MF 175 multipower vm 1965

MFFani

vuotaa öljyä kytkinkoteloon, perän puolelta luultavimmin koska öljy on "puhdasta". Avaan (katkaisen) koneen luultavimmin keväällä, mikähän siellä mahtaisi vuotaa, tuo multipowersysteemikö? Vuoto on kylläkin ollut jo yli kymmenen vuotta, ei ole haitannut kun fergu on ollut vain piha-ajossa, ei edes tankillista mene vuodessa. Nyt näyttäisi kuitenkin vuoto lisääntyneen ja ajattelin ajan kuluksi tutkia.

14

2262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • massikka

      Luulisin että se on kytkinakselin stefa joka päästää läpi.

      • MFFani

        Voi olla, onhan se luultavimmin originaali stefa, siis jo 54 vuotta vanha.


      • Maijamikämaija

        No, täs on nyt hyvä esimerkki mehumaijasta edelliseen juttuun.


      • rattori

        Jos kyse olisikin vain tavallisesta akselitiivisteestä...mutta melko varmasti kytkinakselilla sijaitsevat metallirenkaat ( tiivisterenkaat ) tihkuu öljyä kuluneusuudesta johtuen...jotka liittyy multi-powerin hydr. pakan toimintaan. Jos multi-power vain toimii ja öljyvuoto on vähäistä...ei muuta, kuin ajoa. Mutta jos otat auki...pelkillä metallirenkaiden vaihdolla ei usein selviä...voi vaatia kytkinakselin vaihtoa...mikä ei ole halpa ja purku-osat lienee jo tärvätty. Jos akselissa on renkaiden kuluttamat urat...ilman koneistusta on jo kasaan saanti ehjänä melko vaikeaa. Uusilla osilla se tietty onnistuu, vaikka kuinka hyvin...se vain hieman enemmän vajuuttaa kukkaroa.
        Ulompi kytkinakseli ja malja kaipaa vaihtoa...paljon ajetussa koneessa.


      • MFFani
        rattori kirjoitti:

        Jos kyse olisikin vain tavallisesta akselitiivisteestä...mutta melko varmasti kytkinakselilla sijaitsevat metallirenkaat ( tiivisterenkaat ) tihkuu öljyä kuluneusuudesta johtuen...jotka liittyy multi-powerin hydr. pakan toimintaan. Jos multi-power vain toimii ja öljyvuoto on vähäistä...ei muuta, kuin ajoa. Mutta jos otat auki...pelkillä metallirenkaiden vaihdolla ei usein selviä...voi vaatia kytkinakselin vaihtoa...mikä ei ole halpa ja purku-osat lienee jo tärvätty. Jos akselissa on renkaiden kuluttamat urat...ilman koneistusta on jo kasaan saanti ehjänä melko vaikeaa. Uusilla osilla se tietty onnistuu, vaikka kuinka hyvin...se vain hieman enemmän vajuuttaa kukkaroa.
        Ulompi kytkinakseli ja malja kaipaa vaihtoa...paljon ajetussa koneessa.

        Joo, en tarkemmin tunne systeemiä (vielä), katselin IKH:n varaosasivuille hajoituskuvia. Siinä kytkinakselin pesän päässä olevan stefan vaihdollako ei ole öljyvuotoon vaikutusta?


      • MFfani
        rattori kirjoitti:

        Jos kyse olisikin vain tavallisesta akselitiivisteestä...mutta melko varmasti kytkinakselilla sijaitsevat metallirenkaat ( tiivisterenkaat ) tihkuu öljyä kuluneusuudesta johtuen...jotka liittyy multi-powerin hydr. pakan toimintaan. Jos multi-power vain toimii ja öljyvuoto on vähäistä...ei muuta, kuin ajoa. Mutta jos otat auki...pelkillä metallirenkaiden vaihdolla ei usein selviä...voi vaatia kytkinakselin vaihtoa...mikä ei ole halpa ja purku-osat lienee jo tärvätty. Jos akselissa on renkaiden kuluttamat urat...ilman koneistusta on jo kasaan saanti ehjänä melko vaikeaa. Uusilla osilla se tietty onnistuu, vaikka kuinka hyvin...se vain hieman enemmän vajuuttaa kukkaroa.
        Ulompi kytkinakseli ja malja kaipaa vaihtoa...paljon ajetussa koneessa.

        Youtubessa on kolmiosainen juttu tuosta hommasta, tosin kaveri epäilee öljyvuodon suurimmaksi syyksi mp venttiilin karan tiivisterengasta. Mahtuukohan tuon venttiilipaketin irrottamaan kytkinakselin pesästä pesää irrottamatta? tai karan tiivisteen vaihtamaan paikallaan? En tosin tiedä onko paketti juuri tuon mukainen omassa 175 mpeessä, tai olisiko vuoto siinä, vai stefoissa mitkä tuo kaveri vaihtaa. Multipower toimii kyllä ihan normaalisti.

        Tässä YouTube osa1: https://www.youtube.com/watch?v=WU8ZWJUT9mA
        seuraavat kaksi osaa alkavat automaattisesti.


    • Nuukaerkki

      Muistakaa myös käyttää tuota Multipoweria, se tarvitsee voitelua edes silloin tällöin, jotta pysyy kunnossa.

      • kylläonnistuu

        Multipoweria ei voi olla käyttämättä. Se ei ole päällä tai pois päältä. Siinä on vain kaksi asentoa ja aina jompikumpi päällä. Kumpikaan niistä ei ole multipower, molemmat on multipowerin osia..

        Siellä on varmaan vaihdeakselin stefa kypsä. uusi tilalle ja hyvä tulee. Jos akseli on ehtinyt kulumaan niin stefa eri kohtaan. Tai sitten holkki tai akseli sorvarille.


      • kylläonnistuu

        Pieni lisäys.
        Kohta mihin stefan huuli tai huulet asettuu pitää olla ehdottomasti puhdas. Yllättävän paljon niitä asennetaan jopa korjaamoilla lian tai kulumisjätteitä huolellisesti puhdistamatta.


      • MFFani

      • rattori
        kylläonnistuu kirjoitti:

        Multipoweria ei voi olla käyttämättä. Se ei ole päällä tai pois päältä. Siinä on vain kaksi asentoa ja aina jompikumpi päällä. Kumpikaan niistä ei ole multipower, molemmat on multipowerin osia..

        Siellä on varmaan vaihdeakselin stefa kypsä. uusi tilalle ja hyvä tulee. Jos akseli on ehtinyt kulumaan niin stefa eri kohtaan. Tai sitten holkki tai akseli sorvarille.

        Tavallaan multi-power on silloin päällä, kuin öljynpaine puristaa pakan kiinni.


      • multimulti

        Jotkut sanoo päinvastoin että multipower on sitä kun voi ottaa tiukassa paikassa lisävoimaa avaamalla pakan jolloin välitykset tihenee ja voima kasvaa. Ei sitä noinkaan voi sanoa kun multipower ei ole pelkkä pakka.


    • Anonyymi

      Omassa 165ssa oli edellinen omistaja vaihtanut kytkimen ja asetelmassa olleet U-sokat oli laitettu väärinpäin ja ne oli osunut multipowerin öljyputkeen ja kuluttaneet putken puhki ja öljyä tihkui kytkinlevylle

      • Anonyymi

        Minulle tulleessa Massikassa...oli väkisin vedetty pulteilla läjään kytkimen kohdin. Ulompi kytkinakseli oli viottanut laatikkoa..Poweri kuitenkin toimi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2514
    2. Hyvä että lähdit siitä

      Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      36
      2481
    3. Taisin tehdä virheen

      Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      29
      2370
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

      Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      92
      1866
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

      Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      27
      1661
    6. Olisitko mies valmis?

      Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      311
      1655
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

      Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1486
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

      Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      72
      1339
    9. vieläkin sanoa voin...

      💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1078
    10. Kronikat..

      Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      1053
    Aihe