Millä tavalla nykyisin maksatte laskunne?

nepugad

On ollut hyvä maksaa laskuja tuolla Nordeasta tulleella paperisella tunnuslukukortilla.
Nyt kuitenkin ovat muuttaneet käytäntöä, ei ottanut numeroita vastaan, kun aioin maksaa laskun!
En pääse enää ollenkaan verkkopankkiini, ja kun noita konttoreitakin on vähennetty, on pitkä matka lähteä etsimään toisesta pitäjästä!
Eräs ystäväni sanoi, että hän voi maksaa edelleen tuolla vanhalla systeemillä, jota ne nyt ovat muuttamassa ainakin täällä.
Miten on muiden laita?

56

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mammeli-

      Maksan vielä tunnuslukukortilla, johon olen vuosikausia tottunut, ja JOTa pidän varmana
      ja turvallisena.
      On uhattu sen pienen vekottimem käyttöön pakottamisella.
      Milloin se mahtanee tapahtua?

      • sivullinen

        Juuri tammikuussa 2019 lähettivät vielä uuden tunnuslukukortin Nordeasta, toimii vielä 2019. Vuosi sitten samoin, piti olla käytössä enää 2018.


      • VieläOnVaihtoehtoja

        Noita uhkailuja on sadellut jo pari vuotta. Olen vastannut, että kännysovelluksen voin ottaa käyttöön, jos he saavat sen toimimaan vanhasa Nokian 2110:ssa. Ja tunnuslukulaitekin voisi kelvata, jos toimittavat sen minulle ilman, että joudun tekemään mitään. Eipä ole asia edistynyt, mutta suosittelen samaa toimintamallia ennen pankinvaihtoa.


      • MattiViikate
        VieläOnVaihtoehtoja kirjoitti:

        Noita uhkailuja on sadellut jo pari vuotta. Olen vastannut, että kännysovelluksen voin ottaa käyttöön, jos he saavat sen toimimaan vanhasa Nokian 2110:ssa. Ja tunnuslukulaitekin voisi kelvata, jos toimittavat sen minulle ilman, että joudun tekemään mitään. Eipä ole asia edistynyt, mutta suosittelen samaa toimintamallia ennen pankinvaihtoa.

        Itse otin sen tunnusluku laitteen käyttöön jo jonkin aikaa sitten ja se on toiminut ihan hyvin, kätevää kun ei tarvitse enää laskea tunnuslukujen riittävyyttä.

        Toisaalta paperilista oli nopeampi käyttää kun ei tarvinnut näpytellä ja odotella.


      • Loppuvuodesta.eläkkeelle
        VieläOnVaihtoehtoja kirjoitti:

        Noita uhkailuja on sadellut jo pari vuotta. Olen vastannut, että kännysovelluksen voin ottaa käyttöön, jos he saavat sen toimimaan vanhasa Nokian 2110:ssa. Ja tunnuslukulaitekin voisi kelvata, jos toimittavat sen minulle ilman, että joudun tekemään mitään. Eipä ole asia edistynyt, mutta suosittelen samaa toimintamallia ennen pankinvaihtoa.

        Minulla oli vaikeuksia saada sovellus toimimaan Nokia 6.1-puhelimessa, joka tuli myyntiin viime vuonna. Se on toiselta merkinnältään Nokia 6(2018), joka on parannettu versio Nokia 6 puhelimesta.

        Mistään Nordean sivuilta ei löytynyt numeroa, josta olisi saanut apua tähän tunnuslukusovellukseen. Jotain ohjekirjoitelmia oli, mutta niistäkin pystyi käsittämään väärin miten "apsi" toimii.
        Olen ollut koko ikäni atk-alan ammattilainen, ja viimeisen palkkani sain 60-vuotiaana. Ensi syksyllä pääsisin eläkkeelle (63,5 v tulee silloin ikää).

        Missään ei kerrottu tarkemmin miten sovellus toimii. Yksi hämäävä kohta oli se, että apsi ei tuonut älypuhelimen näytölle salasanaa. Itse en ollut aikeissa maksaa kännykällä, vaan hoitaa varsinaisen maksun Windows-pc:llä. No toimiihan tuo järjestelmä nyt. Osittain vikana oli myös se, että tunnuslukusovellus sattui olemaan poissa käytöstä, kun sillä yritin asennuksen jälkeen mennä hakemaan salasanaa. Se hakee salasanan "piilossa" niin, että jos käyttää erillistä (Windows) pc:tä maksuun, niin ensin pc:llä mennään antamaan se vanha pitkä käyttäjätunnus ja sitten käynnistetääntunnuslukusovellus. Sillä on oma 4-numeroinen salasana, ns. pin-koodi. Se on annettava esim. älykännykälla, mutta taustalla tapahtuu heti sen jälkeen pankki-istuntoon kirjautuminen pc:llä, jossa siis käyttäjä on jo antanut sen vanhan pitkän käyttäjätunnuksensa Nordean verkkopankki-istunnossa (valittu tunnuslukusovellus, ei enää tunnuslukukortti). Tässä ja se näkyvä verkkopankki-istunnon nelinumeroisen salasanan syöttö kokonaan pois. Uutta on pin-koodin anto, jota kysellään heti kun käynnistää älypuhelimella tunnuslukusovelluksen eli tl-apsin.


        En tykkää ajatuksesta mennä verkkopankkiin älypuhelimella ja nettiselaimella, aika pieni on ruutu. Ehkä tähänkin on joku valmis apsi, en tiedä. Tykkään enemmän toimia Windows pc:llä, jossa on iso näyttöruutu. Pöytäkoneessani on 27" monitori ja läppärissä 15" näyttö.
        Aika vähän on käyttöä laskujen maksamiseen, koska kaikki säännölliset laskut menevät automaattisesti maksuun tililtäni. Niihin voi laittaa laskuttajakohtaisen ylärajan. Nordeassa on muistaakseni tekstiviestimuistutus maksullinen e-laskuissa.

        Toistaiseksi käyttöä tulee olemaan kohtalaisesti pankkitunnistautumisissa esim. työttömyyskassan ja TE-toimiston kanssa asiointiin, sekä varmasti myös eläkevakuutusyhtiöitteni kanssa (pieni lisäeläke on jossain yksityisessä pienessä yhtiössä).
        Vaimolla on tunnuslukulaite, jota hän ei ole vielä käyttänyt.


      • Fionnuala

        Se tunnuslukulaite toimii hyvin.


    • Minun_mielestäni

      Tunnuslukukortti on hyvä. Verkkopankissa, ja enimmäkseen E-laskuna menee.
      Oon hankkinu sen "pienen vekottimen", jos pahviläpyskää yhtä äkkiä ei oisikaan käytössä. Sillä on ihan kätevä käydä pankin sivuilla, vähä enemmän numeronäppäiltävää.. ja aika isotöistä laskun maksaminen, kun pitkiä numerosarjoja. Mutta hyvin jos näkee numerot, ei se hankalaa ole.
      "Pakolliset" säännölliset laskut kätevin laittaa E-laskuina.

      • Mutta--

        ovatko E-laskut varmoja ja turvallisia?
        Muutamia minulla onkin,
        ja ne ehdin aina tarkastaa, mutta entäs jos tili vain hupenee, etkä tiedä mihin?


      • Minun_mielestäni

        Jos tili hupenee, tuskin se E-laskuista kiinni ;) Nehän ite valitaan, ja voi poistaa, muokata halutessaan.


      • Ei.huolta
        Mutta-- kirjoitti:

        ovatko E-laskut varmoja ja turvallisia?
        Muutamia minulla onkin,
        ja ne ehdin aina tarkastaa, mutta entäs jos tili vain hupenee, etkä tiedä mihin?

        Tiliotteestahan se selviää.
        Pääsethän verkkopankkiisi koska tahansa. Jokainen toiminto on näkyvissä.


    • kdhjahsf

      Luultavasti käyttöön tulee samanlainen koodilaite kuin Ruotsin Nordealla on.
      Ei kytketä mihinkään ja siksi voi käyttää kaikilla internet laitteilla.

      • pertza.hki

        Onhan se ollut varmaan jo vuoden käytössä.
        Muijalle se tuli viime vuoden puolella, mutta käyttää vielä vanhaa tunnuslukukorttia. Ei suostu puhumaan mitään, kun katsoo jotain tyhmää filmiä nyt.


      • Kolmio

        Siirtykää veikkoset helpompiin systeemeihin, niitä riittää ja oppii varmasti ja mun mielestä mobiili on paras mutta on se laite. Se on vaikein nykyosistä, mobiili ja sormenjälki, se on nykyaikaa meille yli 70 vuotiaille !


    • Hallaahon.äänestäjä44

      "Oon hankkinu sen "pienen vekottimen""

      Aion tehdä samoin. Käytän vielä pahvia
      Kiina ei tee pahvia vaan ostaa sen Ensolta

      Olen prime asiakkaana ilmoittanut Wahlroosille että myyn Nordean osakkeemme ja otan pois velkani pankista jos pottuilette niin etten tarvittaessa saa yhteyttä
      pienellä vekottimella joka varmaankin on tehty Kiinassa ehkä vielä huaweilla

      Kännykkää ei aio sotkea raha-asioin se sotkee raha-asiat

    • flegmaatti

      Mobiilitunnistautuminen katosi Hannoverin lentokentän turvatarkastuksessa varastetun tablettini myötä enkä ole aktivoinut ko. toimintoa uuteen tabuun enkä kotikoneeseen.
      Käytän tunnuslukulaitetta.

      Maksan kaiken mahdollisen luottokortin maksuaikaominaisuudella.
      Silloin kun on mahdollista ja tarkoituksen mukaista, maksan "pimeästi" käteisellä mutta se täytyy suunnitella etukäteen koska tavallisesti minulla ei ole rahaa.

      • En-hanki

        mobiilitunnistautumista, jatkaisin tunnuslukukorttia eli pahvikorttia, jos se olisi mahdollista.

        Se pikku-vekotin minulla on kyllä, mutta en tykkää siitä yhtään.


    • wergerg
    • Mitäkämies

      Käytän pikku vekotinta,nimeltään älypuhelin. Laskut ovat suurimmaksi osaksi suoraveloituksessa ja ne laskut jotka eivät ole,maksan puhelimen kameraa käyttäen viivakoodin lukemiseen. Näppärää,nopeaa, kun ei tarvi näpytellä viite-sarjaa,joka yleensä menee jossain kohtaa väärin ja alappas korjailemaan kun käpy on mennyt..

    • hmp.f

      Nordea kai lopettaa ne tunnuslukukortit, koska EU:n säännöksen mukana tunnuslukulistat ei saa olla kopioitavissa. Mutta vielä ei kai ole lopettanut? Jos ei toimi, sulla voi olla väärä läpyskä? Mennyt umpeen? Soita niille.

      • Mitäkämies

        Muistaakseni läoyskän numeropaikka 81 toimii tilanteessa kun jokin on mennyt pieleen.. Ei ole läoyskää ikävä kun tunnuslukusovellus toimii hyvin ja on nopea,vaivaton sekä turvallinen. Ellei puhelin joudu vääriin käsiin, jos puhelimeen on johonkin tallennettu pin, sovelluksen avaamiseksi.


      • hmp.f
        Mitäkämies kirjoitti:

        Muistaakseni läoyskän numeropaikka 81 toimii tilanteessa kun jokin on mennyt pieleen.. Ei ole läoyskää ikävä kun tunnuslukusovellus toimii hyvin ja on nopea,vaivaton sekä turvallinen. Ellei puhelin joudu vääriin käsiin, jos puhelimeen on johonkin tallennettu pin, sovelluksen avaamiseksi.

        Mulla kokeilussa Nordean tunnuslukulaite, varmaan turvallinen, mutta hankala. Otin kun silloin vielä mulla Microsoftin puhelin, eikä Nordea tuennut sitä. Onneksi sekin kapula hajosi :)


      • ei_ne_ymmärrä

        Maailmassa ei mitään mikä ei olisi kopioitavissa. Digitaalista varsinkaan.

        EU:n pöljäkkeet ei ymmärrä mistään mitään.


      • Mitäkämies
        ei_ne_ymmärrä kirjoitti:

        Maailmassa ei mitään mikä ei olisi kopioitavissa. Digitaalista varsinkaan.

        EU:n pöljäkkeet ei ymmärrä mistään mitään.

        No ei se pankkikirjakaan kovin turvallinen ollut.


      • Auttakaa---
        ei_ne_ymmärrä kirjoitti:

        Maailmassa ei mitään mikä ei olisi kopioitavissa. Digitaalista varsinkaan.

        EU:n pöljäkkeet ei ymmärrä mistään mitään.

        Mökkiläinen ihmettelee, kuinka 1,58 euron sähköstä täytyy maksaa 93,77 euroa siirtomaksua.

        Ja moneen kertaan talven aikana!.

        Kirottu Caruna, siellä johtaja vetänee miljoonatuloja.


    • Vertaa

      Kalliita pankki ja verkkomasuista veloittaa ainkain Norde ja Danske kun taas S-pankki ei veloita.

      Danske ja Nordea on näitä epämääräisiä rahankiskojia ja Whaalroos ymmärtääonnekis erota.
      Ilmeismmin sai vuosien saatossa isot miljoonat itselleen ja nyt aika hävitä ahnehtimista.

      Vertailkaa ja nykyään rahaa,kortteja a,lainaa saa paljon helpommin, vaivattomammin ulkomailta edullisemmin eduin, kuten Norwegian jne......

      Suomen pankkisyteemi on aikansa elänyttä ja kuivaa, vahtaamista, joten vaihda sinne mistärahaa saa helpolla ja korotkin vertailukelpoisia.

      Ruotsiin veropakolaiseksi ja ei tarvitse maksaa lahoveroja rikkaille jälkeläsilleen,siinäseon oikea malli-suomalainen.

      Sama koskee näitä Attendoa, Mehiläistä ja Esperi jne johtajia ja ahneita sellaisia sekä verotussuomeen ei maailmalle. Miksi Suomi ei osaa valvoa näitä firmoja,jotka vanhukskilta vie kaiken.

      • Mitäkämies

        Mitäs tuosta jos vanhuksilta viedään kaikki mitä on, mutta jos viedää enemmän kuin on..
        Mielestäni pankit ym. Verenimijät vievät kaikilta kaiken minkä irti saavat. En ole huolissani vanhuuden päivistäni, mutta nuorten tulevaisuutta ei edes ole!


      • Suomen poliitikoilla ei riitä kykyjä muun kuin oman voiton valvomiseen ja lobbareiden kestitettävinä olemiseen.
        Johan se on nähty kunnon pettämisenäkin yhden jos toisenkin kohdalla, viimeksi rinteen joka pääsi attendon sote-kokeilun-tasavertaispalveluun näyttämään kuinka yksityistäminen on hyvä asia ja se toimii. Nyt se on todistettu.

        Muista valvonta/kyky/osaamisasioista ovat antaneet näytön aikanaan niin katainen kuin stubbikin loistavilla matemaattisilla kyvyillään, kataisen vielä ilmoitettua, että me voitetaan tällä.
        Kyllä varmaan, uskottava juttu, katainen varmasti voitti.

        Lobbarit saavat viedä näitä "luottamustoimielättejä" täysin vapaasti 1-0, kuinka näistä siis olisi vielä hoitaman jotain niin monimutkaista kuin yhteiskunnan toimintojen valvontaa.
        Riittää kun se heidän omalla kohdallaan on kunnossa ja osingot tulevat rekisteriin ajallaan.
        Pankit ja pääomasijoittajat saavat meidän maamme "valvojien" puolesta lypsää ja käskyttää kansaa aivan vapaasti, siihen ei puututa, ei oikeuskanslerin eikä oikeusasiamiehen toimenkaan puolesta, kun on hyvin lobattu, kaikki käy.


    • Rahanpesijä

      Minä maksan niin että laitan ne maksuun eräpäivänä. vakituiset E laskuna. tulee ilmotus tekstinä että veloitetaan tililtäsi. Muistaakseni vain e laskuista tulee.

      • Osa-aikaeläkeläinen

        Minulla ei tule muistutusta e-laskuista. Käväisen lähes päivittäin kännykällä katsomassa tilitilanteeni. Kännykällä käy mukavasti laskun maksaminenkin.


    • Johannnes

      Tietokoneella, tunnuslukulaitteen avulla.

      • Kiva näpytellä kahta vekotinta?


      • MattiViikate
        kunhan_taas_kysyn kirjoitti:

        Kiva näpytellä kahta vekotinta?

        Itse otin sen tunnusluku laitteen käyttöön jo jonkin aikaa sitten ja se on toiminut ihan hyvin, kätevää kun ei tarvitse enää laskea tunnuslukujen riittävyyttä.

        Toisaalta paperilista oli nopeampi käyttää kun ei tarvinnut näpytellä ja odotella.

        Kännykkä sovellusta en ole ottanut käyttöön enka ainakaan tällä hetkellä ole edes aikeissa niin tehdä.


    • jurgh

      Käteisellä kassalla, ja niin pitkään kuin voi

    • jurghi

      Pankin kassalla ja käteisellä niin pitkään kuin vain voi, tosi vaivatonta kun pankkitäti hoitaa...ei pelkoa että itse syyllistyy virheisiin.

    • Hallaahon.äänestäjä44

      Jos tarpeellinen palvelu on julkista ja riistää
      hoivakoti
      pankki

      niin kertokaa nuorillenne että tähän vastataan
      ei valittamalla ei päivittelemällä ... koska sitä ei kukaan kuuntele kaikkein vähiten poliitikko, mitä vähän näyttelee pari kuukautta ennen vaaleja

      niin tähän vastataan siten, että ostetaan sitä palvelutuottajaa jos kerran SILLÄ ON HINNOITTELUVOIMAA eli
      valittajan kielellä se riistää asiakkaitaan

      Eli nyt sitten kerrotte nuorelle - jos katsotte että itse ette enää ehdi mitä en usko -
      että

      ostaa pankkia ostaa hoivan toimijoita ... siltä osin kun ne ovat julkisia
      ja omaavat hinnoittelu (= riisto)voimaa

      Näin saatte hinnoitteluvoimasta itsellenne jotain ehkä kaikki takaisin
      Esimerkiksi hoivatuloja etukäteen itsellenne ja jos matuja tuodaan maahan niin saatte matukuluja takaisin ja pankkituloja jos pankki riistää jne.

      joka osaa tämän voittaa joka ei maksaa
      samalla vähentää riippuvuuttaan päätöksiä tekevästä eliitistä joka kiusaa hyvinvointivaltiolla ja sen alasajolla

      Ei tällaisesta poliittisesta eliitistä mihinkään ole EU:ssa kun eivät saa edes sotea aikaan kun sotkivat senkin vallanhimoiseen maakuntahallintoon, kepun keppihevoseen
      https://www.suomenuutiset.fi/leena-meri-sotesta-sosiaali-ja-terveysvaliokunnalla-on-edessaan-suuri-tyo-ja-epailen-ehditaanko-sita-edes-tekemaan-talla-vaalikaudella/

      • Hallis_laskunmaksuunko

        Ei taida kirjallinen ilmaisu osua mukavuusalueellesi?


    • Vanheneva

      Kaikki jatkuvasti maksussa olevat laskuni ovat suoramaksussa, mutta yksittäisiä laskuja maksan Nordean tunnuslukulaitteella. Laite on erittäin epämiellyttävä käyttää ja liiankin suuri määrä "naputuksia" ja pitkiä lukusarjoja täytyy tehdä liian liukkailla nappuloilla ja näyttö on ehdottomasti liian himmeä. Vielä tilitietohaku menee jotenkin, mutta kun maksat, niin taas erinäinen määrä naputuksia.
      Olenkin tehnyt näin, että siirrän tarvittaessa S-Pankin tilille rahaa ja maksan sieltä pikkumaksut. On edelleenkin paperinen ja toimii nopeasti.

    • Julli691

      Vaihtakaa pankkia ja voitte käyttää tunnuslukuja.

    • sina_ei_ota_tama

      luontovisalla

    • Nestori13

      Vaihtaa pankkia, niin se kaikista helpointa...

      • Osa-aikaeläkeläinen

        Nordean kännykkätunnistus on helppo. Pelkällä kännykällä menen pankin ohjelmaan ja näppäimen tunnusluvun. Sen jälkeen tökkään nappia Valmis. Kännykkä heittää esiin pin-koodi-ikkunan. Siihen näpelöin nelinumeroisen koodin, ja sitten pääsenkin tilini kimppuun.
        Maksut hoidan useimmiten niin että tunnuslukupuolen teen tabletilla ja kännykkään tulee pin-koodikysely. Samoin maksut vahvistan kännykällä.


    • flegmaatti

      Joillakin tuntuu menevän sekaisin laskujen ja ostosten maksaminen.
      Onhan se marketin kassakuittikin tietysti jonkin sortin "lasku".

      Me olemme maksaneet kaikki mahdolliset ostokset ja hankinnat luottokortin maksuaikaominaisuudella 90-luvun loppupuolelta lähtien.
      Maitotölkistä asunnon oston esisopimuksen maksamiseen.

      Kuukauden korttilaskun, kuten muitakin mahdollisia, maksamme pankin tunnuslukuvekottimella.
      En ole viitsinyt elvyttää uudelleen mobiilimaksamista.

      • Osa-aikaeläkeläinen

        Kaupungissamme kun Nordea sulki konttorinsa, ja satuin menemään konttoriin digi-koulutuspäivänä, akat eivät päästäneet minua pois ennen kuin näytin että osaan hoitaa pankkihommat kännykällä.


      • maksut

        Tuohan oli Nordean naisilta hieno työ!! Nyt osaat sitten maksaa laskut kännykällä,
        koskahan minäkin?
        En ole vielä ostanut älykännykkääkään, minulla on kyllä tuo tunuslukulaite ja maksoin sillä muutaman kerran, mutta kovin himmeä on näyttö, että jätin sen, kun oli vielä paperinen voimassa ja nyt, olen unohtanut Pin-koodin, täytyisi alottaa asia uudelleen!

        Muuten, joka pankki nykyään ottaa isot palvelumaksut, no, jos nyt on paljon rahaa pankkitilillä, niin se voi auttaa.


    • ei-tekniikan-ihmelapsi2

      paperinen tunnuslukukortti toimii ilmeisesti koko tämän vuoden. Tunnuslukulaite pitäisi tulla nordean kaikille asiakkaille postitse varmaankin tämän vuoden aikana, jos et käytä mobiililaitteella mobiilisovellusta. verkkopankista voi helposti tilata tunnuslukulaitteen ja se saapuu postissa eli konttoriin ei tartte lähteä. eikä härpäke maksa mitään. sitten se vain aktivoidaan tekstiviestitse tai kirjeitse saamallasi tunnuksella.

      Vastaisuudessa näpyttelet tunnuslukulaitteelle valitsemasi salasanan ja kone antaa sinulle numerosarjan jonka näpyttelet verkkopankin kirjautumistietoihin ja sitten näpyttelet tunnuksen jolla nytkin kirjaudut verkkopankkiin eli tunnusluvun.

    • Tyhjästä

      Avainlukukorttien toimitus todella hidasta.
      Pankkimaksut kalliita Danske, Nordea S-Pankki ilmainen.

      Danske ja Nordea ns. syyllistyneet epäeettisiin toimiin maailmalla,rahanpesuissa jne.

      Miksi suositte näiden toimitaa ja kalliita palkkioita hallituskien johtajille,maksamalla esimerkiksi suuria palvelumaksuja kun itse teette työn kuitenkin.

      Palvelujen saani heikkoa.

    • Hallaahon.äänestäjä45

      "Nordea ns. syyllistyneet epäeettisiin toimiin maailmalla,rahanpesuissa jne."

      ei ole

      lisäksi siis KYSE ON PUTININ OLIGARKKIEN TEKEMÄSTÄ RAHANPESUSTA

      Suomessa on YYA-sensuuri joten puhutaan PANKEISTA
      vaikka takana on Venäjän hallituksen operaatiot

      Tietysti pankit ovat saaneet voittoa provisioita mutta siis RAHANPESIJÄT OVAT VENÄLÄISIÄ OLIGARKKEJA PUTININ LUOTTOMIEHIÄ

      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/bjorn-wahlroos-puolustaa-pankkiaan-rahanpesukohussa-nordean-kohdalla-puhutaan-pikkusummista/7fa5fb46-bffe-394c-b668-2ccd2facc114

    • Älykännyjen pakkomyyntiä, mutta toimisiko tämä toisinpäin, maksaisiko nordea sen puhelimen, kun asiakkaan täytyy hoitaa itsee pankin palvelut?
      Nyt olisi jo syytä alkaa miettiä vastavuoroista laskutusta.

      Ilmastovouhotusta kuulee päivittäin ja samat tahot ovat lisäämässä kuormitusta kaikin keinoin, jopa uhkailemalla, että kasvu jatkuisi loputtomiin ja uuden romun tuotanto lisääntyisi eksponentaalisesti, samalla kaavalla kasvattaen voittoja, osinkoja, ja hallintarekisetereissä makaavia verottomia miljoonia, miljardeja.

    • Hiihoo

      Tunnusluku sovelluksen voisin vielä ottaakin ,mutten mobiilipankkia. Kohta on pankin vaihto eessä koska nordea veloittaa 4e /kk tililtä jos ei ota tunnusluku sovellusta sekä mobiilipankkia!!
      Missä asiakaslähtöinen palvelu? En halua hoitaa pankkiasiota kännykällä . Pelkkää pakottamista!
      Suositelkaa asiakasmyönteisempää pankkia.

    • Sain_tänään_

      postissa uuden tunnuslukuluettelon Nordeasta.

      Kirjeessä kerrottiin muutosten olevan tulossa.

    • Mikä_milloinkin

      Minulla on suurin osa laskuista e-laskuina. Muutoin käytän tunnuslukusovellusta, joka on siitä kätevä, että sillä voi kirjautua moneen muuhunkin paikkaan.

      Tunnuslukusovellus meni kerran jumiin eikä ollut muuta vaihtoehtoa kuin poistaa vanha asennus ja asentaa sovellus uudestaan. Ei olisi onnistunut, ellei minulla olisi ollut vielä kaapin pohjalla voimassa olevia tunnuslukuja paperilla. Muutoin olisi pitänyt käydä pankkikonttorissa.

      En luonnollisestikaan maksa laskuja puhelimella enkä käytä pientä näyttöä muutoinkaan muuta kuin silloin, kun puhelinta on pakko käyttää. Käytän muita laitteita, joissa on isompi näyttö. Tunnuslukusovelluksen voisi ladata toisellekin mobiililaitteelle. Minulla on vanha tabletti, jonka käyttöjärjestelmä on sellainen versio, että Nordean tunnuslukusovelluksen pitäisi siinä toimia. Toistaiseksi en ole viitsinyt ladata sovellusta toiselle mobiililaitteelle ja tuskin viitsinkään.

      Käsittääkseni on hieman tulkinnanvaraista, kieltääkö EU:n maksupalveludirektiivi tunnusluvut paperilla. Joka tapauksessa on mielestäni hyvä, että niille, jotka niitä haluavat käyttää, on vaihtoehto. Inhoan sitä, että kaikkia asiat sidotaan Pyhään Puhelimeen. Kyse ei ole taitamattomuudesta käyttää laitetta, vaan periaatteesta. Olen käyttänyt tietotekniikkaa työssä ja kotona kymmeniä vuosia omaamatta mitään ict-koulutusta. Jos en osaa jotain, nin opettelen. Mutta käyttäminen ei ole itsetarkoituksellista.

    • Minä-sain

      uuden tunnuslukukortin vielä tällä viikolla. Jospa sen käyttö jatkossakin hyväksyttäisiin? Sitä toivon.

    • t4t43t

      Mullapa on tili paikallisessa Säästöpankissa ja nettipankin käyttö tunnuslukukortilla toimii varsin mutkattomasti , se teidän Nordeanne on 44 km:n päässä ja Säästöpankki samalla kylällä.

    • ettienettä

      Jännä juttu, kun lähes kaikki tässä tuntuvat olevan Nordean asiakkaita. Oliko pari vuotta sitten, kun uhottiin pankin vaihtamisella, missä suurin osa vaihtajista on nyt?
      Itse myös tyytynyt muutoksiin, verkkopankki/E-lasku etupäässä, ja tuntunut olevan ok.
      Konttori kuitenkin hankalan matkan päässä, jokin aika sitten pari kertaa jouduin käymään kun eksyin palvelu/sijoitusneuvojalle. Päänsärky tuli,kun tämä sanoi, että kassapalvelupuolella osattais jotenkin auttaa.. ei heillä siellä kassoilla näyttänyt tekemistä olevan, mutten saanut apuakaan.
      Kun on sirullinen s-kortti, menee bonukset s-ostoista tilille, nyt vähä mietin/ihmettelen miksi en ole aiemmin tajunnut tutustua S-pankin verkkotoimintoihin. Ja konttorikin olisi Prisman vieressä, "pientä" ihmistä palvellellaan, eikä tunne itseään ihan tyhmäksi.
      Vielä en ole pankkia vaihtanut kuitenkaan minäkään.

      • Mikä_milloinkin

        Asuntolaina sitoo pankkiin. Jos sitä ei olisi, vaihtaisin ihan vain periaatteessa johonkin Säästöpankki Omaan tai vastaavaan, josta minua vanhemmat ja minua tietoteknisesti taitamattomemmat mummot ja papat saa ihan henkilökohtaista palvelua. Nyt joku taas syyttää luuseriksi, kun on "vielä" asuntolainaa". Elämäntilanteet ovat monenlaiset, voisin ihan hyvin maata katuojassa kaiken sen jälkeen mitä on ollut ja mistä olen jotenkuten päässyt yli, tosin en jälkiä jättämättä. Sitäpaitsi minulla on sijoituksia enempi kuin asuntolainaa, mutta ei sitä lainaa kannata maksaa pois, kun korko ei ole käytännössä mitään.


    • Hallaahon.äänestäjä44

      Pientä tiliä pankissa pitävä ei tuota paljonkaan
      Pankit muuttuvat sijoituspankeiksi jotka järjestelevät yritysten siirtoja

      Pienyrittäjät ovat ongelmissa koska ne eivät saa rahaa pankista
      vaan joutuvat hakemaan sitä valpailta markkinoilta

      Näitä kannattaa käyttää hyväksi piensijoittajan

      Jos arvioit Nordean voittavan pelin se on hyvä sijoitus
      Jos löydät - niitä on monta - itseäsi miellyttävän alustan
      jossa pienyritykset hakevat luottoa yli 15 prosentin korolla
      ja otat kovan riskit voit luotottaa HUOM silloin kannatta todella hajauttaa
      useihin jos joku kaatuu muista tuotot korvaavat

      Kun Orpolo ja Sipiläpi tuovat matuja hanki kiintestöosuuksia joiden arvo nousee
      ruhtinaalliseksi kun niin sijoitetaan häiriintyneitä uusmaalaisia koululaisia
      ja
      suurruhtinaalliseksi kun niihin sijoitetaan nigerialaisia ja iranilaisia ja ...
      kansanvaihtajia ja rikastajia ja koneinsinöörejä ja ...

      ja rahaa löytyy tähän somalin kulut - työ = nettohinta ja maksaa noin miljoona euroa veronmaksajalle joka maksaa osa sinulle jos sijoitat oikein
      https://www.suomenuutiset.fi/tutkimus-suomeen-muuttava-somali-tai-irakilainen-kay-kalliiksi-veronmaksajalle-jopa-miljoona-euroa-per-maahanmuuttaja/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      Yleistä iskelmämusiikista
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe