Olen turha

Enjaksaenääkauaa

Siltä se tuntuu, en jaksa enää. Lapsettomuutta takana jo kymmenen vuotta, ympärillä vuorotellen joku läheinen on raskaana, kukaan ei puhu mistään muusta kuin lapsista. Ihan kuin minua ei olisi enää olemassa, en ole mitään. Haluaisin kuolla pois. Meidän lapsettomuus nostetaan esille ja puheenaiheeksi ihan vain kuin normaalina kahvipöytä keskusteluna, vaikka itse en asiasta puhuisi! Minusta se on todella ajattelematonta. Sukulaiset tivaavat onko meillä ehkäisyä, mitä helvettiä?! Mitä se kenellekkään kuuluu, onko meillä ehkäisyä, vai ei. Ihme kun ei suoraan kysytä harrastetaanko seksiä, koska ei ole lapsia. Ystävät puhuvat joka kerta omista ehkäisymenetelmistään, miettivät ottaisivatko minkä ehkäisyn, vai ottaisivatko ollenkaan ja muutoinkin miten heillä sänkyhommat toimii ym. Minusta se on vaivaannuttavaa, koska en itse tykkää puhua minun ja mieheni välisistä yksityisasioista kenellekkään. Ihan kuin haluttaisiin minun avautuvan omista asioista, niinkuin miettisivät onko meillä mitään seksielämääkään, kun ei ole niitä lapsia. Onkohan se käsitys sitten semmoinen lapsellisilla, että lapsettomilla ei ole läheisyyttä, ei seksiä, ei mitään, ovat vain. Onko muilla samanlaisia ajatuksia?

9

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihanoikeestit

      Tuntuuko sinusta itsestäsi vain ettei sinua ole olemassa? Vai ajatteletko että kukaan ei kysy sinun kuulumisiasi vaan hössöttävät vain lapsistaan ja omasta arjestaan?

      Mielestäni uteliaille voit sanoa, että nämä ovat sellaisia asioita, joista en halua kaikkien kanssa puhua. Eräs työkaverini on sanonut töissä kahvipöydässä, että hän ei halua puhua kotiasioistaan, koska ei tunne meitä muita (ollut meillä noin 5kk töissä). Mielestäni se on ihan ok. Toki Sinun tilanteessasi on ajattelematonta ja tunkeilevaa, että kysellään.

    • Enjaksaenääkauaa

      Ei kukaan kysy, puhuvat vain omista asioistaan. Kai ne sitten olettaa, ettei minulla ole elämää, että turhaan kysyä, kun mitään kerrottavaa ei ole.

    • Sopassa

      Kaikkihan eivät edes halua lapsia. Voit sanoa ettei lapsia ole tulossa. Piste.
      Monet katuvat lapsien tekoa vaikka eivät välttämättä sano sitä ääneen. Kaikki ongelmat sairauksineen, murrosikäisten oikkuilun ja monilapsiperheessä jo tilastollisesti joku on erilainen kuin muut eli mielenterveys, päihteet tai/ja syrjäytyminen tulevat tutuksi. Sitten vielä omat vanhemmat ikääntyvät ja soppa on valmis.
      Nauti vapaudesta.

    • Hm34

      Olen itse samassa tilanteessa kuin ap joten tiedän mitä joudut kokemaan päivittäin
      Itse olen sanonut suorat sanat uteliaille ja kehoittanut ihmisiä huolehtimaan omista asioistaan
      Otan osaa :(

    • hdfdfhf

      Ap no voi nyyhkis.

      • Elämäopettaa-

        Toivottavasti sinäkin joudut elämässäsi kohtaamaan vastoinkäymisiä, mitkä saavat sinut vuosikausien masennustilaan. Tai kenties jo sinulla on erittäin pahaolla, niin se on. Miksi muutenkaan aamuvarhain haluat vain tulla totamaan "voi nyyhkis" ihmiselle, joka kertoo miten paha on olla, haluat lyödä lyötyä, koska haluat toiselle aiheuttaa samanlaisen olon mitä itse sisälläsi koet. Voi nyyhkis vain sinulle ja surkalle elämällesi.


    • Leipäelättää

      Pidä aasi mielessä, joka sanoit että luonto on tehnyt tehtävänsä. Kun sinä tai joku lähemmäisesi sairastuu vakavasti, tai menehtyy, toivon että joku tulee ja toteaa sulle että luonto on tehnyt tehtävänsä. Vittu mitä se leipä elättää!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      56
      2979
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      543
      2818
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      34
      1977
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1922
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1778
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1727
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1432
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      93
      1200
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1178
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1142
    Aihe