Saksalainen insinööri kertoo WV,n DGS-vaihteistosta.

manuaaliv

uudessa Auto-bild lehdessä. Täysin susi koko vaihteisto. Korjailee työkseen noita vaihteistoja ja paljon. Lisää korjattuihin vaihteistoihin jopa muoviosien tilalle kestävämpiä ( metallia,messinkiä, yms.) materiaaleja jakuvasti. Muovia vaihteistossa?
Ihme kun eivät ole vuosienkaan päästä saaneet noita laatikoita kestäviksi? Onko niitä tehty varastoon niin paljon, että ne pitää vaan laittaa aina valmistuneisiin autoihin ettei mene hukkaan niihin laitetut rahat?

85

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuote.kehitys.oy

      Volkswagen käyttää joka vuosi miljardeja euroja tuotekehitykseen. Tavoitteena on onnistua luomaan osia jotka kestää takuuajan, mutta ei juuri enempää. Hyvää olisi helppo tehdä, mutta se ei työllistäisi korjaamojs eikä varaosa myyntiä tarpeeksi, volkkarilla ei siis ole vara tehdä hyvää.

      • varaosistatulosta

        Uutta autoa suunnitellessa suunnitellaan myös jälkimarkkinat eli lasketaan yhtiölle myös varaosista saatava tuotto ja se on merkittävä osa. Auto siis suunnitellaan käyttävän x määrän varaosia.


      • vaimiten

        Onko tuohon tuotekehityskustannukseen "miljardeja" laskettu mukaan ne rahat, jotka tavalliset autonkäyttäjät maksavat ylisuurina korjauskustannuksina, kun nämä innovaatiot eivät kestäkään käyttöä?


    • Tojouunolle

      Mikä auto on tuo WV?

      • ja.sitä.rataa

        Halpisauto köyhälle keskiluokalle, heillä jotka viihtyy huoltohallien odotustiloissa, veri vetää automaattikahvin luo, iloisen palvelun piiriin...ilo tulee keskiluokan rahoista...ja eiku Golfia pelaamaan Espanjaan...


    • AmmattiMies

      WV ja DGS. Kertoo kaiken olennaisen aloittajasta...

      • Mersu-Markkanen

        Sina mukamas AmattiMkes, , Aikamoinen saivartelija ja pikkunilkki ole sinäkin. Oletko kasvanut sellutehtaan varjossa, ojan puolella. Hame päälle.


      • aivo.ei.kehitu
        Mersu-Markkanen kirjoitti:

        Sina mukamas AmattiMkes, , Aikamoinen saivartelija ja pikkunilkki ole sinäkin. Oletko kasvanut sellutehtaan varjossa, ojan puolella. Hame päälle.

        Sina olla kasvanatt naveta takan paskihajusa,


    • onHänSitkeäRölli

      Sullahan on varmaan linkki tuohon artikkeliin tai johonkin toiseen jossa asiaa ollaan käsitelty?
      Eikö olekaan, no eipä yllätä PenttiHolisti.

      • faktantarkistaja

        Se on varmaan Etiopiassa julkaistu Autobild, jota ei täällä Suomessa ole saatavilla. . .


    • lehtikäteeenvaan

      Ihan uusi Autobild, siinä se juttu on satavarmasti. Perjantaina ilmestynyt, etkö muka usko, mene kirjastoon lukemaan jos ei ole varaa ostaa.

      • MediaKikka

        Ei ehkä kannata kuitenkaan uskoa ihan kaikkea, mitä lehdissä lukee......


      • On_faktaa

        Tahtovat olla 5-7 ,vuotta vanhoja autoja mistä kirjoittelevat kyllä kait sitä dsg:tä on jo niin kauan valmistettu että pitäis lastentaudit olla korjattu..olis volkkari varmasti luopunut siitä jos se susi olisi ollut..


      • SaksalainenKusetus
        On_faktaa kirjoitti:

        Tahtovat olla 5-7 ,vuotta vanhoja autoja mistä kirjoittelevat kyllä kait sitä dsg:tä on jo niin kauan valmistettu että pitäis lastentaudit olla korjattu..olis volkkari varmasti luopunut siitä jos se susi olisi ollut..

        Susi se on edelleenkin . Mutta ei hätää. Uskovaiset maksa sen baletin edelleenkin....


    • Asiaeiyksinkertainen

      Niin mihinkähän vuoteen asti saksalainen herra insinööri on noita korjaillut? Olen saanut sellaisen käsityksen että
      parannuksia on tehty, vai onko esim. vaikka 2016 jälkeisissä, vaihteistojen takia kauheaakin ryysistä Wolksvagen korjaamoilla? Empä ole moista kuullut.
      Ja miksiköhän noita vaan menee kaupaksi paljon? Onko ihmiset muka niin tomppeleita jos tämän päivän Wolkkari-konsernin autot ovat niin huonoja vaihteiltaan, että edelleen niitä ostavat?
      Taxit ja yksityisautoilijat? Tavara-volsuista nyt puhumattakaan, tuskin ne nyt kaikki manuaaleja ovat.
      Olen ihan huvikseen kurkannut ohi kävellessä kun nään jonkun uudenkarhean Wolksvagenin, tms.
      että mikähän vaihteisto tuossakin on niin pääsääntöisesti niissä on tuo dgs loota.

      • Näinkin_käy

        Paljon on dsg laatikoita särjetty kun moottori on optimoitu jäljestäpäin ja moottorin vääntö menee laatikon kestävyydestä yli, eipä ihme sitte jos korjaillaan tahallaan särjetty..


      • Isisisisis

        Perustelusi ovat järjettömiä. Vetoat, että muutos parempaan olisi tapahtunut 2016 ja että siksi ihmiset noita ostaisivat. No eihän se ostaja mistään saa kunnollista tietoa aivan uusien kestävyydestä. Eli ostaa aivan muista syistä.

        Eli olkoon muutos sitten tapahtunut tai ei, niin sinun argumentaatiosi ei vakuuta, lähinnä uskovaisen hölinää.


    • suomalainen_insinööri

      Wolksvagen on kuitenkin joku ihan eri auto kuin Volkswagen. Kirjoitustaito olis ihan hyvä asia erityisesti provoja kirjoitettaessa.

      • AsiaOnYksinkertainen

        Ja dgs ihan eri mitä DSG. En tiedä onko toi dgs lyhenne sanasta dogs vai mitä lie...


    • ammattiasentaja

      Vaihtohyvitys DSG volkkarista n.30% huonompi kuin manuaalilaatikolla. Näin se vaan on, käytetty DSG Volkkari on vaikea myytävä.

      • AriJoppar

        Käytetty uudehko manuaali alkaa olemaan vaikea myytävä. Aika pieni prosenttiosuus valitsee uuteen autoon nykyisin manuaalin. Edes Polo-kokoluokassa. Toki jobbari yrittää kaikin keinoin selitellä huonoa osto- tai vaihtohintaa. Osaa ne kyllä markkinahinnan pyytää ei sillä


    • Rehellisesti.toyota

      Miksi volkkarit kestää vain uutena ja vanhemmissa "viat on jo korjattu"! Miksi Volkkarin ongelmat ovat aina luotettavan median hampaissa?Toyotaja kestää uutena ja vanhana. Paras hinta-laatusuhde! Suosituin uutena ja käytettynä. Suomalaisten luottoauto niinkuin koko maailmassakin. Ansionsa mukaan ja ansaitusti.

      • Anonyymi

        Kestääkö D4D...vai pitikö vaihdella kansia...lohkoja...kokonaisia moottoreita? Kestääkö VVT-i:t jakoketju vai venyikö? Kestääkö vaihdelaatikot paljon vetämistä ja väännättämistä...vai onko pitänyt vaihdella synkroja rattaita tai kokonaisia laatikoita...tai vetoakseleita? Kestääkö kori... vai syöpyikö takapyöränaukon takapuolelta reikää peräkonttiin.

        Niinpä. Minulla ei toiminut aikoinaan Carina E:ssä edes keskuslukko, penkinlämmittimet, oli puhkiruostetta ja kytkin haisi kun joutui peruuttamaan kärryn kanssa eikä ollut ajettu kuin 350tkm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kestääkö D4D...vai pitikö vaihdella kansia...lohkoja...kokonaisia moottoreita? Kestääkö VVT-i:t jakoketju vai venyikö? Kestääkö vaihdelaatikot paljon vetämistä ja väännättämistä...vai onko pitänyt vaihdella synkroja rattaita tai kokonaisia laatikoita...tai vetoakseleita? Kestääkö kori... vai syöpyikö takapyöränaukon takapuolelta reikää peräkonttiin.

        Niinpä. Minulla ei toiminut aikoinaan Carina E:ssä edes keskuslukko, penkinlämmittimet, oli puhkiruostetta ja kytkin haisi kun joutui peruuttamaan kärryn kanssa eikä ollut ajettu kuin 350tkm.

        Skoda on vaan niin nolo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kestääkö D4D...vai pitikö vaihdella kansia...lohkoja...kokonaisia moottoreita? Kestääkö VVT-i:t jakoketju vai venyikö? Kestääkö vaihdelaatikot paljon vetämistä ja väännättämistä...vai onko pitänyt vaihdella synkroja rattaita tai kokonaisia laatikoita...tai vetoakseleita? Kestääkö kori... vai syöpyikö takapyöränaukon takapuolelta reikää peräkonttiin.

        Niinpä. Minulla ei toiminut aikoinaan Carina E:ssä edes keskuslukko, penkinlämmittimet, oli puhkiruostetta ja kytkin haisi kun joutui peruuttamaan kärryn kanssa eikä ollut ajettu kuin 350tkm.

        Kyllä PSA:n tekemät D4Dt kestävät. Nehän ovat omaa sukuaan Hdi koneita. Muut Toyotan tekemät turbodieselit taas ovat jo kadonneet, lukuunottamatta vanhoja isoja dieseleitä Hiluxeissa ja LandCruisereissa.


    • epäolennaisuuksia

      Niimpä, sillähän nuo auton laatikkoviat on ratkaistu kun muistaa vaan kirjoittaa sanat oikein.
      On se .............................................. lapsenmielistä. Kai nyt kuitenkin aavistit mistä autosta ja laatikosta puhuttiin?

    • tauno.mustonen

      Ihan ei kannata uskoa mitä Keskon K Auto lupailee, nehän haluu vain sun rahat.

      Kokeilkaa saada DSG vaihteistolle täysi 300 tkm takuu 0 euron omavastuulla, trolli nimittäin väittää että helposti kestää jopa miljoona kilometriä. Jos saat vastaavan sopparin myös moottorille, niin sitten melkeen uskaltaa ostaa. Eli normaalisti suht nopeasti kuluvat osat olisi edelleen asiakkaan vastuulla, mutta ne osat joiden oletetaan kestävän, niin niiden korjaus pitää olla täysin ilmaista, en ymmärrä lainkaan sitä kun väittävät että tulee parempaan kuntoon, eihän sen olisi edes pitänyt hajota vielä. Hassua että uusien autojen ostajien tulee varata rahaa moottori ja vaihteisto remontteihin, tämä takaa tehtaalle mahdollisuuden kierrättää epäkurantit osat.

      • Toyota_Hybrid1

        kokeilkaapa saada vw konsernin autoille 100tkm takuu johon myyntipäällikkö itse allekirjoittaa nimensä. sitä päivää ei ole nähty eikä tulla koskaan näkemään.


      • kaikistaVanhanaOoppeleit
        Toyota_Hybrid1 kirjoitti:

        kokeilkaapa saada vw konsernin autoille 100tkm takuu johon myyntipäällikkö itse allekirjoittaa nimensä. sitä päivää ei ole nähty eikä tulla koskaan näkemään.

        Volkkariin saa pienellä lisärahalla takuun päivitettyä niin pitkäksi, ettei tojoon saa samaa edes rahalla. Toyotalla alkaa olemaan markkinoiden huonoin takuu. Mistä sitten asia johtuukaan, kun niissä ei kerran mitään vikaa ikinä ole ja muissa on koko ajan jotain hajalla ja silti kilpailijat uskaltaa antaa tuotteilleen pidemmän takuun. Jopa Opel


      • Tooosiuskottava
        kaikistaVanhanaOoppeleit kirjoitti:

        Volkkariin saa pienellä lisärahalla takuun päivitettyä niin pitkäksi, ettei tojoon saa samaa edes rahalla. Toyotalla alkaa olemaan markkinoiden huonoin takuu. Mistä sitten asia johtuukaan, kun niissä ei kerran mitään vikaa ikinä ole ja muissa on koko ajan jotain hajalla ja silti kilpailijat uskaltaa antaa tuotteilleen pidemmän takuun. Jopa Opel

        Paremman takuun volkkariin saa ostamalla??? Toyota tarjoaa sen ilmaiseksi laadun vakuutena. Siinä on melkoinen ero!


    • valheitavain

      Ei ne sitä laatikkoa laittaisi mihinkään autoon. jos se olisi niin huono kuin trolliarmeija väittää.
      Vikoja on ollut, myönnetään, muttei sellaisia joiden perusteella vaihteisto hylättäisiin.
      Suurin osa trollaamispuheista on pelkkää paskanjauhantaa, vailla tietoa tai tieto on netin kautta vääristynyttä. Ei kuitenkaan todellisuuden kanssa missään tekemisessä.

    • Moniongelmainen

      Onpas outoa että vain DSG on " trolliarmeijan" hampaissa. Onkohan tuo mediakin trolliarmeijan hallinnassa? Ongelmia,kaikenlaisia ja paljon, on uskottavaa. Muu on selittelyä tai arvailua. Skodasta hajosi DSG jo kestotestissä, ei hyvä, eikä normaalia. Koko konsernin yrityskulttuuri runsaine ongelmineen ja huijaamiseen on aika kuvottavaa, niin vaginaattorista! Luotettavuus alkaa olla menneen talven lumia, eikä sitä palauteta ainakaan kahden vuoden takuulla ja öljypullolla.

    • romu.jo.uutena.vw

      Vagarenalla voi lukea DSG painajaisesta, edelleen vuosien jälkeen asiakkaat makselee suunnutteluvirheitä, tuhansia euroja. DSG 7 kampanja oli 2013, siis melkein 6 vuotta sitten ja edelleen niitä korjaillaan. Romut on romuja.

      40 / 60 laatu, melkein puolet uusista on hyviä, loput vanhan paskan kierrätystä.

      • VWkonserni

        mikä merkki työllistää jälkimarkkinoita eniten

        kuka selvittäisi


      • päivänselvää
        VWkonserni kirjoitti:

        mikä merkki työllistää jälkimarkkinoita eniten

        kuka selvittäisi

        Asia on päivänselvä: Toyota!
        Toyotaa pitää käyttää huollossa tuplat mitä Volkswagenia ja lisäksi hengenvaarallisten vikojen takaisinkutsuja sataa kuukausittain. Nekin työllistää jälkimarkkinointia niin paljon ettei kaikkia saada koskaan valmiiksi.
        https://recall.trafi.fi/#vclass=Henkilöauto&mark=Toyota&model=


      • Parempaan.kuntoon
        päivänselvää kirjoitti:

        Asia on päivänselvä: Toyota!
        Toyotaa pitää käyttää huollossa tuplat mitä Volkswagenia ja lisäksi hengenvaarallisten vikojen takaisinkutsuja sataa kuukausittain. Nekin työllistää jälkimarkkinointia niin paljon ettei kaikkia saada koskaan valmiiksi.
        https://recall.trafi.fi/#vclass=Henkilöauto&mark=Toyota&model=

        Auton huoltaminen ei tarkoita hajonneen dsg- laatikon korjaamista, eikä takaisinkutsussa Toyota veloita asiakasta. VW sensijaan veloittaa asiakasta oman suunnittelu virheensä parsimisesta kun tulee " parempaan kuntoon"! Aika naurettava perustelu.


      • luetun_möngertäminen
        Parempaan.kuntoon kirjoitti:

        Auton huoltaminen ei tarkoita hajonneen dsg- laatikon korjaamista, eikä takaisinkutsussa Toyota veloita asiakasta. VW sensijaan veloittaa asiakasta oman suunnittelu virheensä parsimisesta kun tulee " parempaan kuntoon"! Aika naurettava perustelu.

        Naurettava on sinunkin kommenttisi ja niin asian vierestä. Kysymys kuului "mikä merkki työllistää jälkimarkkinoita eniten"! Huoltotoiminta jos mikä on jälkimarkkinoita.


      • enmaksakusetuksesta
        luetun_möngertäminen kirjoitti:

        Naurettava on sinunkin kommenttisi ja niin asian vierestä. Kysymys kuului "mikä merkki työllistää jälkimarkkinoita eniten"! Huoltotoiminta jos mikä on jälkimarkkinoita.

        Mitäs tekemistä on normaalilla huoltamisella ja huollattamisella merkkiliikkeen kanssa? Ei mikään laki velvoita ja takuukin säilyy. Volkkareista en tiedä kun sen takuunkin kanssa on vähän niin ja näin ja on vaan jotain virhevastuuta ja virheitä tuntuu riittävän. Kaikkea pyritään salaamaan mutta onneksi luotettavat mediat informoi tieämättömiä. Kerran vuodessa huollan autoni. Merkkihuollon jälkimarkkinat eivät tosin ole rikastuneet centilläkään. Suodattimet ja öljyt ostan muualta. Varaosia en ole tarvinnut kun auto on Toyota. Moottoriöljyn ja suodattimen vaihto kerran vuodessa pitää pärnäsen loitolla. Saataa vähentää öljyä hörppivän tsi-moottorinkin tolkutonta öljynsyöntiä ja lisätä sen käyttöikää merkittävästi.


      • pienellä.printattu

        "Mitäs tekemistä on normaalilla huoltamisella ja huollattamisella merkkiliikkeen kanssa? Ei mikään laki velvoita ja takuukin säilyy."
        Näin se ryhmäpoikkeusasetuksen mukaan menee. Merkkihuoltoa ei tarvitse käyttää ja silti takuu säilyy.
        Tässä kohtaa toyota on tehnyt kivan källin ja kussut asiakkaan muroihin huolella. Hybridien akkutakuu nimittäin edellyttää että auto käy tojon marmorihuollossa 15.000km välein ja vähintään kerran vuodessa. Muuten menee takuu ja virhevastuu laukeaa.
        Vain Tojon kanssa näin. Muut voi huollattaa muualla kuin merkkihuollossa.


      • Ryvettyneesti.huijaten
        pienellä.printattu kirjoitti:

        "Mitäs tekemistä on normaalilla huoltamisella ja huollattamisella merkkiliikkeen kanssa? Ei mikään laki velvoita ja takuukin säilyy."
        Näin se ryhmäpoikkeusasetuksen mukaan menee. Merkkihuoltoa ei tarvitse käyttää ja silti takuu säilyy.
        Tässä kohtaa toyota on tehnyt kivan källin ja kussut asiakkaan muroihin huolella. Hybridien akkutakuu nimittäin edellyttää että auto käy tojon marmorihuollossa 15.000km välein ja vähintään kerran vuodessa. Muuten menee takuu ja virhevastuu laukeaa.
        Vain Tojon kanssa näin. Muut voi huollattaa muualla kuin merkkihuollossa.

        Taitanee olla VW joka on kussut asiakkaidensa muroihin jo ajat sitten ja niin viimeisen päälle. Taitanee olla jo 30 mirjardia mennyt rikki kun on maksanut sakkoja ja korvauksia kun kärähti asiakkaidensa huijaaamisesta. Ei ollut vaihtoehtoja. Toooosi luottamusta herättävä! Ei kukaan pakota ostaman mitään hybridiä, oma valinta. Saattaa silti olla erittäin kannatava ostos!


    • Epäilevätuomo

      Kyllä saksalainen insinööri parhaiten tietää saksalaisen tuotteen ongelmat. Ei mitään syytä epäillä. Suomalainen maahantuoja ja automyyjäkin tietävät mutta kertovatko muunneltua totuutta?Mieti ite!

    • luettu_on

      Ja kuten siinä artikkelissa moneen kertaan todetaan, asia koskee kaikkia automerkkejä, jotka käyttävät kaksoiskytkinautomaatteja.
      Volkswagen-konsernilla niitä toki on enemmän kuin muilla yhteensä.

      • keniasta

        Koskee vain VAG yhtiöiden DSG vaihteistoa, muiden valmistajien ongelmista ei ole mitään uutisia missään eli ongelmat kasautuu vain huijari volkswakenin harteille, on raskas taakka K Autolle.


      • luettu_on
        keniasta kirjoitti:

        Koskee vain VAG yhtiöiden DSG vaihteistoa, muiden valmistajien ongelmista ei ole mitään uutisia missään eli ongelmat kasautuu vain huijari volkswakenin harteille, on raskas taakka K Autolle.

        Lue se artikkeli uusimmasta Autobildista niin et tarvitse höpöttää omiasi täällä!


    • Vanhavika

      Kaksoiskytkinvaihteiston käyttö muilla merkeillä ei tee VW,n DSG -ongelmalaatikosta parempaa.

    • revi.siitä.trolli
      • paskalaatu.vw

        Näin, asiakkaille valehdellaan ihan surutta, silti sama paskalaatu.


      • pysytäänks.asiassa

        "Ansaitsee voileipänsä korjailemalla automaattivaihteistoja." Valokuvassa kuitenkin poseeraa kravatti kaulassa.

        Eipä tuossa kirjoituksessa sen puoleen mistään erityisestä vikaherkkyydestä puhuttu eikä DSG:tä haukuttu. On aivan normaalia, että kytkinpinnat kuluvat, tavallinen vaihteisto tai automaatti. Ja mekatroniikkaankin joskus voi tulla vikoja, ei kirjoituksessa mitään väitetty, että ne aina hajalla olisivat.

        Trollin keksintöä kaikki.


      • dsg7
        pysytäänks.asiassa kirjoitti:

        "Ansaitsee voileipänsä korjailemalla automaattivaihteistoja." Valokuvassa kuitenkin poseeraa kravatti kaulassa.

        Eipä tuossa kirjoituksessa sen puoleen mistään erityisestä vikaherkkyydestä puhuttu eikä DSG:tä haukuttu. On aivan normaalia, että kytkinpinnat kuluvat, tavallinen vaihteisto tai automaatti. Ja mekatroniikkaankin joskus voi tulla vikoja, ei kirjoituksessa mitään väitetty, että ne aina hajalla olisivat.

        Trollin keksintöä kaikki.

        140000km on vakio kesto DSG

        kertoo ammattilaiset


      • Voi_voi

        Taitaa olla nuo sinun ammattilaiset sieltä kuuluisasta Esson baarista veikkaisin..


      • hahahaa.vw.vitsi
        dsg7 kirjoitti:

        140000km on vakio kesto DSG

        kertoo ammattilaiset

        50000 km max kun eka mekatroniikka yksikkö vaihdetaan, siitä 25000 km ja laitetaan kytkimet ja kaksoismassa, 140000 km ja on jo 4 monen tonnin remppaa tehty siihen mennessä. DSG vaihteiston kuoret saattaa kestää 140000 km, mutta kaikki kuorien sisällä murskaantuu heti takuuajan loputtua ja sitten alkaa maksaminen.


      • käyttövirheitäkö
        hahahaa.vw.vitsi kirjoitti:

        50000 km max kun eka mekatroniikka yksikkö vaihdetaan, siitä 25000 km ja laitetaan kytkimet ja kaksoismassa, 140000 km ja on jo 4 monen tonnin remppaa tehty siihen mennessä. DSG vaihteiston kuoret saattaa kestää 140000 km, mutta kaikki kuorien sisällä murskaantuu heti takuuajan loputtua ja sitten alkaa maksaminen.

        Jostain tuon suuntaisesta itsekin olen lukenut kun dsg on pahimmillaan kurittanut kuluttajaa. Miksi siitä ei puhuttaisi totta. Tsi- ongelmista on myös juttua piisannut. Kenellä olisi tarvetta valehdella, en ymmärrä?


      • Anonyymi
        hahahaa.vw.vitsi kirjoitti:

        50000 km max kun eka mekatroniikka yksikkö vaihdetaan, siitä 25000 km ja laitetaan kytkimet ja kaksoismassa, 140000 km ja on jo 4 monen tonnin remppaa tehty siihen mennessä. DSG vaihteiston kuoret saattaa kestää 140000 km, mutta kaikki kuorien sisällä murskaantuu heti takuuajan loputtua ja sitten alkaa maksaminen.

        Kyllä kummaa kuudes skoda taxissa kaikilla 200 000km eikä mitään vaihdelaatikkoa ongelmaa dsg eessä ,, yhdestä oli johtonippu heikosti kiinni ja meni vika ohjelmaan


    • omasta.päästä

      DSG:ssä ei edes ole kaksoismassa-kytkintä. Kertoo taas vähän kommentoinnin tasosta.

      • voi.näätää.raukka

        sulla luetun ymmärtäminen on ihan johtoryhmä tasoa, et osaa lukea kytkimet ja kaksoismassa siten että erottaisit kyseessää olevan kaksi eri komponenttia, tyypillistä K Auto touhua, mistään mitään tiedetä paitsi Golf kolopallopelin tasoitukset.


    • nykivä.arpoja

      Mikä on kaksoismassakytkin? Kaksoismassavauhtipyörästä olen kuullut. Eikös siinä deeäsgeessä ole jokin kaksoiskytkinsysteemi kuivana tai märkänä. Kuivakytkin taitanee olla melkoinen pommi jota joutuu remppaamaan jo pienillä kilometreillä kun kuluu ennen aikojaan. Tosi vikaherkkä kuuluu olevan. En todellakaan itselleni ostaisi.

    • voi.voi.paskaa
      • bensaturbo

        Ei löydy tuollaista TSIstä. Vain dieselistä. Aika vanhoja viestejä jouduit kaivamaan että löysit ongelmatapauksen. 2013 näköjään.


    • TotuusSattuuQC

      Lääkäri näkee lähinnä sairaita ihmisiä, vaihteistojen korjaaja lähinnä hajonneita vaihteistoja. Tästä ei siltikään voi tehdä johtopäätöstä että kaikki ihmiset olisivat sairaita tai kaikki vaihteistot viallisia.

    • Monimerkkiongelmainen

      Ei tietenkään kaikki hajoa ennen aikojaan, mutta kyllä syö miestä kun ensin kilahtaa tsi ja seuraavaksi DSG. Voi olla että merkki vaihtuu jos joku suostuu ottamaan vanhan vaihdossa. Takkiin tullee kuitenkin rajusti.

      • Pääterveydenhoitaja

        Näitä moniongelmaisia tällä foorumilla riittää. Enkä puhu nyt autoista.


    • Euroopaneläjä

      Artikkeli oli Saksan AutoBildissä jo ehkä kuukausi sitten, en jaksa kaivaa tähän hätään lehteä pinkasta. Ihmettelin vähän artikkelin synkkää ja turhautunutta sävyä koska noita dsg-laatikoita korjaamalla kyseinen firma liikevaihtonsa tekee. Ongelman täytyy olla siis todella merkittävä. Valmistaavat itse laatikoihin kestävämpiä metallisia osia, puslia ym muovisten tilalle mutta omistaja totesi silti että vaihteisto on suunniteltu siten ettei sillä ole oikein kunnon mahdollisuuksia kestää sittenkään. Aloitus on siis aivan totta ja kirjoitin itsekin samantyyppisen aloituksen kohta lehden ilmestyttyä mutta kummasti se näkyy hävinneen keskustelusta jonkun mielenterveyspotilaan ilmoitettua aloituksen asiattomaksi. Täällä Saksassakin on keskusteltu ja keskustellaan yhä dsg:n ongelmista mutta niihin keskusteluihin ei hulluja päästetä.

      • Volsulle_palautetta

        Kummasti Pentti hiljeni tähän jäätävään Euroopaneläjän kommenttiin. Muistan itsekin lukeneeni kirjoittamansa aloituksen ehkä kuukausi sitten.


      • TotuusSattuuQC

        Pitää muistaa että Saksalainen automarkkina on hyvin erilainen kuin Suomen. Siellä autojen keski-ikä on aivan toinen kuin meillä eikä siellä pienemmillä autoilla (joissa käytetään näitä kaikkein heppoisimpia DSG-versioita) ajeta edes lähelle 10 vuotta ennen kuin ne joko paalataan tai myydään ulkomaille. Nuo vaihteistot siis kyllä kestävät keskimäärin ihan ok sen ensimmäisen omistajan käytön vaikka toki ongelmia esiintyy jo jonkin verran alemmilla kilometreilla. Ne kuitenkin ovat vielä jotenkin hyväksyttävällä tasolla.
        Suomessa taas valitettavasti meidän pitää olettaa että pieni ja halvahkokin auto on liikenteessä lähes 20 vuotta ja kerää mittariin 200.000-300.000 kilometria. Silloin vaatimukset kestävyydelle ovat ihan eri luokkaa. Meillä siis kannattaa yleensäkin suosia autokannassa mahdollisimman käyttövarmaa ja koeteltua tekniikkaa.


      • ajatteleiteVWaudiskoda

        No onko yhteneväisyyttä jakoketju ja öljynsyönti asiaan?

        tahallaan hehkulamppuhuijaustako?


    • logiikka.täysin.pielessä

      "tahallaan hehkulamppuhuijaustako?"

      Tätä jaksat toistaa päivittäin. Et kuitenkaan ymmärrä lainkaan mistä puhut.

      Kerron sinulle hyvin yksinkertaisesti miksi sun juttujesi logiikka on täysin kestämättömällä pohjalla. Hehkulamppuhuijauksessa oli kysymys kaikkien valmistajien tekemästä sopimuksesta rajoittaa tuotteen kestoikää. Yksi valmistaja ei pystyy tekemään hehkulamppuhuijausta.

      Kommenttini ei liity mitenkään VW:n tuotteiden laatuun, ainoastaan Osssssin logiikan kestävyyteen. Ja se on tasan nolla.

      • omaantaskuun

        ai miksi ei pysty kun hallitsee tytäryhtiöillä ja muutoin varaosamarkkinoita?

        Varaosamarkkinoilla kate on kuulemma yli 90% eli rahasampo siis

        eikös ne yhtiöiden herrat tunne hyvin toimet miten raha kiertää


    • unohtivat kertoa että se dsg vaihteisto ei kestä käyttöä ja remontit joutuu maksamaan itse.

      • Oma.peukku.ahterissa

        Itselataava
        Itsetyydyttävä
        Itsepeukuttava

        Näillä mennään


    • huyndai

      DSG on muuten kiva keksintö, mutta toteutus huono, ei oikein kestä käyttöä, hajoaa nopeasti vaikka ajais kuinka nätisti, vain hullut ostaa auton jossa TSI, DSG ja volkkarin venyvä jakoketju. Fiksut ostaa ihan muiden valmistajien tuotteita, sellaisilta jotka ovat ylpeitä laadustaan ja antavat 7 vuoden takuun.

      • Anonyymi

        dsg nykii


    • Anonyymi

      asiakkaat on kehittynyt ja ostaa toyotan

      osssss

    • Anonyymi

      vw tieto oy

    • Anonyymi

      jopa 10000e korjaus

    • Anonyymi

      juu

    • Anonyymi

      autobild

    • Anonyymi

      poliisiautoja?

    • Anonyymi

      willww eipä kestä

    • Anonyymi

      Saksa tietää

      • Anonyymi

        Voisiko joku mennä kertomaan tuolle saksalaiselle insinöörille, että tekisittekö ihan oikeasti niitä kestävämpiä autoja tavalliselle työssä käyvälle kansalle? No ei se varmaan kuitenkaan ota tuota ehdotusta edes kuuleviin korviinsakaan...


    • Anonyymi

      Varoita

      • Anonyymi

        Miksi? Siltähän loppusi silloin ne kehitystyöt alta aika yksikön, jos menisi niin tekemään.


    • Anonyymi

      on se konserni

    • Anonyymi

      autobild lehti

    • Anonyymi

      näin se on

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1856
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe