Toyotalla ajetaan vähän

Käydääs tämä asia oikein faktojen ja luotettavan lähdetiedon kautta läpi niin tulee asia selväksi.
Toyotalla ajetaan vuosittain paljon vähemmän kuin saksalaisilla. Suosikkautoista sillä kaikkei n pienimmät kilometrit luokasdaan. Trafin katsastustilasto kertoo selvästi että esim. 10 vuotta vanhoissa autoissa kaikki kolme vähiten ajettua mallia ovat Toyotia. Tuskin sattumaa.

JKun katsoo asiaa toiselta kantilta eli kun katsoo suosituinta autoluokkaa niin erot VW-konsernin autoihin on valtava.
Auris 129tkm
Corolla 133tkm
Golf 167tkm
Ocu 218tkm

Ja tämä on mediaani-luku johon taksiautot eivät vaikuta. Ei siis keskiarvo.

Katsokaa tästä tilastosta mikä on oikeasti totuus. Turha huudella mitään ilman lähdetietoa.
https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/katsastus

Tämä on otettava huomioon kun katsoo auton ikään perustuvia tilastoja. On aivan eri asia kun sanikäisessä autossa voi olla vähän 100tkm ta reilusti yli 200tkm
1
Ilmoita

Jos se toyota on niin huono ajettava ettei sillä halua ajaa kuin välttämättömimmät ajot.
Ilmoita
Ikääntymisen tuomaa luotettavaa charmikkuutta.
Ilmoita
Golfilla ja Oculla ajetaan runsaasti firman piikkiin...
2 VASTAUSTA:
Osittain juuri näin ja se johtuu hyvistä ominaisuuksista.
Onko ne firman piikkiin ajetut kilometrit jotenkin vähemmän autoa kuluttavia vai mitä yrität viestittää?
+Lisää kommentti
Mutta eise poista sitä faktaa että otetaan samanikäinen tojo ja volkkari..ajetaan molemmilla 150 tuhatta .niin siinä volkkarissa enemmän vikoja..nimin kokemusta on.
1 VASTAUS:
Vaikea löytää vanhemmista ikäluokista Volkkaria jolla olisi ajettu yhtä vähän kuin saman ikäisellä Toyotalla.
Mutuilla voi kumpaan suuntaan tahansa!
+Lisää kommentti
Jos Toyotat ei kilometrejä ketäisi, tuskin olisivat niin suosittuja USAssa missä ajetaan.... paljon,

Aloittajan esittmästä tilasoista ei voi tehdä muuta päätelmää kuin että SUomessa Tojotilla tosiaan ajetaan vähemmän. Mitään muuta pätelmää ei tilastosta voi tehdä. Se ei myöskään kerro miksi Toyotilla ajetaan vähemmän.
2 VASTAUSTA:
Ei jenkeissä ajeta paljoa, siellä laitetaan autot kiertoon parin kolmen vuoden jälkeen. Halpa myy Jenkkilässä, siellä on pirusti vähävaraisia.
Joka merkillä on halpoja autoja...
+Lisää kommentti
Ei pappa lähde peräkylältä kirkolle ajamaan kuin pari kertaa viikossa. Muut ajat tohjo seisoo pihassa.
Ilmoita
Toyota on toiseksi suosituin taksiauto suomessa, pari viikkoa sitten jututin taksikuskia niin hän sanoi että jos auton pitää olla ajossa eikä korjaamolla niin valinta on MB tai Toyota. mitkään muut automerkit, varsinkaan saksalaiset eivät kestä niin kuluttavaa ajoa.
3 VASTAUSTA:
Missä ne Tojotaksit ovat, kun ei niitä ajossa monia näy? Muutama Prius plussa Kovasen orjille tullut ajamaan niitä Stadin 10 euron halpiskyytejä ja joku onneton on hankkinut Auriksen.
"Toyota on toiseksi suosituin taksiauto suomessa,..."
Puppua! Esitä uskottava lähdetieto!
höpöhöpö-tero kirjoitti:
"Toyota on toiseksi suosituin taksiauto suomessa,..."
Puppua! Esitä uskottava lähdetieto!
vastahan tuon ilta sanomat tammikuussa 2019 näin kirjoitti. googlettamalla sekin tieto löytyy. Toyota mersun jälkeen toiseksi suosituin taksiauto suomessa 2018. takseissa vaaditaan ehdotonta kestävyyttä ja luotettavuutta, korjaamolla oleva auto ei tuota mitään.
+Lisää kommentti
Täälläkin oli ennen tojotia taksissa nyt ei ole enää yhtäkään niin se maailma muuttuu veliseni Mersua Volvoa Skodaa Volkkaria siinä parhat taksiautot..
Ilmoita
Tuolla se jo mainittiin, Skoda ja VW uusista rekisteröinneistä menee yhteisöjen ym. käyttöön melkein puolet. Kyllähän kaupparatsuilla kilometrejä tulee.
3 VASTAUSTA:
Et usko itsekään, että kaupparatsut ajavat Golfeilla! Golfeillakin ajetaan enemmän kuin vastaavilla Toyotilla!
höpöhöpö-tero kirjoitti:
Et usko itsekään, että kaupparatsut ajavat Golfeilla! Golfeillakin ajetaan enemmän kuin vastaavilla Toyotilla!
En tiedä, ei kiinnosta, millä mallilla VW-autoilijat ajavat, tuo vajaa puolet yhteisökäyttöön on vain Trafista tarkastettavissa oleva fakta. Pakettiautot ovat tilastoissa erikseen.
höpöhöpö-tero kirjoitti:
Et usko itsekään, että kaupparatsut ajavat Golfeilla! Golfeillakin ajetaan enemmän kuin vastaavilla Toyotilla!
Täällä Saksanmaalla muistan joskus katselleeni tilastoa ajetuista kilometreistä eivätkä siinä Vw:n ja Toyotan saman kokoluokan autojen keskimääräiset ajetut kilometrit käytännössä juuri poikenneet toisistaan. Tästä on jo pari vuotta aikaa enkä varmasti enää löydä tiedon lahdettä mutta saattoi olla AutoBild koska sen joka viikko luen.
+Lisää kommentti
Toyota on tyypillisesti vanhojen papparaisten ja tästä syystä kilometrejä tulee vähän. Papparaiset lähtevät pari kertaa viikossa mökistään kauppaan ja terveyskeskukseen. Ei näistä ajoista kilometrejä kerry.
Ilmoita
Sillä ei ole mitään merkitystä paljonko Volkswagen-konsernin autoilla ajetaan. Kukaan ei enää osta niitä. Lähinnä yrityksethän niitä ovat ostaneet erilaisiin vuokrauskäyttöihin ym. Aivan erilaisissa ajossa niile kertyy hiukan enemmän kilometrejä, mutta noilla pienillä eroilla ei selitetä yhtään mitään.

Tällä viikolla tulee Toyotan ylivoimaisesta laadusta sellaiset tiedot että ne mykistää kaikki Toyotan pilkkaajat.
1 VASTAUS:
Kyllä niitä VW-autoja edelleen ostetaan/liisataan ihan hyvin. Haastavasta vuodesta (WLTP-sotku) huolimatta K Auto teki positiivisen tuloksen.
+Lisää kommentti
"Aloittajan esittmästä tilasoista ei voi tehdä muuta päätelmää kuin että SUomessa Tojotilla tosiaan ajetaan vähemmän. Mitään muuta pätelmää ei tilastosta voi tehdä."

Siitä voi tehdä ainakin kaksi päätelmää:
1. Luotettavuustilastot vuosimallin perusteella ovat potaskaa. On merkittävä ero jos saman luokan autolla on ajettu 130tkm tai 220tkm.
2. Paljon ajavat eivät tojoja osta. Syyt ovat omasta mielestäni ilmeiset, mutta en lähde niillä spekuloimaan koska en voi todistaa tästä asiasta mitään.
Ilmoita
"Sillä ei ole mitään merkitystä paljonko Volkswagen-konsernin autoilla ajetaan. Kukaan ei enää osta niitä. Lähinnä yrityksethän niitä ovat ostaneet erilaisiin vuokrauskäyttöihin ym. Aivan erilaisissa ajossa niile kertyy hiukan enemmän kilometrejä, mutta noilla pienillä eroilla ei selitetä yhtään mitään."

Sulla ei taida olla mitään käsitystä matematiikasta tai numeroista yleensäkään.
rafin tilastot kertovat selvästi että VW-konsernin autoja rekisteröidään Suomessa yli kaksi kertaa enemmän kuin Toyotia. Kun VW-konsernin autoista vajaa puolet menee yhteisöille niin yksityiskäyttöön menee enemmän VW-konsernin autoja kuin Toyotia rekisteröidään yhteensä.
Eli useampi yksityishenkilö valitsee VW:n kuin Toyotan ja siihen vielä toinen mokoma lisää yhteisöille. It' good to be the King.

Ja "pienistä eroista": Sun mielestä ero 135 ja 228 on pieni ja merkityksetön. Otapa vielä huomioon että nuo luvut ovat mediaani-kilometrit. Ei keskiarvo. Keskiarvoissa ero olisi vielä suurempi kun lukuisat Ocu-taksit ja työsuhde-heavy userit vaikuttaisivat enemmän.
Ilmoita
Pian luette aivan toisenlaisia numeroita kun kaikki taksit ovat Toyotia ja silti laatu ja kestävyys ja katsastustilastot ylistävät Toyotaa.

Tämä ketju on täynnä seli seli selipaskaa.
1 VASTAUS:
Täällä viikolla on tulossaTraficomin katsastustilasto viime vuodelta. Siinä on kuulemma 70 TOP 10 paikkaa 120:stä Toyotalla.
+Lisää kommentti
"Tämä ketju on täynnä seli seli selipaskaa."

Nimenomaan seleseliä teroilta kun Trafin luvut ovat epämieluisa totuus ja on pakko selitellä. Puuttuu selkärankaa hyväksyä totuus selittelemättä.
Ilmoita
Aloituksessa on näköjään otettu koko 12 vuoden jaksolta Golfille ja Octavialle kaikkein korkeimmat kilometrimäärät ja Toyotille kaikkein alimmat.

Huijausta
3 VASTAUSTA:
Kymmenen vuotta on hyvä rajapyykki ja siitä ymmärtää huonomminkin matikkaa osaava kilometrit per vuosi.
Voit vapaasti postata myös joidenkin toisien vuodien tulokset, jos haluat. Kävin ne kaikki läpi tiedän että sama tarina on kaikenikäisissä autoissa.
Sinänsä typerä bluffi sulta, jäi mustapekka käteen.
postaa.vapaasti kirjoitti:
Kymmenen vuotta on hyvä rajapyykki ja siitä ymmärtää huonomminkin matikkaa osaava kilometrit per vuosi.
Voit vapaasti postata myös joidenkin toisien vuodien tulokset, jos haluat. Kävin ne kaikki läpi tiedän että sama tarina on kaikenikäisissä autoissa.
Sinänsä typerä bluffi sulta, jäi mustapekka käteen.
Nyt tuli tojohönölle paha paikka kun pitäisi postata pelkkää faktaa. Ei pysty valehtelemaan eikä selittelemään.
Tekemätön paikka, sanoisin.
Jos tohjolla ajetaan 10000km/v ja autoilla ajetan 25000km/v, niin totta maar kymmenen vuoden jälkeen on mittareissa eri suuruusluokkaa olevat kilometrit.
+Lisää kommentti
Ainut minkä kilometrit poikkeaavat, on Octavia. Ne ovat kertyneet taksissa ja yritysten autona. Ei mitään poikkeavaa.
1 VASTAUS:
Eipä paljo suurempaa kunnianosoitusta autolle olla kuin valinta työkaluksi josta leipä on kiinni ja jonka kustannukset ovat suoraan tuloksesta pois.

Ja muistutan vielä kerran että kaikki avauksen luvut ovat mediaaneja, ei keskiarvoja. Ne lasketaan täysin eri tavalla.
Tilastojen mukaan yrityksille menee alle puolet Octavioista. Suomennan matematiikkaa ymmärtämättömille että se tarkoittaa sitä että tuo 228tkm:n mediaani-Ocu on yksityisessä käytössä ja niiden taksien valtavat kilometrit eivät vaikuta tuohon lukemaan.

Lue tästä miten mediaani tarkoittaa, jos et tiedä https://fi.wikipedia.org/wiki/Mediaani
+Lisää kommentti
"Kyllä niitä VW-autoja edelleen ostetaan/liisataan ihan hyvin. Haastavasta vuodesta (WLTP-sotku) huolimatta K Auto teki positiivisen tuloksen". Uusi automerkki " VW-auto" vaikka ei ole tilastoituna trafilla? WLTP sotku oli sotku konsernissa joka ei osaa hallita päästöjä. Huijaamalla tuli liian kallista. Toyotalla ei pienintäkään ongelmaa. Ketä kuluttajaa kiinnostaa joku K-auton tulos?
2 VASTAUSTA:
Nimenomaan tero otti puheeksi koko VW-konsernin myyntiluvut. Tottakai on kohteliasta vastata konsernitasolla.
"Sillä ei ole mitään merkitystä paljonko Volkswagen-konsernin autoilla ajetaan. Kukaan ei enää osta niitän"

Eihän VWllä ole ollut muuta ongelmaa kuin suuri määrä työtä ja aikaa kun mallisto on niin valtavan laaja. Marginaalimallit jäävätviimeisiksi jonoon.
Toki VW on edelleen tukevadti maailman suurin valmistaja ja takoo kovaa tulosta.

https://focus2move.com/world-car-group-ranking/
Nimi oli VV-auto eikä VW-auto, kun perustajat eivät osanneet kirjoittaa sanaa Volkswagen.

https://k-auto.fi/
+Lisää kommentti
"Nimi oli VV-auto eikä VW-auto"
VV-auto oli yhtiö ja sellisia vaikeaa ostaa monikossa.
VW-auto tai VW:n auton ymmärtää helposti tarkoittavan VW AG:n valmistamaa autoa. Näsäviisaat pennut on sitten toinen juttu.
1 VASTAUS:
Noinko asian ymmärsit?? Aika tollosti.
+Lisää kommentti
Ok. Volkkarilla ajetaan enemmän. Katsotaanpas sitten saman verran ajettujen autojen katsastustilastoja vuodelta 2017 samasta linkistä minkä aloittaja laittoi: VW kaikki mallit,vuosimalli 2005,ajettu keskimäärin 220000 km,hylkäysprosentti 26,9. Toyota kaikki mallit,vuosimalli 2003,ajettu keskimäärin 223000,hylkäysprosentti 18,6.
Eli samanverran ajettuna Toyotan hylkäysprosentti on 8,3 prosenttia vähemmän kuin VW:n, ja kaiken lisäksi Toyotat kaksi vuotta vanhempia!!
2 VASTAUSTA:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ei osannut muuta kuin poistaa viestin. No, se on hyvin helppo ratkaisu silloin kun ei muuta osaa.
Aika hölmöä ampua haulikolla kun on mahdollisuus tehdä tarkempaa mallikohtaista tarkastelua. Jos pysytään kansansuosikki Ocussa /Corollassa niin suurin kiometriluku mitä taulukosta Corollalle löytyy on 215tkm/2002. Sen hylkäysprosentti on 20,2.

Kilometreiltään lähin Ocu on 2008, jolla on mediaanina on 218tkm. Sen hylkäysprosentti on 12,5%.
Selkävoitto Skodalle siis.

Toisaalta koko hylkäysprosenttien suora vertailu on aika typerysten hommaa. Kun katsoo yleisempiä hylkäyksien syitä niin ne ovat pääsääntöisesti jarruihin ja muihin kulutusosiin kohdistuvia eli täysin kuskin huolimattomuudesta ja piittaamattomuudesta johtuvia.
Ja muistakaa aina KATSASTUS EI OLE KUNTOTESTI. Siinä vain katsotaan onko auto liikennekelpoinen.
Autosta voi olla Ilmastointi rikki, penkit reikäiset, takapaksin lattia läpiruostunut jne a silti se saa leiman. Niinkun sanoin, hölmöläisten hommaa kaikenkaikkiaan.

Katsotaas
+Lisää kommentti
Mites luokkaa ylempänä?
Pysytään samoissa kilomtriluokassa eli 230tkm.

Passat 2008 -13,6% - 230.000km
Avensis 2004 - 16,8% - 228.000km

Tojo huonompi. Mutta edelleen olen sitä mieltä että nässä vertailuissa ei ole ideaa.
2 VASTAUSTA:
Auton ikä tuo tullessaan myös ongelmia vaikkei autolla ajettaisi ollenkaan.
Joten välttämättä tuosta ei pysty sanomaan mitään. Lähellä kuitenkin ovat toisiaan.

Mitä ilmeisemmin Tojottimella on ajettu lyhyempää ns. pätkäajoa mikä sinällään kuluttaa autoa enemmän. maantieajo ei kulutus juuri kuluta.

Mutta nyt 3v kokemuksella uutena ostetusta inglostadilaisesta, ainakin omasta puolesta voin sanoa että konsernituotteeseen en sormellani enää koske ennen kuin oppivat tekemään vaihteiston ja parantamaan laatua.
"Joten välttämättä tuosta ei pysty sanomaan mitään. "

Sitähän minä olen alleviivannut koko ajan. Katsastutilastojen hylkäysprosenttien tuijottaminen on idiooteille. Mitä vanhemmaksi autot menevät, sitä enemmän on kyseessä yksilö ja sitä enemmän vaikuttaa se miten sitä on pidetty.
Ja edelleenkään leima ei kerro miten hyvässä kunnossa voimalinja tai muut tärkeät komponentit ovat. Leima kertoo vain sen että autolla saa ajaa laillisesti liikenteessä.
Kyllä tämän pitäisi selvitä kun edes vähän viitsii ajatella.
+Lisää kommentti
Miksi saksalaisissa käytetyissä on myynti ilmoituksessa.... Myydään korjattavaksi,
Ilmoita
Miksi saksalaisissa käytetyissä on myynti ilmoituksessa.... Myydään korjattavaksi,
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Toyotalla ajetaan vähän

Käydääs tämä asia oikein faktojen ja luotettavan lähdetiedon kautta läpi niin tulee asia selväksi.
Toyotalla ajetaan vuosittain paljon vähemmän kuin saksalaisilla. Suosikkautoista sillä kaikkei n pienimmät kilometrit luokasdaan. Trafin katsastustilasto kertoo selvästi että esim. 10 vuotta vanhoissa autoissa kaikki kolme vähiten ajettua mallia ovat Toyotia. Tuskin sattumaa.

JKun katsoo asiaa toiselta kantilta eli kun katsoo suosituinta autoluokkaa niin erot VW-konsernin autoihin on valtava.
Auris 129tkm
Corolla 133tkm
Golf 167tkm
Ocu 218tkm

Ja tämä on mediaani-luku johon taksiautot eivät vaikuta. Ei siis keskiarvo.

Katsokaa tästä tilastosta mikä on oikeasti totuus. Turha huudella mitään ilman lähdetietoa.
https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/katsastus

Tämä on otettava huomioon kun katsoo auton ikään perustuvia tilastoja. On aivan eri asia kun sanikäisessä autossa voi olla vähän 100tkm ta reilusti yli 200tkm

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta