Kattava koira ja kissarekisteri tulee 2020 alkaen

koirarekisteri

https://www.pohjalainen.fi/uutiset/kotimaa/koirien-rekisterointi-pakolliseksi-2022-kissojen-rekisterointi-otetaan-kayttoon-myohemmin-1.2878869

Varmaan halvimmalla saadaan ne Kennelliiton rekisteriin kun niillä valmis jo olemassa.Myös sekarotuisille. Tämä onkin hyvä suuntaus eli lopulta koira joka ei rekisterissä lopetetaan aina ja samoin kissat myöhemmin. Oikea suuntaus pentutehtailun ja kesäkissojen varalle. Toivottavasti sama hinta kun nykyisin Kennelliiton rekisteriin pääsyn hinta eli 350€/pentu.

8

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MuffenOma

      Tuosta on iloittu ainakin niissä koirapuistoissa joissa minä käyn koiramme kanssa. Tuo 350 on myös monen mielestä juurikin sopiva summa sekin on kalvanut monia että poistettiin koiravero joka olisi tuiki tarpeellinen. Myöskin jonkinlainen tehojalostus koirien suhteen on kannatettavaa, jotta vähemmän syövät ja siten myöskin vähemmän ulostavat koirat olisivat tervetulleita.

    • maksoin_vain_40euroa

      Mikä ihmeen hinta tuo on, mistä tuollainen löytyy, saisko vähän FAKTAA???

      Sekarotuisen saa nykyään Kennelliiton rekisteriin 28€ hinnalla
      Rotukoiran penturekisteröinti kaikkein kalleimmassa luokassa maksaa 70€

      • OtonIsä

        Tuo on kyllä totta, hinta vain 70 ekee. Olen samalla kannalla että aika halvalla menee. Siksi ei tuo 350€ minunkaan mielestäni paha ole. Hintahan ei ihme ole kunhan vain jotakin todennusta saadaan kuten ylemmässä viestissä kuulutetaan. Uskoisin porukalta tuon summan löytyvän jokaiselta joka koiran haluaa useathan maksavat jopa valtavia summia valmiiksi sairaista koirista, sekin on outo piirre koirakaupoilla.


    • TeroTr

      Hyvä että rekisteri tulee. Tuo 350 ekee on kohtuullinen summa eläintä kohti. Se on jokaisella varaa maksaa. Itsellä 4 kissaa ja 2 koiraa maksan niistä mielelläni tuon 350 kappaleelta. Lopetan ne itse sitten kun tarpeen niin säästän sitten siinä. Joitakin myin menneinä vuosina koe-eläimiksi kun meillä oli koiria muutama liikaa, siitäkin oli tuloa koska aika hyvin maksoivat.

      • TreoTe

        "Tuo 350 ekee on kohtuullinen summa "

        - Ai on vai? Laskes montako markkaa se on. Ja sitten mieti olisitko maksanut sen summan silloin kuin markka oli valuuttamme. Ai, et maksaisikaan vai? No, sitähän minäkin...
        - Wow and bullshit, millaisia järjen jättiläisiä tässä maassa asuu!!!


      • hyvästähyvähinta
        TreoTe kirjoitti:

        "Tuo 350 ekee on kohtuullinen summa "

        - Ai on vai? Laskes montako markkaa se on. Ja sitten mieti olisitko maksanut sen summan silloin kuin markka oli valuuttamme. Ai, et maksaisikaan vai? No, sitähän minäkin...
        - Wow and bullshit, millaisia järjen jättiläisiä tässä maassa asuu!!!

        Wielläkö joku laskee eurot markoiksi😂
        Rahan arvo on muuttunut,eli kannattaa lopettaa moinen säälittävyys.

        Pennut maksaa 1000-2000 ,ne on rek,rok,ja sirutettu.Vanhemmat on kuvattu ja tarkistettu.Eli ostajan ei tarvii niistä huolehtia.Ite en ees ostais mitään hämäriä,rokottamattomia ,rekkaamattomia tai siruttamattomia.Enkä niitä ylijalostettujakaa 😉


      • TreoTe
        hyvästähyvähinta kirjoitti:

        Wielläkö joku laskee eurot markoiksi😂
        Rahan arvo on muuttunut,eli kannattaa lopettaa moinen säälittävyys.

        Pennut maksaa 1000-2000 ,ne on rek,rok,ja sirutettu.Vanhemmat on kuvattu ja tarkistettu.Eli ostajan ei tarvii niistä huolehtia.Ite en ees ostais mitään hämäriä,rokottamattomia ,rekkaamattomia tai siruttamattomia.Enkä niitä ylijalostettujakaa 😉

        Mitä? Et siis todellakaan käsitä että koirasta kehdataan pyytää nykyään jopa 12000 markkaa? Käsittämättömän järjetön hinta vaikka kuinka olisi kuvattu ja tarkistettu. Ja ylijalostettuja ne silti on vaikka kuin kuvaisit ja tarkastaisit. Oikea koiran hinta tulisi olla jossain 300mk:n tietämillä. Ja tuo yksi kehtaa ehdottaa että pelkkä rekkausmaksu olisi tollanen. Järjettömyyden huippu.

        Ja rahan arvohan ei ole mihinkään muuttunut. Edelleen saat x määrän tehdessäsi x määrän työtunteja. Itseasiassa taidat saada vähemmän kuin silloin. Sen sijaan se mitä rahalla saat, on muuttunut. Sitä muutosta kutsutaan inflaatioksi. Ja se on käsittämättömän vähän nyt euroaikana verrattuna markka-aikaan. Siksi kannattaa aina suhteuttaa hintapyynnöt oikealle tasolleen miettimällä mitä se jokin maksaisi markoissa.


    • sirutettujaostava

      Ota asioista selkoa .Rekisteröinti maksuista.Ja siitä ettei siruttamattomia lopeteta esim.
      Pennun hinta oli viimeksi 1300€,et ei ole kalliita.Seuraavaksi ostan harvinaisemman kalliimman rotuisen.Jotain 2000€ maksavat,ja niillä rekatuilla rotupuhtailla on tietty sirut ihan valmiina.Ollu muuten jo vuoskymmeniä,joten rotukoiriin tuolla sirutuspakolla ei ole vaikutusta ollenkaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      573
      3806
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3288
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2771
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2709
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2104
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2061
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1887
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1760
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1719
    Aihe