Amos Rexiinkö

Mitä.menetän

Oletteko jo käyneet Amos Rexissä ja mikä oli vaikutelma. Kysymys on tarkoitettu etupäässä Hgin liepeillä asuville. Toki voihan kauempaankin piipahtaa jos on kultturelli-ihminen. En vaan ole joutanut vielä käydä.

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olisin mielelläni käynyt, mutta aina ohi kulkiessani sinne on ollut todella pitkät jonot ulkopuolella. Ehkä poikkean, kun uusi näyttely avataan, eikä se ilmeisesti kiinnosta suuria massoja. No, jos elämä jatkuu, käyn siellä vielä jonain päivänä - ehkä useampiakin kertoja.

      Seuraavaksi aion poiketa Taidehalissa ja Ateneumissa, ehkä Sinebrykoffillakin. ;)

      • ö-Öö

        Suosittelen koffia.

        Turhan tuntematon museo, siellä paljon kaikenlaista. Meitsiin teki valtavan vaikutuksen aikoinaan lasinegatiiveille tehdyistä negoista tehdyt isot vedokset. Uskomattoman laadukasta jälkeä kivikautisella tekniikalla, kun vertaa nykydigiin.

        Aloittajalle, m en jonota. Eli tähän huumaan en ole lähtenyt, vaikka hienoja näyttelyitä onkin. Tulen kyllä käymään paikassa, joskus.

        Taiteella on tilauksensa, onneksi myös tiloja. Mun mielestä vähän niinkuin arkipäiväistä kamaa, kuin vaikkapa kirjastot. Mutta ihminen kaipaa taidettakin. Kandee nyt miettiä, riitelyä välttäen, urheilupaikat. Aina on jollain lompsa levällään, jos aletaan puhumaan jäähalleista, muulla kulttuuripuolella ollaan niinkuin noloina, jos jokin kiasma rakennetaan. Hö, mieti helsini-areenaa ja mikä soppa sekin on.

        Ihan hyvä, kuvataide on saanut suosiota, se jäänyt monen muun taiteenlajin varjoon viimeajat. Noh, kuvataiteessa ei liiku raha, kuin hiphopissa, tai formuloissa.

        =DW=


    • anonyymi_iIJ

      Kyllähän sä menetät, jos olet visuaalinen henkilö. Kuvataide on minulle mieleisin taidemuoto , mutta senkin osalta olen kranttu eli kaikki ei kelpaa. Rene Magritten näyttely kiinnostaisi vaikka toisaalta katselen erityisen mielläni Suomen kultakaudentaiteilijoiden töitä. Tamara Piilolan ja Heiki Trollan työt ovat mieltäkiehtovia, kauniita jne. Niisä minun sieluni lepää.

      Useat ihmiset saavat syviä kokemuksia taiteesta. Muistan kuulleeni, että johonkin yksilöön käynti Louvressa olisi vaikuttanut siten, että vierailija olisi joutunut myös psykoosin valtaan.

    • makunsa.mukaan

      Kyllä kävin edellisen näyttelyn katsomassa Amos Rexissä. Minulle jäi vähän sellainen olo, että en nähnyt ihan kaikkea. Koska teemana olivat valot ja osallistuva taide, niin tilat olivat pimeät. Olin vähän pettynyt, ei sen kaltainen taide ollut minulle.
      Tuo uusi näyttely voisi enempikin olla minun mieleeni. Ehkä käyn katsomassa.

    • Amos Rex on lapsille tehty lämmin kokoontumis-paikka.
      Paikka jossa pössytellä ja piikitellä rauhassa.

      H.

    • maissiii

      En ole siellä käynyt...

      Pitääkin taas joku päivä hypätä junaan ja tulla katsomaan,
      mitä kaikkea pääkaupunki taas maalaisjuntille taiteita tarjoaa.
      Aamujunalla tulla ja jalat kipeinä kiertää ja
      käydä tutuissa paikoissa syömässä ja juomassa ja
      illalla taas tänne periferiaan.

      Sitten olisi taas taitetta sulateltavana.

      • stadistasiis

        Pyydäppä hunksz mukaan josko muuttaisi mielensä ko paikasta 👍


    • en ole käynyt, pari kertaa yritin edellisen näyttelyn aikaan, mutta aina oli jonoa enkä viitsinyt jäädä jonottamaan. ehkä jonakin päivänä poikkean sinnekin, Ateneum ja designmuseo ovat lempparimuseoitani.

      • Amos Rex ´ssä kävin, kun oli kolmatta päivää auki. Se on yksi muoto taiteen kokemiseen (interaktiivinen tila) sijainti oivallinen, menen uudelleen. Helsinki on nyt monimuotoisesti kiinnostava paikka kultuurin harrastajille, on konservatiivisempaa arkkitehtuuria, teatteria, taidetta, konsertteja ym
        Mutta sauna kokemuksien lisäksi , Heureka, Kiasma ym ym paljon - jonossa oli paljon turisteja
        Taide - kultturi yleensäkin tarvitsee näkijän, kokijan, tilan ja tekijän intuition.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      364
      3295
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      118
      2406
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      123
      1715
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      75
      1226
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1107
    6. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      45
      1046
    7. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      155
      1040
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1033
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      883
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      826
    Aihe