Montako kolaria

pirremiinapas

, autokolaria takana...ja oletko jäänyt kiinni alkon vaikutuksen alaisena ajelusta?

50

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • flegmaatti

Mikä lasketaan kolariksi?

Perääni on ajettu kahdesti, kevyesti. Ensimmäinen tössäys, kuplan konepeltiin, selvisi pienellä oikaisulla ja paikkamaalauksella.
      Toisen tössäyksen seurauksen korjasin vetämällä käsipelissä takapuskuria.

Kerran olen tökännyt kolmion takaa etuajo-oikeutetun eteen. Kiinnostuin peltitöiden harjoittelusta ja ylimaalauksen valmistelusta.
      Toisella kerralla kylkeeni kajautettiin 60:n alueella, jarrujäljistä päätellen ainakin 80:ä. Tuli asiaa oikealle peltokorjaamolle.

Kännissä ajoin useinkin mutta vain yhden kerran puhalsin liikaa mutta ilmeisen vähän koska lukemaa ei näytetty minulle mutta kehoitettiin istumaan läheiseen kahvilaan vähintään tunniksi.
      Olin laskenut palamisajan väärin. Elin rappiovuosia jolloin popsin verenpaine- ja kolestrolilääkkeitä ja toisen pollarin tuttavan kokemuksen mukaan joku niistä hidasti maksan toimintaa polttotehtävässään.

1964v jouluaattoa en laske kolariksi koska siinä oli toisena osapuolena Södertäljen valtakadun liikennemerkin tolppa. Olin umpikännissä ja liikkeellä vieraalla autolla yksin. Hieman myöhemmin sammuin autoon.

• pirremiinapas

Oho, onpa sinulla ollut tuuria, kun vielä keikut kuvioissa, silloin ennen kun ei ollut noita turva tyynyjä eikä -vöitäkään. Onneksi olkoon!

• flegmaatti
        pirremiinapas kirjoitti:

Oho, onpa sinulla ollut tuuria, kun vielä keikut kuvioissa, silloin ennen kun ei ollut noita turva tyynyjä eikä -vöitäkään. Onneksi olkoon!

Jouluaaton 2-tahti Saabin vyötilannetta en tiedä. Kuplassa oli lannevyö ja tuossa kylkeeni törmäyksessä minua piti paukallaan 3-pistevyö. Törmäys tuli kuskin puolelle joten vyön osuus oli vähäinen siinä etten kajauttanut nuppiani sivulasiin.

Kiitos onnittelusta!
        Kaikessa ikävässä on jotain hyvääkin. Tuon 1964 joulun jälkeen kaikki seuraavat joulut ovat olleet ihanan leppoisia.

• henrjii

Kolme, kaksi kertaa on ajettu perään, ja yhden kerran stop merkin takaa
      kylkeen

• pirremiinapass

Siellä ruuhlapaikoilla taitaa ne perään ajot olla aika yleisiä, aika tolkutonta se turvavälin pitäminen..mie ainakin pelkäsin kun takaa tulevat olivat takapuskurissa kiinni..ja ajettiin lujaa motoritiellä.

• staka

Kerran peruutin postilaatikkoon. Oli sen verran jykevää tekoa että takaovi meni uusiksi. Aika kallis remontti, mutta onneksi oli vakuutus ja omavastuu vissiin 160:n paikkeilla.

• pirremiinapas

Ihme loota kun ei väistänyt!

• staka
        pirremiinapas kirjoitti:

Ihme loota kun ei väistänyt!

Taisi olla militantti. Oli sellaisella alueellakin, 'ampui' vastaan ... teräksestä oli. Saattoi kestää paremmin kuin ruotsalaisen auton takaovi. En jäänyt katsomaan :)

• alkoton

Kaksi kertaa olen ottanut osumaa, vaikka ajan melko paljon. Kerran en putsannut aamulla auton ikkunaa ja pysäköintimerkki aiheutti pahan klommon autoon. Autoilu jäi yli 10 vuodeksi, koska autolla oli tunnearvoa. Toisen kerran 15 vuotta takaperin hioin auton kulmaa kärritelineeseen.

