Eli korvassa paukkuu, jyskyttää, napsuttaa, jumpsuttaa. Edellisellä kerralla vaiva kesti puolisen vuotta. Oli vuoden pois ja nyt viime viikolla alkoi uudestaan. Viime kerralla juoksin lääkäriltä toiselle, eikä kukaan osannut auttaa (kokeiltiin lääkitykset, fysioterapiat, akupunktiot jne, mikään ei auttanut. Puolen vuoden jyskytyksen jälkeen vaiva päättyi itsestään).
Nyt sitten löysin netistä tietoa tästä tärykalvon jännittäjälihaksen toimintahäiriöstä ja oireet täsmäävät. Nyt kiinnostaisikin tietää, onko kukaan suomessa saanut hoitoa ko. vaivaan tai edes diagnoosia tästä? Ja jos on, niin mistä ja keneltä, kuinka vaiva diagnosoitiin ja miten sitä hoidettiin? Ainakin suuressa maailmassa on käsittääkseni tehty vaivan poistavia leikkauksiakin, oletteko kuulleet tai olisiko jollain mahdollisesti ihan kokemusta tälläisesta?
Alkaa kohta huumorintaju olla koetuksella tämän naputuksen ja jumputuksen kanssa 😓
Tensor Tympani syndrome
2
4247
Vastaukset
- Korvavaiva
Täällä myös jo yli vuoden kestäneen jyskytyksen myötä huumorintaju vähissä, ellei jo loppu. Juurikin kyseisen "tensor tympani syndrome" diagnoosin olen saanut mutta mitään hoitokeinoa lääkärillä ei ollut antaa. Totesi vaivan johtuvan ehkä niskajumista, purentaviasta tai psyykkisistä syistä ja kehotti menemään vaikka hierontaan...
Joskus "elohiiri" saattaa kuulemma näkyä värähtelynä nielussa asti ja tällöin hoitokeinona on ollut botox pistos nieluun.
Itse päädyin juuri kokeilemaan akupunktiota mutta ainakaan ensimmäisestä kerrasta ei ollut mitään apua. Toivotonta tuntuu tämä homma olevan! - Jytäkorva
Hei korvavaiva,
Kävin maanantaina korvalääkärillä ja minulla vaivan syyllisen arveltiin olevan joku purentaelinperäinen kipu/ jumitus tms. Sain parin viikon kuurin sirdaludia ja pronaxen - nimistä lääkettä. Sekä liikuntamuodoksi suositeltiin sellaiset vähintään 30 -45 min. sauvakävelyä päivittäin. Vaiva onkin näillä helpottanut, (vaikka kynnys sauvakävelyn aloittamiseen olikin, sanoisinko, korkeahko) olen saanut yöt nukuttua hyvin ja jumputus korvassa on vähentynyt huomattavasti, kaksi päivää oli jopa ihan "hiljaisia" päiviä. Tänään on taas vähän jumpsetta ollut, mutta vähemmän kun aiemmin. Lääkärillä oli tähän jatkosuunnitelmakin valmiina jos ei näillä helpota. (Putki tärykalvon läpi jota kautta lääketippaa suoraan ongelman ytimeen, mutta tätä ei mielellään alkaisi tekemään, koska riskinsä tässäkin).
Mie tiijjän miten hirveä vaiva on kun itse siitä kärsin ja edellisen kerran oireitten ollessa pahimmillaan en saanut apua lääkäriltä. Asiantunteva fysioterapeutti kuulemma voi auttaa myös, mutta itselleni sattui sitten viimeksi ilmeisesti asiantuntematon, koska sanoi, ettei usko, että hänen hoidostaan on apua.. 🙄
Mutta itselleni tuli ihan toiveikas olo nyt tuon lääkärillä käynnin jälkeen, jospa tämä tästä. Elä sinäkään anna periksi, kokeile vaikka tuota sauvakävelyä (tuntuu ja kuulostaa tyhmältä, mut et siinä mitään menetäkkään) ja ensi kerralla mene toiselle lääkärille. Jos satut vaikuttamaan Joensuun suunnalla niin suosittelen Tuomo Kivistöä, on lääkärinä ainakin pk-terveydellä ja terveystalossa.
Olisi mukava kuulla miten sinulla menee tämän vaivan kanssa jatkossa, jos siitä ei ole liikaa vaivaa, niin päivittäisitkö vaikka tänne kuulumisiasi?
Hyvää ja jyskyttämätöntä keväänjatkoa, toivottavasti päästään eroon tästä kammottavasta vaivasta! ☀️
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272930Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342622- 1482284
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542259Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241880Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911716Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1051664- 3121569
- 1351469
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131456