Thaimaahan
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/dc0cfda6-4853-4159-a912-345b7f9cd94c
Suomessa hän oli keskituloinen, Thaimaassa varakas. Bangkokissa samalla palkalla saa luonnollisesti paljon enemmän kuin Suomessa.
– Elämänlaatua on pystynyt nostamaan, hän sanoo.
Luetuimpia
-
Vanhusten asema
Suomiko hyvinvointivaltio vanhuksille? https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bd48d68f-590c-4c1a-8bee-614f887ab7e1 Kun ihminen ei enää tuota Suomessa, hänet nakataan korppikotkille. Muistan jo aikoinaan kun oltiin remppaamassa vanhainkotia, miten siellä vanhuksia kohdeltiin. Isolla osastolla oli kaksi suomalaista hoitajaa, jotka istuivat kahvihuoneessaan kaiken päuvää. Kerran eräs liikuntakyvytön vanhus huusi vettä ainakin 15 minuuttia. Hoitaja huusi takaisin että neljältä syödään ja juodaan sitten. Vanhus jatkoi huutamista käheällä äänellä ja hoitaja huuteli harvakseen takaisin että "sinut on kuultu". Työkaverin kanssa käytiin viemässä 2 kertakäyttömukillista vettä vanhukselle jotka tämä ahnaasti joi vapisevalla kädellä. Yksityistetyissä hoivakodeissa ei ole enää sitäkään hoitajaa, joka vastaisi että et saa. On vain hiljaisuus. Muistuttaa keskitysleiriä.
-
Agrikiinnostuneita jotta jahka nääs löytyypikö?
Etsin liikekumppaneiksi tänne Pattayan landelle agrikulttuurista kiinnstuneita agrimaanviljelijöitä viljelemään duriania. Olen kartoittanut että täällä duriania ei viljellä riittävästi ja kysyntä on valtavasti kasvanut kansan tullen tietoiseksi, että hedelmä kiihdyttää aineenvaihduntaa ja polttaa rasvaa. Itseäni kiinnostaa tämä agrikulttuuri enemmän ja enemmän niin mielelläni tutustuihin muihinkin agrikulttuurista kiinnostuneisiin. Se voi olla hyvinkin pian että meikäläinen laittaa kaupunkilaiselämän pillit pussiin ja alkaa harrastelijafarmariksi morsiamen sukutilalla, koska suomen miljoonaprojektit nyt hoidettu finaaliin ja arvonlisäverottomat myyntiprovisiot tuloutuneet. Ostin morsiamelle parikymmentä duriantaimea vuosi sitten puron varteen kasvamaan. Ne on kasvanut samaa hurjaa vauhtia kuin rantabulen palmut, joten viljelmämme paisuu paisumistaan ja pian lähtee kuin mopo käsistä, ellei ryhdytä suurtilallisiksi. Olen surullinen Suomen maatilojen alasajosta. Siellä se heinittyy meidänkin ukin sukutila, navetta on purettu ja päärakennus on autiotalo. Aikoinaan sillä tuli koko 9 henkinen perheensä komeasti toimeen, vaikkei ollut kuin parikymmentä sikaa, saman verran lypsykarjaa, oma kanala, pari työhevosta, vanha massikka ja peltoa muutama kymmenen hehtaaria. Juuriltani olen maalaispoju ja tahdon maalaispojuksi tänne thaimaahan. Rakkaani isä on alkoholisti viinasta ja nyt kuskaan hänelle kaljaa päästäkseni maatilan isännäksi. Tahtoisin taas kotoisasti ympärilleni parikymmentä sikaa ja lypsykarjaa joita rakkaani lypsyn ammattilainen lypsäisi, hepokin ois kiva ja kanoja on jo kuten rakkaani. Oisko kiinnostuneita kimppaan, eikös se Laiffin vaimokin ole maatalouskoulun käynyt ? Minut voi tavata ala-aulassa.
-
Kokemuksia ja tarinoita
Olen tavallinen perheenisä. Minulla ei ole suuria saavutuksia missään lajissa enkä ole rikas. En ole erityisen vahva enkä komea. En ole urheilija enkä sijoittaja. Kaikki on sellaista keskivertoa ja työtä on tehtävä että saa elannon perheelle. Teen parhaani että saan pidettyä perheen tyytyväisenä ja valettua heihin uskoa tulevaan. Asumme keskihintaisessa talossa ja ajelemme suhteellisen halvoilla autoilla. Vaimo on likimain matalapalkka-alalla. Haluamme rikastaa lapsiamme kokemuksilla ja maailmankatsomusta avartavilla elämyksillä. Aika hyvin onnistuttu omasta mielestämme ja meillä on kiva ja turvaisa perhe. Koska tällä foorumilla on eräs senseiksi ilmoittautunut henkilö, joka on menestynyt ja kokenut Thaimaassa asuva perheellinen miljonäärismies, niin pyytäisin häneltä asiantuntijalausuntoja asioista, joissa hän on ilmiselvästi mestari. 1. Olen ihaillut karatekoja aina lapsesta saakka. Kertoisitko hieman lisää tuosta sensei-arvonimestä ja monen danin mustanvyön historiastasi? Oletko opiskellut Japanissa lajia ja koulutatko thaimaalaisia nyt karaten saloihin siellä Chiang Maissa? Millaiset ovat metodisi ja montako dania on nykyisin? Oletko joutunut käyttämään taitojasi siviilissä ja miten kävi? Oletko tehnyt lapsistasi taistelijoita? 2. Moottoripyöräily. Jokainen poikahan tykkää moottoripyöristä. Olen ihaillut hienoja ja kalliita ajopelejäsi ja tietämystäsi muun muassa vastaohjauksesta. Kertoisitko hieman miten vihkiydyit moottoripyöräilyn saloihin ja minä vuonna? Kuka oli sinun sensei moottoripyöräilyssä, joka opetti sinulle hyrrävoimat ja kaikki jo ennen varsinaista ajoa? Oletko ajanut kilpaa tai joutunut vaarallisiin tilanteisiin joista sinut pelasti vain ajotaitosi? 3. Jahdit. Olen aina ihaillut ja himoinnut huvijahteja. Sinulla on laajalti kokemusta näistä ja sinulla on useita upeita jahteja. Ihan sellainen perusvenekin yhdellä kajuutalla kelpaisi minulle. Millaista on ajella luksusjahdeilla Siamin lahdella ja Andamaaneilla? Onko se vaarallista ja oletko joutunut turvautumaan koskaan apuun vai onko kaikki mennyt hyvin? Toimiiko plotterit miten hyvin ja onko merikartat kunnossa siellä päin? Paljonko tuollaiset jahdit kuluttaa matkavauhdissa ja millaisessa merenkäynnissä olet ajellut? 4. Amerikkalaiset autot ja elämäntyyli. Olen aina ihaillut niitä. Sinulla on Mopar ja amerikkalaishenkinen elämä. Miten koet sen arkielämässä ja saatko ihailua miten paljon? Minusta olisi kiva kanssa olla ihailtu. 5. Olen usein ajatellut että olisi mahtavaa olla jonkin konsernin johtaja Thaimaassa esimerkiksi ravintola-alalla ja sitten olisi paljon väkeä töissä. Voisin itse autella siinä mukana minkä osaan. Miten koet johtajan asemasi siellä ja onko se verrattavissa suomalaiseen ravintolakulttuuriin? Onko tarjoilijanne tyytyväisiä ja riittääkö heillä töitä 12 kk vuodesta vai onko lomautuksia? Mikä on teidän konserninne myydyin tuote ja millainen on asiakaspiiri amerikkalaishenkisessä ympäristössä? Kertoisitko hieman millaisilla teemoilla markkinoitte ja osallistuuko koko perhe liiketoimintaan? 6. Sijoitukset. Jos rikastun joskus niin haluan sijoittaa Aasiaan kuten sinä. Minkä verran tarvii alkupääomaa ja mitä kaikkea kannattaa ostaa vai annanko kaiken vaimon hoidettavaksi siinä vaiheessa elämää? 7. Olen aina ihaillut lastenkasvatusvinkkejäsi. Onko sinulla antaa tällaiselle kahden villin viikarin isälle muutama vinkki, miten tehdään heistä nöyriä, ahkeria ja vastuuntuntoisia varakkaita kansalaisia lapsista ilman väkivaltaa? Pitääkö heidät laittaa missä iässä työharjoitteluun? 8. Muut moottoriajoneuvot. Olen ihaillut tietämystäsi kaikenlaisista moottorivehkeistä. Jos saan joskus vesijetin, niin millaista porpelia suosittelet siihen meriveteen? Oletko ajellut Phuketin Siamin lahden saarille niillä aallokossa? Paljonko supervespan mittari näyttää kun ajaa yli sataa? 9. Hyväntekeväisyys. Lapset ovat olleet aina lähellä sydäntäni. Sinä olet kunnostautunut myös tällä saralla. Montako orpolasta saa ostettua esimerkiksi viidellä tonnilla? Entä niiden koulutus? Ajattelin kiksauttaa kun vaimo ei nää. Minkä ikäistä saa kiksauttaa ja onko ne minkä pituisia jos vien ne tivoliin? 10. Oleskeluluvat ja Espanjan matkat. Kuinka monta kertaa vuodessa pitää käydä Espanjassa että saa olla vaimon kanssa Thaimaassa pojan kanssa, kun on 4 passia? Haittaako jos on kirjoilla Suomessa miljoonien asunnossa? 11. Salaiset jutut. Olen ihaillut aina yksityisyydensuojaustasi. Heitä pari vinkkiä miten saan hommattua omat miljoonahuvilat, konserniravintolat, moottoripyörät ja jahdit, yksityiskoneet ja jättialtaat ilman että kukaan koskaan tietää niistä tai näkee niitä? Miten salaan ne ja toiveissani olevan kukkatarhan? Tatuointiliike olisi kiva. Onko myynnissä kellään mielellään omassa kiinteistössä. 12. Vaimoni on todella rikas uimahyppäävä hammaslääkäri. Millaista hammasklinikkaa suosittelisit hänelle ostettavan? Iso vai tosi iso klinikka? Voin sillä aikaa mennä salaa Go Go baariin kun hän on töissä. Onko sellaisia siellä?
Minun mielestäni sinun ainoa paikkasi olisi kiukuttelunhallintakurssi 24h vuorokaudessa ja loput ajasta jälkiistuntona käytöskoulutus.
Sinulle on viesti Wilmassa, oletko lukenut, tyttäresi pukeutuu huorahtavasti.
Sigaporin kaverin kielestä tehdään diinia aj asua, kyllä kuppaa.
Pattis on vielä edullinen ja mukava paikka viettää vapaata.
KättärinEetu kirjoitti: Käpylä on Helsingin käpyjen kylä
ThaimaavsSuomi
11.2.2019 10:46
Kunpa Suomi kykenisi samaan.
Kaikenlisäksi Suomen valtio tarjoaa niille pummeille, orjatyövoimalle, työpaikan viejille, rosvoille ja murhamiehille asunnon, vaatteet, kuukausipalkan, terveydenhuollon, tulkkipalvelut, lakimiespalvelut, aktiviteetteja, psykiatrista tukea, ilmaiset lomalennot kotiin ja takaisin ja antaa vielä kotoutusrahaa, jos pummi haluaa lähteä vapaaehtoisesti kotiin. Kotiutusraha nousee 5000 euroon.
Kuvitelkaa jos Thaimaa kohtelisi laittomia maassaolijoita samalla tavalla? Kaikki suomalaiset työttömät ja muuten joutilaat lähtisi sinne heti.
Maataloustuki
11.2.2019 10:51
voikevättaas
11.2.2019 11:58
Kerro meille skitsolerppa omin sanoin sieltä saarelta, mitä on maataloustuki, niin päästään nauramaan taas uskomattoman vajavaiselle tietotasollesi. Pelkkää kiukuttelua ja mölinää kaikki kommenttisi. Minä vuonna vammauduit?
EiVieläKevätJunttilassa
11.2.2019 12:18
Laadi runo suomen tilanteesta.
Runoaiheita voisi olla myös savolainen thaimaalaisessa parturissa ja päinvastoin.
relaalerppa
11.2.2019 12:35
Kellään muulla kuin vammaisella ei ole aikaa päivystää täällä tuohon tahtiin ilman minkäänlaista asiaa palstalle tai Pattayalle. Keksi joku kehittävämpi harrastus. Pattaya vain ruokkii katkeruuttasi eikä johda kohdallasi mihinkään hyvään.
TahdonRunoja
11.2.2019 12:38
Pyydä vaikka apua lastentarhanopettajalta.
Mistä sulla aikaa vai ihanko ilman aikaa täällä paltalla oireilet ?
63Numball64
11.2.2019 14:12
HaikailuksiMyösJää
11.2.2019 14:21
5.500 kahdessa viikossa palaa.
Kaikki omatoimisuus väärin, eli palvelut täytyy ostaa.
Paikallisten tapojen ja laatujen mukaan ei voi elää.
Riisä varsikaan ei pidä syödä koska se halpaa.
Seuralainenkin pitää määrävälein päivittää ja ostaa.
63Numball64
11.2.2019 14:50
MullaHauskaa
11.2.2019 14:57
PerttiPerusturisti
11.2.2019 15:58
Nää on niin taas näitä lerpan juttuja.
JunttilanUutiset
11.2.2019 16:00
KrunikanVili
11.2.2019 16:32
Ja Suomeen paluu varattomalta miesrievulta sujui sukulaisten yhteiskeräyksellä!!!
KaarnalaivanKapteeni
11.2.2019 17:26
Sellainen ettei tarvitsisi edes morsiammista tai hammaslääkäreistä maksaa?
Sensei--
11.2.2019 17:52
Kuvitelkaa vastaavaan kuvaan Pattayan sielunveli 50v pallomaha juntti Savosta... hihattomassa Sigha-paidassaan hikinen Hankkijan lippalakki päässään pälvikaljuaan peitelläkseen... ja vyölaukku täynnä kelakuitteja....
Hah hah hah... mulla mukavaa...
Khiai!
Senseinonni
11.2.2019 18:05
KaarnalaivanKapteeni
11.2.2019 18:09
Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.
44x
11.2.2019 18:09
Sensei--
11.2.2019 18:43
Olen samaa mieltä tyttösi kanssa.
Minun käsitykseni junttiudesta rakentuu tämän palstan kirjoituksiin.
LerpanTarina
12.2.2019 11:33