Tämä kannattaa lukea

MiksiNäin

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bobgeldof

      Pauli Vahtera on järjen ääni. Jokaisen tulisi lukea tuokin blogi. Varsinkin meidän,joita "seniorikansalaisiksi" tituleerataan.

    • Kyllä_sumutus_on_tehonnu
      • AinaSitäYhteyttäLöytyy

        Täyttä asiaa Junes puhui ja häntä aion äänestää nyt keväällä kaksissakin vaaleissa.
        Kukaan vain ei uskalla kirjoittaa eikä puhua siitä, mikä kaiken takana on. Ja siksi tämäkin sensuroidaan pois - taas kerran.
        Kaiken takanahan on valejuutalaisten eli kasaarien parisataa vuotta sitten aloittama maailmanvalloitus, uusi siionistinen maailmanjärjestys. Jo kolme kasaarisukua (Rockefeller, Rotschild, Soros) omistaa tältä pallolta 95 % kaikesta, mutta se ei vielä riitä. Totaalinen omistus ja totaalinen valta on tavoitteena ja sitä toteutetaan maksimivauhdilla ja maksimitoimin. Ostetut maanpetturit ovat siinä tärkeässä osassa niin meillä kuin muuallakin. Itse suunnitelmasta voit lukea Coudenhove-Kalergi -suunnitelmana. Ja Soros on itse oma-aloitteisesti ilmoittanut olevansa tämän kansainvaelluksen maksaja. Ensisijaisena tavoitteena on tuhota valkoine rotu tältä pallolta, koska se on kaikin tavoin fiksumpi kuin kasaarirotu. Lukekaa lisää netistä, tietoa kyllä löytyy!


    • Tämä oli niin hieno kolumni. Kiitos siitä, olisi jäänyt lukematta ilman sinua.

    • kglds

      Osapäivänatsi
      Kakarat omille palstoillen

      • 75plus

        Joo, pysy siellä vaan äläkä tule tänne öyhöttämään!


      • öyhötämpäs
        75plus kirjoitti:

        Joo, pysy siellä vaan äläkä tule tänne öyhöttämään!

        Todella omaperäinen kommentti, onnittelut.


    • Pauli Vahteran kolumnit ovat aina lukemisen väärti, tämäkin. Pauli ymmärtää lukujen päälle, tilimies kun on. Oppikirjojakin kirjoittanut. Moni saa kolumneista vahvistusta omalle ajattelulleen, ei tarvitse olla "yksin oikeassa"..)) (vrt Kari Suomalainen)
      Aikanaan vastustettiin Paulin kanssa meidän asuinalueen tiivistä rakentamista ja tulokset näkyvät jo: kiireessä rakennettuja, korkeita taloja , joissa on satoja asuntoja myymättä . Infra ja palvelut tulevat viiveellä, sosiaaliset ongelmat ehtivät ennen niitä.
      Ei paljon lohduta vaikka voi jo sanoa: "mitäs me sanoimme"...

      Tämäkin kolumni välittää lohdutonta ajankuvaa, enkä ainakaan minä pysty missään kohdin osoittamaan kuvaa vääräksi.
      Silti jaan saman optimismin mikä välittyy tuon kolumnin lopusta: kesken tätä matkaa ei kannata jättää. Eletään ja toimitaan niillä reunaehdoilla mitkä kulloinkin on käytettävissä niin kauan kuin elämänliekki edes vähän lepattaa...

      • ei_sitten_millään

        Todellakin. Täytyy olla lukenut ja isosti oppinut mies että pystyy sanomaan että eläkeläisten ostovoiman heikkeminen johtuu afrikkalaisista maahanmuuttajista. Ei pysty eläin siihen.


      • ei_sitten_millään kirjoitti:

        Todellakin. Täytyy olla lukenut ja isosti oppinut mies että pystyy sanomaan että eläkeläisten ostovoiman heikkeminen johtuu afrikkalaisista maahanmuuttajista. Ei pysty eläin siihen.

        En löytänyt kolumnista sellaista kohtaa, missä olisi sanottu että eläkeläisten ostovoima heikkenisi maahanmuuton vuoksi.
        Sosiaaliturvamme tulee ilman muuta heikkenemään, sitähän on heikennetty jo ja kyllä maahanmuuton aiheuttaman kulut siihen vaikuttavat, kun samaa kakkua jaetaan. Minusta on turha uskotella muuta.
        Mielestäni niiden, joilla on asiat hyvin, tuleekin jakaa omastaan, miten ja missä muodossa tuo jakaminen tapahtuu onkin sitten toinen juttu.


      • näihinrahaauppoaa
        ei_sitten_millään kirjoitti:

        Todellakin. Täytyy olla lukenut ja isosti oppinut mies että pystyy sanomaan että eläkeläisten ostovoiman heikkeminen johtuu afrikkalaisista maahanmuuttajista. Ei pysty eläin siihen.

        No ei pelkästään afrikkalaisista, vaan irakilaisista, afganistanilaisista, syyrialaisista ym ja onhan ne Koiviston kutsumat umpivenäläiset mummot, joilla on jotain inkeriläistä taustaa. Täällä sairastavat ja hoivakotipaikkoja nyt täyttävät.


      • näihinrahaauppoaa kirjoitti:

        No ei pelkästään afrikkalaisista, vaan irakilaisista, afganistanilaisista, syyrialaisista ym ja onhan ne Koiviston kutsumat umpivenäläiset mummot, joilla on jotain inkeriläistä taustaa. Täällä sairastavat ja hoivakotipaikkoja nyt täyttävät.

        Näin on päässyt käymään vaan minkäs teet kun ahneus voitti, siis meillä suomalaisilla ? EU:in jäsenenä ollaan sitouduttu ottamaan ne pakolaiset/maahanmuuttajat, jota unioni määrää.
        Eli vahinko on jo tapahtunut ja nyt on elettävä seurausten kanssa. Elämä ei ole reilua, mutta eipä se taida olla reilua niillekään, jotka syntyivät "väärään" maahan.
        Eli kyllä se vain taitaa olla niin, että oma lottovoitto (=Suomen syntyminen) on nyt jaettava muiden kanssa...


    • kartanlukija

      Minunkin mielestä Pauli Vahteralla on tietotaitoa ja asiaa. Laitan parran mieleen.

    • Totuusontoisenlainen

      Mitä tekemistä sillä on totuuden kanssa, jos joku asettaa kaksi toisistaan täysin erillään olevaa asiaa vastakkain tai vaihtoehdoiksi?

    • Hallaahon.äänestäjä44

      Vahtera kertoi 8 vuotta sitten toistaen
      että Suomessa ei ole työvoimapulaa jota matu voisi täyttää

      suuret ikäluokat ovat ajat sitteneläkkeellä ei mitään pulaa työvoimasta
      jonka matu pystyisi tekemään

      https://blogit.iltalehti.fi/pauli-vahtera/2011/03/07/tyovoimapulavalhe-ei-taaskaan-toteudu/

      https://www.aamuset.fi/teemat/3660776/Tyovoimapula ei missaan ammatissa erityisen suuri


      VOISI NAURAA ELLEI TÄMÄ OLISI NIIN KARMEAA (matujen kulut, rikokset, raiskaukset, jihadit)

      Jyrki Käteinen
      Suomi tarvitsee 2 miljoonaa matua ensi vuoteen 2020
      mennessä
      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001571298.html

      Ikäjakauman vääristymän paikkaaminen vaatisi Suomeen peräti 1,8 miljoonaa maahanmuuttajaa vuoteen 2020 mennessä.

      • kylläpersutosaa

        Tästä jutusta rakkaasi on ollut hipihiljaa...

        "Perussuomalaiset mukana vanhussäästöissä
        Perussuomalaisten rooli välikysymyksessä on erikoinen, sillä Juha Sipilän hallitus tavoitteli julkiseen talouteen 61 miljoonan säästöä vanhuspalveluista. Säästön saavuttamiseksi hallitus heikensi vanhuspalvelulakia siten, että vanhuksen tueksi tarkoitetusta vastuutyöntekijästä luovuttiin ja laista poistettiin listaus vanhuspalveluissa kunnilta vaadittavasta erityisasiantuntemuksesta. Myös hoidon laatusuosituksia heikennettiin ja vaatimuksia kevennettiin.

        Perussuomalaiset olivat itse tekemässä kaikkea tätä ennen kuin joutuivat ulos hallituksesta."


      • pitäisipersunkintajuta

        ''..suuret ikäluokat ovat ajat sitteneläkkeellä ei mitään pulaa työvoimasta...''

        Ammattitaitoisesta työvoimasta on jatkuva pula. Työeläkemamksujen maksajista on pula ja se pahenee. Joka kuukausi eläkkeen maksupäivänä täytyy syödä säästöjä. Onneksi työeläkerahaston varoja on sijoitettu tuottavasti...toistaiseksi....


      • Sven-Dufva

        Mutta kun ne muuttajat elävät sossun tuella :)


      • 5v4dre6

        "Asenneongelma vaivaa nuoria hitsareita: En ole tullut tänne töitä tekemään"

        Paljon kliffempi olla mutsin ja faijan passattavana. Ja fattasta saa fyrkkaa, kunhan viitsii hakea..

        https://yle.fi/uutiset/3-9171868


    • Gubbe70

      Olin Suomessa automaalarina,merimiehenä ja hitsaajana, Norjassa merimiehenä,Ruotsissa automaalarina ja viimeiset 36 v. prosessihoitajana.- Mä en vaan tajua ettei viitti lähteä töihin jos töitä on ! Nykyäänkin vielä jokunen päivä/kk alihankkijan firmassa vahtimiehenä.-

    • e.lä.mä

      Paska kirjoituksille on 80% suomalaisista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2486
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1372
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe