Uusi Corollan mallisarja on yllättänyt autotoimittajat täydellisesti

Jartsef

Uusi Corollan mallisarja Corolla Touring Sports, Corolla Hatchback ja Corolla sedan ovat yllättäneet autolehtien toimittajat maailmalla täydellisesti. Autojen uskomattoman pieni kulutus ja siitä johtuvat uskomattoman pienet päästöt ovat niin sanotusti lyöneet toimittajat ällikällä. Myös uusi erittäin suorituskykyinen 2.0 litran moottori on todettu todella tehokkaaksi hyötysuhteeltaan ja siten erittäin pieneksi kulutukseltaan ja päästöiltään verrattuna suorituskykyynsä. Toyotan hybridien päästöt ovat polttomoottoriautojen kaikkein pienimmät.

Uusi neljännen sukupolven hybridijärjestelmä ja uudet moottorit ovat hiottu huippuunsa ja pieni kulutus ja päästöt syntyvät sen seurauksena. Toyotan tekniikka kehittynyt 22 vuoden aikana ja se on näin ollen kaikkein edistyneintä, kun muut vielä harjoittelevat ensimmäisen hybridijärjestelmän rakentamista.

Autot, ja niiden kaikki ominaisuudet ovat saaneet osakseen valtavaa ihailua ja näin ollen Toyotan hybridit tulevaat valtaamaan maailman automarkkinat täydellisesti kuluvan vuoden loppuun mennessä.

Jos haluat tutustua tarkemmin kirjoita Youtubeen tai Googleen sanat: Corolla 2019

49

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NoloMyyjä

      Eikö kauppa käy kun pitää täällä mainostaa?? Vai onko myyntitaidot tuota luokkaa ja asiakaskunta vähäistä??

      • Jartsef

        Kirjoitin tuon tämän täällä elävän hirveän perustettoman ja perättömän Toyotan pilkan vastapainoksi. Aloituksessani kerrotaan totuus. Siinä ei mainosteta yhtään mitään.

        Enemmänkin näyttää nyt siltä, että Toyota on tiputtanut nyt muiden merkkien menekkiä uudella mallistollaan todella merkittävästi. Toyotan pilkkaamisen valtava vyöry viittaa siihen voimakkaasti.


      • Joooshua

        Onhan se kumma, että tuolle hirveälle pilkalle ei saisi kirjoittaa puolustuspuheenvuoroa. Pilkata pitäisi muta puolustautua ei saisi. Lapsellinen ajatus.


      • Näin_menee
        Jartsef kirjoitti:

        Kirjoitin tuon tämän täällä elävän hirveän perustettoman ja perättömän Toyotan pilkan vastapainoksi. Aloituksessani kerrotaan totuus. Siinä ei mainosteta yhtään mitään.

        Enemmänkin näyttää nyt siltä, että Toyota on tiputtanut nyt muiden merkkien menekkiä uudella mallistollaan todella merkittävästi. Toyotan pilkkaamisen valtava vyöry viittaa siihen voimakkaasti.

        Skodaa saa kait sitten ihan vapaasti mollata mielin määrin mutta tojotaa ei , se näkyy olevan tämän palstan juoni..valitettavasti.


      • Mattila-v-p

        Kannattaa googlettaa : Toyota Corolla Hybrid, jenkeissä Toyota Corolla 2020 tai idässä Toyota Corolla Altis Hybrid.


    • Autotoimittaja

      Niin yllätti. Moottorin vikavalo syttyi sadan kilometrin ajon jälkeen. Ruostesuojausta ei löytynyt enää mistään, tietää entisestään lyhentynyttä korin ikää.

    • Hallelujaa

      Tojo-onanoija on puhunut, kumartakaamme syvään. Että joku voi olla sekaisin Tojosta.

    • aina.sama.tarina

      Ja taas yleistä höpinää. Ei linkkejä, ei mitatuja tuloksia.
      Pelkkää paasausta ja hallelujaa kuten aina.

    • TeknisestiKehittyneitä

      Siinä niitä pilkkaviestejä ja pelkkää valetta on taas edellä. Hirveä on pelko ja vapina kilpailijoilla. Aivan hirveä. Pian autot ovat Suomen maaperällä julmine totuuksineen.

    • LuovuttajanValinta

      Jos rakastaa noin paljon aasialaista halpista otetta, noin silloin on asettanut riman kovin alas ja alas jää itsekin ja elämä laahaa pohjamudissa, mutta kukin tyylillään.

      • jokaiselle.jotakin

        Tojohan saattaa olla se paras auto pienituloisille, ehkä.


    • kokonaismyynti-kärsii

      Uskon että uudella Corollalla on hyvinkin mahdollisuuksia nousta Suomen myydyimmäksi automalliksi. Se kerää kolmen poistuvan mallin (Auris, Avensis, Corolla) myynnin yhden nimen alle, joten kaikki on mahdollista.
      Tojon kokonaismyyntiin tuo yksi-malli-korvaa-kaikki vaikuttaa negatiivisesti. Halpa c-segmentin auto ja iso farkku jäävät kokonaan pois ja sellaista haluavien pitää vaihtaa merkkiä.
      Ja turha tulla piipittämään että uusi corolla farkku on vanhan Aven kokoinen. Toki on, mutta ei sitä 2019 voi mitenkään isoksi farkuksi sanoa. Octavian kokoinen eli c-segmenttiin.

    • tehthetheh

      Onko taas sukupolven jäljessä oleva info näyttö?

      • tuttu.1900.luvulta

        Entä sininen 7-segmenttinumeroinen kello?


    • Rehellisesti.toyota

      Ei ole tarvetta itäblokin hapankaalinkuljetuslavetille.

      • Odotellaan

        Odotellaan kunhan vertailutestit tulee, hapankaalilavetti taas kummasti pesee tojon niin on käynyt aina ja tuskin poikkeusta tulee nytkään..


      • Uskollinen
        Odotellaan kirjoitti:

        Odotellaan kunhan vertailutestit tulee, hapankaalilavetti taas kummasti pesee tojon niin on käynyt aina ja tuskin poikkeusta tulee nytkään..

        ...........ei poikkeusta ainakaan Ilta Samomissa.


      • aina.sama.juttu
        Uskollinen kirjoitti:

        ...........ei poikkeusta ainakaan Ilta Samomissa.

        On turha uskotella että Tojon pärjäämättömyys vertailussa olisi jotenkin Suomeen tai Eurooppaan keskittyvä ilmiö. Tojolla on pyyhitty mattoa vertailuissa ympäri maailmaa.
        Vain tojofanaatikko ei ymmärrä että se johtuu siitä että tojo on varsin keskinkertainen auto eikä pärjää kun vastaan tulee auto jonka suunnittelun perustana olla enemmän kuin keskinkertainen.


      • Toyota-trollipojulle
        aina.sama.juttu kirjoitti:

        On turha uskotella että Tojon pärjäämättömyys vertailussa olisi jotenkin Suomeen tai Eurooppaan keskittyvä ilmiö. Tojolla on pyyhitty mattoa vertailuissa ympäri maailmaa.
        Vain tojofanaatikko ei ymmärrä että se johtuu siitä että tojo on varsin keskinkertainen auto eikä pärjää kun vastaan tulee auto jonka suunnittelun perustana olla enemmän kuin keskinkertainen.

        Ja silti maailman eniten ostettu auto. Kummallista.


    • tryjjyterjyte
      • tryjjyterjyte

        Ja aloittajalle vielä, että ei se mitään yllätä!


      • Poikeeuksellisia
        tryjjyterjyte kirjoitti:

        Ja aloittajalle vielä, että ei se mitään yllätä!

        Vai ei se yllätä. Kova on vapina.

        Tulevina kuukausina ei mistään muusta puhutakaan kunin Toyotan tulevien uusien mallien uskomattoman pienistä päästöistä ja pienestä kulutuksesta. Ne ovat niin todella poikkeuksellisia.


    • PientäOn
      • jälkeenjäänyt

        Ei muuta miksikään sitä että jokainen metri edetään bensan voimin. Muut valmistajat tarjoavat autoja jotka kulkevat verkosta ladatulla sähköllä. Siinä on iso ero.


      • Hyiolkoon
        jälkeenjäänyt kirjoitti:

        Ei muuta miksikään sitä että jokainen metri edetään bensan voimin. Muut valmistajat tarjoavat autoja jotka kulkevat verkosta ladatulla sähköllä. Siinä on iso ero.

        Verkosta ladataan kyllä..jos nuita ladattavia hybridejä vertaa,jotka sen 50km kulkee sähköllä..no ok..silloin ei vie bensaa,mutta kun virta loppuu,niin kuluttaa enemmän sitten.
        Ei toki tojosta kokemusta,mutta toisesta merkistä on ja kun loppui virta niin sitten kulutus pomppasi 6.8-7 litran hujakoille.
        Toki jos ajat vaan sen lyhyen pätkän päivässä ni ok..mutta pitemmät matkat,jos tuo toyon kulutus pitää paikkansa niin kuroo eron äkkiä kiinni..plus pitää laskea sen sähkönhinta vielä päälle.


    • käytännön.matikkaa

      "jos nuita ladattavia hybridejä vertaa,jotka sen 50km kulkee sähköllä.."

      "Toki jos ajat vaan sen lyhyen pätkän päivässä ni ok."

      Tiesitkö että suomalainen ajaa keskimäärin 52km päivässä.
      https://tekniikanmaailma.fi/suomalainen-autoilija-ajaa-keskimaarin-52-km-vuorokaudessa-nain-paljon-aikaa-suomalaiset-kayttavat-liikenteessa/

      On aivan sama jos tojon mukahybridit veisivät vähemmän sataselle kun ne aloittavat kulutuksen heti ja joka aamu. Ladattavat kuluttavat bensaa vain jos päivälle tulee kilometrejä yli 50. Ja ainoastaan niille kilometreille jotka ylittävät sähköisen toimintasäteen. Tojo hormii bensaa ekasta kilometrista lähtien.

      • Hyiolkoon

        Jos ja kun jajaja..
        Puhuin omasta puolesta.
        Eihän osa aja kuin 5km päivässä.
        Itsellä n.200km päivässä.
        Eli oli testissä ladattava...jolla pääs 50km sähköllä,sitte vei n.7 litraa 100km
        Eli 10.5 litraa päivässä.
        Jos tuossa aloituksessa oleva tojo vie sen 9 litraa..
        Niin se on 1.5 litraa päivää kohti 21 työpäivää kk..
        Eli 31.5 litraa kk veis enemmän se ladattava sähkö päälle mitä kuluu ladattaessa.
        Ja tämä vaan minun kohdalla..
        Ja tuo 31.5x11kk tekee 346.5l työajossa enemmän bensaa..plus ne sähköt päälle..


      • oma.napa

        "Jos ja kun jajaja..
        Puhuin omasta puolesta."

        Ei mitään jos vaan kun tuo on suomalaisen ajama keskimääräinen matka. Onhan se paljon mielenkiintoisempaa keskustella autojen eroista ja paremmuudesta normaalikäytössä ja kuluttajamassojen tarpeista lähtien kuin yhden yksilön tarpeisiin peilaten.
        On tietenkin ihmisiä jotka tykkäävät keskustella kaikkein mieluiten ja vain omista jutuistaan, mutta itseäni ei kiinnosta tehdä sitä julkisella palstalla enkä arvota autoja sen mukaan miten ne minulle sopivat.


      • Hyiolkoon
        oma.napa kirjoitti:

        "Jos ja kun jajaja..
        Puhuin omasta puolesta."

        Ei mitään jos vaan kun tuo on suomalaisen ajama keskimääräinen matka. Onhan se paljon mielenkiintoisempaa keskustella autojen eroista ja paremmuudesta normaalikäytössä ja kuluttajamassojen tarpeista lähtien kuin yhden yksilön tarpeisiin peilaten.
        On tietenkin ihmisiä jotka tykkäävät keskustella kaikkein mieluiten ja vain omista jutuistaan, mutta itseäni ei kiinnosta tehdä sitä julkisella palstalla enkä arvota autoja sen mukaan miten ne minulle sopivat.

        Ensinnäkin en tosiaan ole suomessa...saatikka maailmassa ainoa joka ajaa paljon autolla..
        Vaikkas enemmistö ajaakin vähän.
        Ja onhan noita 100km ja alle ajavia tosiaan paljon.mutta tässähän on nimenomaan kyse jokaisen oman tarpeen mukaan..
        Asun pohjoisessa missä välimatkat pitkiä ja asuu täällä kyllä muitakin kuin minä.
        Sitten on niitä jotka tosiaan ajaa sen 70-100km päivässä..mutta sitten tehdään etelästä muutamia kertoja lapinreissuja vuodessa..äkkiä kertyy kilometrejä.


      • vain.korttelinkiertäjä

        Paljon ajavalle on parempiakin ratkaisuja kuin tojon täysin bensalla kulkevat hybridit. Varsinkin matka-ajossa hybridi ei voita mitään koska sen ainoa oikeasti hyvä ominaisuus on jarrutusenergian talteenottaminen. Kaupungissa siitä on hyötyä, matka-ajossa ei mitään hyötyä.
        Näkihän sen autohullujen kulutusvertailussakin. Bensaturbot kulkevat matka-ajossa vähemmällä kuin tojon hybridit.


      • Huijarifirma-joo
        oma.napa kirjoitti:

        "Jos ja kun jajaja..
        Puhuin omasta puolesta."

        Ei mitään jos vaan kun tuo on suomalaisen ajama keskimääräinen matka. Onhan se paljon mielenkiintoisempaa keskustella autojen eroista ja paremmuudesta normaalikäytössä ja kuluttajamassojen tarpeista lähtien kuin yhden yksilön tarpeisiin peilaten.
        On tietenkin ihmisiä jotka tykkäävät keskustella kaikkein mieluiten ja vain omista jutuistaan, mutta itseäni ei kiinnosta tehdä sitä julkisella palstalla enkä arvota autoja sen mukaan miten ne minulle sopivat.

        Luulen että jokainen peilaa auton ostoa omiin tarpeisiinsa. Mitä tekisin sähkö-Upilla pakkasella kun sillä ei pääse lataamatta edes Kehä III päästä päähän eikä kesälläkään edestakaisin.


      • GS450h_rules
        vain.korttelinkiertäjä kirjoitti:

        Paljon ajavalle on parempiakin ratkaisuja kuin tojon täysin bensalla kulkevat hybridit. Varsinkin matka-ajossa hybridi ei voita mitään koska sen ainoa oikeasti hyvä ominaisuus on jarrutusenergian talteenottaminen. Kaupungissa siitä on hyötyä, matka-ajossa ei mitään hyötyä.
        Näkihän sen autohullujen kulutusvertailussakin. Bensaturbot kulkevat matka-ajossa vähemmällä kuin tojon hybridit.

        Tähän on minunkin taas pakko puuttua vaikka yritänkin vain seurata keskustelua. Ainakin omassa tapauksessa kulutus on vähintään 5 l/100km pienempi kuin autoani vastaavalla bensakoneisilla 350 hv tehoisilla V8 koneisilla S-Mersulla, BMW 700-sarjalla tai Audi A8:lla. Kaupunkiajossa ero on jopa suurempi. Maantiekulutus omassani on 6.7-7 l/100km, pääseekö noilla vastaavilla saksalaisilla alle 10 litran, ehkä pääsee siistillä ajolla. Tiedoksi vielä trollille että ennen Lexusta ajoin S-Mersulla joten omakohtainen kokemus on kertynyt melkein 10 vuoden ajalta.


      • helpponakki
        Hyiolkoon kirjoitti:

        Jos ja kun jajaja..
        Puhuin omasta puolesta.
        Eihän osa aja kuin 5km päivässä.
        Itsellä n.200km päivässä.
        Eli oli testissä ladattava...jolla pääs 50km sähköllä,sitte vei n.7 litraa 100km
        Eli 10.5 litraa päivässä.
        Jos tuossa aloituksessa oleva tojo vie sen 9 litraa..
        Niin se on 1.5 litraa päivää kohti 21 työpäivää kk..
        Eli 31.5 litraa kk veis enemmän se ladattava sähkö päälle mitä kuluu ladattaessa.
        Ja tämä vaan minun kohdalla..
        Ja tuo 31.5x11kk tekee 346.5l työajossa enemmän bensaa..plus ne sähköt päälle..

        Sopivalla diiselillä pääset halvemmalla, mutta se ei tietenkään voi ollaTojo, kun niillä ei ole.


    • lasketaanpa

      "Itsellä n.200km päivässä.
      Eli oli testissä ladattava...jolla pääs 50km sähköllä,sitte vei n.7 litraa 100km
      Eli 10.5 litraa päivässä."

      Lasketaanpa vielä mukaan kaasu ja täyssähkö.

      Vertailukohtana siis uusi hybridi Corolla joka vie bensaa 4.5 litraa sataselle eli 7 euroa.
      Kaasuautolla ajaminen maksaa 5 euroa / 100km ja sähköautolla ajaminen noin 1,8 euroa / 100 km.

      200km päivässä tarkoittaa 73.000km vuodessa. Polttoainekustannuksissa näiden vaihtoehtojen kustannukse olisivat:
      Hybridi Corolla 5.110€
      Kaasu 3.650€
      Sähkö 1.314€

      https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/6295984f-522f-452d-a1d3-aa68894e35cd

      Dieselkin tulisi selkeästi halvemmaksi tuollaisessa matka-ajossa verrattuna hybridiin.

      • Hyiolkoon

        200km ja työpäivien aikana eli sellaiset reilu 40tkm


      • lasketaan.uudestaan
        Hyiolkoon kirjoitti:

        200km ja työpäivien aikana eli sellaiset reilu 40tkm

        40tkm vuodessa tekee:

        Corolla 2.800
        Kaasu 2.000
        Sähkö 720


      • Hyiolkoon

        40 tkm/vuosi ja 4.5litraa sadalle. 2520e vuodessa bensaan.
        Kaasu..jos keskiarvo 5.5e/100km 2200e käyttövoimavero 200e vuosi.
        Dieseli saman kuluttaa ja samoissa litrahinnoissa kuin bensa käyttövoimavero.
        Sähkö tosin edullinen..
        Ja ladattavan hybridin hyöty talvisaikaan mitätön.pakkanen syö akun hetkessä.eli jos luvataan 50km niin tiukkaa tekee 30 km päästä.


      • pelkkää.mainospuhetta

        Omatkin laskelmasi näyttävät ettei hybridi-Corolla tuo mitään säästöjä sinunkaan tapauksessa verrattuna kaasuautoihin tai dieseleihin ja sähköautolla pääsee pari tonnia halvemmalla per vuosi. Ja tojolle tulee päälle vielä korkeat huoltokustannukset.
        Puheet rahan säästämisestä tojon hybrideillä voi lopettaa.


    • ja.huollot.päälle

      "200km päivässä tarkoittaa 73.000km vuodessa."

      Kun tuon jakaa tojon 15.000km huoltoväleihin niin se tarkoittaa viittä huoltoa per vuosi. Tulee paja tutuksi ja rahaa palaa. Tojon hybridi kun on pakko huollattaa merkkihuollossa tai muuten akkutakuu raukeaa. Auts.

      • TakaisinkutsutEkstrana

        No kenenkään perse tai ennemminkin selkä ei kestä ajaa noin paljon Toyotalla.


      • OikeaaTietoa
        TakaisinkutsutEkstrana kirjoitti:

        No kenenkään perse tai ennemminkin selkä ei kestä ajaa noin paljon Toyotalla.

        Nuo autolehdet kun kertovat aivan toista kuin sinun tekstisi.


      • Aika_vakuuttavaa_laatua

        Käytin itsehuoltamani Toyotan hybridin akkutestissä lomareissulla Saksassa ja sain sieltä todistuksen jossa ymmärrykseni mukaan on akkutakuu seuraavaksi vuodeksi. Testi kesti 20 minuuttia, maksoi n. 40€ ja sitä suosittelivat tehtäväksi joka vuosi. Huoltoonhan se kuuluukin automaattisesti. Oli mukava kuulla että 10 vuotta vanha Toyotan hybridi on siltäkin osin kunnossa.


      • Saksaanvaan
        Aika_vakuuttavaa_laatua kirjoitti:

        Käytin itsehuoltamani Toyotan hybridin akkutestissä lomareissulla Saksassa ja sain sieltä todistuksen jossa ymmärrykseni mukaan on akkutakuu seuraavaksi vuodeksi. Testi kesti 20 minuuttia, maksoi n. 40€ ja sitä suosittelivat tehtäväksi joka vuosi. Huoltoonhan se kuuluukin automaattisesti. Oli mukava kuulla että 10 vuotta vanha Toyotan hybridi on siltäkin osin kunnossa.

        Joa akkusi porsii seuraavan vuoden kuluessa,niin tämä saamasi takuu järjestää sinulle uuden akun ? Tuskin kannattaa yrittää takuuseen Suomessa.


      • kallista.säästöä
        Saksaanvaan kirjoitti:

        Joa akkusi porsii seuraavan vuoden kuluessa,niin tämä saamasi takuu järjestää sinulle uuden akun ? Tuskin kannattaa yrittää takuuseen Suomessa.

        Sun ymmärryksesi on väärässä. Ei kukaan saksalainen voi antaa takuuta suomalaisen maahantuojan puolesta.
        Lisäksi Toyotan takuuehdoissa sanotaan selvästi että hybridien huollot täytyy tehdä huoltamoilla joilla on Toyotan hyväksyntä. Käytännössä merkkiliikkeessä. Kun itse alkaa autojaan huoltamaan niiin pitää ymmärtää se että takuut ja virhevastuut raukeaa saman tein. Samoin kaikki järkevät ostajat kun autoa alkaa myymään eteenpäin.
        Ei kukaan järkevä ota itsehuollettua autoa kun asiallisesti hoidettujakin on tarjolla runsain määrin.


    • SeOnTotuus

      Aloittajan kuvaus sopii Moottori-lehden koeajoonkin.

      • OdotammeOikeaaTestiä

        Se ei ollut varsinainen koeajo, pikkuset maistijaiset Toyotan piikkiin matkoineen etelän lämpöön ja ylläpitoineen. Ei silloin sovi moittia, lobbaus herkut loppuu muuten kokonaan.


    • Anonyymi

      Toyotan hybridit ovat nousseet valtavaan maineeseen myös uskomattoman pienen kulutuksensa vuoksi.

    • Anonyymi

      Vapisuttaa.

    • Anonyymi

      Kaikkialla toimittajat ihmettelevät kulutuksen pienuutta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    6. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3035
    7. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3035
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3029
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3026
    Aihe