• pirremiinapas

Igluautoilu on kyllä vaarallista, mutta aika tavallista, kun on kiire ja käsiä kylmää jne., jne...
        On kokemusta, mutta onneksi pysäköinti- ja muut merkit eivät ole tulleet liian lähelle.
        Minulla on oikeastaan ollut älyttömän hyvä tuuri vai enkeli olkapäällä, olen selvinnyt pahastakin paikasta jalkojen tutinoilla, esim. hirvikolari on ollut sentin päässä varmaan jne.
        Samoin silloin juuri noin alle vuoden ajaneena, arvioin silloisen automme kiihtyvyyden väärin ohitus tilanteessa, ja olin jäädä vastaan tulevan rekan alle, onnksi ehdin just ja just, nyt en riskeeraa..
        Jotakin sellaisia lumipölly tilanteita ollut, kun tielle oli aukealta kinostanut lunta melko kerroksen ja pahimmoilleen rekka oli tulossa vastaan, joten en pystynyt kiertämään kinoksia, vaan oli vain pakko ajaa läpi kinosten, pelkäsin että jos jarrutan , auto kääntyy rekan eteen, joten painoin vain kytkimen pohjaan ja annoin mennä..hyvin onnistui, alkuvauhti n. 80...:)

• AutonPeltiOK
        pirremiinapas kirjoitti:

Igluautoilu on kyllä vaarallista, mutta aika tavallista, kun on kiire ja käsiä kylmää jne., jne...
        On kokemusta, mutta onneksi pysäköinti- ja muut merkit eivät ole tulleet liian lähelle.
        Minulla on oikeastaan ollut älyttömän hyvä tuuri vai enkeli olkapäällä, olen selvinnyt pahastakin paikasta jalkojen tutinoilla, esim. hirvikolari on ollut sentin päässä varmaan jne.
        Samoin silloin juuri noin alle vuoden ajaneena, arvioin silloisen automme kiihtyvyyden väärin ohitus tilanteessa, ja olin jäädä vastaan tulevan rekan alle, onnksi ehdin just ja just, nyt en riskeeraa..
        Jotakin sellaisia lumipölly tilanteita ollut, kun tielle oli aukealta kinostanut lunta melko kerroksen ja pahimmoilleen rekka oli tulossa vastaan, joten en pystynyt kiertämään kinoksia, vaan oli vain pakko ajaa läpi kinosten, pelkäsin että jos jarrutan , auto kääntyy rekan eteen, joten painoin vain kytkimen pohjaan ja annoin mennä..hyvin onnistui, alkuvauhti n. 80...:)

En igluillut. Oli syksy ja lähdin viemään matkustajaa aamulla terveyskeskukseen. Neljä kertaa olen säästynyt rekan aiheuttamilta vaurioilta. Kerran rekka ei saanut pysähtymään punaisiin ja vetäisi viereistä kaistaa läpi risteyksen. Onneksi ei litskannut minua eikä risteyksessä kääntyvää. Kerran rekan rengas tuli vastaan, mut kun autoja ei tullut vastaan niin väistin. Kerran sohjossa auto hyppäs sohjon päälle ja hyppelemään siitä, mutta vastaantullut rekka oli just minusta ohi. Kerran jäätikkätiellä hyppäsin urista poikittain kohti toisenpuolen tienpenkkaa ja vastaan tuli rekka, mut onneksi jotenkin ihmeesti sain auton vispaamisen jälkeen vahingossa auton ennen kohtaamista omalle kaistalle. Jäähdytysnestesäiliö hyppäyksessä sai hiusmurtuman...joo jaolen minä vielä kerran näiden lisäksi meinannut jäädä aamuöiseen aikaan kaupungissa rekan alle. Muistan ajatelleeni hetkeä ennen tilannetta, että miten hiljaista oli. Suijelusenkelillä on piisannut työtä.

