyllä nosturin puikoissa enemmän tienaa kuin tuhat Euroa kuussa.

        Minun kommenttini olikin osoitettu tälle viestille:

        "Sieltä sitten loput niin voi sanoa että miljonäärin loppulämä tiedossa. Tuhat Euroa nettona kuukaudessa mahdollistaa vaikka mitä."


      • Anonyymi
        KateusLisääntyy kirjoitti:

        Mahdat saada aikanaan pirun hyvää eläkettä kun et sitä itsellesi koskaan kerryttänyt. Oliko se 628 Euroa bruttona mikä on pienin kansaneläke? Siitä verot pois niin on siinä loistava vanhuus tiedossa. Ja onhan se Kelan peruspäivärahakin melko hyvä, jotain 34 Euroo päivässä ja vielä viitenä päivänä viikossa. Sillä elää hienosti. Olen kateellinen sinulle.

        kuule poju , luulen että sun vuokran ,puhelin ,sähkö ,lounas.auto ,jää ihan sama 600 e käteen kun kelastakin ,vielä elarit siihen päälle niin nähään me kelan tiskillä sunkaa ja jutellaan lisää
        siitä 2700 tunnista työstressistä mitä käyt läpi vuodessa jos selviät ilman tapaturmaa.
        me täälä kelan vakio asiakkaat ollaan hyvässä kunossa ei oo nivelet tai selkä paukkunut töissä ..
        vilkutan rantatieltä ..


    • RahaRatkaiseeAina

      SDP jakaa rahaa vaikka valtion kassa olisi tyhjä ..... ainakin ennen vaaleja,mutta kuten muistamme konkari Paavo Lipposen niin vaalien jälkeen rahahanat olivatkin kiinni ja pysyivät. Oikeistolaisempi demari kuin itse kokoomus. Katsos kun vastuu alkaa painaa niin suu menee mutruun ja rahaa ei löydy. Millaisessa onnellassa Suomi eli vuonna 1963 kun minä poika synnyin. Kun siinä kasvoin aloin ymmärtää rahan perään niin nyt nämä 55 vuotta joka vuosi on vain etsitty säästökohteita ja rahaa on vain tuhlattu turhiin hankkeisiin. Kyllä silloin 1960-70 luvuilla taidettiin rahaa tuhlata vallan pirusti kun sen jälkeen on ollut vain pelkkää leikkausta ja säästämistä. Herää jo tässä kysymys säästämmekö itsemme hengiltä. Minulla on ollut sama duuni vuodesta 1982. 80 -luvulla palkasta meni veroihin 37 % nyt uusi verokortti näyttää 16%. Onko tämä kaikki kurjuus vanhuspalvelussa ja muissakin asioissa kiinni siitä ettei verotuloja tule.Mutta kuten politiikot sanovat veroja ei voi korottaa. On tämä talouselämä aika erikoinen ala.Näin maalaisjärjellä ajatellen jos ei tule verotuloja niin ei tule myöskään niitä hyvinvointivaltion palveluja joita jokainen suomalainen haluaisia hyvin mielellään käyttää . Onko meidän siis kohdattava tämä amerikkalainen unelma jossa hallinnon työntekijät lomautetaan kun rahat on loppu.

      • Anonyymi

        Missä on tämän keskustelufoorumin valvoja kun sallii tällaisen SDP puoluepoliittisen kirjoittelun kuljetusala foorumilla ? Ei tämä valvoja ainakaan hereillä ole?


    • Mirva1982

      Mukavaa vaihtelevaa hommaa, työajat hanurista... perheellisen kannattaa melkein unohtaa... jos ei halua kriisejä ja eroja... työajat johtuu lähinnä vanhojen osaamattomien työnantajien aikaansaamattomuudesta... sehän ei lienee työntekijän ongelma ole jos kulkee töissä normaaleihin aikoihin, työnantajathan saa vaatia vaikka mitä...

      • VuorotyötOnNykypäivää

        Ei sen nosturin kaikkia hommia tarvitse saman kuljettajan tehdä.


      • Mirva1982

        Siinä voit niitä vuoroja mennä ihmettelemään kun innokkaimmilla on 1500 ylityötuntia vuodessa täynnä ja ei innokkaillakin se 700 .... vuorot ei ole nykypäivää tässä ammatissa!


    • Anonyymi

      Pari vuotta sitten rakennusliitto sopi ettei tarvitse maksaa ruokarahaa eikä km korvauksia niin alkaa olla mikä tahansa työ parempipalkkaista

      • Anonyymi

        Ihmetellen luen tätä viestiketjua jossa keskustellaan ajoneuvonosturin kuljettajan työstä ja palkasta. Itselläni on aina ollut sellainen kuva,että tällaisen ajoneuvonkuljettajan ammattitaito on niin korkealla tasolla(onhan työ todella vaativaa ja huippuammattitaitoa vaativaa ,että myös palkkauskin olisi sen mukainen. Jos rakennat omakotitaloa ja tarvitset tällaisen nosturin tontille niin tuntiveloitus on todella suolainen siis aivan karmea. Kuka ne rahat tästä työstä sitten käärii taskuunsa ? Yrittäjä? Pankki? vai onko tällaisen aparaatin käyttökulut valtavat.
        Ymmärrän kyllä sen ,että tällaisen laitteen hankintakulu on valtava . Suomessa on todella vähän tämän alan yrityksiä . Itse tiedän noin 6 kpl , miksi alalle ei ole tunkua ? Onko riskit liian suuret vai nosturit liian kalliita, jotta tavallinen alasta innostunut tavallinen tallaaja ei uskalla ottaa yrittäjän riskiä? Alalla olevat kertokaa totuus. Asiallisi kommentteja pyydän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmetellen luen tätä viestiketjua jossa keskustellaan ajoneuvonosturin kuljettajan työstä ja palkasta. Itselläni on aina ollut sellainen kuva,että tällaisen ajoneuvonkuljettajan ammattitaito on niin korkealla tasolla(onhan työ todella vaativaa ja huippuammattitaitoa vaativaa ,että myös palkkauskin olisi sen mukainen. Jos rakennat omakotitaloa ja tarvitset tällaisen nosturin tontille niin tuntiveloitus on todella suolainen siis aivan karmea. Kuka ne rahat tästä työstä sitten käärii taskuunsa ? Yrittäjä? Pankki? vai onko tällaisen aparaatin käyttökulut valtavat.
        Ymmärrän kyllä sen ,että tällaisen laitteen hankintakulu on valtava . Suomessa on todella vähän tämän alan yrityksiä . Itse tiedän noin 6 kpl , miksi alalle ei ole tunkua ? Onko riskit liian suuret vai nosturit liian kalliita, jotta tavallinen alasta innostunut tavallinen tallaaja ei uskalla ottaa yrittäjän riskiä? Alalla olevat kertokaa totuus. Asiallisi kommentteja pyydän.

        Onko liikaa pyydetty ,että joku ammattilainen ajoneuvonosturin kuljettaja kertoisi täällä
        rehellisesti millaista tällainen työ on ja millainen on palkkaus. Työ on erittäin vaativaa ja tavarat mitä nostetaan on todella arvokkaita, virheisiin ei ole varaa. Minun on vaikea uskoa ,että tällaisesta erikoisalasta maksetaan kuljettajalle minimipalkkaa eikä päivärahojakaan saa koska rakennusliitto on näin määritellyt. Edellinen kirjoittaja pyysi alan ihmisiltä kommentteja ja niin minäkin haluaisin kuulla totuuden asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko liikaa pyydetty ,että joku ammattilainen ajoneuvonosturin kuljettaja kertoisi täällä
        rehellisesti millaista tällainen työ on ja millainen on palkkaus. Työ on erittäin vaativaa ja tavarat mitä nostetaan on todella arvokkaita, virheisiin ei ole varaa. Minun on vaikea uskoa ,että tällaisesta erikoisalasta maksetaan kuljettajalle minimipalkkaa eikä päivärahojakaan saa koska rakennusliitto on näin määritellyt. Edellinen kirjoittaja pyysi alan ihmisiltä kommentteja ja niin minäkin haluaisin kuulla totuuden asiasta.

        Tämä on ehkä väärä keskusteluareena ajoneuvonosturia koskevassa asiassa. Nosturin kuljettajat/käyttäjät eivät ole autonkuljettajia. Siksi on hyvin todennäköistä etteivät edelliset kirjoittajat saa koskaan vastausta kysymyksiinsä. Aihe sinänsä kiinnostaa kyllä suuresti myös minua autonkuljettajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on ehkä väärä keskusteluareena ajoneuvonosturia koskevassa asiassa. Nosturin kuljettajat/käyttäjät eivät ole autonkuljettajia. Siksi on hyvin todennäköistä etteivät edelliset kirjoittajat saa koskaan vastausta kysymyksiinsä. Aihe sinänsä kiinnostaa kyllä suuresti myös minua autonkuljettajaa.

        Joo, on kiinnostava aihe.
        Mistä löytäisi noihin edellisiin ( asiallisiin ) kysymyksiin asiallisen vastauksen, jos ei täältä?
        Paikkakunnalla on yhden isohkon nosturifirman varikko, mutta en oikein tunne sieltäkään ketään enkä kyllä kehtaa kävellä porttien sisäpuolellekkaan kyselemään.
        Josko edes saisin vastausta...🤔
        Hei nyt oikeasti joku Liebherr kuski hoi!
        Kerro tästä alasta lisää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, on kiinnostava aihe.
        Mistä löytäisi noihin edellisiin ( asiallisiin ) kysymyksiin asiallisen vastauksen, jos ei täältä?
        Paikkakunnalla on yhden isohkon nosturifirman varikko, mutta en oikein tunne sieltäkään ketään enkä kyllä kehtaa kävellä porttien sisäpuolellekkaan kyselemään.
        Josko edes saisin vastausta...🤔
        Hei nyt oikeasti joku Liebherr kuski hoi!
        Kerro tästä alasta lisää...

        Ala noudattaa infra-alan tessiä. Tuntipalkkka kokemuksen mukaan, yleensä 17€:stä sinne yli kahteen kymppiin. Tuntipalkan päälle tulee vielä konelisä, joka riippuu koneen koosta. Tällä hetkellä näyttäisi olevan 1,43€-2,61€/h. Yleensä nosturit on sen kokoisia, että se on vähintään se 2€/h. Ylitöitä ja reissutöitä on paljon. Parhaat tienestit tehdään reissutöissä, joissa painetaan pitkää päivää ja päivärahat juoksee. Koulutuksia järjestetään jatkuvasti eri puolilla Suomea. Niitä on työkkärin kautta rekrykouutuksina, sekä nosturifirmojen järjestämiä koulutuksia. Vaatimuksena yleensä C-kortti, mutta joillain kursseilla voi suorittaa senkin. Monesti kyös katsotaan eduksi että on käyttänyt muita koneita.

        T: Liebherr-kuski


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmetellen luen tätä viestiketjua jossa keskustellaan ajoneuvonosturin kuljettajan työstä ja palkasta. Itselläni on aina ollut sellainen kuva,että tällaisen ajoneuvonkuljettajan ammattitaito on niin korkealla tasolla(onhan työ todella vaativaa ja huippuammattitaitoa vaativaa ,että myös palkkauskin olisi sen mukainen. Jos rakennat omakotitaloa ja tarvitset tällaisen nosturin tontille niin tuntiveloitus on todella suolainen siis aivan karmea. Kuka ne rahat tästä työstä sitten käärii taskuunsa ? Yrittäjä? Pankki? vai onko tällaisen aparaatin käyttökulut valtavat.
        Ymmärrän kyllä sen ,että tällaisen laitteen hankintakulu on valtava . Suomessa on todella vähän tämän alan yrityksiä . Itse tiedän noin 6 kpl , miksi alalle ei ole tunkua ? Onko riskit liian suuret vai nosturit liian kalliita, jotta tavallinen alasta innostunut tavallinen tallaaja ei uskalla ottaa yrittäjän riskiä? Alalla olevat kertokaa totuus. Asiallisi kommentteja pyydän.

        Itse luulin kun alalle ryhdyin että tässä hieno turvallinen ala… kilpailu on kuitenkin mennyt siihen suuntaan että kaikki nopeasri heti… isoimmat firmat etsii vain harjottelijoita töihin pienellä palkalla ja todella räyhkeät kouluttaa itse. En tiedä sitten onko turvallista olla 24h koneen puikoissa työnantajan vaatimuksesta…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko liikaa pyydetty ,että joku ammattilainen ajoneuvonosturin kuljettaja kertoisi täällä
        rehellisesti millaista tällainen työ on ja millainen on palkkaus. Työ on erittäin vaativaa ja tavarat mitä nostetaan on todella arvokkaita, virheisiin ei ole varaa. Minun on vaikea uskoa ,että tällaisesta erikoisalasta maksetaan kuljettajalle minimipalkkaa eikä päivärahojakaan saa koska rakennusliitto on näin määritellyt. Edellinen kirjoittaja pyysi alan ihmisiltä kommentteja ja niin minäkin haluaisin kuulla totuuden asiasta.

        Havatorilla saat noin 15€/h sekä konelisän noin 2€/h ei tämä todellakaan mitään ihme palkkaista hommaa ole ja työnantajat etsivät vain halvempaa tekijää kokoajan…. Tarkkaa hommaa mutta silti ylitöitä todella paljon sekä joskus yli 24h työvuoroja….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko liikaa pyydetty ,että joku ammattilainen ajoneuvonosturin kuljettaja kertoisi täällä
        rehellisesti millaista tällainen työ on ja millainen on palkkaus. Työ on erittäin vaativaa ja tavarat mitä nostetaan on todella arvokkaita, virheisiin ei ole varaa. Minun on vaikea uskoa ,että tällaisesta erikoisalasta maksetaan kuljettajalle minimipalkkaa eikä päivärahojakaan saa koska rakennusliitto on näin määritellyt. Edellinen kirjoittaja pyysi alan ihmisiltä kommentteja ja niin minäkin haluaisin kuulla totuuden asiasta.

        Ei kun vaan äkkiä opiskelemaan hommiin niin kyllä se todellisuus nopeasti tulee vastaan


    • Anonyymi

      Kai se nosturin kalleus omakotityömaalla johtuu osaltaan sellaisesta asiasta, että tilaaja maksaa myös laitteen seisonta-ajasta yrityksen pihalla.
      Siksi kai isoja nostureita asennetaan kuorma-autoihin, että saataisiin käyttötunteja lisää.

      • Anonyymi

        Isoja nostureita asennetaan kuorma-autojen avulla siksi, että muuten sallitut akselimassat maantiellä ylittyisivät. Ajoneuvonosturit ovat muutenkin aina erikoiskuljetuksia ja vaativat vuosittain uusittavat erikoisluvat ELY-keskukselta että niitä saa liikutella maantiellä. Isoissa koneissa on jo niin raskaat vastapainot että akselimasssat paukkuisivat aika iloisesti yli jos niitä kuljetettaisiin koneen mukana. Nytkin ne akselimassat on siinä rajoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isoja nostureita asennetaan kuorma-autojen avulla siksi, että muuten sallitut akselimassat maantiellä ylittyisivät. Ajoneuvonosturit ovat muutenkin aina erikoiskuljetuksia ja vaativat vuosittain uusittavat erikoisluvat ELY-keskukselta että niitä saa liikutella maantiellä. Isoissa koneissa on jo niin raskaat vastapainot että akselimasssat paukkuisivat aika iloisesti yli jos niitä kuljetettaisiin koneen mukana. Nytkin ne akselimassat on siinä rajoilla.

        Jos nyt oikein ymmärsin 2 edellistä kirjoitusta , niin tässä puhuttiin eri aiheista kirjoituksissa. 1. kirjoittaja kirjoitti ,että isojen nostureiden kohdalla asiakas joutuu maksamaan "kuluja" kun nosturi seisoo varikolla. Eli varikolla vietetty odotusaika halutaan yrityksen toimesta laskuttaa asiakkaalta osana nostotyötä. Siksi hänen mielestä nykyisin todella isoja nostolaitteita asennetaan kuorma-auto alustalle, jotta käyttötuntien määrä kasvaisi ja nostotyön hinta alenisi. Asiassa on varmasti vinha perä, Nykyisin näkee tosi järeitä Volvojen, Scanioiden alustoille rakennettuja nostureita tuolla liikenteessä. kirjoittaja 2. puhui myös täysin asiaa, Nosturi viedään kohteeseen ja vastapainot tuodaan kuorma-autolla perässä. Onko tällaisten kuorma-auton alustan päälle rakennetun järeän nosturin tuntiveloitus edullisempi kuin perinteinen aito nosturi Sjöman , Havator,Helaakoski. Niin ne jotka mennä jolkuttavat 80 km/h
        sellaiset teiden tukot. Jos on kommentteja niin asiallisia kun ollaan oltu asialinjalla tähänkin asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt oikein ymmärsin 2 edellistä kirjoitusta , niin tässä puhuttiin eri aiheista kirjoituksissa. 1. kirjoittaja kirjoitti ,että isojen nostureiden kohdalla asiakas joutuu maksamaan "kuluja" kun nosturi seisoo varikolla. Eli varikolla vietetty odotusaika halutaan yrityksen toimesta laskuttaa asiakkaalta osana nostotyötä. Siksi hänen mielestä nykyisin todella isoja nostolaitteita asennetaan kuorma-auto alustalle, jotta käyttötuntien määrä kasvaisi ja nostotyön hinta alenisi. Asiassa on varmasti vinha perä, Nykyisin näkee tosi järeitä Volvojen, Scanioiden alustoille rakennettuja nostureita tuolla liikenteessä. kirjoittaja 2. puhui myös täysin asiaa, Nosturi viedään kohteeseen ja vastapainot tuodaan kuorma-autolla perässä. Onko tällaisten kuorma-auton alustan päälle rakennetun järeän nosturin tuntiveloitus edullisempi kuin perinteinen aito nosturi Sjöman , Havator,Helaakoski. Niin ne jotka mennä jolkuttavat 80 km/h
        sellaiset teiden tukot. Jos on kommentteja niin asiallisia kun ollaan oltu asialinjalla tähänkin asti.

        On täysin ymmärrettävää, että tällainen nosturialan firma huomioi laskutuksessaan myös nostolaitteen seisonta-ajat. He laskevat kokonaiskulut ja sen mukainen on tuntiveloitus nostotyöstä. Se ,että liikenteessä on entistä enemmän kuorma-autojen alustoille rakennettuja järeitä nostolaitteita kertoo sen totuuden,että tuotekehitys edistyy vauhdilla ja tänä päivänä myös autojen alustalle voidaan rakentaa järeitä nostolaitteita, onhan jo arkipäivää ,että autoissakin voi olla 5 akselia. En tiedä kun en ole alalla työskentelevä ihminen , mutta uskoisin ,että myös nämä " kuorma-auto" nosturit veloittavat työstään ihan kunnon summan.Onhan järeään autoon sijoitettu järisyttävä summa rahaa/pankin rahaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isoja nostureita asennetaan kuorma-autojen avulla siksi, että muuten sallitut akselimassat maantiellä ylittyisivät. Ajoneuvonosturit ovat muutenkin aina erikoiskuljetuksia ja vaativat vuosittain uusittavat erikoisluvat ELY-keskukselta että niitä saa liikutella maantiellä. Isoissa koneissa on jo niin raskaat vastapainot että akselimasssat paukkuisivat aika iloisesti yli jos niitä kuljetettaisiin koneen mukana. Nytkin ne akselimassat on siinä rajoilla.

        Siltikkin kaikissa firmoissa ajetaan vielä lisäluvan sallimien akselipainojen ylittävillä painoilla. Lähes poikkeuksetta vaakalla sakko napsahtaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siltikkin kaikissa firmoissa ajetaan vielä lisäluvan sallimien akselipainojen ylittävillä painoilla. Lähes poikkeuksetta vaakalla sakko napsahtaa

        Tollanen lisäluvilla 70tn kulkeva laite painaa vaa alla 85 tonnia… sen verran työnantajat haluavat säästää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On täysin ymmärrettävää, että tällainen nosturialan firma huomioi laskutuksessaan myös nostolaitteen seisonta-ajat. He laskevat kokonaiskulut ja sen mukainen on tuntiveloitus nostotyöstä. Se ,että liikenteessä on entistä enemmän kuorma-autojen alustoille rakennettuja järeitä nostolaitteita kertoo sen totuuden,että tuotekehitys edistyy vauhdilla ja tänä päivänä myös autojen alustalle voidaan rakentaa järeitä nostolaitteita, onhan jo arkipäivää ,että autoissakin voi olla 5 akselia. En tiedä kun en ole alalla työskentelevä ihminen , mutta uskoisin ,että myös nämä " kuorma-auto" nosturit veloittavat työstään ihan kunnon summan.Onhan järeään autoon sijoitettu järisyttävä summa rahaa/pankin rahaa ?

        Nämä ns. Hiab-autot kyllä kehittyneet viimeisen 10-15v aikana paljonkin, mutta eivät ne oikeaa ajoneuvonosturia korvaa. Riippuu ihan työmaasta kumpaa voi/kannattaa käyttää. Hiabeissa etuna halvempi ja nopeampi siirtokustannus (molemmille osapuolille) ja ulkomitoiltaan usein pienempiä eli mahtuu ahtaampaan koloon. Ajoneuvonostureissa kuitenkin ulottuvuus ja nostokyky ihan erit, johon liittyen massaakin paljon -> ELYn luvat vuosittain, ajoreittien suunnittelut kun tiestön ja siltojen rajat tulee vastaan yms... Alkupanostukset itse laitteisiin myös omissa luokissaan, Hiabautot uutena n. 400-600te (yli 100tonnimetriset), pienimmät nosturit (jotain 50tn nostokykyä) lähtee vajaasta miljoonasta ja oikeasti isot koneet 2-8 miljoonaa perusvarusteilla.
        Ison hiabin tuntihinnalla (100-130e/h) saa jo oikeasti ison nosturinkin eli ei ne per H ole älyttömästi halvempia tilaajalle. Niissä on ihan samat viat kuin kuorma-autoissa yleensä + nostolaitteen viat päälle eli per käyttötunti ne ei ole omistajalleen todellakaan edullisempia. Lisäksi tarkastukset on vuosittain autolle ja nosturille erikseen + trafin vuosiverot jne. Kuskit myös usein AKTllä hiabeissa ja nostureissa ovat Infralla -> hallinto tekee asiat tuplana.
        Eli eroja kyllä löytyy kun niitä alkaa etsimään. Se kumpi on parempi riippuu ihan käyttötarpeesta ja interneetissähän siitä on hyvä kinastella, että mikä mielipide kenelläkin asiasta on.
        T. keskisuuri nosturifirmalainen


    • Anonyymi

      Jos yrittäjän jatkuva sinun haukkuminen kiinnostaa, niin ala on kuin tehty sinua varten. Itse jätin nuo hommat juuri tuon takia, enkä ole. Katunut sitä päivääkään.

      • Anonyymi

        En nyt oikein ymmärrä edellisen kirjoittajan asennetta siihen miten asiakkaat suhtautuvat
        nostotöiden veloitukseen. Kannattaako kokea asia näin henkilökohtaisesti kun tämä edellä kirjoittanut ihminen asian ilmaisi. Ajoneuvonostotyö on erityisala, kustannukset näistä ajoneuvonostolaitteista ovat isot, sen myönnän.Suurimmalla osalla asiakkaista omakotitalo rakentajat , rivitalorakentajat nosto tapahtuma on ainutkertainen. He ovat ennakkoon sopineet nostotöille hinnan . Kun nostotyö tapahtuu työmaalla niin tilaajalle tärkein asia on se ,että kaikki työ onnistuu 100 %. Näin myös onnistuu koska nostoyrityksien työntekijät ovat todella raudankovia ammattilaisia. He tekevät työnsä. Työlle on hintansa, mutta jokainen asiakas on myös sen valmis maksamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt oikein ymmärrä edellisen kirjoittajan asennetta siihen miten asiakkaat suhtautuvat
        nostotöiden veloitukseen. Kannattaako kokea asia näin henkilökohtaisesti kun tämä edellä kirjoittanut ihminen asian ilmaisi. Ajoneuvonostotyö on erityisala, kustannukset näistä ajoneuvonostolaitteista ovat isot, sen myönnän.Suurimmalla osalla asiakkaista omakotitalo rakentajat , rivitalorakentajat nosto tapahtuma on ainutkertainen. He ovat ennakkoon sopineet nostotöille hinnan . Kun nostotyö tapahtuu työmaalla niin tilaajalle tärkein asia on se ,että kaikki työ onnistuu 100 %. Näin myös onnistuu koska nostoyrityksien työntekijät ovat todella raudankovia ammattilaisia. He tekevät työnsä. Työlle on hintansa, mutta jokainen asiakas on myös sen valmis maksamaan.

        Niin jokainen asiakas on kyllä valmis maksamaan sen summan mikä laskussa ilmenee.
        Näin tuoreena omakotitalon omistajana arvostan suuresti sitä miten ammattitaitoisia nämä nostoalan ihmiset ovat. siksi olen kiltisti valmis maksamaan laskun nostotyöstä. Jos homma hoidetaan tosi mallikkaasti niin palkka kuuluu tekijälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin jokainen asiakas on kyllä valmis maksamaan sen summan mikä laskussa ilmenee.
        Näin tuoreena omakotitalon omistajana arvostan suuresti sitä miten ammattitaitoisia nämä nostoalan ihmiset ovat. siksi olen kiltisti valmis maksamaan laskun nostotyöstä. Jos homma hoidetaan tosi mallikkaasti niin palkka kuuluu tekijälle.

        Hieno kommentti. Isot yläfemmat. Palkka kuuluu tekijälle toden totta.


    • Anonyymi

      Mitä isompi kone sitä enemmän ylitöitä… uskon että menee lähemmäs 2000h ylitöitä vuodessa rikki

      • Anonyymi

        Nyt pitää ihan aikuisten oikeasti viheltää peli poikki. 2000 tuntia vuodessa ylitöitä. Ihminen joka suostuu tekemään 2000 tuntia ylitöitä vuodessa on tyhmä tampio siis todella tyhmä, vähä-älyinen . Suomen lainsäädäntö kieltää tällaisen toiminnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt pitää ihan aikuisten oikeasti viheltää peli poikki. 2000 tuntia vuodessa ylitöitä. Ihminen joka suostuu tekemään 2000 tuntia ylitöitä vuodessa on tyhmä tampio siis todella tyhmä, vähä-älyinen . Suomen lainsäädäntö kieltää tällaisen toiminnan.

        Siksi tälle alalle ei fiksut tule! Joka vuosi sakotetaan liiallisista ylitöistä mutta mitään ei tapahdu koska työsuojelu on suojatyöpaikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi tälle alalle ei fiksut tule! Joka vuosi sakotetaan liiallisista ylitöistä mutta mitään ei tapahdu koska työsuojelu on suojatyöpaikka

        Ja mitään 40h viikossa tai 50h tekijöitä ei allalla kauaa katsella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitään 40h viikossa tai 50h tekijöitä ei allalla kauaa katsella

        Joku alan iso toimija kiersi sakkoja sillä että maksoi laittomat määrät ylitöitä ”urakkalisinä”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku alan iso toimija kiersi sakkoja sillä että maksoi laittomat määrät ylitöitä ”urakkalisinä”

        Iso toimija myös holjaisempina aikoina lomautti työntekijöitä ja samalla palkkasi lisää kavereita jotka meno suoraan ruotsiin töihin..


    • Anonyymi

      Ainakin rakennustyömailla tulee asiakkaalle aina yllätyksenä että kahvi ja ruoka tauot kuuluvat myös nosturiluskille, niistä joutuu aina painimaan

    • Anonyymi

      Näppärästi tänään aamuruuhkassa sjömanin ltm1500 kulki harukset mukana jotka tuovat sellaset 15tn liikapainoa kyseiselle koneelle plus muut himmelit

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      132
      3827
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1895
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1741
    4. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1402
    5. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      124
      1294
    6. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      97
      1260
    7. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      37
      1259
    8. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      70
      1156
    9. Mitä toivot

      Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      69
      1033
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      102
      995
    Aihe