Turvatyynyn korjaus

kuinkakauan

Viime syksynä Toyota ilmoitti lehdistössä, että turvatyynyjä korjataan. Minunkin Avensis on korjattava. Kävin asian varmistamssa merkkihuollossa. Sanoivat että kutsu korjaukseen tulee pian, mutta juuri nut sopivaa varaosaa ei ole Suomessa. Mitään ei ole kuulunut. Onko kenenkään autoa vielä korjattu? Toimiiko tuo systeemi ollenkaan?

20

2106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Takata_on_tappaja

      Ei toimi Toyota tapauksessa. Japanilainen Takata on konkurssissa eikä korvaavia turvatyynyjä ole saatavissa kuin isolla rahalla jota Toyota ei halua maksaa. Ainoastaan koodilla GGG35 merkitty 22 Yarista koskeva erilliskampanja on saatu valmiiksi.
      On vain ajan kysymys koska EU:n, Kiinan ja USA:n viranomaiset määräävät miljardiluokan uhkasakkoja Toyotalle.
      Eurooppalaiset autonvalmistajat ovat käyttäneet täällä myydyissä autoissa pääasiassa eurooppalaisten valmistajien oikein toimivia turvatyynyjä, joten heillä on paremmat mahdollisuudet korvata ne vähäiset määrät Takatan sirpalepommeja joita ovat erehtyneet autoihinsa asentamaan, kun niiden tilalle on saatavana kunnollisiakin.
      Tammikuun alussa tilanne oli se, että globaalisti vasta vajaa puolet Takatan tappajista oli korjattu, vaikka ongelma on alkanut jo vuonna 2001. Kaikkiaan viallisia turvatyynyjä on asennettu 43,1 miljoonaan autoon.
      https://tekniikanmaailma.fi/viela-lisaa-takata-turvatyynyjen-korjauskutsuja-nyt-ylitettiin-jo-43-miljoonan-auton-raja/
      https://recall.trafi.fi/?q=turvatyyny#vclass=&mark=&model=

    • tohjotin

      Odota rauhassa paalauskutsua ja toimi sen mukaan.

    • OleHuoleti

      Ei mitään hätää, lehtitietojen mukaan on vasta 23 ihmistä kuollut niitten kyseisten turvatyynyjen takia. Suurin osa Toyotasta on kuitenkin Aasiassa ja kehittyvissä maissa, joten on hyvin pieni mahdollisuus, että juuri sinun Ava pamauttaa sen sirpalepommin maalasi edessä.

    • höyhenet.ei.käy

      Untuvien maailmanmarkkinahinta liian korkea, odotellaan laskua.

    • 3w4e5r6t7yi9

      Miten tietää onko autossa Takatan ongelma-turvatyyny? Tuo Trafin haku ei kerro tarkkaa tietoa missä autoissa ongelma on. Valmistenumeroväli on tyhjä.

      • Takata

        Suurempi mahdollisuus sen on olla Takatan kuin jonkun muun valmistama, koska takaisinkutsu koskee Suomessa yli 60000 Toyotaa.


    • kylläNeSielläOsaa

      Takata japanilaista laatua.

    • paalaaja

      Minä käytin jympsistä ostetun -70% tyynyn sitomalla ohjauspyörän keskiöön paalilangalla ja taas mennään!

    • turha.murehtia

      Kyllä Avekuskin todennäköisyys kuolla vanhuuteen on paljon suurempi kuin vialliseen surmatyynyyn.

    • Pelkkiä.lupauksia

      Millä ne korjataan, kun ei ole osia eikä kukaan tiedä korjattavien tyynyjen määrää.

    • TojoTero

      Jympsihän myy myös tanakan logolla varustettuja höyhentyynyjä kiinnitettäväksi ohjauspyörän keskiöön turvatyynyksi.

    • 333333saq

      Minun autoon tyyny vaihdettiin 20.1 2019, ja aikaa meni 45 minuuttia.

    • apukuski

      Minun Avensikseen vaihdettin joku panos apukuskin puolelle. Sanottiin, että kuskin puolelle ei tarvitse tehdä mitään. Menikö oikein?

    • takata

      Meidän perheen toiseen autoon yarikseen, vaihettiin turvatyyny rattiin 3 viikkoa sitten huollon yhteydessä.

    • Hiljaahyvä

      Viime kesänä huollossa oli puhe turvatyynyn vaihdosta, mutta ei ollut turvatyynyä. Kuukausi sitten vaihdettiin, soittivat itse minulle.

    • tuletojoviivalle

      Audi on parempi valinta. Ei räjähtele mikään ylimääräinen, paitsi kiihtyvyys on räjähtävä tarvittaessa.

      • Anonyymi
        UUSI

        Minä kyllästyin siihen Audin vaihteiston viivyttelyyn. Nyt on Toyota ja auto todellakin kiihtyy (6s sataseen) eikä mitään viivettä ole pedaalia painettaessa.


    • vikaostos

      minun skoda octavia 2019 vuosimallin ja 1.5 TSI moottorilla, ajettu nyt noin 4000km ja öljyä kuluttaa 2,5 litraa 1000km matkalla, merkkiliike väittää että se on aivan normaalia ja rajojen puitteissa, ei johda toimenpiteisiin. onko normaalia noin suuri öljynkulutus ja korvaako takuu?

      • Anonyymi
        UUSI

        Ja tuollaisella valheella yrität onneen, olet surkea.


    • Anonyymi
      UUSI

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      389
      3952
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      219
      1956
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1460
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      154
      1320
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      981
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      60
      950
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      118
      903
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      859
    Aihe