• AutonPeltiOK kirjoitti:

En igluillut. Oli syksy ja lähdin viemään matkustajaa aamulla terveyskeskukseen. Neljä kertaa olen säästynyt rekan aiheuttamilta vaurioilta. Kerran rekka ei saanut pysähtymään punaisiin ja vetäisi viereistä kaistaa läpi risteyksen. Onneksi ei litskannut minua eikä risteyksessä kääntyvää. Kerran rekan rengas tuli vastaan, mut kun autoja ei tullut vastaan niin väistin. Kerran sohjossa auto hyppäs sohjon päälle ja hyppelemään siitä, mutta vastaantullut rekka oli just minusta ohi. Kerran jäätikkätiellä hyppäsin urista poikittain kohti toisenpuolen tienpenkkaa ja vastaan tuli rekka, mut onneksi jotenkin ihmeesti sain auton vispaamisen jälkeen vahingossa auton ennen kohtaamista omalle kaistalle. Jäähdytysnestesäiliö hyppäyksessä sai hiusmurtuman...joo jaolen minä vielä kerran näiden lisäksi meinannut jäädä aamuöiseen aikaan kaupungissa rekan alle. Muistan ajatelleeni hetkeä ennen tilannetta, että miten hiljaista oli. Suijelusenkelillä on piisannut työtä.

Kuinka leveän rulla-tuolin sait sairaalassa?

H.

• TerveisiäKellokoskelle
        hunksz kirjoitti:

Kuinka leveän rulla-tuolin sait sairaalassa?

H.

Jätin sen sulle ja pakkopaita on myös sulle varattuna terässuusuojalla. :)
        Miks sä olet noin ilkeä ihminen aina....
        Onko käpy jäässä, Taku? Vai järki jäässä ?
        :)

• pirremiinapas
        AutonPeltiOK kirjoitti:

Oho, nyt pitää jo sanoa että uskomatonta, tosiaan enkeli ollut skarppina, rekka on paha vastus henkilöauton kanssa kolaroidessa..huh.

• poliisitekeerikoksia

Vähemmän kuin poliisimiehet 10:n vuoden aikana yhteensä.

• pirremiinapas

Aha, kuka kertoi?

• Pari kertaa pienen lommon pökännyt nuoruudessani peruuttaessani toisten autoihin.
      Minun perääni on ajettu kaksi kertaa, josta toisella kerralla pökkääjä lähti karkuun, kun pääsin pysähtymään ei ollut mitään jälkeä jäänyt kuitenkaan.
      Kerran yks naisihminen parkkipaikalla tuuppas lommon vanhaan autooni, pelästy niin kamalasti.
      Mä sanoin hälle, että anti olla, kyllä poika sen oikoo, (pojalla on autopeltisepän koulutus).
      Toissakesänä, kun sitä vettä vaan tuli ja tuli. Mun piti lähtee sillä hiton painavalla pakulla ja kääntää se siinä savusaunan edessä, joka oli ihan kuravellissä.
      Otin vauhtia, ettei jäisi kiinni, no se kuravelli heitti sitä autoo niin, että katto osu saunan kattoon kii.
      Muuten olisin päässyt eteenpäin pois, mutta kun siinä oli iso kivi.
      No naapurin mies tuli heti sen traktorilla kiskaiseen irti.
      Ei ole ikinä ollut mitään hinkua nauttineena tunkea ratin taa.

• pirremiinapas

On se onni, että asuin maalla ensimmäiset oppivuoteni, viisi vuotta, ei siellä mihinkään voinut peruuttaa, no tietysti navetan nurkkaan ehkä..
        Traktorilla peruutin tai peräkärrin kerran siellä maalla sähköpylvääseen ja se laho katkesi siitä maan juuresta ja jäi roikkumaan lankojen varaan, opettelin sitä peruuttamista peräkärrin kanssa silloin. Oli pakko, appi oli kuollut ja anoppi ei osannut ajaa kuin mopoa ja polkypyörää., ja mies oli töissä päivät muualla. MMMyöhemmin peruuttelin navetan ylisille heinäkuorma/viljakuomien kanssa, enkä pudonnut kertaakaan sillalta, eikä oven läpikään suurentunut. Hurja ylämen nousu oli pelottavaa, jos erhtyi laittamaan liian suuren vaihteen ja sitten ei meinannut jaksaa tulla ylös asti samalla vaihteella, vaihteen vaihto olisi ollut hurja alamäki peruuttaen :(

• pirremiinapas kirjoitti:

On se onni, että asuin maalla ensimmäiset oppivuoteni, viisi vuotta, ei siellä mihinkään voinut peruuttaa, no tietysti navetan nurkkaan ehkä..
        Traktorilla peruutin tai peräkärrin kerran siellä maalla sähköpylvääseen ja se laho katkesi siitä maan juuresta ja jäi roikkumaan lankojen varaan, opettelin sitä peruuttamista peräkärrin kanssa silloin. Oli pakko, appi oli kuollut ja anoppi ei osannut ajaa kuin mopoa ja polkypyörää., ja mies oli töissä päivät muualla. MMMyöhemmin peruuttelin navetan ylisille heinäkuorma/viljakuomien kanssa, enkä pudonnut kertaakaan sillalta, eikä oven läpikään suurentunut. Hurja ylämen nousu oli pelottavaa, jos erhtyi laittamaan liian suuren vaihteen ja sitten ei meinannut jaksaa tulla ylös asti samalla vaihteella, vaihteen vaihto olisi ollut hurja alamäki peruuttaen :(

Jonkin verran vanhalla Ford-traktorilla maalla ajanut. En onnistunut mitään tuhoa saamaan aikaan.
        Tuli mieleen, kun kerran olin menossa pakulla töihin ja odotin päästäkseni kääntymään vasemmalle. Oikealta ohi pyyhälsi rekka hyvää vauhtia ja sitten kuului kamala rämäys.
        Kun säikähdykseltäni selvisin, niin huomasin, kun sivupeili oli ihan nurin, melkein irti.
        Ei se rekkamies vissiin huomannu koko asiaa.

• pirremiinapas
        eppu2 kirjoitti:

Jonkin verran vanhalla Ford-traktorilla maalla ajanut. En onnistunut mitään tuhoa saamaan aikaan.
        Tuli mieleen, kun kerran olin menossa pakulla töihin ja odotin päästäkseni kääntymään vasemmalle. Oikealta ohi pyyhälsi rekka hyvää vauhtia ja sitten kuului kamala rämäys.
        Kun säikähdykseltäni selvisin, niin huomasin, kun sivupeili oli ihan nurin, melkein irti.
        Ei se rekkamies vissiin huomannu koko asiaa.

Pakko nauraa, vaikka varmaan silloin sinua ei naurattanut, mutta onneksi vain peili, on se aika läheltä mennyt :/

• pirremiinapas
        pirremiinapas kirjoitti:

Aika paljon jää kirjaimia välistä, mutta kai mielikuvituksella saa selvääkin..

• Kolme kertaa on toinen pökännyt, ei kovin isoja lommoja.
      Yhden kerran peruutin usvassa pysäköintialueenmerkin vinoon. Alkoi nolottamaan, seuraavana päivänä otin työkaluja mukaan, että tunkkaan merkin suoraksi. Joku oli parkkeerannut auton ihan merkin viereen, kyttäsin ainakin tunnin, että joku tulisi siirtämään sen, ei kuulunut.
      Lähdin hyvillä mielin ja puhtaalla omallatunnolla kotiapäin. Naapurikunnassa vielä, mitä tuota suremaan, autoonkaan ei tullut kun pikku lommo puskuriin.

• anonyymi_hA7

Kerran kaupan parkkihallissa oli joku jättänyt punaisen maalijäljen auton kylkeen, mutta lommoa ei siitä jäänyt, huomasin ketkä ne tömänneet oli, mutta en viitsinyt reagoida kun ei sen kummempaa ollut sattunut, muuten olisi tullut kilpajuoksu..

• pirremiinapas
        anonyymi_hA7 kirjoitti:

Kerran kaupan parkkihallissa oli joku jättänyt punaisen maalijäljen auton kylkeen, mutta lommoa ei siitä jäänyt, huomasin ketkä ne tömänneet oli, mutta en viitsinyt reagoida kun ei sen kummempaa ollut sattunut, muuten olisi tullut kilpajuoksu..

Miksihän minut välillä anonyymiksi muutetiin..:(

• Promillet-kunniaan

En ole jäänyt kiinni kertaakaan. On käynyt niin hyvä tsäkä.

• pirremiinapas

Huono vitsi

• pirremiinapas

Huono vitsi

• Promillet-kunniaan

Vitsihän se.
        Ei ole korttia, ei autoakaan tällä hetkellä.
        En käytä Alkoakaan, ollenkaan.
        Eikä käy sellaisia vieraitakaan, joita varten pitäisi virittää alko lukko ovikellon viereen.
        Se olisikin hyvä idea. Ovi aukeaa ainoastaan nolla promilleilla.

• pirremiinapas
        Promillet-kunniaan kirjoitti:

Vitsihän se.
        Ei ole korttia, ei autoakaan tällä hetkellä.
        En käytä Alkoakaan, ollenkaan.
        Eikä käy sellaisia vieraitakaan, joita varten pitäisi virittää alko lukko ovikellon viereen.
        Se olisikin hyvä idea. Ovi aukeaa ainoastaan nolla promilleilla.

Sori, ei ollut näköyhteyttä, en tunnistanut vitsiksi.

• Sohlaten

Juovuksissa noita kolareita tulee järjestäänkin ja ihan ilman alkoa.

• pirremiinapas

Aha..ja ilman autoa /ko?

• Ei yhtään kymmeniin vuosiin, eikä mitään pahempia ennen sitäkään, kun aina toiset ehtivät sujuvasti ja tööttäillen väistämään silloin kun vielä autolla ajelin. Yhden urheiluauton etulyhdyn murskasin. Hän ei pystynyt väistämään, kun oli vielä nukkumassa ja auto seisoi parkkipaikalla.
      Kerran istuin kyydissä, kun bussi luisui toisen bussin perään. Ei käynyt pahempaa kuin pikkusen oli polvi kipeänä, ainakin toinen, en muista oliko kumpikin. Bussista särkyi tuulilasi, ei muuta.

Ja, en ole jäänyt kiinni. En muistaakseni ajanutkaan ainakaan humalassa, ellei sitten jotain jäämiä olisi joskus ollut lättölistä tai silleen.

• pirremiinapas

Hyvin ovat väistäneet..:)

Jännitin, turhaan, että ottavat jo ajokortin pois, kun ennen täytyi käydä lääkärissä kun täytti 70, nyt sitä on siirretty viidellä vuodella, eli vielä ainakin viisi ja risat saan ajella..huoh. tuli jo uusi ehta korttikin kotiin.
        Ai, nukkuvaa olisi pitänyt väistää hmmm..en tiedä ymmärsinkö vai väärinkö ymmärsin, mutta olkoon, ja tuo "lättölistä" oli outo sana..julatko vai..

Hyvin ovat väistäneet..:)

Jännitin, turhaan, että ottavat jo ajokortin pois, kun ennen täytyi käydä lääkärissä kun täytti 70, nyt sitä on siirretty viidellä vuodella, eli vielä ainakin viisi ja risat saan ajella..huoh. tuli jo uusi ehta korttikin kotiin.
        Ai, nukkuvaa olisi pitänyt väistää hmmm..en tiedä ymmärsinkö vai väärinkö ymmärsin, mutta olkoon, ja tuo "lättölistä" oli outo sana..julatko vai..

Lättöl.
        Kevytolutta, missä ei lie alkoholia nimeksikään, mutta ei ihan alkoholitonta kuitenkaan.

• pirremiinapas
        Tellukka kirjoitti:

Lättöl.
        Kevytolutta, missä ei lie alkoholia nimeksikään, mutta ei ihan alkoholitonta kuitenkaan.

Ai, täällä se ykkösolut on sitten sitä vastaavaa.

• kerran kahdeksantoista vuotiaana
      lähti lapasesta ohitustilanteessa
      mustaa jäätä … siinä se seilas kaistalta toiselle aikansa
      ja sitten töpsähti kaiteeseen
      säikäytti mutta autolla pystyi jatkamaan matkaa
      juu ja periaate siitä ottamisesta ja autolla ajamisesta
      on ollu aina jos ajat et ota ja jos otat niin et aja.

• pirremiinapas

Se on ok. noin.
        Kerran tunsin minäkin että olin vesiliirrossa, mutta onneksi se oli vain sellainen, ei kovin iso vesilätäkkö, joten kun pyörät tapasivat kuivaa asfalttia löytyi pitokin, on pelottava tunne; varmaan mustalla jäällä luistelu on kokemuksena samanlainen, tosin harvoin pitoa löytyy kuin petäjästä, jos pahasti sattuu..

Se on ok. noin.
        Kerran tunsin minäkin että olin vesiliirrossa, mutta onneksi se oli vain sellainen, ei kovin iso vesilätäkkö, joten kun pyörät tapasivat kuivaa asfalttia löytyi pitokin, on pelottava tunne; varmaan mustalla jäällä luistelu on kokemuksena samanlainen, tosin harvoin pitoa löytyy kuin petäjästä, jos pahasti sattuu..

mutta tänäänhän se vasta keli onkin
        hyvä että pääs pihasta pois ja pihaan takaisin
        ja melkosta sohjoo oli paikotellen
        ihan kiva oli ajella kolkytkilsaa suuntaansa neljääkymppiä :)

• tuurijuoppo

3 kolaria joissa 1 kuollut uhri ja 7 kertaa oon jääny rattijuoppoudesta kiinni.. kännissä ajan lähes päivittäin

• pirremiinapas

Tyhmä.

• keksi vähän uskottavampi satu
        toi ei nyt mee oikeen läpi.

• Kerran on peltejä rutattu, kuskin puoleinen ovi meni uusiksi.
      Se oli hassu tilanne, vaikka kuinka yritin väistää vastaantulijaa kurvissa,
      hän vain tunki auton kylkeen. Hassua oli se, että olin hammaslääkäriin menossa ja tämä herra joka kylkeen pukkasi, oli tulossa juuri samalta hammaslääkärin jakkaralta. Oli kuulemma ihaillut peilistä uutta paikkaa hampaassaan, hihkaisi, ennekuin ehdin sanoa sanaakaan, että lähetä lasku sitten hänelle.

Joskus nuoruudessani isä opetti ja antoi ajaa kotitiellä, jarrutus väärässä paikkaa ja pehmeä penkka ja oja jostain syystä imaisi auton ja siihen tyssäsi ajoharjoitukset joksikin aikaa. Vinssi vain haettiin ja auto nostettiin ylös. Ei tullut naarmun naarmua autoon, kuski itkeskeli hetken.

• Ai niin humalikkona en ole ajellut ja vahtaan, ettei kukaan muukaan ajele.
        Eli tuntimääriä laskeskelen ja rohkenen puuttua, jos joku aikoo humalissaan rattiin tarttua.
        Sen vuoksi olen monesti suostunut kuskiksi, jos tarve on vaatinut.

• Osa-aikaeläkeläinen

Pari kertaa olen autoani lievästi kolhinut.
      Humalassa olen ajanut pari kertaa yli 40 vuotta sitten, kun se silloin oli täällä yleistäkin. Työnikin takia olen pitänyt ratissa nollalinjan. Alallani rattijuoppous katsotaan piittaamattomuudeksi muiden turvallisuudesta.

• pirremiinapas

Ai, missä ammatissa tai työssä EI katsota rattijuopumusta piittaamattomuudeksi?

• hytinäx1

Vaaratilanteita on ollut moniakin kun tuolla moottoritiellä on joka päivä liikkeellä. Ei 120 km tuntivauhti riitä monellekaan, joskus ei minullekaan.
      Nykyään saa lukea melkein joka päivä lehdestä kun rekat ovat olleet toisena osapuolena onnettomuuksissa. Laskin varsin perjantai-iltapäivällä 25 km matkalta tuolla moottoritellä kuinka monta rekkaa tuli vastaan sinne toiseen suuntaan menossa olevalla moottoritiellä. Niitä oli 91 kappaletta ja sentään rauhallinen perjantai liikenne neljän jälkeen. Pari kuukautta sitten oli aika iso ratsia ja poliisi sai kiinni toistakymmentä rattijuoppoa, viisi huumausaineiden vaikutuksen alla olevaa kuljettajaa. pari ajokiellossa olevaa autoa ja muutamalla ei ollut ajokorttia. Yksi rekkakuski jäi kiinni kun katsoi elokuvaa ajaessaan.

• pirremiinapas

Voi hyvänen aika, eipä siinä enää olisi kuin rekan ratin takaa pois sellainen kuski joka joutaa elokuvia katsomaan ajaessaan, ajokieltoon ihan kerta laakista, sehän on pommia pahempi liikenteen seassa..
        Rekkaliikenne on lisääntynyt hurjasti kun ne varastot ovat nykyään rekassa, kaupat ei enää pidä itse varastoja yllä..
        Täällä rajan läheisyys lisää rekka- ja muutakin liikennettä, kutos tiellä, ei tällä minun ohi menevällä, tässä on muuta liiketoimintaa ylläpitävää liikennettä...

• henrjii

Eka kolarissa rattijuoppo päästi täysillä perään, niskat
      olisi katkennet ellei penkin selkänoja olsi mennyt poikki.
      Siitä tulkin mieleen etten ikinä aja kännissä.
      Korvauksiakin piti odotella lähes puoli vuotta, ne maksettiin vasta kärjien jälkeen

• pirremiinapas

Ratti kännääjiä kuuluu olevan nuorissa yhä enemmän, miten se on mahdollista, autokoulussa painotetaan ja vaikka missä mediassa raittiutta ratissa, mutta ei vaan tunnu kiinostavan valistus, huumeiden käyttäjät ovat tietenkin osaltaa "rattijuoppoja".
      Tuurilla siis tuolla tiellä seilaa; muutama vuosi sitten tuossa kutostien ja Savonlinnantien risteyksessä joku romani aiheutti huumepäissään viattoman autoilijan kuoleman, hullu lähtenyt ohittamaan hurjaa vauhtia edellään ajanutta, ja Joenuusta päin tullut autoilija kuoli siihen paikkaan, onneksi sekin huumepelle menhtyi. Kovaa puhetta, mutta yksi täkäläinen kuolemankauppias vähemmän..

p.s. , siis yksi kolari..mites ne muut?

• Siilivain2

Ei yhtään itse aiheutettua. Yksi peruutti parkkihall7ssa takavaloni rikki. Parit parkkisakot ja yksi ylinopeussakko joja juuri ja juuri meni kaupunkialueella sakon puolella. 170 egee meni että napsahti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      242
      2561
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      76
      1903
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1888
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      82
      1338
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      66
      1264
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1228
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1088
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1070
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      933
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      924
    Aihe