Hoitajien liitto vastustaa varmaan sen takia filippiiniläisten hoitajien

Tervetuloa_

tuontia tänne, että jos tulee paljon kuuliaisia sairaanhoitajia ja muita hoitajia jotka tyytyvät täkäläiseen hoitajien palkkaukseen, niin kohta menee hoitsuilta mahkut iänikuiseen lakkoiluun ja palkannostatukseen kun ovat käyttäneet hoitajapulaa keppihevosenaan.
Mitä muuta vikaa filippiiniläisten hoitajien tänne tulosta olisi? Kyllähän heidät voidaan kouluttaa vastaamaan meikäläisten hoitajien koulutustasoa jos jotain puutteita on ja kielen voi opettaa niin kuin muillekin tänne tuleville ulkomaalaisille. Ei tuollaista porua ole koskaan pidetty jos tänne olisi tulossa esim. intialaisia tai arfrikkalaisia IT-alan ihmisiä.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ö-Öö

      Menkööt hoitsut poimiin marjoja.

      Jostain syystä marjanpoimijoilla ei ole ammattiyhdistystä suomessa. Mulle ei ole mitään thaimaalaisia vastaan, suomeen vaan duuniin, suomen palkoilla ja työehdoilla.

      Soinin lausunto oli ääliömäinen ja lisäksi jotenkin rasistinenkin. Suomihoitsuilla puolestaan tainnut unohtua, kyllä niitäkin on rahan perässä ulkomaille muuttanut.

      Hoitsupuolella tulee kyllä ongelmia enenpikin tulevaisuudessa. Nyt ollut tapetilla loispummieläkeläisten persiiksien pesijöitten asioista, kandee muistaa, päiväkotihommeleissa ihan samaa ongelmaa. Eikä opettajiakaan tahdo jonoksi asti olla työttöminä. Ja paljon muita hommia, joihin nyt vaan ei kotomaasta tahdo sopivaa duunaria löytyä. Se ja sama kuka duuneja tekee, kunhan tulevat tehdyiksi.

      Toki aina on kielitaitojutut, kulttuurierot, koulutusasiat. Mutta niinhän se on suomalaisellakin, kun ulkomaille muuttaa.

      =DW=

    • Lemmenkäinen

      Ennemmin mua saa hoitaa pikkanen aasialainen ku soomilainen siiderivalas :)

      • Entäs jos se pikkanen hento aasialainen ei ryhävalasta jaksa hoitaa :).


    • hohto

      Se nyt vaan on niin, että palveluammattien työntekijöillä ei ole enää motivaatiota. Kaikki ovat leipiintyneitä ja palvelu on sen mukaista. Aitoa ystävällisyyttä et enää koe sen enempää kahvilan kassalla kuin terkkarin vastaanotolla.

      Työikäiset haluavat pelata seikkailupelejä, tehdä tiliä kuvillaan Instassa, näytellä, vetää areenakeikkoja. Kaikissa sellaisissa ammateissa joissa saa näkyvyyttä ja paistatella jonkinlaisessa julkisuudessa. Jopa ruoanlaittamiset, remontoimiset, huutokaupat sun muut kiinnostavat niin kauan kuin on mahikset päästä telkkariin tai ainakin samaistua julkkuun.
      Sairaanhoitorealityt kertovat hohdokkaasti pelastamistehtävistä sädekehineen eivät sieltä paskemmasta päästä.

    • loistavaaa

      ''...hoitsuilta mahkut iänikuiseen lakkoiluun...'

      Olipa terävä asiantuntijan kommentti.....

    • Bengalitikku

      T.S. aloitteesta.
      Aliarvioidaan aika lailla sairaanhoitajakoulutusta ja päteviä hoitajia.
      Pystymetsästä ei voi noukkia ihmisiä tuosta noin.
      Saatiinpa iltalehtiin täytettä.
      T.S. ei ole nero.

      Voisiko T.S.:n uudelleenkouluttaa lähihoitajaksi? Miesvoimakin hoitopaikoilla olisi tarpeen.

    • Onhan Suomessa hoitajia monistakin maista, sairaanhoitajasisareni kertoi muutama viikko sitten olleensa työvuorossa gambialaisen ja afganistanilaisen hoitajan kanssa.
      Muuten oli mennyt hyvin, mutta gambialainen oli epäillyt ettei sisareni ymmärrä, kun hän laittoi numerot gambiaksi, huumorimiehiä tuo tumma poika.

    • Kromipuskurit

      On hyvä lähteä itseriittoisuudesta, kun lähtö on joka tapauksessa odottamassa.
      https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/kotimaa/”suomen-valtio-teki-hoitajapulan-ihan-itse”-–-72-000-ihmisen-reservi-nousi-esiin-ylellä/ar-BBTMNKX?li=BBr5KbI
      Tarvitaan munkkeja, sellaisia, joilla ei oikein ole virkaakaan, turvamunkkeja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe