Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Testosteroni

Mieli_maassa

Pitäiskö olla huolissaan? Ikä 36 ja testot seuraavat:

Testosteroni (S -Testo) 10,2nmol/l viiteväli 8-29
Testosteroni vapaa, laskettu (S-TestoVL) 197pmol/l viiteväli 155-800

Mittautin omaan lukuun kun ongelmana vetätämättömyys, lihasheikkous ja ongelmia palautumisen kanssa. Meisseli tosin vielä pelaa, mutta ei sekään ennallaan ole. Pidän arvoja ainakin mieleltään nuorelle melko alhaisina. Muutoin ei ongelmia elämässä kaikki hyvin sen puolesta, mutta mikään ei vaan kiinnosta. Muut verikokeet napissa. Huom napissa ei tapissa.

Onko kokemuksia? Toi viitevälihän on kaiken ikäisille ja jos se tästä pudottelee sen prosentin ikävuotta kohden niin ei oo kohta mitään jäljellä.

15

1841

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veeäm43

      Asiaa on käsitelty muutamassa yhteydessä mutta on kiinnostava ja aaina ajankohtainen.

      Ikä 65v. S-Testo oli12. Tk-lekuri sanoi, että 8 on riittävä.
      Puntti- ja salitreenit 6krt/vko alkoivat tuntumaan raskaille. Samoin kotiasiat ikäluokkani vaimon kanssa.
      Urheilulekuri kirjoitti geelireseptin.

      Olen geelannut 10 vuotta eikä mitään sivuvaikutuksia ole havaittavissa. Oma tuotanto ei ole loppunut ja testoarvot ovat erittäin hyvät.

      Oletan, että elintapasi ovat kunnossa? Savuton, alkoton, terveravintoinen, stressitön elämä.
      Minusta lekurin määräämää korvaustestoa voi verrata mihin tahansa lisäravinteeseen.

    • 1hello2

      Kyllä noilla arvoilla monella aloitetaan korvaushoito.

      Miten lääkäri perusteli ettei aloiteta?

      • rtdsadfgdsadfghf

        Missähän tällainen käytäntö on? Ei ainakaan meidän terveyskeskuksessa. Arvot viitteissä, joten kaikki kunnossa.


      • veeäm43
        rtdsadfgdsadfghf kirjoitti:

        Missähän tällainen käytäntö on? Ei ainakaan meidän terveyskeskuksessa. Arvot viitteissä, joten kaikki kunnossa.

        Tk-lekurit tulkitsevat numeroita ajattelematta asiakastaan ja taustaa!
        Tuossa ylempänä olen kuvaillut vaihtoehdon.
        Pystyin seurannallani osoittamaan verenpaineeni ja kolestrolini lääkkeettömän tason riippuvuuden intensiivisestä kuntoilusta.

        Riippuvuus on lopullinen. 4 - 6:n viikon "lepokausi" ja popsin verenpaineeseen 5mg Ramiprillia/vrk.
        Varmuuden vuoksi simvatatiinia kolestroliin vaikka en tiedä onko siitä hyötyä. Verenpainetta seuraan itse. Mittari on kalibroitu maahantuojan toimesta.


    • nebidopiikki

      Sain nebido piikkiä 1.5 vuotta. En suosittele. Yhtä vaihtelua elimistölle. Ei toiminut minulla.

      • veeäm43

        Päivittäinen geelaus 6h:n suihkukarensseineen saattaa alkuun tuntua hankalalle mutta totuin siihen hyvin nopeasti. Käyn salilla aamupäivisin 6krt/vko. Suihkun jälkeen annan ihon kuivahtaa tunnin verran ennen geelin levitystä. Käsittääkseeni päivittäinen, aina samassa tilanteessa tapahtuva hölväys pitää testot tasaisena.

        Minusta Testogeeli 50mg on paremmin imeytyvää kuin rasvaisemman tuntuinen Tostran punppu jonka annostus on paremmin säädettävissä.

        Ensuosittele enkä varoittele. 10:een vuoteen en ole havainnut mitään sivuoireita. Oma testotuotanto ei ole pysähtynyt eivätkä kivekset surkastuneet.

        Kaksi kaveriani siirtyi Nebidoon koska he sanoivat, ettei geeli imeydy. Imeisesti testotaso muuttuu pitän piikkivälin aikana.


      • 1hello2

        Uskon että voi olla vuoristorataa , aletaanhan tässä vähän pelailemaan hormooneilla joilla on suora vaikutus mielentiloihin.
        Miesten hormoonihoito ei ole niin yksiselitteisen toimivaa kun naisilla mutta todellisen puutoshoitoon korvaushoito paikallaan.
        Piikki saattaa olla aika rankka ja tehokas hoitomuoto saattaa geeli toimia paremmin kun samalla kuuntelee kehoa kuinka paljon ja milloin testoa tarvitsee eikä sokeasti kuuntele lääkärin neuvoja.


    • nebidopiikki1

      Nebidon kun aloitin oli testo 10.8. Testoa seurattiin yksityisellä puolella ja meni ylös alas. Aika kallista lystiä oli. Siis 1.5v käytin enkä aloita uudestaan. On myös aika kiistelty hoitomuoto myös lääkäreiden keskuudessa. On vähän kuin miehen virittämistä. Koska ikä tuo teston laskun, ei voi mitään ja otan sen vastaan ikään liittyvänä oireena. Jalat kyllä aina kipeet ja väsyneet. Mutta mieli ihan hyvä kun suhtautuu niin. Ikää kohta 48 v. Vanhuus tulee ei voi mitään. Geeleistä en tiedä kun mulle suositeltiin suoraan piikkiä. En oikein tiedä kun kunnallinen puoli sano piikistä että ei missään nimessä ja yksityinen sano että tottakai. Onko siis kyseessä vain "rahastus"...

      • veeäm43

        Julkinen kielsi minultakin mutta yksityinen kirjoitti reseptin näytettyäni verenpaineseurannan ja viikottaisen saliohjelmani ja kuntoilun suoran yhteyden lääkkeettömyyteeni.
        Olin 65v ja S-Testo oli 12.

        75v ukon tulokset 13.07.2018.
        S-Testo 32.3 ( 8.0 - 29.0 )
        S-Testo-V 111.5 ( 8.7 - 61.1 ) Ikäluokka 20v - 40v viitealue 24.3 - 78.8.
        Käytän ohjeiden mukaan. Minulle riittää ja olen tyytyväinen.

        Yhden, useiden kuukausien tauon jälkeen S-Testo oli 22 mutta en ole levitellyt tietoa lekureille.


    • 1hello2

      ehkä geelin vaikutusta on helmpompi säädellä kuin piikkiä.

      Geeliä voi levitellä tuntemuksen mukaan ja pitää taukoja mutta käsittääkseni piikki on tehokkaampi .

      Ei 6 tuntia tarvitse suihkua odottaa maz imeytys aika 4h mutta yleensä 2 h riittää imeytymiseen

      • veeäm43

        Testogeeli ja Tostran antavat eri karenssiajat.
        Tarkistin juuri nyt Testogeelipaketin mukana tulevasta käyttöohjeesta ajan. Ilmoittaa suihkun jälkeen 1 - 6 tuntia. Olen varma, että vuosia sitten aika oli yksiselitteisesti 6 tutia.
        Tostran ilmoittaa 2 tuntia.

        Geelaan joko pari tuntia ennen salille lähtoä tai tuntu, pari suihkun jälkeen.

        Nebido kavereillani S-Testo ennen uutta piikkiä on -20. Maksimia eivät ole tarkistaneet.
        Ilmeisesti laskee hissukseen piikitysvälisen ajan.

        Olen käsittänyt tilanteeni siten, että oman tuotantoni ollessa kohtuullinen niin hyvät lukemani johtuvat korvauksen tulevan omani päälle?

        Kun käyttämälleni urheilulekurille selvisi heinäkuinen tasoni niin hän ehdotti geelausta vain joka toinen päivä. Tauon jälkeinen oma tuotanto pysyi salassa.


    • veeäm43

      Testotason mittaus!

      En pysty yleistämään enkä soveltamaan kokemustani alhaisempiin tasoihin mutta Pihlajalinnan tulosteet rajasivat tidon ensin muotoon 40, eli eivät ilmoittaneet korkeampia lukemia. Myöhemmin laskivat rajan 30:een. Syytä en tiedä enkä sitä ovatko alhaisempien tasojen tulokset luotettavampia.

      Terveystalolta saa selkeät tiedot desimaalin tarkkuudella mutta ylipäätään olen alkanut suhtautumaan muihinkin labratulosteisiin hieman skeptisesti.

      Viimeinen sähläys oli viime kesänä kun PSA tulokset vaihtelivat lyhyellä aikavälillä -50%. Kerran syöpäindeksini tulos oli yli 200 x viitemaksimi. Julkinen puoli ei reagoinut yksityisellä teetättämääni uusintaan vaan minut pantiin 6kk kestävään tarkastusputkeen jossa oli 10 turhaksi osoittautunutta toimenpidettä joukossa mm. 2 tietokonetomografiaa. Sitten julkinenkin totesi mahdollisen labravirheen.

      Olkoon mikä tahansa kyseessä niin jos ei ole selviä fyysisiä oireita niin heti ei kannata hyppiä seinille!

    • veeäm43

      Mikä on tilanteesi nyt? Toimenpiteet?

      Kävin mittauttamassa omani 19.03.
      75 vuotisen ukon lukemat olivat aamulla heti klo9:n jälkeen mitattuina
      S-Testo 37,1
      S-TestoVl 527

      Uteliaisuuteni syy oli se, että aktiivisuuteni 71v vaimoni kanssa osoittaa joskus tiettyä vaisuutta.
      Lukemat todistanevat, ettei syy olekaan minussa.

    • Anonyymi

      Testosteroni (S -Testo) 10,2nmol/l viiteväli 8-29
      Testosteroni vapaa, laskettu (S-TestoVL) 197pmol/l viiteväli 155-800

      Tuollasilla arvoilla moni hyötyy korvaushoidosta. Toki se pitää olla oikein toteutettu. Esim liian pienellä määrällä voi tasot jäädä edelleen liian alhaiseksi ja sitten luullaan ettei siitä ole hyötyä.

      https://www.seksuaaliterveysklinikka.fi/miesten_seksuaalihairiot/testosteronivaje/hoito/hoidon_aloittaminen
      Tuolta löytyy hyvin tietoa asiasta.

      Tosin lääkärien asenteet testoa kohtaan on tiukentuneet ja nykyään ei tahdota hoitaa vaikka tarve olisikin.

      Matalat testotasot voivat olla masennuksen takana merkittävä syy, joka sitten romuttaa koko elämän. Kannattaa sitä hoitoa hakea ajoissa.

    • Anonyymi

      Ostaisin testogeeliä jos jollain olisi ylimääräisenä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      66
      1234
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe