Toyotalla ajetaan vähän

faktankertoja

Käydääs tämä asia oikein faktojen ja luotettavan lähdetiedon kautta läpi niin tulee asia selväksi.
Toyotalla ajetaan vuosittain paljon vähemmän kuin saksalaisilla. Suosikkautoista sillä kaikkei n pienimmät kilometrit luokasdaan. Trafin katsastustilasto kertoo selvästi että esim. 10 vuotta vanhoissa autoissa kaikki kolme vähiten ajettua mallia ovat Toyotia. Tuskin sattumaa.

JKun katsoo asiaa toiselta kantilta eli kun katsoo suosituinta autoluokkaa niin erot VW-konsernin autoihin on valtava.
Auris 129tkm
Corolla 133tkm
Golf 167tkm
Ocu 218tkm

Ja tämä on mediaani-luku johon taksiautot eivät vaikuta. Ei siis keskiarvo.

Katsokaa tästä tilastosta mikä on oikeasti totuus. Turha huudella mitään ilman lähdetietoa.
https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/katsastus

Tämä on otettava huomioon kun katsoo auton ikään perustuvia tilastoja. On aivan eri asia kun sanikäisessä autossa voi olla vähän 100tkm ta reilusti yli 200tkm

50

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vain.pakosta

      Jos se toyota on niin huono ajettava ettei sillä halua ajaa kuin välttämättömimmät ajot.

    • Voijasaaluottaa

      Ikääntymisen tuomaa luotettavaa charmikkuutta.

    • rkmHarjakainen

      Golfilla ja Oculla ajetaan runsaasti firman piikkiin...

      • IhanAsiaa

        Osittain juuri näin ja se johtuu hyvistä ominaisuuksista.


      • firman_piikkiin

        Onko ne firman piikkiin ajetut kilometrit jotenkin vähemmän autoa kuluttavia vai mitä yrität viestittää?


    • Eienäävag

      Mutta eise poista sitä faktaa että otetaan samanikäinen tojo ja volkkari..ajetaan molemmilla 150 tuhatta .niin siinä volkkarissa enemmän vikoja..nimin kokemusta on.

      • vertailuaineiston_puute

        Vaikea löytää vanhemmista ikäluokista Volkkaria jolla olisi ajettu yhtä vähän kuin saman ikäisellä Toyotalla.
        Mutuilla voi kumpaan suuntaan tahansa!


    • 787867

      Jos Toyotat ei kilometrejä ketäisi, tuskin olisivat niin suosittuja USAssa missä ajetaan.... paljon,

      Aloittajan esittmästä tilasoista ei voi tehdä muuta päätelmää kuin että SUomessa Tojotilla tosiaan ajetaan vähemmän. Mitään muuta pätelmää ei tilastosta voi tehdä. Se ei myöskään kerro miksi Toyotilla ajetaan vähemmän.

      • AasialainenHeiluri

        Ei jenkeissä ajeta paljoa, siellä laitetaan autot kiertoon parin kolmen vuoden jälkeen. Halpa myy Jenkkilässä, siellä on pirusti vähävaraisia.


      • Tännevaann

        Joka merkillä on halpoja autoja...


    • Mersumies1

      Ei pappa lähde peräkylältä kirkolle ajamaan kuin pari kertaa viikossa. Muut ajat tohjo seisoo pihassa.

    • Toyota on toiseksi suosituin taksiauto suomessa, pari viikkoa sitten jututin taksikuskia niin hän sanoi että jos auton pitää olla ajossa eikä korjaamolla niin valinta on MB tai Toyota. mitkään muut automerkit, varsinkaan saksalaiset eivät kestä niin kuluttavaa ajoa.

      • Älä.höpöttele

        Missä ne Tojotaksit ovat, kun ei niitä ajossa monia näy? Muutama Prius plussa Kovasen orjille tullut ajamaan niitä Stadin 10 euron halpiskyytejä ja joku onneton on hankkinut Auriksen.


      • höpöhöpö-tero

        "Toyota on toiseksi suosituin taksiauto suomessa,..."
        Puppua! Esitä uskottava lähdetieto!


      • Simply.Clever
        höpöhöpö-tero kirjoitti:

        "Toyota on toiseksi suosituin taksiauto suomessa,..."
        Puppua! Esitä uskottava lähdetieto!

        vastahan tuon ilta sanomat tammikuussa 2019 näin kirjoitti. googlettamalla sekin tieto löytyy. Toyota mersun jälkeen toiseksi suosituin taksiauto suomessa 2018. takseissa vaaditaan ehdotonta kestävyyttä ja luotettavuutta, korjaamolla oleva auto ei tuota mitään.


    • Seurattu

      Täälläkin oli ennen tojotia taksissa nyt ei ole enää yhtäkään niin se maailma muuttuu veliseni Mersua Volvoa Skodaa Volkkaria siinä parhat taksiautot..

    • Tuolla se jo mainittiin, Skoda ja VW uusista rekisteröinneistä menee yhteisöjen ym. käyttöön melkein puolet. Kyllähän kaupparatsuilla kilometrejä tulee.

      • höpöhöpö-tero

        Et usko itsekään, että kaupparatsut ajavat Golfeilla! Golfeillakin ajetaan enemmän kuin vastaavilla Toyotilla!


      • höpöhöpö-tero kirjoitti:

        Et usko itsekään, että kaupparatsut ajavat Golfeilla! Golfeillakin ajetaan enemmän kuin vastaavilla Toyotilla!

        En tiedä, ei kiinnosta, millä mallilla VW-autoilijat ajavat, tuo vajaa puolet yhteisökäyttöön on vain Trafista tarkastettavissa oleva fakta. Pakettiautot ovat tilastoissa erikseen.


      • Euroopaneläjä
        höpöhöpö-tero kirjoitti:

        Et usko itsekään, että kaupparatsut ajavat Golfeilla! Golfeillakin ajetaan enemmän kuin vastaavilla Toyotilla!

        Täällä Saksanmaalla muistan joskus katselleeni tilastoa ajetuista kilometreistä eivätkä siinä Vw:n ja Toyotan saman kokoluokan autojen keskimääräiset ajetut kilometrit käytännössä juuri poikenneet toisistaan. Tästä on jo pari vuotta aikaa enkä varmasti enää löydä tiedon lahdettä mutta saattoi olla AutoBild koska sen joka viikko luen.


    • Mersumies1

      Toyota on tyypillisesti vanhojen papparaisten ja tästä syystä kilometrejä tulee vähän. Papparaiset lähtevät pari kertaa viikossa mökistään kauppaan ja terveyskeskukseen. Ei näistä ajoista kilometrejä kerry.

    • MaaJärisee

      Sillä ei ole mitään merkitystä paljonko Volkswagen-konsernin autoilla ajetaan. Kukaan ei enää osta niitä. Lähinnä yrityksethän niitä ovat ostaneet erilaisiin vuokrauskäyttöihin ym. Aivan erilaisissa ajossa niile kertyy hiukan enemmän kilometrejä, mutta noilla pienillä eroilla ei selitetä yhtään mitään.

      Tällä viikolla tulee Toyotan ylivoimaisesta laadusta sellaiset tiedot että ne mykistää kaikki Toyotan pilkkaajat.

      • Kyllä niitä VW-autoja edelleen ostetaan/liisataan ihan hyvin. Haastavasta vuodesta (WLTP-sotku) huolimatta K Auto teki positiivisen tuloksen.


    • faktankertoja

      "Aloittajan esittmästä tilasoista ei voi tehdä muuta päätelmää kuin että SUomessa Tojotilla tosiaan ajetaan vähemmän. Mitään muuta pätelmää ei tilastosta voi tehdä."

      Siitä voi tehdä ainakin kaksi päätelmää:
      1. Luotettavuustilastot vuosimallin perusteella ovat potaskaa. On merkittävä ero jos saman luokan autolla on ajettu 130tkm tai 220tkm.
      2. Paljon ajavat eivät tojoja osta. Syyt ovat omasta mielestäni ilmeiset, mutta en lähde niillä spekuloimaan koska en voi todistaa tästä asiasta mitään.

    • faktankertoja

      "Sillä ei ole mitään merkitystä paljonko Volkswagen-konsernin autoilla ajetaan. Kukaan ei enää osta niitä. Lähinnä yrityksethän niitä ovat ostaneet erilaisiin vuokrauskäyttöihin ym. Aivan erilaisissa ajossa niile kertyy hiukan enemmän kilometrejä, mutta noilla pienillä eroilla ei selitetä yhtään mitään."

      Sulla ei taida olla mitään käsitystä matematiikasta tai numeroista yleensäkään.
      rafin tilastot kertovat selvästi että VW-konsernin autoja rekisteröidään Suomessa yli kaksi kertaa enemmän kuin Toyotia. Kun VW-konsernin autoista vajaa puolet menee yhteisöille niin yksityiskäyttöön menee enemmän VW-konsernin autoja kuin Toyotia rekisteröidään yhteensä.
      Eli useampi yksityishenkilö valitsee VW:n kuin Toyotan ja siihen vielä toinen mokoma lisää yhteisöille. It' good to be the King.

      Ja "pienistä eroista": Sun mielestä ero 135 ja 228 on pieni ja merkityksetön. Otapa vielä huomioon että nuo luvut ovat mediaani-kilometrit. Ei keskiarvo. Keskiarvoissa ero olisi vielä suurempi kun lukuisat Ocu-taksit ja työsuhde-heavy userit vaikuttaisivat enemmän.

    • dfdsfdsafd

      Pian luette aivan toisenlaisia numeroita kun kaikki taksit ovat Toyotia ja silti laatu ja kestävyys ja katsastustilastot ylistävät Toyotaa.

      Tämä ketju on täynnä seli seli selipaskaa.

      • EntäsSitten

        Täällä viikolla on tulossaTraficomin katsastustilasto viime vuodelta. Siinä on kuulemma 70 TOP 10 paikkaa 120:stä Toyotalla.


    • faktankertoja

      "Tämä ketju on täynnä seli seli selipaskaa."

      Nimenomaan seleseliä teroilta kun Trafin luvut ovat epämieluisa totuus ja on pakko selitellä. Puuttuu selkärankaa hyväksyä totuus selittelemättä.

    • Huijausta

      Aloituksessa on näköjään otettu koko 12 vuoden jaksolta Golfille ja Octavialle kaikkein korkeimmat kilometrimäärät ja Toyotille kaikkein alimmat.

      Huijausta

      • postaa.vapaasti

        Kymmenen vuotta on hyvä rajapyykki ja siitä ymmärtää huonomminkin matikkaa osaava kilometrit per vuosi.
        Voit vapaasti postata myös joidenkin toisien vuodien tulokset, jos haluat. Kävin ne kaikki läpi tiedän että sama tarina on kaikenikäisissä autoissa.
        Sinänsä typerä bluffi sulta, jäi mustapekka käteen.


      • anonyymi_DRo
        postaa.vapaasti kirjoitti:

        Kymmenen vuotta on hyvä rajapyykki ja siitä ymmärtää huonomminkin matikkaa osaava kilometrit per vuosi.
        Voit vapaasti postata myös joidenkin toisien vuodien tulokset, jos haluat. Kävin ne kaikki läpi tiedän että sama tarina on kaikenikäisissä autoissa.
        Sinänsä typerä bluffi sulta, jäi mustapekka käteen.

        Nyt tuli tojohönölle paha paikka kun pitäisi postata pelkkää faktaa. Ei pysty valehtelemaan eikä selittelemään.
        Tekemätön paikka, sanoisin.


      • Mersumies1

        Jos tohjolla ajetaan 10000km/v ja autoilla ajetan 25000km/v, niin totta maar kymmenen vuoden jälkeen on mittareissa eri suuruusluokkaa olevat kilometrit.


    • dfdfdfdfadfdfa

      Ainut minkä kilometrit poikkeaavat, on Octavia. Ne ovat kertyneet taksissa ja yritysten autona. Ei mitään poikkeavaa.

      • selventäjä

        Eipä paljo suurempaa kunnianosoitusta autolle olla kuin valinta työkaluksi josta leipä on kiinni ja jonka kustannukset ovat suoraan tuloksesta pois.

        Ja muistutan vielä kerran että kaikki avauksen luvut ovat mediaaneja, ei keskiarvoja. Ne lasketaan täysin eri tavalla.
        Tilastojen mukaan yrityksille menee alle puolet Octavioista. Suomennan matematiikkaa ymmärtämättömille että se tarkoittaa sitä että tuo 228tkm:n mediaani-Ocu on yksityisessä käytössä ja niiden taksien valtavat kilometrit eivät vaikuta tuohon lukemaan.

        Lue tästä miten mediaani tarkoittaa, jos et tiedä https://fi.wikipedia.org/wiki/Mediaani


    • analisaattori

      "Kyllä niitä VW-autoja edelleen ostetaan/liisataan ihan hyvin. Haastavasta vuodesta (WLTP-sotku) huolimatta K Auto teki positiivisen tuloksen". Uusi automerkki " VW-auto" vaikka ei ole tilastoituna trafilla? WLTP sotku oli sotku konsernissa joka ei osaa hallita päästöjä. Huijaamalla tuli liian kallista. Toyotalla ei pienintäkään ongelmaa. Ketä kuluttajaa kiinnostaa joku K-auton tulos?

      • faktankertoja

        Nimenomaan tero otti puheeksi koko VW-konsernin myyntiluvut. Tottakai on kohteliasta vastata konsernitasolla.
        "Sillä ei ole mitään merkitystä paljonko Volkswagen-konsernin autoilla ajetaan. Kukaan ei enää osta niitän"

        Eihän VWllä ole ollut muuta ongelmaa kuin suuri määrä työtä ja aikaa kun mallisto on niin valtavan laaja. Marginaalimallit jäävätviimeisiksi jonoon.
        Toki VW on edelleen tukevadti maailman suurin valmistaja ja takoo kovaa tulosta.

        https://focus2move.com/world-car-group-ranking/


      • Eiosanneet

        Nimi oli VV-auto eikä VW-auto, kun perustajat eivät osanneet kirjoittaa sanaa Volkswagen.

        https://k-auto.fi/


    • Joshaluaaymmärtää

      "Nimi oli VV-auto eikä VW-auto"
      VV-auto oli yhtiö ja sellisia vaikeaa ostaa monikossa.
      VW-auto tai VW:n auton ymmärtää helposti tarkoittavan VW AG:n valmistamaa autoa. Näsäviisaat pennut on sitten toinen juttu.

      • dfdsfsdfsd

        Noinko asian ymmärsit?? Aika tollosti.


    • Samatilasto

      Ok. Volkkarilla ajetaan enemmän. Katsotaanpas sitten saman verran ajettujen autojen katsastustilastoja vuodelta 2017 samasta linkistä minkä aloittaja laittoi: VW kaikki mallit,vuosimalli 2005,ajettu keskimäärin 220000 km,hylkäysprosentti 26,9. Toyota kaikki mallit,vuosimalli 2003,ajettu keskimäärin 223000,hylkäysprosentti 18,6.
      Eli samanverran ajettuna Toyotan hylkäysprosentti on 8,3 prosenttia vähemmän kuin VW:n, ja kaiken lisäksi Toyotat kaksi vuotta vanhempia!!

      • fsdfdfadfa

        Ei osannut muuta kuin poistaa viestin. No, se on hyvin helppo ratkaisu silloin kun ei muuta osaa.


      • ajatelkaa.paremmin

        Aika hölmöä ampua haulikolla kun on mahdollisuus tehdä tarkempaa mallikohtaista tarkastelua. Jos pysytään kansansuosikki Ocussa /Corollassa niin suurin kiometriluku mitä taulukosta Corollalle löytyy on 215tkm/2002. Sen hylkäysprosentti on 20,2.

        Kilometreiltään lähin Ocu on 2008, jolla on mediaanina on 218tkm. Sen hylkäysprosentti on 12,5%.
        Selkävoitto Skodalle siis.

        Toisaalta koko hylkäysprosenttien suora vertailu on aika typerysten hommaa. Kun katsoo yleisempiä hylkäyksien syitä niin ne ovat pääsääntöisesti jarruihin ja muihin kulutusosiin kohdistuvia eli täysin kuskin huolimattomuudesta ja piittaamattomuudesta johtuvia.
        Ja muistakaa aina KATSASTUS EI OLE KUNTOTESTI. Siinä vain katsotaan onko auto liikennekelpoinen.
        Autosta voi olla Ilmastointi rikki, penkit reikäiset, takapaksin lattia läpiruostunut jne a silti se saa leiman. Niinkun sanoin, hölmöläisten hommaa kaikenkaikkiaan.

        Katsotaas


    • tyhmää.vertailua

      Mites luokkaa ylempänä?
      Pysytään samoissa kilomtriluokassa eli 230tkm.

      Passat 2008 -13,6% - 230.000km
      Avensis 2004 - 16,8% - 228.000km

      Tojo huonompi. Mutta edelleen olen sitä mieltä että nässä vertailuissa ei ole ideaa.

      • 2.4STW__

        Auton ikä tuo tullessaan myös ongelmia vaikkei autolla ajettaisi ollenkaan.
        Joten välttämättä tuosta ei pysty sanomaan mitään. Lähellä kuitenkin ovat toisiaan.

        Mitä ilmeisemmin Tojottimella on ajettu lyhyempää ns. pätkäajoa mikä sinällään kuluttaa autoa enemmän. maantieajo ei kulutus juuri kuluta.

        Mutta nyt 3v kokemuksella uutena ostetusta inglostadilaisesta, ainakin omasta puolesta voin sanoa että konsernituotteeseen en sormellani enää koske ennen kuin oppivat tekemään vaihteiston ja parantamaan laatua.


      • yrittäkää.edes

        "Joten välttämättä tuosta ei pysty sanomaan mitään. "

        Sitähän minä olen alleviivannut koko ajan. Katsastutilastojen hylkäysprosenttien tuijottaminen on idiooteille. Mitä vanhemmaksi autot menevät, sitä enemmän on kyseessä yksilö ja sitä enemmän vaikuttaa se miten sitä on pidetty.
        Ja edelleenkään leima ei kerro miten hyvässä kunnossa voimalinja tai muut tärkeät komponentit ovat. Leima kertoo vain sen että autolla saa ajaa laillisesti liikenteessä.
        Kyllä tämän pitäisi selvitä kun edes vähän viitsii ajatella.


    • Miksi saksalaisissa käytetyissä on myynti ilmoituksessa.... Myydään korjattavaksi,

    • Miksi saksalaisissa käytetyissä on myynti ilmoituksessa.... Myydään korjattavaksi,

      • Anonyymi

        Miksi Toyotan myynti-ilmoituksissa lukee "moottori vaihdettu" vaikka autolla on ajettu vähän?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Toyotan myynti-ilmoituksissa lukee "moottori vaihdettu" vaikka autolla on ajettu vähän?

        MIKÄ provoilija??

        tässä myynti- ilmoitus saksalainen isolla moottorilla,

        Täydellinen Huoltokirja.

        -Kone vaihdettu 289tkm kohdalla.

        (Nyt mittarissa 720tkm)
        joka merkillä on jotain.


    • Anonyymi

      Täytyy ihan lakkia nostaa niille fanaatikoille, jotka Toyotalla isoja kilometrejä viitsivät ajaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?

      Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?
      Maailman menoa
      520
      5642
    2. Asianajaja Herman Ljungberg

      Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      125
      5229
    3. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

      Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      30
      2550
    4. Voiko nainen olettaa

      Miehen maksavan treffeillä kaiken, jos kutsuu naisen treffeille?
      Ikävä
      408
      2244
    5. Minun on vaikea ymmärtää

      Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut
      Ikävä
      40
      1400
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

      Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      176
      1228
    7. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

      Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      68
      1175
    8. Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies

      Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1021
    9. Nainen, taidan inhota minua todella

      tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1011
    10. Teennäinen ihminen?

      Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen
      Sinkut
      132
      958
    Aihe