Kuka helkkari on muuttanut kulttuuria?

Suomalaisessa kulttuurissa on iät ja ajat ollut tapana, että yhteisön "pölhökustaat" ja muut yksinkertaiset on sinuteltu.

Tavalliset yhteisön jäsenet kuuluu teititellä ja vasta sopimuksesta sinutellaan.

Nyt kuitenkin yleistynyt tapa jossa etunimellä puhutellaan niin netissä kuin henkilökohtaisessa kontaktissa. Mä valitsen henkilöt joiden kanssa haluan olla sinut.

Mua ainakin häiritsee, jos mulle yritetään myydä etunimeä käyttäen aivan kuin olisin yksinkertainen tomppeli.

Ei tule kauppoja!
Ilmoita

3 Vastausta

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Kuningaskunta on aikoja sitten vaihtunut tasavallaksi.

Siis eletään v. 2019 aika entinen ei enää palaa.
Ilmoita
Sallinet, jotta huomautan teitä suomenkielenkirjakieleen sitoutuen, huomautuksesta joita liittyy sinuttelun ja teitittelyn eroihin. Sekoitat kirjoituksessasi sinuttelun ja teitittelyn kieliopinvastaisesti ja vaihdellen muotoaan jossa sinuttelu sekä teitittely esiintyvät ilman minkäänlaista kielioppisäännöstä.

Minä myös valitsen itse sen keidenkä kanssa olen yhteydessä joko kasvotusten tai tämän netin kautta. Ei tule kauppoja. Siellä etelä-pohjanmaalla itikatkin ovat peräti lehmiä. Kohta varmaankai väitätte Juha Miedon olevan hiihtäjäsankari.

Sieltä etelä-pohjanmaalta ei ole syntynyt ensimmäistäkään oikeata miestä. Kaikki ovat Jaakko Ilkan poikia elikkä täysiä kommareita ja muutenkin elämässään epäonnistuneita, kuten nämä Häjyt. Puheet ovat suurempia kuin suuvärkki. Savolaiset ovat sentään rehellisiä tässä puheilmaisussaan toisin kuin nämä vesijättömaalla elelevät latoviljelijät.
1 VASTAUS:
Olet oikeassa.

Me pohjalaiset emme ole täydellisiä, meiltä puuttuu heikkouret kokonaan .
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Kuka helkkari on muuttanut kulttuuria?

Suomalaisessa kulttuurissa on iät ja ajat ollut tapana, että yhteisön "pölhökustaat" ja muut yksinkertaiset on sinuteltu.

Tavalliset yhteisön jäsenet kuuluu teititellä ja vasta sopimuksesta sinutellaan.

Nyt kuitenkin yleistynyt tapa jossa etunimellä puhutellaan niin netissä kuin henkilökohtaisessa kontaktissa. Mä valitsen henkilöt joiden kanssa haluan olla sinut.

Mua ainakin häiritsee, jos mulle yritetään myydä etunimeä käyttäen aivan kuin olisin yksinkertainen tomppeli.

Ei tule kauppoja!

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta