Kokkolan AMK/hoitotyö

Kaisa

Opiskeleeko/asuuko joku Kokkolassa? Millainen kaupunkina; harrastusmahdollisuudet, vuokra-asuntotilanne, palvelut ym.? Mietin tässä Kokkolan AMK:n hakemista ja paikkakunnalla, kun en ole käynyt niin tahtoisin kuulla mietteitä etenkin koulusta. Ovatko ihmiset ulospäinsuuntautuvia vai ?

8

790

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeuska

      Olen asunut koko elämäni täällä kokkolassa ja opiskelin kyseisessä koulussa, mutta lähihoitaja puolella. Sosionomi linjallle on vaikein päästä. Täällä on ihan hyvät harrastus mahdollisuudet, riippuu mitä harrastat. Pieni kaupunkihan tämä on ja sen takia palvelut ovat lähellä. Vuokra-asuntoja pitäisi saada ihan hyvin. Aika hyvin tulee tarjouksia, jos lehteen laittaa ilmoituksen, että haluaa vuokrata kämpän.
      Huono puoli täällä on (jos tykkää bilettää) että amk:ssa ei järjestetä mitään opiskelija bileitä kuten melkein kaikkialla muualla. No ihmisistä on aika vaikea sanoa mitään, mutta sen voin taata ettet jää ilman kavereita. Kysele vain lisää jos kiinnostaa, vastaan mielelläni! :)

      • Kaisa

        Kiitos.=) Puhutaanko muuten ruotsia kuinka paljon..? Ruotsinkielen oppiminen ois aika kova sana ja siksi mietin Kokkolaa( Vaasaa mietinnässä). =) Tykkään muutenkin rannikkoseudusta..
        Oon kotoisin sellaiselta paikkakunnalta missä ei juurikaan(ollenkaan) ruotsinkieltä kuule eikä näe(Kajaanista).:/ Sanoit että kavereita saa varmasti. Ovatko ihmiset avoimia? Täällä hyvä jos tervehditään.. Onhan se pieni miinus ettei ole opiskelijabileitä mutta ainahan voi kavereiden kanssa lähteä iltaa viettämään! Onko tarjonta millainen? Pari hyvää paikkaa on parempi kuin monta huonoa. x)
        Harrastusmahdollisuuksista uimahallista ja kuntosalista kyselisin. Ja onko nyrkkeilyseuraa? xp


      • Kokkolalainen
        Kaisa kirjoitti:

        Kiitos.=) Puhutaanko muuten ruotsia kuinka paljon..? Ruotsinkielen oppiminen ois aika kova sana ja siksi mietin Kokkolaa( Vaasaa mietinnässä). =) Tykkään muutenkin rannikkoseudusta..
        Oon kotoisin sellaiselta paikkakunnalta missä ei juurikaan(ollenkaan) ruotsinkieltä kuule eikä näe(Kajaanista).:/ Sanoit että kavereita saa varmasti. Ovatko ihmiset avoimia? Täällä hyvä jos tervehditään.. Onhan se pieni miinus ettei ole opiskelijabileitä mutta ainahan voi kavereiden kanssa lähteä iltaa viettämään! Onko tarjonta millainen? Pari hyvää paikkaa on parempi kuin monta huonoa. x)
        Harrastusmahdollisuuksista uimahallista ja kuntosalista kyselisin. Ja onko nyrkkeilyseuraa? xp

        Minä ajattelin myös vastailla kysymyksiisi. Omasta mielestäni melkein kaikki ruotsinkieliset Kokkolassa osaa sujuvasti suomenkieltä (ainakin nuoret). Ruotsinkielisiä asuu noin 17 % Kokkolassa ja suomenkielisiä jää melkein 83 %, eli pärjäät hyvin suomenkielellä :o)! Uimahalli aletaan varmaan pikku hiljaa remontoimaan, tai sitten se on jo aloitettu remontoimaan (vaikka on jo aika hyvässä kunnossa, jos vertaa muiden kaupunkien uimahalleja). Onhan niitä opiskeliabileitä...copsa järjestää, ei ehkä niin paljon ku jossain Turussa tai Vaasassa (mutta niissäkin kaupungeissa on paljon enemmän opiskelijoita). Kokkolassa on kuntosaleja kaikille (naisille myös oma), nyrkkeilyäkin voi harrastaa. Varmasti löytyy nyrkkeilyseuraa, viimestään kun meet harrastamaan sitä, niin löytyy seuraa :O)! Täällä järjestetään myös aerobiciä, joku naisten gym. Noin 3 kertaa viikossa (eri paikoilla). Täällä on myöskin vähän lämpimpää kun Kajaanissa...niin tervetuloa!En tiedä millaisia ihmisiä täällä on ... en ole huomioinnut sitä , koska olen asunnut koko ikäni Kokkolassa. Kait keskimäärin ystävällisiä :o)!!

        Muutkin saa vastailla näihin sun kysymyksiin, kaikilla on oma mielipide...mitä enemmän vinkkejä, sitä helpompaa sinulle/teille!


      • jeuska
        Kaisa kirjoitti:

        Kiitos.=) Puhutaanko muuten ruotsia kuinka paljon..? Ruotsinkielen oppiminen ois aika kova sana ja siksi mietin Kokkolaa( Vaasaa mietinnässä). =) Tykkään muutenkin rannikkoseudusta..
        Oon kotoisin sellaiselta paikkakunnalta missä ei juurikaan(ollenkaan) ruotsinkieltä kuule eikä näe(Kajaanista).:/ Sanoit että kavereita saa varmasti. Ovatko ihmiset avoimia? Täällä hyvä jos tervehditään.. Onhan se pieni miinus ettei ole opiskelijabileitä mutta ainahan voi kavereiden kanssa lähteä iltaa viettämään! Onko tarjonta millainen? Pari hyvää paikkaa on parempi kuin monta huonoa. x)
        Harrastusmahdollisuuksista uimahallista ja kuntosalista kyselisin. Ja onko nyrkkeilyseuraa? xp

        Ruotsia kyllä puhutaan, mut et sitä kuule ellei ole ruotsinkielisiä kavereita. No ihmisten avoimuudesta on vaikee sanoo ku oon ite asunu täällä koko elämäni :) varmaan aika samanlaista porukkaa ku siellä teilläkin päin. Ja aika noloa sanoa, mutta mun mielestä täällä on vain yksi hyvä baari missä ihmiset käy. Copsa tosiaan järjestää "opiskelija bileitä" , mutta kun esim. viime ke kävin Hugossa siel oli n. 20 ihmistä, että hurraa! Mut lauantaisin on menoa Chessissä :) Kuntosaleja on missä on todella laaja "jumppa" valikoima. Siis huippu hyviä jumppia. Nyrkkeilyä voi harrastaa jäähallilla. Kysele vain lisää jos mieleen juolahtaa, mut en vaan heti aina kerkee vastailla.


    • Laura

      Hae meille Ouluun sairaanhoitajaksi opiskelemaan. Oulu on valoisa, nuorekas ja opiskelijakaupunki parhaimmillaan. Täällä ei ole ns. "pikku kaupungin ongelmia". Harrastusmahdollisuudet ovat loistavat ja komeita miehiäkin täällä riittää ;)

      • Kaisa

        Hain viime syksynä enkä päässy edes pääsykokeisiin!! Oulun Diakia olen kyllä miettinyt, tiedätkö jotain siitä? =) Ja mulle ei ole niin väliksi onko kapunki suuri vai ei.. Pääasia että saa hyvät harjoittelupaikat ja valmiudet työelämään. Mut kerro/kertokaa toki jos tiedätte Diakin opiskelusta ym.!! :)


    • Kaisa

      Kiitos kaikille, jotka vastasivat. Tällä hetkellä tunnostaa, että voisin hakea jopa eka sijalle Kokkolaan! ;)
      Hyvää kevättä!
      Vielä saa toki laittaa mielipiteitä ym. kyseisestä paikasta.

      • Anonyymi

        No en tiä, repa määrää täällä ja meno on putinimaista


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1947
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1649
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1599
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1517
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1465
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1390
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1357
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      649
      1266
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      17
      1203
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1138
    Aihe