Naisoletettu henkilö tässä, moi! Aion ihan itse laittaa asuntooni kattolistat sekä seinien koristepaneloinnit. En tiedä, mitä ne ovat suomeksi, mutta siis "chair rail" eli puolipaneelin korkeudelle seiniä kiertävä vaakariuku; sen alapuolelle ohuemmasta rimasta ruutuja (mietin vielä kannattaako niitä korottaa esim. lastulevyllä vaiko tehdä vain raameja); yläpuolelle samanlaisia, mahdollisesti vain yksi iso per seinä. Lopuksi koko komeuden maalaus jollain lämpimämmällä valkoisen sävyllä. Eli klassisempaa, porvarillisen viimeisteltyä tyyliä tavoittelen.
Teen itse vaikka menisi ikä ja terveys. Millaisen naulaimen tarvitsen? Riittääkö halpispyssy, Motonetissä jotain 29 euroa? Jotkut ovat näköjään yli kymmenen kertaa kalliimpia. Ovatko ne jotenkin liian järeitä? Pitäisikö näitä listoja liimata ja vain varmistaa ne nauloilla? Jos niitä naulaa vasaralla, miten ne voi naulata niin, etteivät naulankannat jää näkyviin?
Millainen naulain koristepanelointiin?
4
146
Vastaukset
- oletettu_kommentoija
aloituksen epäilty pointti lienee ettei aloittajalle kelpaa naulaimet joita oletetut miehet käyttää
- Oletettumiäs
Mitähän se seinä mahtanee olla mihin sitä listaa aiot täräytellä? Viimeistelynaulaimella ammut puuta puuhun, ei betoniin tai muuhun siporeksiin ja mitä näitä on. Liima on hyvä, kunhan tausta pysyy kiinni. Ts. maali tai tapetti johon liima tulee, ei irtoa.
Lisäksi tuo naulain tarvitsee kompressorin, itsekseen se ei toimi. On niitä sitten akkukäyttöisiäkin toki, Ryobin akkunaulaimet 200€ ylöspäin akut ja laturit. Himpun kun käy selaamassa kirjastossa esim Tee itse-lehteä niin pääsee vähän kartalle mihin olet ryhtymässä. - ehkäkannattais
Tilaa opas Amazonista. Käytetyt on melkein ilmaisia. Suosittelen.
https://www.amazon.co.uk/s?k=trim carpentry&i=stripbooks&crid=3AGBXV6PWNCJ&sprefix=trim carpe,aps,188&ref=nb_sb_ss_c_2_10 - NickNailer
Kompressorit ovat suhteellisen kalliita ja raskaita, kaasunaulaimet kalliita, joten suosittelen impulssiviimeistelynaulainta. Ne toimivat joko johtosähköllä tai akulla.
Itse olen kiinnittänyt noita Bilteman rakennusliimalla, 2,90 € tuubi. Jos tavara on painavaa, joutuu käyttämään joko kalliimpia liimoja tai pikaliimaa. Bilteman halpaliimakin pitää kuivumisen jälkeen hyvin, muistaakseni n. 45 kg per cm2.
Koska liimaus on halvin tapa aloittaa, kannattaa sitä kokeilla ensin. Jos rakenne on seuraavana päivänä seinässä kiinni, niin eikun lisää liimaa.
Liimauksen hyvä puoli on siinä, ettei tarvitse miettiä sähköjohtojen sijaintia. Huono on tas sitten siinä, että irroitus on vaikeaa ja hankalaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2184280Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k223299Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2611908Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,51347Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast381207Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1581148Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin96855- 63755
- 176730
- 30727