Volkswagen suurissa vaikeuksissa

niittien.niitti

Lähtölaskenta on alkanut, VW kaatuu kovaa

https://www.talouselama.fi/uutiset/volkswagen-vaikeuksissa-eun-uuden-paastomittausmenetelman-takia-etsii-250-000-autolle-sailytyspaikkaa-ja-sulkee-tehtaita/ed0167e9-da57-3b7e-b719-0d48a4dfe5af

116

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikeudet.jatkuu
    • kovin.vaikeaa
      • Ihmettee

        Hyvin menee volkkarilla maailman suurin auton valmistaja , ei vähästä kaadu parasta tekniikkaa kaikki testit voittaa ja kauppa käy mitä sitä muuta voi..


      • Lilleri77

        Parasta tekniikkaa....haha..no katsos vähä nuita juttuja.
        Valveutunut kuluttaja ei vag vehkeitä osta mutta näitä vatipäitä on jotka ei välitä ympäristöstä eikä oikeista arvoista.
        Huijauksia ja huijauksia,laadutonta tekniikkaa.


      • tuovotonta
        Ihmettee kirjoitti:

        Hyvin menee volkkarilla maailman suurin auton valmistaja , ei vähästä kaadu parasta tekniikkaa kaikki testit voittaa ja kauppa käy mitä sitä muuta voi..

        Menee samalla lailla kun vanhusten hoitokin.


      • paniikissako
        Ihmettee kirjoitti:

        Hyvin menee volkkarilla maailman suurin auton valmistaja , ei vähästä kaadu parasta tekniikkaa kaikki testit voittaa ja kauppa käy mitä sitä muuta voi..

        Parasta tekniikkaa??? Tsi, DSG, ei mitään ongelmia, heh ja luotettavuus, enemmän kuin hukassa ja hakusessa ja öljyä kuluu........


      • äRäN-
        Ihmettee kirjoitti:

        Hyvin menee volkkarilla maailman suurin auton valmistaja , ei vähästä kaadu parasta tekniikkaa kaikki testit voittaa ja kauppa käy mitä sitä muuta voi..

        "Hyvin menee volkkarilla maailman suurin auton valmistaja"

        Sori nyt vaan, mutta autonvalmistajista suurin konserni on Renault-Nissan.


      • todista.puheesi
        äRäN- kirjoitti:

        "Hyvin menee volkkarilla maailman suurin auton valmistaja"

        Sori nyt vaan, mutta autonvalmistajista suurin konserni on Renault-Nissan.

        https://focus2move.com/world-car-group-ranking/

        Sulla on varmaan joku lähdetieto asialle. Tämän mukaan VW on ollut suurin jo pari vuotta.


      • pikkukorjaus
        äRäN- kirjoitti:

        "Hyvin menee volkkarilla maailman suurin auton valmistaja"

        Sori nyt vaan, mutta autonvalmistajista suurin konserni on Renault-Nissan.

        Suurin autonvalmistaja konserni on Renault-Nissan -Mitsubishi


      • helppo.tehtävä
        pikkukorjaus kirjoitti:

        Suurin autonvalmistaja konserni on Renault-Nissan -Mitsubishi

        Ja edelleenkin tälle väitteelle kaivataan lähdetietoa. Kerro missä on sanottu näin.


      • RRRRNNNNMMMM

      • Vanhaa.tietoa

      • Hmmjaa
        Vanhaa.tietoa kirjoitti:

        Tuo on päivätty tammikuulle 2018 ja koskee vuotta 2017. Tässä tuoreempaa tietoa.

        https://focus2move.com/world-car-group-ranking/

        Vaikuttaa luotettavalta lähteeltä, kun Toyota on Wagenia suuremmalla myynnillä jotenkin kuitenkin kakkosena. Ja vaikka tuo pitäisikin paikkansa, niin kolme suurinta myivät käytännössä saman määrän autoja viime vuonna. Puhutaan siis alle prosentin eroista myyntivolyymeissa, menee jo virhemarginaaleihin nuo erot.


      • onkosyyVW
        Hmmjaa kirjoitti:

        Vaikuttaa luotettavalta lähteeltä, kun Toyota on Wagenia suuremmalla myynnillä jotenkin kuitenkin kakkosena. Ja vaikka tuo pitäisikin paikkansa, niin kolme suurinta myivät käytännössä saman määrän autoja viime vuonna. Puhutaan siis alle prosentin eroista myyntivolyymeissa, menee jo virhemarginaaleihin nuo erot.

        keskustan kannatus putoaa alle 8 %


    • KeksiUuttaVälillä

      Hyvin muu ja tekee tulosta sanoo vakiopanelisti mitä tahansa. Hieman pojalla pannu jumittaa ja jäänyt junnaamaan samaa levyä. Onneksi täällä mielenterveyspalstalla provoilut on kuin vastatuuleen kusisi.

      • Pentin_eturauhasvaivat

        Etkö Pentti ole vieläkään oppinut ettei vastatuuleen kannata paljoa kuseskella. Vanhan eturauhasvaivaisen miehen suihku on niin heikko että kintuillehan se vastatuulessa kumminkin tulee.


      • Epätoivoinen_merkantti
        Pentin_eturauhasvaivat kirjoitti:

        Etkö Pentti ole vieläkään oppinut ettei vastatuuleen kannata paljoa kuseskella. Vanhan eturauhasvaivaisen miehen suihku on niin heikko että kintuillehan se vastatuulessa kumminkin tulee.

        Sitä voi verrata trollaukseen näillä palstoilla: aina tulee lunta tupaan ja nurkkaan ahdistetuksi. Kai Penttikin on sen tajunnut.


    • Kauppakäy

      Tämänkin juupas eipäs väittelyn aikana vag on myynyt tuhansia autoja maailmanlaajuisesti.

    • faktankertoja
    • hallit.kumisee.vw

      VW vaikeudet jatkuu, vaikeinta on Keskolla ja sen K kura-autolla, kauppa ei käy.

    • OnkoElämäsiTaakka

      Ihan vakuuttavaa jälkeä meidän tutulta kriitikolta ja perustuu lähes faktoihin jne....

    • onneavaanvwskodaudi

      Ja TDI myynti liki nollassa...

      • Vw-Aina.menee.pieleen

        Puhumattakaan GTE:n myynnistä joka on ollut WLTP:n jälkeen nolla autojen myyntikiellon takia. Päästö- ja kulutusarvot niin suuret etteivät saa enää e-auton statusta monine etuineen. Siinä on niin paha vika ettei korjaaminenkaan näköjään onnistu. Dieseleissä korjauksia tehtiin mutta nekin näyttävät epäonnistuneen monine kalliine sivuvaikutuksineen.


    • surkee.loppu.vw

      Surkee menestystarina sai surkeen lopun...

    • Dominoiko.Toyota

      Miksi taas VW ongelmissa?

    • tylsistynytavautuu

      kuka jaksaa kirjoittaa satoja viestejä näin löysää höpinää ilman mitään asiaa?

    • isollaisottoleranssit

      Menohan alkaa jo muistuttamaan vanhoja hyviä DDR-aikoja.

      • myrkyn.merkki

        VW sinnepäin -laatu, vähä mitä sattuu sekametelisoppa, tärkeintä että keulalla VW logo, se riittää uskovaisille, koska Toyotan logo on heille aivopesty myrkyn merkiksi LOL


      • uraaDDR

        Siksi volkkaria tehdäänkin Zwickaussa.


    • Lomautuslappua

      Kauppalehti
      "Eurooppalainen autokauppa jarrutti tammikuussa vajaan viiden prosentin verran viime vuoden tammikuuhun verrattuna. Henkilöautojen ensirekisteröintien määrä väheni 4,6 prosentilla 1,23 miljoonaan ajoneuvoon.

      Automarkkinan alamäki jatkui jo viidettä kuukautta peräkkäin. Kaupan hiljeneminen heijastaa osaltaan maanosan nykyistä taloudellista ja poliittista epävakautta, uutistoimisto Bloomberg arvioi.

      Myynti hiljeni jokaisessa isossa automarkkinassa, Saksassa, Ranskassa, Britanniassa, Italiassa ja Espanjassa."

      "Syyskuussa 2018 käyttöön otetun uuden päästöjen WLTP -mittausjärjestelmän aiheuttama markkinasokki on kansatalouksien ongelmien myötä voimistunut.

      Euroopan talousveturin Saksan kansantalous vältti joulukuussa nipin napin ajautumasta taantumaan. Osatekijänä olivat maan autoteollisuuden vaikeudet täyttää uusien päästömääräysten asettamat vaatimukset."

      "Saksan autovienti Yhdysvaltoihin uhkaa romahtaa jopa puoleen, mikäli Yhdysvallat ottaa käyttöön ajoneuvoja koskevat, toistaiseksi voimassa olevat 25 prosentin tuontitullit."

      Brexit nitistää loput.

      • Ebit_macht_frei

        Lehti kertoo tänään
        "Valvontaelin: Konserni harjoitti ”laitonta vehkeilyä” ja ”huiputti massiivisesti”."
        Johto pyytelee anteeksi
        "Volkswagen-konsernin toimitusjohtaja Herbert Diess on pyytänyt anteeksi kiusallista lipsahdustaan, jossa hän näytti lainaavan natsien käyttämää ”Arbeit macht frei”-lausetta omiin tarkoituksiinsa."


      • SellaistaIsostaMaailmast

        Juu, ja Toyotan pääjohtaja Mr. Toyoda pyysi taannoin anteeksi ylimitoitettuja säästöjä jotka romahdutti laadun. No ei se anteeksi pyyntö laatua parantanut, vaan palkkasivat seitsemän uutta johtajaa keksimään uusia säästöjä.


      • KuisNytPanee

        Kysymyshän on siitä katuuko tyhmiä lausuntoja antaa ja tekeekö asiat sitten toisin. Toyota pyytää anteeksi ja jatkaa samaa ja vielä heikentää edelleen.


    • Tietolisäätuskaa

      Niinpä, mutta silti on vaan tiukasti laatu ja luotettavuustutkimusten terävintä kärkeä. Samoissa tutkimuksissa VW räpiköi toiseksi viimeisenä. Onko pyydetty anteeksi? Varmaan koko viikko pitäisi pyydellä eikä sekään vielä riittäisi! Siihen ei konserniröyhkeydellä taivuta.

    • pirkka.tonnikalaa

      Volkswagen on köyhien ainoa vaihtoehto, niitä saa nyt halvalla, vähä ku ostais sittarista Pirkkaa.

      • KerroTokiNiinOstetaan

        Ai saa, mistä???


      • paljon.on.vähemmän

        K Auton Caarassa on iso ale, kaikki myydään alle omakustannushinnan, tappiota tulee, mutta Keskon juustorahoills paikko.

        Ei se laatu vaan määrä. VW:n uusi motto.


      • AimoSurakkaBerliini

        "Volkswagen on köyhien ainoa vaihtoehto, niitä saa nyt halvalla, vähä ku ostais sittarista Pirkkaa."

        No ei todellakaan, ei ainakaan minun mielestäni. Vaikka halvalla saisi kaupasta niin ylläpidon kalleus voi yllättää jos onnistuu saamaan vielä ne kaikki "ominaisuudet" kuten öljyä syövän moottorin ja ongelmallisen dsg-vaihteiston ja molemmat vain kahden vuoden takuulla niin kolmas vuosi saattaa jo maksaa kohtuullisen paljon ja tulla ihanan kalliiksi. Jälleenmyyntiarvon tulevaisuutta ei pysty ennustamaan erkkikään. Kristallipallo ainakin näyttää syöksykierrettä ja vapaata pudotusta ?


      • TotuusSattuuQC
        AimoSurakkaBerliini kirjoitti:

        "Volkswagen on köyhien ainoa vaihtoehto, niitä saa nyt halvalla, vähä ku ostais sittarista Pirkkaa."

        No ei todellakaan, ei ainakaan minun mielestäni. Vaikka halvalla saisi kaupasta niin ylläpidon kalleus voi yllättää jos onnistuu saamaan vielä ne kaikki "ominaisuudet" kuten öljyä syövän moottorin ja ongelmallisen dsg-vaihteiston ja molemmat vain kahden vuoden takuulla niin kolmas vuosi saattaa jo maksaa kohtuullisen paljon ja tulla ihanan kalliiksi. Jälleenmyyntiarvon tulevaisuutta ei pysty ennustamaan erkkikään. Kristallipallo ainakin näyttää syöksykierrettä ja vapaata pudotusta ?

        "Vaikka halvalla saisi kaupasta niin ylläpidon kalleus voi yllättää jos onnistuu saamaan vielä ne kaikki "ominaisuudet" kuten öljyä syövän moottorin ja ongelmallisen dsg-vaihteiston ja molemmat vain kahden vuoden takuulla niin kolmas vuosi saattaa jo maksaa kohtuullisen paljon ja tulla ihanan kalliiksi."

        Volkswageniin saan halutessaan lisämaksulla takuuseen jatkoturvan joka jatkaa takuuta 5v/150.000km saakka. Kyllä sillä jo ajelee ihan huoletta jos ei luota vain kahden vuoden normitakuuseen.


      • Aina.vaan.paranee
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        "Vaikka halvalla saisi kaupasta niin ylläpidon kalleus voi yllättää jos onnistuu saamaan vielä ne kaikki "ominaisuudet" kuten öljyä syövän moottorin ja ongelmallisen dsg-vaihteiston ja molemmat vain kahden vuoden takuulla niin kolmas vuosi saattaa jo maksaa kohtuullisen paljon ja tulla ihanan kalliiksi."

        Volkswageniin saan halutessaan lisämaksulla takuuseen jatkoturvan joka jatkaa takuuta 5v/150.000km saakka. Kyllä sillä jo ajelee ihan huoletta jos ei luota vain kahden vuoden normitakuuseen.

        Se tästä vielä puuttui kun, siis takuun ostaminen? Muut tarjoaa sen vakuudeksi laadusta. Vikavaageniin se pitää ostaa. Todellakin "vakuuttavaa" laatua?


      • TotuusSattuuQC
        Aina.vaan.paranee kirjoitti:

        Se tästä vielä puuttui kun, siis takuun ostaminen? Muut tarjoaa sen vakuudeksi laadusta. Vikavaageniin se pitää ostaa. Todellakin "vakuuttavaa" laatua?

        "Se tästä vielä puuttui kun, siis takuun ostaminen? Muut tarjoaa sen vakuudeksi laadusta. Vikavaageniin se pitää ostaa. Todellakin "vakuuttavaa" laatua?"

        Jos saat muutamalla satasella ostettua 3 vuotta lisää takuuta niin ei se auto voi ihan pommi olla kuten täällä jatkuvasti väitetään. Eikä nuo monen muun valmistajan pitkät takuutkaan muuten korvaa läheskään kaikkea vaan suuri osa kuluvista osista on rajattu noiden ulkopuolelle ja valmistajat rahastavat tämän lisäturvan kalliimpina huoltoina ja lyhempinä huoltoväleinä.


      • Luottamus.kateissa
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        "Se tästä vielä puuttui kun, siis takuun ostaminen? Muut tarjoaa sen vakuudeksi laadusta. Vikavaageniin se pitää ostaa. Todellakin "vakuuttavaa" laatua?"

        Jos saat muutamalla satasella ostettua 3 vuotta lisää takuuta niin ei se auto voi ihan pommi olla kuten täällä jatkuvasti väitetään. Eikä nuo monen muun valmistajan pitkät takuutkaan muuten korvaa läheskään kaikkea vaan suuri osa kuluvista osista on rajattu noiden ulkopuolelle ja valmistajat rahastavat tämän lisäturvan kalliimpina huoltoina ja lyhempinä huoltoväleinä.

        Kuinka idiootti pitää olla että suostuu ostamaan ja maksamaan takuusta joka rehellisellä valmistajilla kuuluu hintaan ja on vakuutena laadusta. Kertoo vaan ettei valmistaja itsekään luota lopez-laatuiseen tekeleeseensä.


      • TotuusSattuuQC
        Luottamus.kateissa kirjoitti:

        Kuinka idiootti pitää olla että suostuu ostamaan ja maksamaan takuusta joka rehellisellä valmistajilla kuuluu hintaan ja on vakuutena laadusta. Kertoo vaan ettei valmistaja itsekään luota lopez-laatuiseen tekeleeseensä.

        "Kuinka idiootti pitää olla että suostuu ostamaan ja maksamaan takuusta joka rehellisellä valmistajilla kuuluu hintaan"

        Kyllä, se kuuluu mm. huoltojen hintaan. Näiden pitkän takuun merkkien huollot ovat ihan tutkitusti kalliimpia ja niitä tehdään useammin.

        "Kertoo vaan ettei valmistaja itsekään luota lopez-laatuiseen tekeleeseensä."

        No mistä se kertoo jos muutamalla satasella saa useamman vuoden lisää takuuta? Tuskin kannattaisi valmistajalle jos näitä autoja pitäisi aina korjailla tonneilla.


    • AlhaallaVaiPohjalla

      Heh. Hellanlettas kun tämäkin yritetään kääntää Toyotan syyksi tavalla tai toisella. Säälittävää sähellystä. Eihän toki kaikkea tarvitse uskoa mitä täältä luet. VW intoilija lukeekin vain mieleiset jutut natsilasien läpi katsoen, vai mites se nyt...

    • Suolakalat
    • Germaanikusetus

      Hiljaiseksi vetää jo kovimmankin kusettajan. Onko nämä kaikki huijarit saksalaisia? Saksalaista huumoria parhaimmillaan!

    • anonyymi_b5i

      Aloittajan mielenrauha on suurissa vaikeuksissa.

      • asiakasainaväärässäVw

        VW mielisairauksien aiheuttaja vai?


    • Ihmetys-82

      Melkein vuoden vanhasta uutisesta jaksetaan täälläkin jauhaa. Eipä ole VW kaatunut tuonkaan jälkeen vaikka jotkut jostain kumman syystä sitä koko ajan toivovat.

      • Maksullinen.takuu

        Konsernista ja sen moniongelmaisuudesta ja kriminaalisuudesta on juttuja medioissa riittänyt jo useille vuosille. Milloin on huijattu, milloin tsi vioista, milloin DSG ongelmista, rajusta öljynsyönnistä ja ties mistä milloinkinkin. Mikään ei enää yllätä.


    • luettu_on

      "Lähtölaskenta on alkanut, VW kaatuu kovaa"
      Voi kun olisit ymmärtänyt lukemasi vai etkö edes jaksanut lukea linkkaamaasi artikkelia ennen päätelmääsi?

      Tekniikka & Talous:
      "Volkswagen suunnittelee massiivista investointiohjelmaa sähköautojen valmistusta varten. Uutistoimisto Reutersin lähteiden mukaan viiden vuoden investointiohjelma olisi jopa 70 miljardia euroa."
      Ei kuulosta ihan kaatuvalta yhtiöltä!

      WLTP ei autonvalmistajia kaada, ainoastaan viivyttää joidenkin mallien markkinoille tuloa kun testauslaitosten kapasiteetti on rajallinen.

      • Skepsis

        Ihan kuin ryssissä, suunnitellaan ja suunnitellaan mutta mikään ei onnistu ikinä.


    • omaanNilkkaanTaasTero

      Ja hauskinta tässäkin on se, että VW tekee hurjan hyvää taloudellista tulosta, vaikka on maksanut suuria korvauksia ja autojen myynnissä on viivettä kun eivät ole saaneet kaikille hyväksyntää. No uusi Golf on tulossa ja ensi vuonna se patoutunut odotus kertaantuu sen myyntinä. On siinä Toyota tuhnuine ja vanhentuneinen hybrideineen ihmeissään.

      • hehkulamppuhuijausVW

        ja hybriditekniikka on VW konsernilla testaamatonta

        asiakas maksaa tuotekehityksen.katsotaan vaan

        missä se hyundaitakuu viipyy?

        käy samoin kuin jakopää,öljynkulutus ja dsg viat-tehdasviat


    • työsiEiTuotaTulostaHihii

      Ja kuitenkin VW tekee erittäin hyvää tulosta ja autot käy kaupaksi. Sekös Terppanaa harmittaa ja ajaa keksimään vaikka millaisia provoja.

    • Maksajia.etsitään

      Vikavaagenkaupustelijako se sillä yrittää vääntää huijauspaskasta kultaa? Seitsemän tuhatta taas kilometritehtaalle tulosta tekemään ?

    • lopeta.itku.risaperse

      "missä se hyundaitakuu viipyy?"

      VW ottaa sellaisen takuun käyttöön siinä vaiheessa kun sillä on riittävästi vaikutusta uusien autojen myyntiin. Nyt tästä pitää meteliä yksi persaukinen nettihuutelija ja VW myy vuodesta toiseen yli kaksi kertaa enemmän Toyota ja enemmän kuin kaikki aasialaiset yhteensä.

      VW selkeästikin tietää mitä se tekee ja Suomen kansa luottaa Volsuun. Lompakkoäänestys on se ainoa asia joka merkitsee autonvalmistajalle jotain.

      • Huijari.itkee.taas

        Kylläpä käy K Auton OmaPoika kuumana kuin hella koukku, ei kestä totuutta. Tietty niitä vituttaa kun myynnissä vain volkkarista kun muita edustuksia ei huijarille anneta. VW Centereillä lupa korjata vain volkkarista, ehkä muut merkit ei korjaamista kaipaa?


      • voittajaa.naurattaa
        Huijari.itkee.taas kirjoitti:

        Kylläpä käy K Auton OmaPoika kuumana kuin hella koukku, ei kestä totuutta. Tietty niitä vituttaa kun myynnissä vain volkkarista kun muita edustuksia ei huijarille anneta. VW Centereillä lupa korjata vain volkkarista, ehkä muut merkit ei korjaamista kaipaa?

        Ei kestä mitä totuutta? Minähän vain sanoin on aika typerää odottaa että Suomen kaikkein menestynein autonvalmistaja tai maahantuoja muuttaisi mitään niinkauan kun se on täysin ylivoimainen Suomessa.
        Miksi minua tai Volsua vituttaisi mikään tässä tilanteessa.
        Muut täällä itkevät kun Trafi kertoo vuodesta toiseen miten vastaantulijoita muut ovat.


    • 8678678

      Volkkarilla on 5v takuu mutta vain USAssa. Ei myy muuten.

      • Pitkä.takuu.toimii

        ja myös Australiassa 5 vuoden takuu, Kiinassa 10 vuoden takuu, ei muuten myy yhtään.


    • LOL2

      Pitääkö Volkkarin ostaa takuu, eikö se ole sama kuin että itse maksaa korjaukset? Tehdashan hyvittää takuu ajan puitteissa vaihdetut osat ja nyt asiakas maksaa työt. Kyllä K Auto osaa kaikki metkut. Osta takuu kun takuun pitäisi olla pakollinen suoja, vasta lisätakuu aikana joku pikku ongelma löytyy, isommat TSI ja DSG ongelmat löydetään vasta kun takuu loppuu, vaikka vikaa on, niin tutkinta kestää vuosia koska mekaanikot ei löydä vikoja, niin hyvin merkki korjaamot osaa omat tuotteet LOL

      • TotuusSattuuQC

        "Pitääkö Volkkarin ostaa takuu, eikö se ole sama kuin että itse maksaa korjaukset? "

        Ei tietenkään ole. Maksat vain yhden pienen maksun ja sen jälkeen korjauskustannukset tulevat valmistajan maksettavaksi riippumatta siitä paljonko niitä on.

        " Osta takuu kun takuun pitäisi olla pakollinen suoja"

        Takuu on aina vapaaehtoisesti annettu etu. Pakollinen on taas valmistajan virhevastuu joka ei ole koskaan suoraan sidoksissa mahdollisen takuun pituuteen.


      • Konserni.huijaa
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        "Pitääkö Volkkarin ostaa takuu, eikö se ole sama kuin että itse maksaa korjaukset? "

        Ei tietenkään ole. Maksat vain yhden pienen maksun ja sen jälkeen korjauskustannukset tulevat valmistajan maksettavaksi riippumatta siitä paljonko niitä on.

        " Osta takuu kun takuun pitäisi olla pakollinen suoja"

        Takuu on aina vapaaehtoisesti annettu etu. Pakollinen on taas valmistajan virhevastuu joka ei ole koskaan suoraan sidoksissa mahdollisen takuun pituuteen.

        Eu- direktiivin mukaan pakollinen takuu on kaksi vuotta, myös volkkarille. Lyhyin mahdollinen. Muilla merkeillä on asiat paremmin.


      • TotuusSattuuQC
        Konserni.huijaa kirjoitti:

        Eu- direktiivin mukaan pakollinen takuu on kaksi vuotta, myös volkkarille. Lyhyin mahdollinen. Muilla merkeillä on asiat paremmin.

        Tuo Eu-direktiivi koskee käytännössä virhevastuuta joka ei ole täysin sama asia kuin takuu. Takuu voi kattaa myös asioita joita virhevastuu ei takaa. Eu-direktiivi sanoo että:"Myyjä voi antaa kuluttajalle myös kaupallisia lisätakuita. Ne voivat joko sisältyä tuotteen hintaan tai olla lisämaksullisia. Lisätakuu ei korvaa lakisääteistä virhevastuuta, joka on aina voimassa vähintään 2 vuotta, ja myyjän on ilmoitettava kuluttajalle, ettei lisätakuu vaikuta tämän lakisääteisiin oikeuksiin."


    • TotuusIsollaT.llä

      Tuossa mainittiin vw.n tehneen tulosta kohuista huolimatta, juu onhan se tehnyt, mutta uskokaa huviksenne on VAG konserni ostanut itse muutaman volkkarin, jotta tilastot painokelpoisia. Olisihan todennäköinen vaihtoehto ollut romuttaa "muutama volkkari kun eivät kelpaa. Markkinointikikka tämä ei muu.

      • ystävällinen.neuvo

        "Tuossa mainittiin vw.n tehneen tulosta kohuista huolimatta, juu onhan se tehnyt, mutta uskokaa huviksenne on VAG konserni ostanut itse muutaman volkkarin, jotta tilastot painokelpoisia. "

        No kerropa miten omia autojaan ostamalla voisi tehdä tulosta. Jos omia autoja ostamalla voisi parantaa tulostaan niin sitä tekisivät kaikki valmistajat.
        Myyntitilastoja voi kaunistaa tempuilla mutta tulos aivan eri asia.
        Sulla ei taida kaikki pelata ja voisit lopettaa nämä typeryydet. Nolaat vain itsesi.


    • vw.takuuton.auto

      Volkkarin tulos tulee siitä kun idiootit ostaa vag romuja ja maksaa niiden korjaamiset. Kukaan ei kiellä olemasta idiootti, me vaan kerrotaan että ei ole pakko olla idiootti. Idiootin tunnistaa siitä että hän hehkuttaa vw, seat, skoda ja audi autoaan ja kehuu kuinka nopeasti auton saa korjaamolle ja kuinka huolellisesti auto korjataan kun se seisoo siellä korjaamolla viikkoja ja kuukausia kun ei löydy sopivaa kolariautoa josta ostat korjaukseen saadaan, mitään uusia osia on turha toivoa, ne maksaa liikaa VW korjaamolle. Sinä taas maksat uuden osan hinnan ja työt vaikka auto melkein uusi.

      Netistä voit varata ajan korjaamolle, eikö ole kätevää. Saat myös puhelinnumeron hinausautoon jonka voit soittaa paikalle milloin vain, sijaisautoksi saat mopoauton.

      • risaperse.troolaa

        Huvittaa lukea näitä risaperse-renkaanpotkijoiden juttuja. Pelkkää netistäluetun sössötyksen toistamista ilman mitään ymmärrystä autoista.
        Kerronpa sulle sen että näillä latteuksilla on turha troolailla kaveria jolla on yli 30 vuoden kokemus autonomistamisesta ja jolla on varaa ajaa muullakin kuin häkkitarhasta haetulla loppuunajetulla lintalla.
        25 vuotta takana volkkarilla ja korjauskulut koko aikana 220 euroa. Revi risaperse siitä.


      • Vilppivw
        risaperse.troolaa kirjoitti:

        Huvittaa lukea näitä risaperse-renkaanpotkijoiden juttuja. Pelkkää netistäluetun sössötyksen toistamista ilman mitään ymmärrystä autoista.
        Kerronpa sulle sen että näillä latteuksilla on turha troolailla kaveria jolla on yli 30 vuoden kokemus autonomistamisesta ja jolla on varaa ajaa muullakin kuin häkkitarhasta haetulla loppuunajetulla lintalla.
        25 vuotta takana volkkarilla ja korjauskulut koko aikana 220 euroa. Revi risaperse siitä.

        Minäkin voisin väittää että korjauskulut viidenkymmenen vuoden autoiluaikanani ovat olleet 10 euroa. Uskotko? Huomaatko typeryytesi?


      • se.pointti.oli
        Vilppivw kirjoitti:

        Minäkin voisin väittää että korjauskulut viidenkymmenen vuoden autoiluaikanani ovat olleet 10 euroa. Uskotko? Huomaatko typeryytesi?

        Ei sillä ole mitään väliä uskooko kukaan mitä mun autonpitoni on maksanut. Sanoin vain että tuollainen troolaus ei uppoa tällaiseen kaveriin eikä kehenkään muuhunkaan jolla on näin pitkä oma kokemus autonpidosta. Märkäkorville touhua jotka elävät netistä lukemansa varassa.


    • Teknistä_etumatkaa

      Vw on paljon myynyt autoja ja hyvin tulosta tekevä firma.. Myös Suomen kansa on lompakoillaan äänestänyt vw:n puolesta. Vertailu menestystä autolehdissä tulee tuon tuosta koko ajan. Moni muu valmistaja saa valmistautua konkurssiin ennen volkkaria.. Mahtaa siinä trollia sapettaa kun ei auta se toyotan markkinointi..

      • HyväPalkitaan

        Suomen kansa ostaa autoja joihin varaa, jollaisia pääosin tuotu maahan ja joita helppo korjata ja varaosahuolto pelaa.
        VAG konsernin autoilla on Suomalaisilla pitkät perinteet ja jo näiden pohjalta esiintyy mahdollisesti tiettyjä tunnesiteitä.
        Saksa ei nyt vaan uskalla saati pysty päättämään niin suuresta asiasta kuin konserniautojen valmistuksen lopettamisesta. Tiettyjen mallien valmistus voidaan lopettaa, jopa suotavaa, mutta konkurssi ei käy vaikka autoissa esiintyisi lähes mitä vaan, syynä työllisyys. Tällä olisi maailmanlaajuiset vaikutukset, mitkään tahot eivät voisi rahoittaa sitä työntekijämäärää joka joutuisi kilometritehtaalle. Volkkariperheen autojen uudistuttava ja vakuutettava asiakkaat sille tasolle jolla kyseisen autokonsernin auton ostopäätös tehdään.

        Toyotaa on turha vetää tähän pilkattavaksi, porskuttaa hyvin vaikka ei pidä itsestään suurta haloota. Lisäksi Toytaa myydään merkittävästi maailmalla, eikä tähän vaikuta nimeksikään Suomen Toyotien määrä, sen sijaan VAG konsernille tekee paljonkin Suomessa ostettujen VAG autojen määrä.

        Tämä konkurssihypetys VAG autoihin liittyen on yhtä teatteria, koska sellaista ei anneta tapahtua, mutta se mikä pitäisi tapahtua on kansainvälinen rangaistus VAG konsernille kuten muutaman tehtaan lopettaminen huonon laadun takia, sekä lepyyttääkseen rahansa roskaan laittaneita autoilijoita tai osakkeiden omistajia kohtaan. Onko kaukaa haettu ajatus, että VAG konserni ostaisi merkittävän määrän omia autojaan muutamalla miljardilla, sijoittaen näin omiin tuotteisiin ja työpaikkoihin näinkin kuumentuneessa tilanteessa. Markkinat leppyisivät ja jokainen saisi haluamansa. Koskaan ei määrä ole voittanut laatua, kuuluu laatutietoisen sanoneen.

        Toyota on laadullaan ja luotettavuudellaan näyttänyt mihin pystyy ja kantaa vastuun. Viatonta ei Toyotakaan ole ulos tehtaahta laskenut, mutta mahdolliset esiintyneet viat ovat olleet pisara meressä suhteessa VAG konsernin autoihin. Itsellä molemmoista merkeistä kokemusta ja tämän perusteella ajan edelleen Toyotalla.


      • TotuusSattuuQC
        HyväPalkitaan kirjoitti:

        Suomen kansa ostaa autoja joihin varaa, jollaisia pääosin tuotu maahan ja joita helppo korjata ja varaosahuolto pelaa.
        VAG konsernin autoilla on Suomalaisilla pitkät perinteet ja jo näiden pohjalta esiintyy mahdollisesti tiettyjä tunnesiteitä.
        Saksa ei nyt vaan uskalla saati pysty päättämään niin suuresta asiasta kuin konserniautojen valmistuksen lopettamisesta. Tiettyjen mallien valmistus voidaan lopettaa, jopa suotavaa, mutta konkurssi ei käy vaikka autoissa esiintyisi lähes mitä vaan, syynä työllisyys. Tällä olisi maailmanlaajuiset vaikutukset, mitkään tahot eivät voisi rahoittaa sitä työntekijämäärää joka joutuisi kilometritehtaalle. Volkkariperheen autojen uudistuttava ja vakuutettava asiakkaat sille tasolle jolla kyseisen autokonsernin auton ostopäätös tehdään.

        Toyotaa on turha vetää tähän pilkattavaksi, porskuttaa hyvin vaikka ei pidä itsestään suurta haloota. Lisäksi Toytaa myydään merkittävästi maailmalla, eikä tähän vaikuta nimeksikään Suomen Toyotien määrä, sen sijaan VAG konsernille tekee paljonkin Suomessa ostettujen VAG autojen määrä.

        Tämä konkurssihypetys VAG autoihin liittyen on yhtä teatteria, koska sellaista ei anneta tapahtua, mutta se mikä pitäisi tapahtua on kansainvälinen rangaistus VAG konsernille kuten muutaman tehtaan lopettaminen huonon laadun takia, sekä lepyyttääkseen rahansa roskaan laittaneita autoilijoita tai osakkeiden omistajia kohtaan. Onko kaukaa haettu ajatus, että VAG konserni ostaisi merkittävän määrän omia autojaan muutamalla miljardilla, sijoittaen näin omiin tuotteisiin ja työpaikkoihin näinkin kuumentuneessa tilanteessa. Markkinat leppyisivät ja jokainen saisi haluamansa. Koskaan ei määrä ole voittanut laatua, kuuluu laatutietoisen sanoneen.

        Toyota on laadullaan ja luotettavuudellaan näyttänyt mihin pystyy ja kantaa vastuun. Viatonta ei Toyotakaan ole ulos tehtaahta laskenut, mutta mahdolliset esiintyneet viat ovat olleet pisara meressä suhteessa VAG konsernin autoihin. Itsellä molemmoista merkeistä kokemusta ja tämän perusteella ajan edelleen Toyotalla.

        " Lisäksi Toytaa myydään merkittävästi maailmalla, eikä tähän vaikuta nimeksikään Suomen Toyotien määrä, sen sijaan VAG konsernille tekee paljonkin Suomessa ostettujen VAG autojen määrä."

        Ei. Suomen myynti on VAG-konsernille lähes yhtä merkityksetön kuin se on Toyotalle. VAG-konserni myi vuonna 2018 maailmanlaajuisesti noin 11 miljoonaa autoa joten Suomen osuus niistä on siis reilusti alle prosentti.

        "Toyota on laadullaan ja luotettavuudellaan näyttänyt mihin pystyy ja kantaa vastuun. Viatonta ei Toyotakaan ole ulos tehtaahta laskenut, mutta mahdolliset esiintyneet viat ovat olleet pisara meressä suhteessa VAG konsernin autoihin. Itsellä molemmoista merkeistä kokemusta ja tämän perusteella ajan edelleen Toyotalla."

        Minullakin on ollut sekä Toyota, Skoda kuin Volkkari ja kaikki ovat täyttäneet odotukset aivan mainiosti. Missään ei ole ollut isoja ongelmia. Toisaalta myöskään Toyota ei ole ollut täysin viaton.


      • ei.itsekritiikkiä
        HyväPalkitaan kirjoitti:

        Suomen kansa ostaa autoja joihin varaa, jollaisia pääosin tuotu maahan ja joita helppo korjata ja varaosahuolto pelaa.
        VAG konsernin autoilla on Suomalaisilla pitkät perinteet ja jo näiden pohjalta esiintyy mahdollisesti tiettyjä tunnesiteitä.
        Saksa ei nyt vaan uskalla saati pysty päättämään niin suuresta asiasta kuin konserniautojen valmistuksen lopettamisesta. Tiettyjen mallien valmistus voidaan lopettaa, jopa suotavaa, mutta konkurssi ei käy vaikka autoissa esiintyisi lähes mitä vaan, syynä työllisyys. Tällä olisi maailmanlaajuiset vaikutukset, mitkään tahot eivät voisi rahoittaa sitä työntekijämäärää joka joutuisi kilometritehtaalle. Volkkariperheen autojen uudistuttava ja vakuutettava asiakkaat sille tasolle jolla kyseisen autokonsernin auton ostopäätös tehdään.

        Toyotaa on turha vetää tähän pilkattavaksi, porskuttaa hyvin vaikka ei pidä itsestään suurta haloota. Lisäksi Toytaa myydään merkittävästi maailmalla, eikä tähän vaikuta nimeksikään Suomen Toyotien määrä, sen sijaan VAG konsernille tekee paljonkin Suomessa ostettujen VAG autojen määrä.

        Tämä konkurssihypetys VAG autoihin liittyen on yhtä teatteria, koska sellaista ei anneta tapahtua, mutta se mikä pitäisi tapahtua on kansainvälinen rangaistus VAG konsernille kuten muutaman tehtaan lopettaminen huonon laadun takia, sekä lepyyttääkseen rahansa roskaan laittaneita autoilijoita tai osakkeiden omistajia kohtaan. Onko kaukaa haettu ajatus, että VAG konserni ostaisi merkittävän määrän omia autojaan muutamalla miljardilla, sijoittaen näin omiin tuotteisiin ja työpaikkoihin näinkin kuumentuneessa tilanteessa. Markkinat leppyisivät ja jokainen saisi haluamansa. Koskaan ei määrä ole voittanut laatua, kuuluu laatutietoisen sanoneen.

        Toyota on laadullaan ja luotettavuudellaan näyttänyt mihin pystyy ja kantaa vastuun. Viatonta ei Toyotakaan ole ulos tehtaahta laskenut, mutta mahdolliset esiintyneet viat ovat olleet pisara meressä suhteessa VAG konsernin autoihin. Itsellä molemmoista merkeistä kokemusta ja tämän perusteella ajan edelleen Toyotalla.

        Nyt lähti taas varttihullulta täysin laukalle. Pelkkää pölinää.


      • Vw-ei_koskaan_enää
        HyväPalkitaan kirjoitti:

        Suomen kansa ostaa autoja joihin varaa, jollaisia pääosin tuotu maahan ja joita helppo korjata ja varaosahuolto pelaa.
        VAG konsernin autoilla on Suomalaisilla pitkät perinteet ja jo näiden pohjalta esiintyy mahdollisesti tiettyjä tunnesiteitä.
        Saksa ei nyt vaan uskalla saati pysty päättämään niin suuresta asiasta kuin konserniautojen valmistuksen lopettamisesta. Tiettyjen mallien valmistus voidaan lopettaa, jopa suotavaa, mutta konkurssi ei käy vaikka autoissa esiintyisi lähes mitä vaan, syynä työllisyys. Tällä olisi maailmanlaajuiset vaikutukset, mitkään tahot eivät voisi rahoittaa sitä työntekijämäärää joka joutuisi kilometritehtaalle. Volkkariperheen autojen uudistuttava ja vakuutettava asiakkaat sille tasolle jolla kyseisen autokonsernin auton ostopäätös tehdään.

        Toyotaa on turha vetää tähän pilkattavaksi, porskuttaa hyvin vaikka ei pidä itsestään suurta haloota. Lisäksi Toytaa myydään merkittävästi maailmalla, eikä tähän vaikuta nimeksikään Suomen Toyotien määrä, sen sijaan VAG konsernille tekee paljonkin Suomessa ostettujen VAG autojen määrä.

        Tämä konkurssihypetys VAG autoihin liittyen on yhtä teatteria, koska sellaista ei anneta tapahtua, mutta se mikä pitäisi tapahtua on kansainvälinen rangaistus VAG konsernille kuten muutaman tehtaan lopettaminen huonon laadun takia, sekä lepyyttääkseen rahansa roskaan laittaneita autoilijoita tai osakkeiden omistajia kohtaan. Onko kaukaa haettu ajatus, että VAG konserni ostaisi merkittävän määrän omia autojaan muutamalla miljardilla, sijoittaen näin omiin tuotteisiin ja työpaikkoihin näinkin kuumentuneessa tilanteessa. Markkinat leppyisivät ja jokainen saisi haluamansa. Koskaan ei määrä ole voittanut laatua, kuuluu laatutietoisen sanoneen.

        Toyota on laadullaan ja luotettavuudellaan näyttänyt mihin pystyy ja kantaa vastuun. Viatonta ei Toyotakaan ole ulos tehtaahta laskenut, mutta mahdolliset esiintyneet viat ovat olleet pisara meressä suhteessa VAG konsernin autoihin. Itsellä molemmoista merkeistä kokemusta ja tämän perusteella ajan edelleen Toyotalla.

        Vw on omalla toiminnallaan suututtanut miljoonia potentiaalisia autonostajia ja maksaa nyt siitä kovan hinnan.


      • Vw-ei_koskaan_enää
        Vw-ei_koskaan_enää kirjoitti:

        Vw on omalla toiminnallaan suututtanut miljoonia potentiaalisia autonostajia ja maksaa nyt siitä kovan hinnan.

        Tähän kommenttiin varmasti yhtyy moni petetty Vw-konserniauton omistaja.


    • köyhyys.vw.jokapäivää

      Teoriassa VW konsernin autot on tosi hyviä, käytännössä kaikkein surkeimpia. Teoriat ei siis realisoidu kun tehdään paskalaatua halvalla köyhille.

      • logiikka.ontuu

        Ihmiset kuitenkin ostavat autonsa käytännön kokemusten mukaan. VW on ollut kansan suosikki jo vuosikymmeniä. Miten se olisi mahdollista jos ihmisillä olisi huonoja käytännön kokemuksia VW:n autoista.
        Itselläkin on menossa ja kuudes VW jonka olen ostanut juuri sen takia että edellisissä viidessä ei ole ollut mitään ongelmia. Tässä oikeassa maailmassa, ei nettihörhöilyssä.


      • VW.on.ylivoimainen

        VW ja Toyota ovat olleet Suomen markkinoilla jo pitkään. Jo vuosia tilanne on ollut sama eli suomalaiset ovat valinneet VW:n yli kaksi kertaa useammin kuin Toyotan. Viime vuonna suomalainen laittoi rahansa 32.000 VW:n valmistamaan autoon kun Toyotan valitsi vain 15.000 suomalaista.
        Ei tuollainen luottamus tyhjästä tule. Ja vaikka tulisikin niin so fucking what. VW on joka tapauksessa aivan ylivoimainen ja tojo imee tuppea vaihtoaitiossa kun stara pelaa.


    • VW.ulostus

      Pentin pitää laskea kaikki konsernimerkit volkkareiksi vaikka Trafi ei laske kun ovat omia merkkejä ja valmistajia. 7000 vaginistia laittaa Volkkari taas portin ulkopuolelle volkkaroimaan. Skodasta ja audista ei kerrottu mitään. Eikä seattimestakaan.

      • avan.perusasiaa

        Kaikki konsernimerkit ovat VWtä. Ei kai siitä ole kahta sanaa?
        Aivan kuten toyota, lexus, hino jne ovat ovat Toyotaa. Paksukalloinen tollo.


      • Rehellisesti.toyota
        avan.perusasiaa kirjoitti:

        Kaikki konsernimerkit ovat VWtä. Ei kai siitä ole kahta sanaa?
        Aivan kuten toyota, lexus, hino jne ovat ovat Toyotaa. Paksukalloinen tollo.

        Kyllä Lexus on Lexus ja Toyota on Toyota. Ei minulla ainakaan ole mitään lexusta kun omistan vain Toyotan. Trafinkin tilastoissa ovat eri merkkejä niinkuin VW Audi, Skoda ja SEAT. Mikä sinun ongelma nyt on? Mikseivät ole vaan kaikki volkkareita, tulisi skodastakin länsiauto. Harmittaako kun Trafi ja kaikki muutkin tilastoijat osaavat erottaa merkit ja valmistajat omistuspohjasta. Voi harmi! Ei onnistu huijaaminen. Kansa on varuillaan.


      • Huviksesi.jänkkäät
        Rehellisesti.toyota kirjoitti:

        Kyllä Lexus on Lexus ja Toyota on Toyota. Ei minulla ainakaan ole mitään lexusta kun omistan vain Toyotan. Trafinkin tilastoissa ovat eri merkkejä niinkuin VW Audi, Skoda ja SEAT. Mikä sinun ongelma nyt on? Mikseivät ole vaan kaikki volkkareita, tulisi skodastakin länsiauto. Harmittaako kun Trafi ja kaikki muutkin tilastoijat osaavat erottaa merkit ja valmistajat omistuspohjasta. Voi harmi! Ei onnistu huijaaminen. Kansa on varuillaan.

        "Trafinkin tilastoissa ovat eri merkkejä niinkuin VW Audi, Skoda ja SEAT"
        Kyllä sinäkin paksussa kallossasi ymmärrät mikä ero on auto merkillä ja autovalmistajalla. Kunhan huviksesi jänkkäät.
        Viime kuussa VW AG oli Suomen suurin valmistaja ja Skoda oli suurin merkki. Tojolle jäi hiluja.


      • Hippohiihtäjä
        Rehellisesti.toyota kirjoitti:

        Kyllä Lexus on Lexus ja Toyota on Toyota. Ei minulla ainakaan ole mitään lexusta kun omistan vain Toyotan. Trafinkin tilastoissa ovat eri merkkejä niinkuin VW Audi, Skoda ja SEAT. Mikä sinun ongelma nyt on? Mikseivät ole vaan kaikki volkkareita, tulisi skodastakin länsiauto. Harmittaako kun Trafi ja kaikki muutkin tilastoijat osaavat erottaa merkit ja valmistajat omistuspohjasta. Voi harmi! Ei onnistu huijaaminen. Kansa on varuillaan.

        https://focus2move.com/world-car-group-ranking/

        Automaailman kuninkuus jaetaan yhtiö/valmistajatasolla. Merkki- ja mallitilastot ovat hippohiihtojen mitaleita.
        VW on kuningas jo kolmatta vuotta putkeen.


      • Rehellisesti.toyota
        Huviksesi.jänkkäät kirjoitti:

        "Trafinkin tilastoissa ovat eri merkkejä niinkuin VW Audi, Skoda ja SEAT"
        Kyllä sinäkin paksussa kallossasi ymmärrät mikä ero on auto merkillä ja autovalmistajalla. Kunhan huviksesi jänkkäät.
        Viime kuussa VW AG oli Suomen suurin valmistaja ja Skoda oli suurin merkki. Tojolle jäi hiluja.

        Väärin meni jo ties kuinka monen kerran. Skoda ja Audi ovat kumpikin valmistajia VW ag on on omistajakonserni johon kuuluvat itsenäisinä valmistajina niinkuin seattikin. Ei opelista eikä nissanistakaan tullut renutinta vaikka kuuluvat samaan konserniin. Taitaa olla ylivoimaista ymmärtää?


      • Itkupotkuraivari
        Hippohiihtäjä kirjoitti:

        https://focus2move.com/world-car-group-ranking/

        Automaailman kuninkuus jaetaan yhtiö/valmistajatasolla. Merkki- ja mallitilastot ovat hippohiihtojen mitaleita.
        VW on kuningas jo kolmatta vuotta putkeen.

        VW on huijarien kruunaamaton kuningas. Kansa tietää!


      • Toyota.rules
        Huviksesi.jänkkäät kirjoitti:

        "Trafinkin tilastoissa ovat eri merkkejä niinkuin VW Audi, Skoda ja SEAT"
        Kyllä sinäkin paksussa kallossasi ymmärrät mikä ero on auto merkillä ja autovalmistajalla. Kunhan huviksesi jänkkäät.
        Viime kuussa VW AG oli Suomen suurin valmistaja ja Skoda oli suurin merkki. Tojolle jäi hiluja.

        Jos yhtenä kuukautena myy enemmän kuin muut, onko silloin jo suurin merkki?
        VW ei ole mikään Suomen suurin valmistaja kun ei valmista ensimmäistäkään autoa Suomessa. Mersu toki voisi olla sitä. Toyota tosin on kiistaton ykkösmerkki Suomen teillä eniten myyty ja eniten rekisterissä .


      • Hillopurkki.auki
        Rehellisesti.toyota kirjoitti:

        Väärin meni jo ties kuinka monen kerran. Skoda ja Audi ovat kumpikin valmistajia VW ag on on omistajakonserni johon kuuluvat itsenäisinä valmistajina niinkuin seattikin. Ei opelista eikä nissanistakaan tullut renutinta vaikka kuuluvat samaan konserniin. Taitaa olla ylivoimaista ymmärtää?

        Sematiikaksi menee, mutta lopputulos on sama VW on maailman johtava autonvalmistaja. Inttää voi aina mutta lopputulos on sama, aivan kuten jalkapallon määritelmässä.
        "Jalkapallo on peli jossa kaksi 11-miehistä joukkuetta pelaa 90 minuuttia ja lopuksi Saksa voittaa"

        On teillä epätoivoinen tehtävä änkyröidä paavoväyrysenä menneen maailman puolesta kun tämän päivän maailma on aivan eri. Luuletteko oikeasti että tällainen nettiänkyröinti muuttaa mitään?
        VW:n valmistamia autoja on ostettu Suomessa jo vuosikausia yli kaksi kertaa enemmän kuin Toyotan.
        Minusta on mukava olla tässä asemassa besserwisserinä ja kyykyttää teitä tojouskovaisia viikosta toiseen. Teillä on sematiikka, mulla on VW:n vuosien ylivoima myyntiluvuissa ja vertailuvoitot.
        Puhumattakaan siitä kuinka Tojo on ryssinyt sähköautojen kehityksen.


      • se.pihvi
        Toyota.rules kirjoitti:

        Jos yhtenä kuukautena myy enemmän kuin muut, onko silloin jo suurin merkki?
        VW ei ole mikään Suomen suurin valmistaja kun ei valmista ensimmäistäkään autoa Suomessa. Mersu toki voisi olla sitä. Toyota tosin on kiistaton ykkösmerkki Suomen teillä eniten myyty ja eniten rekisterissä .

        "Jos yhtenä kuukautena myy enemmän kuin muut, onko silloin jo suurin merkki?"
        Itse en en anna pskakaan arvoa sille että Skoda on eniten rekisteröity merkki yhdessä kuussa. Paljon isompi asia on se että VW AG on Suomen kansan suosikki ja sen autoja ostetaan enemmän kuin kaikkia aasialaisia yhteensä. Yli kaksi kertaa enemmän kuin Tojoja.
        Merkkikohtainen tilasto on vain hippohiihto-mitali.


    • Vwkaatuu

      Suurissa vaikeuksissa aina

      • logiikkanero

        Maailman suurin autonvalmistaja joka tekee miljardien tuloksen joka vuosi ja on Euroopan suurin työnantaja. Jos tuo on vaikeuksissa olemista niin ihmetyttää miten muut autonvalmistajat pärjäävät.


      • hitlerin.polttouunit

        Volkkari jäänyt niin monta kertaa kiinni valehtelusta, kuka uskoo enää heidän väitteitään myyntiluvuista, hassusti saa nyt pikkusen isommat luvut kuin Toyota ja jos kerran on ylivoimaisesti suurin niin eikö pitäisi olla vähintään 51% markkinoista. VAG konserni ei kestä ulkopuolista tilintarkistusta, siksi polttavat kirjanpidon niin ei pystytä tutkimaan.


      • täysikuulaukaisee

        Näköjään harhakilta lähtenyt "pikkaisen" mopo käsistä. Luuletko oikeasti että kansainvälisen pörssiyhtiön kirjanpito on fyysinen kirja jonka voi polttaa? Tiedät itsekin kuinka naurettavia nämä postauksesi ovat.
        Voisit pitää nämä itselläsi. Maailma ei näe näissä mitään arvoa


      • kaikki_viisaus_tojossa
        täysikuulaukaisee kirjoitti:

        Näköjään harhakilta lähtenyt "pikkaisen" mopo käsistä. Luuletko oikeasti että kansainvälisen pörssiyhtiön kirjanpito on fyysinen kirja jonka voi polttaa? Tiedät itsekin kuinka naurettavia nämä postauksesi ovat.
        Voisit pitää nämä itselläsi. Maailma ei näe näissä mitään arvoa

        Kunnon tojohihhulille ei tee tiukkaakaan 600000 työntekijän pörssiyhtiön kirjanpito vaikka kosmoskynällä Klubi-askin kanteen.


    • vakavasti.pielessä

      "VAG konserni ei kestä ulkopuolista tilintarkistusta, siksi polttavat kirjanpidon niin ei pystytä tutkimaan."

      Kertoo hyvin tarkkaan millaisista ihmisistä näissä kirjoituksissa on kysymys. VAGia ei olemassa ja kirjanpitoa ei voi polttaa.
      Todellista on sen sijaan että jokainen kirjoitus kertoo enemmän sen kirjoittajasta kuin kirjoituksen kohteesta.

      • kiven.sisään.vw

        hahahaa ku K Autoa vituttaa ettei heillä ole Toyotan edustusta vaan sen sai LänsiAuto

        Minä olen LänsiAuton OmaPoika, kehun Toyotaa ja Opelia, omistanooppelin ja olen aivan helvetin tyytyväinen kun on nin huoleton.

        Täällä käyn vain vittuilemassa kusettaja K Autolle joka on entinen VV Auto jonka nimi ryvettyi ja kirjanpito poltetiin etteivät jää kiinni ja välttivät kiven sisään kymmenen vuoden kakut joutumisen.


    • Konserni.kiehuu

      Ei kai kukaan täyspäinen usko enää mitään, mitä vilppivaagen ilmoittaa. Rehellisyys ja luottamus kun eivät ole lähivuosina kuuluneet VW: n kanssa samaan lauseeseen. Konsernin ilmoitukset kuulunevat osioon, saksalaista huumoria .

    • Toyota_Hybrid1

      nykyään vw ja skoda kuskit kyselevät toisiltaa että montako litraa vie öljyä tuhannelle, toinen vakio puheenaihe on, monesko moottori menossa.

    • kukaostaaVWsähkö
    • kesKUSTA

      Ja Sipilä nostaa autoilun veroja?

    • jakokejutuhoVWaudi
      • TotuusSattuuQC

        Enpä Toyotan 10 auton myynnilläkään kauheasti elvistelisi...


      • Armoton_totuus

        Vw-konserni on liputettu ulos kisasta myyntikiellolla. Huijaus ei toiminut enää uuden WLTP-testin kanssa.


      • kääpiöiden.tappelu
        Armoton_totuus kirjoitti:

        Vw-konserni on liputettu ulos kisasta myyntikiellolla. Huijaus ei toiminut enää uuden WLTP-testin kanssa.

        Pieniä ovat nämä plugin-myyntiluvut ja kinastelu niistä on kaikenkaikkiaan naurettavaa. Joka tapauksessa VW-konsernini luvut ovat isompia kuin Tojon.
        Mutta kuten sanoin, koomisia lukuja puolin ja toisin.


    • Mitä parempi auto, sitä enemmän moititaan.

    • Anonyymi

      Täällä näyttää "loistavan" kaksi samaa tyyppiä jotka terrorisoi Vagareenaa.

    • Anonyymi

      Ei saa kertoa vag- huijauksesta kun se on " terrorisointia."

    Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1779
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe